abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 10:40:37 #251
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218457601
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 10:34 schreef Breekfast het volgende:
Je kunt je ook afvragen waarom Vitesse altijd maar weer op zoek was en afhankelijk was van suikerooms die er weer geld in moesten steken.

Is er dan nooit iemand geweest die heeft voorgesteld om de doelstellingen naar beneden bij te stellen, de uitgaven drastisch te verlagen, en op een gezonde financiële basis in de lagere regionen van het betaald voetbal te spelen?

Of was dat bijna geen optie omdat ze zo'n groot stadion als het GelreDome om hun nek hadden hangen?
Op een gegeven moment heb je zoveel schuld dat per definitie alleen maar maffe luchtfietsers er heil in zien om die (al dan niet) over te nemen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218457642
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 10:34 schreef Breekfast het volgende:
Je kunt je ook afvragen waarom Vitesse altijd maar weer op zoek was en afhankelijk was van suikerooms die er weer geld in moesten steken.

Is er dan nooit iemand geweest die heeft voorgesteld om de doelstellingen naar beneden bij te stellen, de uitgaven drastisch te verlagen, en op een gezonde financiële basis in de lagere regionen van het betaald voetbal te spelen?

Of was dat bijna geen optie omdat ze zo'n groot stadion als het GelreDome om hun nek hadden hangen?
Het probleem is dat ze over algemeen nog wel een sluitende begroting hadden, maar er ook totaal geen rek in zat, waarbij het ook maar beetje hoeft te wankelen en je valt zo goed als om. Dat stadion huurden ze, en dan hadden ze er ook nog nauwelijks inkomsten aan omdat de consumpties voor 85% naar de eigenaar gingen.
Daarnaast heeft Vitesse al ruim 10 jaar geen noemenswaardige inkomsten uit transfers, daar moet je het als middenmoter/subtopper toch wel van hebben, zeker als je ook wel wat wilt doorgroeien.

Neem AZ, de aankoop/verkoop ratio is de laatste jaren ongeveer 1:5, dat heb je als subtopper met relatief weinig inkomsten uit de wedstrijden/sponsoring ook nodig om de salarissen te kunnen betalen, en te investeren in de jeugdacademie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 10:54:33 #253
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218457693
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 09:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Het zegt wel genoeg dat Karel Aalbers er donderdag was en nog steeds als een held wordt gezien. Daar begon de ellende
Dit is niet helemaal waar. Toen Aalbers erin stapte zat Vitesse ook al in de schulden en waren ze bijna failliet. In 1985 dus. Eigenlijk is het altijd ellende geweest.

Ik denk dat je hem moet omdraaien, zonder al die suikerooms en malafide geldschieters had Vitesse nooit zo’n achterban gehad. En zelfs dan kon het geblazen luchtkasteel nooit helemaal gevuld worden. Potentie tot meer dan een NEC, NAC of Groningen was er gewoon nooit.
Makkelijk eerste
pi_218457770
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 10:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Dit is niet helemaal waar. Toen Aalbers erin stapte zat Vitesse ook al in de schulden en waren ze bijna failliet. In 1985 dus. Eigenlijk is het altijd ellende geweest.

Ik denk dat je hem moet omdraaien, zonder al die suikerooms en malafide geldschieters had Vitesse nooit zo’n achterban gehad. En zelfs dan kon het geblazen luchtkasteel nooit helemaal gevuld worden. Potentie tot meer dan een NEC, NAC of Groningen was er gewoon nooit.
Het is dan ook een vrij kleine provinciestad en dan nog een van de armste van Nederland.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:19:48 #255
474254 GurneyIsBestOke
pi_218457898
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 11:04 schreef Adames het volgende:

[..]
Het is dan ook een vrij kleine provinciestad en dan nog een van de armste van Nederland.
Ajax, Feyenoord en indien goed beleid PSV zijn je topclubs, Utrecht, Twente en indien goed beleid AZ en een club dichtbij Rotterdam (vooral Sparta, misschien ADO of NAC) de subtop. Wellicht dat er in Limburg nog iets mogelijk zou zijn maar die hebben te veel clubs van gelijke grootte.

Verder zie je eigenlijk nergens potentie tot veel meer. Vitesse is altijd levensvatbaar geweest door extern geld, maar ik denk dat ze verdoemd waren vanaf het moment dat ze in de Gelredome gingen spelen.
Makkelijk eerste
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:37:00 #256
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218457993
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 11:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ajax, Feyenoord en indien goed beleid PSV zijn je topclubs, Utrecht, Twente en indien goed beleid AZ en een club dichtbij Rotterdam (vooral Sparta, misschien ADO of NAC) de subtop. Wellicht dat er in Limburg nog iets mogelijk zou zijn maar die hebben te veel clubs van gelijke grootte.

Verder zie je eigenlijk nergens potentie tot veel meer. Vitesse is altijd levensvatbaar geweest door extern geld, maar ik denk dat ze verdoemd waren vanaf het moment dat ze in de Gelredome gingen spelen.
Wel jaloers op Duitsland als je ziet hoe groot de achterban van veel van die die clubs daar is. Zelfs als ze tweede of derde liga spelen.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:39:26 #257
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_218458013
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 11:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Groningen zou ook prima ieder jaar linkerrijtje moeten kunnen eindigen. Grote stad en geen fatsoenlijke andere club in de buurt
pi_218458027
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 10:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Klopt maar met Aalbers zijn de onverantwoorde uitgaves wel begonnen en de verhuizing naar het te dure en grote Gelredome
pi_218458136
Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar Arnhem en Nijmegen samen hadden wel een mooie levensvatbare club voor Gelderland kunnen vormen.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:12:53 #260
474254 GurneyIsBestOke
pi_218458379
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 11:39 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Groningen zou ook prima ieder jaar linkerrijtje moeten kunnen eindigen. Grote stad en geen fatsoenlijke andere club in de buurt
Dat wel, maar hun achterland is eigenlijk ook heel beperkend. Groningen is slecht bereikbaar vanaf andere steden, dus heel veel doorgroeipotentie is er niet. Een lange tijd hadden zij en Heerenveen het voordeel dat ze als enkelen van de weinige clubs uit Scandinavië scoutten maar die bron is helaas aardig opgedroogd.

Linkerrijtje met incidenteel Europees voetbal moet te doen zijn, maar daar houdt het op denk ik.
Makkelijk eerste
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:17:43 #261
474254 GurneyIsBestOke
pi_218458411
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 11:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt maar met Aalbers zijn de onverantwoorde uitgaves wel begonnen en de verhuizing naar het te dure en grote Gelredome
Maar zonder Aalbers was Vitesse nooit meer geweest dan een Veendam, Wageningen of RBC, een voetnoot in de Nederlandse voetbalgeschiedenis die wellicht al in de jaren 80 was verdwenen.

Ik ga daarom niet mee in het sentiment dat financieel wanbeleid ons een grote voetbalclub heeft afgenomen. Vitesse is veertig jaar een luchtkasteel geweest die nu pas definitief is geknald.
Makkelijk eerste
pi_218458419
Ik denk zomaar dat het stadion ook afgebroken wordt en gebruikt als bouwgrond voor huizen.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:23:17 #263
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218458451
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:18 schreef raptorix het volgende:
Ik denk zomaar dat het stadion ook afgebroken wordt en gebruikt als bouwgrond voor huizen.
Om het als concertzaal rendabel te maken zal vast moeilijk zijn, dus heel veel andere opties zijn er niet.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:24:10 #264
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218458455
Ik vermoed dat de burgemeester een renovatie wel ziet zitten.

VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218458482
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 17:35 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Maar kan zoiets überhaupt zolang er geen promotie vanaf de amateurtop naar de KKD bestaat?

Een Rangers doe je dan niet zomaar even.
In Schotland kom je veel sneller weer bij de top. Ik dacht na drie promoties.
pi_218458485
Overigens lijkt voor Boavista een vergelijkbare situatie te ontstaan: https://www.vi.nl/nieuws/(...)kom-op-vierde-niveau
pi_218458494
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 17:35 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Maar kan zoiets überhaupt zolang er geen promotie vanaf de amateurtop naar de KKD bestaat?

Een Rangers doe je dan niet zomaar even.
Volgens mij mogen de clubs die de finale om het Amateurlandskampioen spelen de optie nemen om te promoveren.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:30:23 #268
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218458500
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:28 schreef raptorix het volgende:
Overigens lijkt voor Boavista een vergelijkbare situatie te ontstaan: https://www.vi.nl/nieuws/(...)kom-op-vierde-niveau
In Engeland staat er ook eentje op omvallen geloof ik, Morecambe. Waren al afgezakt naar de National League.
pi_218458520
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
In Engeland staat er ook eentje op omvallen geloof ik, Morecambe. Waren al afgezakt naar de National League.
https://nos.nl/artikel/2577589
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:34:45 #270
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218458537
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 11:54 schreef Breekfast het volgende:
Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar Arnhem en Nijmegen samen hadden wel een mooie levensvatbare club voor Gelderland kunnen vormen.
Met het verdwijnen van Vitesse (al zie ik dat niet zo snel gebeuren) kan dat over een aantal generaties ook prima zo zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:47:34 #271
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_218458650
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 02:18 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Mogelijk had een tweede bond Vitesse al twee jaar eerder uit het betaalde voetbal geknikkerd. De KNVB is extreem coulant geweest met Vitesse.
Ik zit even een paar posts van je te lezen, maar wat sla je een hoop vooringenomen onzin uit, niet te geloven. De stelligheid waarmee je dingen beweert maar tegelijkertijd aangeeft dat je er niks van begrijpt, maar het dus wel heel zeker weet. Dingen overdrijft (28 kansen gehad).. ‘bij een andere bond waren ze er misschien 2 jaar geleden al uitgeknikkerd’. Hoezo? 2 jaar geleden speelden ze gewoon nog eredivisie. Waarom zo’n stelling die nergens op slaat in een poging je verhaal sterker te maken?

Voor de duidelijkheid: Vitesse is meermaals bestraft. Ze zijn niet met dingen weggekomen, ze hebben hogere straffen gehad dan alle andere clubs in de geschiedenis bij elkaar. Dat is niet wegkomen. Wegkomen is dat je overtredingen begaat en er geen straf voor krijgt.

Dan de situatie Parry. Die was niet zo eenvoudig. Die man wilde gewoon zijn geld (of beter: het geld van de investeerders) terug. Dan heb je het over zo’n 14 miljoen. Hij was gewoon een schuldeiser waar je rekening mee te houden hebt. Als je daar aan voorbij gegaan was dan had hij de club gewoon failliet kunnen laten gaan. Het is helemaal niet zo raar dat er dus naar oplossingen gezocht is waarbij de situatie Parry werd opgelost. De kans is behoorlijk groot dat er ook niet echt andere oplossingen waren. Immers: wie gaat even 14 miljoen oude schulden aftikken en vervolgens nog jarenlang tekorten aanzuiveren? Er wordt nu gedaan alsof het pure onwil geweest is, maar de situatie was veel complexer dan velen willen begrijpen. ‘Had met de billen bloot gegaan zoals fc Twente’ is dan ook een vergelijking die compleet mank gaat. Fc Twente had geen financieringsproblemen, die kwamen vooral in de problemen omdat ze tegen de licentievoorwaarden hadden gezondigd. FC Twente is een club die niet verlieslatend is, Vitesse is dat wel. Dat zorgt voor een totaal andere dynamiek.

Dat Vitesse in de huidige vorm niet te handhaven was ben ik het dan wel weer mee eens. Er moest een totaal andere financiële wind gaan waaien, passend bij het inkomsten niveau van de club. Dat dat te laat gebeurd is is een feit. Sjoerd Mossou beschreef het treffend: mensen zijn de chaos bij Vitesse als normaal gaan zien, ook in Arnhem. Te laat werd duidelijk dat het ook echt mis kon gaan. De Sterkhouders zijn te laat opgestaan. Of in elk geval waren de schuldeisers te laat ontvankelijk voor het inleveren van delen van hun vordering, omdat ze dachten dat er wel een gek op zou staan. Dat gebeurde niet, met dit trieste resultaat als gevolg.
Rini dankjewel.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:51:39 #272
466281 WismutVeilchen83
pi_218458678
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Maar zonder Aalbers was Vitesse nooit meer geweest dan een Veendam, Wageningen of RBC, een voetnoot in de Nederlandse voetbalgeschiedenis die wellicht al in de jaren 80 was verdwenen.

Ik ga daarom niet mee in het sentiment dat financieel wanbeleid ons een grote voetbalclub heeft afgenomen. Vitesse is veertig jaar een luchtkasteel geweest die nu pas definitief is geknald.
Dat weet je natuurlijk nooit. Er zijn meer clubs die in de kelder van de eerste divisie hebben gezeten en toch zijn opgeklommen. Kijk naar Heerenveen bijvoorbeeld, die later dan Vitesse zijn opgekomen. We moeten niet net doen alsof Arnhem Lutjebroek is. Er zit daar zeker potentie.
Rini dankjewel.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:19:43 #273
474254 GurneyIsBestOke
pi_218458887
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:51 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Dat weet je natuurlijk nooit. Er zijn meer clubs die in de kelder van de eerste divisie hebben gezeten en toch zijn opgeklommen. Kijk naar Heerenveen bijvoorbeeld, die later dan Vitesse zijn opgekomen. We moeten niet net doen alsof Arnhem Lutjebroek is. Er zit daar zeker potentie.
Dat weet je wel redelijk. Vitesse was echt bijna failliet en speelde vrijwel altijd eerste divisie.

In een hypothetische situatie waarin de grootheidswaanzin van de jaren 90 op het juiste moment was gestopt (zonder nieuw stadion), of dat er in de jaren 80 een meer zuivere geldschieter was geweest, natuurlijk had Vitesse dan een stabiele middenmoter kunnen worden. Wat dat betreft is de potentie vergelijkbaar met clubs als NEC, Groningen en Heerenveen.

Maar zonder geld van externe partijen was er nooit uitzicht op veel meer.
Makkelijk eerste
pi_218458949
@WismutVeilchen83 ik kan op zich wel achter je verhaal staan, er is echter bij de Licentie Commissie 1 punt wat ontzettend belangrijk is in deze tijd, en dat is zoals ze het zeggen: Know Your Owner (als variant op Know your customer), toevallig de oersaaie PDF doorgenomen waarin dat staat beschreven. Als ik het goed begrijp was zelfs tot op laatste moment niet duidelijk wie die aandelen in bezit hadden en wat daarin de rol van Perry is, je kunt wel zeggen: De sterkhouders hebben de aandelen "Fysiek" in handen, maar als daar weer een onderhandse constructie onder ligt met die zelfde persoon dan kan ik me de twijfel goed voorstellen.Ik denk dat Vitesse er goed aan had gedaan om een gedoogconstructie voor Perry op te zetten, bijvoorbeeld door de aandelen bij een Intermediair onder te brengen met daarbij volledige transparantie dat Perry geen zeggenschap heeft, en dat hij Jaarlijks een vergoeding voor de aandelen krijgt, of bijvoorbeeld dat hij in 10-15 jaar de aandelen afgelost worden door Vitesse.
pi_218458952
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Dat weet je wel redelijk. Vitesse was echt bijna failliet en speelde vrijwel altijd eerste divisie.

In een hypothetische situatie waarin de grootheidswaanzin van de jaren 90 op het juiste moment was gestopt (zonder nieuw stadion), of dat er in de jaren 80 een meer zuivere geldschieter was geweest, natuurlijk had Vitesse dan een stabiele middenmoter kunnen worden. Wat dat betreft is de potentie vergelijkbaar met clubs als NEC, Groningen en Heerenveen.

Eens. En dan zijn NEC, Groningen en Heerenveen nog de positieve voorbeelden.
Den Bosch en Maastricht moeten het met minder doen. Haarlem ging als provinciehoofdstad ook failliet. Steden als Leiden, Amersfoort en Delft hebben helemaal geen prof voetbalclub.
pi_218458954
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:33 schreef Adames het volgende:

[..]
Eens. En dan zijn NEC, Groningen en Heerenveen nog de positieve voorbeelden.
Den Bosch en Maastricht moeten het met minder doen. Haarlem ging als provinciehoofdstad ook failliet. Steden als Leiden, Amersfoort en Delft hebben helemaal geen prof voetbalclub.
SC Amersfoort heb ik gewoon in mijn Panini boek van 1980 ;)
pi_218459045
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
SC Amersfoort heb ik gewoon in mijn Panini boek van 1980 ;)
^O^ Laatste thuiswedstrijd was tegen SC Heerenveen, en in dat laatste seizoen werd volgens mij ook met 0-6 verloren van Cambuur met drie treffers van Mark Payne.
Ik zag net op Wikipediapagina van Vitesse, maar ik schrok daar van de lage toeschouwersaantallen in de jaren '80.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:54:53 #278
466281 WismutVeilchen83
pi_218459046
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

In de jaren 80 en ook begin jaren 90 waren de budgetten zo minimaal dat met een beetje goed beleid je makkelijk een situatie als die bij Vitesse destijds kon omdraaien. Natuurlijk kwam er toen weinig publiek: dat geldt voor elke club die onderin de eerste divisie speelt.
Ter vergelijking: ik weet dat Roda JC in 1995 2e werd in de eredivisie met een budget van 4,5 miljoen gulden, kun je nagaan.
De commercie was er toen nog nauwelijks toen Aalbers de boel overnam. Een belangrijk deel van zijn tijdperk deed hij alleen maar het goede. Op Nieuw Monnikenhuize draaide Vitesse ook al jarenlang in de subtop en waren er nog geen bizarre budgetten ofzo. Dat had best een hele poos goed kunnen gaan en de achterban had in die tijd gestaag kunnen groeien. Ik denk dat als Vitesse van daaruit naar een stadion van zo’n 17-18.000 was gegaan ze gewoon een heel gezonde club hadden kunnen zijn.
Rini dankjewel.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:56:56 #279
466281 WismutVeilchen83
pi_218459103
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:33 schreef raptorix het volgende:
@:WismutVeilchen83 ik kan op zich wel achter je verhaal staan, er is echter bij de Licentie Commissie 1 punt wat ontzettend belangrijk is in deze tijd, en dat is zoals ze het zeggen: Know Your Owner (als variant op Know your customer), toevallig de oersaaie PDF doorgenomen waarin dat staat beschreven. Als ik het goed begrijp was zelfs tot op laatste moment niet duidelijk wie die aandelen in bezit hadden en wat daarin de rol van Perry is, je kunt wel zeggen: De sterkhouders hebben de aandelen "Fysiek" in handen, maar als daar weer een onderhandse constructie onder ligt met die zelfde persoon dan kan ik me de twijfel goed voorstellen.Ik denk dat Vitesse er goed aan had gedaan om een gedoogconstructie voor Perry op te zetten, bijvoorbeeld door de aandelen bij een Intermediair onder te brengen met daarbij volledige transparantie dat Perry geen zeggenschap heeft, en dat hij Jaarlijks een vergoeding voor de aandelen krijgt, of bijvoorbeeld dat hij in 10-15 jaar de aandelen afgelost worden door Vitesse.
Als hij daar ook in mee had willen / kunnen gaan dan was dat een prima oplossing geweest. Ik denk dat we het antwoord daarop over 10 jaar in andere tijden sport gaan zien ;)
Rini dankjewel.
pi_218459137
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

....knip......

Dan de situatie Parry. Die was niet zo eenvoudig. Die man wilde gewoon zijn geld (of beter: het geld van de investeerders) terug. Dan heb je het over zo’n 14 miljoen. Hij was gewoon een schuldeiser waar je rekening mee te houden hebt. Als je daar aan voorbij gegaan was dan had hij de club gewoon failliet kunnen laten gaan. Het is helemaal niet zo raar dat er dus naar oplossingen gezocht is waarbij de situatie Parry werd opgelost. De kans is behoorlijk groot dat er ook niet echt andere oplossingen waren. Immers: wie gaat even 14 miljoen oude schulden aftikken en vervolgens nog jarenlang tekorten aanzuiveren? Er wordt nu gedaan alsof het pure onwil geweest is, maar de situatie was veel complexer dan velen willen begrijpen. ‘Had met de billen bloot gegaan zoals fc Twente’ is dan ook een vergelijking die compleet mank gaat. Fc Twente had geen financieringsproblemen, die kwamen vooral in de problemen omdat ze tegen de licentievoorwaarden hadden gezondigd. FC Twente is een club die niet verlieslatend is, Vitesse is dat wel. Dat zorgt voor een totaal andere dynamiek.

Dat Vitesse in de huidige vorm niet te handhaven was ben ik het dan wel weer mee eens. Er moest een totaal andere financiële wind gaan waaien, passend bij het inkomsten niveau van de club. Dat dat te laat gebeurd is is een feit. Sjoerd Mossou beschreef het treffend: mensen zijn de chaos bij Vitesse als normaal gaan zien, ook in Arnhem. Te laat werd duidelijk dat het ook echt mis kon gaan. De Sterkhouders zijn te laat opgestaan. Of in elk geval waren de schuldeisers te laat ontvankelijk voor het inleveren van delen van hun vordering, omdat ze dachten dat er wel een gek op zou staan. Dat gebeurde niet, met dit trieste resultaat als gevolg.
De situatie met Parry is nog steeds een van de dingen die ik niet begrijp. Hoe kon zo'n hoge schuld weer opnieuw ontstaan, nadat de Russen hun schulden hadden kwijtgescholden.

En ik denk toen een paar jaar geleden de huur van Gelredome ws opgezegd, dat men toen tijdelijk naar een ander stadion hadden moeten omkijken. Het niet kunnen exploiteren van de horeca tijdens wedstrijddagen is een waar gemis op de exploitatie,.

Vorig jaar kwam het oude Cambuurstadion vrij; die had men eventueel kunnen gebruiken, zoals AZ destijds een poos het ADO stadion heeft gebruikt.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:07:13 #281
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218459233
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:58 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De situatie met Parry is nog steeds een van de dingen die ik niet begrijp. Hoe kon zo'n hoge schuld weer opnieuw ontstaan, nadat de Russen hun schulden hadden kwijtgescholden.

En ik denk toen een paar jaar geleden de huur van Gelredome ws opgezegd, dat men toen tijdelijk naar een ander stadion hadden moeten omkijken. Het niet kunnen exploiteren van de horeca tijdens wedstrijddagen is een waar gemis op de exploitatie,.

Valt ook allemaal wel mee, genoeg clubs die dat niet hebben. Opbrengsten uit de business zijn voor bijna alle clubs belangrijker (die wel gewoon naar Vitesse vloeien)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218459519
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Sterkhouders is ook maar de vraag of die nou de oplossing waren geweest, nog zeer veel onduidelijkheden rondom die groep.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:49:08 #283
466281 WismutVeilchen83
pi_218459653
quote:

[..]

Vorig jaar kwam het oude Cambuurstadion vrij; die had men eventueel kunnen gebruiken, zoals AZ destijds een poos het ADO stadion heeft gebruikt.
De 14 miljoen aan Parry zijn gewoon de tekorten vanaf het vertrek van Oyf. Vitesse was en is sterk verlieslatend. Dus restant seizoen 21/22 en seizoen 22/23. De rest van je post is allemaal makkelijk gezegd. Alsof je als club zomaar even 200 kilometer verderop gaat spelen. Alsof gemeenten aldaar op Vitesse zitten te wachten en zin hebben om naast hun eigen club nog even politie-inzet voor een andere club te regelen. Alsof je dan wel genoeg inkomsten genereert wanneer je je fans en sponsoren elke 14 dagen naar de andere kant van het land laat reizen. Met welk toekomstperspectief toekomstperspectief? AZ was tijdelijk, totdat het dak gerepareerd was. Dacht je nu werkelijk dat Vitesse structureel in Leeuwarden of Den Haag kon spelen?
Rini dankjewel.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:52:55 #284
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218459685
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Dat wel, maar hun achterland is eigenlijk ook heel beperkend. Groningen is slecht bereikbaar vanaf andere steden, dus heel veel doorgroeipotentie is er niet. Een lange tijd hadden zij en Heerenveen het voordeel dat ze als enkelen van de weinige clubs uit Scandinavië scoutten maar die bron is helaas aardig opgedroogd.

Linkerrijtje met incidenteel Europees voetbal moet te doen zijn, maar daar houdt het op denk ik.
En de potentiele achterban is één kant van het verhaal, maar nog belangrijker is het bedrijfsleven in de regio en wat daar te halen valt.

Reguliere stoeltjes verkopen is leuk, maar het echte geld wordt verdiend met business lounges en seats. En op dat gebied zijn de clubs in het noorden (maar ook Vitesse) beperkt omdat de economische regio's niet alleen achterlopen op de grote 4 van Nederland (A'dam, R'dam, Utrecht, Eindhoven), maar ook ten op zichte van de meer modale economische regio's.
pi_218459760
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 14:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
De 14 miljoen aan Parry zijn gewoon de tekorten vanaf het vertrek van Oyf. Vitesse was en is sterk verlieslatend. Dus restant seizoen 21/22 en seizoen 22/23. De rest van je post is allemaal makkelijk gezegd. Alsof je als club zomaar even 200 kilometer verderop gaat spelen. Alsof gemeenten aldaar op Vitesse zitten te wachten en zin hebben om naast hun eigen club nog even politie-inzet voor een andere club te regelen. Alsof je dan wel genoeg inkomsten genereert wanneer je je fans en sponsoren elke 14 dagen naar de andere kant van het land laat reizen. Met welk toekomstperspectief toekomstperspectief? AZ was tijdelijk, totdat het dak gerepareerd was. Dacht je nu werkelijk dat Vitesse structureel in Leeuwarden of Den Haag kon spelen?
Nee, tijdelijk totdat er een geschikt stadion in Arnhem klaar zou zijn. Gezien de bouwtijd in Leeuwarden kun je in anderhalf jaar er al voetballen. Wij zaten vorig seizoen ook in een nog niet afgemaakt stadion. Wat ik bedoel, dat je je niet afhankelijk moet laten maken van de te hoge voorwaarden van de eigenaar van het Gelredome.
Vitesse had eerst de huur opgezegd, maar ging daarna weer snel door de knieën met een huurcontract tot maar liefst (ik meende 2029 ?), zonder dat de huurprijs naar beneden ging .

En tekorten van 14 miljoen in zo'n korte tijd, dan moet er toch iemand met boekhoudverstand op de rem trappen, met "Ja, dat doen we dus NIET".
pi_218459787

Je mist Bony, hè?
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 15:29:18 #287
466281 WismutVeilchen83
pi_218459957
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 15:03 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Nee, tijdelijk totdat er een geschikt stadion in Arnhem klaar zou zijn. Gezien de bouwtijd in Leeuwarden kun je in anderhalf jaar er al voetballen. Wij zaten vorig seizoen ook in een nog niet afgemaakt stadion. Wat ik bedoel, dat je je niet afhankelijk moet laten maken van de te hoge voorwaarden van de eigenaar van het Gelredome.
Vitesse had eerst de huur opgezegd, maar ging daarna weer snel door de knieën met een huurcontract tot maar liefst (ik meende 2029 ?), zonder dat de huurprijs naar beneden ging .

En tekorten van 14 miljoen in zo'n korte tijd, dan moet er toch iemand met boekhoudverstand op de rem trappen, met "Ja, dat doen we dus NIET".
En wie gaat daar nieuw stadion dan betalen en bouwen? Op welke grond? Je praat erover alsof je eigenlijk even een andere auto huurt totdat het kenteken op je nieuwe auto gereed is. Stadionprojecten zijn vaak projecten waar vele jaren overheen gaan en die vaak niet eens van de grond komen. En nogmaals: andere steden zien er niet op te wachten, laat staan je bestaande sponsoren en supporters. AZ regelde overigens dat half jaar vervoer in de vorm van bussen. Alsof Vitesse daar geld voor heeft. Totaal onrealistisch punt dat je hier maakt.
Rini dankjewel.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 16:08:42 #288
474254 GurneyIsBestOke
pi_218460223
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 14:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
En de potentiele achterban is één kant van het verhaal, maar nog belangrijker is het bedrijfsleven in de regio en wat daar te halen valt.

Reguliere stoeltjes verkopen is leuk, maar het echte geld wordt verdiend met business lounges en seats. En op dat gebied zijn de clubs in het noorden (maar ook Vitesse) beperkt omdat de economische regio's niet alleen achterlopen op de grote 4 van Nederland (A'dam, R'dam, Utrecht, Eindhoven), maar ook ten op zichte van de meer modale economische regio's.
Klopt, dat is ook een issue van Feyenoord overigens door het stadion. In een nieuw stadion hadden we wellicht al veel eerder en duurzamer de aansluiting gevonden met de Europese subtop.

Ik bedoel trouwens ook de jeugdopleiding en aantrekkelijkheid van de stad. Feyenoord en Ajax hebben in principe een gigantische poel aan spelers, veel jongens beginnen op de pleintjes in Amsterdam Noord of Rotterdam Zuid. Terwijl Sparta en AZ daar ook van profiteren. Utrecht, PSV en Twente hebben dat iets minder, maar nog wel voldoende. Wat heeft Arnhem nou in de melk te brokkelen?
Makkelijk eerste
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 16:10:35 #289
474254 GurneyIsBestOke
pi_218460245
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
In de jaren 80 en ook begin jaren 90 waren de budgetten zo minimaal dat met een beetje goed beleid je makkelijk een situatie als die bij Vitesse destijds kon omdraaien. Natuurlijk kwam er toen weinig publiek: dat geldt voor elke club die onderin de eerste divisie speelt.
Ter vergelijking: ik weet dat Roda JC in 1995 2e werd in de eredivisie met een budget van 4,5 miljoen gulden, kun je nagaan.
De commercie was er toen nog nauwelijks toen Aalbers de boel overnam. Een belangrijk deel van zijn tijdperk deed hij alleen maar het goede. Op Nieuw Monnikenhuize draaide Vitesse ook al jarenlang in de subtop en waren er nog geen bizarre budgetten ofzo. Dat had best een hele poos goed kunnen gaan en de achterban had in die tijd gestaag kunnen groeien. Ik denk dat als Vitesse van daaruit naar een stadion van zo’n 17-18.000 was gegaan ze gewoon een heel gezonde club hadden kunnen zijn.
Ik denk dat we het met elkaar eens zijn.
Makkelijk eerste
  Forum Admin zaterdag 9 augustus 2025 @ 16:32:16 #290
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218460449
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Met het verdwijnen van Vitesse (al zie ik dat niet zo snel gebeuren) kan dat over een aantal generaties ook prima zo zijn.
Ironisch genoeg schuift Arnhem steeds verder op naar links qua stemgedrag. En Nijmegen is toch best een overwegend linkse stad.

Arnhem is alleen totaal geen studentenstad zoals Nijmegen dat wel is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218460499
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 18:04 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Nu al 3 promoties achter elkaar.
Het begin was even lastig.
Nu wordt het ook wel lastig. Derde en tweede divisie betalen je tegenstanders ook niet al te flauw.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:02:32 #292
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218461620
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 15:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
En wie gaat daar nieuw stadion dan betalen en bouwen? Op welke grond? Je praat erover alsof je eigenlijk even een andere auto huurt totdat het kenteken op je nieuwe auto gereed is. Stadionprojecten zijn vaak projecten waar vele jaren overheen gaan en die vaak niet eens van de grond komen. En nogmaals: andere steden zien er niet op te wachten, laat staan je bestaande sponsoren en supporters. AZ regelde overigens dat half jaar vervoer in de vorm van bussen. Alsof Vitesse daar geld voor heeft. Totaal onrealistisch punt dat je hier maakt.
Zeik niet zo man. Gewoon even 1,5 jaar op en neer pendelen naar Leeuwarden. Ondertussen een stadion bouwen in Sonsbeekpark van het eigen vermogen. Mooi parkeerplaats erbij maken, misschien wat detailhandel. Hornbach, Burger King desnoods een bulk gemeenschapsgeld erin gooien. Het is allemaal niet zo moeilijk. Ze hadden gewoon user @Idisrom als interim moeten aanstellen. Dan had Vitesse nu, schrik niet, voor het kampioenschap gespeeld in een hypermoderne venue.
pi_218461649
NEC 5-0 gewonnen.. Die hebben het weekend van hun leven want die staan vermoedelijk 1e na speelronde 1 :+ _O-
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_218461712
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 19:07 schreef KlapMongeaul het volgende:
NEC 5-0 gewonnen.. Die hebben het weekend van hun leven want die staan vermoedelijk 1e na speelronde 1 :+ _O-
Psv-sparta en Ajax-telstar kunnen ook grote uitslagen worden
  Redactie Frontpage zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:23:56 #295
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_218461729
quote:

[..]

Dan zou De Wageningse Berg een betere optie zijn, 20 minuutjes rijden, kleiner stadion. Een FC Gelre kan daar wellicht worden opgezet met AGOVV, FC Wageningen en Vitesse. N.E.C. en De Graafschap redden het zo ook wel.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:29:59 #296
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218461772
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 07:29 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Mooi. De Bond Zonder Regels.

En ja, de KNVB is de baas van het voetbal in NL. De regels worden gemaakt in overleg met alle betrokken partijen, inclusief de clubs zelf.

Zoals hierboven gemeld, Vitesse had er al veel eerder uitgebonjourd kunnen worden.
De shit daar, en het idee dat ze boven alle regels staan, is al begonnen bij Karel Aalbers. Dat is inmiddels al een kwart eeuw geleden.

De woede van de spelers en supporters zou zich tegen de club moeten keren. Eigenlijk al jaren geleden. Misschien zou dat zelfs wel geholpen hebben.

Neemt niet weg dat ik het enorm jammer vind dat Vitesse de licentie kwijt is. Van oorsprong een hartstikke mooie club, met een mooie outfit.
De knvb is niet de baas van het voetbal in Nederland.

Er zijn genoeg partijtjes die worden gespeeld zonder inbreng van de FIFA de knvb en alle andere criminele organisaties waar omkoping schering en inslag is
pi_218461856
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 19:20 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Psv-sparta en Ajax-telstar kunnen ook grote uitslagen worden
Ajax heeft volgens mij nog geen wedstrijd de 0 gehouden, daarbij is het nog steeds het Ajax met de lamme en de blinde voorin. Sparta deed het de 2e seizoenshelft gewoon goed, dus die zie ik niet vernederd worden.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_218461907
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 19:02 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Zeik niet zo man. Gewoon even 1,5 jaar op en neer pendelen naar Leeuwarden. Ondertussen een stadion bouwen in Sonsbeekpark van het eigen vermogen. Mooi parkeerplaats erbij maken, misschien wat detailhandel. Hornbach, Burger King desnoods een bulk gemeenschapsgeld erin gooien. Het is allemaal niet zo moeilijk. Ze hadden gewoon user @:Idisrom als interim moeten aanstellen. Dan had Vitesse nu, schrik niet, voor het kampioenschap gespeeld in een hypermoderne venue.
Nou, als ik interim was geweest, dan was er geen 14 miljoen schuld bij Parry. Misschien had Vitesse dan wel een jaar eerder KKD gespeeld.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:33:33 #299
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_218462899
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 19:29 schreef xzaz het volgende:

[..]
De knvb is niet de baas van het voetbal in Nederland.
Jawel
quote:
Er zijn genoeg partijtjes die worden gespeeld zonder inbreng van de FIFA de knvb en alle andere criminele organisaties waar omkoping schering en inslag is
Haha, nee
Feyenoord!!! * Barça
pi_218463141
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 19:41 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Ajax heeft volgens mij nog geen wedstrijd de 0 gehouden, daarbij is het nog steeds het Ajax met de lamme en de blinde voorin. Sparta deed het de 2e seizoenshelft gewoon goed, dus die zie ik niet vernederd worden.
Ik zou als ik jou was geen toto meer invullen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')