Ik ken de precieze formule niet, maar landen dragen financieel bij (onder meer) op basis van het GDP van elk land. Dat is van Duitsland 3x hoger dan dat van Spanje, dus we kunnen er wel vanuit gaan dat Duitsland de grootste sponsor van het ESF is.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:24 schreef Em31 het volgende:
Vreemd trouwens dat je dan af en toe leest dat uitsluiting niet kan, want dan raken ze Duitsland kwijt. Maar Spanje als big 5 land dan? Waarom weegt dat minder zwaar.
Ahh oké dat wist ik niet, dat maakt het wat logischer. Al zou het alsnog niet uit moeten maken, maar helaas kan je ook wel met zekerheid zeggen dat dit soort landen ook nooit gediskwalificeerd zouden worden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik ken de precieze formule niet, maar landen dragen financieel bij (onder meer) op basis van het GDP van elk land. Dat is van Duitsland 3x hoger dan dat van Spanje, dus we kunnen er wel vanuit gaan dat Duitsland de grootste sponsor van het ESF is.
Toch denk ik dat het wel een behoorlijke klap is als één van de big 5 zich terugtrekt. Financieel, maar zeker qua beeldvorming.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik ken de precieze formule niet, maar landen dragen financieel bij (onder meer) op basis van het GDP van elk land. Dat is van Duitsland 3x hoger dan dat van Spanje, dus we kunnen er wel vanuit gaan dat Duitsland de grootste sponsor van het ESF is.
Ik meende gelezen te hebben dat Duitsland het meest betaald van allemaal.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:24 schreef Em31 het volgende:
Vreemd trouwens dat je dan af en toe leest dat uitsluiting niet kan, want dan raken ze Duitsland kwijt. Maar Spanje als big 5 land dan? Waarom weegt dat minder zwaar.
quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:08 schreef molloot200 het volgende:
Maar dat van Duitsland zijn toch ook nog slechts de geruchten of verwachtingen? We hebben van Duitsland nog helemaal geen statement gehad over wat ze zouden doen als Israël uitgesloten wordt zoals we dit wel hebben van een Ierland of Slovenië (maar dan andersom uiteraard).
https://www.thenationalne(...)stine-italy-germany/quote:Amir Alon, a former member of Israel’s Eurovision delegation has claimed that the public broadcasters of Italy and Germany have threatened to withdraw from next year’s Eurovision Song Contest if Israel is excluded without clear legal grounds, according to the website Eurovision Fun.
Italy and Germany are reportedly backing Israel's public broadcaster Kan, which maintains editorial independence from the Israeli government.
Speaking to Israel’s N12News, Alon said: “As long as the war in Gaza continues and images of the conflict reach European audiences, it will be difficult for countries like Italy and Germany to publicly defend Israel. These two countries are among the contest’s top financial contributors, are in direct communication with the EBU and support Kan. If Kan is excluded, they have threatened to leave the contest as well — something the EBU wants to avoid.”
De EBU zit in een spagaat.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:46 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
https://www.thenationalne(...)stine-italy-germany/
Ik neem alles terug, AVROTROSGODENquote:Op donderdag 11 september 2025 15:08 schreef Hamlapjes het volgende:
En bij AVROTROS weten ze natuurlijk ook dat ze door ons kabinet knetterhard gecanceld worden als ze alleen al zouden dreigen om niet deel te nemen als Israël mee mag doen.
Nu België nog, want die gingen ook al hard in net na het festival.quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:11 schreef Greys het volgende:
Daar zijn ze dan alsnog gelukkig.
Kennelijk. Hupsakee. Heel goed.
[ x ]
Ik verwacht er ook nog wel een paar.quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:26 schreef Cyan9 het volgende:
Het domino effect mag nog wel even doorgaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |