abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218501420
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jij moet wat meer geduld hebben.

Las ergens dat het zwitserland 550 jaar (!) kostte om zich te federeren.

Zou leuk zijn als heel europa dat wel ff in < 5 jaar doet, maar: nee.
Met dat soort tijdspaden heb je natuurlijk nooit ongelijk. Wel makkelijk.
pi_218501446
Ik geloof helemaal niets van de locatie, Poetin die wel even naar een Amerikaanse legerbasis ver binnen Alaska zou gaan voor een ontmoeting, niet te beveiligen voor Rusland zelf, dat is voor de optics al een 3-0 overwinning voor Trump en Poetin is iemand van de optics. Trump zelf die zich ook al 2x versprak/in de war was deze week door te roepen dat die naar Rusland zou gaan. Ik denk dat ze eerder ergens op een eiland in de Beringzee/straat afspreken of op een marineschip.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 12:34:31 #178
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_218501594
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik geloof helemaal niets van de locatie, Poetin die wel even naar een Amerikaanse legerbasis ver binnen Alaska zou gaan voor een ontmoeting, niet te beveiligen voor Rusland zelf, dat is voor de optics al een 3-0 overwinning voor Trump en Poetin is iemand van de optics. Trump zelf die zich ook al 2x versprak/in de war was deze week door te roepen dat die naar Rusland zou gaan. Ik denk dat ze eerder ergens op een eiland in de Beringzee/straat afspreken of op een marineschip.
Zou een specticulaire gewaarwording zijn als Poetin ook gelijk vastgenomen wordt wanneer hij in Alaska arriveert.

De russische president naar Alaska? Denk het eigenlijk niet en onderschat hem ook niet, hij is wel slimmer dan dat!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Moderator donderdag 14 augustus 2025 @ 12:37:22 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218501619
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik verwacht dat Trump ons in de uitverkoop doet en dat wij braaf doen wat Trump ons opdraagt.
Wat je niet hebt kun je niet verkopen w/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 12:37:34 #180
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218501620
In Alaska zouden er waarschijnlijk ook beperkt aantal opties zijn waar ze kunnen samenkomen. Die gaan niet zitten bij Berries Burgers of een random 5 sterren hotel.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 12:40:01 #181
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_218501632
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:37 schreef Momo het volgende:
In Alaska zouden er waarschijnlijk ook beperkt aantal opties zijn waar ze kunnen samenkomen. Die gaan niet zitten bij Berries Burgers of een random 5 sterren hotel.
Denk het ook van niet.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  donderdag 14 augustus 2025 @ 12:47:25 #182
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218501671
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wat je niet hebt kun je niet verkopen w/
Zodra Trump een beetje dreigt dan buigen we als knipmessen en doen we wat onze baas zegt.

Trump maakt morgen een deal met Poetin en zorgt daarna dat Europa de magere hulp die het geeft zal staken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator donderdag 14 augustus 2025 @ 12:53:13 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218501712
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zodra Trump een beetje dreigt dan buigen we als knipmessen en doen we wat onze baas zegt.

Trump maakt morgen een deal met Poetin en zorgt daarna dat Europa de magere hulp die het geeft zal staken.
Goed verhaal
pi_218501718
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het Westen heeft Oekraïne allang verraden. De geschiedenis zal hier hard over oordelen, daar ben ik wel van overtuigd.

Roept wel de vraag op waarom we zo lang hebben gedaan alsof, in plaats van gewoon direct Putin alles te geven.
  Moderator donderdag 14 augustus 2025 @ 12:55:15 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218501724
Omdat het niet van ons is
  donderdag 14 augustus 2025 @ 13:00:09 #186
38496 Perrin
pi_218501755
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het Westen heeft Oekraïne allang verraden. De geschiedenis zal hier hard over oordelen, daar ben ik wel van overtuigd.

Roept wel de vraag op waarom we zo lang hebben gedaan alsof, in plaats van gewoon direct Putin alles te geven.
Het mocht blijkbaar wat Oekraiense levens kosten.

De uitkomst is hetzelfde en het is iedereen duidelijk hoe tandeloos Europa is. Hoe we kwispelend achter de VS aanlopen in de hoop op wat genade.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 13:00:38 #187
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218501758
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:37 schreef Momo het volgende:
Militaire basis. Anders houd je de mensen met spandoeken en borden niet weg.
pi_218501763
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:55 schreef sp3c het volgende:
Omdat het niet van ons is
Dat begrijp ik Hans maar waarom hebben we niet gewoon in februari 2022 overal onze handen van af getrokken? “Niet onze oorlog, fijne dag verder”.

Nu zijn er honderdduizenden doden te betreuren en het eindresultaat is hetzelfde omdat het Westen te schijterig is om Rusland daadwerkelijk aan te pakken.
pi_218501786
Als Trump morgen Poetin z’n zin geeft, zal dat de geschiedenis in gaan als de grootste geopolitieke blunder van de 21e eeuw. En Rusland zal de Baltics pakken, want het Westen durft toch niet te reageren.

Zelfs die Russische assets hebben we braaf laten staan. We worden geregeerd door een stel laffe honden.
  Moderator donderdag 14 augustus 2025 @ 13:17:29 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218501930
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat begrijp ik Hans maar waarom hebben we niet gewoon in februari 2022 overal onze handen van af getrokken? “Niet onze oorlog, fijne dag verder”.

Nu zijn er honderdduizenden doden te betreuren en het eindresultaat is hetzelfde omdat het Westen te schijterig is om Rusland daadwerkelijk aan te pakken.
Omdat we die invasie een beetje een rotmove vinden en Oekraine de hulp hard nodig heeft

Snap niet zo goed waar je heen wilt

Het is niet alsof die steun voor die honderdduizenden doden heeft gezorgd ofzo

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 14-08-2025 15:16:54 ]
  donderdag 14 augustus 2025 @ 13:18:54 #191
38496 Perrin
pi_218501941
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Als Trump morgen Poetin z’n zin geeft, zal dat de geschiedenis in gaan als de grootste geopolitieke blunder van de 21e eeuw. En Rusland zal de Baltics pakken, want het Westen durft toch niet te reageren.

Zelfs die Russische assets hebben we braaf laten staan. We worden geregeerd door een stel laffe honden.
Geopolitieke ramp voor Europa.

De VS van Trump is Europa allang beu. Wat tandeloze, chronisch afhankelijke lui die ook nog constant met hun morele vingertje naar je wapperen. Poetin mag ze hebben, allemaal. :{w
pi_218501980
quote:
88s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
Omdat we die invasie een beetje een rotmove vinden en Oekraine de hulp hard nodig heeft

Snap niet zo goed waar je heen wilt

Het is niet alsof er zonder die steun die steun voor die honderdduizenden doden heeft gezorgd ofzo
Maar de hulp is ruim onvoldoende. Het is allemaal veel te weinig en veel te laat. Al vanaf het begin. Er zijn honderdduizenden Oekraïners gesneuveld terwijl de positie van Oekraïne er niet significant op vooruit gegaan is. Oekraïne mag niet verliezen, maar Rusland mag niet winnen.

Wij hebben van alles geroepen, maar het is bij mooie praatjes gebleven. Er is nooit serieuze politieke wil geweest om Rusland op de knieën te krijgen. Dus ja, dat veel Oekraïeners zich nu afvragen waar hun geliefden voor gestorven zijn, dat vind ik eigenlijk wel terecht.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 13:23:48 #193
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218501984
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar. De Russen zijn nu nog 'slechts'bij de Dnjepr.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 14 augustus 2025 @ 13:24:42 #194
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218501995
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar de hulp is ruim onvoldoende. Het is allemaal veel te weinig en veel te laat. Al vanaf het begin. Er zijn honderdduizenden Oekraïners gesneuveld terwijl de positie van Oekraïne er niet significant op vooruit gegaan is. Oekraïne mag niet verliezen, maar Rusland mag niet winnen.

Wij hebben van alles geroepen, maar het is bij mooie praatjes gebleven. Er is nooit serieuze politieke wil geweest om Rusland op de knieën te krijgen. Dus ja, dat veel Oekraïeners zich nu afvragen waar hun geliefden voor gestorven zijn, dat vind ik eigenlijk wel terecht.
Haha echt wel. We hebben alleen de middelen niet om die wil te backen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 14 augustus 2025 @ 13:25:55 #195
38496 Perrin
pi_218502003
"Het Westen" is stervend.

De VS transformeert naar een autocratisch model à la Rusland, waarbij het Europa blijft bedriegen met beloften van bescherming.

Democratie, rechtsstaat en ethiek worden vervangen door naakte machtspolitiek en realpolitik.

Europese landen blijven hopen op redding terwijl hun soevereiniteit verder wordt uitgehold door militaire afhankelijkheid en economische druk.

Het ideaal van een rechtvaardig en moreel verenigd Westen, of zelfs wereld, is geen toekomstbeeld meer, maar een nostalgische illusie.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 13:42:33 #196
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218502134
quote:
Dus ja, dat veel Oekraïeners zich nu afvragen waar hun geliefden voor gestorven zijn, dat vind ik eigenlijk wel terecht.
Denk niet dat die mensen zich illusies maken mbt waar ze voor 'sterven'.

Hint: niet voor ons ofzo.
pi_218502151
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:24 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Haha echt wel. We hebben alleen de middelen niet om die wil te backen.
Nee, de politieke wil is er niet. Als we dat willen dan trapt de NAVO Rusland zo Oekraïne uit. Er is nog steeds een naïeve hoop dat dit wel overwaait. Dat het ons toch niet treft. En dat de VS ons wel weer uit de brand komt helpen. Maar dat gaan ze niet meer doen. We zijn op onszelf aangewezen.

En dan zitten we ook nog met nestbevuilers als Orban en Fico.
pi_218502243
quote:

[..]

Je doet alsof Rusland nu heel Oekraine heeft veroverd. Dat dat niet het geval is, is waar ze oa voor zijn gestorven.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 14:01:34 #199
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218502312
Goede en betekenisvolle gebaren uit het Kremlin.
Zulke gebaren uit het Kremlin moeten wij zeker meenemen in onze manier van hoe wij met Rusland omgaan.

quote:
Poetin oppert deal over nucleaire wapenbeheersing met VS

De Russische president Vladimir Poetin heeft voor het gesprek met zijn Amerikaanse ambtgenoot Donald Trump gesuggereerd dat hun landen ook een deal zouden kunnen sluiten over nucleaire wapenbeheersing. Volgens Poetin zou zo'n overeenkomst de vrede kunnen versterken.

Poetin sprak donderdag met een aantal topambtenaren en regeringsleden om zijn ontmoeting met Trump voor te bereiden. Hij zei na afloop de "oprechte inspanningen" van de Verenigde Staten voor een staakt-het-vuren in Oekraïne te waarderen.

Trump wil de oorlog in Oekraïne zo snel mogelijk beëindigen en hoopt vrijdag in Alaska een staakt-het-vuren te bereiken. De Oekraïense president Volodymyr Zelensky is niet uitgenodigd voor het gesprek.

Rusland en de VS zijn de twee grootste kernmachten ter wereld. Momenteel zijn ze nog gebonden aan het NEW START-verdrag over het beperken van het nucleaire wapenarsenaal, maar dat loopt in februari af.
Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)alaska/83661779.html
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 14 augustus 2025 @ 14:03:59 #200
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218502343
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:40 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Denk het ook van niet.
Dat.
De FSB zal samen met de FBI en secret service de veiligheid gaan regelen. Reken er op dat er artillerie, infanterie, luchtverdediging is, en dat ten alle tijde de Russische delegatie naar een gereserveerde vliegbaan geëscorteerd kan worden.

Bovendien is Poetin een uitstekend judoka. HIj redt zich wel.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')