Jesse Klaver en GroenLinks hebben Rutte aan zijn meerderheid geholpen via de Eerste Kamer. Zonder meerderheid Eerste Kamer, geen kabinetsbeleid.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:25 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Niks links liberaal en nooit in de regering gezeten met Groen Links
Kabinet Rutte III, dat geen bezuinigingskabinet was.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:31 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Jesse Klaver en GroenLinks hebben Rutte aan zijn meerderheid geholpen via de Eerste Kamer. Zonder meerderheid Eerste Kamer, geen kabinet.
https://www.ad.nl/politie(...)naar-steun~a7b943ab/
600 Euro is nog een hoop geld, daar kan de directeur zijn grote Amerikaanse bak net een paar keer van voltanken. Als ze allemaal nou nog de helft inleveren kan hij mooi ieder weekend samen met zijn maîtresse even het vliegtuig pakken naar zijn vakantiehuis in Spanje.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En van 600 euro per maand moet hij dan zijn gezin gaan onderhouden?Dat geloof je toch zeker zelf niet?
In 2012 regeerde de VVD samen met PvdA dus dat klopt toch wel.quote:
Maar geen Groen Ljnksquote:Op zondag 17 augustus 2025 22:34 schreef InzolVC het volgende:
[..]
2012 VVD met PvdA.
En CDA is ook een soort VVD. Die regeerden samen met PvdA in 2008. VVD speelden toen de rol van controlled opposition.
Klopt, daar had GroenLinks een paar jaar eerder al voor getekend in het Lenteakkoord. De grootste bezuinigingsoperatie in de recente vaderlandse geschiedenis.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kabinet Rutte III, dat geen bezuinigingskabinet was.
Ik.heb het over de tweede kamerquote:Op zondag 17 augustus 2025 22:31 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Jesse Klaver en GroenLinks hebben Rutte aan zijn meerderheid geholpen via de Eerste Kamer. Zonder meerderheid Eerste Kamer, geen kabinetsbeleid.
https://www.ad.nl/politie(...)naar-steun~a7b943ab/
Dat leenstelsel is oorspronkelijk een PvdA idee.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:38 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Klopt, daar had GroenLinks een paar jaar eerder al voor getekend in het Lenteakkoord. De grootste bezuinigingsoperatie in de recente vaderlandse geschiedenis.
Later tekende GroenLinks mee voor het afschaffen van de basisbeurs.
Ze konden met die krabbel dus lekker verder op de eerder ingeslagen Ruttiaanse koers.
mja voor zoveel van je tijd…quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Honderden euro's is voor die mensen flink wat om mee te beginnen. En als je eenmaal werkt heb je ook kansen op groeien in salaris.
nou!quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:39 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik.heb het over de tweede kamer
Rechtse draaibal
Dat heet gewoon 'steun'.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:39 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het lijkt er eerder op dat je zelf liever wegkijkt hoe links zelf heeft meegewerkt aan de afbraak van het sociale stelsel. Groenlinks is een grifter-partij. Tijdens verkiezingen lekker links-populistisch lullen, na de verkiezingen weer lekker rechts de eigen zakken vullen.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:39 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Rechtse draaibal
Echt hef jezelf op , ik kap hier mee voordat ik een ban krijgquote:Op zondag 17 augustus 2025 22:44 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Het lijkt er eerder op dat je zelf liever wegkijkt hoe links zelf heeft meegewerkt aan de afbraak van het sociale stelsel. Groenlinks is een grifter-partij. Tijdens verkiezingen lekker links-populistisch lullen, na de verkiezingen weer lekker rechts de eigen zakken vullen.
D66 is precies hetzelfde.
Tja.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:47 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Echt hef jezelf op , ik kap hier mee voordat ik een ban krijg
Rechtse idioten
Sorry maar met name die Tamaru en diegene die ik net quote maken me echt giftig met dat domme rechtse gelulquote:
Daar komt het in de praktijk gewoon op neer. Lenteakkoord (a.k.a het einde van de verzorgingsstaat) steun voor het opheffen van de basisbeurs, steun voor Rutte Eerste Kamer in ruil voor een CO-2 taks.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:44 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Het lijkt er eerder op dat je zelf liever wegkijkt hoe links zelf heeft meegewerkt aan de afbraak van het sociale stelsel. Groenlinks is een grifter-partij. Tijdens verkiezingen lekker links-populistisch lullen, na de verkiezingen weer lekker rechts de eigen zakken vullen.
D66 is precies hetzelfde.
Je kent mijn standpunt. V.w.b. (troll) Tamaru: ik gun hem ook zijn eigen voorgestelde beleid.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:50 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Sorry maar met name die Tamaru en diegene die ik net quote maken me echt giftig met dat domme rechtse gelul
Hoop echt dat ze zelf eens een keer afhankelijk worden van een uitkering en dan zo weinig mogelijk krijgen
Kut egoistisch volk
Ik ben ook geen GL stemmer, heb niet zoveel met dat bakfietsvolk al vind ik Westerveld zich wel goed inzetten voor de kwetsbare jeugdquote:Op zondag 17 augustus 2025 23:07 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Je kent mijn standpunt. V.w.b. (troll) Tamaru: ik gun hem ook zijn eigen voorgestelde beleid.
Voor wat betreft jezelf: laat je niks wijsmaken door de ecoïsten van GroenLinks.
Het is een lifestyle/bindmiddel voor verwende prinsjes en prinsesjes uit academische milieus die even op de deugtrom willen slaan voor het broodnodige engagement.
Om (jouw?) schrale uitkering lachen ze: met de welbekende moreel verheven glimlach.
Laat je ajb niet foppen door dat soort mythen (een tactiek overgenomen van Amerika, denk aan een liburull en je ziet een Volvo).quote:Op zondag 17 augustus 2025 23:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ben ook geen GL stemmer, heb niet zoveel met dat bakfietsvolk
hemeltje wat zijn dat een goede mensenquote:Op zondag 17 augustus 2025 23:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Laat je ajb niet foppen door dat soort mythen (een tactiek overgenomen van Amerika, denk aan een liburull en je ziet een Volvo).
https://www.ipsos-publiek(...)groenlinks-stemmers/
En wat dan nog? Deze stemmers kiezen met liefde voor hogere lonen, vastere contracten, gelijkere onderwijskansen etc. zodat anderen ook een bakfiets kunnen kopen.
Ik neem aan dat iemand die in ieder geval kan meepraten over de arremoei van de bijstand zijn stemkeuze niet baseert op bakfietsen. Dat is weer dat typische GroenLinks-dédain: anderen schromelijk onderschatten.quote:Op zondag 17 augustus 2025 23:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Laat je ajb niet foppen door dat soort mythen (een tactiek overgenomen van Amerika, denk aan een liburull en je ziet een Volvo).
https://www.ipsos-publiek(...)groenlinks-stemmers/
En wat dan nog? Deze stemmers kiezen met liefde voor hogere lonen, vastere contracten, gelijkere onderwijskansen etc. zodat anderen ook een bakfiets kunnen kopen.
857 Euro aan tandartskosten?quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 08:26 schreef halfway het volgende:
Ik ben niet arm maar kan mij voorstellen dat mensen echt in de problemen komen door zorgkosten.
Deze maand betaald aan
Eigen risco 385 euro
tandarts 857 euro
Fysio 232 euro
Terwijl jezelf duizenden euros plus nog eens duizenden euro via je salaris betaald.
Ha. Een brug? Wortelkanaalbehandeling?quote:
Als je een bijstandsuitkering hebt, en dat al jaren lang, gaan die mensen niet eens naar de tandarts.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |