Ze moeten gewoon stoppen met die onzin.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
Het technische probleem zal wel zijn dat ze niet kunnen voorkomen dat ze pallets bovenop Palestijnen gooien. Dat is sowieso niet oplosbaar met reserve-onderdelen.
Heel erg jammer. Had mensen weten te mobiliseren en groepen naar de stembus weten te krijgen (winst voor democratie).quote:
Het blaast de huizenprijzen en overwaarde op. Daar profiteren niet alleen de banken van maar ook de verkopers en erfgenamen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:56 schreef Janneke141 het volgende:
Habtamu heeft slecht opgelet. Vooral de banken hebben heel veel geld verdiend met de HRA.
Neemt niet weg dat afschaffen een goed idee is.
Wat een lulverhaal. Dit is zo ongeveer het enige belastingvoordeel dat nog overeind staat voor Jan modaal, voor de rest betaal je overal de hoofdprijs. Mooie lastenverzwaring van 2,5k per jaar, maar volgens Habtamu ben ik rijk, dus wat zou het.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:53 schreef Black_Baron het volgende:
Hebben jullie er ook zo veel aan verdiend?
[ x ]
Dat eet je je stenen toch op?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een lulverhaal. Dit is zo ongeveer het enige belastingvoordeel dat nog overeind staat voor Jan modaal, voor de rest betaal je overal de hoofdprijs. Mooie lastenverzwaring van 2,5k per jaar, maar volgens Habtamu ben ik rijk, dus wat zou het.
Eigen woning naar box 3 en belasting afdragen over vermogen dat alleen op papier bestaat. Laat dat maar aan de PvdA over.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:03 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dat eet je je stenen toch op?
Gr gr PvdA
Ik neem aan dat je dit bericht bedoelt ?quote:
Vrolijk en opgeruimd is hij meestal wel, maar daarin schuilt ook zijn valkuil. De Telegraaf is de beste krant van Nederland want niet zo serieus. Zuur vind ik hem niet. Cynisch ook niet (zoals zoveel rechtsen dat wel zijn). Jack van Gelder is ook de man van "Ik heb PVV gestemd, ik hóóp dat Wilders geen racist is." Het is wel een hedonist, egocentrisch en egoļst maar van het blije en oprechte soort. Volgens het boek 'De Apenrots' deed hij ondanks alles bij de NOS niet aan valse en doortrapte kantoorpolitiek.quote:
Vwb erfgenamen ben ik het nog wel met je eens, maar de claim van De Hoop dat woningbezitters er beter van worden klopt gewoon niet. De meeste verkopers moeten namelijk ook weer een ander (te duur) huis terugkopen en als je blijft wonen waar je woont dan heb je al helemaal niets aan de papieren waardestijging, je gaat alleen maar meer belasting betalen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het blaast de huizenprijzen en overwaarde op. Daar profiteren niet alleen de banken van maar ook de verkopers en erfgenamen.
Het is vooral klote voor starters, de groep die niet meer kan kopen wordt steeds groter.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vwb erfgenamen ben ik het nog wel met je eens, maar de claim van De Hoop dat woningbezitters er beter van worden klopt gewoon niet. De meeste verkopers moeten namelijk ook weer een ander (te duur) huis terugkopen en als je blijft wonen waar je woont dan heb je al helemaal niets aan de papieren waardestijging, je gaat alleen maar meer belasting betalen.
Had Azarkan ook niet ruzie met het bestuur? volgens mij is het daar intern een enorme slangenkuil.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:14 schreef Spablauw214 het volgende:
https://x.com/ChrisAalberts/status/1956101420886745304
Klopt, en met ozturk was ook allemaal gedonder.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Had Azarkan ook niet ruzie met het bestuur? volgens mij is het daar intern een enorme slangenkuil.
Je denkt niet echt dat starters geholpen zijn met het bestaan van HRA, toch?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is vooral klote voor starters, de groep die niet meer kan kopen wordt steeds groter.
Als je blijft zitten is het interessanter om de overwaarde op te nemen en iets in Zuid-Europa te kopen voor de verhuur, anders loop je er toch alleen maar op leeg.
Nee, ik denk dat - om te beginnen - het bouwen van meer goedkope woningen (bouwen waar behoefte aan is en niet waar het meeste aan te verdienen valt voor de projectontwikkelaar) en de bezem door de makelaardijsector zodat er een einde komt aan allerlei wantoestanden, veel meer zoden aan de dijk zet.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je denkt niet echt dat starters geholpen zijn met het bestaan van HRA, toch?
Bouwen van koopwoningen die zo goedkoop zijn dat ze voor (echte) starters betaalbaar zijn gaat niet gebeuren, want daar begint gewoon niemand aan. Kun je als projectontwikkelaar/bouwbedrijf je geld net zo goed direct in de fik steken. Maar dat hoeft ook niet: de totale woningvoorraad moet genoeg omhoog zodat het aanbod gaat aansluiten bij de vraag. Dan ontstaat er vanzelf doorstroming die goedkopere, oudere woningen beschikbaar gaat maken voor de jongere kopers.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat - om te beginnen - het bouwen van meer goedkope woningen (bouwen waar behoefte aan is en niet waar het meeste aan te verdienen valt voor de projectontwikkelaar) en de bezem door de makelaardijsector zodat er een einde komt aan allerlei wantoestanden, veel meer zoden aan de dijk zet.
Werkend Nederland met een huis, die moeten we keihard aanpakken. Ze kennen we de graaiers op andermans inkomen van PvdA/Gl weer.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:53 schreef Black_Baron het volgende:
[ x ]
Walgelijke kutpartij, en dat durft zich voor de arbeider te noemenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:53 schreef Black_Baron het volgende:
[ x ]
Welk inkomen? Je bedoelt andermans subsidie?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Werkend Nederland met een huis, die moeten we keihard aanpakken. Ze kennen we de graaiers op andermans inkomen van PvdA/Gl weer.
Wat een compleet idiote gedachte ook dat de woning bezitter schuldig is aan de schaarste op de woningmarkt.
Wat zijn echte starters voor jou?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bouwen van koopwoningen die zo goedkoop zijn dat ze voor (echte) starters betaalbaar zijn gaat niet gebeuren, want daar begint gewoon niemand aan. Kun je als projectontwikkelaar/bouwbedrijf je geld net zo goed direct in de fik steken. Maar dat hoeft ook niet: de totale woningvoorraad moet genoeg omhoog zodat het aanbod gaat aansluiten bij de vraag. Dan ontstaat er vanzelf doorstroming die goedkopere, oudere woningen beschikbaar gaat maken voor de jongere kopers.
Wat prettig voor de VVD; heeft deze partij een prachtige gelegenheid om zich hiermee sterk te profileren t.o.v. GL-PvdA. Het zal voor de VVD voelen als een geschenk uit de hemel in deze voor hen electoraal gezien moeilijke tijden.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:53 schreef Black_Baron het volgende:
[ x ]
Er zijn heel veel 'boomers' (in jouw woorden) die goedkoop hebben ingeslagen, en later als pensionado verkopen en kleiner gaan wonen, of ergens in Drenthe of Spanje gaan wonen. VVD beleid heeft de huizenprijzen sinds halverwege jaren 90 expres laten exploderen (o.a. ruimere leennormen, ramingen maken op basis van structurele tekorten).quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vwb erfgenamen ben ik het nog wel met je eens, maar de claim van De Hoop dat woningbezitters er beter van worden klopt gewoon niet. De meeste verkopers moeten namelijk ook weer een ander (te duur) huis terugkopen en als je blijft wonen waar je woont dan heb je al helemaal niets aan de papieren waardestijging, je gaat alleen maar meer belasting betalen.
Het type dat de meeste mensen daarbij in gedachten hebben. Aan het begin/in de eerste paar jaar van je werkzame leven, zeg maar.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat zijn echte starters voor jou?
Als Nederlander met een normaal inkomen, een eengezinswoning en een spaarpotje ben je aan de beurt bij de PvdA. Met je “herverdeling”, ik heb hier geen pinautomaat in m’n gevel, mafkees. Werken loont niet meer in dit nivelleringsparadijs.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Werkend Nederland met een huis, die moeten we keihard aanpakken. Ze kennen we de graaiers op andermans inkomen van PvdA/Gl weer.
Wat een compleet idiote gedachte ook dat de woning bezitter schuldig is aan de schaarste op de woningmarkt.
Nou dan stem je toch lekker voor dat afgefakkelde plan van De Groot. Weet je zeker dat de prijzen nog tien keer over de kop gaan. Staatsliberalisme.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:33 schreef capricia het volgende:
Goh, met een pennenstreek zijn huiseigenaren dan opeens een stuk van hun waarde kwijt. Bizar eigenlijk.
Dat weet ik wel, maar ik doelde op de gemeentelijke belastingen. De OZB wordt inmiddels berekend op zo ongeveer het dubbele van wat ik er ooit voor betaald heb.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:34 schreef Klopkoek het volgende:
Papieren waardestijging van je huis telt niet mee voor box 3 (en is itt wat je soms hoort ook nooit het plan geweest van GL-PvdA, typisch bad faith en leugens dat altijd weer op duikt)
“Betrouwbare overheid”.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:33 schreef capricia het volgende:
Goh, met een pennenstreek zijn huiseigenaren dan opeens een stuk van hun waarde kwijt. Bizar eigenlijk.
Daar voldoe ik aan, zou het toch knap vervelend vinden als de HRA wegvalt nu… Ik snap niet waarom je denkt dat dit echte starters niet raaktquote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het type dat de meeste mensen daarbij in gedachten hebben. Aan het begin/in de eerste paar jaar van je werkzame leven, zeg maar.
Volgens de definitie is iedereen die zijn eerste huis koopt een starter, maar dat kan ook op je 50e.
Je slaat helemaal op tilt op basis van HRA afschaffen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als Nederlander met een normaal inkomen, een eengezinswoning en een spaarpotje ben je aan de beurt bij de PvdA. Met je “herverdeling”, ik heb hier geen pinautomaat in m’n gevel, mafkees. Werken loont niet meer in dit nivelleringsparadijs.
Jack van Gelder is een prima voorbeeld van iemand die zich beter enkel met voetbal bezig kan houden.quote:
Als wij hier thuis allebei stoppen met werken dan strijken we ruim 3k per maand netto op aan toeslagen, subsidies en allerlei potjes. Over dat vangnet hoor je mij niet zeiken maar het verschil met betaald werk is veel te klein zeker bij laaggeschoolde arbeid.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je slaat helemaal op tilt op basis van HRA afschaffen.
Berekeningen en doorrekeningen uit het verleden (niet alleen uit '23) neem je niet mee. Je overinterpreteert.
Er wordt helemaal niet zoveel herverdeeld hier. Dat is onzin.
https://ourworldindata.or(...)fore-and-after-taxes
Dat veel op bepaalde schouders en groepen rust klopt (komt door 50 jaar rechtse dominantie) maar de herverdeling is minder dan bijvoorbeeld alle vier de buurlanden. Daar wordt stukken meer genivelleerd.
https://www.groene.nl/artikel/eenzame-vvd
https://www.groene.nl/artikel/wie-gaat-betalen
De HRA wordt al afgebouwd. En we zijn al een tijdje onderweg sinds 2014. Inmiddels is ie ook al.gekoppeld aan de laagste inkomensschijf.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:48 schreef Hexagon het volgende:
Zo'n afschaffing willen ze toch ook niet patsboem invoeren verwacht ik?
Je kan moeilijk miljoenen huishoudens een lastenverzwaring van duizenden euro’s per jaar aansmeren. Dat ga je wel terugzien zoals @capricia al zegtquote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:48 schreef Hexagon het volgende:
Zo'n afschaffing willen ze toch ook niet patsboem invoeren verwacht ik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |