gewijzigdquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 11:38 schreef heywoodu het volgende:
Als je twee keer bent gevaccineerd kun je vraag één niet invullen
Inderdaad TS moet eerst leren een objectieve vraag te formuleren.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 11:36 schreef ijs_beer het volgende:
Lekker sturende antwoorden en vraagstelling af en toe. Toch maar wel ingevud.
Maar in het kort, het was een vreemde tijd. Veel was onduidelijk en onbekend, ik vond toen dat er af en toe kordater (en dat is iets anders de stenger) beleid mocht worden gevormd.
Ben altijd al wel kritisch geweest op de overheid en zijn functioneren. Maar niet in de zin van dat ze uitmaken van een of ander groot comploot. Komaan heb je die heikneuters de afgelopen 2 jaar gezien?
Niewsconsumptie: minder bullshit talkshows en nieuw en meer naar goed onderzoekende schrijvende media en podcasts. (en dus ook niet van die onzin-podcasts).
En coronapandemie ipv 'corona pandemie' (of beter, COVID-19-pandemie, mensen moeten eens kappen met COVID-19 steeds 'corona' noemen).quote:
Je zou ze zo een spuitje gevenquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En coronapandemie ipv 'corona pandemie' (of beter, COVID-19-pandemie, mensen moeten eens kappen met COVID-19 steeds 'corona' noemen).
Het probleem bij een situatie als deze is dat je geen tijd hebt om alles af te gaan wegen. Er moet actie ondernomen worden voordat het te laat is. Als je op het spoor staat en er komt een trein aan, dan moet je gewoon wegwezen van dat spoor en niet eerst een half uur staan wikken en wegen wat het beste is om te doen, want dan ben je plat.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het was een heel gekke tijd en ik weet nog goed hoe de opkomst van Corona destijds is gegaan. Er werd hier een topic geopend over een uitbraak in China en langzaam maar zeker werd het groter en groter en ging het uiteindelijk ook mainstream. Het gekke was dat toen mijn collega's ervan op de hoogte raakten ik dus door Fok al goed geïnformeerd was over het ontstaan en verloop ervan waarna zij inhaakten.
Ik ben een achterdochtig persoon en ook kritisch. Ik neem mijn tijd om dingen uit te zoeken alvorens een mening te vormen en stel dit ook vaak uit, of stel mijn mening bij als ik nieuwe informatie tot mij neem. In dit proces waren er echter al snel collega's die, in mijn beleving, best controversiële dingen zeiden. Vooral naarmate de epidemie groter werd schroomden zij niet om te uiten dat mensen die ongevaccineerd waren asociaal waren, uitgesloten moesten worden van sociale bijeenkomsten en er was ook sprake van het vaccin paspoort.
Ik heb altijd alle vaccins gehaald, mijn kinderen zijn volledig gevaccineerd maar ik ben ook van mening dat ik geen proefkonijn wil zijn. Dat gevoel kreeg ik bij de uitrol van de vaccins en de sociale druk die ik ervoer om de vaccins te nemen, dit terwijl ik dus gewoon mijn tijd wil nemen om uit te zoeken wat er gaande is en wat wijsheid is.
Voor mij is het, ook in het licht bezien van die walgelijke Hugo de Jonge, Hubert Bruls en bijv. Justin Trudeau, helder geworden dat veel mensen best makkelijk controversiële zaken goedkeuren zoals dus sociale uitsluiting en verplichte vaccinatie zonder goed geïnformeerd te zijn. En dat er mensen zijn die klakkeloos anti-overheid / complotgekkie kunnen worden met het minste of geringste aan aanleiding. Door mijn standpunt in het midden heb ik mij vrij eenzaam gevoeld in die tijd en dat gevoel zal ik niet snel vergeten. Dat is voor mij een kleine indicatie geweest voor het dunne laagje beschaving dat wij als primitieve diersoort proberen in stand te houden.
En dat is dus ook waarom het gewoon een slecht plan was.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:39 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Het probleem bij een situatie als deze is dat je geen tijd hebt om alles af te gaan wegen. Er moet actie ondernomen worden voordat het te laat is. Als je op het spoor staat en er komt een trein aan, dan moet je gewoon wegwezen van dat spoor en niet eerst een half uur staan wikken en wegen wat het beste is om te doen, want dan ben je plat.
Leg eens uit:quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En dat is dus ook waarom het gewoon een slecht plan was.
Je begrijpt me denk ik verkeerd, Corona was een slecht plan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Leg eens uit:
Had jij het daadwerkelijk een uitmuntend idee gevonden als de Overheid in maart 2020 gezegd had:
“Er zijn nu ook doden in Nederland gevallen door een nieuw snel uitbreidend virus, dat ook de Intensive Care met zeer grote snelheid aan het overbelasten is:
Dus we stellen eerst een onderzoekscommissie aan die over 6 maanden een rapport gaat uitbrengen hoe we het meest effectief bestuursbeleid kunnen uitvoeren, omdat we niks overhaast willen doen wat achteraf misschien niet direkt nodig was” ?
Ons, je zit helemaal diep in een doorgeslagen “Alles is één groot Boos plan” - waanidee waarvoor vooral fantasierijke YouTube en Twitter-adepten vallen die alles direkt geloven wat ze zien of lezen op “da intrawebz”.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je begrijpt me denk ik verkeerd, Corona was een slecht plan.
Het was dus helemaal niet goed gepland en daarom ook slecht uitgevoerd. Tevens zeg ik niet dat overheden of multinationale organisaties hier achter zitten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ons, je zit helemaal diep in een doorgeslagen “Alles is één groot Boos plan” - waanidee waarvoor vooral fantasierijke YouTube en Twitter-adepten vallen die alles direkt geloven wat ze zien of lezen op “da intrawebz”.
Onze Overheid (of globaal gezien alle verschillende overheden en multinationale organisaties) mochten willen dat ze daadwerkelijk zo goed in het plannen en uitvoeren waren.
Vertel verder, reuze spannend verhaaltje heb je …quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:01 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het was dus helemaal niet goed gepland en daarom ook slecht uitgevoerd. Tevens zeg ik niet dat overheden of multinationale organisaties hier achter zitten.
Ach ach, je hebt een mening maar geen idee hoe een parlementaire enquête werkt. Elke enquête tot nu toe heeft waardevolle inzichten opgeleverd. Sommige zijn politiek zwaarder gevallen dan anderen. Maar in tegenstelling tot wat velen blijkbaar denken is het primaire doel van een parlementaire enquête niet een politieke afrekening. Het instrument is bedoeld zodat de kamer zelfstandig diepgravend beleidsonderzoek kan (laten) doen. Het doel is dus primair dat het onderzoek en de aanbevelingen leiden tot beter beleid in de toekomst. Soms geeft de uitkomst van een enquête reden tot politieke conclusies maar dat is dus niet het doel. Ik ben met je eens als je zou bedoelen dat bepaalde partijen de schijn tegen hebben om daar een ander doel mee na te streven maar dat maakt het niet juist.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:35 schreef nostra het volgende:
Dit omvat al meer dan de parlementaire versie gaat opleveren.
Hier hadden zij dan ook gewoon gelijk in.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vooral naarmate de epidemie groter werd schroomden zij niet om te uiten dat mensen die ongevaccineerd waren asociaal waren, uitgesloten moesten worden van sociale bijeenkomsten
Heb je de samenstelling van de commissie gezien?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:18 schreef Faraday01 het volgende:
Ach ach, je hebt een mening maar geen idee hoe een parlementaire enquête werkt.
Het overgrote deel van het werk wordt ambtelijk gedaan. Ik ben ook niet onder de indruk van de samenstelling, gelukkig gaan die Kamerleden de miljoenen documenten niet zelf door om daar verbanden uit te halen en voorlopige conclusies aan te verbinden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Heb je de samenstelling van de commissie gezien?
Ik denk dat er bewust een onnozel plan is uitgevoerd om mensen vooral de indruk te geven dat niemand erop was voorbereid, terwijl ik van mening ben dat het op globaal niveau juist wel georkestreerd is.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:01 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het was dus helemaal niet goed gepland en daarom ook slecht uitgevoerd. Tevens zeg ik niet dat overheden of multinationale organisaties hier achter zitten.
Zeker wel, Ik weet hoe de gemiddelde fokker isquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:18 schreef leeell het volgende:
Vast niet wat TS verwacht had van zn polls.
Niemand buiten de wappiehoek cared
Kantelpunt van wat?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:36 schreef Nattekat het volgende:
In mijn ogen is er echt iets mis met je als je corona als een zeer belangrijk kantelpunt ziet.
Ik verbaas me voortdurend over het feit dat men er in blijft slagen om een systeem te beschermen dat wordt gekenmerkt door chronische onwaarheden, en dat men zelfs begrip opbrengt voor het gebrek aan daadkracht, onder het excuus dat ook zij niet hadden voorzien wat er op ons afkwam. Het geaccepteerde overheidsoptreden "met de handen in het haar", is in wezen onaanvaardbaar voor een natie die naar verluidt voorbereid had moeten zijn op dergelijke crises. Met al onze deskundigen en technologische middelen zou men toch verwachten dat men adequaat kon anticiperen en handelen. Laat me niet lachen. Er had immers helemaal niet optreden hoeven worden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:18 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ach ach, je hebt een mening maar geen idee hoe een parlementaire enquête werkt. Elke enquête tot nu toe heeft waardevolle inzichten opgeleverd. Sommige zijn politiek zwaarder gevallen dan anderen. Maar in tegenstelling tot wat velen blijkbaar denken is het primaire doel van een parlementaire enquête niet een politieke afrekening. Het instrument is bedoeld zodat de kamer zelfstandig diepgravend beleidsonderzoek kan (laten) doen. Het doel is dus primair dat het onderzoek en de aanbevelingen leiden tot beter beleid in de toekomst. Soms geeft de uitkomst van een enquête reden tot politieke conclusies maar dat is dus niet het doel. Ik ben met je eens als je zou bedoelen dat bepaalde partijen de schijn tegen hebben om daar een ander doel mee na te streven maar dat maakt het niet juist.
En zeker in dit geval waar het gaat om beleid onder hele hoge tijdsdruk en met onvolledige informatie, verwacht ik relevante onderzoeksresultaten over hoe de overheid in tijden van crisis georganiseerd is en wat daar beter aan kan.
Tja, vanaf het begin is duidelijk gemaakt dat er beleid zal worden gevoerd op basis van te weinig informatie, omdat er simpelweg geen tijd is om eerst alle informatie te vergaren en dan tot een beleid te komen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 08:08 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik verbaas me voortdurend over het feit dat men er in blijft slagen om een systeem te beschermen dat wordt gekenmerkt door chronische onwaarheden, en dat men zelfs begrip opbrengt voor het gebrek aan daadkracht, onder het excuus dat ook zij niet hadden voorzien wat er op ons afkwam.
En crisis die zich hooguit 1 x in de 100 jaar voordoet, daar kun je niet op voorbereid zijn.quote:Het geaccepteerde overheidsoptreden "met de handen in het haar", is in wezen onaanvaardbaar voor een natie die naar verluidt voorbereid had moeten zijn op dergelijke crises.
Adequaat handelen is volgens jou dus gewoon niks doen begrijp ikquote:. Laat me niet lachen. Er had immers helemaal niet optreden hoeven worden.
Ja, dan opeens wantrouw je de technologische middelen.quote:Vervolgens wordt een massaal propagandaoffensief ingezet, waarbij mensen worden geconfronteerd met apocalyptische beelden, valse verhalen en chantage, om hen te overtuigen tot het toedienen van een experimenteel vaccin.
Het lijkt mij vrjj normaal dat je je als samenleving massaal gaat inzetten en solidariteit naar elkaar toont tijdens een crisissituatie...quote:Vanuit een historisch perspectief is het overigens niet verwonderlijk dat de meerderheid zich laat meeslepen en buigen voor dergelijke narratieven. Mensen neigen nu eenmaal naar conformiteit en volgen vaak de massa, vooral wanneer zij zich onzeker en angstig voelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |