abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 augustus 2025 @ 19:32:18 #1
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218550486
Omdat dat politiek de gemoederen bezig blijft houden, en niet in het NL topic past.

Brand hier los.
pi_218550506
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:24 schreef butz0rs het volgende:
Dit is toch niet te geloven, dit is echt erg!

Het lijkt wel alsof Israel liever oorlog voert dan dat het gijzelaars vrij wil krijgen :'(
Dit zeggen ze al een tijdje hardop.
pi_218550523
Een uitstekende ontwikkeling.
quote:
VS breidt sancties tegen ICC uit

De Verenigde Staten leggen opnieuw sancties op aan het Internatonaal Strafhof (ICC) vanwege de arrestatiebevelen die de internationale rechtbank heeft uitgevaardigd tegen onder andere de Israëlische premier Netanyahu en oud-defensieminister Gallant.

De sancties richten zich specifiek op vier ICC-rechters uit Canada, Frankrijk, Fiji en Senegal. "Het Hof vormt een bedreiging voor de nationale veiligheid en is een instrument geweest voor juridische oorlogsvoering tegen de Verenigde Staten en onze naaste bondgenoot Israël", staat in een verklaring van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Kort na zijn aantreden stelde de Amerikaanse president Trump al sancties in vanwege de arrestatiebevelen. Die sancties bestonden onder meer uit financiële straffen en visumrestricties voor mensen die het ICC helpen bij onderzoek naar Amerikaanse burgers en bondgenoten van de VS. De VS erkent het Internationaal Strafhof in Den Haag niet.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 20 augustus 2025 @ 19:39:28 #4
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_218550546
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Een klein offer voor een Groot Israel :{
pi_218550563
Hamas volledig elimeren? Dat is duizenden mensen vermoorden dus.
pi_218550581
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:39 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Een klein offer voor een Groot Israel :{
Het individu doet er niet toe als zeloten met een "hoger" doel bezig zijn.
pi_218550608
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:41 schreef Bluesdude het volgende:
De teller staat op ten minste meer dan 50.000 en dat is nog exclusief extra doden door ziektes, honger en dakloze omstandigheden.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 19:48:22 #8
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218550624
quote]14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 18:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder verhaal, want de overgrote meerderheid van Israëliërs heeft een Arabisch uiterlijk.
[..]
Interessant, vertel zeker even hoe je dit precies voor je ziet ...
[/quote]

We hebben het dus over een buslijn die mensen vervoerd naar gebieden achter de muur, en visa versa.
Het is geen bijzonder verhaal. De hoofddoekjes etc werden er uitgehaald. Arabisch uiterlijk.
Ik verzin dit niet, jammer dat jij dat er van maakt.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218550638
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De teller staat op ten minste meer dan 50.000 en dat is nog exclusief extra doden door ziektes, honger en dakloze omstandigheden.
Hoeveel meer doden wordt dat binnenkort door het wegbombarderen van gaza-stad ?
En uithongering gaat gewoon door . Medische voorzieningen niet toelaten gaat door.
En hoe zit met het plan van een gigantisch concentratiekamp
Endlosung gaat door
  woensdag 20 augustus 2025 @ 19:55:02 #10
438527 MissButterflyy
pi_218550659
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]

Had niet anders verwacht van de grote vriend van Putin.
pi_218550668
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:48 schreef MissButterflyy het volgende:
We hebben het dus over een buslijn die mensen vervoerd naar gebieden achter de muur, en visa versa.
Het is geen bijzonder verhaal. De hoofddoekjes etc werden er uitgehaald. Arabisch uiterlijk.
Ik verzin dit niet, jammer dat jij dat er van maakt.
Ik zeg dan ook niet dat je het verzint, ik geef alleen aan dat mensen dat selecteren op mensen met een Arabisch uiterlijk opmerkelijke manier is. Hoofddoekjes trouwens ook omdat veel ultraorthodox Joodse vrouwen ook een hoofddoek dragen, helemaal op de Westelijke Jordaanoever.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
En uithongering gaat gewoon door . Medische voorzieningen niet toelaten gaat door.
Endlosung gaat door
Het staat de Palestijnse terroristen nog elke dag vrij om de wapens neer te leggen en de gijzelaars vrij te laten. Dan is de oorlog meteen over.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 20 augustus 2025 @ 19:58:44 #12
438527 MissButterflyy
pi_218550680
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zeg dan ook niet dat je het verzint, ik geef alleen aan dat mensen dat selecteren op mensen met een Arabisch uiterlijk opmerkelijke manier is. Hoofddoekjes trouwens ook omdat veel ultraorthodox Joodse vrouwen ook een hoofddoek dragen, helemaal op de Westelijke Jordaanoever.
[..]
Het staat de Palestijnse terroristen nog elke dag vrij om de wapens neer te leggen en de gijzelaars vrij te laten. Dan is de oorlog meteen over.
Ultraorthodoxe vrouwen dragen hun hoofddoek anders, ook kleden ze zich anders. Dat verschil zie ik heus wel en die stonden daar echt niet in de rij.

Tsja, jij vindt het opmerkelijk maar het is toch echt wat daar gebeurd. Je was er toch al zo vaak geweest?
Opmerkelijk dat je dit nooit is opgevallen dan.
pi_218550706
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ultraorthodoxe vrouwen dragen hun hoofddoek anders, ook kleden ze zich anders. Dat verschil zie ik heus wel en die stonden daar echt niet in de rij.

Tsja, jij vindt het opmerkelijk maar het is toch echt wat daar gebeurd. Je was er toch al zo vaak geweest?
Opmerkelijk dat je dit nooit is opgevallen dan.
Je generaliseert nogal.

Je lijkt te denken dat omdat jij een keer daar iets hebt meegemaakt dit meteen de absolute norm zou zijn.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 20:04:13 #14
438527 MissButterflyy
pi_218550723
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je generaliseert nogal.

Je lijkt te denken dat omdat jij een keer daar iets hebt meegemaakt dit meteen de absolute norm zou zijn.
Het zal allemaal wel toeval zijn dan, normaal doen ze dat nooit, uniek wat ik meegemaakt heb. :')
Zeer uitzonderlijk.
pi_218550781
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Endlosung gaat door
Ben benieuwd of de dienstplichtigen komen opdagen of dat er serieuze problemen met de opkomst zijn.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 20:16:43 #16
438527 MissButterflyy
pi_218550830
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ben benieuwd of de dienstplichtigen komen opdagen of dat er serieuze problemen met de opkomst zijn.
Is er een consequentie voor dienstplichtigen en reservisten die niet komen opdagen?
pi_218550843
Affijn..

Het hele Midden-Oosten en Noord-Afrika is al eeuwenlang een oord van apartheid op basis van geslacht, religie en seksuele voorkeur, maar laten we even dat ene land eruit pikken waar rechten voor vrouwen, homo's en andersdenkenden al vanaf het begin wettelijk beschermd zijn.

Topshow, jongens, echt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218550860
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gijzelaars vrijlaten had op elk moment betekend dat deze oorlog en dit geweld zou stoppen.
pi_218550871
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]

We zouden een voorbeeld aan de VS moeten nemen.
pi_218550878
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:41 schreef Bluesdude het volgende:
Wat wil je daar mee zeggen?
  woensdag 20 augustus 2025 @ 20:21:49 #21
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218550880
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het zou inderdaad mooi zijn als dit conflict beëindigd wordt.

Ik ga dan vooral even wachten op alle 'ach en wee mensenrechten'-roepers die het verder geen zak interesseert dat de meest basale mensenrechten in die regio al eeuwen worden geschonden.

Kan ik dan lang wachten?

Jazeker...
Wat een moeite steek jij erin om hen daarvan te overtuigen. Dat is niet nodig. Ze weten echt welk dat Israël een bakermat van vrijheid, welvaart, en rechtstaat is vergeleken met de omringende landen.

Het is puur een antipathie tegen een mogendheid waarvan men vindt dat het Moslims zou onderdrukken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_218550882
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Is er een consequentie voor dienstplichtigen en reservisten die niet komen opdagen?
Geen idee eigenlijk maar volgens de nos is de opkomst nog maar 50%. https://nos.nl/l/2579111

Ze kunnen dit jaar moeilijk 50000 man met wapens en gevechtservaring gaan gijzelen.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 20:21:58 #23
438527 MissButterflyy
pi_218550883
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Affijn..

Het hele Midden-Oosten en Noord-Afrika is al eeuwenlang een oord van apartheid op basis van geslacht, religie en seksuele voorkeur, maar laten we even dat ene land eruit pikken waar rechten voor vrouwen, homo's en andersdenkenden al vanaf het begin wettelijk beschermd zijn.

Topshow, jongens, echt.
Ach jee. Dan is deze oorlog goed. Dan is het goed, als duizenden doden meer onder onschuldige burgers vallen (want wie weet haten ze homo’s en en vrouwen en andersdenkenden)

Denk dat de gemiddelde burger die bommen op z’n hoofd krijgt daar niet mee bezig is, of ze nou ‘meer westers’ zijn of niet.

Bovendien, veel Israëliërs zijn diep religieus. In ultra orthodoxe kringen vinden ze het ook niet zo fijn als je er uit wilt stappen of eigenlijk liever van de mannenliefde bent.
pi_218550904
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:20 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Gijzelaars vrijlaten had op elk moment betekend dat deze oorlog en dit geweld zou stoppen.
De afgelopen 20 jaar zijn er maar 3 geweest dat Israël minder gijzelaars in een martelgevangenis had zonder enige vorm van rechtspraak, dan Hamas op 8 oktober had. Onzin dus.
pi_218550916
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:21 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ach jee. Dan is deze oorlog goed. Dan is het goed, als duizenden doden meer onder onschuldige burgers vallen (want wie weet haten ze homo’s en en vrouwen en andersdenkenden)

Denk dat de gemiddelde burger die bommen op z’n hoofd krijgt daar niet mee bezig is, of ze nou ‘meer westers’ zijn of niet.

Bovendien, veel Israëliërs zijn diep religieus. In ultra orthodoxe kringen vinden ze het ook niet zo fijn als je er uit wilt stappen of eigenlijk liever van de mannenliefde bent.
zucht... bespaar me je ordinaire, plastic, ranzig emo-geneuzel.

En nee, de meeste Israëli's zijn seculier, die cijfers heb ik al eens gegeven.

Niet vreemd ook, aangezien je in Israël Gay Prides hebt enzo. Onbedekte vrouwen. Uitgaanscentra.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218550925
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Bizar ja. Ik heb nog nooit een regering dat zijn eigen mensen aan zien doen.
pi_218550936
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Niet vreemd ook, aangezien je in Israël Gay Prides hebt enzo. Onbedekte vrouwen. Uitgaanscentra.

Kom Brabantse vriend, we gaan naar Tel-Aviv.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 20:26:16 #28
438527 MissButterflyy
pi_218550937
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Niet vreemd ook, aangezien je in Israël Gay Prides hebt enzo.
Ja, en een groot deel dus ook niet, en die bevolking groeit het meeste. De toekomst ziet er daar niet goed uit met alleen maar meer godsdienst fanaten.

Bespaar me maar weer jouw riedel die we nu ondertussen wel kennen. :O
pi_218550942
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De afgelopen 20 jaar zijn er maar 3 geweest dat Israël minder gijzelaars in een martelgevangenis had zonder enige vorm van rechtspraak, dan Hamas op 8 oktober had. Onzin dus.
Graag bronnen waaruit blijkt dat dit zo is en onafhankelijk en onherroepelijk bewezen is.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 20:28:10 #30
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218550950
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Had niet anders verwacht van de grote vriend van Putin.
Goede zaak dat zo’n fophof wordt aangepakt. Arrestatiebevelen uitdelen aan o.a. de premier van een land dat in oorlog is met een terreurorganisatie, hoe verzinnen ze het. Dit hof bedrijft puur politiek theater.
pi_218550961
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, en een groot deel dus ook niet, en die bevolking groeit het meeste. De toekomst ziet er daar niet goed uit met alleen maar meer godsdienst fanaten.

Bespaar me maar weer jouw riedel die we nu ondertussen wel kennen. :O
Nee, die groeit niet.

Serieus, zoek gewoon even de cijfers op, wil je?

Israël bestaat voor het overgrote deel uit seculieren. Gevolgd door 'traditionelen'. Gevolgd door 'Orthodoxen'. En als absolute minderheid de streng-orthodoxen, Haredi.

Echt... hoe zou er in Israël überhaupt zoiets als vrouwengelijkheid en bescherming van homorechten kunnen bestaan als het gros van de bevolking daar super religieus zou zijn?

Ik snap dat je heel graag een soort geforceerd gelijk speelveld wil creëeren - ja, die Joden zijn ook erg conservatief heur - en daarmee de islam weer even uit de wind wil houden, maar misschien moet je gewoon eens de feiten opzoeken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218550963
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:28 schreef damsco het volgende:

[..]
Goede zaak dat zo’n fophof wordt aangepakt. Arrestatiebevelen uitdelen aan o.a. de premier van een land dat in oorlog is met een terreurorganisatie, hoe verzinnen ze het. Dit hof bedrijft puur politiek theater.
Het ICC lijkt soms net een verlengstuk van PvdA/Groenlinks en DENK. In ieder geval geen onafhankelijk en serieus orgaan.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 20:29:34 #33
438527 MissButterflyy
pi_218550964
quote:
De ultra-orthodoxe Joodse bevolking (Haredim) in Israël groeit snel en vormt een steeds groter deel van de totale bevolking. In 2023 vormden ze 13,5% van de totale Israëlische bevolking, en dit percentage neemt jaarlijks toe. Deze groei is voornamelijk te danken aan een hoog geboortecijfer en een relatief lage immigratie.
Hier zijn enkele belangrijke punten over de groei van de ultra-orthodoxe bevolking in Israël:
Hoge groei:
De ultra-orthodoxe bevolking groeit sneller dan andere bevolkingsgroepen in Israël, met een jaarlijkse groei van ongeveer 4%.
Geboortecijfer:
Haredim hebben een van de hoogste geboortecijfers ter wereld, met een gemiddeld aantal kinderen per vrouw van 7,1 tussen 2015-2017.
Demografische impact:
Door hun snelle groei vormen de Haredim een steeds groter deel van de Israëlische samenleving. Naar verwachting zal dit aandeel verder toenemen in de komende jaren.
Economische en sociale impact:
De snelle groei van de ultra-orthodoxe bevolking heeft economische en sociale implicaties, zoals de toegenomen druk op de arbeidsmarkt en het onderwijssysteem.
Politieke invloed:
De Haredim hebben een groeiende politieke invloed in Israël, vooral door hun coalities met politieke partijen zoals Likoed.
Zionisme:
Er is een verschil in houding ten opzichte van het zionisme binnen de ultra-orthodoxe gemeenschap. Sommige Haredim wijzen het zionisme af, terwijl anderen het wel omarmen.
Bron: Google AI

Dan tellen we nog niet eens de orthodoxe joden mee.
Buiten Tel aviv is Israël een diep religieus land
  woensdag 20 augustus 2025 @ 20:31:12 #34
438527 MissButterflyy
pi_218550982
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, die groeit niet.

Serieus, zoek gewoon even de cijfers op, wil je?

Israël bestaat voor het overgrote deel uit seculieren. Gevolgd door 'traditionelen'. Gevolgd door 'Orthodoxen'. En als absolute minderheid de streng-orthodoxen, Haredi.

Echt... hoe zou er in Israël überhaupt zoiets als vrouwengelijkheid en bescherming van homorechten kunnen bestaan als het gros van de bevolking daar super religieus zou zijn?

Ik snap dat je heel graag een soort geforceerd gelijk speelveld wil creëeren - ja, die Joden zijn ook erg conservatief heur - en daarmee de islam weer even uit de wind wil houden, maar misschien moet je gewoon eens de feiten opzoeken.
Gelul. Zie m’n vorige post.
pi_218550984
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het zou inderdaad mooi zijn als dit conflict beëindigd wordt.

Ik ga dan vooral even wachten op alle 'ach en wee mensenrechten'-roepers die het verder geen zak interesseert dat de meest basale mensenrechten in die regio al eeuwen worden geschonden.

Kan ik dan lang wachten?

Jazeker...
Correct.

Als we bijvoorbeeld als random voorbeeld even naar Saoedi-Arabië kijken:
quote:
In Saudi Arabia, religious minorities face a number of significant restrictions, particularly in the public sphere. The country's legal system is based on its interpretation of Sunni Islam, and the government's official stance is that public worship and proselytization of any religion other than Islam are prohibited.

Here are some key things that religious minorities generally cannot do in Saudi Arabia:

Public Worship and Building Houses of Worship: Non-Muslims are forbidden from building churches, temples, or other places of worship. Public worship, including displaying religious symbols like a cross or a star of David, is also not allowed and can lead to confrontation with authorities. While the government may tolerate private religious gatherings in homes, there are no explicit legal guidelines, leaving this practice vulnerable to arbitrary enforcement.
Proselytization: It is illegal to attempt to convert Muslims to another religion. This includes distributing non-Muslim religious materials, such as Bibles. Violating this law can lead to severe penalties, including imprisonment and deportation.
Holding High-Ranking Government and Military Positions: Members of the Shia Muslim minority, for example, face discrimination in government and military employment and are often excluded from senior positions. This discrimination extends to other minorities as well.
Naturalization: For a non-Muslim foreigner to become a Saudi citizen, they must convert to Islam.
Entering Holy Cities: Non-Muslims are strictly prohibited from entering the holy city of Mecca. While the ban on entering Medina was lifted in 2023, access to the Prophet's Mosque remains restricted for non-Muslims.

It is also important to note that the legal system can be discriminatory. Under Sharia law as interpreted and applied in the country, the testimony of non-Muslims may be given less weight than that of Muslims in court. Additionally, while the government has made some reforms and taken steps to remove intolerant passages from textbooks, sources report that discrimination, particularly against the Shia minority, remains a significant challenge.

Bron: Google Gemini
Talloze wettelijke vormen van uitsluiting en discriminatie tussen moslims en niet-moslims, maar niemand noemt Saoedi-Arabië een 'apartheidstaat'. Bij Israël doet men dit wel graag en als je dan vraagt naar concrete voorbeelden van wat niet-Joden niet kunnen in Israël blijft het stil of wordt het afgedaan met een sneer ad hominem. Dit alles spreekt natuurlijk boekdelen.
pi_218550986
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:29 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan tellen we nog niet eens de orthodoxe joden mee.
Buiten Tel aviv is Israël een diep religieus land.
Nee, dat is het niet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Israel

Nogmaals de vraag: als Israël net zo conservatief religieus zou zijn als de rest in die omstreken, waarom zijn vrouwen- en homorechten daar, als enige, dan wel gewaarborgd?

Geef gewoon eens antwoord.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 20 augustus 2025 @ 20:33:25 #37
438527 MissButterflyy
pi_218551003
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Israel

Nogmaals de vraag: als Israël net zo conservatief religieus zou zijn als de rest in die omstreken, waarom zijn vrouwen- en homorechten daar, als enige, dan wel gewaarborgd?

Geef gewoon eens antwoord.
Ik zeg niet dat Israël net zo conservatief als de omringende landen is. Hoe kom je daar bij?
Maar buiten tel aviv is het leven best traditioneel.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 20:35:54 #38
438527 MissButterflyy
pi_218551031
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Als we bijvoorbeeld als random voorbeeld even naar Saoedi-Arabië kijken:
[..]
Talloze wettelijke vormen van uitsluiting en discriminatie tussen moslims en niet-moslims, maar niemand noemt Saoedi-Arabië een 'apartheidstaat'. Bij Israël doet men dit wel graag en als je dan vraagt naar concrete voorbeelden van wat niet-Joden niet kunnen in Israël blijft het stil of wordt het afgedaan met een sneer ad hominem. Dit alles spreekt natuurlijk boekdelen.
Dat is ook een klote land, alleen gaat dit topic nu over Israël en de oorlog.
Dit land is een grote bondgenoot van de VS en Trump is goede maatjes met de sjeiks aldaar.

Dat is pas hypocriet.
pi_218551033
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:26 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Graag bronnen waaruit blijkt dat dit zo is en onafhankelijk en onherroepelijk bewezen is.
Ja dit dansje heb ik al een paar keer gedaan. Zoek zelf maar een bron die je geloofd. "Administrative detention" zijn de trefwoorden die je nodig hebt.
pi_218551034
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat Israël net zo conservatief als de omringende landen is. Hoe kom je daar bij?
Maar buiten tel aviv is het leven best traditioneel.
En nog nimmer, nooit zo traditioneel geweest dat vrouwen-, homorechten en de rechten van andersgelovigen gedwarsboomd zijn zoals in de rest van die regio.

Misschien, en dat weten de meeste sjaaltesdragende juppies niet, zionisme in de kern namelijk seculier was en is.

Weet je wie het meest ageren tegen het bestaan van Israël? De meest ultra-orthodoxe Joden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218551045
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:25 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Bizar ja. Ik heb nog nooit een regering dat zijn eigen mensen aan zien doen.
Dat krijg je in een apartheid land waar de meeste oorspronkelijke bewoners niet mogen stemmen.
pi_218551060
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat krijg je in een apartheid land waar de meeste oorspronkelijke bewoners niet mogen stemmen.
En waar homo's alsnog niet gestenigd worden, vrouwen beschuldigd van 'hoererij' eveneens niet, en tempels van andere religies eveneens niet gesloopt worden.

Bizar, die obsessie van je met uitgerekend dat ene land in een regio vergeven van apartheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 20 augustus 2025 @ 20:38:35 #43
438527 MissButterflyy
pi_218551061
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En nog nimmer, nooit zo traditioneel geweest dat vrouwen-, homorechten en de rechten van andersgelovigen gedwarsboomd zijn zoals in de rest van die regio.
En wat heeft dat te maken met dat er nu weer een bezetting is gestart in Gaza? Denk je dat het IDF jouw obsessies meeneemt in de overweging daar nu de boel te bezetten? :')
Open een eigen topic over je hersenspinsels, aub. :')
pi_218551074
Heel vaak is het niet zo dat homo's publiekelijk onthoofd worden in Israël, toch?
pi_218551085
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En wat heeft dat te maken met dat er nu weer een bezetting is gestart in Gaza? Denk je dat het IDF jouw obsessies meeneemt in de overweging daar nu de boel te bezetten? :')
Open een eigen topic over je hersenspinsels, aub. :')
Het is geen bezetting, het is een oorlog tegen Hamas om ze te vernietigen en de gijzelaars terug te krijgen.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 20:40:54 #46
438527 MissButterflyy
pi_218551088
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:39 schreef UitStraling het volgende:
Heel vaak is het niet zo dat homo's publiekelijk onthoofd worden in Israël, toch?
Wel in Saudi Arabië, de grote bondgenoot van de VS. :+
pi_218551093
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Joden (de oorspronkelijk bewoners hier) hebben gewoon stemrecht, net zoals alle andere burgers met een Israëlisch staatsburgerschap. Waarom blijf je deze leugens maar ophoesten?
quote:
All citizens of Israel who are 18 years of age or older have the right to vote in national elections, and this includes Arab citizens. This right is enshrined in the country's Basic Law.

Bron: Google Gemini
  woensdag 20 augustus 2025 @ 20:41:48 #48
438527 MissButterflyy
pi_218551099
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het is geen bezetting, het is een oorlog tegen Hamas om ze te vernietigen en de gijzelaars terug te krijgen.
Tsja, denk dat het weinig goeds gaat brengen. Maar we zullen zien.
pi_218551102
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En waar homo's alsnog niet gestenigd worden, vrouwen beschuldigd van 'hoererij' eveneens niet, en tempels van andere religies eveneens niet gesloopt worden.

Bizar, die obsessie van je met uitgerekend dat ene land in een regio vergeven van apartheid.
Hoeveel moskeeën staan er nog in Gaza denk je?
pi_218551110
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:40 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wel in Saudi Arabië, de grote bondgenoot van de VS. :+
Olie, olie, olie, en een lucratieve afzetmarkt voor Amerikaans wapentuig.
pi_218551120
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
:')
  woensdag 20 augustus 2025 @ 20:43:47 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218551122
quote:

[..]
Moet je aan Hamas vragen.
pi_218551124
quote:

[..]
Hoeveel synagoges en kerken hebben er ooit gestaan in Mekka?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218551133
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Joden (de oorspronkelijk bewoners hier) hebben gewoon stemrecht, net zoals alle andere burgers met een Israëlisch staatsburgerschap. Waarom blijf je deze leugens maar ophoesten?
[..]

De angel zit natuurlijk in wie een citizen is en bovenal wie niet.
pi_218551140
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoeveel synagoges en kerken hebben er ooit gestaan in Mekka?
In Libanon wel maar daar geeft een genocide plaatsgevonden onder Christenen.
pi_218551145
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
:')
Had die smiley gegeven aan Otto met zijn gelaat over tempels met rust laten.
pi_218551148
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De angel zit natuurlijk in wie een citizen is en bovenal wie niet.
Mensen zonder staatsburgerschap kunnen niet stemmen, dat is nogal logisch. Dat kan hier in Nederland ook niet. Om in een land te kunnen stemmen, moet je de nationaliteit hebben van dat land.
pi_218551247
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mensen zonder staatsburgerschap kunnen niet stemmen, dat is nogal logisch. Dat kan hier in Nederland ook niet. Om in een land te kunnen stemmen, moet je de nationaliteit hebben van dat land.
Klopt. Apartheid land dus. Het is dat of zeggen dat Israël asap zich moet terugtrekken uit de geannexeerde grond.
pi_218551313
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Klopt. Apartheid land dus. Het is dat of zeggen dat Israël asap zich moet terugtrekken uit de geannexeerde grond.
Ah, nu is Nederland ook al een apartheid? Dit gaat nergens meer over, je bent oprecht aan bazelen.
pi_218551394
Tja ... uit de te verwachten contreien natuurlijk.

twitter
pi_218551480
Nog een paar bijzondere, merk ook op hoe 'Israelis' tussen aanhalingstekens staat.

twitter

twitter
  Forum Admin woensdag 20 augustus 2025 @ 22:25:42 #62
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218552168
Geveegd. Ik heb jullie hoger zitten dan dit, kom op alstublieft..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218552259
quote:
9s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 21:17 schreef HowardRoark het volgende:
Nog een paar bijzondere, merk ook op hoe 'Israelis' tussen aanhalingstekens staat.

[ twitter ]
[ twitter ]
Zou jij in een café willen zitten met Palestijnen en Hamas supporters Howard?
pi_218552446
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 22:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Die mensen houden van de dood, niet van 't leven.
pi_218552467
quote:
9s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 21:17 schreef HowardRoark het volgende:

[ twitter ]
[ twitter ]
Oh, rechtstreeks uit de koker van Iran. Die het woord Israël niet eens uit willen spreken. En dus het altijd hebben over de zionistische entiteit.

Want Israël heeft geen bestaansrecht. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218552474
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 20:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja dit dansje heb ik al een paar keer gedaan. Zoek zelf maar een bron die je geloofd. "Administrative detention" zijn de trefwoorden die je nodig hebt.
Jij had het over gijzelaars in een martelgevangenis. En nu begin je over Administrative Detention. Laat zien hoe gekleurd je kijkt. Ze worden niet gemarteld en ze zitten daar vanwege een mogelijk veiligheidsrisico (wat niet heel lichtzinnig bepaald wordt) en ter voorkoming van terrorisme. Het is al erg genoeg dat dat met deze bevolkingsgroep nodig is door de Jodenhaat waar ze mee opgevoed zijn.
pi_218552484
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 22:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wie wel?
pi_218552499
Ik heb wel vrees dat die operatie in Gazastad Israël zelf niet veel goeds gaat brengen.

Steeds meer landen keren zich van Israël af. En ook intern (hoorde ik in een podcast) zijn zowel de Israëlische militaire leiding als steeds meer burgers er tegen.

Het land isoleert zich steeds meer. En dat is jammer.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218552510
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 23:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh, rechtstreeks uit de koker van Iran. Die het woord Israël niet eens uit willen spreken. En dus het altijd hebben over de zionistische entiteit.

Want Israël heeft geen bestaansrecht. :')
Lijkt me sterk. Anti-fascisten hebben het totaal niet op genocides. Israel heeft ook geen bestaansrecht als genocidale apartheidsstaat. Nazi Duitsland had ook geen toekomst als genocidale etnostaat.

Waarom zou een land dat duizenden kinderen vermoord om politieke doelen te behalen van een gestoorde gek aan de macht moeten bestaan. Als Nederland opeens in het hoofd haalt dat we de Belgen moeten uitroeien verliezen we ook ons bestaansrecht.
pi_218552521
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 23:06 schreef capricia het volgende:
Ik heb wel vrees dat die operatie in Gazastad Israël zelf niet veel goeds gaat brengen.

Steeds meer landen keren zich van Israël af. En ook intern (hoorde ik in een podcast) zijn zowel de Israëlische militaire leiding als steeds meer burgers er tegen.

Het is jammer en onterecht. Verder denk ik dat de kritiek op Israël voornamelijk voor de buhne is. De meeste mensen die ik spreek en het achterblijven van sancties tegen Israël laat wel zien dat men het eigenlijk niet heel erg vind dat ze een groot terrorismeprobleem aan het oplossen zijn.
pi_218552523
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 23:06 schreef capricia het volgende:

Ik heb juist het idee dat steeds meer mensen door de leugens van Hamas heen beginnen te kijken, zozeer zelfs dat de halve wereld inmiddels kotst op moslims, vandaag bij Sail werden de Pro Pallie gekkies ook weggejaagd.
pi_218552534
De mensen die kritiek hebben oo Israël zijn vaak bezig met virtue signalling of zijn bezig met een dubbele agenda of het zijn wappies/beroepsdemonstranten.
pi_218552536
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 23:09 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Het is jammer en onterecht. Verder denk ik dat de kritiek op Israël voornamelijk voor de buhne is. De meeste mensen die ik spreek en het achterblijven van sancties tegen Israël laat wel zien dat men het eigenlijk niet heel erg vind dat ze een groot terrorismeprobleem aan het oplossen zijn.
De schande zit hem er meer in dat we ze niet massaal meehelpen dit probleem op te lossen.
pi_218552547
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 23:09 schreef GerryDV het volgende:

[..]
En dan is vooral de steun van de VS het belangrijkste. Zolang die Israël blijven steunen, kunnen ze gewoon doorgaan met hun antiterrorisme acties.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218552567
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 23:11 schreef GerryDV het volgende:
De mensen die kritiek hebben oo Israël zijn vaak bezig met virtue signalling of zijn bezig met een dubbele agenda of het zijn wappies/beroepsdemonstranten.
Ah de bekende dubbele agenda theorie. Ja dat is een frisse. Dat zeiden de Nazi's ook over de joden dat ze een dubbele loyaliteit hadden. Typisch hoor dat de mensen die het hardst roepen dat een genocide geen genocide is ook nazi theorien aanhalen.
pi_218552584
We moeten hier ook even ons politieapparaat en het leger doormeten, weg met terroristische sympathieën, nu ingrijpen.
pi_218552704
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 23:18 schreef UitStraling het volgende:
We moeten hier ook even ons politieapparaat en het leger doormeten, weg met terroristische sympathieën, nu ingrijpen.
:') Gewoon vrolijk doorgaan met de dubbele moraal nazi praat. Maar oh oh oh wat is pro-Israel toch tegen antisemitisme :')
Ons leger en politie apparaat hebben genoeg zelfreinigend vermogen maak je geen zorgen.
pi_218552753
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 19:17 schreef HowardRoark het volgende:

Video kunnen we weinig mee, schrikbarend dat er iemand zomaar wordt neergeschoten. Dader dient hard bestraft te worden. Want welk punt probeer je met deze video te maken?
De talloze keren dat ik achterlijke twitterposts heb zien delen (of insta of TikTok) en je erop heb aangesproken durf je niet te reageren.

Nu wordt er een filmpje gebruikt wat tegen je standpunten ingaat en dan kunnen we weinig met een video? Inhoudelijk durf je niet eens te reageren.

Jij hoeft echt nooit meer een ander te beschuldigen van hypocrisie. Je ben zelf geen haar beter.
pi_218553118
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 23:02 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Jij had het over gijzelaars in een martelgevangenis. En nu begin je over Administrative Detention. Laat zien hoe gekleurd je kijkt. Ze worden niet gemarteld en ze zitten daar vanwege een mogelijk veiligheidsrisico (wat niet heel lichtzinnig bepaald wordt) en ter voorkoming van terrorisme. Het is al erg genoeg dat dat met deze bevolkingsgroep nodig is door de Jodenhaat waar ze mee opgevoed zijn.
De vorige keer had ik nog de moeite genomen om te bewijzen dat er wel wordt gemarteld met nog een filmpje van een verkrachting door een man of 10. Maar ik zie dat gaat geen indruk maken vrees ik.
pi_218553752
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 00:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De talloze keren dat ik achterlijke twitterposts heb zien delen (of insta of TikTok) en je erop heb aangesproken durf je niet te reageren.
En heb je hier ook een paar concrete voorbeelden van?

Dit vroeg ik de vorige keer ook al. Je blijft namelijk maar dit soort wilde claims maken, laatst stelde je al eens dat je meermaals zou hebben aangetoond dat veel van wat ik post niet zou kloppen, maar niets is minder waar.

Wat we vooral zien, is dat jij snel getriggerd lijkt te zijn door dingen die ik hier post omdat dit vaak haaks staat op jouw eigen wereldbeeld mbt dit conflict, het vervolgens op de inhoud niet aankunt en dus maar de posts wegwuift en vervolgens op de man gaat spelen
quote:

[..]
Nu wordt er een filmpje gebruikt wat tegen je standpunten ingaat en dan kunnen we weinig met een video? Inhoudelijk durf je niet eens te reageren.
Wordt eens concreet: tegen welke standpunten van mij zou deze video ingaan? Noem die standpunten eens op ...

Inhoudelijk valt er over de video niet veel te zeggen: we zien een groep jongeren, eentje trek er daarvan een pistool en schiet op degene die deze video maakt, daarna is na 2 seconden het beeld weg en hoor je alleen de neergeschoten man kermen.

Daarom was mijn vraag dus richting de user @opgebaarde ook, welk punt hij met deze video probeert te maken.
quote:

[..]
Jij hoeft echt nooit meer een ander te beschuldigen van hypocrisie. Je ben zelf geen haar beter.
En als afsluiter de zoveelste ad hominem, tja ..
pi_218553843
quote:
14s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 09:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dit vroeg ik de vorige keer ook al. Je blijft namelijk maar dit soort wilde claims maken, laatst stelde je al eens dat je meermaals zou hebben aangetoond dat veel van wat ik post niet zou kloppen, maar niets is minder waar.
..
Dat is geen claim. Jij beweert vrijwel uitsluitend dingen die niet kloppen. We hebben je dat ook vaak genoeg laten weten. Je blijft het terrorisme en de etnische zuivering door Israel maar verdedigen alsof daar enige rechtvaardiging achter zit. Maar als geweld terrorisme rechtvaardigt, dan was het geweld door Hamas dus ook rechtvaardig. Hamas blijft de minder dodelijke terroristische organisatie als je vergelijkt met IDF.

Maar ik ben nog wel benieuwd, zou jij je prettig voelen in een café tussen Palestijnen en Hamas supporters?
Waarom mag Ben Gvir het hebben over het uitwissen van de Palestijnse staat? Maar als Hamas stelt dat Israel uitgewist moet worden vind je het opeens wel genocidaal.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 21-08-2025 10:29:43 ]
pi_218554004
quote:

[..]
Inhoudelijk valt er over de video niet veel te zeggen: we zien een groep jongeren, eentje trek er daarvan een pistool en schiet op degene die deze video maakt, daarna is na 2 seconden het beeld weg en hoor je alleen de neergeschoten man kermen.

Daarom was mijn vraag dus richting de user @:opgebaarde ook, welk punt hij met deze video probeert te maken.
Meerdere punten.
1) Jij plaatst verschillende video’s: iemand die ruim voldoende voedsel heeft, een restaurant dat open is, of een marktkraam vol eten. Elke video zou bewijzen dat er in het hele gebied voor iedereen genoeg voedsel beschikbaar zou zijn. Ik plaats dus ook een video wat mesjogge beleid bewijst.
2) een Palestijn, in dat gebied C, die van iets verdacht wordt gaat voor maanden tot 102 maanden in administratieve detentie zonder veroordeling. Ondertussen kan deze Israelier na dood door schuld na een nachtje alweer vrij rondlopen
3) bij dat incident zitten familieleden van die gedode man zonder opgaaf van reden weken vast terwijl de schutter de volgende dag alweer vrij rond kan lopen.
4) de agressieve kolonist is niet het probleem. Het probleem is dat de lokale autoriteiten de agressiviteit faciliteren en belonen. Het leger staat regelmatig bij de agressiviteit te kijken en pakt alleen de Arabieren aan ipv de agressor. Deze video bewijst dat de Israelier geholpen wordt door justitie.
5) in de tweede video wordt zelfs vermeld dat het lichaam van de gedode man weken vastgehouden is omdat de familie akkoord moest gaan met een begrafenis op een andere locatie dan het eigen dorp plus van de van de begrafenis mocht geen drama gemaakt worden
pi_218554133
quote:

[..]
En heb je hier ook een paar concrete voorbeelden van?

Wat we vooral zien, is dat jij snel getriggerd lijkt te zijn door dingen die ik hier post omdat dit vaak haaks staat op jouw eigen wereldbeeld mbt dit conflict, het vervolgens op de inhoud niet aankunt en dus maar de posts wegwuift en vervolgens op de man gaat spelen
[..]
Wordt eens concreet: tegen welke standpunten van mij zou deze video ingaan? Noem die standpunten eens op ...

Daarom was mijn vraag dus richting de user @:opgebaarde ook, welk punt hij met deze video probeert te maken.
[..]
En als afsluiter de zoveelste ad hominem, tja ..
Ik ga je de voorbeelden niet opnieuw aanreiken. Als je de behoefte hebt kunnjenhet zelf nog opzoeken. Maar je modus operandi is ondertussen bekend. Je komt met zogenaamd bewijs, je wordt er op uitgedaagd en je reageert vervolgens niet meer.
En dan mag ik vervolgens weer met voorbeelden komen.

En ik probeer niet op de man te spelen, maar een discussie op inhoud wil jij gewoon niet aan omdat alles wat jij presenteert een hoegenaamd feit zou zijn. Of anderszins een vaststelling dat jij de waarheid dan toch in pacht hebt. En dat terwijl meerdere NGO’s en nieuwsbronnen het tegenovergestelde beweren van wat jij stelt.

Jij komt hier met allerlei filmpjes aanzetten die nauwelijks te verifiëren zijn. Jij neemt die aan voor waarheid. Vervolgens doet een andere user exact dat en dan stel je dat we niks met de video kunnen.
Als je daar de hypocrisie niet van inziet dan kan het niet anders dan op de man. Want in dat geval ben je hier met de verkeerde redenen aan het posten en ik zou het bijna als trollen bestempelen.
pi_218554263
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 10:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Meerdere punten.
1) Jij plaatst verschillende video’s: iemand die ruim voldoende voedsel heeft, een restaurant dat open is, of een marktkraam vol eten. Elke video zou bewijzen dat er in het hele gebied voor iedereen genoeg voedsel beschikbaar zou zijn. Ik plaats dus ook een video wat mesjogge beleid bewijst.
De video's zijn er meer van en zijn ook wat uitgebreider dan een video van 2 seconden beeld. Daarnaast post jij geen video van beleid, je post een video van een schietpartij en maakt daarna allerlei claims hoe deze situatie vervolgens zou zijn afgehandeld door de politie en bestuurders.
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 10:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Meerdere punten.
2) een Palestijn, in dat gebied C, die van iets verdacht wordt gaat voor maanden tot 102 maanden in administratieve detentie zonder veroordeling. Ondertussen kan deze Israelier na dood door schuld na een nachtje alweer vrij rondlopen
3) bij dat incident zitten familieleden van die gedode man zonder opgaaf van reden weken vast terwijl de schutter de volgende dag alweer vrij rond kan lopen.
4) de agressieve kolonist is niet het probleem. Het probleem is dat de lokale autoriteiten de agressiviteit faciliteren en belonen. Het leger staat regelmatig bij de agressiviteit te kijken en pakt alleen de Arabieren aan ipv de agressor. Deze video bewijst dat de Israelier geholpen wordt door justitie.
5) in de tweede video wordt zelfs vermeld dat het lichaam van de gedode man weken vastgehouden is omdat de familie akkoord moest gaan met een begrafenis op een andere locatie dan het eigen dorp plus van de van de begrafenis mocht geen drama gemaakt worden
Mochten de claims mbt deze administratieve en juridische afhandeling kloppen, ben ik dat helemaal met je eens. Dat is een hele rare gang van zaken. Maar op basis waarvan concludeer je eigenlijk dat (punt 4) Arabieren structureel het slachtoffer en niet de agressor zouden zijn?

Wat we vaak zien aan de conflicten op de Westelijke Jordaanoever is dat Joden en Arabieren over en weer provoceren, maar een bepaald genre ultraorthodoxe Joden dan veel te vaak overgaat tot bizarre vormen van agressie en geweld. Dat wordt lang niet altijd hard genoeg bestraft.

De Westerse media schept hierin ook doelbewust een verkeerd beeld, want er in komt in de media alleen berichtgeving als er sprake is van geweld van Joden richting Arabieren, andersom wordt zelden tot nooit vermeld tenzij er dus weer een heftige tegenreactie komt.

En het disproportionele geweld van Joden komt trouwens altijd uit de te verwachte hoek, namelijk van de Hilltop Youth, een groepering die in totaal maar een paar honderd man groot is op een populatie van 700k. Ik heb al eerder aangegeven dat wat mij betreft dit tuig gewoon het land uit wordt gezet, die zijn totaal geradicaliseerd.
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik ga je de voorbeelden niet opnieuw aanreiken. Als je de behoefte hebt kunnjenhet zelf nog opzoeken. Maar je modus operandi is ondertussen bekend. Je komt met zogenaamd bewijs, je wordt er op uitgedaagd en je reageert vervolgens niet meer.
En dan mag ik vervolgens weer met voorbeelden komen.
Nee, je hebt simpelweg zelden tot nooit dingen weten te ontkrachten. Je claimt wel veel dat je dit doet, maar claimen is iets anders dan het daadwerkelijk ook doen.
quote:

[..]
En ik probeer niet op de man te spelen, maar een discussie op inhoud wil jij gewoon niet aan omdat alles wat jij presenteert een hoegenaamd feit zou zijn. Of anderszins een vaststelling dat jij de waarheid dan toch in pacht hebt. En dat terwijl meerdere NGO’s en nieuwsbronnen het tegenovergestelde beweren van wat jij stelt.
De realiteit is dat ik simpelweg veel meer van dit conflict en de geschiedenis weet dan jij. Alleen mijn perspectief, gebaseerd op feiten, is uitgesproken pro-Israël, waar jouw perspectief veel sympathie voor de Palestijnen bevat en niet bepaald positief over Israël is. Daar botst het. Omdat je op de inhoud niet aankunt vanwege een gebrek aan kennis worden daarom al snel de bron en de boodschapper aangevallen. Dit is dus het verschil tussen discussiëren op de inhoud en de onderbuik.
quote:

[..]
Jij komt hier met allerlei filmpjes aanzetten die nauwelijks te verifiëren zijn. Jij neemt die aan voor waarheid. Vervolgens doet een andere user exact dat en dan stel je dat we niks met de video kunnen.
Als je daar de hypocrisie niet van inziet dan kan het niet anders dan op de man. Want in dat geval ben je hier met de verkeerde redenen aan het posten en ik zou het bijna als trollen bestempelen.
Als videos door mensen zelf worden geüpload, minuten lang zijn (soms zelfs tientallen minuten) waarbij tevens een locatie en datum van uploaden wordt vermeld is dit dus wel degelijk te verifiëren. Ik zie daar ook een groot verschil tussen zulke videos en een video waar er welgeteld 2 seconden beeld is.
pi_218554296
Ik vind Netanyahu eigenlijk een heel goede leider voor een democratisch land in oorlog.
Hij weet zijn nauwste bondgenoot bij zich te houden, en complexe operaties uit te voeren.
Ik moet de eerste westerse leider in Europa nog op zien staan die zo goed zijn volk beschermt.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 12:30:04 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218554642
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:34 schreef Black_Baron het volgende:
Ik vind Netanyahu eigenlijk een heel goede leider voor een democratisch land in oorlog.
Hij weet zijn nauwste bondgenoot bij zich te houden, en complexe operaties uit te voeren.
Ik moet de eerste westerse leider in Europa nog op zien staan die zo goed zijn volk beschermt.
1000 dode adolescenten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218554827
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 12:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
1000 dode adolescenten.
Oh dat valt me eerlijk gezegd wel mee.
Het is ook een klote vijand, zo'n moslim-terreurgroep. En als het aan hun had gelegen waren er nu veel meer mensen dood.

Israël verdient onze volledige support in haar strijd tegen terreur.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 12:55:24 #88
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218554832
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 12:54 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Oh dat valt me eerlijk gezegd wel mee.
Het is ook een klote vijand, zo'n moslim-terreurgroep. En als het aan hun had gelegen waren er nu veel meer mensen dood.

Israël verdient onze volledige support in haar strijd tegen terreur.
Dat valt natuurlijk niet mee, het is de grootste aanslag sinds 9/11 geweest.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218554879
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 12:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat valt natuurlijk niet mee, het is de grootste aanslag sinds 9/11 geweest.
Ja wat een beschermer van zijn volk is Netanyahu. Die donaties vanuit Qatar aan Hamas die Bibi deed zijn echt geweldig uitgepakt. Nu met etnische zuivering alle historische bondgenoten wegduwen is ook een geweldige keuze voor de veiligheid. Je bent natuurlijk veel veiliger als je geen steun vanuit Europese landen meer hebt.
Je bent natuurlijk veel veiliger als je institutioneel terrorisme op de West-Bank nog verder uitbreid.

Nee als je een beetje rationeel denkt is wat Netanyahu doet een extreem-rechtse terroristenstaat van zijn land maken heel schadelijk voor zijn volk. En voor mensen van het joodse geloof overal ter wereld. Dankzij types als Netanyahu en Smotrich en terreurorganisatie IDF worden joodse mensen steeds meer met de nek aangekeken, hoe onterecht dat ook is.
pi_218555068
Ik denk ook dat Netanyahu gelijk heeft dat er een andere woonlocatie aangeboden moet worden aan de Gazanen van goede wil.

Want naast elkaar wonen lukt gewoon niet. Dan krijg je weer 7 oktober en andere terreuraanslagen op Israël.

Het is jammer dat de Gazanen zo duidelijk de tweestatenoplossing verworpen hebben.
pi_218555163
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 13:37 schreef Black_Baron het volgende:
Ik denk ook dat Netanyahu gelijk heeft dat er een andere woonlocatie aangeboden moet worden aan de Gazanen van goede wil.

Want naast elkaar wonen lukt gewoon niet. Dan krijg je weer 7 oktober en andere terreuraanslagen op Israël.

Het is jammer dat de Gazanen zo duidelijk de tweestatenoplossing verworpen hebben.
De Gazanen willen niet verhuizen. Daarbij heeft Netanyahu geen locatie aangeboden die naar wens is, dat heeft hij ook niet te vergeven. Als Israel zich een tijd koest houdt en zich normaal gaat gedragen zakt de afkeur tegen Israeliers ook wel weer weg. Wij dragen de Duitsers ook niet meer na wat ze voor ellende hebben veroorzaakt. Maar Duitsland heeft in tegenstelling tot Israel wel berouw getoond en een ommekeer gemaakt. Dat is echt noodzakelijk voor Israel. Op dit moment wil het niet eens onder ogen zien dat het een heel fout land is.
pi_218558864
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 13:37 schreef Black_Baron het volgende:

Het zijn de Israelis die in grote mate de tweestatenoplossing verwerpen.... vandaar dat ze nu met een etnische zuivering bezig zijn van Palestina: de oorspronkelijke bevolking terroriseren, wegjagen, uithongeren vermoorden en de steden in de Gaza venietigen.... de aanvoer van voedsel en medicamenten tegenhouden...
pi_218558880
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 13:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Op dit moment wil het niet eens onder ogen zien dat het een heel fout land is.
En de komende 50 jaar ziet Israel het ook niet. Idem de westerse bondgenoten..Die willen het liever ook niet zien en blijven de zionistische terroristen steunen
pi_218559077
quote:
14s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 11:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De video's zijn er meer van en zijn ook wat uitgebreider dan een video van 2 seconden beeld. Daarnaast post jij geen video van beleid, je post een video van een schietpartij en maakt daarna allerlei claims hoe deze situatie vervolgens zou zijn afgehandeld door de politie en bestuurders.
[..]
Mochten de claims mbt deze administratieve en juridische afhandeling kloppen, ben ik dat helemaal met je eens. Dat is een hele rare gang van zaken. Maar op basis waarvan concludeer je eigenlijk dat (punt 4) Arabieren structureel het slachtoffer en niet de agressor zouden zijn?

Wat we vaak zien aan de conflicten op de Westelijke Jordaanoever is dat Joden en Arabieren over en weer provoceren, maar een bepaald genre ultraorthodoxe Joden dan veel te vaak overgaat tot bizarre vormen van agressie en geweld. Dat wordt lang niet altijd hard genoeg bestraft.

De Westerse media schept hierin ook doelbewust een verkeerd beeld, want er in komt in de media alleen berichtgeving als er sprake is van geweld van Joden richting Arabieren, andersom wordt zelden tot nooit vermeld tenzij er dus weer een heftige tegenreactie komt.

En het disproportionele geweld van Joden komt trouwens altijd uit de te verwachte hoek, namelijk van de Hilltop Youth, een groepering die in totaal maar een paar honderd man groot is op een populatie van 700k. Ik heb al eerder aangegeven dat wat mij betreft dit tuig gewoon het land uit wordt gezet, die zijn totaal geradicaliseerd.
Dan heb ik het bij punt 4 verkeerd verwoord. Ik probeerde niet te zeggen dat de Arabieren en Bedoeien daar altijd slachtoffer zijn of de kolonist altijd de agressor.

Ik val meer over het regeringsbeleid daar, wat extreem oneerlijk is. De 'Palestijn' heeft een bloederige geschiedenis, dat kan geen zot ontkennen. Die befaamde 'Wall of Apartheid' is daar niet voor niks en heeft denk ik veel bloedvergieten voorkomen. Alleen de niet-joodse bewoners daar worden wel allemaal over een kam geschoren, allemaal onder de noemer veiligheid. Ze hebben allemaal minder rechten dan hun joodse 'landgenoten', veel minder bewegingsvrijheid, minder water en worden juridisch gezien ook zwaar achtergesteld. Dat gaan we nu bij dat E1 plan ook zien. Een deel van het E1 gebied is al bebouwd en bewoond en dat gaat met bulldozers gesloopt worden want het E1 plan van gisteren houdt ook in dat daar geen moslims meer mogen wonen of leven.

Dat projecteerde ik op die video. De video is een klein fragment en de context werd iets duidelijker in de btselem video. Alleen het resultaat na die schietpartij, een dode moslim en alleen moslims die opgepakt en gevangen gezet worden, past weer erg goed bij het beeld dat ook het leger en de politie daar meewerken aan dat oneerlijke beleid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')