Ach ach, je hebt een mening maar geen idee hoe een parlementaire enquête werkt. Elke enquête tot nu toe heeft waardevolle inzichten opgeleverd. Sommige zijn politiek zwaarder gevallen dan anderen. Maar in tegenstelling tot wat velen blijkbaar denken is het primaire doel van een parlementaire enquête niet een politieke afrekening. Het instrument is bedoeld zodat de kamer zelfstandig diepgravend beleidsonderzoek kan (laten) doen. Het doel is dus primair dat het onderzoek en de aanbevelingen leiden tot beter beleid in de toekomst. Soms geeft de uitkomst van een enquête reden tot politieke conclusies maar dat is dus niet het doel. Ik ben met je eens als je zou bedoelen dat bepaalde partijen de schijn tegen hebben om daar een ander doel mee na te streven maar dat maakt het niet juist.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:35 schreef nostra het volgende:
Dit omvat al meer dan de parlementaire versie gaat opleveren.
Hier hadden zij dan ook gewoon gelijk in.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vooral naarmate de epidemie groter werd schroomden zij niet om te uiten dat mensen die ongevaccineerd waren asociaal waren, uitgesloten moesten worden van sociale bijeenkomsten
Heb je de samenstelling van de commissie gezien?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:18 schreef Faraday01 het volgende:
Ach ach, je hebt een mening maar geen idee hoe een parlementaire enquête werkt.
Het overgrote deel van het werk wordt ambtelijk gedaan. Ik ben ook niet onder de indruk van de samenstelling, gelukkig gaan die Kamerleden de miljoenen documenten niet zelf door om daar verbanden uit te halen en voorlopige conclusies aan te verbinden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Heb je de samenstelling van de commissie gezien?
Ik denk dat er bewust een onnozel plan is uitgevoerd om mensen vooral de indruk te geven dat niemand erop was voorbereid, terwijl ik van mening ben dat het op globaal niveau juist wel georkestreerd is.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:01 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het was dus helemaal niet goed gepland en daarom ook slecht uitgevoerd. Tevens zeg ik niet dat overheden of multinationale organisaties hier achter zitten.
Zeker wel, Ik weet hoe de gemiddelde fokker isquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:18 schreef leeell het volgende:
Vast niet wat TS verwacht had van zn polls.
Niemand buiten de wappiehoek cared
Kantelpunt van wat?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:36 schreef Nattekat het volgende:
In mijn ogen is er echt iets mis met je als je corona als een zeer belangrijk kantelpunt ziet.
Ik verbaas me voortdurend over het feit dat men er in blijft slagen om een systeem te beschermen dat wordt gekenmerkt door chronische onwaarheden, en dat men zelfs begrip opbrengt voor het gebrek aan daadkracht, onder het excuus dat ook zij niet hadden voorzien wat er op ons afkwam. Het geaccepteerde overheidsoptreden "met de handen in het haar", is in wezen onaanvaardbaar voor een natie die naar verluidt voorbereid had moeten zijn op dergelijke crises. Met al onze deskundigen en technologische middelen zou men toch verwachten dat men adequaat kon anticiperen en handelen. Laat me niet lachen. Er had immers helemaal niet optreden hoeven worden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:18 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ach ach, je hebt een mening maar geen idee hoe een parlementaire enquête werkt. Elke enquête tot nu toe heeft waardevolle inzichten opgeleverd. Sommige zijn politiek zwaarder gevallen dan anderen. Maar in tegenstelling tot wat velen blijkbaar denken is het primaire doel van een parlementaire enquête niet een politieke afrekening. Het instrument is bedoeld zodat de kamer zelfstandig diepgravend beleidsonderzoek kan (laten) doen. Het doel is dus primair dat het onderzoek en de aanbevelingen leiden tot beter beleid in de toekomst. Soms geeft de uitkomst van een enquête reden tot politieke conclusies maar dat is dus niet het doel. Ik ben met je eens als je zou bedoelen dat bepaalde partijen de schijn tegen hebben om daar een ander doel mee na te streven maar dat maakt het niet juist.
En zeker in dit geval waar het gaat om beleid onder hele hoge tijdsdruk en met onvolledige informatie, verwacht ik relevante onderzoeksresultaten over hoe de overheid in tijden van crisis georganiseerd is en wat daar beter aan kan.
Tja, vanaf het begin is duidelijk gemaakt dat er beleid zal worden gevoerd op basis van te weinig informatie, omdat er simpelweg geen tijd is om eerst alle informatie te vergaren en dan tot een beleid te komen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 08:08 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik verbaas me voortdurend over het feit dat men er in blijft slagen om een systeem te beschermen dat wordt gekenmerkt door chronische onwaarheden, en dat men zelfs begrip opbrengt voor het gebrek aan daadkracht, onder het excuus dat ook zij niet hadden voorzien wat er op ons afkwam.
En crisis die zich hooguit 1 x in de 100 jaar voordoet, daar kun je niet op voorbereid zijn.quote:Het geaccepteerde overheidsoptreden "met de handen in het haar", is in wezen onaanvaardbaar voor een natie die naar verluidt voorbereid had moeten zijn op dergelijke crises.
Adequaat handelen is volgens jou dus gewoon niks doen begrijp ikquote:. Laat me niet lachen. Er had immers helemaal niet optreden hoeven worden.
Ja, dan opeens wantrouw je de technologische middelen.quote:Vervolgens wordt een massaal propagandaoffensief ingezet, waarbij mensen worden geconfronteerd met apocalyptische beelden, valse verhalen en chantage, om hen te overtuigen tot het toedienen van een experimenteel vaccin.
Het lijkt mij vrjj normaal dat je je als samenleving massaal gaat inzetten en solidariteit naar elkaar toont tijdens een crisissituatie...quote:Vanuit een historisch perspectief is het overigens niet verwonderlijk dat de meerderheid zich laat meeslepen en buigen voor dergelijke narratieven. Mensen neigen nu eenmaal naar conformiteit en volgen vaak de massa, vooral wanneer zij zich onzeker en angstig voelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |