#hetnieuweoffensiefquote:Oekraïne heeft nieuwe aanvallen diep in Rusland gepland, meldt de Oekraïense president Volodymyr Zelensky op X. Hij werd zondag bijgepraat door legerleider Oleksandr Syrsky en schrijft dat de Russen flinke verliezen lijden aan het front.
,,De Russen hebben alleen al in de eerste acht maanden van dit jaar 290.000 soldaten verloren, dood of zwaargewond", aldus Zelensky. De meeste Russische militairen zouden worden uitgeschakeld in de oostelijke Donbas, met name rond de stad Pokrovsk. Daar heeft Rusland volgens Zelensky recent zo'n 100.000 manschappen verzameld. Zelensky stelt dat zij nog maar weinig bereiken.
Oekraïne voert regelmatig aanvallen uit op Russisch grondgebied en soms ook diep in het buurland. Zo zijn er af en toe droneaanvallen op Moskou, maar vooral energiefaciliteiten zijn het doelwit.
https://www.ad.nl/buitenl(...)nd-gepland~a3058446/
Boude uitspraak voor nen duitserquote:Duitse bondskanselier Merz haalt fel uit naar Poetin: “Hij is de ergste oorlogsmisdadiger van onze tijd”
quote:
"deep strikes"quote:
Ik gok zo dat die niet zo heel groot is in Oekraine.quote:Op donderdag 4 september 2025 16:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mooi dansje was dat. Dit was kort voordat hij zich kandidaat stelde voor het presidentschap.
Waarschijnlijk heeft het hem een hoop extra stemmen opgeleverd. Vooral uit de LHBTQ gemeenschap.
De Franse financien staan op ontploffen. Dat is heel lang uit de reguliere media outlet gebleven, maar langzaam gaat ook de T erover berichten. Ik denk dat we voor de kerst al zitten met grote steunprogramma's of andere financiële escalaties.quote:Op zaterdag 6 september 2025 11:48 schreef Candymannetje het volgende:
Net een podcast van Arno Wellens geluisterd maar de meeste aanbestedingen van defensie gaan naar Israël en USA.
Terwijl de financiële gezondheid van Frankrijk in zwaar weer zit.
Ik zie toch weinig positieve dingen voor een gezonde EU.
"The coalition of the willing" is intern aan het instorten. Frankrijk, Engeland en Duitsland zitten dik in de problemen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Franse financien staan op ontploffen. Dat is heel lang uit de reguliere media outlet gebleven, maar langzaam gaat ook de T erover berichten. Ik denk dat we voor de kerst al zitten met grote steunprogramma's of andere financiële escalaties.
Zeker uitgehongerde soldaten.quote:Op zaterdag 6 september 2025 10:48 schreef phpmystyle het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Nieuwsuur: mogelijk kan N-K 100 tot 150k aan soldaten leveren aan Rusland.
Duurt nog wel een paar jaar voordat de NAVO-romp in staat is om een coalition of the willing (die geloofwaardig is) kan vormgegeven worden.quote:Op woensdag 10 september 2025 07:45 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
"The coalition of the willing" is intern aan het instorten. Frankrijk, Engeland en Duitsland zitten dik in de problemen.
Vandaar hun drang naar oorlog met Rusland ?
Ondertussen versterken de tegenpartijen hun economische posities, terwijl Europa dieper zal wegzakken.
Goedkope energie is voor Europa definitief van de kaart. Zij mogen nu afhankelijk worden van een nog veel onbetrouwbare partner, en aan veel hogere prijzen.
Ik denk dat er enorme protesten komen als deze 10.000? (43e mech is 3.000 groot) in witte zakken terugkomen omdat Rusland Noord-Koreanen inhuurt om tegen onze jongens te vechten.quote:Op woensdag 10 september 2025 12:23 schreef sp3c het volgende:
kan morgen al
de wil is er niet en het is niet op heel lange termijn haalbaar maar als we nu besloten kunnen de eerste 10.000 man morgen die kant op, in het ernstigste geval kan Nederland in haar eentje die eerste 10.000 man morgen op stap sturen maar dan is het wel na 4 tot 8 maanden einde oefening als niemand ze wil vervangen
je schuift weer met de doelpalen, stelling was dat het een paar jaar duurt voor er iets geloofwaardigs staat, dat hoeft helemaal nietquote:Op woensdag 10 september 2025 12:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat er enorme protesten komen als deze 10.000? (43e mech is 3.000 groot) in witte zakken terugkomen omdat Rusland Noord-Koreanen inhuurt om tegen onze jongens te vechten.
Jij vindt 10k geloofwaardig? Zonder enig voortzettingsvermogen?quote:Op woensdag 10 september 2025 12:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
je schuift weer met de doelpalen, stelling was dat het een paar jaar duurt voor er iets geloofwaardigs staat, dat hoeft helemaal niet
en naast 43 hebben we ook de 11de lichte brigade, 22 luchtmobiele brigade, het korps Mariniers en de marechaussee om uit te putten
combineer dat met een paar duizend man luchtstrijdkrachten en dan kom je echt wel aan 10.000 op korte termijn ... en dat is piepklein Nederland alleen
houden we alleen niet lang vol atm
ik stel niet voor om dit als Nederland alleen te doen hequote:Op woensdag 10 september 2025 12:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij vindt 10k geloofwaardig? Zonder enig voortzettingsvermogen?
Dat is hondenvoer voor de getrainde Russische strijdkrachten.
Ik denk dat het gebrek aan materiaal het grootste probleem is.quote:Op woensdag 10 september 2025 12:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij vindt 10k geloofwaardig? Zonder enig voortzettingsvermogen?
Dat is hondenvoer voor de getrainde Russische strijdkrachten.
gebrek aan reserve onderdelen en munitie is het grootste probleemquote:Op woensdag 10 september 2025 12:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk dat het gebrek aan materiaal het grootste probleem is.
We hebben stukken minder dan de Russen dus al zijn onze militairen beter getraind, als ze geen goede uitrusting hebben komen ze niet echt geloofwaardig over.
Klopt, alleen samen doen met duitsland, frankrijk, uk en polen. Anders niet aan beginnen. Liefst met USA erbij, maar dat wordt lastig.quote:Op woensdag 10 september 2025 12:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik stel niet voor om dit als Nederland alleen te doen he
ik stel dat Nederland alleen al dit aantal beschikbaar moet kunnen maken en dat haalt je standpunt dat het nog jaren duurt voor er iets staat een beetje onderuit
en hondenvoer is het sowieso niet, zou een serieus probleem opleveren in de regio waar ze terecht komen als ze met de Oekrainers mee gaan vechten waar uberhaupt nooit sprake van is geweest
die 'coalition of the willing' zou overigens alleen ontplooien als onderdeel van een vredesdeal en die lijkt er niet te komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |