abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218556086
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218556096
twitter

twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218556115
"Opgeleid rechts" is de komende jaren niet meer aan "de bal" (flauw) in dit land: een keurige 16 zetels voor de VVD in de peilingen.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 16:07:52 #4
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218556119
Kom maar op met dat debat.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218556211
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 15:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hoewel dit helemaal klopt werkt dat ook de andere kant op. Voor sommige mensen is dit het moment om hun antisemisme te uiten en soms zelfs om er naar te handelen.
Weet ik niet. Doordat er naar allerlei zaken wordt gewezen die antisemitisch zouden zijn, is het wel heel lastig geworden om echt antisemitisme nog op te merken. Maar welke 'sommige mensen' bedoel je precies?
  donderdag 21 augustus 2025 @ 16:22:29 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218556245
Ongeleid rechts was een mooiere tt geweest.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218556259
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:22 schreef -XOR- het volgende:
Visieloos rechts.
pi_218556295
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik lees zelf een krant van DPG ik denk niet dat het helemaal vreselijk is ofzo, kan het beter ja zeker.

......

Dat media steeds meer gecentraliseerd worden is toch ook een reeel gevaar voor democratie. Als de informatievoorziening te gecentraliseerd is bijvoorbeeld bij Google hebben ze veel te veel macht. Dat denk ik ook over DPG ik zou liever zien dat de toezichthouder ze laat opbreken. ...

En in het verlengde van bovenstaande vraag ik me ook wel eens af of we niet voor de gek gehouden worden door de grote spelers op mediagebied.

Ik lees een regionaal dagblad dat inmiddels prima door kan voor een linkse kut-krant. Maar tot nu toe neem ik hun belerende praatjes op de koop toe want het is niet verkeerd voor je beeldvorming om ook dingen te horen waar je het niet mee eens bent. En voor minder ergernis heb ik altijd nog de Telegraaf.
Beide kranten zijn van Mediahuis en eerlijk gezegd verdenk ik ze er van gespeelde pluriformiteit om daarmee kritiek en de toezichthouder voor te zijn.

Zelfde verhaal bij DPG. Een breed scala aan titels zodat het op zijn minst pluriform lijkt.
-
pi_218556330
Goede motie van Vermeer ja. Allemaal dingen waar links tot en met rechts inclusief kabinet zelf al maanden loopt te roepen.

Wat een nutteloze partij.
  Forum Admin donderdag 21 augustus 2025 @ 16:36:13 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218556337
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Weet ik niet. Doordat er naar allerlei zaken wordt gewezen die antisemitisch zouden zijn, is het wel heel lastig geworden om echt antisemitisme nog op te merken. Maar welke 'sommige mensen' bedoel je precies?
Geen idee waarom je dat in aanhalingstekens zet. Ik doel op voorvallen als dat Isralische gezin dat belaagd werd in het restaurant. Volgens mij was dat in Frankrijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218556339
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:29 schreef quo_ het volgende:
En voor minder ergernis heb ik altijd nog de Telegraaf.
Een echte (oud) sociaal-democraat leest De Telegraaf... de grootste desinformatiekrant van Nederland.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218556340
Baudet is weer eens messcherp.
pi_218556349
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Geen idee waarom je dat in aanhalingstekens zet.
Ik zet dat tussen aanhalingstekens omdat ik je citeer.
quote:
Ik doel op voorvallen als dat Isralische gezin dat belaagd werd in het restaurant.
Was dat om hun joods-zijn of omdat ze Isralisch zijn? Voor de goede orde: allebei verwerpelijk, maar het een is antisemitisch en het andere niet.
pi_218556350
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Een echte (oud) sociaal-democraat leest De Telegraaf... de grootste desinformatiekrant van Nederland.
Ja het is bar en boos. Zelfs de NOS is vaak partijdig.
pi_218556358
Vermeer wil helemaal niet dat Israel stopt met hun aanvallen. Zoveel is wel duidelijk.
pi_218556362
https://www.christenunie.nl/nl/verkiezingsprogramma

Ook de CU heeft het programma online gezet. Voor de genteresseerden.
pi_218556373
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:22 schreef -XOR- het volgende:
Mwah, Singapore en Milei als voorbeeld nemen is helaas niet ongeleid.

Goed punt ook door Vrij Nederland, wat mij helemaal is ontschoten: autocratisch Singapore draait op grootschalige uitbuiting en wegwerping van arbeidsmigranten. Slavenarbeid wordt niet geschuwd en op voorgesorteerd.

Dat is dan waar de 'maatpakfascisten', de Thatcher en Reagan fans, reikhalzend naar uitkijken.

De maskers vallen helemaal af.

[ Bericht 1% gewijzigd door Klopkoek op 21-08-2025 16:45:50 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
  Forum Admin donderdag 21 augustus 2025 @ 16:40:47 #18
pi_218556381
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Ik zet dat tussen aanhalingstekens omdat ik je citeer.
[..]
Was dat om hun joods-zijn of omdat ze Isralisch zijn? Voor de goede orde: allebei verwerpelijk, maar het een is antisemitisch en het andere niet.
Uit het bericht toentertijd haalde ik dat het kwam omdat ze een keppeltje droegen.

Verder klopt het wel dat er veel te gemakkelijk voorvallen onder antisemitisme weg worden gezet. Maar het komt dus wel voor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218556394
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 15:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat de meeste Nederlanders nou niets kan schelen is asiel en migratie.
Is dit nou gewoon een leugen of denk je dit echt?
pi_218556407
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Uit het bericht toentertijd haalde ik dat het kwam omdat ze een keppeltje droegen.

Verder klopt het wel dat er veel te gemakkelijk voorvallen onder antisemitisme weg worden gezet. Maar het komt dus wel voor.
Natuurlijk komt antisemitisme echt voor. Mocht het idee zijn ontstaan dat ik dat zou ontkennen: dat doe ik absoluut niet.
  Forum Admin donderdag 21 augustus 2025 @ 16:44:23 #21
pi_218556411
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Natuurlijk komt antisemitisme echt voor. Mocht het idee zijn ontstaan dat ik dat zou ontkennen: dat doe ik absoluut niet.
Nee dat idee had ik niet, geen zorgen. ;)
pi_218556415
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:38 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ja het is bar en boos. Zelfs de NOS is vaak partijdig.
Naar rechts ja, naar de macht.

Dat is heel logisch. In tegenstelling tot andere landen benoemt de directeur de hoofdredacteur, de directeur is op zijn/haar beurt politiek benoemd. Er is geen harde scheiding. Het is bekend dat de centrale NPO de laatste 15 jaar is volgepropt met VVDers.

Werd voor gewaarschuwd.

https://www.volkskrant.nl(...)bij-de-npo~ba33cefb/
https://www.trouw.nl/nieu(...)%2Fwww.google.com%2F

In de toebedeling van zendtijd en budgetten zien we 10 jaar later duidelijk de effecten. Zo een WNL heeft maar een heel klein ledenaantal.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218556429
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Naar rechts ja, naar de macht.

_O-
pi_218556465
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
En het wordt nog gekker, ik lees ook nu en joop. Uiteindelijk ben je zelf baas over wat je wel of niet aanneemt.

Overigens kun je er rustig van uit gaan dat onder de meer dan 5 miljoen Telegraaf lezers meer sociaal democraten zitten dan de PvdA nog aan stemmers over heeft.
-
pi_218556471
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 16:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
_O-
De NOS was er vroeg bij om artikelen over George Soros en zijn octopus tentakels te plaatsen....
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')