Alles gebeurt incrementeel. Maar wel in een moordend tempo.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 15:01 schreef Basp1 het volgende:
Hadden we dit hier eigenlijk al gezien.
Scientists slam Trump administration climate report as a ‘farce’ full of misinformation
Lijkt wel alsof de modus operandus van maga van een beetje liegen naar alleen nog maar leugens gegaan is.
En op veel verschillende vlakken. Zodat het voor niemand meer bij te houden is en je er over een tijdje, wanneer het al veel te laat is, achterkomt dat het allemaal niet meer terug te draaien is.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 15:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alles gebeurt incrementeel. Maar wel in een moordend tempo.
Yup. En geen oppositie om van te spreken. De Democrats, Europa, wij. Zo goed als iedereen stond erbij en keek ernaar.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En op veel verschillende vlakken. Zodat het voor niemand meer bij te houden is en je er over een tijdje, wanneer het al veel te laat is, achterkomt dat het allemaal niet meer terug te draaien is.
Het volgt wel alle tekstboekjes over hoe je een dictatuur opzet tot op de voet.
Ik heb het idee dat dit niet het hele verhaal is. In de post die je quotte gaat het alleen niet over slavernij vs de holocaust, maar dat een staatszender propaganda verspreidt dat het beter is om slaaf te zijn dan dood te zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lol ik had deze discussie lang geleden een keer gevoerd hier op Fok! Waar precies dit standpunt werd ingenomen dat slavernij beter is dan de dood.
Het ging om een vergelijking tussen de holocaust en de slavernij waar ik in mijn ogen terecht stelde dat de slavernij erger was dan de holocaust. Een hele cultuur uitwissen en vervolgens deze mensen behandelen als vee was een lot dat te prefereren valt boven de dood was de mening van de progressieven hier toen.
Grappig hoe dat nu helemaal is omgedraaid.
Ja. Die eigen teugels hebben we nog steeds niet vast. Het probleem van de EU is al het gekibbel achter de schermen. Veel mensen vinden dat er al veel te veel macht bij de EU ligt en willen daar weer van af. En zo gebeurt er niets. Als we nou allemaal een sterke EU belangrijk zouden vinden en onze politici daar op afrekenen in het stemhokje, dan komen we nog eens ergens. Links wil wel meer EU, zolang die er niet alleen is voor de bedrijven en de vrije markt, rechts alleen als ze een hele grote vinger in de pap kunnen krijgen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. En geen oppositie om van te spreken. De Democrats, Europa, wij. Zo goed als iedereen stond erbij en keek ernaar.
Dat filmpje is van pragerU en veel te kort om daar een definitief oordeel over te geven.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:35 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dit niet het hele verhaal is. In de post die je quotte gaat het alleen niet over slavernij vs de holocaust, maar dat een staatszender propaganda verspreidt dat het beter is om slaaf te zijn dan dood te zijn.
Een land dat tot een paar maanden geleden een democratisch land was verspreidt dat soort propaganda....
PragerU is wel heel rechts. Maar propaganda werkt het beste als het niet te overduidelijk is. Je moet denken: "ja, dat klinkt goed". En dan gaat het iedere keer weer wat verder.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat filmpje is van pragerU en veel te kort om daar een definitief oordeel over te geven.
Het lijkt erop dat dit filmpje is van een kindershow waar de slavernij op een kinderlijke manier word uitgelegd. Met wat handig knip en plakwerk word hier hoogstwaarschijnlijk een uitspraak volledig uit de context getrokken zodat er daar verongelijkt over gedaan kan worden.
Hoe kun je overigens van dit zeer kleine stukje opmaken dat dit propaganda is?
Tja. Het is niet alsof ze het zelf onder stoelen of banken steken. Van een opinieblogger op MSNBC die ‘t naar mijn mening wel goed samenvat.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat filmpje is van pragerU en veel te kort om daar een definitief oordeel over te geven.
Het lijkt erop dat dit filmpje is van een kindershow waar de slavernij op een kinderlijke manier word uitgelegd. Met wat handig knip en plakwerk word hier hoogstwaarschijnlijk een uitspraak volledig uit de context getrokken zodat er daar verongelijkt over gedaan kan worden.
quote:Propaganda platform PragerU is primed to capitalize on Trump’s PBS cuts
snippet-
PragerU has already entered partnerships with states to produce educational materials. Oklahoma’s far-right school superintendent, Ryan Walters, even announced this month that his state will use a new ideology test from PragerU for certification of teachers who come from states with what he called “progressive education policies,” something he said is necessary to protect students from “radical leftist ideology.”
That gives you a sense of how well-positioned PragerU is in the conservative movement’s propaganda and indoctrination plans. And the White House has done its part to promote PragerU as it has waged war on PBS, as well.
The Trump administration has partnered with the platform on a “Founders Museum” exhibit for White House visitors. As tech outlet 404 Media explained, the attraction comes complete with digital assets like this “AI-slopified” version of John Adams, who was made to regurgitate a saying popularized by right-wing influencer — and PragerU contributor — Ben Shapiro.
Ik ben redelijk progressief, maar nooit pro-holocaust en pro-slavernij geweest.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lol ik had deze discussie lang geleden een keer gevoerd hier op Fok! Waar precies dit standpunt werd ingenomen dat slavernij beter is dan de dood.
Het ging om een vergelijking tussen de holocaust en de slavernij waar ik in mijn ogen terecht stelde dat de slavernij erger was dan de holocaust. Een hele cultuur uitwissen en vervolgens deze mensen behandelen als vee was een lot dat te prefereren valt boven de dood was de mening van de progressieven hier toen.
Grappig hoe dat nu helemaal is omgedraaid.
Pro-life op steroïden bij MAGAquote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik ben redelijk progressief, maar nooit pro-holocaust en pro-slavernij geweest.
Er zit letterlijk geld in de dood van het kapitalisme en de dood van burgers er achteraan.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:45 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Pro-life op steroïden bij MAGA
Ja, die zit al een tijdje te trollen op deze stijl. Het begon dacht ik in reactie op Trump die eiste dat Texas 5 zetels zou bijgerrymanderen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 20:05 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Official account for the press office of @:CAGovernor Gavin Newsom
???
Dat moet een soort getroll zijn toch, dat schrijven in exact Trump's kleuterstijl?quote:Op donderdag 14 augustus 2025 20:05 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Official account for the press office of @:CAGovernor Gavin Newsom
???
Uiteraard.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 20:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat moet een soort getroll zijn toch, dat schrijven in exact Trump's kleuterstijl?
Omdat Trump ons kan gaan dwingen om bijvoorbeeld militaire hulp aan Oekraïne te staken. Als hij gaat dreigen en chanteren zullen onze 'leiders' buigen als knipmessen. Wat daar afgesproken wordt, kan snel onze opgedrongen realiteit worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:15 schreef Bluesdude het volgende:
De media maakt zich druk over het koffiekransje van Poetin met die ander goser.
Waarom al die aandacht. ? Het gaat nergens heen. Poetin zal zijn leger niet terugtrekken uit de Oekraine Hij zal ook niet stoppen met burgers bombarderen.
Mogelijk dat die andere goser na afloop zal roepen: great talk, we're coming closer![]()
![]()
![]()
Ik vind het leuk verzonnen, maar dit raakt natuurlijk kant noch wal.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat Trump ons kan gaan dwingen om bijvoorbeeld militaire hulp aan Oekraïne te staken. Als hij gaat dreigen en chanteren zullen onze 'leiders' buigen als knipmessen. Wat daar afgesproken wordt, kan snel onze opgedrongen realiteit worden.
De NATO-landen en EU blijven Oekraine politiek en militair steunen. Trump kan die landen zo niet dwingenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat Trump ons kan gaan dwingen om bijvoorbeeld militaire hulp aan Oekraïne te staken. Als hij gaat dreigen en chanteren zullen onze 'leiders' buigen als knipmessen. Wat daar afgesproken wordt, kan snel onze opgedrongen realiteit worden.
Die tweets zijn bij mij niet zichtbaar.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 20:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Uiteraard.
https://eu.usatoday.com/s(...)ricting/85639411007/
[ x ]
En ook in andere stijl:
[ x ]
En ook serieuze posts.
[ x ]
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het leuk verzonnen, maar dit raakt natuurlijk kant noch wal.
We zullen het de komende dagen zien.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De NATO-landen en EU blijven Oekraine politiek en militair steunen. Trump kan die landen zo niet dwingen
Oh, gek. Naja, maakt ook verder niet echt uit.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die tweets zijn bij mij niet zichtbaar.
Dat filmpje is al vaker besproken. Het is hetzelfde filmpje waarin de kindertjes ook verteld wordt dat slaven een vak leerden (itt hun leven in Afrika) natuurlijk suggererend dat slavernij zo erg nog niet was. Ik kan me herinneren dat jij het volkomen terecht vond dat het onderwerp op die manier (positief) voorgesteld werd.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 16:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Misinformatie werkt op dezelfde manier daarom ook goed bij het goedgelovige volgvolk van rechtse populistenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 17:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
PragerU is wel heel rechts. Maar propaganda werkt het beste als het niet te overduidelijk is. Je moet denken: "ja, dat klinkt goed". En dan gaat het iedere keer weer wat verder.
probeer zoquote:Op donderdag 14 augustus 2025 21:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die tweets zijn bij mij niet zichtbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |