Ik ga hier zeker nog wel even een gesprekje over hebben. Ze hoefde alleen even te laten weten via de app dat ze thuis was, maar ik had haar toch al horen thuiskomen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:17 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind dat nog heel vriendelijk van je Nijna… ik zou dochter toch echt wel duidelijk hebben gemaakt dat ik niets van ze wil horen, en haar vandaag op haar flikker geven dat dit niet is hoe het werkt hier in huis. Logeren prima, maar niet zo last minute als het geen noodzaak is. En dan nog houd je rekening met huisgenoten.
Lego Discovery center is niet echt de moeite waard imo, dat is wel echt op jonge kinderen gericht en erg duur voor wat je krijgt. Wij zijn er 1 keer geweest, was leuk maar gaan nooit meer terug. In Den Haag zijn echt leukere dingen. Museon/Omniversum en de Gevangenpoort (als hij dat soort dingen niet te eng vindt) bijvoorbeeld, of een bezoek aan de tweede kamer. Drievliet is ook een leuk pretpark tegenwoordig. En als het een gamer is het Nationaal Videogame museum in Zoetermeer, daar kun je ook met de tram vanuit Den Haag komen (maar die gaan binnenkort weer een tijdje dicht ivm verhuizing).quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:22 schreef Hupje het volgende:
@:FlyingFish Leuk! Mooi wat dingen gecombineerd zo, en gezellig samen.
Ik wil komend schooljaar een keer een nachtje weg regelen naar Den Haag, voor Madurodam en het Lego Discovery Center. Daar komen we anders nooit.
Bff meldde vanmiddag om 4 uur dat haar moeder waarschijnlijk niet wist dat ze hier zat... dus ik heb puber gezegd dat ik dat dus wel wil weten als ze ergens blijft slapen. Want dat ik dat echt niet tof zou vinden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:12 schreef -Spring het volgende:
Dat zou echt een L-actie kunnen zijn, Nijna. Lekker egocentrisch.![]()
Maar hoewel ik de manier waarop niet ideaal zou vinden, zou ik het wel fijn vinden dat haar vrienden zich veilig genoeg voelen om 's nachts bij jullie thuis te crashen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 20:59 schreef Schanu het volgende:
Ik zit met mijn handen in het haar m.b.t. de 8 jarige.Als ik jouw posts lees ben ik zelf ook weer zo'n 10 jaar terug in het leven. Echt alles in jouw spoiler is herkenbaar. Ik kan je alleen maar helpen hopen dat wat onze psychiater zei ook voor je 8-jarige gaat gelden, namelijk dat er een tijd komt dat ze eerst gaat nadenken en niet primair uit emoties reageert. Bij mijn zoon is dat gelukt (met nog maar af en toe een uitbarsting).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de grootste hulp die ik hierbij gehad heb was van de leerkrachten in het Speciaal Onderwijs en hun motto dat wat er vandaag fout is gegaan, morgen weer vergeten en vergeven is. Elke dag weer beginnen met een schone lei bleek zo ontzettend heilzaam te zijn. Daar heb ik zelf ook van geleerd.
Zijn kamer draagt trouwens nog steeds de sporen van toen. Wij zijn gestopt dat te repareren. Dus er zitten gaten in zijn vloer en zijn deur is deels ingetrapt. En dat van die deur is niet eens van zo heel lang geleden ook
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:12 schreef Tink89 het volgende:
Ach Schanu, wat een ellende. Sterkte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:24 schreef Schanu het volgende:
[..]Ik snap je angst volledig. Hopelijk kom je bij Dr. Bosman verderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Dankjewel voor je hoopvolle berichtquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Als ik jouw posts lees ben ik zelf ook weer zo'n 10 jaar terug in het leven. Echt alles in jouw spoiler is herkenbaar. Ik kan je alleen maar helpen hopen dat wat onze psychiater zei ook voor je 8-jarige gaat gelden, namelijk dat er een tijd komt dat ze eerst gaat nadenken en niet primair uit emoties reageert. Bij mijn zoon is dat gelukt (met nog maar af en toe een uitbarsting).
En de grootste hulp die ik hierbij gehad heb was van de leerkrachten in het Speciaal Onderwijs en hun motto dat wat er vandaag fout is gegaan, morgen weer vergeten en vergeven is. Elke dag weer beginnen met een schone lei bleek zo ontzettend heilzaam te zijn. Daar heb ik zelf ook van geleerd.
Zijn kamer draagt trouwens nog steeds de sporen van toen. Wij zijn gestopt dat te repareren. Dus er zitten gaten in zijn vloer en zijn deur is deels ingetrapt. En dat van die deur is niet eens van zo heel lang geleden ook
Ah, oke, het leek me een soort mini uitvoering van een kruising tussen Legoland en Lego House. Maar dan slaan we dat misschien over. Ook bedankt voor de andere tips! Nu nog inplannenquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:26 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Lego Discovery center is niet echt de moeite waard imo, dat is wel echt op jonge kinderen gericht en erg duur voor wat je krijgt.
Ik heb evt nog 3 tickets voor lego discovery, wij gaan er niet aan toekomen deze vakantie,had ze te koop staan maar verkopen lukt niet maar weggooien vind ik ook zonde, dus als je interesse hebt stuur dan een pb, dan stuur ik ze vd week naar je op.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 22:07 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ah, oke, het leek me een soort mini uitvoering van een kruising tussen Legoland en Lego House. Maar dan slaan we dat misschien over. Ook bedankt voor de andere tips! Nu nog inplannen
Hm, als ik het zo hoor gaan wij het ook overslaan. Maar bedankt voor het aanbod!quote:Op zondag 10 augustus 2025 06:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb evt nog 3 tickets voor lego discovery, wij gaan er niet aan toekomen deze vakantie,had ze te koop staan maar verkopen lukt niet maar weggooien vind ik ook zonde, dus als je interesse hebt stuur dan een pb, dan stuur ik ze vd week naar je op.
Ik heb best oke geslapen, maar voel mij vandaag wiebelig en leeggezogen. Dochter was zich van geen kwaad bewust vanmorgen. Uiteindelijk toch een kort gesprekje kunnen hebben, toen gaf ze schoorvoetend haar excuses. Later kwam ze er zelf op terug en gaf ze aan dat haar hoofd extreem druk is en dat ze eigenlijk niks meer kan hebben, ook qua geluid (ze klaagt idd vaker dat haar koptelefoon onvoldoende dempt maar we hebben 2 verschillende soorten). Dus ze zit echt niet lekker in haar velletje en dat brengt het voor mij wel wat makkelijker in perspectief.quote:Op zondag 10 augustus 2025 11:26 schreef amaranta het volgende:
Hey @:Schanu, heb je een beetje kunnen slapen? Hoe is het met je? En met dochter?
Mss nog een idee om van die vliegtuigdopjes in te doen en dan een koptelefoon daaroverheen?quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:32 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ik heb best oke geslapen, maar voel mij vandaag wiebelig en leeggezogen. Dochter was zich van geen kwaad bewust vanmorgen. Uiteindelijk toch een kort gesprekje kunnen hebben, toen gaf ze schoorvoetend haar excuses. Later kwam ze er zelf op terug en gaf ze aan dat haar hoofd extreem druk is en dat ze eigenlijk niks meer kan hebben, ook qua geluid (ze klaagt idd vaker dat haar koptelefoon onvoldoende dempt maar we hebben 2 verschillende soorten). Dus ze zit echt niet lekker in haar velletje en dat brengt het voor mij wel wat makkelijker in perspectief.
Hebben we overwogen idd maar ze wil niets in haar oren dus dat maakt het lastig.quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:47 schreef BE het volgende:
[..]
Mss nog een idee om van die vliegtuigdopjes in te doen en dan een koptelefoon daaroverheen?
Je kan ook op maat gemaakte oodroppen laten maken, maar mijn noisecancelling koptelefoon icm muziek werkt het beste.quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:32 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ik heb best oke geslapen, maar voel mij vandaag wiebelig en leeggezogen. Dochter was zich van geen kwaad bewust vanmorgen. Uiteindelijk toch een kort gesprekje kunnen hebben, toen gaf ze schoorvoetend haar excuses. Later kwam ze er zelf op terug en gaf ze aan dat haar hoofd extreem druk is en dat ze eigenlijk niks meer kan hebben, ook qua geluid (ze klaagt idd vaker dat haar koptelefoon onvoldoende dempt maar we hebben 2 verschillende soorten). Dus ze zit echt niet lekker in haar velletje en dat brengt het voor mij wel wat makkelijker in perspectief.
Erg wisselend. De migraine blijft nogal aanwezig, valt geen peil op te trekken. Met erge warmte/benauwdheid merk ik wel dat het sneller komt. Duizeligheid etc ook. Maar ja, zal ermee moeten leven denk ik.quote:
Op zich wel grappig, maar ik loop 9 van de 10 dagen wel maakt of halfnaakt door het huis voor ik kleren aantrek (drogende hormoongel en weinig tijd/geduld) dus zo'n puber zou zich in mijn huis tot schrikken als ie wakker werd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:27 schreef livelink het volgende:
Ik vind dat soort puberacties ook wel leuk. Of zondagochtend beneden komen en dan een slungelige puber op de bank vinden. Te dronken om naar huis te kunnen na een feestje en toen maar door mijn zoon achterop de fiets naar ons meegenomen. Moet niet wekelijks gebeuren, maar zo af en toe vind ik dat wel gezellig.
Wij zijn ook gestopt met repareren, hebben alleen hier en daar beschermende maatregelen getroffen, zoals een strip op de muur waar de deur tegen knalt en een waar de tafel de muur in gaat. De deuken en krassen komen wel een keer als het echt over is.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:19 schreef livelink het volgende:
Geen last van. Ben ergens rond S3 afgehaakt.quote:Op maandag 11 augustus 2025 01:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Tip: begin niet aan Stranger Things. Tis nogal...verslavend
Voor nu ist iig nog spannend dus ik zie het welquote:Op maandag 11 augustus 2025 09:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Geen last van. Ben ergens rond S3 afgehaakt.
Een tof museum, groot binnenzwembad (al is dat wel druk wrs) of een last-minute vakantie in een huisje met aircoquote:Op maandag 11 augustus 2025 12:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Vandaag mijn eerste vakantiedag, ben 3 weken vrij. Ik vind het ook wel lekker om als laatste regio vakantie te hebben. Wij hebben geen vakantieplannen, voel me er wel een beetje rot over vanwege Simon.
Manlief heeft flinke problemen/pijn aan zijn heup, dus die kan niet veel lopen. Ik heb zelf ook weinig fut om koffers te pakken. We hebben nog 3 weken te gaan, dus welicht komt er nog een spontaan idee.
Deze week wordt het ook echt veel te warm voor me, heb nu al hoofdpijn door de warmte. Slecht geslapen ook nog, dus geen leuk begin van de vakantie.
Dus ben aan het kijken voor leuke ideeën om te doen zonder dat je in de zon hoeft.
Greatquote:Op maandag 11 augustus 2025 14:32 schreef Mushanga71 het volgende:
Data half miljoen vrouwen gehackt bij bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
https://www.rtl.nl/nieuws(...)data-gehackt-vrouwen
Kutzooi![]()
Ik vind juist de eerste zijn heerlijkquote:Op maandag 11 augustus 2025 10:11 schreef FlyingFish het volgende:
Wij gaan vandaag pas op vakantie! Ik vind de laatste vakantieregio zijn altijd zo relaxt! Als kind zijnde al!
Ik las het, erg welquote:Op maandag 11 augustus 2025 14:32 schreef Mushanga71 het volgende:
Data half miljoen vrouwen gehackt bij bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
https://www.rtl.nl/nieuws(...)data-gehackt-vrouwen
Kutzooi![]()
Nobel van je. Fijn dat ze zo’n fijne buur hebben.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:15 schreef F_r het volgende:
Onze buurvrouw is een paar weken geleden gevallen. Ze is al op leeftijd en alleen. Ik probeer een beetje te helpen. Kan ik vast oefenen voor als mijn ouders en of schoonouders hulpbehoevend worden.
Ze heeft een breuk in haar bekken. Dus bed beneden 1x per dag thuiszorg en dat is het. Dus vanavond maar weten gebracht en morgenochtend zet ik de slowcooker met lasagne aan dan breng ik ook wat naar de buurvrouw.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nobel van je. Fijn dat ze zo’n fijne buur hebben.
Zorg voor ouders is naar mijn idee intensiever dan voor een zieke buur.
Mijn buren gaan verhuizen, als ik me niet vergis naar jouw wijk ook.
En het huis van hun buren is ook verkocht. Dus ik heb straks 2 nieuwe buren in de 2 kapper naast ons huis.
Ben benieuwd
Goede reis terug!quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:53 schreef amaranta het volgende:
Wij rijden nu door Parijs op weg naar huis. Drukte valt mee.
Ja, dat! Heel fijn @Vanyel, hoewel de aanleiding voor het extra hulp aanvaarden natuurlijk minder was.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:52 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Vanyel wat ontzettend fijn om te lezen dat het langzaamaan beter gaat en dat de hulp jullie en de jongste zoveel lucht geeft
Cute. Misschien heeft wel gelijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:34 schreef exode het volgende:
Die dode zeehonden vonden onze kinderen bijna interessanter dan de levende exemplaren. Hij/zij lag er nog niet lang want het was niet goor maar nog volledig in tact.
Het is hier vandaag 27 graden, dus we hebben wat warmte uit Nederland denk ik.
Juul is ervan overtuigd dat als ze met een strandbal de zee in gaat, de zeehonden komen spelen. Ik heb beloofd dat te filmen.....
Je mag mijn pubers wel gebruiken als behang?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:40 schreef Nijna het volgende:
@:Mushanga71 fijn dat het weer naar behoren werkt!
Iemand nog een rol behang over om een puber achter te plakken?
Als die gezelliger zijn dan de diva hier... ze is niet op haar best zeg maar, morgen als ze wel geslapen heeft dan krijgt ze nog wel te horen dat dit de laatste keer was dat ze zich zo gedraagt want ik ben er behoorlijk klaar mee. Ze ligt nu te slapen op de bank, hopelijk straks een iets vrolijkere versie.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Je mag mijn pubers wel gebruiken als behang?
Airmiles!quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:34 schreef capricia het volgende:
Ik drop de vraag maar even hier, hoef er geen apart topic ofzo voor aan te maken.
Wij willen beginnen september als gezin naar de Efteling. Is er nog ergens een manier om goedkopere kaartjes aan te schaffen? Gaat om drie personen.
Of wat is de goedkoopste manier?
Thanks everyone!
Of rondom de verjaardag van een van de drie. Dan krijg je ook korting.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:34 schreef capricia het volgende:
Ik drop de vraag maar even hier, hoef er geen apart topic ofzo voor aan te maken.
Wij willen beginnen september als gezin naar de Efteling. Is er nog ergens een manier om goedkopere kaartjes aan te schaffen? Gaat om drie personen.
Of wat is de goedkoopste manier?
Thanks everyone!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik vraag mij ook wel af in hoeverre en hoe erg je gekwetst kan zijn door haar actie.
Ze is 7, weet heus wel goed of fout maar hoe haar gedachten waren en hoever die verantwoordelijkheid ligt van verstandig of onverstandig?
Inlevingsvermogen?
Ik vind dat best lastig.
Morgen met Z. eens praten.
[ Bericht 2% gewijzigd door vencodark op 14-08-2025 23:16:41 ]
Precies dit.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 07:40 schreef Nijna het volgende:
Ik zou met Z. bespreken dat dit niet de manier is. Dat mensen ontzettend ongerust waren. Ik zou ook met Z naar opa en oma en excuses laten aanbieden.
Maar ik zou ook met opa en oma bespreken dat ze even overleggen met jullie als een kind zo duidelijk aangeeft naar huis te willen, ipv "we zouden 2 dagen dus je blijft gewoon". Misschien was even bellen ook helpend geweest, had kind zich in elk geval gehoord gevoeld.
Ik begrijp dat ze het vervelend vinden dat Z aan de wandel is gegaan, maar "vreselijk gekwetst" vind ik denk ik wat overdreven. Ik denk dat Z. daar helemaal niet over heeft nagedacht, die wilde naar huis en daar werd niet naar geluisterd.
Kind van die leeftijd bedenkt nog niet dat je andere mensen kan kwetsen met dit soort acties. En wellicht ook een goede les dat ze Z. dus niet alleen buiten moeten laten in dit soort gevallen.
Dat je man niet even laat weten dat Z. thuis is vind ik bijzonder. Hij wist toch ook dat Z. bij opa en oma logeerde?
Ik zou verwachten dat hij dan op zijn minst even checkt of opa en oma iets hebben afgesproken met Z. hierover.
Gelukkig eind goed al goed
Dit helemaal.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 07:40 schreef Nijna het volgende:
Ik zou met Z. bespreken dat dit niet de manier is. Dat mensen ontzettend ongerust waren. Ik zou ook met Z naar opa en oma en excuses laten aanbieden.
Maar ik zou ook met opa en oma bespreken dat ze even overleggen met jullie als een kind zo duidelijk aangeeft naar huis te willen, ipv "we zouden 2 dagen dus je blijft gewoon". Misschien was even bellen ook helpend geweest, had kind zich in elk geval gehoord gevoeld.
Ik begrijp dat ze het vervelend vinden dat Z aan de wandel is gegaan, maar "vreselijk gekwetst" vind ik denk ik wat overdreven. Ik denk dat Z. daar helemaal niet over heeft nagedacht, die wilde naar huis en daar werd niet naar geluisterd.
Kind van die leeftijd bedenkt nog niet dat je andere mensen kan kwetsen met dit soort acties. En wellicht ook een goede les dat ze Z. dus niet alleen buiten moeten laten in dit soort gevallen.
Dat je man niet even laat weten dat Z. thuis is vind ik bijzonder. Hij wist toch ook dat Z. bij opa en oma logeerde?
Ik zou verwachten dat hij dan op zijn minst even checkt of opa en oma iets hebben afgesproken met Z. hierover.
Gelukkig eind goed al goed
Het kind is stom geweest? Het kind is een kind! Natuurlijk doet dat soms dingen die niet handig zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 16:59 schreef vencodark het volgende:
Mijn pa was net hier om onze zoon thuis te brengen.
Samengevat willen mijn ouders Z. “voorlopig” niet zien en heeft ze het echt verbruid.
Zo weglopen, respectloos, dit hebben ze niet verdiend, etc etc.
Z. had eerder vanmiddag al “sorry” aan de telefoon tegen mijn moeder gezegd maar die kon ook alleen maar koud reageren.
“Ja, en nu dan? Ik weet niet wat ik hiermee moet”.![]()
Ik vind het allemaal nogal hard en ben er eigenlijk ook heel verdrietig over.
Ja, het kind is stom geweest. Maar om zo afgeschreven te worden vind ik echt heel cru.
Alsof ze al een volwassen meid is.
Damn.
Sorry dat mijn kinderen niet perfect zijn.
Wat een avontuurquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 16:50 schreef Vicky het volgende:
Jeetje wat een verhaal @:venco. Ik snap je ouders maar in vind hun reactie persoonlijk een beetje overdreven. Z is 7.. die heeft nog geen flauw idee van actie/reactie.
Ik vind eerder dat je man "fout" is hierin. Die had zijn ouders meteen moeten bellen.
😢😢😢 wij zijn weer thuis na 4 geweldige weken in Florida. Disney, Universal, helicopter vlucht, op een propellorboot door de Everglades alligators spotten... gelukkig hebben we een blog bijgehouden zodat we alles nog een keer rustig kunnen teruglezen.
Het was wel even spannend. We vlogen via Orlando naar Reykjavik naar Amsterdam. Overstaptijd was 5 kwartier. We vertrokken met bijna een uur vertraging. Kwamen 30 minuten voor vertrek aan, snel door de douane en naar het vliegtuig. Het boarden was al begonnen. Gelukkig gered. Op Schiphol hadden we heel snel de koffers en nog geen 45 minuten na de landing zaten we in de taxi.
Op de vlucht van Orlando naar Reykjavik ging er nog een man knock-out. Hij wankelde in het gangpad, stootte eerst tegen mijn man aan, knalde toen tegen mij om vervolgens achterover te klappen. Hij was ontzettend aan het zweten. Meteen stewardessen erbij en die wilden hem op allerlei manieren helpen. Waarschijnlijk was hij out gegaan door de warmte en te weinig eten. Meneer was stronteigenwijs en nam praktisch niks aan. Gelukkig geen noodlanding hoeven maken. Zou ook lastig zijn want we vlogen boven de Atlantische oceaan.
We zijn net op tijd weg, het kan zijn dat orkaan Erin een stukje van Florida gaat raken.
Daar vrees ik ook voor, dit gaat ze niet vergeten... (weet ik uit ervaring)quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 18:26 schreef amaranta het volgende:
De reactie van je ouders is heel overtrokken en ik vrees dat je dochter dat ook niet zomaar gaat vergeten en dat de band mogelijk permanent beschadigd zal zijn.
Ja, dat kan ik me dezelfde avond wel voorstellen, maar niet nadat ze er al een nachtje over hebben kunnen slapen. Ik vind het zo triest, want juist opa en oma zijn de mensen die onvoorwaardelijk van je houden in mijn herinnering en als ik kijk naar mijn eigen kinderen met mijn ouders. En als dat gevoel op 7-jarige leeftijd al zo beschadigd wordt vind ik dat op zijn zachtst gezegd pijnlijk.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:54 schreef FlyingFish het volgende:
Misschien goed om het even een weekje te laten rusten en het er dan nog eens rustig met z’n allen over hebben, dan is de ergste emotie er vanaf. En dan vooral bespreken hoe zoiets in de toekomst voorkomen kan worden, met Z er bij. Er is excuses aangeboden en dat lijkt me vanuit jullie alles wat je nu kunt doen.
Ik kan me best voorstellen dat de ouders in paniek waren, en dat afreageren. Hoort niet, maar is wel menselijk. Ik snauw mijn kinderen ook af als er een bijna onder een auto loopt.
Mijn kinderen zullen zich mijn vader ook niet herinneren als de leuke opa, zeker mn jongste niet, Hij heeft altijd commentaar op hem en altijd wat te zeuren, dat heeft hij bij de oudste wel echt minder... soms zijn volwassenen nog kleiner dan de kinderen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 19:38 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me dezelfde avond wel voorstellen, maar niet nadat ze er al een nachtje over hebben kunnen slapen. Ik vind het zo triest, want juist opa en oma zijn de mensen die onvoorwaardelijk van je houden in mijn herinnering en als ik kijk naar mijn eigen kinderen met mijn ouders. En als dat gevoel op 7-jarige leeftijd al zo beschadigd wordt vind ik dat op zijn zachtst gezegd pijnlijk.
Maar goed, ik hoop dat het heel snel weer goed komt en de eerste stap moet toch van de volwassenen komen hoor.
Ik kan me ook wel voorstellen dat je je frustratie een beetje in houdt als er nog een ander kind aanwezig is, en dat dat er dus pas uit komt als het kind weg is. Als het prima ouders waren dan komen ze als opa en oma ook echt nog wel tot inkeer (al merk ik wel aan mijn eigen ouders dat hoe ouder ze worden, hoe meer rigide ze worden, wat hun overtrokken reactie ook deels kan verklaren). Ik denk dat hun relatie vanuit beide kanten een flinke knauw heeft opgelopen, en dat is ook vanuit beide kanten te begrijpen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 19:38 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me dezelfde avond wel voorstellen, maar niet nadat ze er al een nachtje over hebben kunnen slapen. Ik vind het zo triest, want juist opa en oma zijn de mensen die onvoorwaardelijk van je houden in mijn herinnering en als ik kijk naar mijn eigen kinderen met mijn ouders. En als dat gevoel op 7-jarige leeftijd al zo beschadigd wordt vind ik dat op zijn zachtst gezegd pijnlijk.
Maar goed, ik hoop dat het heel snel weer goed komt en de eerste stap moet toch van de volwassenen komen hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Team extra vakantie!quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 08:54 schreef Tink89 het volgende:
Venco ik denk dat er al heel veel gezegd is over de reactie van je ouders, maar wat mij nog het meest raakt, is 'ze hoeven haar voorlopig niet te zien'. Alsof je als kleinkind ineens niet meer mag bestaan als je iets verkeerd gedaan hebt. Ik word er plaatsvervangend verdrietig van.
Hillie, wat een suf gedoe van je man. Hij kan toch gewoon met je praten en zelf even laten weten of hij wel of niet nog thuis komt eten? Ik had denk ik niet eens iets bewaard... Maar da's ook wel weer makkelijk praten achteraf en vanaf de zijlijn ;-)
Hier is KVW klaar, heb ik gisteren nog even een paar nieuwe gymschoenen gekocht, zijn we een nieuwe knutselkast voor mij in de woonkamer en het maken en gaat iedereen maandag weer naar werk of school. Jammer! Ik had echt nog wel 5 weken vakantie extra willen hebben.
Ik was (haha) daar zo klaar mee, dat ik geen kleding meer was die niet in de wasmand zit en ook geen extra was aanzet daarvoor. Ik heb 2 vaste dagen waarop ik de was doe en heb je die gemist, dan is er 3/4 dagen later weer een kans. Heb je tussendoor iets nodig, dan regel je zelf maar dat het gewassen wordt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 08:30 schreef Nijna het volgende:
Over mannen gesproken, ik vroeg gisteravond of iedereen zn was in de wasmand wilde gooien omdat ik vanmorgen ging wassen. En natuurlijk... was is klaar man komt naar beneden: ik heb mn was in de wasmand gegooid hoor...![]()
Zucht.
Ik was goed uitgerust. Maar na deze week (2 dagen op school voorbereiden en 3 dagen, 1 avond kindervakantieweek organiseren en 1 avond vrijwilligersfeest) gevloerdquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Team extra vakantie!
Ik ben echt totaal niet uitgerust. Zelfs niet na 4 wk (letterlijk) niks doen in Spanje.
Ik vrees dat er behalve losweken niet veel opzit, eventueel een flink natte lauw-warme washand erop om sneller te weken en dan langzaam loshalen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:10 schreef amaranta het volgende:
Ff een ander vraagje.
Ik heb woensdag wat laten weghalen. Het is gehecht, ik denk deels onderhuids, dat weet ik niet, daar heeft ze het wel over gehad.
Het zijn in ieder geval oplosbare hechtingen.
Nu zit er een soort (hecht)pleister op. Maar een die zeg maar helemaal plakt, ook op de wond.
Ik vind het best spannend om die te verwijderen omdat ik bang ben dat hechtingen misschien meekomen en er zit sowieso droog bloed aan.
Ik ga in ieder geval beetje losweken onder de douche, maar nog andere tips?
Zoon had een flinke wond laatst waarbij het vette gaas toch helemaal met de wond was gaan verkleven. Heel veel geduld en weken in lauw water met zout heeft hier geholpen met loshalen, maar dat was niet met hechtingen maar met wond/korstvorming.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:10 schreef amaranta het volgende:
Ff een ander vraagje.
Ik heb woensdag wat laten weghalen. Het is gehecht, ik denk deels onderhuids, dat weet ik niet, daar heeft ze het wel over gehad.
Het zijn in ieder geval oplosbare hechtingen.
Nu zit er een soort (hecht)pleister op. Maar een die zeg maar helemaal plakt, ook op de wond.
Ik vind het best spannend om die te verwijderen omdat ik bang ben dat hechtingen misschien meekomen en er zit sowieso droog bloed aan.
Ik ga in ieder geval beetje losweken onder de douche, maar nog andere tips?
Nee, vrees van niet. Ben de mijne aan het oprekken, maar het is wel ver.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:12 schreef amaranta het volgende:
Ohja en morgen gaat mijn 17jarige baby mijn veilige baarmoeder verlaten. Denk niet dat de navelstreng tot Maastricht kan gaan..
Ik las dit even in de context van de pleister en dacht… huh? 😅quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, vrees van niet. Ben de mijne aan het oprekken, maar het is wel ver.
Maastricht is wel een hele leuke en fijne stad.
Sterkte!
Ik heb het niet over de hechtingen zelf maar de pleister die er bovenop zit. Of begrijp ik jou verkeerd?quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:22 schreef Vanyel het volgende:
Ja een tip waar je mogelijk niet naar zoekt maar bij alledrie mijn operaties (wel heel lange littekens, weet niet of dat anders is) werden oplosbare hechtingen gebruikt. Die lossen enkel op als ze vochtig zijn. De stukjes die aan de buitenkant zitten, kunnen dus heel blijven. Als die goed vastzitten in je huid, kunnen ze je litteken lelijk maken en trager helpen omdat je huid op elkaar geduwd zit. Ik ontdekte dat tijdens het helingsproces na de eerste operatie, daar zitten nu dus een paar harde stukjes in doordat er wat huid dubbel zat door zo'n vastzittend draadje.
Na de andere 2 (ja ik had maar 2 borsten maar eentje is 2x gedaan) heb ik na een week of 2, zodra de huid vast zat, al die losse draadjes los gepulkt. Dat heelde vervolgens een stuk sneller.
Haha, nee, van de navelstrengquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 10:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik las dit even in de context van de pleister en dacht… huh? 😅
quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hier nog 2 weken vakantie en ik ben er zelf enorm aan toe dat ze weer gaan, Ze vinden dit de stomste vakantie ever omdat ik alleen maar druk ben geweest met opa ( die 2 weken lang doodziek in t zkh lag) en we niks leuks gedaan hebben... ( avifauna, dinoworld, funzone, en rondvaart waren blijkbaar niet leuk)
En ze maken alleen maar ruzie..m puberella heeft er haar levensmissie van gemaakt om op haar broer te letten en alles te bekritiseren, waarop hij woest wordt en fysiek wordt ( emotie regulatie zijn we mee bezig)
Ik voel me dus kei schuldig omdat zij dit zo ervaren en ik ze zoveel meer had gegund,mja ook financieel moet het kunnen, en ik ben gewoon zo vreselijk moe, ik heb geen moment voor mezelf, ze plakken continue aan mij, of zijn in mijn buurt... en ik begrijp hun behoefte aan die veiligheid met alles wat er gebeurd is maar even alleen klinkt heel fijn...
Maar goed, janken, ademen en weer doorgaan, het nu eenmaal zoals het is..
#einde jankverhaal
Kun je vast even oefenenquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haha, nee, van de navelstreng
Mijne gaat over anderhalve week. Wel op campus, niet op kamers, is toch weer net anders.
Heel veel sterkte GM!quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hier nog 2 weken vakantie en ik ben er zelf enorm aan toe dat ze weer gaan, Ze vinden dit de stomste vakantie ever omdat ik alleen maar druk ben geweest met opa ( die 2 weken lang doodziek in t zkh lag) en we niks leuks gedaan hebben... ( avifauna, dinoworld, funzone, en rondvaart waren blijkbaar niet leuk)
En ze maken alleen maar ruzie..m puberella heeft er haar levensmissie van gemaakt om op haar broer te letten en alles te bekritiseren, waarop hij woest wordt en fysiek wordt ( emotie regulatie zijn we mee bezig)
Ik voel me dus kei schuldig omdat zij dit zo ervaren en ik ze zoveel meer had gegund,mja ook financieel moet het kunnen, en ik ben gewoon zo vreselijk moe, ik heb geen moment voor mezelf, ze plakken continue aan mij, of zijn in mijn buurt... en ik begrijp hun behoefte aan die veiligheid met alles wat er gebeurd is maar even alleen klinkt heel fijn...
#einde jankverhaal
Ze heeft een woning samen met een vriendin.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 11:29 schreef Mushanga71 het volgende:
Mannen? Geen commentaar![]()
GM![]()
@:amaranta, Maastricht isGaat ze op kamers of treint ze heen en weer?
Dochter heeft tijdens dr bachlor heen en weer getreind, 4 uur per dag, zonder vertraging. Tijdens dr master was dat geen doen meer en huurde ze een studio. Pleister werd er niet in één keer afgerukt, zeg maar
Das dan wel weer fijn, dat ze er niet alleen zit. Maar toch, auwquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 11:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze heeft een woning samen met een vriendin.
Dat is wel echt heel erg tof! Heeft ze er zin in, vindt ze het zelf ook wel spannend?quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 11:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze heeft een woning samen met een vriendin.
Beiden ja.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 12:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is wel echt heel erg tof! Heeft ze er zin in, vindt ze het zelf ook wel spannend?
Je begrijpt me goed, dit was een vervolgtip voor als de pleister eraf is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 10:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de hechtingen zelf maar de pleister die er bovenop zit. Of begrijp ik jou verkeerd?
Nou, voor iemand die het financieel niet heel breed heeft hebben jullie echt enorm veel gedaan!quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
#einde jankverhaal
Ja, dat is een behoorlijke stap.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 12:22 schreef amaranta het volgende:
[..]
Beiden ja.
2 kuikens van 17 samen in een huis.
We hebben inderdaad een heerlijk zwembad, maar de jongste mag niet ivm oorontsteking, en de oudste heeft geen vriendinnen om mee te gaan dus wil niet zonder mij...quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 12:48 schreef BE het volgende:
[..]
Nou, voor iemand die het financieel niet heel breed heeft hebben jullie echt enorm veel gedaan!![]()
Je ziet zelf heel goed waar het idd vandaan komt, maar dat maakt het voor jou echt niet minder zwaar!![]()
Ik gun je idd wat lucht hoor! Laten die laatste weken maar even snel omvliegen!
Is er in jouw dorp niet ook een klein zwembad? Of gaan ze dan liever niet zonder jou?
Goed voor jezelf zorgenquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 13:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
We hebben inderdaad een heerlijk zwembad, maar de jongste mag niet ivm oorontsteking, en de oudste heeft geen vriendinnen om mee te gaan dus wil niet zonder mij...
Ik heb gister besproken dat ik 2x per dag een half uurtje niet beschikbaar ben... dan mogen ze nergens voor roepen tenzij levensbedreigend...
En ik ga inderdaad wel eens een stuk lopen met de hond, even alleen, muziek aan en lopen.
@:amaranta, da5 is wel next level loslaten ja, vrees dat er niet genoeg rek in de navelstreng zit...
Ze kan de eerste gymles ook prima zonder schoenen hoor.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 16:26 schreef Tink89 het volgende:
Gewoonmezelf: lukt het ook niet met een oordopje? Ik weet effe niet meer hoe oud je kinderen zijn, maar een kamp of ergens vrijwilligen ofzo kan ook een leuke invulling voor een zomerweek zijn.
Die gymschoenen die ik gisteren kocht? Die passen niet... Mijn dochter heeft smalle voeten en die deze zijn ontzettend te breed. Dus ipv alles op orde heb ik nu nog een klusje voor de laatste dag van de vakantie.
Heel goed. Welkom.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 17:31 schreef Aberkullie het volgende:
Ik kom niet meer in NWS, hoe is het hier?
Zwemdoppen heeft hij maar die mogen niet met loop/bloedoor. Zijn al vanaf half mei bezig met dat oor.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 16:26 schreef Tink89 het volgende:
Gewoonmezelf: lukt het ook niet met een oordopje? Ik weet effe niet meer hoe oud je kinderen zijn, maar een kamp of ergens vrijwilligen ofzo kan ook een leuke invulling voor een zomerweek zijn.
Die gymschoenen die ik gisteren kocht? Die passen niet... Mijn dochter heeft smalle voeten en die deze zijn ontzettend te breed. Dus ipv alles op orde heb ik nu nog een klusje voor de laatste dag van de vakantie.
Heb je al ‘Go go gadget navelstreng’ geprobeerd?quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, vrees van niet. Ben de mijne aan het oprekken, maar het is wel ver.
Maastricht is wel een hele leuke en fijne stad.
Sterkte!
Sinds ik van een juf hoorde dat J elke maandag alleen maar vertelde dat hij had gegamed in het weekend (en hij zei, ik weet toch niet meer wat ik allemaal gedaan heb), bespreken we op zondagavond het weekend na. Vooral omdat hij zo ook meer voldaan het weekend afsluit.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:48 schreef Schanu het volgende:
En wat jij Hilliebillie zegt, zo herkenbaar. Vorig jaar mocht de jongste na de vakantie op school tekenen wat ze het leukste vond dat ze tijdens de vakantie had gedaan. Ze tekende een ijsje omdat we de dag voor school naar de ijssalon waren geweest. We waren die vakantie 4 dagen naar Disneyland geweestWas ze vergeten zei ze
Maar als alles goed gaat komen ze ook na die 4-5 jaar niet meer terug, en met een beetje pech blijven ze zelfs in die regio… ik ken iig niemand die tijdens zijn studie op kamers gegaan is, en daarna weer bij zijn ouders is gaan wonen. Maar dat was wel 20 jaar geleden, met een net iets minder krappe huizenmarkt voor starters.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Heb je al ‘Go go gadget navelstreng’ geprobeerd?![]()
Maar serieus, sterkte! Het lijkt nog zo ver weg maar 4-5 jaar kan ook weer zo om zijn.
Nee hoor, ik denk dat het ook wel lekker zal zijn. Maar duurt hier nog wel even, ik verwacht dat de jongste eerder uitvliegt dan de oudste. Allebei sowieso nog 2 jaar middelbare school.quote:Op maandag 18 augustus 2025 06:38 schreef Vanyel het volgende:
Ben ik dan de enige die denkt dat het wel lekker zal/zou zijn als je kind het huis uit gaat want jippie het kind groeit op en jippie het huis is weer alleen van jou (en evt je lief)?
Nee hoor! Lijkt me echt zalig idd!quote:Op maandag 18 augustus 2025 06:38 schreef Vanyel het volgende:
Ben ik dan de enige die denkt dat het wel lekker zal/zou zijn als je kind het huis uit gaat want jippie het kind groeit op en jippie het huis is weer alleen van jou (en evt je lief)?
Dat doet zo'n pijn!quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:48 schreef Schanu het volgende:
Je hebt veel op je bordje Gewoonmezelf, ik hoop dat je voor jezelf ook een beetje de rust kan vinden door tussendoor wat tijd voor jezelf te nemen. Heel goed die ingepland me-time! Klinkt juist alsof je ontzettende leuke dingen met de kinderen hebt gedaan, en diep van binnen weten ze dat echt wel denk ik![]()
En wat jij Hilliebillie zegt, zo herkenbaar. Vorig jaar mocht de jongste na de vakantie op school tekenen wat ze het leukste vond dat ze tijdens de vakantie had gedaan. Ze tekende een ijsje omdat we de dag voor school naar de ijssalon waren geweest. We waren die vakantie 4 dagen naar Disneyland geweestWas ze vergeten zei ze
Mousemicky, gefeliciteerd met je tiener!!
Ik concludeerde vanavond dat het opeens wel heel vroeg donker is.
En ik stootte gistermiddag mijn teen naast de kleine teen heel hard tegen een plint tijdens het stofzuigen. Heb de pijn verbeten en ben half hinkelend doorgegaan. Daarna toch maar even gecheckt en teen was ze blauw en dik dat vrouwlief bang is dat hij gebroken iskan er nog steeds niet op staan, doet pijn als ik hem alleen al aanraak. Maar las ook dat een arts hier toch niet veel mee kan, hooguit spalken wat alleen maar nog onhandiger is en hij staat niet scheef, dus ik kijk het maar even aan. Nu nog bedenken hoe ik schoenen aan ga doen naar mijn werk
Nee hoor. Ik vind het vooruitzicht om weer samen te zijn met mijn lief helemaal niet erg. Dat is de positieve kant ervan.quote:Op maandag 18 augustus 2025 06:38 schreef Vanyel het volgende:
Nee hoor, dat natuurlijk ook! Maar wat FF ook zegt, het is meestal wel het einde van een tijdperk. Het stuk leven waarbij je samen bent met je kinderen is dan voorbij. En dat is mooi, maar ook even slikken.quote:Op maandag 18 augustus 2025 06:38 schreef Vanyel het volgende:
Ik weet niet eens meer hoe mijn leven was zonder kind over de vloerquote:Op maandag 18 augustus 2025 06:38 schreef Vanyel het volgende:
Komt ze ook niet in t weekend?quote:Op maandag 18 augustus 2025 08:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vind het vooruitzicht om weer samen te zijn met mijn lief helemaal niet erg. Dat is de positieve kant ervan.
Maar mijn kind gaat wel minstens twee jaar eerder dan verwacht. Ze deed vorig jaar 4vwo, werd vorige maand 16, en vertrekt eind volgende week.
Daarnaast zal het naast fijn ook gewoon heel gek zijn. Dat haar kamer altijd leeg is, dat er niet meer allerlei verhalen zijn, geen knuffel, geen gezelligheid. En we zien haar op z’n vroegst met de herfstvakantie terug, en anders de kerstvakantie pas. Tenzij we een keer die kant op gaan, maar dat doen we alleen als het voor haar goed voelt om ons te zien.
Nee toch? Die ging toch naar Maastricht? Of ben ik zo in de warquote:Op maandag 18 augustus 2025 10:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben missSly niet naar babysly gaat naar het buitenland.
Das mijn baby. Die hebben we gisteren weggebracht.quote:Op maandag 18 augustus 2025 10:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
Nee toch? Die ging toch naar Maastricht? Of ben ik zo in de war
quote:
Mijn gaat ook naar Maastricht, maar het is een residential school. Ze is de enige Nederlandse, verder komen er leerlingen uit Portugal, Noorwegen, Oman, Bangladesh, Costa Rica, Ierland, Oekraine, Japan, Afghanistan. Niemand gaat in de weekenden naar huis, en om echt deel te zijn van de groep en alles mee te maken, komt ze in ieder geval niet in de weekenden.quote:Op maandag 18 augustus 2025 10:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben missSly niet naar babysly gaat naar het buitenland.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 18 augustus 2025 10:21 schreef amaranta het volgende:
Maar het is mijn naamdag vandaag. In Spanje bijna net zo belangrijk als je verjaardag!
Sorry, dan ben ik nu desinformatie aan het verspreiden. Ik dacht dat ze ook daadwerkelijk in het buitenland zat.quote:Op maandag 18 augustus 2025 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Mijn gaat ook naar Maastricht, maar het is een residential school. Ze is de enige Nederlandse, verder komen er leerlingen uit Portugal, Noorwegen, Oman, Bangladesh, Costa Rica, Ierland, Oekraine, Japan, Afghanistan. Niemand gaat in de weekenden naar huis, en om echt deel te zijn van de groep en alles mee te maken, komt ze in ieder geval niet in de weekenden.
Met kerst en in de zomer gaat iedereen verplicht van de campus (naar huis als het enigszins kan, maar dat geldt niet voor iedereen) maar de overige vakanties doen ze vaak ook leuke dingen met elkaar. Over de herfstvakantie wordt gesproken om met een aantal naar Parijs te gaan, bijvoorbeeld.
Kortom, ze zit niet echt in het buitenland, maar wel heel internationaal en intern en zal dus net als de anderen zoveel mogelijk daar zijn.
Is in de buurt van het geuseltbad toch?quote:Op maandag 18 augustus 2025 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Mijn gaat ook naar Maastricht, maar het is een residential school. Ze is de enige Nederlandse, verder komen er leerlingen uit Portugal, Noorwegen, Oman, Bangladesh, Costa Rica, Ierland, Oekraine, Japan, Afghanistan. Niemand gaat in de weekenden naar huis, en om echt deel te zijn van de groep en alles mee te maken, komt ze in ieder geval niet in de weekenden.
Met kerst en in de zomer gaat iedereen verplicht van de campus (naar huis als het enigszins kan, maar dat geldt niet voor iedereen) maar de overige vakanties doen ze vaak ook leuke dingen met elkaar. Over de herfstvakantie wordt gesproken om met een aantal naar Parijs te gaan, bijvoorbeeld.
Kortom, ze zit niet echt in het buitenland, maar wel heel internationaal en intern en zal dus net als de anderen zoveel mogelijk daar zijn.
Dat was een optie. Je wordt op een college geplaatst, je kunt niet kiezen. Ze had zelf Maastricht op 1 gezet, en ze heeft het geluk gehad op haar eerste keus te zijn geplaatst. Bij nader inzien had ze ook best naar het buitenland gewild, maar in het begin van de selectieprocedure was ze net 15 en was het idee om weg te gaan van huis al spannend genoeg.quote:Op maandag 18 augustus 2025 10:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Sorry, dan ben ik nu desinformatie aan het verspreiden. Ik dacht dat ze ook daadwerkelijk in het buitenland zat.
Ja, daar vlakbij inderdaad. Ik wist niet dat dat zo dichtbij lag.quote:Op maandag 18 augustus 2025 10:34 schreef Ynske het volgende:
[..]
Is in de buurt van het geuseltbad toch?
Wonen ze daar ook op t terrein?
Supertof! Sjeen zit daar ook vlak in de buurtquote:Op maandag 18 augustus 2025 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, daar vlakbij inderdaad. Ik wist niet dat dat zo dichtbij lag.
Ze wonen daar op het terrein, op campus. Met vieren op een kamer en met een aantal kamers delen ze een keuken, badkamer en washok. Ze krijgen drie keer per dag eten en als dat niet lekker genoeg is, kunnen ze in de eigen keuken nog wat regelen.
Ik wist niet dat er zo'n leuk zwwembad in de buurt zit. Wat hebben ze toffe aquasportactiviteiten!quote:Op maandag 18 augustus 2025 10:55 schreef Ynske het volgende:
[..]
Supertof! Sjeen zit daar ook vlak in de buurt
Gaat oma dan wel normaal doen donderdag of gaat ze vanuit school niet mee naar jouw ouders?quote:Op maandag 18 augustus 2025 13:32 schreef vencodark het volgende:
Mijn pa was zaterdag nog langsgekomen. Hij had nog wat tijdschriften van de leesmap voor ons.
Hij had over Z. en mij gedroomd dat ik zei dat het voor donderdag (vaste oppasdag) opgelost moest worden.![]()
Inmiddels was de eerste boosheid/teleurstelling om Z’s actie wat gezakt.
Hij begrijpt nog steeds niet waarom ze nou zo graag naar huis wilde maar gaf ook wel aan dat ze beter naar haar hadden moeten luisteren en het serieus moesten nemen.
Al was het maar een belletje naar ons.
Anyway: Z. weer een dikke knuffel gegeven en donderdag haalt hij haar gewoon weer op van school.![]()
Ik dacht wel dat mijn pa wat milder zou zijn en als eerste bij zou trekken.
Van mijn moeder echter nog niets gehoord.
Ach ja. Ook geen probleem.
Pa haalt haar meestal op en dan gaat ze mee naar hun huis.quote:Op maandag 18 augustus 2025 13:37 schreef Nijna het volgende:
[..]
Gaat oma dan wel normaal doen donderdag of gaat ze vanuit school niet mee naar jouw ouders?
Ik hoop het voor Z. fijn dat opa in elk geval wat is bijgetrokken!
Zou je niet liever van tevoren samen met Z nog even bij je moeder langs gaan om dat te bespreken? LIjkt me heel onprettig voor Z om dit zonder jou te moeten doen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 13:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Pa haalt haar meestal op en dan gaat ze mee naar hun huis.
Hoe mijn moeder die donderdag gaat doen, geen idee.
Ik neem aan dat ze even met Z. gaat praten of iets over wat er is gebeurd.
Z. zei wel al dat ze dat het moeilijkste vindt, oma onder ogen zien.
We zullen zien. En wie weet laat mijn moeder voor die tijd haar gezicht nog zien.
Dit dacht ook ja. Anders zit Z. tot donderdag in spanning en moet ze het dan alleen doen...quote:Op maandag 18 augustus 2025 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou je niet liever van tevoren samen met Z nog even bij je moeder langs gaan om dat te bespreken? LIjkt me heel onprettig voor Z om dit zonder jou te moeten doen.
Goeie suggestie idd! Dan heeft ze iig jouw support en staat ze niet alleen tegenover oma.quote:Op maandag 18 augustus 2025 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou je niet liever van tevoren samen met Z nog even bij je moeder langs gaan om dat te bespreken? LIjkt me heel onprettig voor Z om dit zonder jou te moeten doen.
Ik bedoelde ook eigenlijk voor ons gezin, dat uit huis gaan nog enorm ver weg lijkt (zeker als ik kijk hoe (niet) zelfstandig ze nog zijnquote:Op maandag 18 augustus 2025 00:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar als alles goed gaat komen ze ook na die 4-5 jaar niet meer terug, en met een beetje pech blijven ze zelfs in die regio… ik ken iig niemand die tijdens zijn studie op kamers gegaan is, en daarna weer bij zijn ouders is gaan wonen. Maar dat was wel 20 jaar geleden, met een net iets minder krappe huizenmarkt voor starters.
Gefeliciteerd Mousemickeymijne is zaterdag 10 geworden, die voelt zich nu ook heel groot (maar speelt nog het liefst met zijn knuffels samen met zijn zusjes
)
Haha, die iemand ben ik. Ik heb nog een jaar bij mijn ouders gewoond na mijn studie. Mijn pa en ma zaten beide zonder baan en ik had nog geen werk. Ik was smoorverliefd op de buurjongen en dat is nu mijn man dus het is ergens goed voor geweestquote:Op maandag 18 augustus 2025 00:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar als alles goed gaat komen ze ook na die 4-5 jaar niet meer terug, en met een beetje pech blijven ze zelfs in die regio… ik ken iig niemand die tijdens zijn studie op kamers gegaan is, en daarna weer bij zijn ouders is gaan wonen. Maar dat was wel 20 jaar geleden, met een net iets minder krappe huizenmarkt voor starters.
Gefeliciteerd Mousemickeymijne is zaterdag 10 geworden, die voelt zich nu ook heel groot (maar speelt nog het liefst met zijn knuffels samen met zijn zusjes
)
Fijnquote:Op maandag 18 augustus 2025 18:15 schreef vencodark het volgende:
Het ‘probleem’ met oma heeft zichzelf al opgelost.
Ik bracht Z. naar zwemles en mijn moeder kwam aanfietsen, ze wilde Z. graag al zien voor donderdag.
Z. sprong gelijk in haar armen. Zag w de emotie bij mijn moeder. Gelukkig maar!
Ik ben dan wel benieuwd of die buurjongen daar dan ook al jaren woonde, of er is komen wonen toen jij weg was. Wel handig met feestdagen enzo, kun je gewoon even snel langs de (schoon)familie als je al bij de andere kant langs gaat! Alleen een beetje ongemakkelijk als ze even willen klagen over de buren…quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:29 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Haha, die iemand ben ik. Ik heb nog een jaar bij mijn ouders gewoond na mijn studie. Mijn pa en ma zaten beide zonder baan en ik had nog geen werk. Ik was smoorverliefd op de buurjongen en dat is nu mijn man dus het is ergens goed voor geweest
Dat maakt integratie binnen de familie nog makkelijker voor hemquote:Op maandag 18 augustus 2025 21:28 schreef Adrian4 het volgende:
Ja hij woonde er al jaren en was ook al jaren de beste vriend van mijn broer. Soms maakt de liefde rare wendingen! Haha
Bijna alles zit er bij in. Wij zijn er in de meivakantie geweest, was echt heel leuk. Ik denk wel heet nu.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:22 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn man is een goede vriend van mijn zwager. Hij was er bij toen mijn zwager en zus elkaar voor het eerst ontmoettenmaar ik heb hem dus pas op de bruiloft van mijn zus en zwager ontmoet, waar we gekoppeld werden.
Iemand wel eens naar Dinoland Zwolle geweest? Is dat een all in prijs of nog betalen voor losse activiteiten?
Nu zijn jullie geen vriendinnen meer?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:09 schreef Hupje het volgende:
Mijn vriend is de broer van mijn toenmalige beste vriendin
Ah, dat valt wel mee idd! Bij een soortgelijk gebeuren in Gouda mag je voor vrijwel alle activiteiten extra betalen, vandaar de vraag. Maar dan is het een goede optie!quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:40 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Bijna alles zit er bij in. Wij zijn er in de meivakantie geweest, was echt heel leuk. Ik denk wel heet nu.
Hier kun je het zien trouwens: https://dinoland.nl/activ(...)oZSwqwUaAn1CEALw_wcB Activiteiten met een sterretje kosten geld.
Heel irritant ja! Al hebben ze nu bedacht bij de entree ook 2 activiteiten muntjes te doen EN een goudmijn muntje..quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:11 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ah, dat valt wel mee idd! Bij een soortgelijk gebeuren in Gouda mag je voor vrijwel alle activiteiten extra betalen, vandaar de vraag. Maar dan is het een goede optie!
We kunnen nog steeds goed met elkaar opschieten, maar het is wel anders geworden. Oa doordat we eerst in hetzelfde dorp woonden en toen allebei verhuisd zijn (een andere kant op). Toen toch langzaam wat uit elkaar gegroeid en anderen leren kennen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nu zijn jullie geen vriendinnen meer?
Misschien kan die op diezelfde vrijdag een kwartier eerder. Dan hoef je amper te wachten.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:37 schreef Tink89 het volgende:
Ugh, 1,5 uur na de opening van de inschrijving voor de startgesprekken is er al geen handig tijdstip meer te vinden. Dan maar op vrijdag een half uur op het schoolplein blijven hangen met de kinderen.
En niet vergeten om morgen ook voor het andere kind in te schrijven.
Ik zou vooral gaan omdat ik het goed vind om mijn gezicht te laten zien en net wat meer te horen over de bijzonderheden van dit jaar. Informatie over het VO is voor ons vrij duidelijk en is toch niet de juiste regio qua VO scholen voor ons.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 09:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hier al 2 jaar geen informatie avond gehad, maar mis t ook niet, als ik ergens tegenaan loop zoek ik zelf wel iemand op.
Handig...maar niet heus.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 08:09 schreef Hupje het volgende:
Wij kregen de uitnodiging voor de eerste informatieavond... Uh, nee, op deze school blijken ze dat op een míddag te doen. Starttijd zelfs nog voordat de school uit is en 2x een uur (onder werktijd dus).
Bij het intekenen voor oudergesprekken zitten wij altijd samen klaar om nog zo veel mogelijk keuze te hebben omdat onze week erg vol zit. Maar ouders met meerdere kinderen hebben wel voorrang.
Nope, de kleuters hebben op vrijdag vrij en de juf ook ;-)quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 22:53 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Misschien kan die op diezelfde vrijdag een kwartier eerder. Dan hoef je amper te wachten.
Dat inschrijven is echt altijd een uitdaging. Ik probeerde altijd direct na binnenkomst van de uitnodiging te doen omdat het anders drama was qua tijd of dag.
quote:Op woensdag 20 augustus 2025 08:11 schreef BE het volgende:
Maar iedereen doet dat toch? Iedereen heeft het druk. Er zijn maar weinig mensen die echt de hele dag over hun foef zitten te wrijven.
Soms heb je geluk, soms niet.
Supertof!! Heel veel plezier alvast!quote:Op woensdag 20 augustus 2025 09:06 schreef exode het volgende:
Wij zijn dus in Billund en balen dat de Lego Masters Academy in Lego House pas halverwege september open gaat.
Ik zag een oproep voor gezinnen om morgen mee te doen met een testdag maar was te laat om in te schrijvenMaar ik was zo brutaal om de vrouw die het organiseert een bericht te sturen. Krijg ik net bericht dat een gezin heeft afgezegd en wij morgen mee mogen doen.
Ik weet het, ik ben een Lego nerd maar wij zien morgen de brick wall en leren van Lego Masters![]()
We hadden morgen al Lego House geboekt en die zitten verder ramvol maar ook dat wordt geregeld zodat we later naar binnen mogen en krijgen tips van een Lego Master om nog meer uit ons bezoek te halen.
Ja, wij zijn in Lego heaven
Omdat ze die heel mooi vonden en de kwaliteit goed is. Qua melkbekers zijn de Mepal bekers bij ons de enigen die lekvrij zijn gebleken, dus dat heb ik er wel voor over. En dan kopen we de rest daar dus als set omheenquote:Op woensdag 20 augustus 2025 09:51 schreef Tink89 het volgende:
En @:Schanu: waarom dan Mepal? Die zijn echt peperduur. Hier broodtrommels en fruitbakken van de action/hema/cranenbroek en die doen het prima. Waterflessen (ze krijgen hier alleen water mee) zijn wel wat duurder, maar ik vind die prijzen van mepal echt ronduit ridicuul.
Maar is die dan ook nog leuk? Mijn oudste heeft nu flamingo's (die is redelijk neutraal) en paw patrol. De jongste heeft spiderman en paw patrol. Dat is in groep 8 toch niet meer oke?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 11:53 schreef exode het volgende:
Love Mepal, B gaat naar groep 8 en gebruikt nog steeds dezelfde Mepal lunchbox als in groep 1. En hij gaat er echt niet zachtzinnig mee om.
Hij heeft een rodequote:Op woensdag 20 augustus 2025 12:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar is die dan ook nog leuk? Mijn oudste heeft nu flamingo's (die is redelijk neutraal) en paw patrol. De jongste heeft spiderman en paw patrol. Dat is in groep 8 toch niet meer oke?
Tot groep 8 had de oudste een Mepal met dino's en de jongste gaat straks groep 8 in met een mepal met ruimtethema. Dat was/is helemaal prima nog hoor. Het scheelt wellicht dat ze met groep 6 t/m 8 samen zitten in de klas. Er is niet gauw iets te kinderachtig.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 12:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar is die dan ook nog leuk? Mijn oudste heeft nu flamingo's (die is redelijk neutraal) en paw patrol. De jongste heeft spiderman en paw patrol. Dat is in groep 8 toch niet meer oke?
Dat klinkt heerlijk!quote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:26 schreef exode het volgende:
Oh heerlijk dat steeds meer loslaten. In het zwembad van Lalandia waar we deze week zijn, hebben ze volgens B zijn telling 35 glijbanen. Ik ben na 3 x van elke bandenglijbaan wel glijbaan moe. Dat gaan ze samen en hangen wij in het bubbelbad of in een stoel te chillen.
Voordeel is wel dat dit onze 4e.....keer in dit park is dus de kinderen kennen de weg, de regels etc.
Lego Masters was fantastisch! Jaja, echt zo'n deur die met een hoop show opengaat en dan wowww.
We hebben een poppetje gemaakt zoals die in Miniland staan en veel tips gehad. We gingen met een hele grote glimlach naar buiten.
Als bedankje kregen we zelfs nog 4 Lego sets
Wat een geweldige ervaring!quote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:26 schreef exode het volgende:
Oh heerlijk dat steeds meer loslaten. In het zwembad van Lalandia waar we deze week zijn, hebben ze volgens B zijn telling 35 glijbanen. Ik ben na 3 x van elke bandenglijbaan wel glijbaan moe. Dat gaan ze samen en hangen wij in het bubbelbad of in een stoel te chillen.
Voordeel is wel dat dit onze 4e.....keer in dit park is dus de kinderen kennen de weg, de regels etc.
Lego Masters was fantastisch! Jaja, echt zo'n deur die met een hoop show opengaat en dan wowww.
We hebben een poppetje gemaakt zoals die in Miniland staan en veel tips gehad. We gingen met een hele grote glimlach naar buiten.
Als bedankje kregen we zelfs nog 4 Lego sets
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:54 schreef Tink89 het volgende:
Ik ga niet zo lekker, maar wil jullie daar niet steeds mee lastigvallen...Mocht je vragen hebben, hier een mede edsser. Wie gaat de diagnose stellen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:54 schreef Tink89 het volgende:
Ik ga niet zo lekker, maar wil jullie daar niet steeds mee lastigvallen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amaranta:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:27 schreef Tink89 het volgende:
Txs allemaal.
Ynske:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amaranta:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
@Tink89 je mag mijn dm/pm ook altijd volgooienhet is klote, en je verhaal kwijt kunnen helpt soms net een beetje, dus gebruik die mogelijkheid vooral!
![]()
@Tink89
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nope, nog niet. Het is nog rustig daarbinnen en dochter heeft weer es een virus te pakken dus als ie nog even blijft zitten, is dat primaquote:Op donderdag 21 augustus 2025 20:15 schreef amaranta het volgende:
He Mushanga, ben je inmiddels weer oma?![]()
Ach TinkSpui gewoon, oké? Ik duim ook mee voor dinsdag. En ik duim nog harder voor je dat je straks weer helemaal goed in je velletje zit
Hoe heb ik al die jaren zonder airfryer kunnen leven?
[ Bericht 3% gewijzigd door Mushanga71 op 21-08-2025 22:49:49 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: