Kan niet wachtenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 12:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voorlopig blijft het zo. Voor je het weet ist weer 5 maanden herfst, jongen
Ja jeetje arme zon, gewoon cirrus bewolking op planeet aarde.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:40 schreef PSVCL het volgende:
Opnieuw een vreemde witte waas aan de hemel. Arme zon
Geen smog dit keer? of rook van de bosbranden uit Canada?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja jeetje arme zon, gewoon cirrus bewolking op planeet aarde.
Dit komt uit Spanjequote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:48 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Geen smog dit keer? of rook van de bosbranden uit Canada?![]()
Ik mis de oude tijden , toen we nog konden genieten van een strakke donkerblauwe lucht.
Wow! Dat het zo helder is komt niet vaak voorquote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:23 schreef MissHobje het volgende:
Vanaf zee komt er langzaam weer een wolken massa binnengeslopen![]()
Nog even opdrogen en dan vind ik het ook wel welletjes..was er al heel vroeg ( 9). Geslaagde geniet dag! En het water is mega helder! Tot aan mijn middel kon ik nog de krabbetjes op de bodem zien![]()
Wel enorm veel blauwe kwallen en van die kompas kwallen en enorme grote ook! Brrr![]()
Op het strand ook overigens
De oude tijden ja, toen gewoon iedereen bij een licht laagje bewolking dacht "hey, een licht laagje bewolking".quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:48 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Geen smog dit keer? of rook van de bosbranden uit Canada?![]()
Ik mis de oude tijden , toen we nog konden genieten van een strakke donkerblauwe lucht.
Moet zeggen dat het met de benauwdheid ook wel meevalt eigenlijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:10 schreef Nattekat het volgende:
Ben wel benieuwd wat dit vage weersverschijnsel precies is. Het lijkt wel alsof Het Kanaal een grote wolkenmachine is. Het vage is dat alle bewolking hoog is, dichterbij het oppervlak is er geen mist oid.
quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:09 schreef Dutch_view het volgende:
Wat een hitte, was het maar winter
Daar hoor ik meer mensen over dat er veel kwallen op het strand zijn. Zullen ook vast van de zon willen genieten, tenminste als ze er isquote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:23 schreef MissHobje het volgende:
Vanaf zee komt er langzaam weer een wolken massa binnengeslopen![]()
Nog even opdrogen en dan vind ik het ook wel welletjes..was er al heel vroeg ( 9). Geslaagde geniet dag! En het water is mega helder! Tot aan mijn middel kon ik nog de krabbetjes op de bodem zien![]()
Wel enorm veel blauwe kwallen en van die kompas kwallen en enorme grote ook! Brrr![]()
Op het strand ook overigens
Ja, en je kan wel zeggen dat ze dat niet mogen, maar dan ben je ook zo'n kwal.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Daar hoor ik meer mensen over dat er veel kwallen op het strand zijn. Zullen ook vast van de zon willen genieten, tenminste als ze er is
Het is ook nooit goed hequote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en je kan wel zeggen dat ze dat niet mogen, maar dan ben je ook zo'n kwal.
Winter kennen we hier nietquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:09 schreef Dutch_view het volgende:
Wat een hitte, was het maar winter
Gezond etenquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:18 schreef tesssssssss het volgende:
Survivalexpert Jo. ( die hoofdband moet ook)
[ tiktok ]
Dat heet een bierbuikquote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:32 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Gezond eten
Heeft ie zn eigen pens gezien?
Milde winters kennen we dan wel weerquote:
We zitten al over de 33.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:48 schreef tesssssssss het volgende:
Hier in Rijen, van Gilze-rijen is het 31 graden, maar we gaan nog stijgen.
Live hitte | Vannacht mogelijk eerstequote:Vannacht mogelijk eerste officiële tropennacht in vijf jaar
Aankomende nacht wordt niet alleen een broeierige 'plaknacht', meldt Weeronline. Mogelijk krijgt Nederland na vijf jaar ook weer te maken met een officiële tropennacht. Daarvan wordt gesproken als het nergens onder de 20 graden is gedurende 24 uur.
Een landelijke tropennacht wordt in De Bilt gemeten, legt Donny de Koning van Weeronline uit. Het blijft dan 24 uur lang minstens 20 graden vanaf 2.00 uur 's nachts. "Dus weten we pas vrijdagochtend vroeg of het een tropennacht is."
2.00 uur wordt aangehouden omdat het KNMI werkt met de internationale standaardtijd UTC, legt De Koning uit. UTC is de opvolger van Greenwich Mean Time (GMT). Nederland loopt in de winter één uur voor op UTC, in de zomer twee uur. Daarom wordt er vanaf 2.00 uur gemeten.
Landelijke tropennachten zijn vrij zeldzaam, vertelt De Koning. De laatste keer was vijf jaar geleden: 12 augustus 2020. Sinds het begin van de metingen op De Bilt in 1901 zijn er tien tropennachten geweest. "Er hoeft in de nacht maar één opklaring te zijn waardoor het even afkoelt, en hij telt niet meer."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |