En op veel plekken hebben we wel vaker een hittegolf, maar hoor je er vrijwel niks overquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier na lange geen hittegolf gelukkig![]()
Maaaar die landelijke hittegolf mogen ze wel afschaffen, want op veel plekken was die hittegolf niet aan de orde
Dit zijn prettige berichten.quote:
KNMI heeft wel gewoon normale info van Ell, zal wel aan Weerplaza (?) liggen ofzo.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Schijnt ook geen zon
[ afbeelding ]
Dat station is (qua zonuren) al een hele tijd kapot.
Pragmatisme in optima formaquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dat beetje haar hoef je een tijdje later dan ook niet meer te scheren, dat valt er met de chemo vanzelf af. Win-win.
Maxima van zo'n 20 graden, een graadje of 1-2 onder het langjarig gemiddelde. Als we naar het andere, vergelijkbare uiterste gaan krijgen we volgende week maxima van een graad of 14, maar dat lijkt me toch vrij sterk.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En weer naar het andere uiterste
FLIKKER OP
Die definitie van "tropennacht" die ik hier las van de week ook. Als het OVERAL niet kouder wordt dan 20 graden of zo.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier na lange geen hittegolf gelukkig![]()
Maaaar die landelijke hittegolf mogen ze wel afschaffen, want op veel plekken was die hittegolf niet aan de orde
Stadseffect scheelt zo één of twee graden idd. Die van mij staat ook niet op de meest ideale plek, maar wel een hittegolf gemetenquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen weerstation meer, maar station 400m verderop had de volgende metingen (met davis, geventileerd, kan tuineffect inzitten.)
11-8: 25,6
12-8: 28,2
13-8: 33,0
14-8: 31,2
15-8: 27,3 tot nu toe. Is wel iets aan de hoge kant maar geeft het aan de andere kant ook wel weer goed weer hoe het in de stad zelf is.
We missen dus 1 tropische dag, en ja dat zit er vandaag na lange niet indenk dat ik de kachel er even bij ga houden, lokale hittegolf
Daarom zouden ze voor zulke dingen ook gewoon een 'meest gemiddeld' weerstation van Nederland moeten hebben.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 14:09 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Die definitie van "tropennacht" die ik hier las van de week ook. Als het OVERAL niet kouder wordt dan 20 graden of zo.
Dus het kan overal 40 graden zijn de hele nacht maar op schiermonnikoog 19 en dan is het geen officiele tropennacht.
Lekker bezig zijn met definitiesquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 14:09 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Die definitie van "tropennacht" die ik hier las van de week ook. Als het OVERAL niet kouder wordt dan 20 graden of zo.
Dus het kan overal 40 graden zijn de hele nacht maar op schiermonnikoog 19 en dan is het geen officiele tropennacht.
Het is lekker weer dus ik moet me aan iets anders ergeren nu.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 14:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Lekker bezig zijn met definitiesHoud het gewoon simpel: het is warm, koud of gewoon lekker.
Ik erger me aan definities. Is het al code geel?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 14:32 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Het is lekker weer dus ik moet me aan iets anders ergeren nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woon jij zo dichtbij dan? Ik dacht dat je veel verder woondequote:Op vrijdag 15 augustus 2025 14:17 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Stadseffect scheelt zo één of twee graden idd. Die van mij staat ook niet op de meest ideale plek, maar wel een hittegolf gemeten![]()
Dichtstbijzijnde KNMI station is Leeuwarden, maar denk dat daar ook wel een hittegolf is geweest.
Overal? Nee hoor, net als Maastricht een hittegolf heeft werkt dit even goed als tropennachten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 14:09 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dit stond in het vorige topic. Ja ik snap het verschil tussen lokaal en nationaal/officieel, maar ja als je het zo streng maakt is het logisch dat het bijna nooit voor komt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 15:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Overal? Nee hoor, net als Maastricht een hittegolf heeft werkt dit even goed als tropennachten.
Maastricht heeft namelijk gewoon een tropennacht kunnen registreren, pas na 2 uur dook deze onder de 20 graden.
Merkwaardig is dat ook Lauwersoog een tropennacht heeft![]()
[ afbeelding ]
quote:Vannacht mogelijk eerste officiėle tropennacht in vijf jaar
Aankomende nacht wordt niet alleen een broeierige 'plaknacht', meldt Weeronline. Mogelijk krijgt Nederland na vijf jaar ook weer te maken met een officiėle tropennacht. Daarvan wordt gesproken als het nergens onder de 20 graden is gedurende 24 uur.
Wat heb je ingesteld dan?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 14:32 schreef THEFXR het volgende:
Zo, ben nu echt wel klaar met codes. Heb er 36 gehad voor hitte op mijn phone
Ah die zin inderdaad die was ik weer even vergeten. Eigenlijk klopt die definitie totaal niet wat er wordt gezegd, als enkel station die tropennacht haalt, geld deze gewoon natuurlijkquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 15:55 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dit stond in het vorige topic. Ja ik snap het verschil tussen lokaal en nationaal/officieel, maar ja als je het zo streng maakt is het logisch dat het bijna nooit voor komt.
[..]
Hier nog vies, maar in elk geval minder warm dan gisteren, dus ik heb hoop dat het vanavond ook eerder prettig gaat wordenquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 16:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ah die zin inderdaad die was ik weer even vergeten. Eigenlijk klopt die definitie totaal niet wat er wordt gezegd, als enkel station die tropennacht haalt, geld deze gewoon natuurlijk![]()
Anders kun je net zo goed de hittegolf ook gaan schrappen![]()
Net als klok vooruit / achteruit discussie kun je hier over paar jaar nog over discussiėren
Ben blij dat de temps weer normaal zijn om weer iets te kunnen doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |