quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is dit diezelfde Nienke die eerder graag alle mannen de maat wilde nemen?
Zo te horen vermoed ik van welquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is dit diezelfde Nienke die eerder graag alle mannen de maat wilde nemen?
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:21 schreef TLC het volgende:
Wel fijn trouwens om te horen dat ook B.N.'ers meeleven, ik maakte me al enigszins zorgen
Dit soort incidenten zorgen juist voor polarisatie.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:16 schreef Middelpunt het volgende:
En alle ppv een ja21 fans zien dit natuurlijk als 'bewijs' van hun gelijk en dat we asielzoekers moeten weren. Er worden jaarlijks vele vrouwen vermoord en daar het nu door een asielzoeker is gegaan, lijkt me totaal geen argument om dan maar meteen alle asielzoekers niet meer toe te laten. Tenzij er echt bewijs is dat asielzoekers dit vaker doen? Zover ik weet is daar totaal geen bewijs voor. En zelfs al zou dat wel zo zijn: Collectieve schuld is problematisch: een hele groep straffen voor misdaden van (sommige) individuen druist in tegen het rechtsstatelijke idee dat ieder mens individueel wordt beoordeeld. Ook Nederlandse mannen zijn verantwoordelijk voor het merendeel van femicides (meestal (ex-)partners). Daaruit volgt niet dat alle Nederlandse mannen collectief rechten moeten verliezen. Ik snap het onderbuik gevoel en er mag best meer aandacht voor zijn dat sommige asielzoekers uit landen komen waar ze vrouwen niet gelijk behandelen, maar dit weer aangrijpen als argument voor een totale asielstop lost echt niks op en zorgt voor alleen maar meer polarisatie.
Het probleem is de hoeveelheid mensen uit een cultuur die we hierheen halen, waarbij de ongelijkheid van vrouwen en in sommige gevallen vrouwenonderdrukking te groot wordt, om de solide basis van je eigen normen en waarden daaromtrent te kunnen bewaken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:16 schreef Middelpunt het volgende:
En alle ppv een ja21 fans zien dit natuurlijk als 'bewijs' van hun gelijk en dat we asielzoekers moeten weren. Er worden jaarlijks vele vrouwen vermoord en daar het nu door een asielzoeker is gegaan, lijkt me totaal geen argument om dan maar meteen alle asielzoekers niet meer toe te laten. Tenzij er echt bewijs is dat asielzoekers dit vaker doen? Zover ik weet is daar totaal geen bewijs voor. En zelfs al zou dat wel zo zijn: Collectieve schuld is problematisch: een hele groep straffen voor misdaden van (sommige) individuen druist in tegen het rechtsstatelijke idee dat ieder mens individueel wordt beoordeeld. Ook Nederlandse mannen zijn verantwoordelijk voor het merendeel van femicides (meestal (ex-)partners). Daaruit volgt niet dat alle Nederlandse mannen collectief rechten moeten verliezen. Ik snap het onderbuik gevoel en er mag best meer aandacht voor zijn dat sommige asielzoekers uit landen komen waar ze vrouwen niet gelijk behandelen, maar dit weer aangrijpen als argument voor een totale asielstop lost echt niks op en zorgt voor alleen maar meer polarisatie.
Het is natuurlijk ook om te draaien dat het bijzonder vervelend is om mensen direct weg te zetten die vragen stellen bij asielprocedures.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
In Nederland hebben we nooit gekken die een vrouw of een meisje verkrachten en of vermoorden. Ik word altijd zo moe van dit soort beperkte geesten die hier weer politiek gewin uit willen halen.
Het legt vooral weer een overdreven focus op asiel terwijl er andere dossiers veel meer problematisch en ontwrichtend zijn .quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het land weer 4 jaar op slot, wij danken deze ongelooflijke droplul.
Hetzelfde als wat een 17-jarig meisje buiten te zoeken heeft?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:22 schreef Nia het volgende:
Wat heeft een asielzoeker midden in de nacht buiten het azc te zoeken? Misschien is het instellen een avondklok een idee?
Ik ben ook niet zo'n fan van mensen die andere mensen doodsteken nee, tijd om dat strafbaar te stellen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat snap je niet? We wonen hier in Nederland, en momenteel wil minimaal 95% geen criminele agressieve asielzoekers meer in het land.
Daar heeft onze overheid gewoon naar te handelen.
blah blah blah. En maar wegkijken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:16 schreef quo_ het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er hier geen fundamentele bezwaren tegen een oneliner op zijn tijd. Het wordt natuurlijk anders als je in een topic de boel vol spamt met éénregelige afzeikposts.
Ze zijn allemaal in Nederland. Dat is het hele probleem.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
In Nederland hebben we nooit gekken die een vrouw of een meisje verkrachten en of vermoorden. Ik word altijd zo moe van dit soort beperkte geesten die hier weer politiek gewin uit willen halen.
Donny Marwa, Thijs Herman en Jos Brech zijn het met jou en de PVV stemmers eensquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:23 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Halsema en haar kliekje zijn zelf de grootste schandvlek voor onze samenleving. Zij zijn hier zelf medeverantwoordelijk voor. De verdachte leefde nog niet toen Fortuyn werd vermoord; als we toen naar Fortuyn hadden geluisterd, in plaats van dat een of andere extreemlinkse idioot hem vermoordde, was dit nu niet gebeurd.
Tja, en die Syrische vrouw die vorige week is vermoord door haar Syrische man telt dan niet mee toch?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:16 schreef Middelpunt het volgende:
Dat soort jaren 80 dogma's zoals Middelpunt post ook. Ik raak echt serieus geïrriteerd als mensen in 2025 nog dat soort achterhaalde wegkijkende prietpraat durven uiten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:24 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dit soort incidenten zorgen juist voor polarisatie.
Schijnbaar vinden miljoenen mensen het dusdanig belangrijk. Zit ook wat in de naam volksvertegenwoordigers.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Het legt vooral weer een overdreven focus op asiel terwijl er andere dossiers veel meer problematisch en ontwrichtend zijn .
Vanwege een enkele idioot.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:22 schreef Nia het volgende:
Wat heeft een asielzoeker midden in de nacht buiten het azc te zoeken? Misschien is het instellen een avondklok een idee?
Zegt wat over prioriteiten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat soort jaren 80 dogma's zoals Middelpunt post ook. Ik raak echt serieus geïrriteerd als mensen in 2025 nog dat soort achterhaalde wegkijkende prietpraat durven uiten.
Als er zo een rood wil blauw vlaggetje in zo plaatje zit dan weet ik meestal wel genoeg uit welke hoek dit soort nepstatistieken gemaakt wordenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:26 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal in Nederland. Dat is het hele probleem.
Het is wel een bepaalde groep gekken die oververtegenwoordigd is in dit soort gewelddadigheden:
[ afbeelding ]
Hadden we nu een veel betere wereld. But they wouldn't listen...quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:23 schreef TAmaru het volgende:
als we toen naar Fortuyn hadden geluisterd
Frappant dat een zeer spraakmakende zaak meer bezoekers trekt. Heel erg frappant!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:28 schreef Twiitch het volgende:
Wat komen er toch veel mensen op een dergelijk topic af die anders nooit in NWS te vinden zijn. Erg frappant.
Er zit vooral een hoop woede en angst en dat is deels terecht maar deels kan ik uit mijn hoofd een stuk of 10 zaken bedenken van meiden die door blanke bolsters zijn omgelegd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:27 schreef Wotte het volgende:
[..]
Schijnbaar vinden miljoenen mensen het dusdanig belangrijk. Zit ook wat in de naam volksvertegenwoordigers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |