abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218485919
https://www.gld.nl/nieuws(...)5-werknemers-onzeker

quote:
Aardappelproducent CêlaVíta is failliet. Dinsdagmiddag is het personeel op de hoogte gebracht van het faillissement. Het bedrijf verkeerde al langere tijd in financieel zwaar weer.

CêlaVïta was leverancier van aardappelproducten voor verschillende supermarkten, hotels, restaurants en instellingen in Europa. Recent kondigde het bedrijf nog een reorganisatie aan, waarbij het zich meer wilde gaan richtte op het maken van friet.

De aardappelproducent raakte een belangrijke afnemer kwijt, supermarkten Albert Heijn, en dat verlies was sterk voelbaar in zowel de afzet als de omzet.
Ik snap dat een goed bedrijf zoals Albert Heijn je de rug toe keert als je je gaat focussen op het maken van friet.

Hadden ze maar patat moeten gaan maken, daar zitten mensen echt op te wachten :R
pi_218485938
Tja ah verkoopt het voor 300% meer en de teler die kreeg 0.05 cent per kilo.
pi_218486056
Aardapeltjes waren dan ook best smerig. Kan je beter zelf wat krieltjes halen en wat kruiden er op
pi_218486069
CelaMorte, CelaLiquida.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:38:13 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218486082
Nooit van gehoord. Leverden die het AH huismerk?
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:40:48 #6
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218486102
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:38 schreef Hexagon het volgende:
Nooit van gehoord. Leverden die het AH huismerk?
Ik eet echt nooit aardappelen, kom nooit bij de AH en ik ken het toch ook wel. Volgens mij gewoon onder de eigen merknaam.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218486122
"waarbij het zich meer wilde gaan richtte richten op het maken van friet."

Dat verklaart het faillissement.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218486133
pi_218486186
Aardappels zijn toch niet voedzaam, mogen de grote bedrijven dus best wel wat minder ruimte voor in beslag nemen.
pi_218486197
Geen huilende boer met riek.

Eigenaar: NIMBUS private equity.

Waarschijnlijk is de aankoopprijs op de balans gezet, en hebben ze vervolgens de boel leeggetrokken.
  roze dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:52:17 #11
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218486203
Mis je niks aan wat nog alternatieven te koop.
Your beauty never ever scared me.
pi_218486205
Aardappelen zijn veelste goedkoop momenteel dus dan krijg je dat.
pi_218486272
Sooooww deze zag ik niet aankomen, die raakt me echt.
En ik koop die altijd, hoe kan zoiets failliet gaan?? :'(
pindazakje
pi_218486311
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:59 schreef Hyaenidae het volgende:
Sooooww deze zag ik niet aankomen, die raakt me echt.
En ik koop die altijd, hoe kan zoiets failliet gaan?? :'(
Bijvoorbeeld: private-equitypartij koopt een toch al niet zo best renderend bedrijf op: koelvers is ingehaald door diepvries en vers.

De private-equitypartij zet de aankoopprijs op de balans, stopt het bedrijf vol met schulden, kerft de deal met AH af (leveren is niet het doel) en de tent gaat failliet.
pi_218486361
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:04 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld: private-equitypartij koopt een toch al niet zo best renderend bedrijf op: koelvers is ingehaald door diepvries en vers.

De private-equitypartij zet de aankoopprijs op de balans, stopt het bedrijf vol met schulden, kerft de deal met AH af (leveren is niet het doel) en de tent gaat failliet.
Ik heb geen bedrijfskunde gestudeerd man, doe eens fatsoenlijk uitleggen zodat ik het ook snap.
pindazakje
pi_218486367
CêlaVíta was sinds 1967 de bekendste Nederlandse producent van koelverse aardappelspecialiteiten.

Ze wilden zich gaan toeleggen op patat/friet productie, als er ergens op geconcurreerd wordt ...
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:09:50 #17
503714 SebbeSwensje
pi_218486385
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:51 schreef Mathijsco het volgende:
Geen huilende boer met riek.

Eigenaar: NIMBUS private equity.

Waarschijnlijk is de aankoopprijs op de balans gezet, en hebben ze vervolgens de boel leeggetrokken.
En de FIOD zag dat het goed was.
Appears.
pi_218486421
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:07 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ik heb geen bedrijfskunde gestudeerd man, doe eens fatsoenlijk uitleggen zodat ik het ook snap.
Je koopt een bedrijf. De aankoopprijs wordt een schuld van het bedrijf aan jou; die kun je direct van de rekening halen. Vervolgens sluit je namens het bedrijf allerlei leningen af die je in je eigen zak steekt. Daarna laat je de tent gecontroleerd failliet gaan.

Je melkt als het ware een bedrijf helemaal leeg.
pi_218486497
Vroegah wel eens een tijdje CelaVita gekocht toen ik te lui was om zelf aardappelen te schillen.

Hulde voor één van de beste reclames ooit:

Bekijk deze YouTube-video
pi_218486553
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:12 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Je koopt een bedrijf. De aankoopprijs wordt een schuld van het bedrijf aan jou; die kun je direct van de rekening halen. Vervolgens sluit je namens het bedrijf allerlei leningen af die je in je eigen zak steekt. Daarna laat je de tent gecontroleerd failliet gaan.

Hoezo wordt de aankoopprijs een schuld aan jou? Als ik een nieuwe auto ga kopen kan ik het toch niet zo verdraaien dat de dealer mij de auto geeft én mij ook het aankoopbedrag verschuldigd is, ipv dat ik het hem betaal? Anders kan iedereen onbeperkt geld maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyaenidae op 12-08-2025 19:31:30 ]
pindazakje
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:26:40 #22
503714 SebbeSwensje
pi_218486586
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:24 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Hoezo wordt de aankoopprijs een schuld aan jou? Als ik een nieuwe auto ga kopen kan ik het toch niet zo verdraaien dat de dealer mij de auto geeft én mij ook het aankoopbedrag ook verschuldigd is, ipv dat ik het hem betaal? Anders kan iedereen onbeperkt geld maken.
Vraag het mij ook niet in detail, maar faillissementsfraude is niet voor niets een erg lucratieve business in zakendoenend Nederland waar we alleen bijstandstrekkers en Marokkanen als criminelen zien.
Appears.
pi_218486611
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:52 schreef Nober het volgende:
Aardappelen zijn veelste goedkoop momenteel dus dan krijg je dat.
Van de weldenkende mensen zou je de niet-voedzame en ongezonde producten gratis krijgen.
pi_218486644
quote:
Ta
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218486782
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:24 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Hoezo wordt de aankoopprijs een schuld aan jou? Als ik een nieuwe auto ga kopen kan ik het toch niet zo verdraaien dat de dealer mij de auto geeft én mij ook het aankoopbedrag verschuldigd is, ipv dat ik het hem betaal? Anders kan iedereen onbeperkt geld maken.
Dat heet een leveraged buyout. Je richt een nieuwe bv op die het bedrijf koopt. Die bv leent het geld voor de aankoop, op naam van het bedrijf dat wordt overgenomen.

Na de overname staat die schuld dus op de balans van het aangekochte bedrijf.

In fatsoenlijke landen is dit trouwens gewoon een economisch delict.
pi_218486905
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:39 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Dat heet een leveraged buyout. Je richt een nieuwe bv op die het bedrijf koopt. Die bv leent het geld voor de aankoop, op naam van het bedrijf dat wordt overgenomen.

Na de overname staat die schuld dus op de balans van het aangekochte bedrijf.

In fatsoenlijke landen is dit trouwens gewoon een economisch delict.
Dus de TT had beter kunnen zijn; NIMBUS private equity doet aan faillisementsfraude?
pindazakje
pi_218487002
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:45 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dus de TT had beter kunnen zijn; NIMBUS private equity doet aan faillisementsfraude?
Dat stelt niemand. Bovendien is leveraged Buyout in Nederland gelegaliseerd.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:53:26 #28
503714 SebbeSwensje
pi_218487051
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:50 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Niemand heeft Nederland dan ook ooit fatsoenlijk genoemd.
Appears.
pi_218487203
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:53 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Niemand heeft Nederland dan ook ooit fatsoenlijk genoemd.
Nederland is dan ook slechts fatsoenlijk tegen de grote bedrijven, ondanks dat de grote bedrijven slechts niet-voedzame en ongezonde produceren en overal in Nederland mogen uitstallen.
pi_218487232
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:08 schreef hb64 het volgende:
CêlaVíta was sinds 1967 de bekendste Nederlandse producent van koelverse aardappelspecialiteiten.

Ze wilden zich gaan toeleggen op patat/friet productie, als er ergens op geconcurreerd wordt ...
quote:
Bij CêlaVíta in Wezep werken circa 215 medewerkers met een gemeenschappelijke passie: de passie voor aardappelen. Wij willen mensen verbinden via onze heerlijke, duurzame en gemakkelijke, koelverse aardappel specialiteiten.
Passie voor aardappelen :')
Mensen verbinden via onze heerlijke, duurzame en gemakkelijke, koelverse aardappel specialiteiten. :')!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:07:29 #31
503714 SebbeSwensje
pi_218487261
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:04 schreef torentje het volgende:

[..]
Nederland is dan ook slechts fatsoenlijk tegen de grote bedrijven, ondanks dat de grote bedrijven slechts niet-voedzame en ongezonde produceren en overal in Nederland mogen uitstallen.
En we blijven daar met z'n allen braaf op stemmen, omdat ons wordt aangepraat dat we een Moldavië worden als we iets linkser beleid zouden implementeren.
Appears.
pi_218487571
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:12 schreef Mathijsco het volgende:

[..]

Yep, Hema, Estro. Maar bij faillissement kunnen de bestuurders persoonlijk aansprakelijk gesteld worden voor wanbestuur.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:33:29 #33
503714 SebbeSwensje
pi_218487800
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Yep, Hema, Estro. Maar bij faillissement kunnen de bestuurders persoonlijk aansprakelijk gesteld worden voor wanbestuur.
Het zal best mogelijk zijn, maar ik vermoed zomaar dat het 0x gebeurd. Die hardwerkende ondernemer is toch ook maar zielig, die kunnen we niet nog een trap nageven. Waarschijnlijk ligt het aan zijn werknemers die misbruik hebben gemaakt van de veel te ruime werknemersrechten in dit land.
Appears.
pi_218487876
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:33 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Het zal best mogelijk zijn, maar ik vermoed zomaar dat het 0x gebeurd. Die hardwerkende ondernemer is toch ook maar zielig, die kunnen we niet nog een trap nageven. Waarschijnlijk ligt het aan zijn werknemers die misbruik hebben gemaakt van de veel te ruime werknemersrechten in dit land.
Allemaal de schuld van werknemersrechten en het voetvolk. Uiteraard.

Welkom in Ruttiestan. 🙂👍
pi_218488284
Er zal ongetwijfeld een doorstart komen waarbij de schulden van het failliete bedrijf worden geëlimineerd.
Het bedrijf is een te belangrijke factor voor de aardappeltelers o.a. in de Noordoostpolder en een te belangrijke producent voor veel supermarkten en vele andere afnemers.
Het zal wel veel efficiënter en zakelijker moeten doorgaan.
Als ik het geld ervoor had zou ik het zo overnemen.
Als er nog een geldschieter is hoor ik het graag.
pi_218488359
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:33 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
De Hema betaalde 13% rente aan zijn eigenaren, dus dan heb je al een prachtig rendement. Er moest natuurlijk wel gesaneerd worden om het bedrijf rendabel te krijgen met die rentelast.
pi_218488380
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:50 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Het is legaal als het doel is om de leningen later weer af te betalen met de winsten uit het aangekochte bedrijf.
Maar als je bewust het aangekochte bedrijf dieper de afgrond intrekt is (zoals jij stelt dat NIMBUS doet) dan valt dat niet meer onder een legale leveraged buyout. Dan is het een frauduleuze constructie.
pindazakje
pi_218488424
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:59 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Het is legaal als het doel is om de leningen later weer af te betalen met de winsten uit het aangekochte bedrijf.
Maar als je bewust het aangekochte bedrijf dieper de afgrond intrekt is (zoals jij stelt dat NIMBUS doet) dan valt dat niet meer onder een legale leveraged buyout. Dan is het een frauduleuze constructie.
Ik stel niet dat dit 'NIMBUS' dat doet.

Daarnaast zijn de mogelijkheden binnen dit genre breed.
pi_218488712
Alleen de grond waarop het bedrijf staat is al een vermogen waard.

Op de Veluwe in het bos naast een villawijk.

Wel weer een smerige streek van Abert Hein, zo een sympathieke supermarkt is dat niet.
pi_218488835
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:50 schreef torentje het volgende:
Aardappels zijn toch niet voedzaam, mogen de grote bedrijven dus best wel wat minder ruimte voor in beslag nemen.
Even van Google geplukt.

Aardappelen bevatten koolhydraten, vooral in de vorm van zetmeel. Ook leveren aardappelen vezels, vooral in de schil. Aardappelen bevatten vitamine C en vitamine B6, en in kleinere hoeveelheden ook andere B-vitamines. Daarnaast zit er in aardappelen kalium en in kleinere hoeveelheden ook calcium en fosfor.

Niet zo slap ouwehoeren dus.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218488910
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:50 schreef torentje het volgende:
Aardappels zijn juist heel voedzaam en een van de meest verzadigende voedselbronnen.
pi_218489652
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:32 schreef Hathor het volgende:

[..]
Even van Google geplukt.

Aardappelen bevatten koolhydraten, vooral in de vorm van zetmeel. Ook leveren aardappelen vezels, vooral in de schil. Aardappelen bevatten vitamine C en vitamine B6, en in kleinere hoeveelheden ook andere B-vitamines. Daarnaast zit er in aardappelen kalium en in kleinere hoeveelheden ook calcium en fosfor.

Doet ie wel vaker, slap lullen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:10:28 #43
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218489742
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 23:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Doet ie wel vaker, slap lullen.
Het Orakel van Delfzijl Delphi sprak duidelijkere taal ja.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218490196
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:38 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Aardappels zijn juist heel voedzaam en een van de meest verzadigende voedselbronnen.
Absoluut. Ze waren zelfs zeer revolutionair toen ze voor het eerst werden geteeld in Europa, Azië en Afrika.

pi_218490911
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:32 schreef Hathor het volgende:

[..]
Even van Google geplukt.

Jij gelooft dus de reclame van de grote bedrijven? Zonder zelf onderzoek te hebben gedaan.
pi_218491067
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 08:22 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij gelooft dus de reclame van de grote bedrijven? Zonder zelf onderzoek te hebben gedaan.
Je bent te triest voor woorden.
1947-2016
pi_218491258
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 08:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je bent te triest voor woorden.
Dat jij een vriend bent van grote bedrijven oftewel boeren wist ik al door de reacties die jij op mij gaf en geeft. Blijkbaar krijg jij van de grote bedrijven oftewel boeren veel geld om hen te verdedigen.
pi_218491296
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 21:38 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zeker als je ze als patat stopt in kapsalon, gelijk alles binnen wat je nodig hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218491370
Ik ken ze vooral van die schijfjes die onmogelijk gaar werden bij het bakken.
pi_218491437
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 09:02 schreef torentje het volgende:

[..]
(...)grote bedrijven oftewel boeren (...) grote bedrijven oftewel boeren (...)
Jaloers janken, dat is het enige wat je kan. Jaloers zijn, terwijl je weigert er zelf iets voor te doen en maar met je uitgestoken handje blijft zitten snikken en je je afvraagt waarom al die mensen welvarend zijn en jij niet.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')