abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 augustus 2025 @ 10:48:30 #76
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218546728
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom ligt kritiek op de Islam toch zo gevoelig? Kun je daar een paar concrete argumenten voor geven?
Volgens mij verwar je stinkend bruinrechts gedachtengoed met 'kritiek op de Islam'. Doe je dat expres?

Ik uit zelf zo nu en dan kritiek op de Islam of (een deel van) haar volgers, maar ik heb nooit de indruk gekregen dat dat gevoelig zou liggen.
Huilen dan.
pi_218546729
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom ligt kritiek op de Islam toch zo gevoelig? Kun je daar een paar concrete argumenten voor geven?
Volgens mij is dat dus helemaal niet het geval.
Je roept dat keer op keer maar gewoon beschaafde kritiek kan prima en geeft amper weerwoord. Het wordt anders als het weer generaliserende bagger wordt. Want je ziet toch ook wel de figuren hier die gewoon overlopen van de islamhaat?
pi_218546739
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. En dan kan je je weer afvragen in hoeverre je die een podium moet bieden.
Maar die discussie is hier al vaak gevoerd en het antwoord is gezien de steeds verder verschuivende grenzen van wat hier mag helaas wel duidelijk…
Wellicht moet je je afvragen waarom je zo insteekt op censuur? Alles wat jou niet bevalt wil je weg hebben, van pro-Russische uitlatingen tot kritiek op de Islam en moslims.

Misschien is het dan een betere keus om actief te zijn op een uitgesproken links forum. FOK! is een openbaar forum waar dus zowel links en progressieve als rechts en conservatieve perspectieven welkom zijn, zolang het binnen de FOK! policy past.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218546742
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Volgens mij verwar je stinkend bruinrechts gedachtengoed met 'kritiek op de Islam'. Doe je dat expres?

Ik uit zelf zo nu en dan kritiek op de Islam of (een deel van) haar volgers, maar ik heb nooit de indruk gekregen dat dat gevoelig zou liggen.
Er zijn genoeg gematigde islamieten die zelf ook kritiek hebben op de Islam. Dat moet je meestal alleen niet in een land doen waar dat de officiële godsdienst is.
pi_218546746
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is toch echt merkbaar dat zelfs normale kritiek op onderwerpen zoals migratie en de Islam enorm gevoelig liggen. Dat wordt door sommigen al snel weggezet als racisme, xenofobie, Islamofobie of dus vreemdelingenhaat.
[..]
Of verwar je zelf zo nu en dan racisme, xenofobie, Islamofobie of dus vreemdelingenhaat met “normale kritiek” ;)?
pi_218546750
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wellicht moet je je afvragen waarom je zo insteekt op censuur? Alles wat jou niet bevalt wil je weg hebben, van pro-Russische uitlatingen tot kritiek op de Islam en moslims.

Misschien is het dan een betere keus om actief te zijn op een uitgesproken links forum. FOK! is een openbaar forum waar dus zowel links en progressieve als rechts en conservatieve perspectieven welkom zijn, zolang het binnen de FOK! policy past.
Moeten we ons hier ook aan de wet houden, of hoeft dat niet?
pi_218546755
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Trump domineert het wereldtoneel. De gemiddelde moslim of transgender doet dat niet. De gemiddelde moslim of transgender is in tegenstelling tot Trump geen crimineel of seksueel roofdier (hoe graag sommige users dat ook van de meerderheid van de moslimgemeenschap wil denken)

Maar als jij dat gelijk wilt stellen aan elkaar, helemaal prima Howard. Ongelooflijk doorzichtig ben je ook
De Islam is een nogal dominante religie in de wereld (2 miljard moslims) en de oorzaak achter veel conflicten, oorlogen en polarisatie. Gezien de sterke toename van de Islam in het Westen is dit natuurlijk een relevante actualiteit om te bespreken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218546762
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Extremisme wel of niet een podium bieden is een keuze. Kies je voor een van de extremen (en daar lijkt het hier soms toch echt teveel op), dan verjaag je de rest.
Precies wat jij nu probeert…

Wat mij betreft gooi je alle extremisten hier weg, laat die maar ergens in een nog verder uithoekje van het internet boos doen.
pi_218546763
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Islam is een nogal dominante religie in de wereld (2 miljard moslims) en de oorzaak achter veel conflicten, oorlogen en polarisatie. Gezien de sterke toename van de Islam in het Westen is dit natuurlijk een relevante actualiteit om te bespreken.
En linea recta het onderwerp omzeilen. Het ging er niet om of het irrelevant was om te bespreken. Jij gaf het als voorbeeld of dit ook obsessie was bij sommige mensen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218546798
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:39 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik breng jullie niks bij, jullie zijn al hopeloos verloren
Wat kom je hier dan doen, anders dan met een dodelijke ziekte schelden, andere users dood wensen, in een discussie die klaarblijkelijk over moraal gaat?

En waarom ben ik precies hopeloos verloren?
pi_218546849
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Extremisme wel of niet een podium bieden is een keuze. Kies je voor een van de extremen (en daar lijkt het hier soms toch echt teveel op), dan verjaag je de rest.
Precies wat jij nu probeert…

Wat mij betreft gooi je alle extremisten hier weg, laat die maar ergens in een nog verder uithoekje van het internet boos doen.
Afvallige meningen wegzetten als extremisme is vooral een keuze. De FOK! crew haalt over het algemeen alles wat niet mag volgens de FOK! policy heel snel weg en daar wordt ook hard tegen opgetreden waar men dit nodig acht.

En tevens lijk je te vergeten je dat jouw wereldbeeld natuurlijk ook niet helemaal objectief is wat dit betreft. Waar ik rechts en conservatief ben, ben jij uitgesproken links en progressief. Dat is natuurlijk verder prima, maar het wordt een probleem als je de hele tijd anderen gecensureerd probeert te krijgen. Als het je hier niet bevalt, dan log je toch gewoon uit?
  woensdag 20 augustus 2025 @ 11:02:48 #87
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218546854
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
Afvallige meningen wegzetten als extremisme is vooral een keuze.
Extremisme wegzetten als afvallige mening ook.
Huilen dan.
pi_218546861
quote:

[..]
Afvallige meningen wegzetten als extremisme is vooral een keuze. De FOK! crew haalt over het algemeen alles wat niet mag volgens de FOK! policy heel snel weg en daar wordt ook hard tegen opgetreden waar men dit nodig acht.

En tevens lijk je te vergeten je dat jouw wereldbeeld natuurlijk ook niet helemaal objectief is wat dit betreft. Waar ik rechts en conservatief ben, ben jij uitgesproken links en progressief. Dat is natuurlijk verder prima, maar het wordt een probleem als je de hele tijd anderen gecensureerd probeert te krijgen. Als het je hier niet bevalt, dan log je toch gewoon uit?
Als het je hier niet bevalt, dan verhuis je toch naar Rusland?
Ik moet niks, ik wil jou, ik moet gaan
pi_218546862
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 11:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Extremisme wegzetten als afvallige mening ook.
Als er dan sprake van zou zijn zeker, maar dat is er dus over het algemeen niet.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 11:03:49 #90
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218546864
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:56 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Wat kom je hier dan doen, anders dan met een dodelijke ziekte schelden, andere users dood wensen, in een discussie die klaarblijkelijk over moraal gaat?

En waarom ben ik precies hopeloos verloren?
Laat het gaan. Dat iemand zó boos wordt is pure onmacht en gebrek aan intellectueel vermogen om onder woorden te brengen - of op te schrijven - wat iemand dwars zit. Een beetje wat je soms ook bij peuters ziet. Alleen bij peuters gaat dat over. Maar niet altijd.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218546911
quote:

[..]

Wederom projecteer je allerlei onzin op me. Ben daar wel even klaar mee :W
pi_218546992
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 11:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als er dan sprake van zou zijn zeker, maar dat is er dus over het algemeen niet.
Nou.... Het oproepen tot een etnische zuivering van Russen buiten Rusland is in mijn ogen toch behoorlijk extremistisch.
De mods hebben het (zover ik weet) laten staan.
En persoonlijk vind ik dat een goede keuze.
Maar je hebt behoorlijk extremistische uitspraken.
Tenzij het over Israël gaat dan niet.
pi_218547039
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 11:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wederom projecteer je allerlei onzin op me. Ben daar wel even klaar mee :W
Het is weer lekker gaslighten en posts negeren als het wat beter uitkomt ja
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218547099
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 11:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou.... Het oproepen tot een etnische zuivering van Russen buiten Rusland is in mijn ogen toch behoorlijk extremistisch.
De mods hebben het (zover ik weet) laten staan.
En persoonlijk vind ik dat een goede keuze.
Maar je hebt behoorlijk extremistische uitspraken.
Tenzij het over Israël gaat dan niet.
Nee hoor, dit is helaas noodzakelijk in het belang van sommige Oost-Europese landen. En ik heb dit verder ook keurig onderbouwd hoe ik dit voor mij zie, namelijk om een geweldloze manier maar via beleid en financiële stimulans.
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 11:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het is weer lekker gaslighten en posts negeren als het wat beter uitkomt ja
Integendeel, daar is geen sprake van.

Ik heb op een prima manier geageerd op jouw post. Maar het punt dat je maakt gaat simpelweg niet op.

Ja, Trump is wereldnieuws, maar de Islam en diens adepten halen ook de voorpagina dus beide moeten kunnen worden besproken. Jij ziet dat anders en vindt schijnbaar alleen het eerste actueel en het bespreken waard, waar je het tweede wegzet als 'obsessief' als users het daar over hebben.
pi_218547183
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 11:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dit is helaas noodzakelijk in het belang van sommige Oost-Europese landen. En ik heb dit verder ook keurig onderbouwd hoe ik dit voor mij zie, namelijk om een geweldloze manier maar via beleid en financiële stimulans.
[..]
Integendeel, daar is geen sprake van.

Ik heb op een prima manier geageerd op jouw post. Maar het punt dat je maakt gaat simpelweg niet op.

Ja, Trump is wereldnieuws, maar de Islam en diens adepten halen ook de voorpagina dus beide moeten kunnen worden besproken. Jij ziet dat anders en vindt schijnbaar alleen het eerste actueel en het bespreken waard, waar je het tweede wegzet als 'obsessief' als users het daar over hebben.
De reden doet er niet toe.
pi_218547216
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Inb4 rant over de problemen die je met moslims hebt :') .
ik schrijf nog wel eens een boek. Mag je hebben van me.
[..]
Niet elke donkerbruine en stinkende mening verdient een podium. Laat staan er recht op te hebben.
[/quote]
insgelijks c_/
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_218547260
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 10:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Als je nu simpelweg had gezegd dat je voor jou gevoel te veel vrouwen in Leeuwarden ziet met een hoofddoek om en dat je dat niet bij Friesland vind horen (of iets in die richting) mag dat gewoon.
oh ik wist niet dat we allemaal tere zieltjes hier hadden op Fok. :')
quote:
Wat we vooral zien is dat je de definitie van de term 'rassenhaat' niet helemaal lijkt te begrijpen.
ik haat ze niet - ik haat het uit het diepste van mijn ziel dat ze hier zijn en ze hier massaal naartoe komen.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_218547406
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 12:00 schreef Apotheose het volgende:

[..]
oh ik wist niet dat we allemaal tere zieltjes hier hadden op Fok. :')
[..]
ik haat ze niet - ik haat het uit het diepste van mijn ziel dat ze hier zijn en ze hier massaal naartoe komen.
Dat is inderdaad nogal een verschil waar men de ogen voor lijkt te willen sluiten. Het is niet persoonlijk op de mens gericht, het is op de situatie hier gericht.

Ik persoonlijk wil niet spreken van haat, maar ik sta er ook zo in. Ik heb geen hekel aan moslims. Ik heb zelfs geen hekel aan de Islam.

Waar ik wel een hekel aan heb, zijn de normen en waarden vanuit de Islam die haaks op onze Westerse normen en waarden staan, en daardoor voor teveel problemen in onze samenleving zorgen. Dus geen hekel aan de Islam zelf, maar hekel aan de gevolgen van de Islam binnen onze samenleving. Waar ik ook een hekel aan heb, zijn moslims die hierheen komen, maar niet af willen wijken van het conservatieve gedachtengoed van de Islam, en nog erger: anderen die dat wel doet binnen hun gemeenschap straffen.

De combinatie van de anti-westerse normen en waarden en de aanhangers die hierin weigeren water bij de wijn te doen, zorgen ervoor dat ik van mening ben om deze influx zoveel mogelijk te in te dammen en gelukszoekers die hier al zijn zo snel mogelijk terug te schoppen en/of te vervolgen.

Tegelijkertijd ben ik ervoor om asielzoekers die hier al zijn zo goed mogelijk op te vangen en te integreren, maar alleen wanneer de instroom zo dicht mogelijk naar de 0 gaat.

Ik ben dus niet tegen de Islam, of tegen moslims, maar ik ben wel tegen meer Islam en tegen meer moslims in Nederland, om bovengenoemde redenen. Wat mij betreft houden we de Islam dus zo klein mogelijk.

Dit maakt mij geen vreemdelingenhater, racist of xenofoob. Dat is een gezonde goed onderbouwd le en breedgedragen mening die op een forum gewoon uitgedragen moet kunnen worden. De mensen die in dat opzicht pleiten voor censuur begrijp ik echt niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door 2172619626795 op 20-08-2025 12:33:22 ]
pi_218547418
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 11:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Laat het gaan. Dat iemand zó boos wordt is pure onmacht en gebrek aan intellectueel vermogen om onder woorden te brengen - of op te schrijven - wat iemand dwars zit. Een beetje wat je soms ook bij peuters ziet. Alleen bij peuters gaat dat over. Maar niet altijd.
Zou je ook kunnen stoppen met proberen mensen het bloed onder de nagels vandaan te halen? Jij vind dat misschien leuk, maar zij niet.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 12:26:21 #100
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218547430
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 12:24 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zou je ook kunnen stoppen met proberen mensen het bloed onder de nagels vandaan te halen? Jij vind dat misschien leuk, maar zij niet.
Vindt.
Dat doe ik over het algemeen niet bewust. Het probleem is écht dat een conservatieve mening niet alleen niet gewaardeerd wordt, maar dat er openlijk gevraagd wordt om die te verwijderen. Er wordt door de meesten heel fatsoenlijk gediscussieerd.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')