5 jaar ervoor dat kloptquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En binnen een jaar voor het pensioen nog een promotie heeft gemaakt om dat pensioen ook nog eens wat op te krikken.
Eigen keuze, en inderdaad: dan zal je extra inkomen moeten vergaren. Overigens betekent dat pensioen bij scheiding, dat dat misgelopen geld naar de ander toe gaat, die dus extra inkomen (pensioen) naast AOW en niet hoeft te gaan werken.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
daarnaast zijn veel gepensioneerden gescheiden en de helft van hun pensioen krijt geraakt en gehuwden krijgen toch maar50% van het minimumloon en als je dan een jongere vrouw hebt die geen werk heeft dan ben je de sjaak
Ook weer erg variabel.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
Of men woont in een duur huurhuis andere hebben het huis vrij
als er geen groep is die absoluut niet homogeen is wat dat betreft dat zijn het de AOW ers
quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja als je zo zwak in je schoenen staat dan ben je ook snel gokverslaafd
Als je niet doordacht geld kunt sparen , dan ben je dus geneigd om het snel en ondoordacht uit te geven , gokverslaving, koopverslaving , reis en feestquote:
en wat dan nog , mijn huis heeft in 1980 ook 30% onder de hypotheek gestaan, gewoon blijven ademen, niks aan de hand hoorquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 21:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Over 10 jaar heb je een deel van je hypotheek afgelost.
Het moet heel raar lopen als dan je huis zodanig in waarde is gedaald dat die onder water staat.
ik moest huilenquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:09 schreef Infinti het volgende:
[..]
Maar mijn huis zal na afschaffen HRA instant onderwater komen te staan waardoor ik mijn hypotheek niet kan aflossen na verkoop.
Ja dat loopt dus leuk gradueel op tot... zegmaar... 10k per jaar netto.quote:Op zondag 31 augustus 2025 09:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan gaat die Wet Hillen (de afschaffing dan) ook wel erg hard inhakken. Stel je hebt een Villa van 2,3 miljoen en geen hypotheek. Tot voorkort betaalde je geen box 1 belasting over het huis, nu 2,35% * (3,3% *jaren vanaf afschaffing) * IB-tarief
Maar jij en ik zien ons huis als een woning, hij kennelijk als een investering in het volgende huis dat er binnen 5-10 jaar moet komen...quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en wat dan nog , mijn huis heeft in 1980 ook 30% onder de hypotheek gestaan, gewoon blijven ademen, niks aan de hand hoor
een huis is een huis , als ie hard werkt en promotie maakt dan levert dat vast meer op dan zo te jankenquote:Op zondag 31 augustus 2025 20:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar jij en ik zien ons huis als een woning, hij kennelijk als een investering in het volgende huis dat er binnen 5-10 jaar moet komen...
en de EWF 2,35% gaat tegen dik 50 % bijtellen en de HRA tegen 37% aftrekken , en de wet Hillen die geld nog maar voor 66% en over 10 jaar nog maar 30%quote:Op zondag 31 augustus 2025 09:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan gaat die Wet Hillen (de afschaffing dan) ook wel erg hard inhakken. Stel je hebt een Villa van 2,3 miljoen en geen hypotheek. Tot voorkort betaalde je geen box 1 belasting over het huis, nu 2,35% * (3,3% *jaren vanaf afschaffing) * IB-tarief
Ook dat gaat te hard in tegen het recht op bezit.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en de EWF 2,35% gaat tegen dik 50 % bijtellen en de HRA tegen 37% aftrekken , en de wet Hillen die geld nog maar voor 66% en over 10 jaar nog maar 30%
veel bovenmatig verdienenden die ook een dik huis hebben die gaan betalen ipv HRA ontvangen
dat zijn ook de tweede kamer mensen
Begrjjp Je !!! .
Dus jij krijgt al die tijd HRA toeslag en Hullie moeten dokken
niet betalen,quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ook dat gaat te hard in tegen het recht op bezit.
Waarom moet het zo zijn dat je dik belasting gaat betalen op je - ok, tamelijk groot - huis.
quote:Onroerendezaakbelasting (OZB):
Dit is een gemeentelijke belasting. De gemeente stelt jaarlijks een tarief vast dat wordt vermenigvuldigd met de WOZ-waarde van uw woning om de hoogte van uw OZB te bepalen.
Eigenwoningforfait:
Dit is een deel van de WOZ-waarde dat bij uw inkomen wordt opgeteld voor de inkomstenbelasting in Box 1.
De hoogte van dit bedrag hangt af van de WOZ-waarde van uw woning.
Andere belastingen:
De WOZ-waarde wordt ook gebruikt voor de watersysteemheffing en voor de schenk- en erfbelasting.
Hoe de WOZ-waarde wordt vastgesteld
De WOZ-waarde wordt jaarlijks door de gemeente vastgesteld op basis van de staat van de woning op 1 januari van het voorgaande jaar.
U ontvangt de WOZ-waarde op een aanslagbiljet van uw gemeente.
quote:Wat kost het
Onroerendezaakbelasting (OZB)
Kosten (% van de WOZ-waarde) 2022- 0,0721%
Kosten (% van de WOZ-waarde) 2024 - 0,0616%
Ja, ik begrijp ik ben niet achterlijk.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:55 schreef michaelmoore het volgende:
en de EWF 2,35% gaat tegen dik 50 % bijtellen en de HRA tegen 37% aftrekken , en de wet Hillen die geld nog maar voor 66% en over 10 jaar nog maar 30%
veel bovenmatig verdienenden die ook een dik huis hebben die gaan betalen ipv HRA ontvangen
dat zijn dus ook de tweede kamer mensen !!!!!!
Begrjjp Je !!! .
Ik ga een crowdfunding starten en mij aanmelden bij de IND krijg ik tenminste gratis bad bed en brood.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik moest haast huilen
kun je nog wel eten kopen of moet je naar de voedselbank ?
fijn ,, anders dan heb ik nog wel een paar krentebollen liggenquote:
ok en over tien jaar?/quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp ik ben niet achterlijk.
En ik weet ook allang dat de EWF bijtelling tegen het actuele IB-tarief gaat end e HRA tegen het laagste tarief. Dus is mijn uitgangspunt: hypotheekrente >= EWF zien te kijgen/houden.
Als pensionado heb je natuurlijk van alle voordeel kunnen genieten. Ik snap ook jouw zure reactie niet.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
fijn ,, anders dan heb ik nog wel een paar krentebollen liggen
5 Jaar is wel een redelijke periode, maar een promotie vlak voor pensioen werd vaak misbruikt om het pensioen op te krikken. Was een bekend trucje toen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
5 jaar ervoor dat klopt
maar dat was wel een terechte promotie
is niet zuur, dat meen ik , ik wil niet dat je honger krijgt en dan naar de gemeente moet voor voedsel bonnenquote:Op zondag 31 augustus 2025 21:36 schreef Infinti het volgende:
[..]
Als pensionado heb je natuurlijk van alle voordeel kunnen genieten. Ik snap ook jouw zure reactie niet.
Totdat je op een gegeven moment moet verhuizen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar jij en ik zien ons huis als een woning, hij kennelijk als een investering in het volgende huis dat er binnen 5-10 jaar moet komen...
En daar ga je dan 5-10 jaar over stressen.quote:Op maandag 1 september 2025 01:40 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Totdat je op een gegeven moment moet verhuizen.
Leuk dat het een woning was, maar dan ineens een blok aan je been.
Hoe zie je dat eigenlijk voor je?quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ok en over tien jaar?/
en gezien vanuit onze bovenmatig verdienende volksvertegenwoordigers met dito woning al dan niet verkregen met hulp van hun favoriete woningbouwcorporatie die straks geen vennootschapsbelasting meer hoeft te betalen?
Als je in die situatie zit, kan je daar enorm over stressen inderdaad. Ik ben blij voor je dat je dit niet kent.quote:Op maandag 1 september 2025 06:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
En daar ga je dan 5-10 jaar over stressen.
van die woningcorporaties?quote:
Ik zit nu niet in een situatie van over 5 jaar.quote:Op maandag 1 september 2025 07:25 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als je in die situatie zit, kan je daar enorm over stressen inderdaad. Ik ben blij voor je dat je dit niet kent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |