Wat voor geheime reis zou dat zijn?quote:https://3voor12.vpro.nl/u(...)-yesilg%C3%B6z~.html
Lowlands schrapt lijsttrekkersdebat na afzegging Dilan Yesilgöz
VVD-leider moet naar 'een geheime reis'
Het geplande lijsttrekkersdebat op Lowlands gaat dit weekend niet door. Zeven partijleiders zouden in de Heineken-tent verschijnen, onder wie Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA), Rob Jetten (D66), Jimmy Dijk (SP), Henri Bontenbal (CDA), Esther Ouwehand (Partij voor de Dieren), Laurens Dassen (Volt) en Dilan Yesilgöz (VVD). Yesilgöz trok zich terug vanwege ‘een geheime reis naar het buitenland’, waarna de hele bijeenkomst werd geschrapt.
Het debat zou het eerste zijn in de richting van de Tweede Kamerverkiezingen in het najaar, maar Lowlands en organisator BKB Academie zien zonder het kopstuk van de liberale partij af van de bijeenkomst. De afzegging komt daags nadat Yesilgöz na zes koppige weken toch haar excuses aanbood aan Douwe Bob. Yesilgöz vergeet hem in een tweet ‘jodenhaat’, nadat de zanger zich terugtrok van een optreden bij een Joodse voetbalclub. Douwe Bob dreigde met een kort geding, nadat de VVD-lijsttrekker wekenlang weigerde haar bericht weg te halen.
Dat is alleen een geheim voor onzekere mensen.quote:
Je mag lekker primitief op de camping van lowlands zitten voor de prijs van 8 dagen all-in naar Turkije.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
Even op de koffie bij de Israëlische versie van Zoetermeer. Snap sowieso totaal niet dat je zoiets zou doen, laat staan bijwonen, op een festivalbetaal je daar, wat?, ¤80 zonder drankjes en eten voor ofzo?
En dan tussendoor lekker een lijsttrekkersdebat bijwonen. Hebben ze daar ook van die doe-alsof-je-aan-het-werk-bentwerkplekken zoals in China? Kan er ook nog wel bij.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je mag lekker primitief op de camping van lowlands zitten voor de prijs van 8 dagen all-in naar Turkije.
Lekkere linkse circlejerk weerquote:Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA), Rob Jetten (D66), Jimmy Dijk (SP), Henri Bontenbal (CDA), Esther Ouwehand (Partij voor de Dieren), Laurens Dassen (Volt) en Dilan Yesilgöz (VVD)
Alles is links behalve extreemrechts.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Lekkere linkse circlejerk weer
Tijdens die semi-alternatieve kutmuziek kan dat er nog wel bij.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En dan tussendoor lekker een lijsttrekkersdebat bijwonen. Hebben ze daar ook van die doe-alsof-je-aan-het-werk-bentwerkplekken zoals in China? Kan er ook nog wel bij.
Je gaat er toch vanuit dat je een festival uitzoekt op waar je een beetje los kunt gaan, maar wellicht ben ik gewoon te simpel van geest.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tijdens die semi-alternatieve kutmuziek kan dat er nog wel bij.
Eens, dan kom ik persoonlijk bij een heel andere categorie festivals uitquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:34 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je gaat er toch vanuit dat je een festival uitzoekt op waar je een beetje los kunt gaan, maar wellicht ben ik gewoon te simpel van geest.
Ben zelf ook nog nooit op Lowlands geweest hoorquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Eens, dan kom ik persoonlijk bij een heel andere categorie festivals uit
Dilan als Charlotte de Witte?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Eens, dan kom ik persoonlijk bij een heel andere categorie festivals uit
Vast op kosten van het GenoCIDIquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
Even op de koffie bij de Israëlische versie van Zoetermeer. Snap sowieso totaal niet dat je zoiets zou doen, laat staan bijwonen, op een festivalbetaal je daar, wat?, ¤80 zonder drankjes en eten voor ofzo?
Moest kennelijk zes tegen Dilan worden aangezien het nu niet meer doorgaat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Helaas. Geen dagkaartenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ben zelf ook nog nooit op Lowlands geweest hooral had ik alleen al moeten gaan voor Rondé
quote:
Komt dat door de organisatie, of door rechtse lijsttrekkers? Geertje heeft bij de laatste verkiezingen ook de meeste debatten ontweken en dat werkte want dan kun je gewoon zonder tegenspraak zenden naar je weinig kritische kiezers.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die had ik nog niet eerder gehoord, netjes.quote:
Ik sloeg afgelopen bevrijdingsdagfestival ook af ondanks dat ze in Utrecht optraden, het ligt meer aan mij dan aan hun.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Helaas. Geen dagkaarten
[..]zonder politiek gelul ook natuurlijk, dan streep ik het weekend af.
Paar jaar geleden kostten ze een habbekrats. Die hebben een goede opmars gemaakt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Die had ik nog niet eerder gehoord, netjes.
[..]
Ik sloeg afgelopen bevrijdingsdagfestival ook af ondanks dat ze in Utrecht optraden, het ligt meer aan mij dan aan hun.
Dat is toch van die WeezerWheatus-cover?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ben zelf ook nog nooit op Lowlands geweest hooral had ik alleen al moeten gaan voor Rondé
Het is ze van harte gegund, kwaliteit mag beloond worden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Paar jaar geleden kostten ze een habbekrats. Die hebben een goede opmars gemaakt.
Geen flauw idee.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het is ze van harte gegund, kwaliteit mag beloond worden.
[..]
Geen flauw idee.
Welkom bij de VVD-campagne dit jaar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Waarom melden dat het om een geheime reis gaat? Zeg dan dat ze verhinderd is door onvoorziene omstandigheden ofzo, maar zeggen dat ze naar het buitenland is voor iets geheims getuigd niet echt van een doordacht communicatieplan.
Ze is gewoon bang om in elkaar getrapt te worden daar, na haar gedoe met Douwe Bob.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:27 schreef Aberkullie het volgende:
Omg een geheime reis Dilan is zo cool en mysterieus
Tja, dit is weer zo'n muziekfestival zoals Glastonbury, dat trekt schijnbaar een bepaald genre mens aan. Het overgrote deel zal links tot radicaal links zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Voor conservatieve spruitjeslucht moet je daar inderdaad niet wezen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dit is weer zo'n muziekfestival zoals Glastonbury, dat trekt schijnbaar een bepaald genre mens aan. Het overgrote deel zal links tot radicaal links zijn.
Dat zal je verbazen. ooit kreeg Ruud Lubbers op zijn 66e daar de tent vol voor een spreekbeurt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:34 schreef Ama het volgende:
Als je naar een festival gaat heb je toch sowieso geen trek in zoiets.
Ik zie 5 links tot extreemlinkse partijen die het op zouden moeten nemen tegen een centrumrechtse partij en rechtse partij. Dat noem ik nou niet echt een pluriform gezelschap.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Alles is links behalve extreemrechts.
Tja, dan zou je kunnen denken als rechtse lijsttrekker dat als er wat te halen valt onder rechtsliberale Lowlandsbezoekers, en die zijn er, dat je daar dan wel naartoe moet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik zie 6 links tot extreemlinkse partijen die het op zouden moeten nemen tegen een centrumrechtse partij en rechtse partij. Dat noem ik nou niet echt een pluriform gezelschap.
De VVD is (ook) links-liberaal, dus dat past uitstekend in het straatje van bijvoorbeeld GroenLinks.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik zie 5 links tot extreemlinkse partijen die het op zouden moeten nemen tegen een centrumrechtse partij en rechtse partij. Dat noem ik nou niet echt een pluriform gezelschap.
Ja, leuke act.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:54 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
De VVD is (ook) links-liberaal, dus dat past uitstekend in het straatje van bijvoorbeeld GroenLinks.
Preaching to the choirquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik zie 5 links tot extreemlinkse partijen die het op zouden moeten nemen tegen een centrumrechtse partij en rechtse partij. Dat noem ik nou niet echt een pluriform gezelschap.
Alleen extreem rechtse mensen zeggen dit soort onzin. Gelukkig is het bij jou duidelijk dat het een (vermoeiende) act isquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:54 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
De VVD is (ook) links-liberaal, dus dat past uitstekend in het straatje van bijvoorbeeld GroenLinks.
“Femke Halsema, the leader of GroenLinks (...) began positioning her party as a social‑liberal force in 2004.”quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alleen extreem rechtse mensen zeggen dit soort onzin. Gelukkig is het bij jou duidelijk dat het een (vermoeiende) act is
Dit klinkt apart, aangezien de man dood isquote:
Lowlands is natuurlijk altijd al meer geweest dan muziek. Daar past dit op zich best bij.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Goed zo. Laat de rest ook maar wegblijven. Politiek hoort niet op een festival.
Damn. Denk ga eens kijken wat ze tegenwoordig vragen. Ik ben in 2010 als tiener een keer geweest en toen was het volgens mij iets minder dan 150, nu betaal je gewoon 350.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
¤80 zonder drankjes en eten voor ofzo?
Voor een politiek debat behoor je niet te betalen. Dit dient publiekelijk te zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Lowlands is natuurlijk altijd al meer geweest dan muziek. Daar past dit op zich best bij.
En dan heb je dus nog echt helemaal niets behalve entree neem ik aan? Als er nog ¤150,- bijkomt heb je het denk ik rustig aan gedaan.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:56 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Damn. Denk ga eens kijken wat ze tegenwoordig vragen. Ik ben in 2010 een keer geweest en toen was het iets minder dan 150, nu betaal je gewoon 350.
Zulke dingen heb je altijd al gehad op Lowlands. Kennelijk hoort het wel op dit festival.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Goed zo. Laat de rest ook maar wegblijven. Politiek hoort niet op een festival.
Bonnen op een beetje festival zijn tegenwoordig 3,75-4,00. Nu kun je op Lowlands nog een beetje zorgen dat je zooi meeneemt en op de camping eet ofzo maar als je op het terrein ook nog alle dagen vol je natje en je droogje haalt wordt het een extreem duur grapje.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En dan heb je dus nog echt helemaal niets behalve entree neem ik aan? Als er nog ¤150,- bijkomt heb je het denk ik rustig aan gedaan.
Dan blijf ik maar thuis, ik lust ook geen XTC ook dus , neem wel een aspirientje en een borrelquote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:56 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Damn. Denk ga eens kijken wat ze tegenwoordig vragen. Ik ben in 2010 als tiener een keer geweest en toen was het volgens mij iets minder dan 150, nu betaal je gewoon 350.
Precies dat dus, dat haalt de lol er wel een beetje uit.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:00 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bonnen op een beetje festival zijn tegenwoordig 3,75-4,00. Nu kun je op Lowlands nog een beetje zorgen dat je zooi meeneemt en op de camping eet ofzo maar als je op het terrein ook nog alle dagen vol je natje en je droogje haalt wordt het een extreem duur grapje.
Echt niemand pakt XTC om de smaakquote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan blijf ik maar thuis, ik lust ook geen XTC ook dus , neem wel een aspirientje en een borrel
Weet die user veelquote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Precies dat dus, dat haalt de lol er wel een beetje uit.
[..]
Echt niemand pakt XTC om de smaak
quote:Het geplande lijsttrekkersdebat op Lowlands
"Hard aanpakken."quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:03 schreef Pajanus het volgende:
Wat was het idee dan, dat je helemaal uit je kookplaat naar een of ander pleidooi van VVD staat te luisteren?
Als het echt een domme doos is pakt ze het regerings vliegtuigquote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:01 schreef Bargehassus het volgende:
Ik denk zo maar dat het niet lang geheim blijft waar die geheime reis naar toe gaat. Alle journalisten (nou ja) zitten er nu boven op.
Zal wel een snoepreisje van haar moeder voor Vluchtelingen Organisaties Nederland.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:01 schreef Bargehassus het volgende:
Ik denk zo maar dat het niet lang geheim blijft waar die geheime reis naar toe gaat. Alle journalisten (nou ja) zitten er nu boven op.
Maar wel zo lekker goed voor de economie. Snap je dan niet dat als iedereen werkloos is het land tenonder gaat? Bovendien is er ook helemaal geen fatsoenlijk alternatief op rechts en we denken dus dat iedereen werkloos wordt als we links stemmen. Dusssssss....quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
Schrik zit er goed in: ook andere VVD’ers verwijderen hun leugens over Douwe Bob
dilanellian
Dilan Yesilgöz is niet de enige die haar tweet over Douwe Bob heeft verwijderd. Tweede Kamerlid Ulysse Ellian, die de zanger “een laffe antisemiet” noemde, heeft zijn bericht eveneens gedeletet, ontdekte Cestmocro.
Ook Michael Vis, fractievoorzitter van de VVD in Amsterdam-Zuid, besloot zijn keutel in te trekken. Hij had eerder geschreven dat Douwe Bob weigerde op te treden “toen hij erachter kwam dat het om een Joods event ging”.
Dat was, zoals wel vaker bij de VVD, een leugen.![]()
https://www.bnnvara.nl/jo(...)ugens-over-douwe-bob
Door en door verrot die partij![]()
ik gok Türkiyequote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:48 schreef recidivist het volgende:
Geheime reis? Hmm….welk land zou dat nou zijn?
Zou kunnen want De verraders heeft ze al lang gewonnenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:47 schreef TigerXtrm het volgende:
Die doet sowieso mee aan Wie is de Mol.
Alaska, meepraten met Trump en Putinquote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:48 schreef recidivist het volgende:
Wat een compleet gebrek aan originaliteit. Ga je schamen.quote:
Tja, het gaat bij verkiezingen steeds meer om het poppetje. En dan blijkt ze wel heel erg door de mand te vallen. Had ook op een ander onderwerp kunnen gebeuren waar ze zich dom over uitlaat.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
Eigenlijk schokkender dat van alles de afgelopen jaren dit ineens wel van invloed is op het aantal zetels dat de VVD mogelijk haalt.
Wat je zegt.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, het gaat bij verkiezingen steeds meer om het poppetje. En dan blijkt ze wel
heel erg door de mand te vallen. Had ook op een ander onderwerp kunnen gebeuren waar ze zich dom over uitlaat.
Een streep onder of door? Dat is nogal een verschil ..quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Uitgerekend op de dag dat VVD-lijsttrekker Dilan Yeşilgöz met zanger Douwe Bob een gezamenlijke verklaring uitbracht om ‘een streep te zetten’ onder hun conflict over Douwe Bob’s vermeende Jodenhaat, kwam Maurice de Hond met zijn laatste peiling. Zestien zetels voor de VVD, een historisch dieptepunt. De immer goed geďnformeerde NRC-journalist Tom-Jan Meeus zocht het speciaal nog even op. De peiling zou een terugval betekenen naar het niveau van VVD-lijsttrekker Edzo Toxopeus in 1963.
Kortom: virtueel de laagste score in meer dan zestig jaar.
https://www.vn.nl/yesilgoz-vvd-realiteit/
Best knap hoor![]()
Brekelmans je bent![]()
Ik denk eerder een strategische keuze want er valt maar weinig voor haar te halen op Lowlands lijkt me.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:48 schreef recidivist het volgende:
Ik denk dat low haar wel bekend voorkomtquote:Op woensdag 13 augustus 2025 17:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik denk eerder een strategische keuze want er valt maar weinig voor haar te halen op Lowlands lijkt me.
Tja, een actiegroep die insteekt op de vernietiging van Israël via demografie is per definitie niet serieus te nemen. Op hun site fantaseert men trouwens inmiddels ook al openlijk over de vernietiging van Israël: Heeft Israël zijn bestaansrecht verspeeld?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Waar Dilan Yesilgöz nog meer sorry voor moet zeggen
VVD-partijleider Dilan Yesilgöz spreekt haar partijgenoten toe tijdens de verkiezingsavond van 22 november 2023. Mede door haar geblunder verloor de partij tien zetels en werd zij voorbijgestreefd door de PVV en GroenLinks-PvdA
In maart beschreven we al hoe ver de VVD gaat om ten koste van alles de belangen van Israël te faciliteren. Daartoe worden de rechtsstaat en democratie geschaad en personen en maatschappelijke organisaties ernstig belasterd. Naast Tweede Kamerleden Eric van der Burg en Ulysse Ellian geldt Dilan Yesilgöz als voornaamste aanjager. De voorbeelden daarvan gaan terug tot 2019. Hieronder zetten we de belangrijkste op een rijtje.
Kritiek op wijnfraude is ‘antisemitisme’
In januari 2019 beschuldigde Yesilgöz klanten van een Haagse wijnzaak op tv van antisemitisme. Die hadden de eigenaren van de zaak er op gewezen dat hun ‘Israëlische wijn’ in werkelijkheid afkomstig was uit illegale Israëlische nederzettingen in bezet Palestijns gebied. Verkoop ervan leidt tot medeplichtigheid aan deze illegale praktijk en kan leiden tot een consumentenboycot, is hen uitgelegd. De eigenaren bleken hier door hun leverancier niet over geďnformeerd.
Burgers die hun wijnzaak op fraude attenderen, worden door de VVD publiekelijk als antisemiet aan de schandpaal genageld.
Voor Yesilgöz en haar VVD had dit het signaal moeten zijn om de grootschalige fraude met Israëlische wijnen te agenderen, maar die actie bleef uit. De partij heeft de handel met de illegale Israëlische nederzettingen altijd fanatiek verdedigd, en draagt een zware verantwoordelijkheid voor het feit dat die obscure praktijk nog steeds bestaat.
Yesilgöz toonde aan hoe ver de VVD daarin gaat: burgers die hun wijnzaak op fraude attenderen, worden publiekelijk als antisemiet aan de schandpaal genageld. Excuses voor die valse beschuldiging zijn uitgebleven.
Antisemitismenota als politiek wapen
In maart 2019 dienden Yesilgöz en Gert-Jan Segers (ChristenUnie) een initiatiefnota in over de bestrijding van antisemitisme. In december 2022 volgde een tweede. Yesilgöz was vanwege haar ministerschap als indiener vervangen door collega-havik Ellian, terwijl Mirjam Bikker de uit de politiek vertrokken Segers verving.
Beide nota’s zijn gebaseerd op drijfzand. Fundamentele begrippen zijn niet gedefinieerd, cijfers en data zijn willekeurig en onduidelijk, en een analyse van antisemitisme binnen de context van algemeen racisme ontbreekt zelfs volledig. The Rights Forum schreef daarom in april 2023 een uitgebreid commentaar op de nota, in de verwachting dat dit zou leiden tot een serieus debat en beter antisemitismebeleid. Dat bleek teveel gevraagd: ons commentaar bleef onbeantwoord.
In het commentaar gingen wij ook in op de in de nota geuite beschuldigingen van antisemitisme aan het adres van The Rights Forum. Dit nadat wij die in december 2022 ook al hadden weerlegd. Maar ondanks onze glasheldere argumenten handhaafden de indieners hun beschuldigingen. Daarmee maakten zij duidelijk waar hun nota’s eigenlijk voor zijn bedoeld: het belasteren van personen en organisaties die opkomen voor de rechten van de Palestijnen. Ronduit bizar is dat Ellian achteraf onder vier ogen ons gelijk erkende, maar dat niet publiekelijk wilde herhalen.
Eens te meer werd duidelijk dat antisemitisme binnen de VVD geldt als politiek wapen om ongewenste stemmen het zwijgen op te leggen. De nota’s wijzen ten overvloede uit dat de bestrijding van antisemitisme, en daarmee het belang van Joods Nederland, bij de VVD niet in veilige handen is.
Misbruik van Joodse tegoeden
Eind oktober 2019 werd bij toeval bekend dat ambtenaren van de ministeries van Buitenlandse Zaken en Justitie en Veiligheid deelnamen aan een door de pro-Israël-lobbyorganisatie CIDI georganiseerde reis naar Israël/Palestina. Het bleek te gaan om een gezelschap van 16 VVD’ers onder leiding van Tweede Kamerlid Dilan Yesilgöz.
De Maror-gelden zijn niet bedoeld voor goedverdienende VVD’ers die met een lobbyorganisatie op reis willen.
De reis riep belangrijke vragen op. Niet alleen waren sommige VVD’ers direct betrokken bij het Nederlandse Israël/Palestina-beleid, ook bleek het gezelschap zich te hebben laten sponsoren uit de zogeheten Maror-gelden. Dat zijn tegoeden die de Joodse gemeenschap toekomen als compensatie van hun tijdens de Tweede Wereldoorlog geroofde tegoeden. Ze zijn niet bedoeld voor goedverdienende VVD’ers die met een lobbyorganisatie op reis willen.
Het schandelijke misbruik werd binnen de VVD getolereerd. Zover bekend hebben Yesilgöz en de andere VVD’ers nog geen cent terugbetaald. Excuses aan de Joodse gemeenschap zijn uitgebleven.
Palestijnse leus is ‘puur antisemitisme’
In oktober 2023 veroordeelde Yesilgöz het gebruik van de leus From the river to the sea, Palestine will be free als ‘puur antisemitisme’. Als demissionair minister van Justitie en Veiligheid betoogde zij dat het scanderen van antisemitische leuzen bij demonstraties strafbaar is, maar dat het Openbaar Ministerie dat per geval moet bekijken. Dat was echter al gebeurd. Op 15 augustus oordeelde het Gerechtshof Amsterdam dat het gebruik van From the river to the sea niet antisemitisch, haatzaaiend, opruiend of bedreigend is, en binnen de vrijheid van meningsuiting valt.
De VVD was allesbepalend voor het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Maar voor de VVD moet alles wijken voor Israëls belang, waaronder zelfs de rechtsstaat. Op 24 oktober 2023 hielp de partij een Tweede Kamermotie aan een meerderheid waarin de Palestijnse leus gelijk wordt gesteld aan een oproep tot geweld. De motie beoogt de leus te criminaliseren, burgers te beperken in het uiten van solidariteit met de Palestijnen, en vormt een aantoonbare inbreuk op de vrijheid van meningsuiting. Van de 80 stemmen voor de motie leverde de VVD er 34; zonder die steun had de motie slechts 46 stemmen gekregen, ver verwijderd van de vereiste 76. Zo was de VVD allesbepalend voor het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Watermeloen staat voor ‘antisemitisme en steun voor Hamas’
In september 2024 beschuldigde Yesilgöz haar collega’s van de Partij voor de Dieren in de Tweede Kamer van antisemitisme en steun voor Hamas. Dit nadat fractieleider Esther Ouwehand op X aankondigde dat haar partij bij de Algemene Politieke Beschouwingen op watermeloen zou trakteren. De watermeloen geldt als een nationaal Palestijns symbool en is populair als uiting van solidariteit met de Palestijnen. Ondanks Yesilgöz’ schandalige gedrag bleven excuses aan Ouwehand en haar partij uit. Ook maakte ze geen excuses aan de Joodse gemeenschap voor het misbruiken van het begrip antisemitisme voor haar politieke agenda.
‘NS faciliteert antisemitisme’
In oktober 2024 schreven vijf lokale VVD-fracties, waaronder die in Den Haag, een brief op poten aan de NS, waarin werd gesteld dat het toestaan van pro-Palestijnse demonstraties op NS-stations neerkomt op het faciliteren van antisemitisme. Bij WNL op Zondag schaarde Yesilgöz zich daarachter: ‘Het is wel wat het is, laten we eerlijk zijn’.
Maar de volgende dag was ze terug bij WNL om haar uitspraak te ontkennen. Niet door ‘sorry’ te zeggen en de uitspraak terug te trekken, maar door glashard te ontkennen dat zij die 24 uur eerder had gedaan. Het leidde tot even pijnlijke als hilarische televisie.
Ook aanwezig was NS-baas Wouter Koolmees. Die vertelde dat hij al in maart een brief had gestuurd aan de minister van Justitie en Veiligheid met het verzoek om demonstraties op NS-stations te verbieden. Een antwoord had hij nooit ontvangen. De betreffende minister was Dilan Yesilgöz.
Douwe Bob beschuldigd van ‘pure Jodenhaat’
Dilan Yesilgöz heeft excuses aangeboden aan Douwe Bob voor het valselijk beschuldigen van de zanger van antisemitisme. Douwe Bob zag op 29 juni af van een optreden op een Joods voetbaltoernooi vanwege aanwezige zionistische propaganda. Daarop beschuldigde Yesilgöz hem in een nu verwijderd bericht op X van ‘pure Jodenhaat’. Zo ontketende de VVD-leider een campagne van haat en bedreiging tegen Douwe Bob en zijn gezin, die het land ontvluchtten.
Het vileine belasteren van burgers en organisaties met kritiek op Israël moet afgelopen zijn.
Als gevolg kwam Yesilgöz zwaar onder vuur te liggen, ook binnen de eigen VVD. Op 2 juni zette ze een uitleg-video online. Daarin biedt ze geen excuses aan, maar herhaalt ze haar beschuldiging. Pas toen Douwe Bob een kort geding tegen haar aanspande, bond zij op 11 augustus in. Dat gebeurde onder grote druk uit de VVD die als gevolg van het woeste gedrag van de partijleider keldert in de peilingen. Daarbij wordt gewezen op een ‘Yesilgöz-effect’.
Dat effect moet nu leiden tot het opschonen van de rotte VVD-cultuur. Het vileine belasteren van burgers en organisaties met kritiek op Israël moet afgelopen zijn. Niet alleen vanwege het abjecte onfatsoen, maar ook omdat het de strijd tegen het echte antisemitisme ondermijnt. Daarvoor zijn excuses vereist, niet alleen aan de directe slachtoffers van de laster, maar ook aan de Joodse gemeenschap die door het misbruik van het begrip antisemitisme ernstig wordt benadeeld.
https://rightsforum.org/o(...)van-smaad-en-laster/
![]()
![]()
Nu is de beeldvorming compleet en![]()
![]()
Eigenlijk ook wel bijzonder, Joden uit het gebied willen halen waar men inheems is ten faveure van een stel Arabische moslims uit de regio die nul historische binding met dit gebied hebben. Hoe krijgt men het verzonnen.quote:De landen die Israël decennialang hebben gesteund, zouden moeten worden aangemoedigd om de miljoenen zionistische Joden uit Israël in hun landen op te nemen, zodat de Palestijnen eindelijk naar huis kunnen
Wat mij betreft wordt ze nog verder in de grond geboord. Het is nu volop lol met spotprenten en al die vlijmscherpe commentaren. Ze kan echt niks meer goed doenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ik denk dat low haar wel bekend voorkomt![]()
Nou ik weet er nog wel een paar dingen die ze wel mag doen:quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:09 schreef Falco het volgende:
Wat mij betreft wordt ze nog verder in de grond geboord. Het is nu volop lol met spotprenten en al die vlijmscherpe commentaren. Ze kan echt niks meer goed doen
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 19:24 schreef Mathijsco het volgende:
Van Joop tot GeenStijl: iedereen is de VVDDilan Yesilgoz spuugzat.
Misschien is er daadwerkelijk een geheime reis dan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Waarom melden dat het om een geheime reis gaat? Zeg dan dat ze verhinderd is door onvoorziene omstandigheden ofzo, maar zeggen dat ze naar het buitenland is voor iets geheims getuigd niet echt van een doordacht communicatieplan.
Weekendje Ibiza om het goed te maken met Douwe Bob.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 06:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien is er daadwerkelijk een geheime reis dan.
Nog een kind erbij.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 07:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Weekendje Ibiza om het goed te maken met Douwe Bob.
Pleun doet nog even een Dilan. 😂quote:Op donderdag 14 augustus 2025 09:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind Dilan vooral niet leuk omdat zij de PVV uitsluit. Zitten we straks met Fransie en zijn antisemitische partijtje opgescheept
Volgens mij zijn de PVV en SGP de enige partijen in de kamer die enthousiast zijn over het vermoorden van meer semieten.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 09:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind Dilan vooral niet leuk omdat zij de PVV uitsluit. Zitten we straks met Fransie en zijn antisemitische partijtje opgescheept
Zij is sowieso naar Israel. Je hoeft niet heel slim te zijn om dat te te begrijpen. Hopelijk kan ze tot een akkoord komen om wat Gazanen op te nemen en dan dragen wij ook een steentje bij om dat gruwelijke conflict wellicht op te lossen en daarnaast een bondgenoot in nood te helpen (Israel).quote:Op donderdag 14 augustus 2025 07:24 schreef Glazenmaker het volgende:
@:howardroark vraag niet hoe ik het weet, maar Dilan is naar Israël om te overleggen hoeveel Palestijnen Nederland kan overnemen na de verkiezingen.
Prima daar ben ik het mee eens. Maar was dat met Rutte zo anders?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 18:09 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt ze nog verder in de grond geboord. Het is nu volop lol met spotprenten en al die vlijmscherpe commentaren. Ze kan echt niks meer goed doen
Nee, maar hij kon het beter verkopen die onzinquote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:24 schreef Dutchguy het volgende:
Prima daar ben ik het mee eens. Maar was dat met Rutte zo anders?
Kennelijk.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nee, maar hij kon het beter verkopen die onzin
Ach ook op de albums van Peter Van Gucht prijkt zijn naam.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:28 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Kan niet want Willy is al 35 jaar dood
Ja, die heeft het nooit voor elkaar gekregen zo breed beschimpt te worden en zelfs binnen de partij de steun volledig te verliezen. Dat was echt van een andere orde.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:24 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Prima daar ben ik het mee eens. Maar was dat met Rutte zo anders?
Kan hij mooi optreden op het vvd congres. Iedereen blij.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 07:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Weekendje Ibiza om het goed te maken met Douwe Bob.
Als de VVD echt klaar is met Yesilguz moeten ze hem boeken ja.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kan hij mooi optreden op het vvd congres. Iedereen blij.
Ja, dat zal zeker veel rechtse stemmers aantrekken.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als de VVD echt klaar is met Yesilguz moeten ze hem boeken ja.
Die komen maar amper op het VVD-congres natuurlijk.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, dat zal zeker veel rechtse stemmers aantrekken.
Ik krijg hier een hersenbloeding van. Heb het maar 12 seconden kunnen aanzien.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
EvenOm zoveel onzin
Haar politieke 'voelsprieten' functioneren niet/of zijn compleet afwezig.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
EvenOm zoveel onzin
Er zijn tenminste leden en ledenvergaderingen, dat kun je van de PVV dan weer niet zeggen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 14:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het nummer voor de opkomst van Dilan bij partijcongres![]()
Oja en een congres want geen ledenvergadering want dan kunnen ze haar wegstemmen![]()
Gewoon nog meer onzin erin pompen en doorrrrrrr
Een echte geheime missie dit. Ze moet zichzelf maar opheffen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dijkgraaf sloopt Yesilgöz: "Poseerpoes" op geheime pr-trip naar Litouwen
VVD-leider Dilan Yesilgöz is recent naar Litouwen gegaan voor een kort bezoek waarin zij werd gefotografeerd met Nederlandse militairen en Litouwse politici. Wat door haar kamp werd gepresenteerd als een belangrijke buitenlandse missie, wordt in het artikel weggezet als niets meer dan een pr-act: beeldvorming en campagnemateriaal in plaats van inhoudelijk staatsmanschap.
Columnist Jan Dijkgraaf reageert fel en ziet deze trip als onderdeel van een breder patroon van poseergedrag: eerder zou Yesilgöz al een belangrijk overleg in Brussel hebben ingeruild voor een fotomoment met Zelensky en zou ze een lijsttrekkersdebat op Lowlands hebben gemist. Volgens critici gebruikt ze militairen als achtergrond voor haar imago, mogelijk op kosten van de VVD of een aanverwante stichting, en toont ze daarmee weinig respect voor zowel de troepen als de kiezer.
Dijkgraaf concludeert dat Yesilgöz daardoor geloofwaardigheid, koers en leiderschap mist en dat kiezers zich niet laten verblinden door beeldvorming alleen. Het stuk betrekt deze incidenten in een bredere aantijging dat haar politiek en optreden de VVD verzwakken en dat zulke PR-stunts onvoldoende zijn om vertrouwen terug te winnen.
https://www.headliner.nl/(...)ijksestandaard-40443
Wel beeldvorming maar niet het lef om naar Rusland of de Oekraďne te gaan
Haha, dit is ook echt iets wat natuurlijk op het allerlaatste moment gepland moet worden om uitlekken te voorkomen :’).quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Een echte geheime missie dit. Ze moet zichzelf maar opheffen.
Ze wil nog niet spreken over een mogelijke opvolger van Yeşilgöz. Verschillende media berichtten dat sommige VVD'ers daar al over speculeren. Met name defensieminister Ruben Brekelmans zou genoemd worden als geschikte opvolger. Hermans vindt het "de grootste onzin op aarde" om nu over een opvolger van Yeşilgöz te spreken.quote:"Je staat liever hoger in de peilingen", erkent Hermans. "Maar dit hoort bij het vak." De vicepremier wil geen uitgebreide analyse geven waarom het niet goed gaat met haar partij. "Dat vind ik zonde van de energie."
Er zijn toch geen politieke partijen die mee willen helpen om het land uit de oertijd te halen? De politieke partijen staan toch allemaal toe dat krachteloze mensen verdrongen en gedwongen worden door de mensen met kracht?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
VVD = Vereniging Van Debielen
Je bent echt knettergek als je hier nog naar luistert en je moet opgenomen worden als je hier op gaat stemmen
Dat klopt en dus is de leus intern:quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:58 schreef torentje het volgende:
Er zijn toch geen politieke partijen die mee willen helpen om het land uit de oertijd te halen? De politieke partijen staan toch allemaal toe dat krachteloze mensen verdrongen en gedwongen worden door de mensen met kracht?
Maar de mediamagnaten helpen wel mee met het verbergen van de tijd. Want het jaar is geen 2025 maar nog steeds de oertijd want slechts met oerkracht krijgt men voldoende leefruimte.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 14:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat klopt en dus is de leus intern:
Volk Val Dood = VVD maar alleen met deurtjes dicht
Beter laat dan nooit. Hoop dat er de komende tijd nog meer van dit soort voorbeelden komen die laten zien hoe enorm inhoudsloos Yesilgöz (en ook de VVD) is.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 16:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Maar waarom hebben ze dat bij de @:VVD nu pas in de gaten. Sheila Sitalsing maakte 8 jaar geen al gehakt van Dilan Y.
https://x.com/bonteraaf/s(...)Ox9HFkjwsJk6oIzKuB1A
En wat nou als die stemmen van de VVD naar het CDA of naar PvdA/GL gaan? Over die partijen heb ik jou ook genoeg topics zien onderschijten met haat. Dus wat wil jij nou eigenlijk?quote:Op maandag 18 augustus 2025 18:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
VVD op ramkoers in peilingen, ‘met 15 zetels is Yesilgöz weg’![]()
![]()
Het vertrouwen in partijleider Dilan Yesilgöz lijkt steeds verder af te brokkelen nu haar VVD de slechtste score sinds de jaren ‘60 lijkt te gaan halen. VVD-bewindslieden zeggen nog ‘voor honderd procent’ achter hun leider te staan, maar de kans lijkt groot dat Yesilgöz na de verkiezingen opstapt. ‘Met 15 zetels is ze weg’, zegt politicoloog Chris Aalberts.![]()
https://www.bnr.nl/nieuws(...)etels-isyesilgoz-weg
Champagne staat al koud![]()
Geef gewoon eens antwoord dan. Wat wil jij nou? Wie steun je wél?quote:Op maandag 18 augustus 2025 19:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nu is het weer haat![]()
Racisme vergeten![]()
Ze is ten slotje Turks en ze heeft een kleurtje![]()
Het is gewoon een keer klaar met bedriegen en liegen en dat is nu
Ik steun mensen die:quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:00 schreef Raw85 het volgende:
Geef gewoon eens antwoord dan. Wat wil jij nou? Wie steun je wél?
De juiste man of vrouwquote:Op maandag 18 augustus 2025 20:55 schreef Raw85 het volgende:
Oké nou en wie steun je dan precies wel?
Daarom is ze ook op reis gestuurd naar onbekende bestemmingquote:Op maandag 18 augustus 2025 23:11 schreef michaelmoore het volgende:
Hoe meer Dilan op TV is , des te harder zakt de VVD in de peilingen
ze doet het erg slecht op TV, met dat rare koppie dat gezwaai met die handen
Ze zoekt gewoon stemmenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 06:34 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Wie gaat er nou naar Lowlands voor politiek? Je zet het publiek van kunst en kitsch toch ook niet bij Rammstein neer?
Alles is nep en doordacht aan Dilanquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:……..anders hadden we het kunnen hebben over dat het een beetje vreemd is dat Yesilgoz klaarblijkelijk dit weekend dus gewoon in Nederland was en vorige week ergens in Litouwen voor die 'geheime' trip.
Dan had ze dus gewoon dat debatje op Lowlands kunnen doen dit weekend.
En dan staat daar gelijk een stembus of wat? Ik zou die hele yeligoz na een paar biertjes al glad vergeten zijn.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ze zoekt gewoon stemmen![]()
En dat doet ze op plekken waar ze het makkelijkste te vinden zijn
Jong naďef en dronken hoe makkelijk wil je het hebben?
Dat in combinatie met positieve gevoelens op die dag en tadaa
Nee maar over twee maanden wel en dan komt de passieve herinnering aan die dag weer boven en dus stem je op haarquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:
En dan staat daar gelijk een stembus of wat? Ik zou die hele yeligoz na een paar biertjes al glad vergeten zijn.
Klinkt erg onlogisch, onwaarschijnlijk en onsamenhangend als ik heel eerlijk mag zijn.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nee maar over twee maanden wel en dan komt de passieve herinnering aan die dag weer boven en dus stem je op haar
Actieve herinneringen bestaan niet, daarom heeft Rutteze ook niet
Ik zou haar een bier douche geven net zo lang totdat ze jankend afdruipt
Wel een wat bijzonder gewaadquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:37 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het was dus een tripje naar ONZE jongens in Litouwen.
Heel slim ook bruin in groene omgevingquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:22 schreef KareldeStoute het volgende:
Wel een wat bijzonder gewaad
[ afbeelding ]
De VVD zou dan intern juichen en het totaal uitmelken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Heel slim ook bruin in groene omgeving![]()
Zo weet de sniper tenminste wie hij moet afknallen
Als dat zo is dan gaat dat gebeuren in partijbelangquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:31 schreef 215 het volgende:
De VVD zou dan intern juichen en het totaal uitmelken.
Maar ga er maar rustig van uit dat dit heel ver van welke bedreiging ook is.
ik heb zelfs matige accountants hoger in aanzien staan dan Dilanquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:56 schreef Ludachrist het volgende:
Altijd lachen, zo'n topic dat ikweethetookniet komt bezoeken. Moet je je voorstellen als Dilan ook nog accountant was: twaalfdelige reeks.
Met haar capaciteiten wordt ze straks hoofd van een accountants firmaquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:56 schreef Ludachrist het volgende:
Altijd lachen, zo'n topic dat ikweethetookniet komt bezoeken. Moet je je voorstellen als Dilan ook nog accountant was: twaalfdelige reeks.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
ik heb zelfs matige accountants hoger in aanzien staan dan Dilan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |