abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218456698
Hier verder...
Fake it till you make it...
pi_218456714
16 jarige was naar de film, maar rond 2.30u pas thuis, met vriendje en haar bff.
Appt mij of ze kunnen blijven slapen, of ik even beddengoed bij de hand heb. Nou niet vanuit mijn bed, het is wel goed. Op dat tijdstip ga ik er ook niet uit om het overhoop te halen.
Maar matras en dekbed en kussen van vriendje lagen nog op zolder.
Dus ze hebben nog een matras van zolder getrokken, in het kamertje gepropt (iets van 2,5 x 4 (op het langste stuk) meter) en ze waren om 4 uur nog aan het kletsen.
Volgens mij moet het vriendje om half 10 op zijn werk zijn, maar ik hoor nog niks.
En hij moet eerst nog langs huis voor schone kleding vermoed ik, want dit was een spontaan logeerpartijtje :') pubers.

Vervelende is dat ik nogal licht slaap als ze nog niet thuis is, werd om half 1 wakker en de snurkende vent naast me maakte het weer in slaap vallen nogal ingewikkeld. Maar ik heb nog een uurtje meegepakt van half 6 tot half 7 :')
pi_218457428
Ik vind dat nog heel vriendelijk van je Nijna… ik zou dochter toch echt wel duidelijk hebben gemaakt dat ik niets van ze wil horen, en haar vandaag op haar flikker geven dat dit niet is hoe het werkt hier in huis. Logeren prima, maar niet zo last minute als het geen noodzaak is. En dan nog houd je rekening met huisgenoten.
pi_218457538
Ik ben weer terug van twee dagen Amsterdam! We hebben het geweldig gehad! Zoon staat op alle foto’s met een grote lach en vond alles leuk. We zijn uiteindelijk op donderdag naar Nemo geweest (stervensdruk daar, leuk museum maar gaan we nooit meer in de vakantie heen), daarna de rondvaartboot en uit eten op het Rembrandtplein (geen kindermenu, vond hij ook heel leuk). Daarna op een boot slapen (waar ik nèt in het bed pastte, we hadden nog geen 4m2 als kamertje denk ik).

‘s Ochtends op de boot ontbijten en daarna naar Artis lopen om Micropia te bezoeken. Erg leuk, maar ook erg klein dus we hadden nog tijd voor het naastgelegen Groote museum, wat hij misschien nog wel leuker vond. Daarna lopen naar het Anne Frank Huis waar we net op tijd voor onze tour aankwamen. De introductie was voor zoon een erg goede toevoeging. Het huis zelf vond ik wat tegenvallen (je loopt door lege kamers met daarin alleen een foto van hoe het ooit was, de maquettte gaf een beter beeld). De man die de inleiding gaf vond het wel leuk dat er ook een keertje Nederlanders waren, maar 6% van de bezoekers zijn Nederlands. Niet zo raar als het praktisch onmogelijk is om reguliere kaartjes te kopen. Daarna wilden we nog door naar de eregalerij van het Rijksmuseum, maar die hadden geen tickets voor 16:00 uur meer, en het was te ver lopen om de gok te nemen. In plaats daarvan zijn we naar het Paleis op de Dam gegaan. Echt prachtig, aanrader en de kinderrondleiding was ook leuk. En tot slot naar de LEGO store waar zoon papa nagemaakt heeft als lego-poppetje met zelf ontworpen kleding, voor zijn verjaardag volgende week. Daarna terug naar de trein en op naar huis! De LEGO shop is trouwens ook veel leuker dan die in Leidschendam. Ik was gesloopt (zoon ook) maar echt super leuk om samen te doen. En met museumkaart ook heel betaalbaar! Trein was ¤12 (retour met vroeg boeken), hotelboot ¤105, rondvaartboot ¤11+7 en verder alleen eten wat zo duur is als je het zelf maakt. OV hebben we verder niet gebruikt.
pi_218457616
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 10:17 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind dat nog heel vriendelijk van je Nijna… ik zou dochter toch echt wel duidelijk hebben gemaakt dat ik niets van ze wil horen, en haar vandaag op haar flikker geven dat dit niet is hoe het werkt hier in huis. Logeren prima, maar niet zo last minute als het geen noodzaak is. En dan nog houd je rekening met huisgenoten.
Ik ga hier zeker nog wel even een gesprekje over hebben. Ze hoefde alleen even te laten weten via de app dat ze thuis was, maar ik had haar toch al horen thuiskomen.
Volgende keer zorgt ze maar dat ze een matras klaar legt voor de zekerheid oid. Vriendje woont nog wel een half uur met de brommer verderop. Bff 500 meter lopen :') .
Maar goed, het vriendje is intussen met slaaphoofd onderweg naar zijn werk, moest gelukkig (voor hem) later beginnen ;) , dat wordt vast een lange dag.

Jullie uitje naar Amsterdam klinkt heet geslaagd @FlyingFish O+
pi_218458175
Oei nijna, ik zou daar niet heel happy mee zijn, zo laat nog gehannes in huis :z

Klinkt als een leuk uitje flyingfish! Veel gedaan in korte tijd :D
pi_218458325
Leuk, @FlyingFish!
pi_218458447
@FlyingFish Leuk! Mooi wat dingen gecombineerd zo, en gezellig samen.
Ik wil komend schooljaar een keer een nachtje weg regelen naar Den Haag, voor Madurodam en het Lego Discovery Center. Daar komen we anders nooit.
pi_218459348
Fijn, die pubers @Nijna ;)

Klinkt al een geslaagd tripje naar Amsterdam @FlyingFish!
Paleis op de Dam, daar moet ik ook echt nog es heen.

Ik heb ineens viooltjes in mn gras zitten :? Zijn er niet veel maar het ziet er wel grappig uit. Hoe ze er gekomen zijn, geen idee. Net wel moeten maaien maar om de viooltjes heen. Een plukje paars/witte en enkele paarse. Maar zien hoe dat zich ontwikkeld :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218459720
Klinkt als een leuk weekend @FlyingFish !
@Nijna , lekker puberactie.

En viooltjes O+

Wij waren 3 weken op vakantie en een beetje gevlucht voor mogelijke hitte naar Schotland (3 van de 4 doen het slecht op warmte). Wij hadden zo te horen beter weer dan onze buren :P
En komt er als toetje gewoon toch nog warmte komende week in NL. Hadden er eigenlijk nog een weekje aan vast moeten plakken. We hebben zoveel gezien en heerlijk ontspannen en een weekje extra hadden we ons zeker ook wel vermaakt. Het blijft een heerlijk land *O*
pi_218459840
Dat zou echt een L-actie kunnen zijn, Nijna. Lekker egocentrisch. :')

Maar hoewel ik de manier waarop niet ideaal zou vinden, zou ik het wel fijn vinden dat haar vrienden zich veilig genoeg voelen om 's nachts bij jullie thuis te crashen. O+
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 15:27:20 #12
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218459946
Ik vind dat soort puberacties ook wel leuk. Of zondagochtend beneden komen en dan een slungelige puber op de bank vinden. Te dronken om naar huis te kunnen na een feestje en toen maar door mijn zoon achterop de fiets naar ons meegenomen. Moet niet wekelijks gebeuren, maar zo af en toe vind ik dat wel gezellig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_218460174
@Nijna het zou ook een actie van T kunnen zijn.
De avond voor haar verjaardag had ze een gepland slaapfeestje. Helemaal prima en gezellig. Toen vierden we haar verjaardag, spontaan veel vrienden over de vloer, 5 extra eters (prima want we hadden echt veeeeeel te veel). Toen volgde nog een spontaan slaapfeestje. Er moesten het en der wat spullen gehaald worden. M had gedronken, ik moest een en ander opruimen dus A was chauffeur en deed een rondje regio. Ik vind het super gezellig maar na 2 slaapfeestje in 2 dagen was ik er wel even klaar mee 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218461411
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:22 schreef Hupje het volgende:
@:FlyingFish Leuk! Mooi wat dingen gecombineerd zo, en gezellig samen.
Ik wil komend schooljaar een keer een nachtje weg regelen naar Den Haag, voor Madurodam en het Lego Discovery Center. Daar komen we anders nooit.
Lego Discovery center is niet echt de moeite waard imo, dat is wel echt op jonge kinderen gericht en erg duur voor wat je krijgt. Wij zijn er 1 keer geweest, was leuk maar gaan nooit meer terug. In Den Haag zijn echt leukere dingen. Museon/Omniversum en de Gevangenpoort (als hij dat soort dingen niet te eng vindt) bijvoorbeeld, of een bezoek aan de tweede kamer. Drievliet is ook een leuk pretpark tegenwoordig. En als het een gamer is het Nationaal Videogame museum in Zoetermeer, daar kun je ook met de tram vanuit Den Haag komen (maar die gaan binnenkort weer een tijdje dicht ivm verhuizing).
pi_218461731
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 15:12 schreef -Spring het volgende:
Dat zou echt een L-actie kunnen zijn, Nijna. Lekker egocentrisch. :')

Maar hoewel ik de manier waarop niet ideaal zou vinden, zou ik het wel fijn vinden dat haar vrienden zich veilig genoeg voelen om 's nachts bij jullie thuis te crashen. O+
Bff meldde vanmiddag om 4 uur dat haar moeder waarschijnlijk niet wist dat ze hier zat... dus ik heb puber gezegd dat ik dat dus wel wil weten als ze ergens blijft slapen. Want dat ik dat echt niet tof zou vinden.
Maar idd fijn dat ze zich veilig genoeg voelen hier O+
pi_218462588
Ik zit met mijn handen in het haar m.b.t. de 8 jarige.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:12:16 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218462700
Ach Schanu, wat een ellende. Sterkte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:19:40 #18
37150 livelink
pi_218462755
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 20:59 schreef Schanu het volgende:
Ik zit met mijn handen in het haar m.b.t. de 8 jarige.
SPOILER
Als ik jouw posts lees ben ik zelf ook weer zo'n 10 jaar terug in het leven. Echt alles in jouw spoiler is herkenbaar. Ik kan je alleen maar helpen hopen dat wat onze psychiater zei ook voor je 8-jarige gaat gelden, namelijk dat er een tijd komt dat ze eerst gaat nadenken en niet primair uit emoties reageert. Bij mijn zoon is dat gelukt (met nog maar af en toe een uitbarsting).

En de grootste hulp die ik hierbij gehad heb was van de leerkrachten in het Speciaal Onderwijs en hun motto dat wat er vandaag fout is gegaan, morgen weer vergeten en vergeven is. Elke dag weer beginnen met een schone lei bleek zo ontzettend heilzaam te zijn. Daar heb ik zelf ook van geleerd.

Zijn kamer draagt trouwens nog steeds de sporen van toen. Wij zijn gestopt dat te repareren. Dus er zitten gaten in zijn vloer en zijn deur is deels ingetrapt. En dat van die deur is niet eens van zo heel lang geleden ook :@
pi_218462796
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 21:12 schreef Tink89 het volgende:
Ach Schanu, wat een ellende. Sterkte.

SPOILER
SPOILER
pi_218462847

[ Bericht 100% gewijzigd door Clubsoda op 09-08-2025 21:30:30 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:29:45 #21
37150 livelink
pi_218462864
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 21:24 schreef Schanu het volgende:

[..]
SPOILER
Ik snap je angst volledig. Hopelijk kom je bij Dr. Bosman verder :*
pi_218462890
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 21:19 schreef livelink het volgende:

[..]
Als ik jouw posts lees ben ik zelf ook weer zo'n 10 jaar terug in het leven. Echt alles in jouw spoiler is herkenbaar. Ik kan je alleen maar helpen hopen dat wat onze psychiater zei ook voor je 8-jarige gaat gelden, namelijk dat er een tijd komt dat ze eerst gaat nadenken en niet primair uit emoties reageert. Bij mijn zoon is dat gelukt (met nog maar af en toe een uitbarsting).

En de grootste hulp die ik hierbij gehad heb was van de leerkrachten in het Speciaal Onderwijs en hun motto dat wat er vandaag fout is gegaan, morgen weer vergeten en vergeven is. Elke dag weer beginnen met een schone lei bleek zo ontzettend heilzaam te zijn. Daar heb ik zelf ook van geleerd.

Zijn kamer draagt trouwens nog steeds de sporen van toen. Wij zijn gestopt dat te repareren. Dus er zitten gaten in zijn vloer en zijn deur is deels ingetrapt. En dat van die deur is niet eens van zo heel lang geleden ook :@
Dankjewel voor je hoopvolle bericht O+ iedere dag een schone lei, die zal ik zeker proberen toe te passen. Op dit moment vind ik het lastig, het voelt als een nieuwe grens die is overschreden, ik ben bang voor hoever dit zal gaan (als ze zoiets doet bij vriendinnen is ze straks nergens meer welkom bijvoorbeeld). Maar morgen door en dit achter ons laten, schone lei, anders stapelt het zich op en wordt die berg te hoog om nog te beklimmen. Bedankt.
pi_218463120
Hopelijk kan de nieuwe praktijk jullie verder helpen, nog een paar dagen.

Als het moeilijk is om het achter je te laten kan van je afschrijven misschien helpen want ik kan me voorstellen dat een situatie als dit toch ergens in je hoofd blijft zitten om te bespreken bij de nieuwe behandelaar en als het op papier staat hoeft dat niet.
Dat van je afschrijven doe je hier al een beetje maar op papier kan je daarna letterlijk de bladzijde omslaan.

"Nieuwe dag, nieuwe kansen" zeggen we hier.

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 09-08-2025 23:25:09 ]
pi_218463312
@Schanu :* (en ook voor @livelink )
Elke dag een nieuwe kans is een mooie insteek. En proberen om het niet persoonlijk te zien helpt mij ook (hoe lastig dat ook is), het is onvermogen om op dat moment om te gaan met de situatie.
pi_218463332
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 18:26 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Lego Discovery center is niet echt de moeite waard imo, dat is wel echt op jonge kinderen gericht en erg duur voor wat je krijgt.
Ah, oke, het leek me een soort mini uitvoering van een kruising tussen Legoland en Lego House. Maar dan slaan we dat misschien over. Ook bedankt voor de andere tips! Nu nog inplannen ;)
pi_218465122
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 22:07 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ah, oke, het leek me een soort mini uitvoering van een kruising tussen Legoland en Lego House. Maar dan slaan we dat misschien over. Ook bedankt voor de andere tips! Nu nog inplannen ;)
Ik heb evt nog 3 tickets voor lego discovery, wij gaan er niet aan toekomen deze vakantie,had ze te koop staan maar verkopen lukt niet maar weggooien vind ik ook zonde, dus als je interesse hebt stuur dan een pb, dan stuur ik ze vd week naar je op.
S. 2014
J. 2016
pi_218465125
@Schanu geen tips wel een dikke knuffel.
S. 2014
J. 2016
pi_218465209
@Schanu, aftellen naar dinsdag! Dit is wel zoiets om ook mee te nemen in het gesprek dinsdag. :*
pi_218465219
Ach Shanu wat een verhaal en wat hoop ik dat jullie de hulp krijgen die jullie zo nodig hebben.

Ik als Lego fan: sla Lego Discovery in Scheveningen lekker over. Het is grappig gedaan maar het geld niet waard en als je ongeluk hebt poepje druk.
pi_218465917
Ach @Schanu ;( :*
If they say
pi_218467323
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 06:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Ik heb evt nog 3 tickets voor lego discovery, wij gaan er niet aan toekomen deze vakantie,had ze te koop staan maar verkopen lukt niet maar weggooien vind ik ook zonde, dus als je interesse hebt stuur dan een pb, dan stuur ik ze vd week naar je op.
Hm, als ik het zo hoor gaan wij het ook overslaan. Maar bedankt voor het aanbod!
  zondag 10 augustus 2025 @ 11:26:18 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218467355
Hey @Schanu, heb je een beetje kunnen slapen? Hoe is het met je? En met dochter?
pi_218467925
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 11:26 schreef amaranta het volgende:
Hey @:Schanu, heb je een beetje kunnen slapen? Hoe is het met je? En met dochter?
Ik heb best oke geslapen, maar voel mij vandaag wiebelig en leeggezogen. Dochter was zich van geen kwaad bewust vanmorgen. Uiteindelijk toch een kort gesprekje kunnen hebben, toen gaf ze schoorvoetend haar excuses. Later kwam ze er zelf op terug en gaf ze aan dat haar hoofd extreem druk is en dat ze eigenlijk niks meer kan hebben, ook qua geluid (ze klaagt idd vaker dat haar koptelefoon onvoldoende dempt maar we hebben 2 verschillende soorten). Dus ze zit echt niet lekker in haar velletje en dat brengt het voor mij wel wat makkelijker in perspectief.
  zondag 10 augustus 2025 @ 12:47:42 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218468033
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 12:32 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ik heb best oke geslapen, maar voel mij vandaag wiebelig en leeggezogen. Dochter was zich van geen kwaad bewust vanmorgen. Uiteindelijk toch een kort gesprekje kunnen hebben, toen gaf ze schoorvoetend haar excuses. Later kwam ze er zelf op terug en gaf ze aan dat haar hoofd extreem druk is en dat ze eigenlijk niks meer kan hebben, ook qua geluid (ze klaagt idd vaker dat haar koptelefoon onvoldoende dempt maar we hebben 2 verschillende soorten). Dus ze zit echt niet lekker in haar velletje en dat brengt het voor mij wel wat makkelijker in perspectief.
Mss nog een idee om van die vliegtuigdopjes in te doen en dan een koptelefoon daaroverheen?
pi_218468055
Oeh, ik snap dat je je zo voelt schanu. Heftige reactie.

Fijn dat er na een nacht slaap een gesprek mogelijk was en dat ze er daarna nog op terug komt dat haar hoofd zo druk is.
Hopelijk komt er eens een moment dat ze dit voor zichzelf kan aangeven voor de uitbarsting komt.

Fijn dat jullie dinsdag een intake hebben. Zou niet later moeten komen als ik het zo hoor. Hopelijk biedt het wat hulp en stabiliteit voor haar en ook voor jullie.

Wat ik me afvroeg, heeft het ook veel impact op de jongste? Of kan zij het langs zich af laten gaan?
pi_218468280
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 12:47 schreef BE het volgende:

[..]
Mss nog een idee om van die vliegtuigdopjes in te doen en dan een koptelefoon daaroverheen?
Hebben we overwogen idd maar ze wil niets in haar oren dus dat maakt het lastig.

@hilliebillie, het maakt zeker veel indruk op de jongste helaas. Die neemt bepaald gedrag over 'want Jewel doet het ook!', en regelmatig hebben we letterlijk onze handen vol aan de oudste en dan begint de jongste op datzelfde moment ook aandacht te vragen. Omdat ze het oneerlijk vindt. En dan moeten we haar op dat moment afwijzen en daar daarna weer met haar over in gesprek. Vaak lijkt ze het dan wel te begrijpen, maar gevoelsmatig is het voor haar heel oneerlijk en roept ze ook wel eens dat we meer van Jewel dan van haar zouden houden omdat zij meer aandacht krijgt.

Eerst was de jongste van het pleasen, ze gaf Jewel altijd haar zin om confrontatie te voorkomen. Daar heb ik regelmatig gesprekjes over gevoerd met haar, want we wilden dat ze voor zichzelf leerde opkomen. Nu is het omgeslagen naar juist uitdagend gedrag vanuit de jongste, ze probeert haar zus vaak uit de tent te lokken door haar bijvoorbeeld jaloers te maken. Normaal zussengedrag eigenlijk ;) maar Jewel wordt dan fysiek en dan is het direct letterlijk slaande ruzie. Daarnaast schreeuwt de jongste steeds vaker om aandacht, letterlijk dan ook echt. Enorm veel stem verheffen, gillen, boos worden als ze niet instant aandacht krijgt.
pi_218468546
Lijkt me ook pittig idd dat je ziet dat het ook voor de jongste lastig is.

Ik heb helaas geen goede tips hoor, want hier is het normale broer-zus gedrag al regelmatig een ding.
pi_218470564
Sterkte Schanu :*

Hoewel onze situatie anders is, herken ik wel heel erg wat het met je doet en hoe machteloos en gefrustreerd je je kunt voelen.
pi_218470919
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 12:32 schreef Schanu het volgende:

[..]
Je kan ook op maat gemaakte oodroppen laten maken, maar mijn noisecancelling koptelefoon icm muziek werkt het beste.
Dat volle hoofd herken ik wel, ik kan soms het gevoel hebben dat ik een bom ben die op ontploffen staat omdat het allemaal teveel is, maar ik kan het beter inhouden over het algemeen.

Voor wat betreft dat jaloers zijn ed... misschien zouden ze bij dr Bosman ook wat kunnen uitleggen aan de jongste. Onze jongste heeft een soort psychoeducatie gehad, heeft denk ik wel voor iets meer inzicht/begrip gezorgd. Maar ze vind het soms ook wel lastig dat we in haar ogen meer van haar vragen dan van haar zus.
Heel zwart wit is dat ook zo, we vragen grotere dingen van haar, maar de oudste is nog niet zo ver dus daar proberen we de taakjes wat behapbaarder voor te maken in overleg met de begeleiding. We proberen de jongste daar ook wel enigszins in te betrekken door te blijven uitleggen dat we bepaalde keuzes maken met een bepaald idee erachter.
pi_218471441
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 21:21 schreef livelink het volgende:

[..]
Hoe gaat het met jou Ingrid?
Erg wisselend. De migraine blijft nogal aanwezig, valt geen peil op te trekken. Met erge warmte/benauwdheid merk ik wel dat het sneller komt. Duizeligheid etc ook. Maar ja, zal ermee moeten leven denk ik.
Mijn vriend ligt ook nog steeds op het ziekenhuisbed, schiet ook niet op.

Paps heeft wel wat vooruitgang met sliktherapie, hij kan nu kleine beetjes kwark slikken.
Had een vervanger van de koffieronde hem zomaar thee en cake gegeven, dat had verkeerd af kunnen lopen! Heeft wel een beetje cake weg kunnen krijgen de stiekemerd.
Hij wist wel dat hij dat niet mocht omdat hij nog steeds de neusmaag sonde heeft.
We wachten nog steeds op de pegsonde want hij biijft de sonde eruit trekken en kapot bijten.
pi_218471481
Schanu :* heftig ik hoop dat de nieuwe hulp gaat helpen. Ook hier wel herkenbaar, helaas geen tips.
pi_218473049
Tip: begin niet aan Stranger Things. Tis nogal...verslavend :')
If they say
pi_218473486
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 15:27 schreef livelink het volgende:
Ik vind dat soort puberacties ook wel leuk. Of zondagochtend beneden komen en dan een slungelige puber op de bank vinden. Te dronken om naar huis te kunnen na een feestje en toen maar door mijn zoon achterop de fiets naar ons meegenomen. Moet niet wekelijks gebeuren, maar zo af en toe vind ik dat wel gezellig.
Op zich wel grappig, maar ik loop 9 van de 10 dagen wel maakt of halfnaakt door het huis voor ik kleren aantrek (drogende hormoongel en weinig tijd/geduld) dus zo'n puber zou zich in mijn huis tot schrikken als ie wakker werd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218473504
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 21:19 schreef livelink het volgende:
Wij zijn ook gestopt met repareren, hebben alleen hier en daar beschermende maatregelen getroffen, zoals een strip op de muur waar de deur tegen knalt en een waar de tafel de muur in gaat. De deuken en krassen komen wel een keer als het echt over is.

En ook hier een totaal andere reden, maar ook hier gaat het langzaamaan beter.
Dat komt ook omdat we steeds beter zijn geworden in (gemeentelijke) hulp vragen en het niet meer allemaal zelf hoeven doen. In het begin waren we ervan overtuigd dat niemand anders met de onze kon (en wij dat niet zouden willen) maar het geeft zoveel lucht, juist ook voor de jongste.

[ Bericht 16% gewijzigd door Vanyel op 11-08-2025 07:31:58 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218473929
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 01:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Tip: begin niet aan Stranger Things. Tis nogal...verslavend :')
Geen last van. Ben ergens rond S3 afgehaakt.
  maandag 11 augustus 2025 @ 09:10:46 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218473968
Ik heb zojuist m'n werklaptop weer opgestart... blegh. Ik had nog ontzettend geen zin, ondanks 5 weken vakantie.

Schanu :* nog één nachtje slapen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218474036
@Schanu :* Hopelijk is morgen een begin van goede hulp voor jullie als gezin!
pi_218474060
Ik heb vrijdag nog spontaan 1 dag aan mijn vakantie geplakt, dus hoef morgen pas :D O+
Willem is naar de vakantieweek en Kevin hangt rond in pyjama. Ik zit in de zon met koffie en taart :P

We hebben vorige week een weekje camping Kallumaan gedaan in de Noordoostpolder. Beetje prijzig, maar heerlijke hippie vibe :Y
pi_218474458
Wij gaan vandaag pas op vakantie! Ik vind de laatste vakantieregio zijn altijd zo relaxt! Als kind zijnde al!
pi_218474492
Hier is ook de vakantie voorbij (de kinderen hebben nog een week). Ik ben vandaag nog vrij als klap ik zo wel heel even m’n laptop open.
Vanmorgen de poes naar de dierenarts gebracht voor sterilisatie. Ben benieuwd als we haar straks ophalen hoe boos ze op ons is.

En dadelijk kijken of ik het onkruid uit de tuin nog een beetje kan temmen :{
pi_218474520
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Geen last van. Ben ergens rond S3 afgehaakt.
Voor nu ist iig nog spannend dus ik zie het wel 8-)
Ook fijn, kreeg om 05.37 een burgernet melding. Uit Maastricht :wtf:

@Schanu, hoe gaat het nu?

Fijne vakantie @FlyingFish!

En @Tink89, sterkte met opstarten :*
If they say
pi_218475373
Vandaag mijn eerste vakantiedag, ben 3 weken vrij. Ik vind het ook wel lekker om als laatste regio vakantie te hebben. Wij hebben geen vakantieplannen, voel me er wel een beetje rot over vanwege Simon.
Manlief heeft flinke problemen/pijn aan zijn heup, dus die kan niet veel lopen. Ik heb zelf ook weinig fut om koffers te pakken. We hebben nog 3 weken te gaan, dus welicht komt er nog een spontaan idee.

Deze week wordt het ook echt veel te warm voor me, heb nu al hoofdpijn door de warmte. Slecht geslapen ook nog, dus geen leuk begin van de vakantie.

Dus ben aan het kijken voor leuke ideeën om te doen zonder dat je in de zon hoeft.
  maandag 11 augustus 2025 @ 13:15:27 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218475960
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Vandaag mijn eerste vakantiedag, ben 3 weken vrij. Ik vind het ook wel lekker om als laatste regio vakantie te hebben. Wij hebben geen vakantieplannen, voel me er wel een beetje rot over vanwege Simon.
Manlief heeft flinke problemen/pijn aan zijn heup, dus die kan niet veel lopen. Ik heb zelf ook weinig fut om koffers te pakken. We hebben nog 3 weken te gaan, dus welicht komt er nog een spontaan idee.

Deze week wordt het ook echt veel te warm voor me, heb nu al hoofdpijn door de warmte. Slecht geslapen ook nog, dus geen leuk begin van de vakantie.

Dus ben aan het kijken voor leuke ideeën om te doen zonder dat je in de zon hoeft.
Een tof museum, groot binnenzwembad (al is dat wel druk wrs) of een last-minute vakantie in een huisje met airco :D

Edit: en geen idee hoe heftig het voor je man is, maar ik heb een vriendin die weleens een scootmobiel (opvouwbaar) huurt voor een dagje weg. Misschien helpt dat?
pi_218476534
Data half miljoen vrouwen gehackt bij bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

https://www.rtl.nl/nieuws(...)data-gehackt-vrouwen

Kutzooi :') ;(
If they say
pi_218476728
Ik ben nu nog 1 week vrij. Volgende week dinsdag weer werken, tenzij jetlag..

Donderdag gaan we weer naar huis 😢

De zomer in Florida is er 1 van extremen. Het is bloedverziekend heet en onwijs vochtig. Maar het zijn ook de maanden van regen en stormen. Gisteren was onze laatste dag in Disney. Het begon warm en zonnig maar op een gegeven moment trok het dicht. We stonden te wachten bij een show, het druppelde een beetje. De show ging niet door vanwege komend slecht weer. Nog geen minuut later ging de hemel open. Stortregen, binnen 5 minuten stond echt alles blank. Paraplu’s, poncho... had geen zin. We waren doorweekt. We hebben onwijs gelachen en T ging languit in een plas liggen. De fotograaf vond het geweldig en kwam meteen foto's maken.
Daarna sloeg tot 2x toe de bliksem in in het kasteel. Een flits en een enorme knal. De grond trilde.
Na een klein uurtje werd het droog. Helaas kwam daarna de zon niet meer terug.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218476877
Oei, dat klinkt wel als behoorlijk heftig weer inderdaad. Wel balen van je laatste Disney dag. Aan de andere kant, gelukkig ook maar 1 dag echt slecht weer.
pi_218477016
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:32 schreef Mushanga71 het volgende:

Great :{

quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:11 schreef FlyingFish het volgende:
Wij gaan vandaag pas op vakantie! Ik vind de laatste vakantieregio zijn altijd zo relaxt! Als kind zijnde al!
Ik vind juist de eerste zijn heerlijk O+
pi_218477428
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:32 schreef Mushanga71 het volgende:

Ik las het, erg wel :o

@TolstoiFan, wat een vervelend begin van je vakantie, en wat naar dat je man zoveel pijn heeft waardoor je ook beperkt bent in de mogelijkheden om weg te gaan. Zouden dagjes weg gaan nog een mogelijkheid zijn, desnoods zonder je man? Inderdaad lekker zwemmen maar dan binnen zoals Tink oppert, of een buitenbad met voldoende schaduw, ergens uit eten in de schaduw, een klimpark, een pretpark, of gewoon lekker wandelen met een picknick, samen spelletjes spelen?

@Vicky, die weersomslag klinkt wel heel heftig, vooral ook die bliksem :o Hopelijk blijft het weer nu goed tot en met donderdag en kunnen jullie die laatste dagen nog even goed genieten.

Hier gaat het op en af. Gisteravond was het weer helemaal mis, schreeuwde ze moord en brand, viel ze de hond, haar zusje en ons aan, liep ze weg van huis, maar kwam wel uiteindelijk het hoge woord eruit dat ze echt vreselijk veel spanning heeft voor morgenochtend. En dat snap ik ook wel. We hopen dus maar dat die spanning er morgen ook af is en dat de rust dan weer zo goed als terug kan keren. Vandaag ben ik weer aan het werk, vrouwlief is met de meiden naar de Julianatoren geweest want ons abonnement loopt volgende maand af. We twijfelden of het een goed idee was, maar juist de afleiding leek ons goed en heeft haar inderdaad goed gedaan. Heeft ze in ieder geval nog een leuke middag gehad voordat ze morgen bij de praktijk kan gaan vertellen dat ze het zo zwaar heeft met ons als ouders :')
pi_218477482
Ik vind als laatste regio vakantie niet leuk, nooit gevonden ook. Doe mij maar begin juli wanneer de dagen nog lang zijn, er geen overvloed aan wespen is en ik jarig ben. :)

Maar Denemarken is fijn, vandaag 20 graden, heerlijk. Rest van de week wel 24+ graden, we zitten aan zee dus stranddagen! Zwemmen doen we sowieso elke dag. Ons huisje staat bijna in de Aquadome, ik zwaai naar de mensen op de glijbanen vanaf ons terras. Leuk kijkspel.

Vandaag op het strand iets van 6 zeehonden gezien, 1 helaas dood. Vonden onze kinderen reuze interessant.
pi_218478675
Is ook spannend voor haar idd schanu. Hopelijk is de spanning na morgen wat afgenomen. Fijn dat een dagje pretpark goed gedaan heeft.

Wauw, zoveel zeehonden daar, leuk! Geniet van het weer daar!

Hier liefst laat vakantie en dan vaak zelf ook laat in de zomervakantie vrij. Dan begint het overal al weer wat rustiger te worden (en ik werk liever het eerste deel van de vakantie (de drukte) dat als ik terug kom van vakantie de meeste drukte is geweest. Nu kom ik nog terug in de drukte als ik morgen weer aan de gang ga.

Hopelijk kom ik zo nog overeind. Ipv grasmaaien heb ik in de voortuin vol in het zonnetje onkruid geplukt (en het was veel dus heb een paar uur lang voorover gebukt gestaan en ook mn knieën zijn op. #ikwordoudenversleten :X ).

Maar zo lekker een potje tennis en dan is de vakantie echt voorbij
pi_218479146
Onze buurvrouw is een paar weken geleden gevallen. Ze is al op leeftijd en alleen. Ik probeer een beetje te helpen. Kan ik vast oefenen voor als mijn ouders en of schoonouders hulpbehoevend worden.
pi_218479590
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 20:15 schreef F_r het volgende:
Onze buurvrouw is een paar weken geleden gevallen. Ze is al op leeftijd en alleen. Ik probeer een beetje te helpen. Kan ik vast oefenen voor als mijn ouders en of schoonouders hulpbehoevend worden.
Nobel van je. Fijn dat ze zo’n fijne buur hebben.
Zorg voor ouders is naar mijn idee intensiever dan voor een zieke buur.

Mijn buren gaan verhuizen, als ik me niet vergis naar jouw wijk ook.
En het huis van hun buren is ook verkocht. Dus ik heb straks 2 nieuwe buren in de 2 kapper naast ons huis.
Ben benieuwd
pi_218479599
Wij rijden nu door Parijs op weg naar huis. Drukte valt mee.
pi_218479753
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 20:52 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nobel van je. Fijn dat ze zo’n fijne buur hebben.
Zorg voor ouders is naar mijn idee intensiever dan voor een zieke buur.

Mijn buren gaan verhuizen, als ik me niet vergis naar jouw wijk ook.
En het huis van hun buren is ook verkocht. Dus ik heb straks 2 nieuwe buren in de 2 kapper naast ons huis.
Ben benieuwd
Ze heeft een breuk in haar bekken. Dus bed beneden 1x per dag thuiszorg en dat is het. Dus vanavond maar weten gebracht en morgenochtend zet ik de slowcooker met lasagne aan dan breng ik ook wat naar de buurvrouw.
pi_218479769
Ik vond net kattedrollen in de aarde van mn voortuin :r Net dus flink met zwarte peper lopen strooien >:) Als ik vannacht een niezende kat hoor, weet ik hoe laat het is.

En team laat vakantie. Dan moeten wij nog als velen alweer aant werk zijn.
Als eerste vind ik dan ook nooit leuk :')
If they say
pi_218479790
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 20:53 schreef amaranta het volgende:
Wij rijden nu door Parijs op weg naar huis. Drukte valt mee.
Goede reis terug!

@F_r wat lief dat je je buurvrouw zo helpt, fijn ook voor haar :*
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:11:11 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_218485484

Vanuit het nieuwe legoplekje gaan we verder met sorteren :) Ben er zo ontzettend blij mee!

Mijn werkkamer is, op een stuk kast van mijn moeder na, volledig uitgezocht, ingeent en ontwormd ;) De kast met allerhande meuk in de gang is ook leeg en uitgezocht. De kast waar ik alle beursspullen had is ook bijna helemaal leeg en uitgezocht, ik denk dat dat morgen rond is. Dan is er nog een kast vol meuk en daar heb ik dan nog twee dagen voor :) Maar het is zo heerlijk dat mijn werkkamer schoon leeg en fris is. En ik ben zo blij met mijn zit/stabureau! Nu kan ik ergonomisch achter de computer zitten. Zelfs dat kleine beetje tijd is wel fijn om goed te kunnen zitten!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218487043
@Vanyel wat ontzettend fijn om te lezen dat het langzaamaan beter gaat en dat de hulp jullie en de jongste zoveel lucht geeft :*
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:09:33 #69
37150 livelink
pi_218488545
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:52 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Vanyel wat ontzettend fijn om te lezen dat het langzaamaan beter gaat en dat de hulp jullie en de jongste zoveel lucht geeft :*
Ja, dat! Heel fijn @Vanyel, hoewel de aanleiding voor het extra hulp aanvaarden natuurlijk minder was.
pi_218489431
Ziet er goed uit Troel! Lekker bezig geweest dus :)

@Schanu, hoe ging het vandaag?

Op het moment dat ik vrijdag voet op Amsterdamse bodem zette, sloeg de stress toe. Ben weer benauwd en zweet me kapot. Heel de vakantie nergens last van gehad. Ik ben alles zoo zat. Wil voor altijd op vakantie :')
If they say
pi_218491086
@Vanyel, zie dat ik nog helemaal niet op jou had gereageerd, sorry! Maar wat fijn dat het wat beter gaat bij jullie, en wat een moedige stap om die extra hulp te accepteren. Hopelijk blijft die stijgende lijn erin zitten en gaat het stukje bij beetje steeds wat beter :*

@exode, wat gaaf dat jullie zoveel zeehonden hebben gezien (op die dode na dan :')). Het klinkt als een fijne vakantie, lekker genieten daar! O+

@F_r, wat lief dat je je buurvrouw helpt! Het lijkt zo vanzelfsprekend om dat te doen, maar voor velen zou dat het niet.

@Troel, wat een mooie legoplekje, van zo'n opgeruimde kast kan ik dus echt helemaal happy worden O+

@Mushanga71, lief dat je het vraagt! Heb net een bericht met antwoord op diezelfde vraag gepost in het ASS topic :)
En voor altijd op vakantie, klinkt niet heel verkeerd :D Maar hopelijk lukt het je om dat vakantiegevoel toch nog een beetje terug te vinden en vast te houden, al is de omschakeling naar het 'echte leven' vaak gewoon heel vervelend.
pi_218491973
Hoe was de intake Schanu?
Edit: gelezen

[ Bericht 27% gewijzigd door amaranta op 13-08-2025 17:44:37 ]
pi_218492033
Die dode zeehonden vonden onze kinderen bijna interessanter dan de levende exemplaren. Hij/zij lag er nog niet lang want het was niet goor maar nog volledig in tact.

Het is hier vandaag 27 graden, dus we hebben wat warmte uit Nederland denk ik.

Juul is ervan overtuigd dat als ze met een strandbal de zee in gaat, de zeehonden komen spelen. Ik heb beloofd dat te filmen..... ;)
pi_218492201
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 10:34 schreef exode het volgende:
Die dode zeehonden vonden onze kinderen bijna interessanter dan de levende exemplaren. Hij/zij lag er nog niet lang want het was niet goor maar nog volledig in tact.

Het is hier vandaag 27 graden, dus we hebben wat warmte uit Nederland denk ik.

Juul is ervan overtuigd dat als ze met een strandbal de zee in gaat, de zeehonden komen spelen. Ik heb beloofd dat te filmen..... ;)
Cute. Misschien heeft wel gelijk.
pi_218492347
Dit wordt een lange dag... Jongste had 2 logees, er is natuurlijk weinig geslapen in de tent vannacht.
Maar ze loopt met een humeur van hier tot tokio. En de logees blijven tot na het eten...
Liefst zou ik ze nu al naar huis sturen, maar dat is aan de puber zelf.
Ik ben blij dat ik straks ff naar de fysio moet en ik hoop dat ze nog iets gaan doen.
De 2 logees willen wel zwemmen, maar mijn zuurpruimpje heeft daar niet zoveel zin in.
pi_218493293
Heb het gelezen @Schanu :)
Ik kijk gewoon uit naar de volgende vakantie, moet wat ;)

Pubers :') Zijn ze al wat gaan doen of hangen ze nog steeds bij je thuis, @Nijna?

Ik zit nu te wachten op een monteur van KPN. Wifi blijft eruit klappen en nu, eindelijk na 3 maanden bellen, nieuw modem, bellen, bellen en bellen, komt er iemand die ook in het wijkkastje gaat koekeloeren, iets van ik dus al drie maanden vraag omdat de ellende begonnen is na onderhoud.
Ik belde gister en er stond dus al een melding bij mijn naam 8-) Werd ook binnen no-time teruggebeld met iemand die er verstand van heeft. Nu hopen dat de monteur ook voortvarend te werk gaat...

Edit 14.37
Internet werkt weer :s)

[ Bericht 5% gewijzigd door Mushanga71 op 13-08-2025 14:37:19 ]
If they say
pi_218495066
@Mushanga71 fijn dat het weer naar behoren werkt!

Iemand nog een rol behang over om een puber achter te plakken? ;)
  woensdag 13 augustus 2025 @ 16:01:01 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_218495225
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:40 schreef Nijna het volgende:
@:Mushanga71 fijn dat het weer naar behoren werkt!

Iemand nog een rol behang over om een puber achter te plakken? ;)
Je mag mijn pubers wel gebruiken als behang?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218495399
quote:
2s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:01 schreef Troel het volgende:

[..]
Je mag mijn pubers wel gebruiken als behang?
Als die gezelliger zijn dan de diva hier... ze is niet op haar best zeg maar, morgen als ze wel geslapen heeft dan krijgt ze nog wel te horen dat dit de laatste keer was dat ze zich zo gedraagt want ik ben er behoorlijk klaar mee. Ze ligt nu te slapen op de bank, hopelijk straks een iets vrolijkere versie.
pi_218501591
Ik drop de vraag maar even hier, hoef er geen apart topic ofzo voor aan te maken.

Wij willen beginnen september als gezin naar de Efteling. Is er nog ergens een manier om goedkopere kaartjes aan te schaffen? Gaat om drie personen.
Of wat is de goedkoopste manier?

Thanks everyone!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218501679
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:34 schreef capricia het volgende:
Ik drop de vraag maar even hier, hoef er geen apart topic ofzo voor aan te maken.

Wij willen beginnen september als gezin naar de Efteling. Is er nog ergens een manier om goedkopere kaartjes aan te schaffen? Gaat om drie personen.

Thanks everyone!
Airmiles!
Ik gebruik ze elk jaar voor 2 gratis Efteling kaartjes
pi_218501757
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:34 schreef capricia het volgende:

Thanks everyone!
Of rondom de verjaardag van een van de drie. Dan krijg je ook korting.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 augustus 2025 @ 13:19:43 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218501946
Er is een facebook groep de wereld vol wonderen daar worden ook wel vrienden tickets van abo houders aangeboden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_218502927
Voor de noorderlingen/toeristen: Ik heb nog 10 Poeisz dagjes uit kaarten (https://poiesz.vrijetijd.nl) Kun je korting mee krijgen bij allerlei uitjes. Alleen de meeste zijn maar tot 31-8 geldig en daar heb ik niks meer aan. Maar mocht je nog naar Slagharen of Walibi of een museum of iets anders willen, dan wil ik ze wel kwijt.
pi_218507313
Ik wil even een situatie uitleggen die vanavond thuis gebeurde toen ik naar werk was. }:|
Samenvatting: Z. was uit logeren maar ze ging zelf naar huis, zonder iets tegen pa en ma te zeggen.

Even een lang verhaal. :+
SPOILER
Maar ik vraag mij ook wel af in hoeverre en hoe erg je gekwetst kan zijn door haar actie.
Ze is 7, weet heus wel goed of fout maar hoe haar gedachten waren en hoever die verantwoordelijkheid ligt van verstandig of onverstandig?
Inlevingsvermogen?
Ik vind dat best lastig.

Morgen met Z. eens praten.

[ Bericht 2% gewijzigd door vencodark op 14-08-2025 23:16:41 ]
pi_218507559
Ik zou ze alle drie de wind van voren geven eigenlijk. Lange termijn gevolgen (dus ongerustheid) zijn misschien lastig, maar of iets mag of niet mag weet je dan wel. (tenzij ze normaal dat stuk ook alleen mag lopen). Man had gelijk moeten bellen, maar ouders hadden ook niet een kind van 7 buiten moeten laten staan. Protesteren prima, maar wel op een veilige plek of in het oog houden.

Maar persoonlijk zou ik als opa of oma tot zij goed begrijpt wat ze fout heeft gedaan en dus oprechte excuses aanbiedt, haar niet meer te logeren willen. Weglopers wil je niet onder je verantwoordelijkheid hebben.
pi_218507578
Zij dachten dat ze buiten even zou afkoelen of iets dergelijks. Niemand was boos of als straf.
Ze wou gewoon niet naar binnen.
Toen ze de tuin uit bleek, dachten ze dat ze even een rondje achterom was gaan doen.
Also no.
Ze was trouwens amper 2 minuten alleen buiten, toen al bleek dat ze weg was.

Z. wist heel goed dat ze niet bij opa en oma weg mocht en dat stuk heeft ze ook nooit naar huis gelopen.
Het is andere wijk dus minstens een straat oversteken en verderop nog eens.
De uitleg naar haar over de afspraken zijn duidelijk.
Oma had gezegd dat ze nog 1 nacht zou blijven en ze niet naar huis zou gaan.

Overigens begrijp ik zeker dat het logeren ook even uit de ban is.
pi_218507944
Ik zou met Z. bespreken dat dit niet de manier is. Dat mensen ontzettend ongerust waren. Ik zou ook met Z naar opa en oma en excuses laten aanbieden.

Maar ik zou ook met opa en oma bespreken dat ze even overleggen met jullie als een kind zo duidelijk aangeeft naar huis te willen, ipv "we zouden 2 dagen dus je blijft gewoon". Misschien was even bellen ook helpend geweest, had kind zich in elk geval gehoord gevoeld.
Ik begrijp dat ze het vervelend vinden dat Z aan de wandel is gegaan, maar "vreselijk gekwetst" vind ik denk ik wat overdreven. Ik denk dat Z. daar helemaal niet over heeft nagedacht, die wilde naar huis en daar werd niet naar geluisterd.
Kind van die leeftijd bedenkt nog niet dat je andere mensen kan kwetsen met dit soort acties. En wellicht ook een goede les dat ze Z. dus niet alleen buiten moeten laten in dit soort gevallen.

Dat je man niet even laat weten dat Z. thuis is vind ik bijzonder. Hij wist toch ook dat Z. bij opa en oma logeerde?
Ik zou verwachten dat hij dan op zijn minst even checkt of opa en oma iets hebben afgesproken met Z. hierover.

Gelukkig eind goed al goed :*
pi_218508160
Had jouw man wel door dat Z was weggelopen? Heeft ze dat tegen hem gezegd?
Dan had hij wel even pa en ma mogen bellen ja
pi_218509135
@vencodark, wat een verhaal en wat een schrik moet dat zijn geweest!

Ik snap de frustratie van je ouders dat je man niet direct heeft laten weten dat Z veilig thuis was, dat had hij direct moeten doen (ervan uitgaande dat hij wist dat ze uit logeren was en dus bij opa en oma behoorde te zijn).

Voor wat betreft Z, ik zou het haar niet aanrekenen. Ze is nog maar 7, dan overzie je de consequenties (je opa en oma heel erg ongerust maken) denk ik echt nog niet goed. Sterker nog, mijn 8 (over 3 maanden 9) jarige zou precies hetzelfde hebben gedaan als opa en oma dichterbij hadden gewoond. Zij is vorig jaar, samen met het vriendinnetje waar ze aan het spelen was, naar ons huis teruggelopen omdat ze écht niet meer wilde spelen. Ik heb die moeder toen een berichtje gestuurd dat ze bij ons waren, die wist dus van niks en was ook echt geschrokken. En die leek het Jewel ergens ook te verwijten, gaf aan dat ze het de volgende keer maar even moest zeggen als ze zo graag naar huis wilde, maar Jewel had op haar beurt zo'n error in haar hoofd op dat moment dat het uitspreken gewoonweg niet meer lukt. Dan gaat alles op gevoel en niet meer op rationeel vermogen.

Ik ben wel van mening dat je het je dochter uit kan leggen, zodat ze het een volgende keer misschien niet weer doet of in ieder geval nu begrijpt wat de gevolgen waren. Maar haar gedrag zal niet zijn voortgekomen uit de wens om opa en oma ongerust te maken, zij wilde gewoon heel graag naar haar veilige thuis. En voelde zich misschien ongehoord en onbegrepen dat daar voor haar gevoel zo makkelijk aan voorbij werd gegaan. Dan is het ook echt nog een jong meisje met haar 7 jaartjes. Ik hoop dat je ouders dat wel beseffen en in gaan zien, want boos op haar zijn levert in deze situatie echt niks op :N
pi_218509434
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 07:40 schreef Nijna het volgende:
Ik zou met Z. bespreken dat dit niet de manier is. Dat mensen ontzettend ongerust waren. Ik zou ook met Z naar opa en oma en excuses laten aanbieden.

Maar ik zou ook met opa en oma bespreken dat ze even overleggen met jullie als een kind zo duidelijk aangeeft naar huis te willen, ipv "we zouden 2 dagen dus je blijft gewoon". Misschien was even bellen ook helpend geweest, had kind zich in elk geval gehoord gevoeld.
Ik begrijp dat ze het vervelend vinden dat Z aan de wandel is gegaan, maar "vreselijk gekwetst" vind ik denk ik wat overdreven. Ik denk dat Z. daar helemaal niet over heeft nagedacht, die wilde naar huis en daar werd niet naar geluisterd.
Kind van die leeftijd bedenkt nog niet dat je andere mensen kan kwetsen met dit soort acties. En wellicht ook een goede les dat ze Z. dus niet alleen buiten moeten laten in dit soort gevallen.

Dat je man niet even laat weten dat Z. thuis is vind ik bijzonder. Hij wist toch ook dat Z. bij opa en oma logeerde?
Ik zou verwachten dat hij dan op zijn minst even checkt of opa en oma iets hebben afgesproken met Z. hierover.

Precies dit.
pi_218510180
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 07:40 schreef Nijna het volgende:

Dit helemaal. :)

Heb er de hele nacht op werk over zitten denken.
Ik vind ook wel dat ze Z. serieus hadden moeten nemen toen ze aangaf naar huis te willen.
Een belletje of even overleg met mijn man had wellicht al verschil gemaakt.
Ik ben niet zo harsh om haar verplicht te laten blijven, normaal heeft ze echt nergens last vast dus waarom het nu speelde, geen idee.
Man was gewoon thuis en dan is het logeren gewoon iets eerder klaar.

Ik heb net met Z. uitgebreid gesproken.
Ze had al snel tranen want ze heeft wel heel erge spijt. In haar beleving heeft ze duidelijk gezegd tegen opa en oma dat ze naar huis ging en was gelijk naar de overkant van de straat gelopen.
Ze heeft alleen maar gedacht: Ik wil naar huis.
Dat de rest bezorgd zou zijn, had ze niet bedacht.
Ze dacht wel dat papa boos zou zijn als ze ineens voor de deur stond. En tijdens het wandelen verdrietig omdat ze gauw thuis wilde zijn, dus ze rende/stapte goed door.

Ze durft ABSOLUUT mijn ouders niet onder ogen te komen. En zeker geen sorry te zeggen.
Tja, daar moet ze toch iets mee doen.

En Ohja: ik vind dus ook de reactie van mijn moeder niet helemaal passend.
Ze had echt aan “enorm gekwetst te zijn door Z.” “Ze heeft ons zo’n verdriet gedaan”.
Ik zou eerder denken: We zijn boos of verdrietig dat ze wegliep, niet gehoorzaamde etc.
Het klonk voor mij nu alsof ze haar als gelijkwaardige volwassene zien die hun met haar acties bewust gekwetst heeft.
Dat vind ik niet de juiste bewoordingen.

Verder heb ik natuurlijk met Z. besproken dat zoiets echt niet kan. Dat weet ze echt wel.
Ze zal het, naar eigen zeggen, echt nooit meer doen.

Ze is bang dat opa en oma voor eeuwig boos zijn. Begrijpelijk, vanuit haar hoofdje.

En natuurlijk wist man van haar logeren. Dus was verbaasd dat ze voor de deur stond en vond het ‘suf’ dat niemand meegelopen was.
Denk dat man gewoon laks was om mijn ouders even te bellen. Echt heel stom. :(
pi_218511859
Jeetje wat een verhaal @venco. Ik snap je ouders maar in vind hun reactie persoonlijk een beetje overdreven. Z is 7.. die heeft nog geen flauw idee van actie/reactie.
Ik vind eerder dat je man "fout" is hierin. Die had zijn ouders meteen moeten bellen.

😢😢😢 wij zijn weer thuis na 4 geweldige weken in Florida. Disney, Universal, helicopter vlucht, op een propellorboot door de Everglades alligators spotten... gelukkig hebben we een blog bijgehouden zodat we alles nog een keer rustig kunnen teruglezen.
Het was wel even spannend. We vlogen via Orlando naar Reykjavik naar Amsterdam. Overstaptijd was 5 kwartier. We vertrokken met bijna een uur vertraging. Kwamen 30 minuten voor vertrek aan, snel door de douane en naar het vliegtuig. Het boarden was al begonnen. Gelukkig gered. Op Schiphol hadden we heel snel de koffers en nog geen 45 minuten na de landing zaten we in de taxi.
Op de vlucht van Orlando naar Reykjavik ging er nog een man knock-out. Hij wankelde in het gangpad, stootte eerst tegen mijn man aan, knalde toen tegen mij om vervolgens achterover te klappen. Hij was ontzettend aan het zweten. Meteen stewardessen erbij en die wilden hem op allerlei manieren helpen. Waarschijnlijk was hij out gegaan door de warmte en te weinig eten. Meneer was stronteigenwijs en nam praktisch niks aan. Gelukkig geen noodlanding hoeven maken. Zou ook lastig zijn want we vlogen boven de Atlantische oceaan.

We zijn net op tijd weg, het kan zijn dat orkaan Erin een stukje van Florida gaat raken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218511905
Mijn pa was net hier om onze zoon thuis te brengen.
Samengevat willen mijn ouders Z. “voorlopig” niet zien en heeft ze het echt verbruid.
Zo weglopen, respectloos, dit hebben ze niet verdiend, etc etc.

Z. had eerder vanmiddag al “sorry” aan de telefoon tegen mijn moeder gezegd maar die kon ook alleen maar koud reageren.
“Ja, en nu dan? Ik weet niet wat ik hiermee moet”. -O-

Ik vind het allemaal nogal hard en ben er eigenlijk ook heel verdrietig over.
Ja, het kind is stom geweest. Maar om zo afgeschreven te worden vind ik echt heel cru.
Alsof ze al een volwassen meid is.
Damn.
Sorry dat mijn kinderen niet perfect zijn. ;(
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:04:19 #95
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218511929
Jezus wat een stomme reactie van je ouders -O-
Today is life -

Dale Carnegie
pi_218511934
Och wat verdrietig Venco en zo overtrokken. Dikke knuffel voor Z ❤️
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218511961
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 16:59 schreef vencodark het volgende:
Mijn pa was net hier om onze zoon thuis te brengen.
Samengevat willen mijn ouders Z. “voorlopig” niet zien en heeft ze het echt verbruid.
Zo weglopen, respectloos, dit hebben ze niet verdiend, etc etc.

Z. had eerder vanmiddag al “sorry” aan de telefoon tegen mijn moeder gezegd maar die kon ook alleen maar koud reageren.
“Ja, en nu dan? Ik weet niet wat ik hiermee moet”. -O-

Ik vind het allemaal nogal hard en ben er eigenlijk ook heel verdrietig over.
Ja, het kind is stom geweest. Maar om zo afgeschreven te worden vind ik echt heel cru.
Alsof ze al een volwassen meid is.
Damn.
Sorry dat mijn kinderen niet perfect zijn. ;(
Het kind is stom geweest? Het kind is een kind! Natuurlijk doet dat soms dingen die niet handig zijn.

Volwassenen ook. Zoals tegen een kind zeggen dat het gewoon nog een nacht blijft omdat dat nou eenmaal de afspraak is.
pi_218511995
Ach Venco. Beseft je moeder wel dat haar kleindochter pas 7 jaar is? Zo kun je tegen een puber doen, niet tegen een 7 jarige ;(
Wat ik ook niet begrijp is dat toen je dochter aangaf naar huis te willen, je moeder jou niet even gebeld heeft. Er zal een reden geweest zijn dat ze weg wilde. Is ook niet zomaar.
Zie dit maar weer recht te breien. :*
If they say
pi_218512085
Venco, wat naar! Arme meid..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218512135
Ach wat een vreselijke reactie, het is je schoonmoeder die zich nu als een kind opstelt ;(
pi_218512199
Sorry hoor, die mensen zijn niet in orde. Ik vind reacties over hun gedrag hier vrij mild nog, ook van venco zelf. Het meisje is 7 jaar! Wauw -O-
pi_218512224
Dat is echt een vreselijk overtrokken reactie op een actie van een kind.

Je zou bijna denken dat er meer is gebeurd. Want van alleen dit kun je toch niet zo in de schift gaan?
|:(
pi_218512241
Misschien goed om het even een weekje te laten rusten en het er dan nog eens rustig met z’n allen over hebben, dan is de ergste emotie er vanaf. En dan vooral bespreken hoe zoiets in de toekomst voorkomen kan worden, met Z er bij. Er is excuses aangeboden en dat lijkt me vanuit jullie alles wat je nu kunt doen.

Ik kan me best voorstellen dat de ouders in paniek waren, en dat afreageren. Hoort niet, maar is wel menselijk. Ik snauw mijn kinderen ook af als er een bijna onder een auto loopt.
pi_218512276
Niet schoonmoeder.
Mijn ouders. ;)

Maar goed. Ze heeft het altijd naar haar zin daar. Ook nu was er niets speciaals voorgevallen. De heimwee overviel haar gewoon. Ja, ze liep al te mokken voordat ze uit eten gingen. Ook in het restaurant was ze moeilijke te porren voor wat eten.
Ze bleef aangeven dat ze naar huis wilde maar mijn ouders bleven aangeven dat ze gewoon moest blijven, niet naar huis kon en dat dit de afspraak was.

Ook nu zei pa dat ze niet zomaar haar zin kan krijgen en dingen naar haar hand kan zette.
Als ze later ook zo gaat doen, ze echt problemen gaat krijgen. :N

Maar goed. Normaal halen ze haar op donderdag van school op maar dat hoeft dan nu ook niet. Ze moeten zelf maar komen als ze weer contact willen.
Z. heeft sorry gezegd maar als je op die manier al gestraft wordt, laat dan maar doen. :{w
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:26:45 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218512416
De reactie van je ouders is heel overtrokken en ik vrees dat je dochter dat ook niet zomaar gaat vergeten en dat de band mogelijk permanent beschadigd zal zijn.
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:27:08 #106
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218512418
Knuffel voor jou venco. Dit moet heel verdrietig voor je zijn.
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:29:31 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218512427
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 16:50 schreef Vicky het volgende:
Jeetje wat een verhaal @:venco. Ik snap je ouders maar in vind hun reactie persoonlijk een beetje overdreven. Z is 7.. die heeft nog geen flauw idee van actie/reactie.
Ik vind eerder dat je man "fout" is hierin. Die had zijn ouders meteen moeten bellen.

😢😢😢 wij zijn weer thuis na 4 geweldige weken in Florida. Disney, Universal, helicopter vlucht, op een propellorboot door de Everglades alligators spotten... gelukkig hebben we een blog bijgehouden zodat we alles nog een keer rustig kunnen teruglezen.
Het was wel even spannend. We vlogen via Orlando naar Reykjavik naar Amsterdam. Overstaptijd was 5 kwartier. We vertrokken met bijna een uur vertraging. Kwamen 30 minuten voor vertrek aan, snel door de douane en naar het vliegtuig. Het boarden was al begonnen. Gelukkig gered. Op Schiphol hadden we heel snel de koffers en nog geen 45 minuten na de landing zaten we in de taxi.
Op de vlucht van Orlando naar Reykjavik ging er nog een man knock-out. Hij wankelde in het gangpad, stootte eerst tegen mijn man aan, knalde toen tegen mij om vervolgens achterover te klappen. Hij was ontzettend aan het zweten. Meteen stewardessen erbij en die wilden hem op allerlei manieren helpen. Waarschijnlijk was hij out gegaan door de warmte en te weinig eten. Meneer was stronteigenwijs en nam praktisch niks aan. Gelukkig geen noodlanding hoeven maken. Zou ook lastig zijn want we vlogen boven de Atlantische oceaan.

We zijn net op tijd weg, het kan zijn dat orkaan Erin een stukje van Florida gaat raken.
Wat een avontuur
pi_218512529
Ik vind de reactie van je ouders ook heel overdreven en compleet onterecht. Haar gedrag in het restaurant is ook echt dat van een kind dat niet gehoord wordt. Ze hebben de situatie compleet verkeerd ingeschat en reageren nu compleet overtrokken. Eigenlijk vind ik excuses van je ouders meer op zijn plaats.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 15-08-2025 21:40:28 ]
pi_218512662
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 18:26 schreef amaranta het volgende:
De reactie van je ouders is heel overtrokken en ik vrees dat je dochter dat ook niet zomaar gaat vergeten en dat de band mogelijk permanent beschadigd zal zijn.
Daar vrees ik ook voor, dit gaat ze niet vergeten... (weet ik uit ervaring)
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 19:38:59 #110
37150 livelink
pi_218512772
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 17:54 schreef FlyingFish het volgende:
Misschien goed om het even een weekje te laten rusten en het er dan nog eens rustig met z’n allen over hebben, dan is de ergste emotie er vanaf. En dan vooral bespreken hoe zoiets in de toekomst voorkomen kan worden, met Z er bij. Er is excuses aangeboden en dat lijkt me vanuit jullie alles wat je nu kunt doen.

Ik kan me best voorstellen dat de ouders in paniek waren, en dat afreageren. Hoort niet, maar is wel menselijk. Ik snauw mijn kinderen ook af als er een bijna onder een auto loopt.
Ja, dat kan ik me dezelfde avond wel voorstellen, maar niet nadat ze er al een nachtje over hebben kunnen slapen. Ik vind het zo triest, want juist opa en oma zijn de mensen die onvoorwaardelijk van je houden in mijn herinnering en als ik kijk naar mijn eigen kinderen met mijn ouders. En als dat gevoel op 7-jarige leeftijd al zo beschadigd wordt vind ik dat op zijn zachtst gezegd pijnlijk.

Maar goed, ik hoop dat het heel snel weer goed komt en de eerste stap moet toch van de volwassenen komen hoor.
pi_218513062
Jemig, wat een reactie zeg van je ouders. Ik snap dat ze geïrriteerd waren van het ‘zeuren’ om naar huis te gaan en geschrokken van het weglopen. Maar dat je een dag later nog zo’n kan reageren vind ik best heftig als volwassene.

Ik snap overigens je man ook wel ergens hoor dat hij niet gebeld heeft. Als hij aan z gevraagd heeft of opa en oma wisten dat ie thuis was en die zei ja (want was in de veronderstelling dat dat gezegd was). Dan snap ik dat hij het vooral suf vond dat er niet even iemand was meegelopen.

Hopelijk zakt het gevoel snel en zien ze in dat ze zich als kinderen gedragen terwijl het volwassenen zijn.
pi_218513281
Ik zie het Juul van 7 ook zo doen. Als ze zo duidelijk aangeeft naar huis te willen, hadden ze dat al veel handiger aan kunnen pakken natuurlijk.

En voor de rest reageren ze niet bepaald volwassen. Het wat dagen laten zakken is denk ik even goed voor iedereen.
pi_218513507
Ik vind het vooral nogal zuur dat er voor Z’s gevoelens blijkbaar geen oren zijn.
Alleen maar omdat afspraak = afspraak wordt nageleefd en er heel negatief wordt gesteld: je kan haar haar zin niet geven, ze mag niet alles naar haar hand zetten.
Alsof dat constant gebeurd!
Choose your battles. :{w

Z. is een meisje dat zich met woorden heel goed kan uiten. Ja, dan kan ze koppig doen of mokken.
Maar daar hoeft toch niet plat overheen gewalst te worden?
Ik vind dat, zeker in de tegenwoordige tijd, echt te makkelijk.
En wanneer ze dan zelf een keuze maakt, letterlijk zegt naar huis te gaan, Doei te roepen en nóg denken ze dat ze een grapje maakt?

Dan schat je haar echt verkeerd in.
pi_218513565
Wel stom eigenlijk, hè.
Nu willen ze haar even niet zien maar als er werkelijk wat was gebeurd hadden ze haar graag willen zien. :')
Doet me denken aan zo’n Jan, Jans stripje waar Catootje te laat thuiskomt in het donker.
Moeder helemaal janken en “zonder eten naar bed”!
pi_218514138
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 19:38 schreef livelink het volgende:

[..]
Ja, dat kan ik me dezelfde avond wel voorstellen, maar niet nadat ze er al een nachtje over hebben kunnen slapen. Ik vind het zo triest, want juist opa en oma zijn de mensen die onvoorwaardelijk van je houden in mijn herinnering en als ik kijk naar mijn eigen kinderen met mijn ouders. En als dat gevoel op 7-jarige leeftijd al zo beschadigd wordt vind ik dat op zijn zachtst gezegd pijnlijk.

Maar goed, ik hoop dat het heel snel weer goed komt en de eerste stap moet toch van de volwassenen komen hoor.
Mijn kinderen zullen zich mijn vader ook niet herinneren als de leuke opa, zeker mn jongste niet, Hij heeft altijd commentaar op hem en altijd wat te zeuren, dat heeft hij bij de oudste wel echt minder... soms zijn volwassenen nog kleiner dan de kinderen.
S. 2014
J. 2016
pi_218514251
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 19:38 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik kan me ook wel voorstellen dat je je frustratie een beetje in houdt als er nog een ander kind aanwezig is, en dat dat er dus pas uit komt als het kind weg is. Als het prima ouders waren dan komen ze als opa en oma ook echt nog wel tot inkeer (al merk ik wel aan mijn eigen ouders dat hoe ouder ze worden, hoe meer rigide ze worden, wat hun overtrokken reactie ook deels kan verklaren). Ik denk dat hun relatie vanuit beide kanten een flinke knauw heeft opgelopen, en dat is ook vanuit beide kanten te begrijpen.
pi_218514774
Ff spuien hoor, vooral een beetje ‘lief dagboek gehalte }:|
SPOILER
pi_218515031
Vervelend @hilliebillie
Moeilijk gedoe, snap niet dat zulke mannen/mensen niet gewoon normaal kunnen doen. Mijn man kan ook zo ‘vreemd’ doen. Ik vind het een beetje aandacht zoeken ofzo. :%
Meestal zit er bij mijn man dan iets dwars, al dan niet tussen ons.
Niet te peilen.

Ik hoop wel dat hij gaat praten hoor. Ik vind het altijd zo respectloos naar de partner. -O-
pi_218515742
@Vicky, welkom terug!

@Venco, jemig wat een heftige en overtrokken reactie van je ouders. Dat ze Z. voorlopig niet willen zien :X ik hoop voor opa en oma dat ze met deze reactie geen dingen stuk maken die niet meer goed komen... wat kinderachtig.

@hilliebillie oh wat vervelend zo. Hopelijk is hij na een nacht slaap weer wat bijgetrokken.
Mijn man kan ook zo raar reageren. Bij hem is het vaak na een nacht slapen wel weer "over" op wonderbaarlijke wijze. Bij mij blijft dat altijd langer hangen :{

Over mannen gesproken, ik vroeg gisteravond of iedereen zn was in de wasmand wilde gooien omdat ik vanmorgen ging wassen. En natuurlijk... was is klaar man komt naar beneden: ik heb mn was in de wasmand gegooid hoor... :')
Zucht.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 08:54:29 #120
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218515846
Venco ik denk dat er al heel veel gezegd is over de reactie van je ouders, maar wat mij nog het meest raakt, is 'ze hoeven haar voorlopig niet te zien'. Alsof je als kleinkind ineens niet meer mag bestaan als je iets verkeerd gedaan hebt. Ik word er plaatsvervangend verdrietig van.

Hillie, wat een suf gedoe van je man. Hij kan toch gewoon met je praten en zelf even laten weten of hij wel of niet nog thuis komt eten? Ik had denk ik niet eens iets bewaard... Maar da's ook wel weer makkelijk praten achteraf en vanaf de zijlijn ;-)

Hier is KVW klaar, heb ik gisteren nog even een paar nieuwe gymschoenen gekocht, zijn we een nieuwe knutselkast voor mij in de woonkamer en het maken en gaat iedereen maandag weer naar werk of school. Jammer! Ik had echt nog wel 5 weken vakantie extra willen hebben.
pi_218515927
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 08:54 schreef Tink89 het volgende:
Venco ik denk dat er al heel veel gezegd is over de reactie van je ouders, maar wat mij nog het meest raakt, is 'ze hoeven haar voorlopig niet te zien'. Alsof je als kleinkind ineens niet meer mag bestaan als je iets verkeerd gedaan hebt. Ik word er plaatsvervangend verdrietig van.

Hillie, wat een suf gedoe van je man. Hij kan toch gewoon met je praten en zelf even laten weten of hij wel of niet nog thuis komt eten? Ik had denk ik niet eens iets bewaard... Maar da's ook wel weer makkelijk praten achteraf en vanaf de zijlijn ;-)

Hier is KVW klaar, heb ik gisteren nog even een paar nieuwe gymschoenen gekocht, zijn we een nieuwe knutselkast voor mij in de woonkamer en het maken en gaat iedereen maandag weer naar werk of school. Jammer! Ik had echt nog wel 5 weken vakantie extra willen hebben.
Team extra vakantie!
Ik ben echt totaal niet uitgerust. Zelfs niet na 4 wk (letterlijk) niks doen in Spanje.
pi_218515943
Nou het lijkt hier wel weer opgetrokken (heb man maar heel even gezien vanmorgen want hij heeft een werkafspraak). Maar het leek allemaal weer oké ;)

@Tink89 had ook wel even gedacht om al het eten bij de kippen te gooien hoor. Maar dat kan ik toch ook niet over m’n hart verkrijgen :P

Wat fijn dat je met je nieuwe knutselkast aan de gang bent! Straks lekker wat ruimte voor je spulletjes, en hopelijk ook een fijn plekje om er mee te werken!

Hier zelf vakantie had ik nog wel even vol kunnen houden, maar merk dat het voor de kinderen genoeg geweest is. Waar ik aan het begin van de vakantie ze duidelijk gemaakt heb dat onderling geëtter leidt tot schermtijd naar 0 voor alle schermen en nader te bepalen tijd (maar ga maar uit van vrij lang) hebben ze zich echt netjes gedragen naar elkaar toe. Ben daar echt blij mee en ook wel trots op ze dat ze dat dus wel kunnen. Maar merk de laatste dagen dat ze het moeilijk vinden om aardig voor elkaar te blijven.

Sowieso heeft de jongste zin om naar school te gaan. Niet in het huiswerk dat ze gaat krijgen, maar dat ze eindelijk een nieuwe klas heeft, zonder neppe vriendinnen. Zoals ze het zelf zegt. Ik hoop echt ook een fijne start voor haar.

@Nijna ja de was is hier ook altijd een dingetje ja. Altijd wel iemand die dingen pas in de was gooit als je net klaar bent en je al weer een half machine vol zou hebben. Hier meestal een van de pubers trouwens die verstek laat gaan. Man gooit het meeste er wel in eigenlijk
pi_218515951
Ff een ander vraagje.
Ik heb woensdag wat laten weghalen. Het is gehecht, ik denk deels onderhuids, dat weet ik niet, daar heeft ze het wel over gehad.
Het zijn in ieder geval oplosbare hechtingen.
Nu zit er een soort (hecht)pleister op. Maar een die zeg maar helemaal plakt, ook op de wond.
Ik vind het best spannend om die te verwijderen omdat ik bang ben dat hechtingen misschien meekomen en er zit sowieso droog bloed aan.
Ik ga in ieder geval beetje losweken onder de douche, maar nog andere tips?
pi_218515964
Ohja en morgen gaat mijn 17jarige baby mijn veilige baarmoeder verlaten. Denk niet dat de navelstreng tot Maastricht kan gaan..
pi_218515987
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 08:30 schreef Nijna het volgende:
Over mannen gesproken, ik vroeg gisteravond of iedereen zn was in de wasmand wilde gooien omdat ik vanmorgen ging wassen. En natuurlijk... was is klaar man komt naar beneden: ik heb mn was in de wasmand gegooid hoor... :')
Zucht.
Ik was (haha) daar zo klaar mee, dat ik geen kleding meer was die niet in de wasmand zit en ook geen extra was aanzet daarvoor. Ik heb 2 vaste dagen waarop ik de was doe en heb je die gemist, dan is er 3/4 dagen later weer een kans. Heb je tussendoor iets nodig, dan regel je zelf maar dat het gewassen wordt.

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 09:07 schreef amaranta het volgende:

[..]
Team extra vakantie!
Ik ben echt totaal niet uitgerust. Zelfs niet na 4 wk (letterlijk) niks doen in Spanje.
Ik was goed uitgerust. Maar na deze week (2 dagen op school voorbereiden en 3 dagen, 1 avond kindervakantieweek organiseren en 1 avond vrijwilligersfeest) gevloerd :D
Zometeen de auto vrijkopen bij de garage en dan ga ik in uitrust modus.
pi_218516026
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 09:10 schreef amaranta het volgende:
Ff een ander vraagje.
Ik heb woensdag wat laten weghalen. Het is gehecht, ik denk deels onderhuids, dat weet ik niet, daar heeft ze het wel over gehad.
Nu zit er een soort (hecht)pleister op. Maar een die zeg maar helemaal plakt, ook op de wond.
Ik vind het best spannend om die te verwijderen omdat ik bang ben dat hechtingen misschien meekomen en er zit sowieso droog bloed aan.
Ik vrees dat er behalve losweken niet veel opzit, eventueel een flink natte lauw-warme washand erop om sneller te weken en dan langzaam loshalen.
S. 2014
J. 2016
pi_218516041
Ja een tip waar je mogelijk niet naar zoekt maar bij alledrie mijn operaties (wel heel lange littekens, weet niet of dat anders is) werden oplosbare hechtingen gebruikt. Die lossen enkel op als ze vochtig zijn. De stukjes die aan de buitenkant zitten, kunnen dus heel blijven. Als die goed vastzitten in je huid, kunnen ze je litteken lelijk maken en trager helpen omdat je huid op elkaar geduwd zit. Ik ontdekte dat tijdens het helingsproces na de eerste operatie, daar zitten nu dus een paar harde stukjes in doordat er wat huid dubbel zat door zo'n vastzittend draadje.

Na de andere 2 (ja ik had maar 2 borsten maar eentje is 2x gedaan) heb ik na een week of 2, zodra de huid vast zat, al die losse draadjes los gepulkt. Dat heelde vervolgens een stuk sneller.
pi_218516062
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 09:10 schreef amaranta het volgende:
Ff een ander vraagje.
Zoon had een flinke wond laatst waarbij het vette gaas toch helemaal met de wond was gaan verkleven. Heel veel geduld en weken in lauw water met zout heeft hier geholpen met loshalen, maar dat was niet met hechtingen maar met wond/korstvorming.

En ik ben team hupje! Spullen niet op tijd in de was gooien is niet mijn probleem (maar wij hebben sowieso geen vaste was momenten en doen dat beide wanneer nodig). En niet kunnen zeggen of je wel of niet mee eet is ook niet mijn probleem en betekent dat je dus gewoon zelf voor je eten zorgt. Ik bewaar alleen als daar expliciet om gevraagd wordt en vanaf de middelbare school gaat dat ook voor de kinderen gelden.
pi_218516065
Hier nog 2 weken vakantie en ik ben er zelf enorm aan toe dat ze weer gaan, Ze vinden dit de stomste vakantie ever omdat ik alleen maar druk ben geweest met opa ( die 2 weken lang doodziek in t zkh lag) en we niks leuks gedaan hebben... ( avifauna, dinoworld, funzone, en rondvaart waren blijkbaar niet leuk)

En ze maken alleen maar ruzie..m puberella heeft er haar levensmissie van gemaakt om op haar broer te letten en alles te bekritiseren, waarop hij woest wordt en fysiek wordt ( emotie regulatie zijn we mee bezig)
Ik voel me dus kei schuldig omdat zij dit zo ervaren en ik ze zoveel meer had gegund,mja ook financieel moet het kunnen, en ik ben gewoon zo vreselijk moe, ik heb geen moment voor mezelf, ze plakken continue aan mij, of zijn in mijn buurt... en ik begrijp hun behoefte aan die veiligheid met alles wat er gebeurd is maar even alleen klinkt heel fijn...

Maar goed, janken, ademen en weer doorgaan, het nu eenmaal zoals het is..
#einde jankverhaal
S. 2014
J. 2016
pi_218516131
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 09:12 schreef amaranta het volgende:
Ohja en morgen gaat mijn 17jarige baby mijn veilige baarmoeder verlaten. Denk niet dat de navelstreng tot Maastricht kan gaan..
Nee, vrees van niet. Ben de mijne aan het oprekken, maar het is wel ver.

Maastricht is wel een hele leuke en fijne stad.

Sterkte!
pi_218516273
Wat een stap amaranta, heb je geen verlengde navelstreng?

Ik merk (joh verrassend, not) nu we op vakantie zijn pas hoe ontzettend moe ik ben. Ode aan de middagdutjes.

Verloofde heeft nog een week vakantie en wordt al onrustig, die vindt 5 weken wel genoeg geloof ik.
pi_218516405
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 09:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Sterkte!
Ik las dit even in de context van de pleister en dacht… huh? 😅
pi_218516420
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 09:22 schreef Vanyel het volgende:
Ja een tip waar je mogelijk niet naar zoekt maar bij alledrie mijn operaties (wel heel lange littekens, weet niet of dat anders is) werden oplosbare hechtingen gebruikt. Die lossen enkel op als ze vochtig zijn. De stukjes die aan de buitenkant zitten, kunnen dus heel blijven. Als die goed vastzitten in je huid, kunnen ze je litteken lelijk maken en trager helpen omdat je huid op elkaar geduwd zit. Ik ontdekte dat tijdens het helingsproces na de eerste operatie, daar zitten nu dus een paar harde stukjes in doordat er wat huid dubbel zat door zo'n vastzittend draadje.

Na de andere 2 (ja ik had maar 2 borsten maar eentje is 2x gedaan) heb ik na een week of 2, zodra de huid vast zat, al die losse draadjes los gepulkt. Dat heelde vervolgens een stuk sneller.
Ik heb het niet over de hechtingen zelf maar de pleister die er bovenop zit. Of begrijp ik jou verkeerd?
pi_218516438
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 10:01 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik las dit even in de context van de pleister en dacht… huh? 😅
Haha, nee, van de navelstreng :D

Mijne gaat over anderhalve week. Wel op campus, niet op kamers, is toch weer net anders.
pi_218516447
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 09:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hier nog 2 weken vakantie en ik ben er zelf enorm aan toe dat ze weer gaan, Ze vinden dit de stomste vakantie ever omdat ik alleen maar druk ben geweest met opa ( die 2 weken lang doodziek in t zkh lag) en we niks leuks gedaan hebben... ( avifauna, dinoworld, funzone, en rondvaart waren blijkbaar niet leuk)

En ze maken alleen maar ruzie..m puberella heeft er haar levensmissie van gemaakt om op haar broer te letten en alles te bekritiseren, waarop hij woest wordt en fysiek wordt ( emotie regulatie zijn we mee bezig)
Ik voel me dus kei schuldig omdat zij dit zo ervaren en ik ze zoveel meer had gegund,mja ook financieel moet het kunnen, en ik ben gewoon zo vreselijk moe, ik heb geen moment voor mezelf, ze plakken continue aan mij, of zijn in mijn buurt... en ik begrijp hun behoefte aan die veiligheid met alles wat er gebeurd is maar even alleen klinkt heel fijn...

#einde jankverhaal
:*
pi_218516480
En knuffel voor jou gm!
pi_218516554
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 10:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Haha, nee, van de navelstreng :D

Mijne gaat over anderhalve week. Wel op campus, niet op kamers, is toch weer net anders.
Kun je vast even oefenen
:*
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 10:58:01 #139
37150 livelink
pi_218516732
quote:

#einde jankverhaal
Heel veel sterkte GM! :*
Ik weet hoe zwaar het is om voor een ouder te moeten zorgen, maar ik heb de 'mazzel' dat mijn kinderen al groter zijn en ik me minder druk om hen hoef te maken en dat ik een partner heb die helpt.

En nu heb ik ook meer respect voor mijn man omdat hij de zorg voor zijn moeder had in de periode dat mijn jongste ongeveer op zijn slechtst was. En indertijd heb ik hem wel verweten dat hij me te weinig ondersteunde in de zorg voor onze zoon, terwijl ik nu pas door heb hoe zwaar dat voor hem moet zijn geweest en hij me nu juist wel enorm steunt in de zorg voor mijn vader O+
pi_218516997
Mannen? Geen commentaar :')

GM :*

@amaranta, Maastricht is O+ Gaat ze op kamers of treint ze heen en weer?
Dochter heeft tijdens dr bachlor heen en weer getreind, 4 uur per dag, zonder vertraging. Tijdens dr master was dat geen doen meer en huurde ze een studio. Pleister werd er niet in één keer afgerukt, zeg maar ;)
If they say
pi_218517189
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 11:29 schreef Mushanga71 het volgende:
Mannen? Geen commentaar :')

GM :*

@:amaranta, Maastricht is O+ Gaat ze op kamers of treint ze heen en weer?
Dochter heeft tijdens dr bachlor heen en weer getreind, 4 uur per dag, zonder vertraging. Tijdens dr master was dat geen doen meer en huurde ze een studio. Pleister werd er niet in één keer afgerukt, zeg maar ;)
Ze heeft een woning samen met een vriendin.
pi_218517300
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 11:51 schreef amaranta het volgende:

[..]
Das dan wel weer fijn, dat ze er niet alleen zit. Maar toch, auw :{ :*
If they say
pi_218517334
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 11:51 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat is wel echt heel erg tof! Heeft ze er zin in, vindt ze het zelf ook wel spannend?
pi_218517358
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is wel echt heel erg tof! Heeft ze er zin in, vindt ze het zelf ook wel spannend?
Beiden ja.
2 kuikens van 17 samen in een huis.
pi_218517478
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 10:03 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik heb het niet over de hechtingen zelf maar de pleister die er bovenop zit. Of begrijp ik jou verkeerd?
Je begrijpt me goed, dit was een vervolgtip voor als de pleister eraf is.

Ik had nergens pleisters op, littekens aan de lucht.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:48:21 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218517503
quote:

#einde jankverhaal
Nou, voor iemand die het financieel niet heel breed heeft hebben jullie echt enorm veel gedaan! :o

Je ziet zelf heel goed waar het idd vandaan komt, maar dat maakt het voor jou echt niet minder zwaar! -O-
Ik gun je idd wat lucht hoor! Laten die laatste weken maar even snel omvliegen!
Is er in jouw dorp niet ook een klein zwembad? Of gaan ze dan liever niet zonder jou?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:11:03 #147
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218517606
Twee kratten appels gekregen, ben al de hele dag appels aan het schillen en appelcompote aan het maken
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:11:43 #148
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_218517607
@GM87 knuffel
Zijn ze zelfstandig genoeg om ze een uurtje alleen thuis te laten, of bij een buur/vriendje? Ik vind het soms fijn om gewoon even een uurtje te wandelen (of als je daar de energie niet voor hebt, op een bankje in het park/bij het water te zitten). Om m'n hoofd leeg te maken, of gewoon even geen mensen om me heen te hebben?

Hier ben ik begonnen aan een bakmarathon. F is maandag jarig (10, hoe dan) en morgen komt het bezoek. Hij vindt samen bakken erg leuk, dus we maken de taarten en hapjes allemaal zelf. Vandaag maken we dus alvast stroopwafel cheesecake en strawberry summer cake, morgen doen we nog appel-kruimeltaart, sucek pide, pecanbroodjes en frikandelbroodjes. De cheesecake staat in de oven, dus nu even pauze.
pi_218517628
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:22 schreef amaranta het volgende:

[..]
Beiden ja.
2 kuikens van 17 samen in een huis.
Ja, dat is een behoorlijke stap.
pi_218517678
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:48 schreef BE het volgende:

[..]
Nou, voor iemand die het financieel niet heel breed heeft hebben jullie echt enorm veel gedaan! :o

Je ziet zelf heel goed waar het idd vandaan komt, maar dat maakt het voor jou echt niet minder zwaar! -O-
Ik gun je idd wat lucht hoor! Laten die laatste weken maar even snel omvliegen!
Is er in jouw dorp niet ook een klein zwembad? Of gaan ze dan liever niet zonder jou?
We hebben inderdaad een heerlijk zwembad, maar de jongste mag niet ivm oorontsteking, en de oudste heeft geen vriendinnen om mee te gaan dus wil niet zonder mij...

Ik heb gister besproken dat ik 2x per dag een half uurtje niet beschikbaar ben... dan mogen ze nergens voor roepen tenzij levensbedreigend...

En ik ga inderdaad wel eens een stuk lopen met de hond, even alleen, muziek aan en lopen.

@amaranta, da5 is wel next level loslaten ja, vrees dat er niet genoeg rek in de navelstreng zit...
S. 2014
J. 2016
pi_218517830
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 13:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
We hebben inderdaad een heerlijk zwembad, maar de jongste mag niet ivm oorontsteking, en de oudste heeft geen vriendinnen om mee te gaan dus wil niet zonder mij...

Ik heb gister besproken dat ik 2x per dag een half uurtje niet beschikbaar ben... dan mogen ze nergens voor roepen tenzij levensbedreigend...

En ik ga inderdaad wel eens een stuk lopen met de hond, even alleen, muziek aan en lopen.

@:amaranta, da5 is wel next level loslaten ja, vrees dat er niet genoeg rek in de navelstreng zit...
Goed voor jezelf zorgen :Y Heel logisch dat je behoefte hebt aan even niets en niemand :*
pi_218518320
gewoonmezelf, misschien voor volgend jaar eens kijken naar een zomerkamp? Vaak kun je die ook goedkoop vinden voor kinderen in een gezin waar minder te besteden is, maar daar zal je gemeente bij moeten kunnen helpen. Ik weet dat ze het in onze gemeente vanuit een kerk organiseren (maar niet met christelijke insteek om te bekeren, meer als ‘zorg voor je medemens’.) of ze hebben een thuiskamp zoals een timmerweek of kindervakantieweek. Heb je voor dit jaar waarschijnlijk niets meer aan, maar wellicht volgend jaar wel. Juist in de zomervakantie wordt er veel georganiseerd wat dat betreft om (alleenstaande) ouders te ontlasten.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 16:26:29 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218518331
Gewoonmezelf: lukt het ook niet met een oordopje? Ik weet effe niet meer hoe oud je kinderen zijn, maar een kamp of ergens vrijwilligen ofzo kan ook een leuke invulling voor een zomerweek zijn.

Die gymschoenen die ik gisteren kocht? Die passen niet... Mijn dochter heeft smalle voeten en die deze zijn ontzettend te breed. Dus ipv alles op orde heb ik nu nog een klusje voor de laatste dag van de vakantie.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:31:59 #154
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218518761
Ik kom niet meer in NWS, hoe is het hier?
pi_218518867
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 16:26 schreef Tink89 het volgende:
Gewoonmezelf: lukt het ook niet met een oordopje? Ik weet effe niet meer hoe oud je kinderen zijn, maar een kamp of ergens vrijwilligen ofzo kan ook een leuke invulling voor een zomerweek zijn.

Die gymschoenen die ik gisteren kocht? Die passen niet... Mijn dochter heeft smalle voeten en die deze zijn ontzettend te breed. Dus ipv alles op orde heb ik nu nog een klusje voor de laatste dag van de vakantie.
Ze kan de eerste gymles ook prima zonder schoenen hoor.
No stress
pi_218518870
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 17:31 schreef Aberkullie het volgende:
Ik kom niet meer in NWS, hoe is het hier?
Heel goed. Welkom.
Waarom kom je niet meer in NWS?
pi_218521234
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 16:26 schreef Tink89 het volgende:

Zwemdoppen heeft hij maar die mogen niet met loop/bloedoor. Zijn al vanaf half mei bezig met dat oor.

Bedankt voor alle lieve woorden en ideeen. Het komt wel goed, dat doet het altijd dus nu vast ook
S. 2014
J. 2016
pi_218521987
Amaranta en Miss_sly wat worden ze groot als ze zo het huis uit gaan (en stiekem toch ook nog jong!)

Gewoonmezelf, dat klinkt wel als behoorlijk veel, en met de kinderen leuke dingen doen en het zorgen voor je vader. Knap hoe je je aandacht zo kan verdelen!
Ter vergelijking, als mijn kinderen twee of drie dagen niets leuks/bijzonders hebben gedaan, zijn ze hetgeen wat ze een paar dagen eerder gedaan hadden ook weer vergeten. Ik weet niet of dat selectief geheugen is of gewoon korte termijn geheugen. Maar pak het niet persoonlijk op (al baal ik ook wel eens na zo’n opmerking hoor..).

Goed dat je een grens gesteld hebt een twee x een half uur per dag me-time claimt!

Mousemickey, gefeliciteerd alvast met je (bijna) 10-jarige! En flink wat gebak dat je zelf maakt!
Dat zelf gemaakte is wel altijd het lekkerst!
pi_218529981
Je hebt veel op je bordje Gewoonmezelf, ik hoop dat je voor jezelf ook een beetje de rust kan vinden door tussendoor wat tijd voor jezelf te nemen. Heel goed die ingepland me-time! Klinkt juist alsof je ontzettende leuke dingen met de kinderen hebt gedaan, en diep van binnen weten ze dat echt wel denk ik :*

En wat jij Hilliebillie zegt, zo herkenbaar. Vorig jaar mocht de jongste na de vakantie op school tekenen wat ze het leukste vond dat ze tijdens de vakantie had gedaan. Ze tekende een ijsje omdat we de dag voor school naar de ijssalon waren geweest. We waren die vakantie 4 dagen naar Disneyland geweest :') Was ze vergeten zei ze :')

Mousemicky, gefeliciteerd met je tiener!!

Ik concludeerde vanavond dat het opeens wel heel vroeg donker is.
En ik stootte gistermiddag mijn teen naast de kleine teen heel hard tegen een plint tijdens het stofzuigen. Heb de pijn verbeten en ben half hinkelend doorgegaan. Daarna toch maar even gecheckt en teen was ze blauw en dik dat vrouwlief bang is dat hij gebroken is :X kan er nog steeds niet op staan, doet pijn als ik hem alleen al aanraak. Maar las ook dat een arts hier toch niet veel mee kan, hooguit spalken wat alleen maar nog onhandiger is en hij staat niet scheef, dus ik kijk het maar even aan. Nu nog bedenken hoe ik schoenen aan ga doen naar mijn werk :')
pi_218530440
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 09:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Sterkte!
Heb je al ‘Go go gadget navelstreng’ geprobeerd? :P

Maar serieus, sterkte! Het lijkt nog zo ver weg maar 4-5 jaar kan ook weer zo om zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218530503
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2025 21:48 schreef Schanu het volgende:
En wat jij Hilliebillie zegt, zo herkenbaar. Vorig jaar mocht de jongste na de vakantie op school tekenen wat ze het leukste vond dat ze tijdens de vakantie had gedaan. Ze tekende een ijsje omdat we de dag voor school naar de ijssalon waren geweest. We waren die vakantie 4 dagen naar Disneyland geweest :') Was ze vergeten zei ze :')
Sinds ik van een juf hoorde dat J elke maandag alleen maar vertelde dat hij had gegamed in het weekend (en hij zei, ik weet toch niet meer wat ik allemaal gedaan heb), bespreken we op zondagavond het weekend na. Vooral omdat hij zo ook meer voldaan het weekend afsluit.
pi_218530745
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 22:47 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Heb je al ‘Go go gadget navelstreng’ geprobeerd? :P

Maar serieus, sterkte! Het lijkt nog zo ver weg maar 4-5 jaar kan ook weer zo om zijn.
Maar als alles goed gaat komen ze ook na die 4-5 jaar niet meer terug, en met een beetje pech blijven ze zelfs in die regio… ik ken iig niemand die tijdens zijn studie op kamers gegaan is, en daarna weer bij zijn ouders is gaan wonen. Maar dat was wel 20 jaar geleden, met een net iets minder krappe huizenmarkt voor starters.

Gefeliciteerd Mousemickey *O* mijne is zaterdag 10 geworden, die voelt zich nu ook heel groot (maar speelt nog het liefst met zijn knuffels samen met zijn zusjes :D )
pi_218530767
@mousemicky, gefeliciteerd! En jij ook nog gefeliciteerd met jouw net 10 jarige @FlyingFish :)

Dochter is idd na haar studie niet meer thuis komen wonen. Ze kocht met haar toen vriend en inmiddels man, een huis. Gelukkig niet in dr studentenstad maar ietsje dichterbij :)
If they say
pi_218530988
Succes voor iedereen die vandaag weer moet gaan werken en de kinderen die weer naar school gaan!
S. 2014
J. 2016
pi_218531000
Ben ik dan de enige die denkt dat het wel lekker zal/zou zijn als je kind het huis uit gaat want jippie het kind groeit op en jippie het huis is weer alleen van jou (en evt je lief)?
pi_218531042
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2025 06:38 schreef Vanyel het volgende:
Ben ik dan de enige die denkt dat het wel lekker zal/zou zijn als je kind het huis uit gaat want jippie het kind groeit op en jippie het huis is weer alleen van jou (en evt je lief)?
Nee hoor, ik denk dat het ook wel lekker zal zijn. Maar duurt hier nog wel even, ik verwacht dat de jongste eerder uitvliegt dan de oudste. Allebei sowieso nog 2 jaar middelbare school.
  maandag 18 augustus 2025 @ 07:34:22 #167
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_218531098
Dank voor de felicitaties. F voelt zich erg jarig is is meteen begonnen aan de mega doos lego technic die hij heeft gehad <3
  maandag 18 augustus 2025 @ 07:51:10 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218531160
quote:
Nee hoor! Lijkt me echt zalig idd! :Y En ook gewoon heel normaal. :Y

Zo veel minder (af)was en rondslingerende zooi! _O_
  maandag 18 augustus 2025 @ 07:53:17 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218531167
@Schanu tapen aan de teen ernaast geeft wel echt verlichting aan de pijn :Y
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 augustus 2025 @ 07:59:49 #170
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218531195
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2025 21:48 schreef Schanu het volgende:
Je hebt veel op je bordje Gewoonmezelf, ik hoop dat je voor jezelf ook een beetje de rust kan vinden door tussendoor wat tijd voor jezelf te nemen. Heel goed die ingepland me-time! Klinkt juist alsof je ontzettende leuke dingen met de kinderen hebt gedaan, en diep van binnen weten ze dat echt wel denk ik :*

Mousemicky, gefeliciteerd met je tiener!!

Ik concludeerde vanavond dat het opeens wel heel vroeg donker is.
En ik stootte gistermiddag mijn teen naast de kleine teen heel hard tegen een plint tijdens het stofzuigen. Heb de pijn verbeten en ben half hinkelend doorgegaan. Daarna toch maar even gecheckt en teen was ze blauw en dik dat vrouwlief bang is dat hij gebroken is :X kan er nog steeds niet op staan, doet pijn als ik hem alleen al aanraak. Maar las ook dat een arts hier toch niet veel mee kan, hooguit spalken wat alleen maar nog onhandiger is en hij staat niet scheef, dus ik kijk het maar even aan. Nu nog bedenken hoe ik schoenen aan ga doen naar mijn werk :')
Dat doet zo'n pijn!
Ik heb indertijd een teenbandje gebruikt om hem aan de teen ernaast vast te maken voor extra steun.
https://share.google/kGooXJ1Oug1YFDrxd
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 augustus 2025 @ 08:00:45 #171
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218531197
Zo, wij zitten klaar om zo weer naar school te gaan. Groepje 3 it is... Waar gaat de tijd heen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_218531204
@Schanu een paar stevige schoenen aan helpt al. Zo heb ik ook al eens de dokter ontweken. We zullen nooit weten of die teen nou echt gebroken was, maar na een week of 2 kon ik weer voorzichtig op sokken lopen.

Ik vind mijn kinderen gewoon gezellige huisgenoten, hebben ook weinig gedoe met ze. Extra mensen die spelletjes willen spelen, kunnen koken of een rondje willen lopen.
Maar uitvliegen hoort er ook bij. Geen haast dus, maar wel de volgende stap voor oudste. Over 4 jaar is hij waarschijnlijk klaar met zijn hbo. Dan is jongste ook klaar met zijn gymnasium. Misschien gaan ze dan tegelijk de deur uit. Over een jaar of 10 ziet ons dagelijks leven er vast heel anders uit.
  Moderator maandag 18 augustus 2025 @ 08:12:34 #173
5428 crew  miss_sly
pi_218531253
quote:
Nee hoor. Ik vind het vooruitzicht om weer samen te zijn met mijn lief helemaal niet erg. Dat is de positieve kant ervan.

Maar mijn kind gaat wel minstens twee jaar eerder dan verwacht. Ze deed vorig jaar 4vwo, werd vorige maand 16, en vertrekt eind volgende week.

Daarnaast zal het naast fijn ook gewoon heel gek zijn. Dat haar kamer altijd leeg is, dat er niet meer allerlei verhalen zijn, geen knuffel, geen gezelligheid. En we zien haar op z’n vroegst met de herfstvakantie terug, en anders de kerstvakantie pas. Tenzij we een keer die kant op gaan, maar dat doen we alleen als het voor haar goed voelt om ons te zien.
pi_218531361
quote:
Nee hoor, dat natuurlijk ook! Maar wat FF ook zegt, het is meestal wel het einde van een tijdperk. Het stuk leven waarbij je samen bent met je kinderen is dan voorbij. En dat is mooi, maar ook even slikken.

Mijn zussen gingen uit huis toen ik nog jong was (nakomertje) en ik herinner me dat het zo stil en leeg was. De dynamiek ineens heel anders. Gewoon heel raar. Als ouder zal dat wel een tandje extra zijn denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218531593
quote:
Ik weet niet eens meer hoe mijn leven was zonder kind over de vloer :') Werd bijna 28 jaar geleden moeder en zoon zal sowieso nog wel een tijdje thuis blijven wonen.
Maar dat ze op eigen benen gaan staan, dat hoort erbij.
Val ik iig niet in een gat omdat ze beiden kort na elkaar uitvliegen.
Denk ook dat als je een goede en sterke relatie met een partner hebt, het beter te behappen is én dat je samen kunt uitkijken naar de tijd die je dan weer alleen voor elkaar hebt.
Soms loopt het leven anders dan van te voren gepland.

Over jouw blauwe teen heengelezen, @Schanu Dat doet echt pijn. Had dat laatst ook, teen dik en blauw. Heb ik de mazzel dat ik niet heel de dag schoenen aan hoef te hebben. Het geneest vanzelf maar fijn is het niet. Sterkte :*
If they say
pi_218531793
Auch Shanu!

Zwaai vanuit Billund, gisteren zouden we een paar uurtjes naar Legoland gaan. Dat werd de hele dag :) Het was rustig en fantastisch weer.

Waar we in Søndervig omringd werden door alleen maar Duitsers zitten we nu tussen de Engelsen en Nederlanders.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 augustus 2025 @ 10:12:12 #177
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218531953
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2025 08:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee hoor. Ik vind het vooruitzicht om weer samen te zijn met mijn lief helemaal niet erg. Dat is de positieve kant ervan.

Maar mijn kind gaat wel minstens twee jaar eerder dan verwacht. Ze deed vorig jaar 4vwo, werd vorige maand 16, en vertrekt eind volgende week.

Daarnaast zal het naast fijn ook gewoon heel gek zijn. Dat haar kamer altijd leeg is, dat er niet meer allerlei verhalen zijn, geen knuffel, geen gezelligheid. En we zien haar op z’n vroegst met de herfstvakantie terug, en anders de kerstvakantie pas. Tenzij we een keer die kant op gaan, maar dat doen we alleen als het voor haar goed voelt om ons te zien.
Komt ze ook niet in t weekend?
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 18 augustus 2025 @ 10:19:32 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218532016
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 10:12 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ik ben missSly niet naar babysly gaat naar het buitenland.
  maandag 18 augustus 2025 @ 10:21:02 #179
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218532028
Maar het is mijn naamdag vandaag. In Spanje bijna net zo belangrijk als je verjaardag!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 augustus 2025 @ 10:21:50 #180
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218532034
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2025 10:19 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nee toch? Die ging toch naar Maastricht? Of ben ik zo in de war
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 18 augustus 2025 @ 10:24:40 #181
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218532096
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 10:21 schreef Ynske het volgende:

[..]
Nee toch? Die ging toch naar Maastricht? Of ben ik zo in de war
Das mijn baby. Die hebben we gisteren weggebracht.

SPOILER
  Moderator maandag 18 augustus 2025 @ 10:29:35 #182
5428 crew  miss_sly
pi_218532228
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 10:12 schreef Ynske het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2025 10:19 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mijn gaat ook naar Maastricht, maar het is een residential school. Ze is de enige Nederlandse, verder komen er leerlingen uit Portugal, Noorwegen, Oman, Bangladesh, Costa Rica, Ierland, Oekraine, Japan, Afghanistan. Niemand gaat in de weekenden naar huis, en om echt deel te zijn van de groep en alles mee te maken, komt ze in ieder geval niet in de weekenden.
Met kerst en in de zomer gaat iedereen verplicht van de campus (naar huis als het enigszins kan, maar dat geldt niet voor iedereen) maar de overige vakanties doen ze vaak ook leuke dingen met elkaar. Over de herfstvakantie wordt gesproken om met een aantal naar Parijs te gaan, bijvoorbeeld.

Kortom, ze zit niet echt in het buitenland, maar wel heel internationaal en intern en zal dus net als de anderen zoveel mogelijk daar zijn.
  Moderator maandag 18 augustus 2025 @ 10:29:59 #183
5428 crew  miss_sly
pi_218532230
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2025 10:21 schreef amaranta het volgende:
Maar het is mijn naamdag vandaag. In Spanje bijna net zo belangrijk als je verjaardag!
Gefeliciteerd!
  maandag 18 augustus 2025 @ 10:33:02 #184
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218532263
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2025 10:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Mijn gaat ook naar Maastricht, maar het is een residential school. Ze is de enige Nederlandse, verder komen er leerlingen uit Portugal, Noorwegen, Oman, Bangladesh, Costa Rica, Ierland, Oekraine, Japan, Afghanistan. Niemand gaat in de weekenden naar huis, en om echt deel te zijn van de groep en alles mee te maken, komt ze in ieder geval niet in de weekenden.
Met kerst en in de zomer gaat iedereen verplicht van de campus (naar huis als het enigszins kan, maar dat geldt niet voor iedereen) maar de overige vakanties doen ze vaak ook leuke dingen met elkaar. Over de herfstvakantie wordt gesproken om met een aantal naar Parijs te gaan, bijvoorbeeld.

Kortom, ze zit niet echt in het buitenland, maar wel heel internationaal en intern en zal dus net als de anderen zoveel mogelijk daar zijn.
Sorry, dan ben ik nu desinformatie aan het verspreiden. Ik dacht dat ze ook daadwerkelijk in het buitenland zat.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 augustus 2025 @ 10:34:36 #185
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218532305
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2025 10:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]

Is in de buurt van het geuseltbad toch?

Wonen ze daar ook op t terrein?
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator maandag 18 augustus 2025 @ 10:37:37 #186
5428 crew  miss_sly
pi_218532374
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2025 10:33 schreef amaranta het volgende:

[..]
Sorry, dan ben ik nu desinformatie aan het verspreiden. Ik dacht dat ze ook daadwerkelijk in het buitenland zat.
Dat was een optie. Je wordt op een college geplaatst, je kunt niet kiezen. Ze had zelf Maastricht op 1 gezet, en ze heeft het geluk gehad op haar eerste keus te zijn geplaatst. Bij nader inzien had ze ook best naar het buitenland gewild, maar in het begin van de selectieprocedure was ze net 15 en was het idee om weg te gaan van huis al spannend genoeg.
  Moderator maandag 18 augustus 2025 @ 10:40:01 #187
5428 crew  miss_sly
pi_218532392
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 10:34 schreef Ynske het volgende:

[..]
Is in de buurt van het geuseltbad toch?

Wonen ze daar ook op t terrein?
Ja, daar vlakbij inderdaad. Ik wist niet dat dat zo dichtbij lag.

Ze wonen daar op het terrein, op campus. Met vieren op een kamer en met een aantal kamers delen ze een keuken, badkamer en washok. Ze krijgen drie keer per dag eten en als dat niet lekker genoeg is, kunnen ze in de eigen keuken nog wat regelen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 augustus 2025 @ 10:55:43 #188
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218532484
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2025 10:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, daar vlakbij inderdaad. Ik wist niet dat dat zo dichtbij lag.

Ze wonen daar op het terrein, op campus. Met vieren op een kamer en met een aantal kamers delen ze een keuken, badkamer en washok. Ze krijgen drie keer per dag eten en als dat niet lekker genoeg is, kunnen ze in de eigen keuken nog wat regelen.
Supertof! Sjeen zit daar ook vlak in de buurt
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator maandag 18 augustus 2025 @ 11:36:56 #189
5428 crew  miss_sly
pi_218532724
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 10:55 schreef Ynske het volgende:

[..]
Supertof! Sjeen zit daar ook vlak in de buurt
Ik wist niet dat er zo'n leuk zwwembad in de buurt zit. Wat hebben ze toffe aquasportactiviteiten!

Het is supertof, maar ook erg spannend. En gewoon heel gek om dadelijk weer grotendeels met z'n tweeën te zijn. Ook leuk, maar ook gek.
  maandag 18 augustus 2025 @ 13:16:14 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218533248
Het lijkt mij heel erg dubbel. Mijn kinderen zijn natuurlijk nog heel klein, maar de rust die er nu heerst als ze er een dagje niet zijn, is heerlijk. Aan de andere kant voelt het ook leeg denk ik. En is het toch ook wel afscheid nemen van een periode en van een bepaalde nabijheid ofzo.

Hangt er vanaf hoe heftig ze gaan puberen of ik de uithuisdag ga vrezen of ernaar uit ga kijken _O-
pi_218533327
Mijn pa was zaterdag nog langsgekomen. Hij had nog wat tijdschriften van de leesmap voor ons.
Hij had over Z. en mij gedroomd dat ik zei dat het voor donderdag (vaste oppasdag) opgelost moest worden. :P

Inmiddels was de eerste boosheid/teleurstelling om Z’s actie wat gezakt.
Hij begrijpt nog steeds niet waarom ze nou zo graag naar huis wilde maar gaf ook wel aan dat ze beter naar haar hadden moeten luisteren en het serieus moesten nemen.
Al was het maar een belletje naar ons.
Anyway: Z. weer een dikke knuffel gegeven en donderdag haalt hij haar gewoon weer op van school. O+
Ik dacht wel dat mijn pa wat milder zou zijn en als eerste bij zou trekken.
Van mijn moeder echter nog niets gehoord.
Ach ja. Ook geen probleem.
pi_218533355
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2025 13:32 schreef vencodark het volgende:
Mijn pa was zaterdag nog langsgekomen. Hij had nog wat tijdschriften van de leesmap voor ons.
Hij had over Z. en mij gedroomd dat ik zei dat het voor donderdag (vaste oppasdag) opgelost moest worden. :P

Inmiddels was de eerste boosheid/teleurstelling om Z’s actie wat gezakt.
Hij begrijpt nog steeds niet waarom ze nou zo graag naar huis wilde maar gaf ook wel aan dat ze beter naar haar hadden moeten luisteren en het serieus moesten nemen.
Al was het maar een belletje naar ons.
Anyway: Z. weer een dikke knuffel gegeven en donderdag haalt hij haar gewoon weer op van school. O+
Ik dacht wel dat mijn pa wat milder zou zijn en als eerste bij zou trekken.
Van mijn moeder echter nog niets gehoord.
Ach ja. Ook geen probleem.
Gaat oma dan wel normaal doen donderdag of gaat ze vanuit school niet mee naar jouw ouders?
Ik hoop het voor Z. fijn dat opa in elk geval wat is bijgetrokken!
pi_218533388
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 13:37 schreef Nijna het volgende:

[..]
Gaat oma dan wel normaal doen donderdag of gaat ze vanuit school niet mee naar jouw ouders?
Ik hoop het voor Z. fijn dat opa in elk geval wat is bijgetrokken!
Pa haalt haar meestal op en dan gaat ze mee naar hun huis.
Hoe mijn moeder die donderdag gaat doen, geen idee.
Ik neem aan dat ze even met Z. gaat praten of iets over wat er is gebeurd.
Z. zei wel al dat ze dat het moeilijkste vindt, oma onder ogen zien.
We zullen zien. En wie weet laat mijn moeder voor die tijd haar gezicht nog zien.
  Moderator maandag 18 augustus 2025 @ 13:56:42 #194
5428 crew  miss_sly
pi_218533475
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2025 13:42 schreef vencodark het volgende:

[..]
Pa haalt haar meestal op en dan gaat ze mee naar hun huis.
Hoe mijn moeder die donderdag gaat doen, geen idee.
Ik neem aan dat ze even met Z. gaat praten of iets over wat er is gebeurd.
Z. zei wel al dat ze dat het moeilijkste vindt, oma onder ogen zien.
We zullen zien. En wie weet laat mijn moeder voor die tijd haar gezicht nog zien.
Zou je niet liever van tevoren samen met Z nog even bij je moeder langs gaan om dat te bespreken? LIjkt me heel onprettig voor Z om dit zonder jou te moeten doen.
pi_218533480
Miss_Sly, dat lijkt mij intens slikken als je kind al zo jong uit huis gaat, en dat ze dan ook nog eens de weekenden niet thuis komt. Dat lijkt mij echt heel pittig. Sterkte!

Amaranta, gefeliciteerd met je naamdag!

Vencodark, wat ontzettend fijn dat je vader is bijgetrokken! Hopelijk volgt je moeder ook snel. En nog fijner als dat voor donderdag gebeurt, want ik kan mij goed voorstellen dat het voor Z anders heel spannend is om donderdag met opa mee te gaan (en niet te weten in welke bui ze oma treft).

Succes voor alle ouders waarvan de kinderen weer naar school moeten (en de kinderen zelf ook succes natuurlijk ;)). Hoe is de 1e schooldag verlopen?

Ik had vanmorgen mijn intake bij het ASS kenniscentrum van dr. Bosman en vond dat heel spannend, vrouwlief is erbij aangeschoven (het was digitaal). Er zat een ervaringsdeskundige bij (een man met autisme) wat het zo mogelijk nog spannender maakte, maar hij stelde zulke accurate vragen en legde de vinger een aantal keer echt op de zere plek, dus was enorm van toegevoegde waarde. Conclusie is dat ze beide genoeg reden zien voor verder onderzoek, dus ik heb groen licht gekregen. Gaan mijn traject en dat van dochterlief gezellig door elkaar lopen, maar ruk was het toch al :') En zoals het ernaar uit ziet krijg ik nog maar 2 gesprekken, omdat ik alle vragenlijst voorafgaand al heb ingevuld en de intake ook onderdeel uitmaakt van het onderzoek. Dus nu nog 1 gesprek met mijn moeder erbij (oh help) en 1 gesprek met mijn vrouw erbij. Dat gaat opeens heel snel en dat is best confronterend ofzo.

On a brighter note, mijn teen doet vandaag echt aanzienlijk minder pijn dan gisteren, dus gebroken zal hij niet zijn :D
  maandag 18 augustus 2025 @ 14:11:37 #196
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218533557
Fijn dat je teen beter gaat en fijn van het traject Schanu!

Om je vraag te beantwoorden: het was niet een heel beste start, maar ook geen slechte. Huilende zoon (was maar eventjes gelukkig) en dochter die er totaal geen zin in had. Maar geen echt grote drama's en ik was rond kwart voor 10 alsnog op kantoor. Na een verbouwing, in een andere kamer, zonder m'n eigen stoel of spulletjes, niks werkte... pfft.

quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2025 13:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zou je niet liever van tevoren samen met Z nog even bij je moeder langs gaan om dat te bespreken? LIjkt me heel onprettig voor Z om dit zonder jou te moeten doen.
Dit dacht ook ja. Anders zit Z. tot donderdag in spanning en moet ze het dan alleen doen...
  maandag 18 augustus 2025 @ 14:22:12 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218533615
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2025 13:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Goeie suggestie idd! Dan heeft ze iig jouw support en staat ze niet alleen tegenover oma.
pi_218533618
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 00:06 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar als alles goed gaat komen ze ook na die 4-5 jaar niet meer terug, en met een beetje pech blijven ze zelfs in die regio… ik ken iig niemand die tijdens zijn studie op kamers gegaan is, en daarna weer bij zijn ouders is gaan wonen. Maar dat was wel 20 jaar geleden, met een net iets minder krappe huizenmarkt voor starters.

Gefeliciteerd Mousemickey *O* mijne is zaterdag 10 geworden, die voelt zich nu ook heel groot (maar speelt nog het liefst met zijn knuffels samen met zijn zusjes :D )
Ik bedoelde ook eigenlijk voor ons gezin, dat uit huis gaan nog enorm ver weg lijkt (zeker als ik kijk hoe (niet) zelfstandig ze nog zijn :') ), maar over 4 jaar kan het hier ook zover zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218533634
@Schanu, succes met je traject. Fijn dat je teen minder pijn doet!

@vencodark, ik sluit me helemaal aan bij miss_sly! Lijkt me voor Z. best wel heel lastig als ze oma voor het eerst alleen moet gaan zien zeg maar.
pi_218533724
Ik snap jullie en kijk het nog even aan.
Wie weet komt mijn moeder zelf tot dat initiatief, het is nog geen donderdag tenslotte.
Nu neemt mijn vader haar al mee naar hun huis hè, dus hij is er al bij.
Ik zal erover denken en eens met Z. bespreken, bedankt voor de suggesties. :)
pi_218534261
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 00:06 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Haha, die iemand ben ik. Ik heb nog een jaar bij mijn ouders gewoond na mijn studie. Mijn pa en ma zaten beide zonder baan en ik had nog geen werk. Ik was smoorverliefd op de buurjongen en dat is nu mijn man dus het is ergens goed voor geweest :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 augustus 2025 @ 16:08:53 #202
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218534505
Mijn kanjer ontfermde zich over een kindje dat heel verdrietig was en nam hem mee naar de klas.

Hele leuke dag gehad, en volgende week starten ze met de verdieping qua lezen.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_218535402
Het ‘probleem’ met oma heeft zichzelf al opgelost.
Ik bracht Z. naar zwemles en mijn moeder kwam aanfietsen, ze wilde Z. graag al zien voor donderdag.
Z. sprong gelijk in haar armen. Zag wel de emotie bij mijn moeder. Gelukkig maar!

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 18-08-2025 18:26:37 ]
  maandag 18 augustus 2025 @ 18:17:03 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218535409
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2025 18:15 schreef vencodark het volgende:
Het ‘probleem’ met oma heeft zichzelf al opgelost.
Ik bracht Z. naar zwemles en mijn moeder kwam aanfietsen, ze wilde Z. graag al zien voor donderdag.
Z. sprong gelijk in haar armen. Zag w de emotie bij mijn moeder. Gelukkig maar!
Fijn
pi_218535452
Fijn venco, dat ze beiden zelf naar Z toe gekomen zijn!

Hier de jongste voor het eerst naar de middelbare school. Ze had er al super zin in. Vooral om nieuwe vriendinnen te maken, echt een nieuwe start voor haar! Ze had na de introductie voor de zomer al contact met een meisje.

Ze hoefde hier vandaag maar 1 uur naar school voor wat dingen op te halen (de oudste was in een half uur al weer terug). De jongste heeft deze week introductie en iPad instellen met alle apps en zo en een paar lessen. Dus rustig aan beginnen.

De oudste mag morgen weer aan de bak.

Miss_sly lijkt me ook wel wennen dat ze al vrij jong de deur uit is en dan ook niet in de weekenden naar huis. Wel heel stoer van haar dat ze dat gaat doen!

Schanu snap dat dat veel lijkt (en ook is) jouw traject en dat van je dochter gelijktijdig, maar je moet maar zo zien, dan kun je er ook mee verder en hoeft niet een van jullie te wachten :*
  maandag 18 augustus 2025 @ 19:11:39 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218535806
Wat fijn Venco! :Y
pi_218536651
Fijn Venco!

En ik hoop dat jouw traject je ook duidelijkheid gaat geven Schanu. Misschien juist wel goed dat de trajecten een beetje door elkaar lopen, zo kun je ook meer duidelijkheid krijgen in de onderlinge verhoudingen/triggers misschien.

Mijn oudste moet morgen zijn boeken ophalen. Mijn meiden starten woensdag met introductie. Oudste vrijdag 1e lesdag, de meiden maandag (vrijdag een proeflesdag).
pi_218536718
Succes voor de brugklassers en nieuwe studenten! :)

Wat fijn Venco dat het nu is opgelost. En dat je dochter zo enthousiast was. Had ook anders kunnen aflopen. Wijze les voor de toekomst iig ;)

Het lijkt wel alsof mn hoofd in een bankschroef zit. Maar wat vroeger mn bed in, hoop ik.
If they say
  maandag 18 augustus 2025 @ 20:40:52 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218536765
Ter info. Ik heb de pleisters er geheel pijnloos afgehaald. Me druk gemaakt om niks.
*O*
pi_218536987
Mijn zoon start morgen ook met z’n middelbare school.
Hij fietst met zijn vriendengroepje die kant om.

Afgelopen zaterdagavond kwamen we stomtoevallig 2 vrienden en hun gezin tegen in de stad.
Zij waren allebei afzonderlijk uit eten in een sushi restaurant en wij waren een ijsje gaan eten en maakten een wandeling langs dat restaurant.
Ineens kwam zijn beste vriend naar buiten gelopen en kort erna een andere vriend.
Wij stonden met z’n allen te kletsen terwijl de jongens en mijn dochter rond aan het rennen/spelen/kletsen/hangen waren. O+

Eigenlijk best een speciaal momentje, zulke grote jongens op de drempel van hun nieuwe schoolleven en tegelijk nog dat speelse van de basisschool. :)
pi_218537130
Fijn dat het opgelost lijkt Venco! En ik denk dat als jullie elkaar volgend jaar bij de start van het schooljaar weer zo tegen zouden komen, het heel anders zal verlopen idd. Gaat hij met zijn vriendengroepje naar dezelfde school?

quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 15:29 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Haha, die iemand ben ik. Ik heb nog een jaar bij mijn ouders gewoond na mijn studie. Mijn pa en ma zaten beide zonder baan en ik had nog geen werk. Ik was smoorverliefd op de buurjongen en dat is nu mijn man dus het is ergens goed voor geweest :D
Ik ben dan wel benieuwd of die buurjongen daar dan ook al jaren woonde, of er is komen wonen toen jij weg was. Wel handig met feestdagen enzo, kun je gewoon even snel langs de (schoon)familie als je al bij de andere kant langs gaat! Alleen een beetje ongemakkelijk als ze even willen klagen over de buren…
pi_218537253
Ja hij woonde er al jaren en was ook al jaren de beste vriend van mijn broer. Soms maakt de liefde rare wendingen! Haha
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:53:05 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218539796
Bestellen jullie weleens kleding bij disturbia? Ik heb er weleens een tas gekocht, maar vroeg me af of iemand ervaring heeft met hoe hun kledingmaten...
pi_218540100
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 21:28 schreef Adrian4 het volgende:
Ja hij woonde er al jaren en was ook al jaren de beste vriend van mijn broer. Soms maakt de liefde rare wendingen! Haha
Dat maakt integratie binnen de familie nog makkelijker voor hem :D ik ben wat dat betreft wel benieuwd of zoon later met een vriendinnetje van zijn zusjes aan de haal gaat. Die hebben het ideale leeftijdsverschil daarvoor.
pi_218540190
Mijn vriend is de broer van mijn toenmalige beste vriendin :D
pi_218540379
Mijn man is een goede vriend van mijn zwager. Hij was er bij toen mijn zwager en zus elkaar voor het eerst ontmoetten :) maar ik heb hem dus pas op de bruiloft van mijn zus en zwager ontmoet, waar we gekoppeld werden.

Iemand wel eens naar Dinoland Zwolle geweest? Is dat een all in prijs of nog betalen voor losse activiteiten?
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:40:07 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218540488
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 12:22 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn man is een goede vriend van mijn zwager. Hij was er bij toen mijn zwager en zus elkaar voor het eerst ontmoetten :) maar ik heb hem dus pas op de bruiloft van mijn zus en zwager ontmoet, waar we gekoppeld werden.

Iemand wel eens naar Dinoland Zwolle geweest? Is dat een all in prijs of nog betalen voor losse activiteiten?
Bijna alles zit er bij in. Wij zijn er in de meivakantie geweest, was echt heel leuk. Ik denk wel heet nu.

Hier kun je het zien trouwens: https://dinoland.nl/activ(...)oZSwqwUaAn1CEALw_wcB Activiteiten met een sterretje kosten geld.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:04:52 #218
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218540618
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 12:09 schreef Hupje het volgende:
Mijn vriend is de broer van mijn toenmalige beste vriendin :D
Nu zijn jullie geen vriendinnen meer?
pi_218540653
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 12:40 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Bijna alles zit er bij in. Wij zijn er in de meivakantie geweest, was echt heel leuk. Ik denk wel heet nu.

Hier kun je het zien trouwens: https://dinoland.nl/activ(...)oZSwqwUaAn1CEALw_wcB Activiteiten met een sterretje kosten geld.
Ah, dat valt wel mee idd! Bij een soortgelijk gebeuren in Gouda mag je voor vrijwel alle activiteiten extra betalen, vandaar de vraag. Maar dan is het een goede optie!
pi_218540953
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 13:11 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ah, dat valt wel mee idd! Bij een soortgelijk gebeuren in Gouda mag je voor vrijwel alle activiteiten extra betalen, vandaar de vraag. Maar dan is het een goede optie!
Heel irritant ja! Al hebben ze nu bedacht bij de entree ook 2 activiteiten muntjes te doen EN een goudmijn muntje..
S. 2014
J. 2016
pi_218541354
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 13:04 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nu zijn jullie geen vriendinnen meer?
We kunnen nog steeds goed met elkaar opschieten, maar het is wel anders geworden. Oa doordat we eerst in hetzelfde dorp woonden en toen allebei verhuisd zijn (een andere kant op). Toen toch langzaam wat uit elkaar gegroeid en anderen leren kennen.
pi_218541954
Dure week hier... :( beurt van de ene auto, reparatie van de andere auto, nieuwe ketel is vandaag geïnstalleerd en nu blijkt er weer iets kapot aan mijn auto (gelukkig niks waardoor ik niet kan rijden). Zou mijn auto zo willen laten merken dat-ie oud wordt? ;)
Oja, en de studiemiddagen die gepland waren op mijn werk, zijn vandaag veranderd... Daar kan ik echt chagrijnig van worden, want dat betekent vanalles voor mijn werk bij mijn eigen bedrijfje, dus daar moet ik weer over in gesprek met de directie. }:|
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:37:22 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218543219
Ugh, 1,5 uur na de opening van de inschrijving voor de startgesprekken is er al geen handig tijdstip meer te vinden. Dan maar op vrijdag een half uur op het schoolplein blijven hangen met de kinderen.

En niet vergeten om morgen ook voor het andere kind in te schrijven.
pi_218544627
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 20:37 schreef Tink89 het volgende:
Ugh, 1,5 uur na de opening van de inschrijving voor de startgesprekken is er al geen handig tijdstip meer te vinden. Dan maar op vrijdag een half uur op het schoolplein blijven hangen met de kinderen.

En niet vergeten om morgen ook voor het andere kind in te schrijven.
Misschien kan die op diezelfde vrijdag een kwartier eerder. Dan hoef je amper te wachten.
Dat inschrijven is echt altijd een uitdaging. Ik probeerde altijd direct na binnenkomst van de uitnodiging te doen omdat het anders drama was qua tijd of dag.
pi_218544695
Een half uur op het schoolplein hangen is met mooi weer best te doen, toch? Ik moet dan soms al moeite doen om ze binnen tien minuten mee naar huis te krijgen… en bij slecht weer wachten de meeste ouders gewoon binnen bij dergelijke tijden.

Hier kregen vroeger ouders met 3 of meer kinderen voorrang op de inschrijvingen, maar tegenwoordig niet meer. Gelukkig werkt mijn man grotendeels thuis en wonen we op 2 minuten afstand waardoor we flexibel zijn, maar drie afspraken achter elkaar krijgen is praktisch onmogelijk.
pi_218545588
Wij kregen de uitnodiging voor de eerste informatieavond... Uh, nee, op deze school blijken ze dat op een míddag te doen. Starttijd zelfs nog voordat de school uit is en 2x een uur (onder werktijd dus).

Bij het intekenen voor oudergesprekken zitten wij altijd samen klaar om nog zo veel mogelijk keuze te hebben omdat onze week erg vol zit. Maar ouders met meerdere kinderen hebben wel voorrang.
pi_218545611
Maar, ik klaag niet, want mijn kind is deze derde schooldag alweer met plezier vertrokken naar school. :)
  woensdag 20 augustus 2025 @ 08:11:57 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218545626
Maar iedereen doet dat toch? Iedereen heeft het druk. Er zijn maar weinig mensen die echt de hele dag over hun foef zitten te wrijven. ;)
Soms heb je geluk, soms niet.
pi_218546091
Wij zijn dus in Billund en balen dat de Lego Masters Academy in Lego House pas halverwege september open gaat.

Ik zag een oproep voor gezinnen om morgen mee te doen met een testdag maar was te laat om in te schrijven :( Maar ik was zo brutaal om de vrouw die het organiseert een bericht te sturen. Krijg ik net bericht dat een gezin heeft afgezegd en wij morgen mee mogen doen.

Ik weet het, ik ben een Lego nerd maar wij zien morgen de brick wall en leren van Lego Masters :)

We hadden morgen al Lego House geboekt en die zitten verder ramvol maar ook dat wordt geregeld zodat we later naar binnen mogen en krijgen tips van een Lego Master om nog meer uit ons bezoek te halen.

Ja, wij zijn in Lego heaven :)
pi_218546108
Hier al 2 jaar geen informatie avond gehad, maar mis t ook niet, als ik ergens tegenaan loop zoek ik zelf wel iemand op.
S. 2014
J. 2016
pi_218546213
Lastig is dat inplannen van schoolgesprekken inderdaad. Bij onze school geven ze altijd aan dat ouders met 3 of meer kinderen vanaf 8 uur 's ochtends kunnen inschrijven en alle andere ouders vanaf 9 uur. In de praktijk is het dan altijd zo dat om 8 uur de inschrijving voor iedereen open gaat en er daarna kritiek komt dat iedereen zich dus ook inschrijft. En dat ouders met 3+ kinderen dus inderdaad verspreid over de week de afspraken hebben. Ik snap dat zelf niet zo, ik heb met 2 kinderen ook zelden aansluitende afspraken dus denk dat het voor iedereen vaak lastig is als je meer dan 1 kind hebt. Dan moet je dus een keer extra op en neer, ik heb de luxe heel dicht bij school te wonen dus vind dat nooit zo'n ramp.

@exode, wat gaaf dat jullie als testgezin mogen mee doen en dat alles daar omheen ook zo goed geregeld kon worden! Heel veel plezier!

De scholen beginnen hier weer volgende week. We zijn er helemaal klaar voor, nieuwe gymtassen en nieuwe gymkleding ligt klaar,4 paar matchende Mepal broodtrommel/melkbeker/waterbeker/fruitbakje sets zijn binnen (daar moesten we bijna onze nier voor verkopen, maar gelukkig kunnen de schooltassen die ze vorig jaar kregen nog prima een jaar mee :')). De spanning bouwt bij de oudste al aardig op helaas, die was vanmorgen helemaal in tranen omdat er voor de vakantie was gezegd dat er na de vakantie een meisje uit Spanje 2 weken zou komen meekijken, die komt daarna misschien definitief in de klas. Is nog niet eens zeker, maar wat een paniek omdat er nóg een kind bij komt in de klas (ze hebben 'maar' 22 kinderen in de klas, dus zo gek veel is het niet eens), nóg meer lawaai, nóg meer drukte. We gaan het meemaken!

De 8 jarige wordt over ruim 2 maanden alweer 9, en ze heeft iets nieuws ontdekt. De lego friends is passé (ze is niet van het bouwen), maar tijdens de vakantie kocht ze een klein setje Playmobil en nu wil ze op haar verjaardag dus alleen nog maar playmobil. Hebben jullie enig idee tot welke leeftijd zoiets ook echt een beetje leuk blijft?
pi_218546255
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 09:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hier al 2 jaar geen informatie avond gehad, maar mis t ook niet, als ik ergens tegenaan loop zoek ik zelf wel iemand op.
Ik zou vooral gaan omdat ik het goed vind om mijn gezicht te laten zien en net wat meer te horen over de bijzonderheden van dit jaar. Informatie over het VO is voor ons vrij duidelijk en is toch niet de juiste regio qua VO scholen voor ons.
Ik meld ons netjes af, meer kan ik niet doen. Denk niet dat mijn directeur het goed vindt als mijn klas anderhalf uur zonder leerkracht zit omdat ik naar de informatie middag van mijn eigen kind moet :P
  woensdag 20 augustus 2025 @ 09:51:14 #233
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218546372
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 08:09 schreef Hupje het volgende:
Wij kregen de uitnodiging voor de eerste informatieavond... Uh, nee, op deze school blijken ze dat op een míddag te doen. Starttijd zelfs nog voordat de school uit is en 2x een uur (onder werktijd dus).

Bij het intekenen voor oudergesprekken zitten wij altijd samen klaar om nog zo veel mogelijk keuze te hebben omdat onze week erg vol zit. Maar ouders met meerdere kinderen hebben wel voorrang.
Handig...maar niet heus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 22:53 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Misschien kan die op diezelfde vrijdag een kwartier eerder. Dan hoef je amper te wachten.
Dat inschrijven is echt altijd een uitdaging. Ik probeerde altijd direct na binnenkomst van de uitnodiging te doen omdat het anders drama was qua tijd of dag.
Nope, de kleuters hebben op vrijdag vrij en de juf ook ;-)

En @Schanu: waarom dan Mepal? Die zijn echt peperduur. Hier broodtrommels en fruitbakken van de action/hema/cranenbroek en die doen het prima. Waterflessen (ze krijgen hier alleen water mee) zijn wel wat duurder, maar ik vind die prijzen van mepal echt ronduit ridicuul.
pi_218546442
Info avond hebben we wel altijd gedaan, inderdaad om ons gezicht te laten zien, maar vond dat verder echt niet boeiend wat daar verteld werd.

Eén op een, of driehoeksgesprekken zijn natuurlijk wel interessant en belangrijk. Maar ooit gewoon echt lastig plannen. Dat je er achter komt dat het alleen op een werkdag is, maar wel zo kortdag dat ik er geen vrij meer voor kan vragen (m’n werk is echt heel flexibel als ik het aangeef voor mn rooster klaar is). En man werkt vaak ook niet in de buurt. Maar goed. Daar zullen meer ouders mee zitten en we hebben altijd kunnen regelen dat een van ons ging en meestal konden we er beiden bij zijn.

Tink, dat is dan wel jammer dat je het niet samen kan plannen op die dag.

@exode, dat klinkt gaaf die dag morgen! En ook fijn dat ze dan ook meedenken voor de entree voor legohouse! Heel veel plezier daar!!

[ Bericht 4% gewijzigd door hilliebillie op 20-08-2025 10:09:26 ]
pi_218546454
Wat tof Exode! Zo zie je maar, een brutaal mens heeft de halve wereld. Veel plezier!

Wij hebben ook Mepal, maar dat valt toch wel mee qua prijs? En als je dat over 1,5e week bij de AH haalt betaal je uberhaupt nog maar 2/3 euro per beker of trommel. En wij hebben gewoon 1 broodtrommel en 2 bekers per kind, niet allemaal matchend, want zoveel keuze is er dan niet meer. En die gaan ook al jaren mee (4 en 6 jaar), dus dat is ¤1 per jaar ongeveer.
pi_218546465
Oooh, wat gaaf @exode! Lego masters O+
Heeeel veeeel plezier morgen! :)
If they say
pi_218546491
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 08:11 schreef BE het volgende:
Maar iedereen doet dat toch? Iedereen heeft het druk. Er zijn maar weinig mensen die echt de hele dag over hun foef zitten te wrijven. ;)
Soms heb je geluk, soms niet.
:D

Wij kunnen veel thuis werken, ik vind het daarom niet zo erg om het onder werktijd even naar school te moeten.

Succes voor iedereen die weer gestart is!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218546497
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 09:06 schreef exode het volgende:
Wij zijn dus in Billund en balen dat de Lego Masters Academy in Lego House pas halverwege september open gaat.

Ik zag een oproep voor gezinnen om morgen mee te doen met een testdag maar was te laat om in te schrijven :( Maar ik was zo brutaal om de vrouw die het organiseert een bericht te sturen. Krijg ik net bericht dat een gezin heeft afgezegd en wij morgen mee mogen doen.

Ik weet het, ik ben een Lego nerd maar wij zien morgen de brick wall en leren van Lego Masters :)

We hadden morgen al Lego House geboekt en die zitten verder ramvol maar ook dat wordt geregeld zodat we later naar binnen mogen en krijgen tips van een Lego Master om nog meer uit ons bezoek te halen.

Ja, wij zijn in Lego heaven :)
Supertof!! Heel veel plezier alvast!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218546573
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 09:51 schreef Tink89 het volgende:
En @:Schanu: waarom dan Mepal? Die zijn echt peperduur. Hier broodtrommels en fruitbakken van de action/hema/cranenbroek en die doen het prima. Waterflessen (ze krijgen hier alleen water mee) zijn wel wat duurder, maar ik vind die prijzen van mepal echt ronduit ridicuul.
Omdat ze die heel mooi vonden en de kwaliteit goed is. Qua melkbekers zijn de Mepal bekers bij ons de enigen die lekvrij zijn gebleken, dus dat heb ik er wel voor over. En dan kopen we de rest daar dus als set omheen ;) Ze kunnen hier weer een aantal jaar mee door en gedurende die tijd blijft het ook mooi, dus die prijs hebben we ervoor over hoor. De fruitbakjes van de Hema gebruiken we ook vaak tussendoor, maar daarvan gaat de opdruk altijd vrij snel stuk (wat misschien ligt aan het feit dat wij de bakjes in de vaatwasser stoppen). De prijs voor Mepal in vergelijking met prijs van andere merken valt overigens inderdaad echt wel mee, wij hebben een gedeelte ook nog in de aanbieding bij de Intratuin gekocht (toen hadden we de 1e helft al bij de lokale ondernemer gehaald, maar die steunen wij graag hoor ;)). Wat het vooral duur maakte is dat we voor 2 kinderen 2 setjes haalden, dus 4 sets met in totaal 16 artikelen. Dan loopt de prijs al snel aardig op :+

Over informatie-avonden, hier ging vrouwlief er vorig jaar naartoe. Voor de klas van de oudste waren maar een paar ouders aanwezig, voor de klas van de jongste was zo'n 75% aanwezig omdat de juf had aangegeven dat je je moest afmelden als je niet kwam. Dat bleek aardig drempelverhogend :') Tijdens corona werden deze infosessies nog digitaal gedaan wat automatisch tot een hogere opkomst leidde.

We hebben de juf van de oudste al gezien tijdens de overdracht met de IB-er aan het eind van het schooljaar. En de nieuwe juf van de jongste is de oude juf van de oudste. Dus geen idee of we dit jaar de informatie-avonden gaan bijwonen. Waarschijnlijk wel met inderdaad de reden die ik hier ook lees - om je gezicht te laten zien. Heel veel meer toegevoegde waarde heeft het mijn inziens eigenlijk niet.
pi_218547213
Love Mepal, B gaat naar groep 8 en gebruikt nog steeds dezelfde Mepal lunchbox als in groep 1. En hij gaat er echt niet zachtzinnig mee om.
  woensdag 20 augustus 2025 @ 12:07:52 #241
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218547306
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 11:53 schreef exode het volgende:
Love Mepal, B gaat naar groep 8 en gebruikt nog steeds dezelfde Mepal lunchbox als in groep 1. En hij gaat er echt niet zachtzinnig mee om.
Maar is die dan ook nog leuk? Mijn oudste heeft nu flamingo's (die is redelijk neutraal) en paw patrol. De jongste heeft spiderman en paw patrol. Dat is in groep 8 toch niet meer oke?
pi_218547439
Wij zijn overgestapt op wat anders na de 3e Mepal trommel en 6e Mepal beker in 5 jaar. Alleen voor de beker was het wel een zoektocht om een niet te duur niet-lekkend alternatief te vinden.
pi_218547628
Voor de oudste heb ik nu deze lunchbox van rvs van de Hema:

Supersaai maar tenminste stevig :'). Hij is inmiddels te oud voor opdrukken en hij wilde gewoon 1 groot vak voor veel boterhammen. De varianten van plastic die hieraan voldeden, waren niet bestand tegen het nieuwe puberleven. Deze blijft iig heel. Die van vorig jaar was wel gebutst en het deksel sloot niet meer lekker. Dus nu toch maar een nieuwe gekocht (nu in de aanbieding voor ¤8,99).

Zijn drinkfles komt bij de Bever vandaan, ook een stevig rvs exemplaar. Wel wat duurder maar nadat vorig jaar op dag 1 zijn dopper had gelekt en alle boeken nat waren geworden, wilde ik geen experimenten meer doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Phaidra op 20-08-2025 12:57:20 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218547920
De kinderen hebben neutrale Mepals. De versies met bloemetjes, eenhoorns en treinen neem ik afwisselend mee naar kantoor :+
  woensdag 20 augustus 2025 @ 13:29:28 #245
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_218547970
Hier de plastic lunchboxen van de hema met elastiek er omheen. Kosten geloof ik ¤3,50 per stuk en krijgen ze niet kapot.

Fles is een camelbak bottle, met rietje. Lekt niet, en lekker groot.
pi_218548938
Hier gebruiken ze weinig broodtrommels, mijn man heeft een mepal.
De kinderen hebben een thermobeker van KleanKanteen, zijn niet helemaal hufterproof (er zijn er al 2 of 3 stuk gegaan, waarvan een deel onder garantie gelukkig. Met gewone draaidop wel absoluut lekdicht en dat was echt een harde eis in de boekentas.
Op de basisschool hadden ze een flesje van kleankanteen, zitten intussen wat butsen in, maar nog steeds lekvrij.

Jongste heeft dezelfde mentor als vorig jaar, dat is handig, want ze heeft 1 vak afgerond volgend jaar die wel weer haar rooster ingeslopen is. Terwijl er toegezegd was dat ze dat niet meer hoefde te volgen.
Maar daar gaat ze dinsdag achteraan, dat worden dan 2 extra tussenuren. Helaas zitten die allemaal versnipperd door de dagen en zijn het er geen 2 achter elkaar, anders had ze in die tijd mooi naar huiswerkbegeleiding gekund.
Rooster verandert toch nog weer na de herfstvakantie over het algemeen.
pi_218549233
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 12:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Maar is die dan ook nog leuk? Mijn oudste heeft nu flamingo's (die is redelijk neutraal) en paw patrol. De jongste heeft spiderman en paw patrol. Dat is in groep 8 toch niet meer oke?
Hij heeft een rode :) gewoon egaal.
pi_218549269
B heeft een Air up, Juul een thermosding van Decathlon. B heeft zijn fles zelf betaald en ook zijn pods, daar is hij superzuinig mee. Voor sporten en Scouting neemt ie altijd 1 van zijn vele Timmerdorp bidons mee. Die smijt ie makkelijk overal neer.

Juul heeft een prinsessen mepal box als ze die zat is neemt zijn mijn groene versie maar mee en dan neem ik die van haar wel mee.
pi_218549297
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 12:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Tot groep 8 had de oudste een Mepal met dino's en de jongste gaat straks groep 8 in met een mepal met ruimtethema. Dat was/is helemaal prima nog hoor. Het scheelt wellicht dat ze met groep 6 t/m 8 samen zitten in de klas. Er is niet gauw iets te kinderachtig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218551024
Die van mij gaat ook naar groep 7 met dino’s, en de anderen naar groep 5 met eenhoorn en Woezel en Pip. Ik heb er nog niets over gehoord.

We hebben weer een mijlpaal. Na een discussie zijn de kinderen nu disco zwemmen op het vakantiepark zonder ouders. Eerste keer dat ze zelfstandig zonder ons zijn gaan zwemmen!
pi_218551278
Tof @FlyingFish ! Fijn dat ze dat samen kunnen doen :)
Dát vind ik wel het grote nadeel van 1 kind. Hoe zwemveilig hij ook is, in zijn eentje naar het zwembad en dat er dan dus niemand op hem let als er iets zou gebeuren... Dus dan ga ik toch maar mee.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 12:51:16 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218554803
Mijn oudste (6, bijna 7) ging op vakantie met het buurmeisje van 7 zelf naar het zwembad (zonder toezicht). Maar die had eerst twee weken lang bewezen dat ze zichzelf kan redden en het zwembad op onze tweede camping was max 1,35 diep en had geen gekke dingen als golfslagbaden of van die drijvende matten erin ofzo.
pi_218555003
Wij hebben onze kinderen dit jaar ook zelfstandig naar het zwembad laten gaan. Ze zijn nu 13 en 10, dus het was ook wel een beetje tijd :'). Maar de jongste heeft pas laat zijn zwemdiploma's gehaald en de afgelopen 2-3 jaar hebben we niet op campings gestaan. En onze kinderen zijn samen vaak heel druk/onbezonnen, dus toen de jongste 7 was met nét zijn A-diploma, durfde ik het echt nog niet aan om ze zonder toezicht te laten zwemmen. Ik vond het nu ook nog best spannend, eerlijk gezegd. De jongste is nu 1.30m, dus kan ook nog lang niet overal staan. Als er wel iets aan de hand zou zijn, was het nog ongeveer 10 minuten lopen naar onze tent.

Edit: het ging gelukkig prima, volgens mij hebben ze alleen een keer ruzie gekregen op weg terug naar de tent. Iets met een handdoek die tegen een ander aankwam, dat deed zeer, de veroorzaker die vond dat dat onzin was, etc. Normal day :P.

[ Bericht 12% gewijzigd door Phaidra op 21-08-2025 13:34:56 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218555413
Oh heerlijk dat steeds meer loslaten. In het zwembad van Lalandia waar we deze week zijn, hebben ze volgens B zijn telling 35 glijbanen. Ik ben na 3 x van elke bandenglijbaan wel glijbaan moe. Dat gaan ze samen en hangen wij in het bubbelbad of in een stoel te chillen.

Voordeel is wel dat dit onze 4e.....keer in dit park is dus de kinderen kennen de weg, de regels etc.

Lego Masters was fantastisch! Jaja, echt zo'n deur die met een hoop show opengaat en dan wowww.
We hebben een poppetje gemaakt zoals die in Miniland staan en veel tips gehad. We gingen met een hele grote glimlach naar buiten.

Als bedankje kregen we zelfs nog 4 Lego sets :)
  donderdag 21 augustus 2025 @ 14:53:13 #255
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218555579
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 14:26 schreef exode het volgende:
Oh heerlijk dat steeds meer loslaten. In het zwembad van Lalandia waar we deze week zijn, hebben ze volgens B zijn telling 35 glijbanen. Ik ben na 3 x van elke bandenglijbaan wel glijbaan moe. Dat gaan ze samen en hangen wij in het bubbelbad of in een stoel te chillen.

Voordeel is wel dat dit onze 4e.....keer in dit park is dus de kinderen kennen de weg, de regels etc.

Lego Masters was fantastisch! Jaja, echt zo'n deur die met een hoop show opengaat en dan wowww.
We hebben een poppetje gemaakt zoals die in Miniland staan en veel tips gehad. We gingen met een hele grote glimlach naar buiten.

Dat klinkt heerlijk!
pi_218555600
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 14:26 schreef exode het volgende:

Wat een geweldige ervaring! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218557959
He Mushanga, ben je inmiddels weer oma?
  donderdag 21 augustus 2025 @ 20:54:33 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218558412
Ik ga niet zo lekker, maar wil jullie daar niet steeds mee lastigvallen...

SPOILER
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 augustus 2025 @ 20:56:23 #259
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218558429
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:54 schreef Tink89 het volgende:

SPOILER
Mocht je vragen hebben, hier een mede edsser. Wie gaat de diagnose stellen?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_218558455
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:54 schreef Tink89 het volgende:

SPOILER
SPOILER
.
pi_218558610
Tink :* Ik ga duimen!
pi_218558715
Sterkte Tink, duimen draaien. En vooral blijven spuien als het oplucht :*
  donderdag 21 augustus 2025 @ 21:27:16 #263
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218558737
Txs allemaal.

Ynske:
SPOILER
Amaranta:
SPOILER
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 augustus 2025 @ 21:35:21 #264
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218558812
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 21:27 schreef Tink89 het volgende:
Txs allemaal.

Ynske:
SPOILER
Amaranta:
SPOILER
SPOILER
Today is life -

Dale Carnegie
pi_218558922
@Tink89 je mag mijn dm/pm ook altijd volgooien :* het is klote, en je verhaal kwijt kunnen helpt soms net een beetje, dus gebruik die mogelijkheid vooral!
pi_218559150
@Tink89 :*
SPOILER
pi_218559262
@Tink89, wat heftig die klachten en heel naar voor je. Ik duim voor je dinsdag en hoop dat de juiste hulp snel in gang gezet kan worden voor je.

En voel je nooit bezwaard om te spuien! :*

@exode, dat klinkt als een fantastisch leuke dag O+
pi_218559345
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 20:15 schreef amaranta het volgende:
He Mushanga, ben je inmiddels weer oma?
Nope, nog niet. Het is nog rustig daarbinnen en dochter heeft weer es een virus te pakken dus als ie nog even blijft zitten, is dat prima ;)

Ach Tink ;( Spui gewoon, oké? Ik duim ook mee voor dinsdag. En ik duim nog harder voor je dat je straks weer helemaal goed in je velletje zit :*

Hoe heb ik al die jaren zonder airfryer kunnen leven?

[ Bericht 3% gewijzigd door Mushanga71 op 21-08-2025 22:49:49 ]
If they say
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')