Met dat soort tijdspaden heb je natuurlijk nooit ongelijk. Wel makkelijk.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij moet wat meer geduld hebben.
Las ergens dat het zwitserland 550 jaar (!) kostte om zich te federeren.
Zou leuk zijn als heel europa dat wel ff in < 5 jaar doet, maar: nee.
Zou een specticulaire gewaarwording zijn als Poetin ook gelijk vastgenomen wordt wanneer hij in Alaska arriveert.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik geloof helemaal niets van de locatie, Poetin die wel even naar een Amerikaanse legerbasis ver binnen Alaska zou gaan voor een ontmoeting, niet te beveiligen voor Rusland zelf, dat is voor de optics al een 3-0 overwinning voor Trump en Poetin is iemand van de optics. Trump zelf die zich ook al 2x versprak/in de war was deze week door te roepen dat die naar Rusland zou gaan. Ik denk dat ze eerder ergens op een eiland in de Beringzee/straat afspreken of op een marineschip.
Wat je niet hebt kun je niet verkopenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Trump ons in de uitverkoop doet en dat wij braaf doen wat Trump ons opdraagt.
Denk het ook van niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:37 schreef Momo het volgende:
In Alaska zouden er waarschijnlijk ook beperkt aantal opties zijn waar ze kunnen samenkomen. Die gaan niet zitten bij Berries Burgers of een random 5 sterren hotel.
Zodra Trump een beetje dreigt dan buigen we als knipmessen en doen we wat onze baas zegt.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wat je niet hebt kun je niet verkopen
Goed verhaalquote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zodra Trump een beetje dreigt dan buigen we als knipmessen en doen we wat onze baas zegt.
Trump maakt morgen een deal met Poetin en zorgt daarna dat Europa de magere hulp die het geeft zal staken.
Het Westen heeft Oekraïne allang verraden. De geschiedenis zal hier hard over oordelen, daar ben ik wel van overtuigd.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zodra Trump een beetje dreigt dan buigen we als knipmessen en doen we wat onze baas zegt.
Trump maakt morgen een deal met Poetin en zorgt daarna dat Europa de magere hulp die het geeft zal staken.
Het mocht blijkbaar wat Oekraiense levens kosten.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het Westen heeft Oekraïne allang verraden. De geschiedenis zal hier hard over oordelen, daar ben ik wel van overtuigd.
Roept wel de vraag op waarom we zo lang hebben gedaan alsof, in plaats van gewoon direct Putin alles te geven.
Militaire basis. Anders houd je de mensen met spandoeken en borden niet weg.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:37 schreef Momo het volgende:
In Alaska zouden er waarschijnlijk ook beperkt aantal opties zijn waar ze kunnen samenkomen. Die gaan niet zitten bij Berries Burgers of een random 5 sterren hotel.
Dat begrijp ik Hans maar waarom hebben we niet gewoon in februari 2022 overal onze handen van af getrokken? “Niet onze oorlog, fijne dag verder”.quote:
Omdat we die invasie een beetje een rotmove vinden en Oekraine de hulp hard nodig heeftquote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik Hans maar waarom hebben we niet gewoon in februari 2022 overal onze handen van af getrokken? “Niet onze oorlog, fijne dag verder”.
Nu zijn er honderdduizenden doden te betreuren en het eindresultaat is hetzelfde omdat het Westen te schijterig is om Rusland daadwerkelijk aan te pakken.
Geopolitieke ramp voor Europa.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Als Trump morgen Poetin z’n zin geeft, zal dat de geschiedenis in gaan als de grootste geopolitieke blunder van de 21e eeuw. En Rusland zal de Baltics pakken, want het Westen durft toch niet te reageren.
Zelfs die Russische assets hebben we braaf laten staan. We worden geregeerd door een stel laffe honden.
Maar de hulp is ruim onvoldoende. Het is allemaal veel te weinig en veel te laat. Al vanaf het begin. Er zijn honderdduizenden Oekraïners gesneuveld terwijl de positie van Oekraïne er niet significant op vooruit gegaan is. Oekraïne mag niet verliezen, maar Rusland mag niet winnen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat we die invasie een beetje een rotmove vinden en Oekraine de hulp hard nodig heeft
Snap niet zo goed waar je heen wilt
Het is niet alsof er zonder die steun die steun voor die honderdduizenden doden heeft gezorgd ofzo
Dat is natuurlijk niet waar. De Russen zijn nu nog 'slechts'bij de Dnjepr.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik Hans maar waarom hebben we niet gewoon in februari 2022 overal onze handen van af getrokken? “Niet onze oorlog, fijne dag verder”.
Nu zijn er honderdduizenden doden te betreuren en het eindresultaat is hetzelfde omdat het Westen te schijterig is om Rusland daadwerkelijk aan te pakken.
Haha echt wel. We hebben alleen de middelen niet om die wil te backen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar de hulp is ruim onvoldoende. Het is allemaal veel te weinig en veel te laat. Al vanaf het begin. Er zijn honderdduizenden Oekraïners gesneuveld terwijl de positie van Oekraïne er niet significant op vooruit gegaan is. Oekraïne mag niet verliezen, maar Rusland mag niet winnen.
Wij hebben van alles geroepen, maar het is bij mooie praatjes gebleven. Er is nooit serieuze politieke wil geweest om Rusland op de knieën te krijgen. Dus ja, dat veel Oekraïeners zich nu afvragen waar hun geliefden voor gestorven zijn, dat vind ik eigenlijk wel terecht.
Denk niet dat die mensen zich illusies maken mbt waar ze voor 'sterven'.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:22 schreef Spablauw214 het volgende:
Dus ja, dat veel Oekraïeners zich nu afvragen waar hun geliefden voor gestorven zijn, dat vind ik eigenlijk wel terecht.
Nee, de politieke wil is er niet. Als we dat willen dan trapt de NAVO Rusland zo Oekraïne uit. Er is nog steeds een naïeve hoop dat dit wel overwaait. Dat het ons toch niet treft. En dat de VS ons wel weer uit de brand komt helpen. Maar dat gaan ze niet meer doen. We zijn op onszelf aangewezen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Haha echt wel. We hebben alleen de middelen niet om die wil te backen.
Je doet alsof Rusland nu heel Oekraine heeft veroverd. Dat dat niet het geval is, is waar ze oa voor zijn gestorven.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar de hulp is ruim onvoldoende. Het is allemaal veel te weinig en veel te laat. Al vanaf het begin. Er zijn honderdduizenden Oekraïners gesneuveld terwijl de positie van Oekraïne er niet significant op vooruit gegaan is. Oekraïne mag niet verliezen, maar Rusland mag niet winnen.
Wij hebben van alles geroepen, maar het is bij mooie praatjes gebleven. Er is nooit serieuze politieke wil geweest om Rusland op de knieën te krijgen. Dus ja, dat veel Oekraïeners zich nu afvragen waar hun geliefden voor gestorven zijn, dat vind ik eigenlijk wel terecht.
Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)alaska/83661779.htmlquote:Poetin oppert deal over nucleaire wapenbeheersing met VS
De Russische president Vladimir Poetin heeft voor het gesprek met zijn Amerikaanse ambtgenoot Donald Trump gesuggereerd dat hun landen ook een deal zouden kunnen sluiten over nucleaire wapenbeheersing. Volgens Poetin zou zo'n overeenkomst de vrede kunnen versterken.
Poetin sprak donderdag met een aantal topambtenaren en regeringsleden om zijn ontmoeting met Trump voor te bereiden. Hij zei na afloop de "oprechte inspanningen" van de Verenigde Staten voor een staakt-het-vuren in Oekraïne te waarderen.
Trump wil de oorlog in Oekraïne zo snel mogelijk beëindigen en hoopt vrijdag in Alaska een staakt-het-vuren te bereiken. De Oekraïense president Volodymyr Zelensky is niet uitgenodigd voor het gesprek.
Rusland en de VS zijn de twee grootste kernmachten ter wereld. Momenteel zijn ze nog gebonden aan het NEW START-verdrag over het beperken van het nucleaire wapenarsenaal, maar dat loopt in februari af.
Dat.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |