Ik ga hier zeker nog wel even een gesprekje over hebben. Ze hoefde alleen even te laten weten via de app dat ze thuis was, maar ik had haar toch al horen thuiskomen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:17 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind dat nog heel vriendelijk van je Nijna… ik zou dochter toch echt wel duidelijk hebben gemaakt dat ik niets van ze wil horen, en haar vandaag op haar flikker geven dat dit niet is hoe het werkt hier in huis. Logeren prima, maar niet zo last minute als het geen noodzaak is. En dan nog houd je rekening met huisgenoten.
Lego Discovery center is niet echt de moeite waard imo, dat is wel echt op jonge kinderen gericht en erg duur voor wat je krijgt. Wij zijn er 1 keer geweest, was leuk maar gaan nooit meer terug. In Den Haag zijn echt leukere dingen. Museon/Omniversum en de Gevangenpoort (als hij dat soort dingen niet te eng vindt) bijvoorbeeld, of een bezoek aan de tweede kamer. Drievliet is ook een leuk pretpark tegenwoordig. En als het een gamer is het Nationaal Videogame museum in Zoetermeer, daar kun je ook met de tram vanuit Den Haag komen (maar die gaan binnenkort weer een tijdje dicht ivm verhuizing).quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:22 schreef Hupje het volgende:
@:FlyingFish Leuk! Mooi wat dingen gecombineerd zo, en gezellig samen.
Ik wil komend schooljaar een keer een nachtje weg regelen naar Den Haag, voor Madurodam en het Lego Discovery Center. Daar komen we anders nooit.
Bff meldde vanmiddag om 4 uur dat haar moeder waarschijnlijk niet wist dat ze hier zat... dus ik heb puber gezegd dat ik dat dus wel wil weten als ze ergens blijft slapen. Want dat ik dat echt niet tof zou vinden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:12 schreef -Spring het volgende:
Dat zou echt een L-actie kunnen zijn, Nijna. Lekker egocentrisch.![]()
Maar hoewel ik de manier waarop niet ideaal zou vinden, zou ik het wel fijn vinden dat haar vrienden zich veilig genoeg voelen om 's nachts bij jullie thuis te crashen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 20:59 schreef Schanu het volgende:
Ik zit met mijn handen in het haar m.b.t. de 8 jarige.Als ik jouw posts lees ben ik zelf ook weer zo'n 10 jaar terug in het leven. Echt alles in jouw spoiler is herkenbaar. Ik kan je alleen maar helpen hopen dat wat onze psychiater zei ook voor je 8-jarige gaat gelden, namelijk dat er een tijd komt dat ze eerst gaat nadenken en niet primair uit emoties reageert. Bij mijn zoon is dat gelukt (met nog maar af en toe een uitbarsting).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de grootste hulp die ik hierbij gehad heb was van de leerkrachten in het Speciaal Onderwijs en hun motto dat wat er vandaag fout is gegaan, morgen weer vergeten en vergeven is. Elke dag weer beginnen met een schone lei bleek zo ontzettend heilzaam te zijn. Daar heb ik zelf ook van geleerd.
Zijn kamer draagt trouwens nog steeds de sporen van toen. Wij zijn gestopt dat te repareren. Dus er zitten gaten in zijn vloer en zijn deur is deels ingetrapt. En dat van die deur is niet eens van zo heel lang geleden ook
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:12 schreef Tink89 het volgende:
Ach Schanu, wat een ellende. Sterkte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:24 schreef Schanu het volgende:
[..]Ik snap je angst volledig. Hopelijk kom je bij Dr. Bosman verderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Dankjewel voor je hoopvolle berichtquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Als ik jouw posts lees ben ik zelf ook weer zo'n 10 jaar terug in het leven. Echt alles in jouw spoiler is herkenbaar. Ik kan je alleen maar helpen hopen dat wat onze psychiater zei ook voor je 8-jarige gaat gelden, namelijk dat er een tijd komt dat ze eerst gaat nadenken en niet primair uit emoties reageert. Bij mijn zoon is dat gelukt (met nog maar af en toe een uitbarsting).
En de grootste hulp die ik hierbij gehad heb was van de leerkrachten in het Speciaal Onderwijs en hun motto dat wat er vandaag fout is gegaan, morgen weer vergeten en vergeven is. Elke dag weer beginnen met een schone lei bleek zo ontzettend heilzaam te zijn. Daar heb ik zelf ook van geleerd.
Zijn kamer draagt trouwens nog steeds de sporen van toen. Wij zijn gestopt dat te repareren. Dus er zitten gaten in zijn vloer en zijn deur is deels ingetrapt. En dat van die deur is niet eens van zo heel lang geleden ook
Ah, oke, het leek me een soort mini uitvoering van een kruising tussen Legoland en Lego House. Maar dan slaan we dat misschien over. Ook bedankt voor de andere tips! Nu nog inplannenquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:26 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Lego Discovery center is niet echt de moeite waard imo, dat is wel echt op jonge kinderen gericht en erg duur voor wat je krijgt.
Ik heb evt nog 3 tickets voor lego discovery, wij gaan er niet aan toekomen deze vakantie,had ze te koop staan maar verkopen lukt niet maar weggooien vind ik ook zonde, dus als je interesse hebt stuur dan een pb, dan stuur ik ze vd week naar je op.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 22:07 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ah, oke, het leek me een soort mini uitvoering van een kruising tussen Legoland en Lego House. Maar dan slaan we dat misschien over. Ook bedankt voor de andere tips! Nu nog inplannen
Hm, als ik het zo hoor gaan wij het ook overslaan. Maar bedankt voor het aanbod!quote:Op zondag 10 augustus 2025 06:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb evt nog 3 tickets voor lego discovery, wij gaan er niet aan toekomen deze vakantie,had ze te koop staan maar verkopen lukt niet maar weggooien vind ik ook zonde, dus als je interesse hebt stuur dan een pb, dan stuur ik ze vd week naar je op.
Ik heb best oke geslapen, maar voel mij vandaag wiebelig en leeggezogen. Dochter was zich van geen kwaad bewust vanmorgen. Uiteindelijk toch een kort gesprekje kunnen hebben, toen gaf ze schoorvoetend haar excuses. Later kwam ze er zelf op terug en gaf ze aan dat haar hoofd extreem druk is en dat ze eigenlijk niks meer kan hebben, ook qua geluid (ze klaagt idd vaker dat haar koptelefoon onvoldoende dempt maar we hebben 2 verschillende soorten). Dus ze zit echt niet lekker in haar velletje en dat brengt het voor mij wel wat makkelijker in perspectief.quote:Op zondag 10 augustus 2025 11:26 schreef amaranta het volgende:
Hey @:Schanu, heb je een beetje kunnen slapen? Hoe is het met je? En met dochter?
Mss nog een idee om van die vliegtuigdopjes in te doen en dan een koptelefoon daaroverheen?quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:32 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ik heb best oke geslapen, maar voel mij vandaag wiebelig en leeggezogen. Dochter was zich van geen kwaad bewust vanmorgen. Uiteindelijk toch een kort gesprekje kunnen hebben, toen gaf ze schoorvoetend haar excuses. Later kwam ze er zelf op terug en gaf ze aan dat haar hoofd extreem druk is en dat ze eigenlijk niks meer kan hebben, ook qua geluid (ze klaagt idd vaker dat haar koptelefoon onvoldoende dempt maar we hebben 2 verschillende soorten). Dus ze zit echt niet lekker in haar velletje en dat brengt het voor mij wel wat makkelijker in perspectief.
Hebben we overwogen idd maar ze wil niets in haar oren dus dat maakt het lastig.quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:47 schreef BE het volgende:
[..]
Mss nog een idee om van die vliegtuigdopjes in te doen en dan een koptelefoon daaroverheen?
Je kan ook op maat gemaakte oodroppen laten maken, maar mijn noisecancelling koptelefoon icm muziek werkt het beste.quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:32 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ik heb best oke geslapen, maar voel mij vandaag wiebelig en leeggezogen. Dochter was zich van geen kwaad bewust vanmorgen. Uiteindelijk toch een kort gesprekje kunnen hebben, toen gaf ze schoorvoetend haar excuses. Later kwam ze er zelf op terug en gaf ze aan dat haar hoofd extreem druk is en dat ze eigenlijk niks meer kan hebben, ook qua geluid (ze klaagt idd vaker dat haar koptelefoon onvoldoende dempt maar we hebben 2 verschillende soorten). Dus ze zit echt niet lekker in haar velletje en dat brengt het voor mij wel wat makkelijker in perspectief.
Erg wisselend. De migraine blijft nogal aanwezig, valt geen peil op te trekken. Met erge warmte/benauwdheid merk ik wel dat het sneller komt. Duizeligheid etc ook. Maar ja, zal ermee moeten leven denk ik.quote:
Op zich wel grappig, maar ik loop 9 van de 10 dagen wel maakt of halfnaakt door het huis voor ik kleren aantrek (drogende hormoongel en weinig tijd/geduld) dus zo'n puber zou zich in mijn huis tot schrikken als ie wakker werd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:27 schreef livelink het volgende:
Ik vind dat soort puberacties ook wel leuk. Of zondagochtend beneden komen en dan een slungelige puber op de bank vinden. Te dronken om naar huis te kunnen na een feestje en toen maar door mijn zoon achterop de fiets naar ons meegenomen. Moet niet wekelijks gebeuren, maar zo af en toe vind ik dat wel gezellig.
Wij zijn ook gestopt met repareren, hebben alleen hier en daar beschermende maatregelen getroffen, zoals een strip op de muur waar de deur tegen knalt en een waar de tafel de muur in gaat. De deuken en krassen komen wel een keer als het echt over is.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:19 schreef livelink het volgende:
Geen last van. Ben ergens rond S3 afgehaakt.quote:Op maandag 11 augustus 2025 01:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Tip: begin niet aan Stranger Things. Tis nogal...verslavend
Voor nu ist iig nog spannend dus ik zie het welquote:Op maandag 11 augustus 2025 09:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Geen last van. Ben ergens rond S3 afgehaakt.
Een tof museum, groot binnenzwembad (al is dat wel druk wrs) of een last-minute vakantie in een huisje met aircoquote:Op maandag 11 augustus 2025 12:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Vandaag mijn eerste vakantiedag, ben 3 weken vrij. Ik vind het ook wel lekker om als laatste regio vakantie te hebben. Wij hebben geen vakantieplannen, voel me er wel een beetje rot over vanwege Simon.
Manlief heeft flinke problemen/pijn aan zijn heup, dus die kan niet veel lopen. Ik heb zelf ook weinig fut om koffers te pakken. We hebben nog 3 weken te gaan, dus welicht komt er nog een spontaan idee.
Deze week wordt het ook echt veel te warm voor me, heb nu al hoofdpijn door de warmte. Slecht geslapen ook nog, dus geen leuk begin van de vakantie.
Dus ben aan het kijken voor leuke ideeën om te doen zonder dat je in de zon hoeft.
Greatquote:Op maandag 11 augustus 2025 14:32 schreef Mushanga71 het volgende:
Data half miljoen vrouwen gehackt bij bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
https://www.rtl.nl/nieuws(...)data-gehackt-vrouwen
Kutzooi![]()
Ik vind juist de eerste zijn heerlijkquote:Op maandag 11 augustus 2025 10:11 schreef FlyingFish het volgende:
Wij gaan vandaag pas op vakantie! Ik vind de laatste vakantieregio zijn altijd zo relaxt! Als kind zijnde al!
Ik las het, erg welquote:Op maandag 11 augustus 2025 14:32 schreef Mushanga71 het volgende:
Data half miljoen vrouwen gehackt bij bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
https://www.rtl.nl/nieuws(...)data-gehackt-vrouwen
Kutzooi![]()
Nobel van je. Fijn dat ze zo’n fijne buur hebben.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:15 schreef F_r het volgende:
Onze buurvrouw is een paar weken geleden gevallen. Ze is al op leeftijd en alleen. Ik probeer een beetje te helpen. Kan ik vast oefenen voor als mijn ouders en of schoonouders hulpbehoevend worden.
Ze heeft een breuk in haar bekken. Dus bed beneden 1x per dag thuiszorg en dat is het. Dus vanavond maar weten gebracht en morgenochtend zet ik de slowcooker met lasagne aan dan breng ik ook wat naar de buurvrouw.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nobel van je. Fijn dat ze zo’n fijne buur hebben.
Zorg voor ouders is naar mijn idee intensiever dan voor een zieke buur.
Mijn buren gaan verhuizen, als ik me niet vergis naar jouw wijk ook.
En het huis van hun buren is ook verkocht. Dus ik heb straks 2 nieuwe buren in de 2 kapper naast ons huis.
Ben benieuwd
Goede reis terug!quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:53 schreef amaranta het volgende:
Wij rijden nu door Parijs op weg naar huis. Drukte valt mee.
Ja, dat! Heel fijn @Vanyel, hoewel de aanleiding voor het extra hulp aanvaarden natuurlijk minder was.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:52 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Vanyel wat ontzettend fijn om te lezen dat het langzaamaan beter gaat en dat de hulp jullie en de jongste zoveel lucht geeft
Cute. Misschien heeft wel gelijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:34 schreef exode het volgende:
Die dode zeehonden vonden onze kinderen bijna interessanter dan de levende exemplaren. Hij/zij lag er nog niet lang want het was niet goor maar nog volledig in tact.
Het is hier vandaag 27 graden, dus we hebben wat warmte uit Nederland denk ik.
Juul is ervan overtuigd dat als ze met een strandbal de zee in gaat, de zeehonden komen spelen. Ik heb beloofd dat te filmen.....
Je mag mijn pubers wel gebruiken als behang?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:40 schreef Nijna het volgende:
@:Mushanga71 fijn dat het weer naar behoren werkt!
Iemand nog een rol behang over om een puber achter te plakken?
Als die gezelliger zijn dan de diva hier... ze is niet op haar best zeg maar, morgen als ze wel geslapen heeft dan krijgt ze nog wel te horen dat dit de laatste keer was dat ze zich zo gedraagt want ik ben er behoorlijk klaar mee. Ze ligt nu te slapen op de bank, hopelijk straks een iets vrolijkere versie.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Je mag mijn pubers wel gebruiken als behang?
Airmiles!quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:34 schreef capricia het volgende:
Ik drop de vraag maar even hier, hoef er geen apart topic ofzo voor aan te maken.
Wij willen beginnen september als gezin naar de Efteling. Is er nog ergens een manier om goedkopere kaartjes aan te schaffen? Gaat om drie personen.
Of wat is de goedkoopste manier?
Thanks everyone!
Of rondom de verjaardag van een van de drie. Dan krijg je ook korting.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 12:34 schreef capricia het volgende:
Ik drop de vraag maar even hier, hoef er geen apart topic ofzo voor aan te maken.
Wij willen beginnen september als gezin naar de Efteling. Is er nog ergens een manier om goedkopere kaartjes aan te schaffen? Gaat om drie personen.
Of wat is de goedkoopste manier?
Thanks everyone!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik vraag mij ook wel af in hoeverre en hoe erg je gekwetst kan zijn door haar actie.
Ze is 7, weet heus wel goed of fout maar hoe haar gedachten waren en hoever die verantwoordelijkheid ligt van verstandig of onverstandig?
Inlevingsvermogen?
Ik vind dat best lastig.
Morgen met Z. eens praten.
[ Bericht 2% gewijzigd door vencodark op 14-08-2025 23:16:41 ]
Precies dit.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 07:40 schreef Nijna het volgende:
Ik zou met Z. bespreken dat dit niet de manier is. Dat mensen ontzettend ongerust waren. Ik zou ook met Z naar opa en oma en excuses laten aanbieden.
Maar ik zou ook met opa en oma bespreken dat ze even overleggen met jullie als een kind zo duidelijk aangeeft naar huis te willen, ipv "we zouden 2 dagen dus je blijft gewoon". Misschien was even bellen ook helpend geweest, had kind zich in elk geval gehoord gevoeld.
Ik begrijp dat ze het vervelend vinden dat Z aan de wandel is gegaan, maar "vreselijk gekwetst" vind ik denk ik wat overdreven. Ik denk dat Z. daar helemaal niet over heeft nagedacht, die wilde naar huis en daar werd niet naar geluisterd.
Kind van die leeftijd bedenkt nog niet dat je andere mensen kan kwetsen met dit soort acties. En wellicht ook een goede les dat ze Z. dus niet alleen buiten moeten laten in dit soort gevallen.
Dat je man niet even laat weten dat Z. thuis is vind ik bijzonder. Hij wist toch ook dat Z. bij opa en oma logeerde?
Ik zou verwachten dat hij dan op zijn minst even checkt of opa en oma iets hebben afgesproken met Z. hierover.
Gelukkig eind goed al goed
Dit helemaal.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 07:40 schreef Nijna het volgende:
Ik zou met Z. bespreken dat dit niet de manier is. Dat mensen ontzettend ongerust waren. Ik zou ook met Z naar opa en oma en excuses laten aanbieden.
Maar ik zou ook met opa en oma bespreken dat ze even overleggen met jullie als een kind zo duidelijk aangeeft naar huis te willen, ipv "we zouden 2 dagen dus je blijft gewoon". Misschien was even bellen ook helpend geweest, had kind zich in elk geval gehoord gevoeld.
Ik begrijp dat ze het vervelend vinden dat Z aan de wandel is gegaan, maar "vreselijk gekwetst" vind ik denk ik wat overdreven. Ik denk dat Z. daar helemaal niet over heeft nagedacht, die wilde naar huis en daar werd niet naar geluisterd.
Kind van die leeftijd bedenkt nog niet dat je andere mensen kan kwetsen met dit soort acties. En wellicht ook een goede les dat ze Z. dus niet alleen buiten moeten laten in dit soort gevallen.
Dat je man niet even laat weten dat Z. thuis is vind ik bijzonder. Hij wist toch ook dat Z. bij opa en oma logeerde?
Ik zou verwachten dat hij dan op zijn minst even checkt of opa en oma iets hebben afgesproken met Z. hierover.
Gelukkig eind goed al goed
Het kind is stom geweest? Het kind is een kind! Natuurlijk doet dat soms dingen die niet handig zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 16:59 schreef vencodark het volgende:
Mijn pa was net hier om onze zoon thuis te brengen.
Samengevat willen mijn ouders Z. “voorlopig” niet zien en heeft ze het echt verbruid.
Zo weglopen, respectloos, dit hebben ze niet verdiend, etc etc.
Z. had eerder vanmiddag al “sorry” aan de telefoon tegen mijn moeder gezegd maar die kon ook alleen maar koud reageren.
“Ja, en nu dan? Ik weet niet wat ik hiermee moet”.![]()
Ik vind het allemaal nogal hard en ben er eigenlijk ook heel verdrietig over.
Ja, het kind is stom geweest. Maar om zo afgeschreven te worden vind ik echt heel cru.
Alsof ze al een volwassen meid is.
Damn.
Sorry dat mijn kinderen niet perfect zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |