Zit er niet in denk ik. Zou ook geleidelijk omgebogen moeten worden, elke keer een paar % eraf en/of de toeslagendrempel steeds hoger.quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:16 schreef Halcon het volgende:
Gaan ze dan ook dat toeslagencircus een keer afschaffen? Vast niet...
Gefeliciteerd! Wil je er wat meer over kwijt?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 08:41 schreef Minimunt het volgende:
Woohoo
Wij hebben eindelijk een huis gekocht. Na 7 jaar wachten, huren enz.
Wel voor veel geld, maar beter dat dan niks.
Feliquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 08:41 schreef Minimunt het volgende:
Woohoo
Men moet de huurtoelage laten betalen door de woningcorporaties , die maken miljoenen winsten via die toeslagquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 08:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Zit er niet in denk ik. Zou ook geleidelijk omgebogen moeten worden, elke keer een paar % eraf en/of de toeslagendrempel steeds hoger.
Laat onverlet dat de afschaffing van de HRA in politiek Den Haag in aanloop naar de verkiezingen, wel wordt genoemd maar het toeslagencircus, speciaal de huurtoeslag, niet.
Michael Moore for President after the 29-10 electionsquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 08:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Men moet de huurtoelage laten betalen door de woningcorporaties , die maken miljoenen winsten via die toeslag
Iedere subsidie via de overheid moet weg , ook de zorgtoeslag en de HRA en kindertoeslag
Em dan de arbeidskorting op 25.000 euro zetten , zodat werken weer gaat lonen
Ja, leuk. Vertel eensquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 08:41 schreef Minimunt het volgende:
Woohoo
Zou me er niet al te druk om maken; sowieso bouwt de HRA al in 30 jaar af. Veelal duurt het in Nl. jaren voordat en maatregel effectief wordt en dan nog gaat het via de weg van de geleidelijkheid. Zoals Wet Hillen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 08:50 schreef _Lily_ het volgende:
Aftrek HRA zou voor ons wel een domper betekenen. We hebben net een nieuw huis gekocht
Zo snel zal het wel niet gaan en huurders krijgen elk jaar een domper.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 08:50 schreef _Lily_ het volgende:
Aftrek HRA zou voor ons wel een domper betekenen. We hebben net een nieuw huis gekocht
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 08:41 schreef Minimunt het volgende:
Woohoo
gefeliciteerd beidequote:Op zaterdag 30 augustus 2025 08:50 schreef _Lily_ het volgende:
Het zal worden afgebouwd dus de domper komt niet in 1x. Je salaris zal komende jaren ook nog wel stijgen dus daarmee zal de impact ook minimaal zijn. Over 10 jaar zul je zien dat de maandlasten minimaal zijn.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 08:50 schreef _Lily_ het volgende:
compensatie middels afschaffen EWF bijtelling en verhoging arbeidskorting en dan merk je er niets van het verdwijnen van die aftrekquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 08:50 schreef _Lily_ het volgende:
Heb jij die geluiden daaromtrent gehoord in politiek Den Haag?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:49 schreef michaelmoore het volgende:
compensatie middels afschaffen EWF bijtelling en verhoging arbeidskorting en dan ......
jaquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb jij die geluiden daaromtrent gehoord in politiek Den Haag?
Je kan prima de Villatax afschaffen en op het EWF %-tage brengen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:29 schreef michaelmoore het volgende:
maar dat ging meer over de villa tax , maar je kunt de villa tax niet afschaffen zonder de hele EWF af te schaffen en dan gaat ook de HRA mee en uiteraard de Wet HIllen
Reden te meer om niets af te lossen. Met of zonder HRA, zolang je hypotheekrente > EWF = voordeel, zeker voor Villataxbetalers.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:29 schreef michaelmoore het volgende:
Maar vooral de Villa tax gaat sommigen echt geld kosten, zodanig dat de HRA geen enkel voordeel meer bied , zelfs nadeel , nu de Wet Hillen nog maar voor 66 % werkt
Dat lijkt veel te erg op een kadootje voor de rijken , dat ligt heel erg gevoeligquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Je kan prima de Villatax afschaffen en op het EWF %-tage brengen.
[..]
grapjas, rommelkontquote:Reden te meer om niets af te lossen.
Met of zonder HRA, zolang je hypotheekrente > EWF = voordeel, zeker voor Villataxbetalers.
Maar je hoeft nog niet EWF extra bij te tellen na je de HRA aftrek ?/quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:03 schreef Sport_Life het volgende:
Ik betaal ook villataks, maar ben echt niet rijk of zo hoor.. Toevallig in de goede tijd op 2 inkomens (destijds) maximaal een woning gekocht en de waarde is inmiddels 2,5x zo hoog..
Krijg ook geen HRA meer met 1% rente . (En inderdaad niks extras aflossen).
Ik klaag niet hoormaar vind het onterecht. Het huis is veel waard omdat men kennelijk graag in deze regio wil wonen, dezelfde woning heeft in Zeeland een woz waarde die nog niet eens de helft is. Bovendien kan ik niet zoveel met het vermogen, het is niet zo dat ik een steentje los kan hakken en daarmee brood kopen
.
De halve tweede kamer heeft er last vanquote:Uw inkomen uit eigen woning
Het eigenwoningforfait bedraagt in 2025 in de meeste gevallen 0,35% over de WOZ-waarde.
Voor zover de WOZ-waarde van uw woning meer bedraagt dan ¤ 1.330.000, krijgt u een eigenwoningforfait toegerekend van 2,35%.
Deze verhoging staat bekend als de 'villataks'.16 jan 2025
Dit is wel makkelijk praten, de meeste starters blijven niet 30 jaar op dezelfde plek wonen. Wat gaat de afschaffing van HRA doen met de huidige waarde van de woning, ik heb ook net gekocht en weinig overwaarde… ik vind het allemaal wel spannend. Wil hier overigens ook geen 30 jaar wonen maar over 5-10 jaar verhuizen. Ik hoef ook geen “winst” te maken op de woning als ik maar niet onderwater kom te staan door toedoen van een onbetrouwbare overheid. Voor de mensen die denken dat de afschaffing van HRA ervoor gaat zorgen dat de loonbelasting omlaag gaat dat zou wel eens behoorlijk kunnen gaan tegenvallen. Zoals de btw verhoging ook maar tijdelijk zou zijn https://wnl.tv/2017/09/09(...)anks-belofte-kabinet, afschaffing HRA gaat Nederlanders gewoon weer geld kosten.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
compensatie middels afschaffen EWF bijtelling en verhoging arbeidskorting en dan merk je er niets van het verdwijnen van die aftrek
Dat bedoel ik, deze man weet!quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:03 schreef Sport_Life het volgende:
Krijg ook geen HRA meer met 1% rente . (En inderdaad niks extras aflossen).
Talloze hypotheekconstructies daarvoor .....quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:03 schreef Sport_Life het volgende:
Bovendien kan ik niet zoveel met het vermogen, het is niet zo dat ik een steentje los kan hakken en daarmee brood kopen.
Niet extra, wel wat er over blijft.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 17:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar je hoeft nog niet EWF extra bij te tellen na je de HRA aftrek ?/
Neem van mij na 40 jaar trouwe, onbaatzuchtige, onverstoorbare, toegewijde "arbeidseinsatz" maar aan: er is er maar één waar je het kan verwachten, en dat ben je zelf.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 20:22 schreef Infinti het volgende:
Ik ben de studiefinanciering misgelopen en als het zo doorgaat de HRA en staat mijn huis onderwater. Goede start van mijn leven, bedankt overheid!
Over 10 jaar heb je een deel van je hypotheek afgelost.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 20:22 schreef Infinti het volgende:
[..]
Dit is wel makkelijk praten, de meeste starters blijven niet 30 jaar op dezelfde plek wonen. Wat gaat de afschaffing van HRA doen met de huidige waarde van de woning, ik heb ook net gekocht en weinig overwaarde… ik vind het allemaal wel spannend. Wil hier overigens ook geen 30 jaar wonen maar over 5-10 jaar verhuizen. Ik hoef ook geen “winst” te maken op de woning als ik maar niet onderwater kom te staan door toedoen van een onbetrouwbare overheid. Voor de mensen die denken dat de afschaffing van HRA ervoor gaat zorgen dat de loonbelasting omlaag gaat dat zou wel eens behoorlijk kunnen gaan tegenvallen. Zoals de btw verhoging ook maar tijdelijk zou zijn https://wnl.tv/2017/09/09(...)anks-belofte-kabinet, afschaffing HRA gaat Nederlanders gewoon weer geld kosten.
Ik ben de studiefinanciering misgelopen en als het zo doorgaat de HRA en staat mijn huis onderwater. Goede start van mijn leven, bedankt overheid!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |