abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218456698
Hier verder...
Fake it till you make it...
pi_218456714
16 jarige was naar de film, maar rond 2.30u pas thuis, met vriendje en haar bff.
Appt mij of ze kunnen blijven slapen, of ik even beddengoed bij de hand heb. Nou niet vanuit mijn bed, het is wel goed. Op dat tijdstip ga ik er ook niet uit om het overhoop te halen.
Maar matras en dekbed en kussen van vriendje lagen nog op zolder.
Dus ze hebben nog een matras van zolder getrokken, in het kamertje gepropt (iets van 2,5 x 4 (op het langste stuk) meter) en ze waren om 4 uur nog aan het kletsen.
Volgens mij moet het vriendje om half 10 op zijn werk zijn, maar ik hoor nog niks.
En hij moet eerst nog langs huis voor schone kleding vermoed ik, want dit was een spontaan logeerpartijtje :') pubers.

Vervelende is dat ik nogal licht slaap als ze nog niet thuis is, werd om half 1 wakker en de snurkende vent naast me maakte het weer in slaap vallen nogal ingewikkeld. Maar ik heb nog een uurtje meegepakt van half 6 tot half 7 :')
pi_218457428
Ik vind dat nog heel vriendelijk van je Nijna… ik zou dochter toch echt wel duidelijk hebben gemaakt dat ik niets van ze wil horen, en haar vandaag op haar flikker geven dat dit niet is hoe het werkt hier in huis. Logeren prima, maar niet zo last minute als het geen noodzaak is. En dan nog houd je rekening met huisgenoten.
pi_218457538
Ik ben weer terug van twee dagen Amsterdam! We hebben het geweldig gehad! Zoon staat op alle foto’s met een grote lach en vond alles leuk. We zijn uiteindelijk op donderdag naar Nemo geweest (stervensdruk daar, leuk museum maar gaan we nooit meer in de vakantie heen), daarna de rondvaartboot en uit eten op het Rembrandtplein (geen kindermenu, vond hij ook heel leuk). Daarna op een boot slapen (waar ik nèt in het bed pastte, we hadden nog geen 4m2 als kamertje denk ik).

‘s Ochtends op de boot ontbijten en daarna naar Artis lopen om Micropia te bezoeken. Erg leuk, maar ook erg klein dus we hadden nog tijd voor het naastgelegen Groote museum, wat hij misschien nog wel leuker vond. Daarna lopen naar het Anne Frank Huis waar we net op tijd voor onze tour aankwamen. De introductie was voor zoon een erg goede toevoeging. Het huis zelf vond ik wat tegenvallen (je loopt door lege kamers met daarin alleen een foto van hoe het ooit was, de maquettte gaf een beter beeld). De man die de inleiding gaf vond het wel leuk dat er ook een keertje Nederlanders waren, maar 6% van de bezoekers zijn Nederlands. Niet zo raar als het praktisch onmogelijk is om reguliere kaartjes te kopen. Daarna wilden we nog door naar de eregalerij van het Rijksmuseum, maar die hadden geen tickets voor 16:00 uur meer, en het was te ver lopen om de gok te nemen. In plaats daarvan zijn we naar het Paleis op de Dam gegaan. Echt prachtig, aanrader en de kinderrondleiding was ook leuk. En tot slot naar de LEGO store waar zoon papa nagemaakt heeft als lego-poppetje met zelf ontworpen kleding, voor zijn verjaardag volgende week. Daarna terug naar de trein en op naar huis! De LEGO shop is trouwens ook veel leuker dan die in Leidschendam. Ik was gesloopt (zoon ook) maar echt super leuk om samen te doen. En met museumkaart ook heel betaalbaar! Trein was ¤12 (retour met vroeg boeken), hotelboot ¤105, rondvaartboot ¤11+7 en verder alleen eten wat zo duur is als je het zelf maakt. OV hebben we verder niet gebruikt.
pi_218457616
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 10:17 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind dat nog heel vriendelijk van je Nijna… ik zou dochter toch echt wel duidelijk hebben gemaakt dat ik niets van ze wil horen, en haar vandaag op haar flikker geven dat dit niet is hoe het werkt hier in huis. Logeren prima, maar niet zo last minute als het geen noodzaak is. En dan nog houd je rekening met huisgenoten.
Ik ga hier zeker nog wel even een gesprekje over hebben. Ze hoefde alleen even te laten weten via de app dat ze thuis was, maar ik had haar toch al horen thuiskomen.
Volgende keer zorgt ze maar dat ze een matras klaar legt voor de zekerheid oid. Vriendje woont nog wel een half uur met de brommer verderop. Bff 500 meter lopen :') .
Maar goed, het vriendje is intussen met slaaphoofd onderweg naar zijn werk, moest gelukkig (voor hem) later beginnen ;) , dat wordt vast een lange dag.

Jullie uitje naar Amsterdam klinkt heet geslaagd @FlyingFish O+
pi_218458175
Oei nijna, ik zou daar niet heel happy mee zijn, zo laat nog gehannes in huis :z

Klinkt als een leuk uitje flyingfish! Veel gedaan in korte tijd :D
pi_218458325
Leuk, @FlyingFish!
pi_218458447
@FlyingFish Leuk! Mooi wat dingen gecombineerd zo, en gezellig samen.
Ik wil komend schooljaar een keer een nachtje weg regelen naar Den Haag, voor Madurodam en het Lego Discovery Center. Daar komen we anders nooit.
pi_218459348
Fijn, die pubers @Nijna ;)

Klinkt al een geslaagd tripje naar Amsterdam @FlyingFish!
Paleis op de Dam, daar moet ik ook echt nog es heen.

Ik heb ineens viooltjes in mn gras zitten :? Zijn er niet veel maar het ziet er wel grappig uit. Hoe ze er gekomen zijn, geen idee. Net wel moeten maaien maar om de viooltjes heen. Een plukje paars/witte en enkele paarse. Maar zien hoe dat zich ontwikkeld :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218459720
Klinkt als een leuk weekend @FlyingFish !
@Nijna , lekker puberactie.

En viooltjes O+

Wij waren 3 weken op vakantie en een beetje gevlucht voor mogelijke hitte naar Schotland (3 van de 4 doen het slecht op warmte). Wij hadden zo te horen beter weer dan onze buren :P
En komt er als toetje gewoon toch nog warmte komende week in NL. Hadden er eigenlijk nog een weekje aan vast moeten plakken. We hebben zoveel gezien en heerlijk ontspannen en een weekje extra hadden we ons zeker ook wel vermaakt. Het blijft een heerlijk land *O*
pi_218459840
Dat zou echt een L-actie kunnen zijn, Nijna. Lekker egocentrisch. :')

Maar hoewel ik de manier waarop niet ideaal zou vinden, zou ik het wel fijn vinden dat haar vrienden zich veilig genoeg voelen om 's nachts bij jullie thuis te crashen. O+
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 15:27:20 #12
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218459946
Ik vind dat soort puberacties ook wel leuk. Of zondagochtend beneden komen en dan een slungelige puber op de bank vinden. Te dronken om naar huis te kunnen na een feestje en toen maar door mijn zoon achterop de fiets naar ons meegenomen. Moet niet wekelijks gebeuren, maar zo af en toe vind ik dat wel gezellig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_218460174
@Nijna het zou ook een actie van T kunnen zijn.
De avond voor haar verjaardag had ze een gepland slaapfeestje. Helemaal prima en gezellig. Toen vierden we haar verjaardag, spontaan veel vrienden over de vloer, 5 extra eters (prima want we hadden echt veeeeeel te veel). Toen volgde nog een spontaan slaapfeestje. Er moesten het en der wat spullen gehaald worden. M had gedronken, ik moest een en ander opruimen dus A was chauffeur en deed een rondje regio. Ik vind het super gezellig maar na 2 slaapfeestje in 2 dagen was ik er wel even klaar mee 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218461411
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:22 schreef Hupje het volgende:
@:FlyingFish Leuk! Mooi wat dingen gecombineerd zo, en gezellig samen.
Ik wil komend schooljaar een keer een nachtje weg regelen naar Den Haag, voor Madurodam en het Lego Discovery Center. Daar komen we anders nooit.
Lego Discovery center is niet echt de moeite waard imo, dat is wel echt op jonge kinderen gericht en erg duur voor wat je krijgt. Wij zijn er 1 keer geweest, was leuk maar gaan nooit meer terug. In Den Haag zijn echt leukere dingen. Museon/Omniversum en de Gevangenpoort (als hij dat soort dingen niet te eng vindt) bijvoorbeeld, of een bezoek aan de tweede kamer. Drievliet is ook een leuk pretpark tegenwoordig. En als het een gamer is het Nationaal Videogame museum in Zoetermeer, daar kun je ook met de tram vanuit Den Haag komen (maar die gaan binnenkort weer een tijdje dicht ivm verhuizing).
pi_218461731
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 15:12 schreef -Spring het volgende:
Dat zou echt een L-actie kunnen zijn, Nijna. Lekker egocentrisch. :')

Maar hoewel ik de manier waarop niet ideaal zou vinden, zou ik het wel fijn vinden dat haar vrienden zich veilig genoeg voelen om 's nachts bij jullie thuis te crashen. O+
Bff meldde vanmiddag om 4 uur dat haar moeder waarschijnlijk niet wist dat ze hier zat... dus ik heb puber gezegd dat ik dat dus wel wil weten als ze ergens blijft slapen. Want dat ik dat echt niet tof zou vinden.
Maar idd fijn dat ze zich veilig genoeg voelen hier O+
pi_218462588
Ik zit met mijn handen in het haar m.b.t. de 8 jarige.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:12:16 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218462700
Ach Schanu, wat een ellende. Sterkte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:19:40 #18
37150 livelink
pi_218462755
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 20:59 schreef Schanu het volgende:
Ik zit met mijn handen in het haar m.b.t. de 8 jarige.
SPOILER
Als ik jouw posts lees ben ik zelf ook weer zo'n 10 jaar terug in het leven. Echt alles in jouw spoiler is herkenbaar. Ik kan je alleen maar helpen hopen dat wat onze psychiater zei ook voor je 8-jarige gaat gelden, namelijk dat er een tijd komt dat ze eerst gaat nadenken en niet primair uit emoties reageert. Bij mijn zoon is dat gelukt (met nog maar af en toe een uitbarsting).

En de grootste hulp die ik hierbij gehad heb was van de leerkrachten in het Speciaal Onderwijs en hun motto dat wat er vandaag fout is gegaan, morgen weer vergeten en vergeven is. Elke dag weer beginnen met een schone lei bleek zo ontzettend heilzaam te zijn. Daar heb ik zelf ook van geleerd.

Zijn kamer draagt trouwens nog steeds de sporen van toen. Wij zijn gestopt dat te repareren. Dus er zitten gaten in zijn vloer en zijn deur is deels ingetrapt. En dat van die deur is niet eens van zo heel lang geleden ook :@
pi_218462796
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 21:12 schreef Tink89 het volgende:
Ach Schanu, wat een ellende. Sterkte.

SPOILER
SPOILER
pi_218462847

[ Bericht 100% gewijzigd door Clubsoda op 09-08-2025 21:30:30 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:29:45 #21
37150 livelink
pi_218462864
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 21:24 schreef Schanu het volgende:

[..]
SPOILER
Ik snap je angst volledig. Hopelijk kom je bij Dr. Bosman verder :*
pi_218462890
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 21:19 schreef livelink het volgende:

[..]
Als ik jouw posts lees ben ik zelf ook weer zo'n 10 jaar terug in het leven. Echt alles in jouw spoiler is herkenbaar. Ik kan je alleen maar helpen hopen dat wat onze psychiater zei ook voor je 8-jarige gaat gelden, namelijk dat er een tijd komt dat ze eerst gaat nadenken en niet primair uit emoties reageert. Bij mijn zoon is dat gelukt (met nog maar af en toe een uitbarsting).

En de grootste hulp die ik hierbij gehad heb was van de leerkrachten in het Speciaal Onderwijs en hun motto dat wat er vandaag fout is gegaan, morgen weer vergeten en vergeven is. Elke dag weer beginnen met een schone lei bleek zo ontzettend heilzaam te zijn. Daar heb ik zelf ook van geleerd.

Zijn kamer draagt trouwens nog steeds de sporen van toen. Wij zijn gestopt dat te repareren. Dus er zitten gaten in zijn vloer en zijn deur is deels ingetrapt. En dat van die deur is niet eens van zo heel lang geleden ook :@
Dankjewel voor je hoopvolle bericht O+ iedere dag een schone lei, die zal ik zeker proberen toe te passen. Op dit moment vind ik het lastig, het voelt als een nieuwe grens die is overschreden, ik ben bang voor hoever dit zal gaan (als ze zoiets doet bij vriendinnen is ze straks nergens meer welkom bijvoorbeeld). Maar morgen door en dit achter ons laten, schone lei, anders stapelt het zich op en wordt die berg te hoog om nog te beklimmen. Bedankt.
pi_218463120
Hopelijk kan de nieuwe praktijk jullie verder helpen, nog een paar dagen.

Als het moeilijk is om het achter je te laten kan van je afschrijven misschien helpen want ik kan me voorstellen dat een situatie als dit toch ergens in je hoofd blijft zitten om te bespreken bij de nieuwe behandelaar en als het op papier staat hoeft dat niet.
Dat van je afschrijven doe je hier al een beetje maar op papier kan je daarna letterlijk de bladzijde omslaan.

"Nieuwe dag, nieuwe kansen" zeggen we hier.

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 09-08-2025 23:25:09 ]
pi_218463312
@Schanu :* (en ook voor @livelink )
Elke dag een nieuwe kans is een mooie insteek. En proberen om het niet persoonlijk te zien helpt mij ook (hoe lastig dat ook is), het is onvermogen om op dat moment om te gaan met de situatie.
pi_218463332
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 18:26 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Lego Discovery center is niet echt de moeite waard imo, dat is wel echt op jonge kinderen gericht en erg duur voor wat je krijgt.
Ah, oke, het leek me een soort mini uitvoering van een kruising tussen Legoland en Lego House. Maar dan slaan we dat misschien over. Ook bedankt voor de andere tips! Nu nog inplannen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')