abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218456698
Hier verder...
Fake it till you make it...
pi_218456714
16 jarige was naar de film, maar rond 2.30u pas thuis, met vriendje en haar bff.
Appt mij of ze kunnen blijven slapen, of ik even beddengoed bij de hand heb. Nou niet vanuit mijn bed, het is wel goed. Op dat tijdstip ga ik er ook niet uit om het overhoop te halen.
Maar matras en dekbed en kussen van vriendje lagen nog op zolder.
Dus ze hebben nog een matras van zolder getrokken, in het kamertje gepropt (iets van 2,5 x 4 (op het langste stuk) meter) en ze waren om 4 uur nog aan het kletsen.
Volgens mij moet het vriendje om half 10 op zijn werk zijn, maar ik hoor nog niks.
En hij moet eerst nog langs huis voor schone kleding vermoed ik, want dit was een spontaan logeerpartijtje :') pubers.

Vervelende is dat ik nogal licht slaap als ze nog niet thuis is, werd om half 1 wakker en de snurkende vent naast me maakte het weer in slaap vallen nogal ingewikkeld. Maar ik heb nog een uurtje meegepakt van half 6 tot half 7 :')
pi_218457428
Ik vind dat nog heel vriendelijk van je Nijna… ik zou dochter toch echt wel duidelijk hebben gemaakt dat ik niets van ze wil horen, en haar vandaag op haar flikker geven dat dit niet is hoe het werkt hier in huis. Logeren prima, maar niet zo last minute als het geen noodzaak is. En dan nog houd je rekening met huisgenoten.
pi_218457538
Ik ben weer terug van twee dagen Amsterdam! We hebben het geweldig gehad! Zoon staat op alle foto’s met een grote lach en vond alles leuk. We zijn uiteindelijk op donderdag naar Nemo geweest (stervensdruk daar, leuk museum maar gaan we nooit meer in de vakantie heen), daarna de rondvaartboot en uit eten op het Rembrandtplein (geen kindermenu, vond hij ook heel leuk). Daarna op een boot slapen (waar ik nèt in het bed pastte, we hadden nog geen 4m2 als kamertje denk ik).

‘s Ochtends op de boot ontbijten en daarna naar Artis lopen om Micropia te bezoeken. Erg leuk, maar ook erg klein dus we hadden nog tijd voor het naastgelegen Groote museum, wat hij misschien nog wel leuker vond. Daarna lopen naar het Anne Frank Huis waar we net op tijd voor onze tour aankwamen. De introductie was voor zoon een erg goede toevoeging. Het huis zelf vond ik wat tegenvallen (je loopt door lege kamers met daarin alleen een foto van hoe het ooit was, de maquettte gaf een beter beeld). De man die de inleiding gaf vond het wel leuk dat er ook een keertje Nederlanders waren, maar 6% van de bezoekers zijn Nederlands. Niet zo raar als het praktisch onmogelijk is om reguliere kaartjes te kopen. Daarna wilden we nog door naar de eregalerij van het Rijksmuseum, maar die hadden geen tickets voor 16:00 uur meer, en het was te ver lopen om de gok te nemen. In plaats daarvan zijn we naar het Paleis op de Dam gegaan. Echt prachtig, aanrader en de kinderrondleiding was ook leuk. En tot slot naar de LEGO store waar zoon papa nagemaakt heeft als lego-poppetje met zelf ontworpen kleding, voor zijn verjaardag volgende week. Daarna terug naar de trein en op naar huis! De LEGO shop is trouwens ook veel leuker dan die in Leidschendam. Ik was gesloopt (zoon ook) maar echt super leuk om samen te doen. En met museumkaart ook heel betaalbaar! Trein was ¤12 (retour met vroeg boeken), hotelboot ¤105, rondvaartboot ¤11+7 en verder alleen eten wat zo duur is als je het zelf maakt. OV hebben we verder niet gebruikt.
pi_218457616
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 10:17 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind dat nog heel vriendelijk van je Nijna… ik zou dochter toch echt wel duidelijk hebben gemaakt dat ik niets van ze wil horen, en haar vandaag op haar flikker geven dat dit niet is hoe het werkt hier in huis. Logeren prima, maar niet zo last minute als het geen noodzaak is. En dan nog houd je rekening met huisgenoten.
Ik ga hier zeker nog wel even een gesprekje over hebben. Ze hoefde alleen even te laten weten via de app dat ze thuis was, maar ik had haar toch al horen thuiskomen.
Volgende keer zorgt ze maar dat ze een matras klaar legt voor de zekerheid oid. Vriendje woont nog wel een half uur met de brommer verderop. Bff 500 meter lopen :') .
Maar goed, het vriendje is intussen met slaaphoofd onderweg naar zijn werk, moest gelukkig (voor hem) later beginnen ;) , dat wordt vast een lange dag.

Jullie uitje naar Amsterdam klinkt heet geslaagd @FlyingFish O+
pi_218458175
Oei nijna, ik zou daar niet heel happy mee zijn, zo laat nog gehannes in huis :z

Klinkt als een leuk uitje flyingfish! Veel gedaan in korte tijd :D
pi_218458325
Leuk, @FlyingFish!
pi_218458447
@FlyingFish Leuk! Mooi wat dingen gecombineerd zo, en gezellig samen.
Ik wil komend schooljaar een keer een nachtje weg regelen naar Den Haag, voor Madurodam en het Lego Discovery Center. Daar komen we anders nooit.
pi_218459348
Fijn, die pubers @Nijna ;)

Klinkt al een geslaagd tripje naar Amsterdam @FlyingFish!
Paleis op de Dam, daar moet ik ook echt nog es heen.

Ik heb ineens viooltjes in mn gras zitten :? Zijn er niet veel maar het ziet er wel grappig uit. Hoe ze er gekomen zijn, geen idee. Net wel moeten maaien maar om de viooltjes heen. Een plukje paars/witte en enkele paarse. Maar zien hoe dat zich ontwikkeld :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218459720
Klinkt als een leuk weekend @FlyingFish !
@Nijna , lekker puberactie.

En viooltjes O+

Wij waren 3 weken op vakantie en een beetje gevlucht voor mogelijke hitte naar Schotland (3 van de 4 doen het slecht op warmte). Wij hadden zo te horen beter weer dan onze buren :P
En komt er als toetje gewoon toch nog warmte komende week in NL. Hadden er eigenlijk nog een weekje aan vast moeten plakken. We hebben zoveel gezien en heerlijk ontspannen en een weekje extra hadden we ons zeker ook wel vermaakt. Het blijft een heerlijk land *O*
pi_218459840
Dat zou echt een L-actie kunnen zijn, Nijna. Lekker egocentrisch. :')

Maar hoewel ik de manier waarop niet ideaal zou vinden, zou ik het wel fijn vinden dat haar vrienden zich veilig genoeg voelen om 's nachts bij jullie thuis te crashen. O+
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 15:27:20 #12
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218459946
Ik vind dat soort puberacties ook wel leuk. Of zondagochtend beneden komen en dan een slungelige puber op de bank vinden. Te dronken om naar huis te kunnen na een feestje en toen maar door mijn zoon achterop de fiets naar ons meegenomen. Moet niet wekelijks gebeuren, maar zo af en toe vind ik dat wel gezellig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_218460174
@Nijna het zou ook een actie van T kunnen zijn.
De avond voor haar verjaardag had ze een gepland slaapfeestje. Helemaal prima en gezellig. Toen vierden we haar verjaardag, spontaan veel vrienden over de vloer, 5 extra eters (prima want we hadden echt veeeeeel te veel). Toen volgde nog een spontaan slaapfeestje. Er moesten het en der wat spullen gehaald worden. M had gedronken, ik moest een en ander opruimen dus A was chauffeur en deed een rondje regio. Ik vind het super gezellig maar na 2 slaapfeestje in 2 dagen was ik er wel even klaar mee 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218461411
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:22 schreef Hupje het volgende:
@:FlyingFish Leuk! Mooi wat dingen gecombineerd zo, en gezellig samen.
Ik wil komend schooljaar een keer een nachtje weg regelen naar Den Haag, voor Madurodam en het Lego Discovery Center. Daar komen we anders nooit.
Lego Discovery center is niet echt de moeite waard imo, dat is wel echt op jonge kinderen gericht en erg duur voor wat je krijgt. Wij zijn er 1 keer geweest, was leuk maar gaan nooit meer terug. In Den Haag zijn echt leukere dingen. Museon/Omniversum en de Gevangenpoort (als hij dat soort dingen niet te eng vindt) bijvoorbeeld, of een bezoek aan de tweede kamer. Drievliet is ook een leuk pretpark tegenwoordig. En als het een gamer is het Nationaal Videogame museum in Zoetermeer, daar kun je ook met de tram vanuit Den Haag komen (maar die gaan binnenkort weer een tijdje dicht ivm verhuizing).
pi_218461731
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 15:12 schreef -Spring het volgende:
Dat zou echt een L-actie kunnen zijn, Nijna. Lekker egocentrisch. :')

Maar hoewel ik de manier waarop niet ideaal zou vinden, zou ik het wel fijn vinden dat haar vrienden zich veilig genoeg voelen om 's nachts bij jullie thuis te crashen. O+
Bff meldde vanmiddag om 4 uur dat haar moeder waarschijnlijk niet wist dat ze hier zat... dus ik heb puber gezegd dat ik dat dus wel wil weten als ze ergens blijft slapen. Want dat ik dat echt niet tof zou vinden.
Maar idd fijn dat ze zich veilig genoeg voelen hier O+
pi_218462588
Ik zit met mijn handen in het haar m.b.t. de 8 jarige.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:12:16 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218462700
Ach Schanu, wat een ellende. Sterkte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:19:40 #18
37150 livelink
pi_218462755
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 20:59 schreef Schanu het volgende:
Ik zit met mijn handen in het haar m.b.t. de 8 jarige.
SPOILER
Als ik jouw posts lees ben ik zelf ook weer zo'n 10 jaar terug in het leven. Echt alles in jouw spoiler is herkenbaar. Ik kan je alleen maar helpen hopen dat wat onze psychiater zei ook voor je 8-jarige gaat gelden, namelijk dat er een tijd komt dat ze eerst gaat nadenken en niet primair uit emoties reageert. Bij mijn zoon is dat gelukt (met nog maar af en toe een uitbarsting).

En de grootste hulp die ik hierbij gehad heb was van de leerkrachten in het Speciaal Onderwijs en hun motto dat wat er vandaag fout is gegaan, morgen weer vergeten en vergeven is. Elke dag weer beginnen met een schone lei bleek zo ontzettend heilzaam te zijn. Daar heb ik zelf ook van geleerd.

Zijn kamer draagt trouwens nog steeds de sporen van toen. Wij zijn gestopt dat te repareren. Dus er zitten gaten in zijn vloer en zijn deur is deels ingetrapt. En dat van die deur is niet eens van zo heel lang geleden ook :@
pi_218462796
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 21:12 schreef Tink89 het volgende:
Ach Schanu, wat een ellende. Sterkte.

SPOILER
SPOILER
pi_218462847

[ Bericht 100% gewijzigd door Clubsoda op 09-08-2025 21:30:30 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:29:45 #21
37150 livelink
pi_218462864
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 21:24 schreef Schanu het volgende:

[..]
SPOILER
Ik snap je angst volledig. Hopelijk kom je bij Dr. Bosman verder :*
pi_218462890
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 21:19 schreef livelink het volgende:

[..]
Als ik jouw posts lees ben ik zelf ook weer zo'n 10 jaar terug in het leven. Echt alles in jouw spoiler is herkenbaar. Ik kan je alleen maar helpen hopen dat wat onze psychiater zei ook voor je 8-jarige gaat gelden, namelijk dat er een tijd komt dat ze eerst gaat nadenken en niet primair uit emoties reageert. Bij mijn zoon is dat gelukt (met nog maar af en toe een uitbarsting).

En de grootste hulp die ik hierbij gehad heb was van de leerkrachten in het Speciaal Onderwijs en hun motto dat wat er vandaag fout is gegaan, morgen weer vergeten en vergeven is. Elke dag weer beginnen met een schone lei bleek zo ontzettend heilzaam te zijn. Daar heb ik zelf ook van geleerd.

Zijn kamer draagt trouwens nog steeds de sporen van toen. Wij zijn gestopt dat te repareren. Dus er zitten gaten in zijn vloer en zijn deur is deels ingetrapt. En dat van die deur is niet eens van zo heel lang geleden ook :@
Dankjewel voor je hoopvolle bericht O+ iedere dag een schone lei, die zal ik zeker proberen toe te passen. Op dit moment vind ik het lastig, het voelt als een nieuwe grens die is overschreden, ik ben bang voor hoever dit zal gaan (als ze zoiets doet bij vriendinnen is ze straks nergens meer welkom bijvoorbeeld). Maar morgen door en dit achter ons laten, schone lei, anders stapelt het zich op en wordt die berg te hoog om nog te beklimmen. Bedankt.
pi_218463120
Hopelijk kan de nieuwe praktijk jullie verder helpen, nog een paar dagen.

Als het moeilijk is om het achter je te laten kan van je afschrijven misschien helpen want ik kan me voorstellen dat een situatie als dit toch ergens in je hoofd blijft zitten om te bespreken bij de nieuwe behandelaar en als het op papier staat hoeft dat niet.
Dat van je afschrijven doe je hier al een beetje maar op papier kan je daarna letterlijk de bladzijde omslaan.

"Nieuwe dag, nieuwe kansen" zeggen we hier.

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 09-08-2025 23:25:09 ]
pi_218463312
@Schanu :* (en ook voor @livelink )
Elke dag een nieuwe kans is een mooie insteek. En proberen om het niet persoonlijk te zien helpt mij ook (hoe lastig dat ook is), het is onvermogen om op dat moment om te gaan met de situatie.
pi_218463332
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 18:26 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Lego Discovery center is niet echt de moeite waard imo, dat is wel echt op jonge kinderen gericht en erg duur voor wat je krijgt.
Ah, oke, het leek me een soort mini uitvoering van een kruising tussen Legoland en Lego House. Maar dan slaan we dat misschien over. Ook bedankt voor de andere tips! Nu nog inplannen ;)
pi_218465122
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 22:07 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ah, oke, het leek me een soort mini uitvoering van een kruising tussen Legoland en Lego House. Maar dan slaan we dat misschien over. Ook bedankt voor de andere tips! Nu nog inplannen ;)
Ik heb evt nog 3 tickets voor lego discovery, wij gaan er niet aan toekomen deze vakantie,had ze te koop staan maar verkopen lukt niet maar weggooien vind ik ook zonde, dus als je interesse hebt stuur dan een pb, dan stuur ik ze vd week naar je op.
S. 2014
J. 2016
pi_218465125
@Schanu geen tips wel een dikke knuffel.
S. 2014
J. 2016
pi_218465209
@Schanu, aftellen naar dinsdag! Dit is wel zoiets om ook mee te nemen in het gesprek dinsdag. :*
pi_218465219
Ach Shanu wat een verhaal en wat hoop ik dat jullie de hulp krijgen die jullie zo nodig hebben.

Ik als Lego fan: sla Lego Discovery in Scheveningen lekker over. Het is grappig gedaan maar het geld niet waard en als je ongeluk hebt poepje druk.
pi_218465917
Ach @Schanu ;( :*
If they say
pi_218467323
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 06:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Ik heb evt nog 3 tickets voor lego discovery, wij gaan er niet aan toekomen deze vakantie,had ze te koop staan maar verkopen lukt niet maar weggooien vind ik ook zonde, dus als je interesse hebt stuur dan een pb, dan stuur ik ze vd week naar je op.
Hm, als ik het zo hoor gaan wij het ook overslaan. Maar bedankt voor het aanbod!
  zondag 10 augustus 2025 @ 11:26:18 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218467355
Hey @Schanu, heb je een beetje kunnen slapen? Hoe is het met je? En met dochter?
pi_218467925
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 11:26 schreef amaranta het volgende:
Hey @:Schanu, heb je een beetje kunnen slapen? Hoe is het met je? En met dochter?
Ik heb best oke geslapen, maar voel mij vandaag wiebelig en leeggezogen. Dochter was zich van geen kwaad bewust vanmorgen. Uiteindelijk toch een kort gesprekje kunnen hebben, toen gaf ze schoorvoetend haar excuses. Later kwam ze er zelf op terug en gaf ze aan dat haar hoofd extreem druk is en dat ze eigenlijk niks meer kan hebben, ook qua geluid (ze klaagt idd vaker dat haar koptelefoon onvoldoende dempt maar we hebben 2 verschillende soorten). Dus ze zit echt niet lekker in haar velletje en dat brengt het voor mij wel wat makkelijker in perspectief.
  zondag 10 augustus 2025 @ 12:47:42 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218468033
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 12:32 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ik heb best oke geslapen, maar voel mij vandaag wiebelig en leeggezogen. Dochter was zich van geen kwaad bewust vanmorgen. Uiteindelijk toch een kort gesprekje kunnen hebben, toen gaf ze schoorvoetend haar excuses. Later kwam ze er zelf op terug en gaf ze aan dat haar hoofd extreem druk is en dat ze eigenlijk niks meer kan hebben, ook qua geluid (ze klaagt idd vaker dat haar koptelefoon onvoldoende dempt maar we hebben 2 verschillende soorten). Dus ze zit echt niet lekker in haar velletje en dat brengt het voor mij wel wat makkelijker in perspectief.
Mss nog een idee om van die vliegtuigdopjes in te doen en dan een koptelefoon daaroverheen?
pi_218468055
Oeh, ik snap dat je je zo voelt schanu. Heftige reactie.

Fijn dat er na een nacht slaap een gesprek mogelijk was en dat ze er daarna nog op terug komt dat haar hoofd zo druk is.
Hopelijk komt er eens een moment dat ze dit voor zichzelf kan aangeven voor de uitbarsting komt.

Fijn dat jullie dinsdag een intake hebben. Zou niet later moeten komen als ik het zo hoor. Hopelijk biedt het wat hulp en stabiliteit voor haar en ook voor jullie.

Wat ik me afvroeg, heeft het ook veel impact op de jongste? Of kan zij het langs zich af laten gaan?
pi_218468280
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 12:47 schreef BE het volgende:

[..]
Mss nog een idee om van die vliegtuigdopjes in te doen en dan een koptelefoon daaroverheen?
Hebben we overwogen idd maar ze wil niets in haar oren dus dat maakt het lastig.

@hilliebillie, het maakt zeker veel indruk op de jongste helaas. Die neemt bepaald gedrag over 'want Jewel doet het ook!', en regelmatig hebben we letterlijk onze handen vol aan de oudste en dan begint de jongste op datzelfde moment ook aandacht te vragen. Omdat ze het oneerlijk vindt. En dan moeten we haar op dat moment afwijzen en daar daarna weer met haar over in gesprek. Vaak lijkt ze het dan wel te begrijpen, maar gevoelsmatig is het voor haar heel oneerlijk en roept ze ook wel eens dat we meer van Jewel dan van haar zouden houden omdat zij meer aandacht krijgt.

Eerst was de jongste van het pleasen, ze gaf Jewel altijd haar zin om confrontatie te voorkomen. Daar heb ik regelmatig gesprekjes over gevoerd met haar, want we wilden dat ze voor zichzelf leerde opkomen. Nu is het omgeslagen naar juist uitdagend gedrag vanuit de jongste, ze probeert haar zus vaak uit de tent te lokken door haar bijvoorbeeld jaloers te maken. Normaal zussengedrag eigenlijk ;) maar Jewel wordt dan fysiek en dan is het direct letterlijk slaande ruzie. Daarnaast schreeuwt de jongste steeds vaker om aandacht, letterlijk dan ook echt. Enorm veel stem verheffen, gillen, boos worden als ze niet instant aandacht krijgt.
pi_218468546
Lijkt me ook pittig idd dat je ziet dat het ook voor de jongste lastig is.

Ik heb helaas geen goede tips hoor, want hier is het normale broer-zus gedrag al regelmatig een ding.
pi_218470564
Sterkte Schanu :*

Hoewel onze situatie anders is, herken ik wel heel erg wat het met je doet en hoe machteloos en gefrustreerd je je kunt voelen.
pi_218470919
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 12:32 schreef Schanu het volgende:

[..]
Je kan ook op maat gemaakte oodroppen laten maken, maar mijn noisecancelling koptelefoon icm muziek werkt het beste.
Dat volle hoofd herken ik wel, ik kan soms het gevoel hebben dat ik een bom ben die op ontploffen staat omdat het allemaal teveel is, maar ik kan het beter inhouden over het algemeen.

Voor wat betreft dat jaloers zijn ed... misschien zouden ze bij dr Bosman ook wat kunnen uitleggen aan de jongste. Onze jongste heeft een soort psychoeducatie gehad, heeft denk ik wel voor iets meer inzicht/begrip gezorgd. Maar ze vind het soms ook wel lastig dat we in haar ogen meer van haar vragen dan van haar zus.
Heel zwart wit is dat ook zo, we vragen grotere dingen van haar, maar de oudste is nog niet zo ver dus daar proberen we de taakjes wat behapbaarder voor te maken in overleg met de begeleiding. We proberen de jongste daar ook wel enigszins in te betrekken door te blijven uitleggen dat we bepaalde keuzes maken met een bepaald idee erachter.
pi_218471441
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 21:21 schreef livelink het volgende:

[..]
Hoe gaat het met jou Ingrid?
Erg wisselend. De migraine blijft nogal aanwezig, valt geen peil op te trekken. Met erge warmte/benauwdheid merk ik wel dat het sneller komt. Duizeligheid etc ook. Maar ja, zal ermee moeten leven denk ik.
Mijn vriend ligt ook nog steeds op het ziekenhuisbed, schiet ook niet op.

Paps heeft wel wat vooruitgang met sliktherapie, hij kan nu kleine beetjes kwark slikken.
Had een vervanger van de koffieronde hem zomaar thee en cake gegeven, dat had verkeerd af kunnen lopen! Heeft wel een beetje cake weg kunnen krijgen de stiekemerd.
Hij wist wel dat hij dat niet mocht omdat hij nog steeds de neusmaag sonde heeft.
We wachten nog steeds op de pegsonde want hij biijft de sonde eruit trekken en kapot bijten.
pi_218471481
Schanu :* heftig ik hoop dat de nieuwe hulp gaat helpen. Ook hier wel herkenbaar, helaas geen tips.
pi_218473049
Tip: begin niet aan Stranger Things. Tis nogal...verslavend :')
If they say
pi_218473486
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 15:27 schreef livelink het volgende:
Ik vind dat soort puberacties ook wel leuk. Of zondagochtend beneden komen en dan een slungelige puber op de bank vinden. Te dronken om naar huis te kunnen na een feestje en toen maar door mijn zoon achterop de fiets naar ons meegenomen. Moet niet wekelijks gebeuren, maar zo af en toe vind ik dat wel gezellig.
Op zich wel grappig, maar ik loop 9 van de 10 dagen wel maakt of halfnaakt door het huis voor ik kleren aantrek (drogende hormoongel en weinig tijd/geduld) dus zo'n puber zou zich in mijn huis tot schrikken als ie wakker werd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218473504
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 21:19 schreef livelink het volgende:
Wij zijn ook gestopt met repareren, hebben alleen hier en daar beschermende maatregelen getroffen, zoals een strip op de muur waar de deur tegen knalt en een waar de tafel de muur in gaat. De deuken en krassen komen wel een keer als het echt over is.

En ook hier een totaal andere reden, maar ook hier gaat het langzaamaan beter.
Dat komt ook omdat we steeds beter zijn geworden in (gemeentelijke) hulp vragen en het niet meer allemaal zelf hoeven doen. In het begin waren we ervan overtuigd dat niemand anders met de onze kon (en wij dat niet zouden willen) maar het geeft zoveel lucht, juist ook voor de jongste.

[ Bericht 16% gewijzigd door Vanyel op 11-08-2025 07:31:58 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218473929
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 01:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Tip: begin niet aan Stranger Things. Tis nogal...verslavend :')
Geen last van. Ben ergens rond S3 afgehaakt.
  maandag 11 augustus 2025 @ 09:10:46 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218473968
Ik heb zojuist m'n werklaptop weer opgestart... blegh. Ik had nog ontzettend geen zin, ondanks 5 weken vakantie.

Schanu :* nog één nachtje slapen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218474036
@Schanu :* Hopelijk is morgen een begin van goede hulp voor jullie als gezin!
pi_218474060
Ik heb vrijdag nog spontaan 1 dag aan mijn vakantie geplakt, dus hoef morgen pas :D O+
Willem is naar de vakantieweek en Kevin hangt rond in pyjama. Ik zit in de zon met koffie en taart :P

We hebben vorige week een weekje camping Kallumaan gedaan in de Noordoostpolder. Beetje prijzig, maar heerlijke hippie vibe :Y
pi_218474458
Wij gaan vandaag pas op vakantie! Ik vind de laatste vakantieregio zijn altijd zo relaxt! Als kind zijnde al!
pi_218474492
Hier is ook de vakantie voorbij (de kinderen hebben nog een week). Ik ben vandaag nog vrij als klap ik zo wel heel even m’n laptop open.
Vanmorgen de poes naar de dierenarts gebracht voor sterilisatie. Ben benieuwd als we haar straks ophalen hoe boos ze op ons is.

En dadelijk kijken of ik het onkruid uit de tuin nog een beetje kan temmen :{
pi_218474520
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Geen last van. Ben ergens rond S3 afgehaakt.
Voor nu ist iig nog spannend dus ik zie het wel 8-)
Ook fijn, kreeg om 05.37 een burgernet melding. Uit Maastricht :wtf:

@Schanu, hoe gaat het nu?

Fijne vakantie @FlyingFish!

En @Tink89, sterkte met opstarten :*
If they say
pi_218475373
Vandaag mijn eerste vakantiedag, ben 3 weken vrij. Ik vind het ook wel lekker om als laatste regio vakantie te hebben. Wij hebben geen vakantieplannen, voel me er wel een beetje rot over vanwege Simon.
Manlief heeft flinke problemen/pijn aan zijn heup, dus die kan niet veel lopen. Ik heb zelf ook weinig fut om koffers te pakken. We hebben nog 3 weken te gaan, dus welicht komt er nog een spontaan idee.

Deze week wordt het ook echt veel te warm voor me, heb nu al hoofdpijn door de warmte. Slecht geslapen ook nog, dus geen leuk begin van de vakantie.

Dus ben aan het kijken voor leuke ideeën om te doen zonder dat je in de zon hoeft.
  maandag 11 augustus 2025 @ 13:15:27 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218475960
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Vandaag mijn eerste vakantiedag, ben 3 weken vrij. Ik vind het ook wel lekker om als laatste regio vakantie te hebben. Wij hebben geen vakantieplannen, voel me er wel een beetje rot over vanwege Simon.
Manlief heeft flinke problemen/pijn aan zijn heup, dus die kan niet veel lopen. Ik heb zelf ook weinig fut om koffers te pakken. We hebben nog 3 weken te gaan, dus welicht komt er nog een spontaan idee.

Deze week wordt het ook echt veel te warm voor me, heb nu al hoofdpijn door de warmte. Slecht geslapen ook nog, dus geen leuk begin van de vakantie.

Dus ben aan het kijken voor leuke ideeën om te doen zonder dat je in de zon hoeft.
Een tof museum, groot binnenzwembad (al is dat wel druk wrs) of een last-minute vakantie in een huisje met airco :D

Edit: en geen idee hoe heftig het voor je man is, maar ik heb een vriendin die weleens een scootmobiel (opvouwbaar) huurt voor een dagje weg. Misschien helpt dat?
pi_218476534
Data half miljoen vrouwen gehackt bij bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

https://www.rtl.nl/nieuws(...)data-gehackt-vrouwen

Kutzooi :') ;(
If they say
pi_218476728
Ik ben nu nog 1 week vrij. Volgende week dinsdag weer werken, tenzij jetlag..

Donderdag gaan we weer naar huis 😢

De zomer in Florida is er 1 van extremen. Het is bloedverziekend heet en onwijs vochtig. Maar het zijn ook de maanden van regen en stormen. Gisteren was onze laatste dag in Disney. Het begon warm en zonnig maar op een gegeven moment trok het dicht. We stonden te wachten bij een show, het druppelde een beetje. De show ging niet door vanwege komend slecht weer. Nog geen minuut later ging de hemel open. Stortregen, binnen 5 minuten stond echt alles blank. Paraplu’s, poncho... had geen zin. We waren doorweekt. We hebben onwijs gelachen en T ging languit in een plas liggen. De fotograaf vond het geweldig en kwam meteen foto's maken.
Daarna sloeg tot 2x toe de bliksem in in het kasteel. Een flits en een enorme knal. De grond trilde.
Na een klein uurtje werd het droog. Helaas kwam daarna de zon niet meer terug.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218476877
Oei, dat klinkt wel als behoorlijk heftig weer inderdaad. Wel balen van je laatste Disney dag. Aan de andere kant, gelukkig ook maar 1 dag echt slecht weer.
pi_218477016
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:32 schreef Mushanga71 het volgende:

Great :{

quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:11 schreef FlyingFish het volgende:
Wij gaan vandaag pas op vakantie! Ik vind de laatste vakantieregio zijn altijd zo relaxt! Als kind zijnde al!
Ik vind juist de eerste zijn heerlijk O+
pi_218477428
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:32 schreef Mushanga71 het volgende:

Ik las het, erg wel :o

@TolstoiFan, wat een vervelend begin van je vakantie, en wat naar dat je man zoveel pijn heeft waardoor je ook beperkt bent in de mogelijkheden om weg te gaan. Zouden dagjes weg gaan nog een mogelijkheid zijn, desnoods zonder je man? Inderdaad lekker zwemmen maar dan binnen zoals Tink oppert, of een buitenbad met voldoende schaduw, ergens uit eten in de schaduw, een klimpark, een pretpark, of gewoon lekker wandelen met een picknick, samen spelletjes spelen?

@Vicky, die weersomslag klinkt wel heel heftig, vooral ook die bliksem :o Hopelijk blijft het weer nu goed tot en met donderdag en kunnen jullie die laatste dagen nog even goed genieten.

Hier gaat het op en af. Gisteravond was het weer helemaal mis, schreeuwde ze moord en brand, viel ze de hond, haar zusje en ons aan, liep ze weg van huis, maar kwam wel uiteindelijk het hoge woord eruit dat ze echt vreselijk veel spanning heeft voor morgenochtend. En dat snap ik ook wel. We hopen dus maar dat die spanning er morgen ook af is en dat de rust dan weer zo goed als terug kan keren. Vandaag ben ik weer aan het werk, vrouwlief is met de meiden naar de Julianatoren geweest want ons abonnement loopt volgende maand af. We twijfelden of het een goed idee was, maar juist de afleiding leek ons goed en heeft haar inderdaad goed gedaan. Heeft ze in ieder geval nog een leuke middag gehad voordat ze morgen bij de praktijk kan gaan vertellen dat ze het zo zwaar heeft met ons als ouders :')
pi_218477482
Ik vind als laatste regio vakantie niet leuk, nooit gevonden ook. Doe mij maar begin juli wanneer de dagen nog lang zijn, er geen overvloed aan wespen is en ik jarig ben. :)

Maar Denemarken is fijn, vandaag 20 graden, heerlijk. Rest van de week wel 24+ graden, we zitten aan zee dus stranddagen! Zwemmen doen we sowieso elke dag. Ons huisje staat bijna in de Aquadome, ik zwaai naar de mensen op de glijbanen vanaf ons terras. Leuk kijkspel.

Vandaag op het strand iets van 6 zeehonden gezien, 1 helaas dood. Vonden onze kinderen reuze interessant.
pi_218478675
Is ook spannend voor haar idd schanu. Hopelijk is de spanning na morgen wat afgenomen. Fijn dat een dagje pretpark goed gedaan heeft.

Wauw, zoveel zeehonden daar, leuk! Geniet van het weer daar!

Hier liefst laat vakantie en dan vaak zelf ook laat in de zomervakantie vrij. Dan begint het overal al weer wat rustiger te worden (en ik werk liever het eerste deel van de vakantie (de drukte) dat als ik terug kom van vakantie de meeste drukte is geweest. Nu kom ik nog terug in de drukte als ik morgen weer aan de gang ga.

Hopelijk kom ik zo nog overeind. Ipv grasmaaien heb ik in de voortuin vol in het zonnetje onkruid geplukt (en het was veel dus heb een paar uur lang voorover gebukt gestaan en ook mn knieën zijn op. #ikwordoudenversleten :X ).

Maar zo lekker een potje tennis en dan is de vakantie echt voorbij
pi_218479146
Onze buurvrouw is een paar weken geleden gevallen. Ze is al op leeftijd en alleen. Ik probeer een beetje te helpen. Kan ik vast oefenen voor als mijn ouders en of schoonouders hulpbehoevend worden.
pi_218479590
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 20:15 schreef F_r het volgende:
Onze buurvrouw is een paar weken geleden gevallen. Ze is al op leeftijd en alleen. Ik probeer een beetje te helpen. Kan ik vast oefenen voor als mijn ouders en of schoonouders hulpbehoevend worden.
Nobel van je. Fijn dat ze zo’n fijne buur hebben.
Zorg voor ouders is naar mijn idee intensiever dan voor een zieke buur.

Mijn buren gaan verhuizen, als ik me niet vergis naar jouw wijk ook.
En het huis van hun buren is ook verkocht. Dus ik heb straks 2 nieuwe buren in de 2 kapper naast ons huis.
Ben benieuwd
pi_218479599
Wij rijden nu door Parijs op weg naar huis. Drukte valt mee.
pi_218479753
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 20:52 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nobel van je. Fijn dat ze zo’n fijne buur hebben.
Zorg voor ouders is naar mijn idee intensiever dan voor een zieke buur.

Mijn buren gaan verhuizen, als ik me niet vergis naar jouw wijk ook.
En het huis van hun buren is ook verkocht. Dus ik heb straks 2 nieuwe buren in de 2 kapper naast ons huis.
Ben benieuwd
Ze heeft een breuk in haar bekken. Dus bed beneden 1x per dag thuiszorg en dat is het. Dus vanavond maar weten gebracht en morgenochtend zet ik de slowcooker met lasagne aan dan breng ik ook wat naar de buurvrouw.
pi_218479769
Ik vond net kattedrollen in de aarde van mn voortuin :r Net dus flink met zwarte peper lopen strooien >:) Als ik vannacht een niezende kat hoor, weet ik hoe laat het is.

En team laat vakantie. Dan moeten wij nog als velen alweer aant werk zijn.
Als eerste vind ik dan ook nooit leuk :')
If they say
pi_218479790
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 20:53 schreef amaranta het volgende:
Wij rijden nu door Parijs op weg naar huis. Drukte valt mee.
Goede reis terug!

@F_r wat lief dat je je buurvrouw zo helpt, fijn ook voor haar :*
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:11:11 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_218485484

Vanuit het nieuwe legoplekje gaan we verder met sorteren :) Ben er zo ontzettend blij mee!

Mijn werkkamer is, op een stuk kast van mijn moeder na, volledig uitgezocht, ingeent en ontwormd ;) De kast met allerhande meuk in de gang is ook leeg en uitgezocht. De kast waar ik alle beursspullen had is ook bijna helemaal leeg en uitgezocht, ik denk dat dat morgen rond is. Dan is er nog een kast vol meuk en daar heb ik dan nog twee dagen voor :) Maar het is zo heerlijk dat mijn werkkamer schoon leeg en fris is. En ik ben zo blij met mijn zit/stabureau! Nu kan ik ergonomisch achter de computer zitten. Zelfs dat kleine beetje tijd is wel fijn om goed te kunnen zitten!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218487043
@Vanyel wat ontzettend fijn om te lezen dat het langzaamaan beter gaat en dat de hulp jullie en de jongste zoveel lucht geeft :*
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:09:33 #69
37150 livelink
pi_218488545
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:52 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Vanyel wat ontzettend fijn om te lezen dat het langzaamaan beter gaat en dat de hulp jullie en de jongste zoveel lucht geeft :*
Ja, dat! Heel fijn @Vanyel, hoewel de aanleiding voor het extra hulp aanvaarden natuurlijk minder was.
pi_218489431
Ziet er goed uit Troel! Lekker bezig geweest dus :)

@Schanu, hoe ging het vandaag?

Op het moment dat ik vrijdag voet op Amsterdamse bodem zette, sloeg de stress toe. Ben weer benauwd en zweet me kapot. Heel de vakantie nergens last van gehad. Ik ben alles zoo zat. Wil voor altijd op vakantie :')
If they say
pi_218491086
@Vanyel, zie dat ik nog helemaal niet op jou had gereageerd, sorry! Maar wat fijn dat het wat beter gaat bij jullie, en wat een moedige stap om die extra hulp te accepteren. Hopelijk blijft die stijgende lijn erin zitten en gaat het stukje bij beetje steeds wat beter :*

@exode, wat gaaf dat jullie zoveel zeehonden hebben gezien (op die dode na dan :')). Het klinkt als een fijne vakantie, lekker genieten daar! O+

@F_r, wat lief dat je je buurvrouw helpt! Het lijkt zo vanzelfsprekend om dat te doen, maar voor velen zou dat het niet.

@Troel, wat een mooie legoplekje, van zo'n opgeruimde kast kan ik dus echt helemaal happy worden O+

@Mushanga71, lief dat je het vraagt! Heb net een bericht met antwoord op diezelfde vraag gepost in het ASS topic :)
En voor altijd op vakantie, klinkt niet heel verkeerd :D Maar hopelijk lukt het je om dat vakantiegevoel toch nog een beetje terug te vinden en vast te houden, al is de omschakeling naar het 'echte leven' vaak gewoon heel vervelend.
pi_218491973
Hoe was de intake Schanu?
Edit: gelezen

[ Bericht 27% gewijzigd door amaranta op 13-08-2025 17:44:37 ]
pi_218492033
Die dode zeehonden vonden onze kinderen bijna interessanter dan de levende exemplaren. Hij/zij lag er nog niet lang want het was niet goor maar nog volledig in tact.

Het is hier vandaag 27 graden, dus we hebben wat warmte uit Nederland denk ik.

Juul is ervan overtuigd dat als ze met een strandbal de zee in gaat, de zeehonden komen spelen. Ik heb beloofd dat te filmen..... ;)
pi_218492201
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 10:34 schreef exode het volgende:
Die dode zeehonden vonden onze kinderen bijna interessanter dan de levende exemplaren. Hij/zij lag er nog niet lang want het was niet goor maar nog volledig in tact.

Het is hier vandaag 27 graden, dus we hebben wat warmte uit Nederland denk ik.

Juul is ervan overtuigd dat als ze met een strandbal de zee in gaat, de zeehonden komen spelen. Ik heb beloofd dat te filmen..... ;)
Cute. Misschien heeft wel gelijk.
pi_218492347
Dit wordt een lange dag... Jongste had 2 logees, er is natuurlijk weinig geslapen in de tent vannacht.
Maar ze loopt met een humeur van hier tot tokio. En de logees blijven tot na het eten...
Liefst zou ik ze nu al naar huis sturen, maar dat is aan de puber zelf.
Ik ben blij dat ik straks ff naar de fysio moet en ik hoop dat ze nog iets gaan doen.
De 2 logees willen wel zwemmen, maar mijn zuurpruimpje heeft daar niet zoveel zin in.
pi_218493293
Heb het gelezen @Schanu :)
Ik kijk gewoon uit naar de volgende vakantie, moet wat ;)

Pubers :') Zijn ze al wat gaan doen of hangen ze nog steeds bij je thuis, @Nijna?

Ik zit nu te wachten op een monteur van KPN. Wifi blijft eruit klappen en nu, eindelijk na 3 maanden bellen, nieuw modem, bellen, bellen en bellen, komt er iemand die ook in het wijkkastje gaat koekeloeren, iets van ik dus al drie maanden vraag omdat de ellende begonnen is na onderhoud.
Ik belde gister en er stond dus al een melding bij mijn naam 8-) Werd ook binnen no-time teruggebeld met iemand die er verstand van heeft. Nu hopen dat de monteur ook voortvarend te werk gaat...

Edit 14.37
Internet werkt weer :s)

[ Bericht 5% gewijzigd door Mushanga71 op 13-08-2025 14:37:19 ]
If they say
pi_218495066
@Mushanga71 fijn dat het weer naar behoren werkt!

Iemand nog een rol behang over om een puber achter te plakken? ;)
  woensdag 13 augustus 2025 @ 16:01:01 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_218495225
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:40 schreef Nijna het volgende:
@:Mushanga71 fijn dat het weer naar behoren werkt!

Iemand nog een rol behang over om een puber achter te plakken? ;)
Je mag mijn pubers wel gebruiken als behang?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218495399
quote:
2s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:01 schreef Troel het volgende:

[..]
Je mag mijn pubers wel gebruiken als behang?
Als die gezelliger zijn dan de diva hier... ze is niet op haar best zeg maar, morgen als ze wel geslapen heeft dan krijgt ze nog wel te horen dat dit de laatste keer was dat ze zich zo gedraagt want ik ben er behoorlijk klaar mee. Ze ligt nu te slapen op de bank, hopelijk straks een iets vrolijkere versie.
pi_218501591
Ik drop de vraag maar even hier, hoef er geen apart topic ofzo voor aan te maken.

Wij willen beginnen september als gezin naar de Efteling. Is er nog ergens een manier om goedkopere kaartjes aan te schaffen? Gaat om drie personen.
Of wat is de goedkoopste manier?

Thanks everyone!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218501679
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:34 schreef capricia het volgende:
Ik drop de vraag maar even hier, hoef er geen apart topic ofzo voor aan te maken.

Wij willen beginnen september als gezin naar de Efteling. Is er nog ergens een manier om goedkopere kaartjes aan te schaffen? Gaat om drie personen.

Thanks everyone!
Airmiles!
Ik gebruik ze elk jaar voor 2 gratis Efteling kaartjes
pi_218501757
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:34 schreef capricia het volgende:

Thanks everyone!
Of rondom de verjaardag van een van de drie. Dan krijg je ook korting.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 augustus 2025 @ 13:19:43 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218501946
Er is een facebook groep de wereld vol wonderen daar worden ook wel vrienden tickets van abo houders aangeboden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_218502927
Voor de noorderlingen/toeristen: Ik heb nog 10 Poeisz dagjes uit kaarten (https://poiesz.vrijetijd.nl) Kun je korting mee krijgen bij allerlei uitjes. Alleen de meeste zijn maar tot 31-8 geldig en daar heb ik niks meer aan. Maar mocht je nog naar Slagharen of Walibi of een museum of iets anders willen, dan wil ik ze wel kwijt.
pi_218507313
Ik wil even een situatie uitleggen die vanavond thuis gebeurde toen ik naar werk was. }:|
Samenvatting: Z. was uit logeren maar ze ging zelf naar huis, zonder iets tegen pa en ma te zeggen.

Even een lang verhaal. :+
SPOILER
Maar ik vraag mij ook wel af in hoeverre en hoe erg je gekwetst kan zijn door haar actie.
Ze is 7, weet heus wel goed of fout maar hoe haar gedachten waren en hoever die verantwoordelijkheid ligt van verstandig of onverstandig?
Inlevingsvermogen?
Ik vind dat best lastig.

Morgen met Z. eens praten.

[ Bericht 2% gewijzigd door vencodark op 14-08-2025 23:16:41 ]
pi_218507559
Ik zou ze alle drie de wind van voren geven eigenlijk. Lange termijn gevolgen (dus ongerustheid) zijn misschien lastig, maar of iets mag of niet mag weet je dan wel. (tenzij ze normaal dat stuk ook alleen mag lopen). Man had gelijk moeten bellen, maar ouders hadden ook niet een kind van 7 buiten moeten laten staan. Protesteren prima, maar wel op een veilige plek of in het oog houden.

Maar persoonlijk zou ik als opa of oma tot zij goed begrijpt wat ze fout heeft gedaan en dus oprechte excuses aanbiedt, haar niet meer te logeren willen. Weglopers wil je niet onder je verantwoordelijkheid hebben.
pi_218507578
Zij dachten dat ze buiten even zou afkoelen of iets dergelijks. Niemand was boos of als straf.
Ze wou gewoon niet naar binnen.
Toen ze de tuin uit bleek, dachten ze dat ze even een rondje achterom was gaan doen.
Also no.
Ze was trouwens amper 2 minuten alleen buiten, toen al bleek dat ze weg was.

Z. wist heel goed dat ze niet bij opa en oma weg mocht en dat stuk heeft ze ook nooit naar huis gelopen.
Het is andere wijk dus minstens een straat oversteken en verderop nog eens.
De uitleg naar haar over de afspraken zijn duidelijk.
Oma had gezegd dat ze nog 1 nacht zou blijven en ze niet naar huis zou gaan.

Overigens begrijp ik zeker dat het logeren ook even uit de ban is.
pi_218507944
Ik zou met Z. bespreken dat dit niet de manier is. Dat mensen ontzettend ongerust waren. Ik zou ook met Z naar opa en oma en excuses laten aanbieden.

Maar ik zou ook met opa en oma bespreken dat ze even overleggen met jullie als een kind zo duidelijk aangeeft naar huis te willen, ipv "we zouden 2 dagen dus je blijft gewoon". Misschien was even bellen ook helpend geweest, had kind zich in elk geval gehoord gevoeld.
Ik begrijp dat ze het vervelend vinden dat Z aan de wandel is gegaan, maar "vreselijk gekwetst" vind ik denk ik wat overdreven. Ik denk dat Z. daar helemaal niet over heeft nagedacht, die wilde naar huis en daar werd niet naar geluisterd.
Kind van die leeftijd bedenkt nog niet dat je andere mensen kan kwetsen met dit soort acties. En wellicht ook een goede les dat ze Z. dus niet alleen buiten moeten laten in dit soort gevallen.

Dat je man niet even laat weten dat Z. thuis is vind ik bijzonder. Hij wist toch ook dat Z. bij opa en oma logeerde?
Ik zou verwachten dat hij dan op zijn minst even checkt of opa en oma iets hebben afgesproken met Z. hierover.

Gelukkig eind goed al goed :*
pi_218508160
Had jouw man wel door dat Z was weggelopen? Heeft ze dat tegen hem gezegd?
Dan had hij wel even pa en ma mogen bellen ja
pi_218509135
@vencodark, wat een verhaal en wat een schrik moet dat zijn geweest!

Ik snap de frustratie van je ouders dat je man niet direct heeft laten weten dat Z veilig thuis was, dat had hij direct moeten doen (ervan uitgaande dat hij wist dat ze uit logeren was en dus bij opa en oma behoorde te zijn).

Voor wat betreft Z, ik zou het haar niet aanrekenen. Ze is nog maar 7, dan overzie je de consequenties (je opa en oma heel erg ongerust maken) denk ik echt nog niet goed. Sterker nog, mijn 8 (over 3 maanden 9) jarige zou precies hetzelfde hebben gedaan als opa en oma dichterbij hadden gewoond. Zij is vorig jaar, samen met het vriendinnetje waar ze aan het spelen was, naar ons huis teruggelopen omdat ze écht niet meer wilde spelen. Ik heb die moeder toen een berichtje gestuurd dat ze bij ons waren, die wist dus van niks en was ook echt geschrokken. En die leek het Jewel ergens ook te verwijten, gaf aan dat ze het de volgende keer maar even moest zeggen als ze zo graag naar huis wilde, maar Jewel had op haar beurt zo'n error in haar hoofd op dat moment dat het uitspreken gewoonweg niet meer lukt. Dan gaat alles op gevoel en niet meer op rationeel vermogen.

Ik ben wel van mening dat je het je dochter uit kan leggen, zodat ze het een volgende keer misschien niet weer doet of in ieder geval nu begrijpt wat de gevolgen waren. Maar haar gedrag zal niet zijn voortgekomen uit de wens om opa en oma ongerust te maken, zij wilde gewoon heel graag naar haar veilige thuis. En voelde zich misschien ongehoord en onbegrepen dat daar voor haar gevoel zo makkelijk aan voorbij werd gegaan. Dan is het ook echt nog een jong meisje met haar 7 jaartjes. Ik hoop dat je ouders dat wel beseffen en in gaan zien, want boos op haar zijn levert in deze situatie echt niks op :N
pi_218509434
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 07:40 schreef Nijna het volgende:
Ik zou met Z. bespreken dat dit niet de manier is. Dat mensen ontzettend ongerust waren. Ik zou ook met Z naar opa en oma en excuses laten aanbieden.

Maar ik zou ook met opa en oma bespreken dat ze even overleggen met jullie als een kind zo duidelijk aangeeft naar huis te willen, ipv "we zouden 2 dagen dus je blijft gewoon". Misschien was even bellen ook helpend geweest, had kind zich in elk geval gehoord gevoeld.
Ik begrijp dat ze het vervelend vinden dat Z aan de wandel is gegaan, maar "vreselijk gekwetst" vind ik denk ik wat overdreven. Ik denk dat Z. daar helemaal niet over heeft nagedacht, die wilde naar huis en daar werd niet naar geluisterd.
Kind van die leeftijd bedenkt nog niet dat je andere mensen kan kwetsen met dit soort acties. En wellicht ook een goede les dat ze Z. dus niet alleen buiten moeten laten in dit soort gevallen.

Dat je man niet even laat weten dat Z. thuis is vind ik bijzonder. Hij wist toch ook dat Z. bij opa en oma logeerde?
Ik zou verwachten dat hij dan op zijn minst even checkt of opa en oma iets hebben afgesproken met Z. hierover.

Precies dit.
pi_218510180
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 07:40 schreef Nijna het volgende:

Dit helemaal. :)

Heb er de hele nacht op werk over zitten denken.
Ik vind ook wel dat ze Z. serieus hadden moeten nemen toen ze aangaf naar huis te willen.
Een belletje of even overleg met mijn man had wellicht al verschil gemaakt.
Ik ben niet zo harsh om haar verplicht te laten blijven, normaal heeft ze echt nergens last vast dus waarom het nu speelde, geen idee.
Man was gewoon thuis en dan is het logeren gewoon iets eerder klaar.

Ik heb net met Z. uitgebreid gesproken.
Ze had al snel tranen want ze heeft wel heel erge spijt. In haar beleving heeft ze duidelijk gezegd tegen opa en oma dat ze naar huis ging en was gelijk naar de overkant van de straat gelopen.
Ze heeft alleen maar gedacht: Ik wil naar huis.
Dat de rest bezorgd zou zijn, had ze niet bedacht.
Ze dacht wel dat papa boos zou zijn als ze ineens voor de deur stond. En tijdens het wandelen verdrietig omdat ze gauw thuis wilde zijn, dus ze rende/stapte goed door.

Ze durft ABSOLUUT mijn ouders niet onder ogen te komen. En zeker geen sorry te zeggen.
Tja, daar moet ze toch iets mee doen.

En Ohja: ik vind dus ook de reactie van mijn moeder niet helemaal passend.
Ze had echt aan “enorm gekwetst te zijn door Z.” “Ze heeft ons zo’n verdriet gedaan”.
Ik zou eerder denken: We zijn boos of verdrietig dat ze wegliep, niet gehoorzaamde etc.
Het klonk voor mij nu alsof ze haar als gelijkwaardige volwassene zien die hun met haar acties bewust gekwetst heeft.
Dat vind ik niet de juiste bewoordingen.

Verder heb ik natuurlijk met Z. besproken dat zoiets echt niet kan. Dat weet ze echt wel.
Ze zal het, naar eigen zeggen, echt nooit meer doen.

Ze is bang dat opa en oma voor eeuwig boos zijn. Begrijpelijk, vanuit haar hoofdje.

En natuurlijk wist man van haar logeren. Dus was verbaasd dat ze voor de deur stond en vond het ‘suf’ dat niemand meegelopen was.
Denk dat man gewoon laks was om mijn ouders even te bellen. Echt heel stom. :(
pi_218511859
Jeetje wat een verhaal @venco. Ik snap je ouders maar in vind hun reactie persoonlijk een beetje overdreven. Z is 7.. die heeft nog geen flauw idee van actie/reactie.
Ik vind eerder dat je man "fout" is hierin. Die had zijn ouders meteen moeten bellen.

😢😢😢 wij zijn weer thuis na 4 geweldige weken in Florida. Disney, Universal, helicopter vlucht, op een propellorboot door de Everglades alligators spotten... gelukkig hebben we een blog bijgehouden zodat we alles nog een keer rustig kunnen teruglezen.
Het was wel even spannend. We vlogen via Orlando naar Reykjavik naar Amsterdam. Overstaptijd was 5 kwartier. We vertrokken met bijna een uur vertraging. Kwamen 30 minuten voor vertrek aan, snel door de douane en naar het vliegtuig. Het boarden was al begonnen. Gelukkig gered. Op Schiphol hadden we heel snel de koffers en nog geen 45 minuten na de landing zaten we in de taxi.
Op de vlucht van Orlando naar Reykjavik ging er nog een man knock-out. Hij wankelde in het gangpad, stootte eerst tegen mijn man aan, knalde toen tegen mij om vervolgens achterover te klappen. Hij was ontzettend aan het zweten. Meteen stewardessen erbij en die wilden hem op allerlei manieren helpen. Waarschijnlijk was hij out gegaan door de warmte en te weinig eten. Meneer was stronteigenwijs en nam praktisch niks aan. Gelukkig geen noodlanding hoeven maken. Zou ook lastig zijn want we vlogen boven de Atlantische oceaan.

We zijn net op tijd weg, het kan zijn dat orkaan Erin een stukje van Florida gaat raken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218511905
Mijn pa was net hier om onze zoon thuis te brengen.
Samengevat willen mijn ouders Z. “voorlopig” niet zien en heeft ze het echt verbruid.
Zo weglopen, respectloos, dit hebben ze niet verdiend, etc etc.

Z. had eerder vanmiddag al “sorry” aan de telefoon tegen mijn moeder gezegd maar die kon ook alleen maar koud reageren.
“Ja, en nu dan? Ik weet niet wat ik hiermee moet”. -O-

Ik vind het allemaal nogal hard en ben er eigenlijk ook heel verdrietig over.
Ja, het kind is stom geweest. Maar om zo afgeschreven te worden vind ik echt heel cru.
Alsof ze al een volwassen meid is.
Damn.
Sorry dat mijn kinderen niet perfect zijn. ;(
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:04:19 #95
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218511929
Jezus wat een stomme reactie van je ouders -O-
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_218511934
Och wat verdrietig Venco en zo overtrokken. Dikke knuffel voor Z ❤️
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218511961
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 16:59 schreef vencodark het volgende:
Mijn pa was net hier om onze zoon thuis te brengen.
Samengevat willen mijn ouders Z. “voorlopig” niet zien en heeft ze het echt verbruid.
Zo weglopen, respectloos, dit hebben ze niet verdiend, etc etc.

Z. had eerder vanmiddag al “sorry” aan de telefoon tegen mijn moeder gezegd maar die kon ook alleen maar koud reageren.
“Ja, en nu dan? Ik weet niet wat ik hiermee moet”. -O-

Ik vind het allemaal nogal hard en ben er eigenlijk ook heel verdrietig over.
Ja, het kind is stom geweest. Maar om zo afgeschreven te worden vind ik echt heel cru.
Alsof ze al een volwassen meid is.
Damn.
Sorry dat mijn kinderen niet perfect zijn. ;(
Het kind is stom geweest? Het kind is een kind! Natuurlijk doet dat soms dingen die niet handig zijn.

Volwassenen ook. Zoals tegen een kind zeggen dat het gewoon nog een nacht blijft omdat dat nou eenmaal de afspraak is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218511995
Ach Venco. Beseft je moeder wel dat haar kleindochter pas 7 jaar is? Zo kun je tegen een puber doen, niet tegen een 7 jarige ;(
Wat ik ook niet begrijp is dat toen je dochter aangaf naar huis te willen, je moeder jou niet even gebeld heeft. Er zal een reden geweest zijn dat ze weg wilde. Is ook niet zomaar.
Zie dit maar weer recht te breien. :*
If they say
pi_218512085
Venco, wat naar! Arme meid..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218512135
Ach wat een vreselijke reactie, het is je schoonmoeder die zich nu als een kind opstelt ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')