Ja, het was al behoorlijk aan het broeien. Ik verwacht ook dat er nog wel wat gaat komen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik verwacht er ook nog wel een paar.
Misschien hebben ze een volgorde afgesproken onderling.
Want ik had NL dus eigenlijk al eerder verwacht. Je kon voelen dat er iets ging gebeuren.
Het houdt op een bepaald moment wel op natuurlijk. Nederland en Spanje staan beide ergens tussen de 4e en 7e plaats als het gaat om financiële bijdragen, en samen is het ook 10% van het aantal kijkers. Als er nog meer landen volgen, ontkom je er niet aan om één land te verwijderen in plaats van een heleboel.quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:32 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Nou we gaan dus niet want ik zie de ebu israel er niet uit wippen. De avrotros kan misschien beter focussen op eigen inzending.
Nee joh. Zeker niet. Dan hadden ze het de afgelopen week moeten doen. Nu lopen ze mee met Ierland, Spanje, Slovenië en IJsland. Ik ben trots op die landen. Ik ben wel blij met deze stap. Goed zo AvroTros. Fijn dat jullie ook eindelijk mee gaan.quote:
Aan de andere kant zijn de politieke verhoudingen in al die landen wel anders dan hier, men is daar al een stuk kritischer op Israël dan onze regering. In die zin neemt AVROTROS een stap die meer tegen de stroom ingaat en dus ook wel lastiger is om te nemen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:39 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nee joh. Zeker niet. Dan hadden ze het de afgelopen week moeten doen. Nu lopen ze mee met Ierland, Spanje, Slovenië en IJsland. Ik ben trots op die landen. Ik ben wel blij met deze stap. Goed zo AvroTros. Fijn dat jullie ook eindelijk mee gaan.
Ok, vooruit. dan ben ik een klein beetje trots.quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:44 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn de politieke verhoudingen in al die landen wel anders dan hier, men is daar al een stuk kritischer op Israël dan onze regering. In die zin neemt AVROTROS een stap die meer tegen de stroom ingaat en dus ook wel lastiger is om te nemen.
Wat dacht je van EUvision zonder Israëlquote:Op vrijdag 12 september 2025 12:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ok, vooruit. dan ben ik een klein beetje trots.
Gaan we nu meedoen aan Intervision?
Wat heeft het voor nut? De televote winnaar is al bekend en de jurywinnaar gaat winnen. Dus wat maakt een eigen inzending nog echt uit.quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:32 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Nou we gaan dus niet want ik zie de ebu israel er niet uit wippen. De avrotros kan misschien beter focussen op eigen inzending.
Laat mij nou gewoon persoonlijk lekker wél trots zijn op AvroTros.quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:39 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nee joh. Zeker niet. Dan hadden ze het de afgelopen week moeten doen. Nu lopen ze mee met Ierland, Spanje, Slovenië en IJsland. Ik ben trots op die landen. Ik ben wel blij met deze stap. Goed zo AvroTros. Fijn dat jullie ook eindelijk mee gaan.
Ik denk dat Geert Wilders ook nog wel een punt daarvan gaat maken met de verkiezingen die eraan komen. Al het geld weg voor publieke omroepen etc.quote:Op vrijdag 12 september 2025 13:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Laat mij nou gewoon persoonlijk lekker wél trots zijn op AvroTros.Ik denk zelf namelijk dat er meer gebeurd en besproken is achter de schermen door de landen onderling de afgelopen maanden dan wij weten.
Dit is best een heel grote stap voor AvroTros hoor, zeker als je kijkt naar wie de grootste partij is in dit land en diens standpunt qua Israël en waarvan AvroTros politiek gezien dus wellicht nogal afhankelijk is voor de toekomst. Ja. Dit is ballen tonen. Het had eerder gemogen, vorig jaar bv, maar ik ben trots op ze.
Dit zijn overwegend ook de landen die twee jaar geleden al veel moeite hadden met de houding van de Israëlische delegatie, toch?quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:23 schreef Fred_B het volgende:
Dit hadden ze natuurlijk vorig jaar al moeten doen, in plaats van dat geneuzel over “verbeteringen” achter de schermen. Maar desondanks goed dat ze zich aansluiten bij de groep landen die klaar zijn met het ESF in de vorm van de voorbije twee jaar.
Wilders is toch veel geschreeuw en weinig inhoud. (offtopic)quote:Op vrijdag 12 september 2025 13:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat Geert Wilders ook nog wel een punt daarvan gaat maken met de verkiezingen die eraan komen. Al het geld weg voor publieke omroepen etc.
quote:Op vrijdag 12 september 2025 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit zijn overwegend ook de landen die twee jaar geleden al veel moeite hadden met de houding van de Israëlische delegatie, toch?
Ja, verwacht ook nog wel dat heel Scandinavië zich hierbij gaat aansluiten inclusief Finland en nog Belgiëquote:Op vrijdag 12 september 2025 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit zijn overwegend ook de landen die twee jaar geleden al veel moeite hadden met de houding van de Israëlische delegatie, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |