Wanneer je je achter de voordeur verstopt dan ben je dusdanig simpel dat de verdachtmaking dan ook wel gegrond zal zijnquote:Bij een inval van een arrestatieteam in Rotterdam raakte een bewoner maandag zwaargewond, zo is nu bekend geworden. Hij werd geraakt door de kettingzaag waarmee de deur werd geforceerd. De man werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht. De Rijksrecherche onderzoekt het incident.
Het ongeval gebeurde maandag rond 06.00 uur in de ochtend toen de Dienst Speciale Interventies (DSI), zoals het arrestatieteam officieel heet, binnenviel in Rotterdam. De zwaarbewapende agenten wilden een 18-jarige man aanhouden, die wordt verdacht van een overval.
Volgens een politiewoordvoerder van de Eenheid Landelijke Opsporing en Interventies moest het team zwaardere middelen inzetten om binnen te komen. De deur wordt normaal gesproken geforceerd met een stormram of een pneumatische deuropener. Dat werkte in dit geval niet.
„Het team wilde geen explosieven inzetten, dus werd er een kettingzaag gebruikt. Op dat moment bleek een bewoner, niet de verdachte, zich recht achter de voordeur te bevinden”, legt de woordvoerder uit. „Waarom hij daar stond, is niet helemaal duidelijk.”
De man raakte zwaargewond en kreeg meteen hulp van een medic die altijd met de DSI meegaat. Daarna werd het slachtoffer met spoed naar het ziekenhuis gebracht. „Onze jongens zijn zelf ook enorm geschrokken van het incident”, benadrukt de woordvoerder. Hoe het slachtoffer er precies aan toe is, is niet duidelijk.
Als er gewonden vallen op het moment dat de politie geweld inzet, wordt er standaard een onderzoek ingesteld. Dat gebeurt door de Rijksrecherche, die onafhankelijk van de politie de zaak onderzoekt. Uit dat onderzoek moet blijken of het geweld dat is toegepast in verhouding stond en of de agenten fouten hebben gemaakt.
De 18-jarige verdachte om wie de hele inval draaide, werd die ochtend, ondanks het incident, aangehouden. Hij zit vast. Later deze week moet worden bepaald of zijn voorarrest wordt verlengd.
Begin dit jaar was er ook al een heftig incident rond een inval met een arrestatieteam in Rotterdam. Bij de schietpartij kwam een 30-jarige verdachte om het leven, twee anderen raakten gewond. Ook een lid van het arrestatieteam werd geraakt door een kogel.
De Dienst Speciale Interventies wordt speciaal ingezet bij situaties met een hoog dreigingsniveau. Dit kan bijvoorbeeld gaan om gijzelingen, terroristische aanslagen of arrestaties van mogelijk vuurwapengevaarlijke verdachten. Verspreid over Nederland zitten zes arrestatieteams die kunnen worden ingevlogen.
quote:Het team wilde geen explosieven inzetten, dus werd er een kettingzaag gebruikt. Op dat moment bleek een bewoner, niet de verdachte, zich recht achter de voordeur te bevinden”, legt de woordvoerder uit. „Waarom hij daar stond, is niet helemaal duidelijk."
Binnen zonder kloppenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 17:07 schreef Optimizer het volgende:
De deur dicht proberen te houden als het DSI voor je deur staat![]()
Die komen toch wel binnen
Omdat ze misschien onterecht wél riepen dat ze de deur gingen wegblazen?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 17:45 schreef Telefoonvork het volgende:
Waarom ga je achter de deur staan terwijl de DSI zijn aanwezigheid hoogst waarschijnlijk OVERDUIDELIJK bekend heeft gemaakt en dat ze OVERDUIDELIJK aan hebben gegeven naarbinnen te willen?
Misschien was ie wel fan van de Snollebollekes en ging ie van links naar rechts 😱quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:02 schreef Marsenal het volgende:
Zodra je de kettingzaag in de deur voelt trillen doe je toch een stapje naar voren?
Rare situatie.
Nu ging hij naar links en rechts.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Misschien was ie wel fan van de Snollebollekes en ging ie van links naar rechts 😱
Inderdaad zeg, of is DSI ook al klimaatneutraal gegaan en is het een stille elektrischequote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:13 schreef BeriBeri het volgende:
Achter een deur blijven staan als je een kettingzaag hoort
Volgens mij komen die juist zo onverwachts mogelijk om iemand in de vroege ochtend van zijn bed te kunnen lichten.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 17:45 schreef Telefoonvork het volgende:
Waarom ga je achter de deur staan terwijl de DSI zijn aanwezigheid hoogst waarschijnlijk OVERDUIDELIJK bekend heeft gemaakt en dat ze OVERDUIDELIJK aan hebben gegeven naarbinnen te willen?
Het was misschien zo'n elektrische kettingzaag. Tijd dat ze daar ook van die ufo-geluidjes op maken zoals bij elektrische auto's, zodat je niet pardoes doormidden gezaagd wordt.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:13 schreef BeriBeri het volgende:
Achter een deur blijven staan als je een kettingzaag hoort
Denk je dat je die niet keihard hoort dan?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:31 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Het was misschien zo'n elektrische kettingzaag. Tijd dat ze daar ook van die ufo-geluidjes op maken zoals bij elektrische auto's, zodat je niet pardoes doormidden gezaagd wordt.
Misschien was de deur hier wel van kunststof?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Denk je dat je die niet keihard hoort dan?
Heb zelf een elektrische kettingzaag en de ketting en draaien in hout zelf is zeer lawaaiig
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 17:09 schreef Red_85 het volgende:
Ik snap zoveel niet hier.
-Waarom staat die gast achter de deur als je weet dat de dsi er aan komt?
-Waarom gaat hij om met een gezochte crimineel?
-Wat was de dsi denkende om geen deurklopper te gebruiken?
-Waarom gebruiken ze specifiek een kettingzaag?
-En wat is er stuk aan die gast?
--Een beste snee
--complete ledenmaten weg
--aan stukken gezaagd als in Scarface of zoals Escobar liet doen?
Zoveel vragen, zo weinig antwoorden...
quote:De deur wordt normaal gesproken geforceerd met een stormram of een pneumatische deuropener. Dat werkte in dit geval niet.
Oké, dus ze stonden m.a.w. al een poosje op die deur te hengsten, die zaag kwam niet helemaal uit het niks. Dan ben je echt mokerdom.quote:
Ja... dan pak jeveen kettingzaag.quote:
Nou, misschien is het een Belg en liep hij net naar de deur om te roepen dat ze niet zo moeten zagen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb zelf een elektrische kettingzaag en de ketting en draaien in hout zelf is zeer lawaaiig
Meneer wilt U niet zo hard zagen?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:56 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Nou, misschien is het een Belg en liep hij net naar de deur om te roepen dat ze niet zo moeten zagen.
Hier dacht ik ook aan iddquote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Zo’n kettingzaag staat eerst minimaal 3 minuten lawaai te maken voordat die helemaal door de deur gaat.
Die persoon heeft zich gewoon opzettelijk verwond en dacht de verdachte daarmee te laten ontsnappen.
Zo lees ik het wel.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:53 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Oké, dus ze stonden m.a.w. al een poosje op die deur te hengsten, die zaag kwam niet helemaal uit het niks. Dan ben je echt mokerdom.
Jah als ze niet open willen doen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja... dan pak jeveen kettingzaag.
Altijd vervelend als ze vergeten de mute knop in te drukken.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Meneer wilt U niet zo hard zagen?
Normaalgesproken wel maar....quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:23 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Volgens mij komen die juist zo onverwachts mogelijk om iemand in de vroege ochtend van zijn bed te kunnen lichten.
Dan is er al voldoende lawaai geweest om wel duidelijk te maken dat je niet achter de deur moet gaan. Maar goed als je in hetzelfde huis verblijft als een gezochte crimineel is je IQ toch al niet zo hoog denk ik.quote:De deur wordt normaal gesproken geforceerd met een stormram of een pneumatische deuropener. Dat werkte in dit geval niet.
Onderschat de intelligentie van (top)criminelen niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:27 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dan is er al voldoende lawaai geweest om wel duidelijk te maken dat je niet achter de deur moet gaan. Maar goed als je in hetzelfde huis verblijft als een gezochte crimineel is je IQ toch al niet zo hoog denk ik.
Die jongen zal wel gedacht hebben dat alle beetje helpen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 17:07 schreef Optimizer het volgende:
De deur dicht proberen te houden als het DSI voor je deur staat![]()
Die komen toch wel binnen
Ook een elektrische is niet "stil" weet ik uit ervaring. Wil je ook door een deur heen (zit er nog glas in?) dan moet je ook flink wat toeren maken. Dat hoor je wel ondanks het ontbreken van een 50cc verbrandingsmotortje.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:20 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, of is DSI ook al klimaatneutraal gegaan en is het een stille elektrische
Denk ook dat als je een rechthoekig luik wilt uitzagen, je paar keer heen en weer gaat. Dus dat zie je wel van binneuit.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Zo’n kettingzaag staat eerst minimaal 3 minuten lawaai te maken voordat die helemaal door de deur gaat.
Die persoon heeft zich gewoon opzettelijk verwond en dacht de verdachte daarmee te laten ontsnappen.
Misschien dacht ie dat z'n mattie thuis kwam en de sleutels was vergeten?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:56 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Nou, misschien is het een Belg en liep hij net naar de deur om te roepen dat ze niet zo moeten zagen.
"Ik moest kloppen want de bel doet het niet".quote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Misschien dacht ie dat z'n mattie thuis kwam en de sleutels was vergeten?
Welnee, als je vrinden komen, gewoon binnenlaten!quote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:56 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Wat een schandalige actie van de wouten weer
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 20:00 schreef RotatoR het volgende:
Een illustratieve reconstructie:
[ afbeelding ]
Geen Nederlands verstaan.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 17:45 schreef Telefoonvork het volgende:
Doom.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 20:00 schreef RotatoR het volgende:
Een illustratieve reconstructie:
[ afbeelding ]
Stukje kinderpostzegelquote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:06 schreef jcdragon het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)am-gebruikte-om-huis
Had je camokleding aan?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:04 schreef Paddo het volgende:
Ben enkele jaren geleden getuige geweest van zo'n actie van (ik vermoed) de DSI.
Zes uur 's morgens, ik zat vlak bij mijn werk op een bankje in het park nog een sigaretje te doen, met uitzicht op rijtjes woningen. Volgens mij zagen ze me niet, want zodra de drie busjes om de hoek van het betreffende pand stopte, werden twee wandelaars met hond aangesproken en die gingen verderop wandelen. Kennelijk geen pottenkijkers te dichtbij. Het ging om een hoekwoning met rolluiken aan de voorkant,en de ongeveer 15 man verdeelden zich over de vier hoeken, maar wel buiten zicht. Er werd iets aan het rolluik bevestigd, en een kabel uitgerold naar de straat. Eén busje kwam stil aanrijden, en maakte de kabel vast. Inmiddels was de PVC afvalcontainer op wielen leeggemaakt op straat, en gingen twee mensen de tuin in met die container. Daarna ging het heel snel. De bus reed de rolluiken eruit, waarna iemand met een wapen de voorruit insloeg. Tegelijkertijd werd de afvalcontainer dwars door de achterruit gegooid. De mannen met wapens -zeker 10- gingen naar de gevel en elke ruit werd ingeslagen, waarna naar binnen werd geschreeuwd dat de persoon in kwestie naar buiten moest komen met de handen in de lucht (nou ja, volgens mij zeiden ze nek). Het enige dat ze met de voordeur deden, was onder schot houden.
Was overigens vals alarm, ze hadden bij de buren moeten zijn.
Naar binnen via de voorruit was geen optie?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:06 schreef jcdragon het volgende:
[ afbeelding ]
Levensgevaarlijkquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 02:35 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Naar binnen via de voorruit was geen optie?
Goede kettingzaag wel.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:06 schreef jcdragon het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb ook weleens gezaagd met een elektrische en vond juist dat hij heel erg zacht was.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij bent zo’n type die zijn hoofd tegen de deur legt?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 09:06 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens gezaagd met een elektrische en vond juist dat hij heel erg zacht was.
Beetje flinke voordeur met een goede elektrische zaag en hij is er zo doorheen (niet de hele deur open maar steekt er door) - en dan ben je zo geraakt.
Ik niet, ik ben ook geen type waar de DSI binnen valt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 09:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij bent zo’n type die zijn hoofd tegen de deur legt?
Dat stukje hout zo ziet er ook wat lullig uit.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:06 schreef jcdragon het volgende:
[ afbeelding ]
Deze bedoel je?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:15 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat stukje hout zo ziet er ook wat lullig uit.
Ja de bovenste foto.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Deze bedoel je?
[ afbeelding ]
Of de stormram??
[ afbeelding ]
Overigens, het geeft aan dat als je je deur wilt verstevigen ... een paar stalen kokerprofielen erop schroeven en ze komen er met de kettingzaag ook niet door.
Waarschijnlijk tijdelijke oplossing.quote:
https://tomlow-advocaten.nl/politie-breekt-deur-open-betaalt/quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:36 schreef blomke het volgende:
Afgezien van het esthetische: wie gaat al die schade betalen? De kozijnen zijn ook ontzet. Is dit weer Woningbouw vereniging onkosten?
Als ik dat artikel zo lees, is het: politie, verhuurder, huurder. In het geval van de schade door huurder, kan verhuurder dus de huurder aansprakelijk stellen evt. via civiele procedure. Lekker zo'n huurderquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:45 schreef nostra het volgende:
[..]
https://tomlow-advocaten.nl/politie-breekt-deur-open-betaalt/
Stukje cultuur.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 12:52 schreef Zipportal het volgende:
Vond de oude TT toch leuker. @:de_boswachter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |