abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218586096
quote:
Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime

Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden

In de nacht van dinsdag 19-08-2025 op woensdag 20-08-2025 is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.

Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.

Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.

Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.

De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.

Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.

De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.

Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."

Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.

Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."

BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
twitter

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 3% gewijzigd door klaasweetalles op 25-08-2025 11:46:52 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  maandag 25 augustus 2025 @ 09:44:08 #2
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218586165
Prachtig hoe Halsema en de presentatrice van zomergasten de olifant weer ontweken :')
pi_218586197
Het is de schuld van witte stedenbouwkundigen.

maandag 25 augustus 2025 @ 09:53:39 #4
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218586212
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 09:44 schreef RamboDirk het volgende:
Prachtig hoe Halsema en de presentatrice van zomergasten de olifant weer ontweken :')
Haar zoon was toch opgepakt met een wapen?
pi_218586300
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 09:44 schreef RamboDirk het volgende:
Zomergasten :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218586341
Misschien kan TS zich even bezighouden met de openingspost wat te fatsoeneren??

Dit lijkt nergens op
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218586344
Bijvoorbeeld

quote:
Wil jij Hart van Nederland op het startscherm van je telefoon?
Ben jij fan van de website van Hart van Nederland en wil je die standaard op het startscherm van je telefoon? Dat kan! Op deze manier download je Hart van Nederland op iOS of Android en heb je altijd een icoontje op je startscherm staan, net als andere nieuwsapps.

:')
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218586502
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:13 schreef Watmoetjenou het volgende:

Dit lijkt nergens op
ik heb die openingspost gemaakt gozertje behalve die tweet

maar tegen betaling zijn er vele mogelijkheden mogelijk bij mij

wat moet er volgens jou dan verandert worden?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_218586522
quote:
Halsema stelt later in het gesprek met Op de Beeck dat het nog niet goed gesteld is met de vrouwenemancipatie in Nederland. „Ik zie dat de vrouwenhaat zo groot is, dat er oordelen over jonge meiden zo groot zijn”, zegt ze.

Ze noemt als voorbeeld de onveiligheid in clubs. „Ik vind dat meiden aan veel blootstaan, en dat er onder jonge mannen neigingen zijn om masculiniteit op te vatten aan grofheid, intimidatie, en ongelijke verhoudingen.”

De dood van Lisa heeft ‘vreselijk zichtbaar’ gemaakt hoe sommige mannen zich tegen vrouwen gedragen. „Nog altijd in een samenleving waarin sommige mannen denken dat ze alle grenzen kunnen passeren, vrouwen pijn kunnen doen en vrouwen kunnen vermoorden.”
Zolang dit soort deugende linksvolk een rol van betekenis speelt in de politiek, zal dit alleen maar erger en erger worden. Helemaal gestoord.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_218586545
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:13 schreef Watmoetjenou het volgende:

Dit lijkt nergens op
ik heb wat zaken aangepast
  maandag 25 augustus 2025 @ 10:52:24 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218586558
Prachtig hoe men een schunnige opmerking bijna gelijkgesteld aan moord. Ik dacht dat ik na queers for palestine niet meer verrast kon worden maar het gekronkel kan blijkbaar nog veel vreemder.
pi_218586590
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 09:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De gemeente Amsterdam werkt zulke dingen graag tegen.
Net zoals dat bed bad brood.
https://www.binnenlandsbe(...)nd-jaar-bijdrage-aan
[..]

Dat is bed bad brood. Daar is toch weinig op aan te merken? Het alternatief is die mensen op straat te laten slapen en daarmee zijn we net niet geholpen
pi_218586603

Waarom zijn het alleen maar mannen daar?
Kijk hoe ze praten over vrouwen.
pi_218586717
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is bed bad brood. Daar is toch weinig op aan te merken? Het alternatief is die mensen op straat te laten slapen en daarmee zijn we net niet geholpen
Zolang je illegaliteit blijft steunen blijft het probleem.
  maandag 25 augustus 2025 @ 11:08:10 #15
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218586744
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:56 schreef quirina het volgende:

Waarom zijn het alleen maar mannen daar?
Kijk hoe ze praten over vrouwen.
Het intellect spat door het beeldscherm.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 25 augustus 2025 @ 11:11:03 #16
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218586771
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:47 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Zolang dit soort deugende linksvolk een rol van betekenis speelt in de politiek, zal dit alleen maar erger en erger worden. Helemaal gestoord.
Het is ook totaal doorgesnoven om er een man-vrouw debat van te maken.

Stel de doorsnee man even gelijk aan een illegale verkrachtende psychopatische moordenaar.

:')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218586802
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Daar is van alles op aan te merken want als je even 2 stappen verder denkt dan je neus lang is begrijp je dat dat impliciet betekent dat HEEL DE WERELDBEVOLKING, wanneer ze eenmaal voet in Nederland hebben gezet op kosten van de Nederlandse belastingbetaler kunnen blijven teren. Je kan die mensen immers niet op straat laten slapen.

Denk nou toch eens na man wat dat voor je eigen leefomgeving betekent.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218586813
Vrouwen eisen de nacht op. Nou oké dan, neem de nacht maar, ik hoef de nacht niet meer, ik lig dan al lekker in mijn bedje tegenwoordig.
  maandag 25 augustus 2025 @ 11:15:14 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218586814
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:14 schreef quirina het volgende:

[..]
Waarom alleen mannen daar?
Geen vluchtelingen gezinnen, geen gevluchte vrouwen.
Kom je nu pas achter de demografie van de gemiddelde migrant ofwat. Het zijn bijna alleen maar mannen van strijdbare leeftijd. Dat roepen we al 10 jaar.
pi_218586838
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:15 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Kom je nu pas achter de demografie van de gemiddelde migrant ofwat. Het zijn bijna alleen maar mannen van strijdbare leeftijd. Dat roepen we al 10 jaar.
Mensen die hun nieuws braaf via de NOS en de Volkskrant consumeren hebben een enorme informatieachterstand en ze denken dat ze goed geïnformeerd zijn. Dat maakt het zo ontzettend vermoeiend om met die mensen te discussiëren, ze hebben echt geen flauw idee.
pi_218586918
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Daar is van alles op aan te merken want als je even 2 stappen verder denkt dan je neus lang is begrijp je dat dat impliciet betekent dat HEEL DE WERELDBEVOLKING, wanneer ze eenmaal voet in Nederland hebben gezet op kosten van de Nederlandse belastingbetaler kunnen blijven teren. Je kan die mensen immers niet op straat laten slapen.

Denk nou toch eens na man wat dat voor je eigen leefomgeving betekent.
In de gemeente Amsterdam gaat het om zo'n 20-30 mensen die gebruik mogen maken van die regeling. Je komt namelijk alleen in aanmerking als je als bijzonder kwetsbaar wordt aangemerkt.

De hele ophef over die regeling is dan ook een sterk staaltje symboolpolitiek.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218586957
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:22 schreef Caland het volgende:

[..]
In de gemeente Amsterdam gaat het om zo'n 20-30 mensen die gebruik mogen maken van die regeling. Je komt namelijk alleen in aanmerking als je als bijzonder kwetsbaar wordt aangemerkt.

De hele ophef over die regeling is dan ook een sterk staaltje symboolpolitiek.
Grappig dat ik ze bij mijn laatste bezoek aan Amsterdam allemaal gezien heb in de straten en metro’s.
pi_218586978
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Grappig dat ik ze bij mijn laatste bezoek aan Amsterdam allemaal gezien heb in de straten en metro’s.
Oh, jij kon ook direct zien dat ze gebruik maakten van die LVV?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 25 augustus 2025 @ 11:28:08 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218587002
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:26 schreef Caland het volgende:

[..]
Oh, jij kon ook direct zien dat ze gebruik maakten van die LVV?
Mensen met een kleurtje zijn allemaal moordende, rovende, en verkrachtende ASIELZOEKERS. Dat snap je zelf toch ook wel?
Huilen dan.
  Spellchecker maandag 25 augustus 2025 @ 11:28:43 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218587010
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:51 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
ik heb wat zaken aangepast
Wil je aub data invullen ipv dinsdag en woensdag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')