In zijn eerste termijn weigerde hij ook covid noodhulp (beademing) aan staten die hem niet steunden zoals NY.quote:Op maandag 4 augustus 2025 23:35 schreef Hiddendoe het volgende:
Waar is die idioot in godsnaam mee bezig? MAGA, maar je mag Israel niet boycotten anders laat Trumpieboi gewoon zijn eigen Amerikaanse burgers verzuipen of verbranden.
Al Capone had nog meer fatsoen in zijn donder dan deze dolle hond.
Het lijkt te achterlijk om waar te zijn he? Maar dan ken je Trump blijkbaar nog nietquote:
Volgens Medvedev wel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 08:08 schreef Momo het volgende:
Zouden ze in Israël ook Epstein files hebben?
America Terroristische schurkenstaat aan de andere kant van de wereld first, toch?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 08:35 schreef xpompompomx het volgende:
Een fatsoenlijke president zou hier overheen stappen en gewoon hulp geven waar nodig.
Een ander land belangrijker vinden dan de inwoners van het land waar je president van bent is wel volslagen debiel. Maarja, Trump.
En daar mag dus het eigen vlees best voor bloeden? Behoorlijk rigoureus, maar goed het is mijn land toch niet. Ajuuu!quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 06:40 schreef HowardRoark het volgende:
Prima, de haat jegens Israël moet worden aangepakt. Er is immers helemaal geen reden om zulke bedrijven of te boycotten.
Nou ja, dit dus ja.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 08:35 schreef xpompompomx het volgende:
Een fatsoenlijke president zou hier overheen stappen en gewoon hulp geven waar nodig.
Een ander land belangrijker vinden dan de inwoners van het land waar je president van bent is wel volslagen debiel. Maarja, Trump.
Daar werd Trump zelf beter van, dus dan ligt het andersquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 10:08 schreef Hiddendoe het volgende:
Hoe moeten we dit rijmen met onderstaand bericht uit Trumps eerste ambtperiode?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/05/13/trump-midden-oosten-reis/
Israël ≠ Jodendomquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:24 schreef SuperNeger het volgende:
Heel goed, moet eens afgelopen zijn met die opkomende anti-semitisme.
En onze conservatieve Fok-vrindjes vinden dit allemaal zeer terecht, want kritiek uiten op Israël is immers hetzelfde als Hamas steunen en een nieuwe holocaust uitroepenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 08:35 schreef xpompompomx het volgende:
Een ander land belangrijker vinden dan de inwoners van het land waar je president van bent is wel volslagen debiel.
Problemen hebben met het afschuwelijke optreden van Israël is antisemitisme? Wat een interessante kijk op de zaken zeg!quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:24 schreef SuperNeger het volgende:
Totaal niet verbazingwekkend dat jij mensen dakloos wil laten vanwege de politieke opvattingen van stadsgenoten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 06:40 schreef HowardRoark het volgende:
Prima, de haat jegens Israël moet worden aangepakt. Er is immers helemaal geen reden om zulke bedrijven of te boycotten.
Die vent is allang van God los natuurlijk. Een fatsoenlijke partij en een fatsoenlijk parlement hadden deze idioot naar huis gestuurd alleen al vanwege deze maatregel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 08:35 schreef xpompompomx het volgende:
Amerika en Israel zijn belangrijke bondgenoten. Dus wat Trump hier doet is niets meer dan mensen die die band willen frustreren aanpakken. Kan je het mee eens of oneens zijn, maar het is toch valide?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 10:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
En onze conservatieve Fok-vrindjes vinden dit allemaal zeer terecht, want kritiek uiten op Israël is immers hetzelfde als Hamas steunen en een nieuwe holocaust uitroepenDit heeft natuurlijk niks met politiek opportunisme te maken
Maar ja, met tien functionerende hersencellen is het lastig om te nuanceren.
Wat maakt Israël dan wel zo enorm belangrijk dat er na grote natuurrampen geen hulp geboden zou moeten worden aan de mensen voor wie hij in het WH zit? Waarom is Israel belangrijker dan de eigen inwoners?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Amerika en Israel zijn belangrijke bondgenoten. Dus wat Trump hier doet is niets meer dan mensen die die band willen frustreren aanpakken. Kan je het mee eens of oneens zijn, maar het is toch valide?
quote:Op maandag 4 augustus 2025 23:35 schreef Hiddendoe het volgende:
Waar is die idioot in godsnaam mee bezig? MAGA, maar je mag Israel niet boycotten anders laat Trumpieboi gewoon zijn eigen Amerikaanse burgers verzuipen of verbranden.
Al Capone had nog meer fatsoen in zijn donder dan deze dolle hond.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 08:35 schreef xpompompomx het volgende:
In 2017 was die al ook zo goed bezigquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 10:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
En onze conservatieve Fok-vrindjes vinden dit allemaal zeer terecht, want kritiek uiten op Israël is immers hetzelfde als Hamas steunen en een nieuwe holocaust uitroepenDit heeft natuurlijk niks met politiek opportunisme te maken
Maar ja, met tien functionerende hersencellen is het lastig om te nuanceren.
Ja man na een ramp joodse pro Israël mensen dakloos houden helpt Israël en is totaal niet buitensporig.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Amerika en Israel zijn belangrijke bondgenoten. Dus wat Trump hier doet is niets meer dan mensen die die band willen frustreren aanpakken. Kan je het mee eens of oneens zijn, maar het is toch valide?
Er wordt niemand dakloos gehouden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja man na een ramp joodse pro Israël mensen dakloos houden helpt Israël en is totaal niet buitensporig.
Dit heeft natuurlijk totaal niets met antisemitischme te maken. Het is niet anti joods maar anti het beleid van Israël. Landen die zich buitensporig slecht gedragen moet je domweg aanpakken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:24 schreef SuperNeger het volgende:
Idd. Hard optreden. Pak de geldstromen achter jodenhaat aan. BDS is puur antisemitisme.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:24 schreef SuperNeger het volgende:
Als je dit een "valide" maatregel is, dan is het er wat mij betreft ietsnernstig mis met je denken. What's next? Mensen zorg ontzeggen omdat ze kritiek uiten op "bondgenoten"?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nogmaals, dit is geen jodenhaat. Het bewust laten verhongeren van een bezet stuk land is wel genocide. Dat keur je wel goed?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:22 schreef Homey het volgende:
[..]
Idd. Hard optreden. Pak de geldstromen achter jodenhaat aan. BDS is puur antisemitisme.
Kritiek is iets totaal anders dan zomaar bedrijven boycotten uit een blinde haat voor een land.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als je dit een "valide" maatregel is, dan is het er wat mij betreft ietsnernstig mis met je denken. What's next? Mensen zorg ontzeggen omdat ze kritiek uiten op "bondgenoten"?
Wauw. Gewoon wauw
Daar is dan ook helemaal geen sprake van.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:27 schreef 215 het volgende:
[..]
Nogmaals, dit is geen jodenhaat. Het bewust laten verhongeren van een bezet stuk land is wel genocide. Dat keur je wel goed?
Nee, ik hou het bij de aantoonbare feiten. De enige daadwerkelijk uitgemergelde mensen die we tot op heden hebben gezien (zonder onderliggende aandoeningen) betreffen de Israëlische gijzelaars.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:34 schreef SebbeSwensje het volgende:
Howard steekt zijn kop maar weer eens lekker in het zand.
Je hebt gelijk. Het is preventief. De jood uit mijn verhaal wordt dus niet dakloos gehouden maar gemaakt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er wordt niemand dakloos gehouden.
Dat doet Hamas. Keur jij dat goed?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:27 schreef 215 het volgende:
[..]
Nogmaals, dit is geen jodenhaat. Het bewust laten verhongeren van een bezet stuk land is wel genocide. Dat keur je wel goed?
Is er wel eens een dag in jouw leven dat je niet denkt aan de joden? Eerlijk zeggen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het is preventief. De jood uit mijn verhaal wordt dus niet dakloos gehouden maar gemaakt.
Ik vind het grappig dat je een antisemitisme twist probeert te geven aan een post waarin ik zeg dat het fout is om Joden dakloos te maken vanwege de politiek van hun stadsgenoten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:50 schreef Homey het volgende:
[..]
Is er wel eens een dag in jouw leven dat je niet denkt aan de joden? Eerlijk zeggen.
Waarom zou er dan iets 'mis' zijn met mijn denken? er is geen ontzegging van zorg als die staten geen kritiek hebben op bondgenoten. Als men dus in jouw hypothetische situatie niet meer aan fatsoenlijke zorg kunnen komen, dan is dat op naam van hen die besloten de geopolitieke agenda van Amerika te frustreren.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als je dit een "valide" maatregel is, dan is het er wat mij betreft ietsnernstig mis met je denken. What's next? Mensen zorg ontzeggen omdat ze kritiek uiten op "bondgenoten"?
Wauw. Gewoon wauw
Maar doorsnee Amerikanen die het slachtoffer zijn van een of andere ramp worden hier dus de dupe van. Het kan heel goed dat zij het zwaar oneens zijn met de stellingname van hun lokale of regionale regering. Is het in jouw ogen dan gepast dat ook deze mensen worden gestraft?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 06:40 schreef HowardRoark het volgende:
Yep. Behalve voor de eigen terroristen uiteraard.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hamas heeft een voedselblokkade ja?
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Typisch dat je meteen duikt als er even kritisch wordt doorgevraagd. Zwak.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het grappig dat je een antisemitisme twist probeert te geven aan een post waarin ik zeg dat het fout is om Joden dakloos te maken vanwege de politiek van hun stadsgenoten.
Je kan veel zeggen, maar niet dat die vraag kritisch was.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:28 schreef Homey het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Typisch dat je meteen duikt als er even kritisch wordt doorgevraagd. Zwak.
Hamas is volgens Israël meer dan een jaar geleden verslagen. De IDF is de baas in Gaza en doet de voedselblokkade.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:27 schreef Homey het volgende:
[..]
Yep. Behalve voor de eigen terroristen uiteraard.
Maar Hamas blokkeert wel meer: mensenrechten.
Vrouwen, homo’s en andere minderheden hebben geen rechten onder het bewind van Hamas. En ze wegstemmen kan niet, Hamas heeft de verkiezingen afgeschaft.
Dat is een jamaar hullie reactie.quote:
Als je kritiek hebt op Israël dan sta je vierkant achter Hamas. Ben je dom of zo dat je het niet snapt????quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:52 schreef 215 het volgende:
[..]
Dat is een jamaar hullie reactie.
Nee, ik keur niet goed wat Hamas heeft geflikt en ook niet dat ze nog steeds gijzelaars vasthouden.
Ik keur ook niet goed dat Israel Palestina in gijzeling houdt en de bevolking bewust uitroeit via een kunstmatig in stand gehouden hongersnood.
Kenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je kritiek hebt op Israël dan sta je vierkant achter Hamas. Ben je dom of zo dat je het niet snapt????
In ieder geval een recept om polarisatie nog meer te bewerkstelligen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:32 schreef Ludachrist het volgende:
Lol, je eigen burgers laten creperen na een ramp omdat een of andere gouverneur iets doet wat je niet zint.
Uhm, alleen al omdat je dan b.v. potentieel burgers laat verzuipen die niks met die besluitvorming op staatsniveau hoeven hebben te maken?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou er dan iets 'mis' zijn met mijn denken?
Het uiten van kritiek op genocide bestraffen. Lijkt me van den zotte eigenlijk.quote:
Fout. Hamas is de baas in Gaza en blokkeert alles.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je kan veel zeggen, maar niet dat die vraag kritisch was.
[..]
Hamas is volgens Israël meer dan een jaar geleden verslagen. De IDF is de baas in Gaza en doet de voedselblokkade.
Gewoon pure Islamhaat van hem, zou hij zeggen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:34 schreef SebbeSwensje het volgende:
Howard steekt zijn kop maar weer eens lekker in het zand.
Wat nou als de wereld niet zwart wit is en beide Hamas en IDF fout zijn?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:45 schreef Homey het volgende:
[..]
Fout. Hamas is de baas in Gaza en blokkeert alles.
Kortsluiting.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 22:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat nou als de wereld niet zwart wit is en beide Hamas en IDF fout zijn?
Wat nou er als er nu van zulke valse vergelijkingen niet worden gemaakt? Het Israëlische leger is namelijk niet op gelijke voet te zetten met een moslimfundamentalistische en antisemitische terreurbeweging. Een morele equivalentie proberen te scheppen die er dus helemaal niet is, vormt geen oplossing, je houdt er enkele jezelf mee voor de gek.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 22:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Of die staten trekken hun besluit in zodat hun burgers wel hulp krijgen. Je hoeft niet de federatie perse de schuld te geven. De bal ligt bij de city council of staat.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:50 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Uhm, alleen al omdat je dan b.v. potentieel burgers laat verzuipen die niks met die besluitvorming op staatsniveau hoeven hebben te maken?
Kolere zeg, net als je denkt alles te hebben gelezen op dit forum.![]()
Nee, kritiek hebben op het beleid van Israel is geen antisemitisme. Leuke trolpoging weer.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:51 schreef phpmystyle het volgende:
Heel goed. We zien steeds meer institutioneel antisemitisme, fijn dat de president daar iets aan doet.
Eigenlijk ben ik vooral benieuwd of je achter je oorspronkelijke statement blijft staan. Kleine reminder:quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat nou er als er nu van zulke valse vergelijkingen niet worden gemaakt? Het Israëlische leger is namelijk niet op gelijke voet te zetten met een moslimfundamentalistische en antisemitische terreurbeweging. Een morele equivalentie proberen te scheppen die er dus helemaal niet is, vormt geen oplossing, je houdt er enkele jezelf mee voor de gek.
Je bent er immers door meerdere users op gewezen dat slachtoffers van rampen niets van doen hebben met de uitlatingen van hun regionale regering. Ze kunnen daar zelfs fel tegen gekant zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 06:40 schreef HowardRoark het volgende:
Die post is van gisteren. Je denkt dat ik van mening ben veranderd? Dan zit je mis.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik vooral benieuwd of je achter je oorspronkelijke statement blijft staan. Kleine reminder:
[..]
Je bent er immers door meerdere users op gewezen dat slachtoffers van rampen niets van doen hebben met de uitlatingen van hun regionale regering. Ze kunnen daar zelfs fel tegen gekant zijn.
Toch suggereer jij dat deze mensen de dupe mogen worden - in zekere zin worden ze zelfs gestraft.
Je haalt er van alles bij, maar laten we ons beperken tot de kern:quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die post is van gisteren. Je denkt dat ik van mening ben veranderd? Dan zit je mis.
Idealiter is zoiets natuurlijk niet gelinkt aan een 'rampenfinanciering' (daar is immers nul verband tussen) maar het aanpakken van een ongefundeerde haat uitoefenen op bedrijven vanwege hun nationaliteit zou niet moeten kunnen en het is uitstekend dat dit wordt bestreden. Ik denk dat we dit ook in bijna alle gevallen zouden snappen, maar zodra het om Israël gaat is er binnen bepaalde kringen een énorme gewilligheid om te beginnen met boycotten/verbreken van banden/sancties etc.
Dit wekt ook de vraag op hoe het komt dat mensen hier zoveel genot uit weten te halen? Waarom Israël en niet landen waar daadwerkelijke mensenrechten worden geschonden of een echte genocide plaatsvindt (China bijvoorbeeld)?
Die vraag heb ik dus beantwoord: Ja, ik vind dit een uitstekend initiatief. Ik begrijp alleen de link met 'rampenfinanciering' niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je haalt er van alles bij, maar laten we ons beperken tot de kern:
Trump dreigt om rampenfinanciering in te houden voor staten die Israël boycotten. Of dat haalbaar is, is twijfelachtig, maar daar gaat het niet om.
Vind jij het gerechtvaardigd dat een Amerikaanse staat zulke gelden niet krijgt - waar getroffen burgers de dupe van worden - wanneer de regionale overheid Israël boycot?
Het is sowieso wel bijzonder dat de 'Make AMERICA Great Again'-president Israel belangrijker vindt dan zijn eigen Amerikaanse burgers.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump dreigt om rampenfinanciering in te houden voor staten die Israël boycotten. Of dat haalbaar is, is twijfelachtig, maar daar gaat het niet om.
Vind jij het gerechtvaardigd dat een Amerikaanse staat zulke gelden niet krijgt - waar getroffen burgers de dupe van worden - wanneer de regionale overheid Israël boycot?
Het 'initiatief' draait juist om de link met rampenbestrijding. Daar gaat deze hele discussie over, omdat de Trump-regering zegt die link te willen leggen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die vraag heb ik dus beantwoord: Ja, ik vind dit een uitstekend initiatief. Ik begrijp alleen de link met 'rampenfinanciering' niet.
Ah, dus jij bent bijvoorbeeld tegen verdere sancties tegen de Russen? Dat betreft namelijk ook collectief straffen. Wat ook aantoont dat dit gewoon een uitstekende maatregel is.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:07 schreef xpompompomx het volgende:
Bijzonder hoe in bepaalde kringen collectieve straffen kennelijk weer helemaal prima zijn. Collectieve straffen leken me altijd wat meer voor Rusland in de 19e/begin 20e eeuw dan in de VS anno 2025, maar ja, wie ben ik.
Israel's moordzuchtige beleid moet wel op elke mogelijke manier verdedigd worden.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:16 schreef Ludachrist het volgende:
Wat nou er als er nu van zulke valse vergelijkingen niet worden gemaakt?
De grote vraag is waarom Trump Israel belangrijker vindt dan het welzijn van zijn eigen inwoners. Een fatsoenlijk president zou zonder problemen over de lokale politiek heen moeten kunnen stappen, want natuurrampen hebben namelijk niets met politiek te maken en kunnen iedereen treffen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, dus jij bent bijvoorbeeld tegen verdere sancties tegen de Russen? Dat betreft namelijk ook collectief straffen. Wat ook aantoont dat dit gewoon een uitstekende maatregel is.
De realiteit is namelijk dat 'collectief straffen' de norm is, of het nu om sancties of oorlogen gaan. Dat zal altijd grote groepen mensen raken. Daar dan selectief over gaan jammeren heeft geen zin.
Waarschijnlijk is dat een van de financieringsstromen die hij kan tegenhouden en verwacht dus dat die financiering moet worden overgenomen door de council die dan elders moet snijden.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit laatste ben ik helemaal met je eens en geef ik ook aan. De intentie is goed, maar de relevantie ontbreekt volledig.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De grote vraag is waarom Trump Israel belangrijker vindt dan het welzijn van zijn eigen inwoners. Een fatsoenlijk president zou zonder problemen over de lokale politiek heen moeten kunnen stappen, want natuurrampen hebben namelijk niets met politiek te maken en kunnen iedereen treffen.
Ja, dat het geld linksom of rechtsom ergens anders vandaan gehaald moet worden, is evident. Maar dat verandert niets aan het onderliggende feit: de wens van Trump om geld te onthouden aan hulpbehoevende burgers - in veel gevallen ook gewoon zijn eigen kiezers - omwille van het Israël-standpunt van een regionale regering.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat een van de financieringsstromen die hij kan tegenhouden en verwacht dus dat die financiering moet worden overgenomen door de council die dan elders moet snijden.
Er zit toch echt verschil in het 'straffen' van een buitenlandse, vijandige mogendheid - waar haar burgers ook de dupe van worden - en het straffen van je eigen burgers, wat veelal ook jouw kiezers zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, dus jij bent bijvoorbeeld tegen verdere sancties tegen de Russen? Dat betreft namelijk ook collectief straffen. Wat ook aantoont dat dit gewoon een uitstekende maatregel is.
De realiteit is namelijk dat 'collectief straffen' de norm is, of het nu om sancties of oorlogen gaan. Dat zal altijd grote groepen mensen raken. Daar dan selectief over gaan jammeren heeft geen zin.
Het komt niet fris over. Maar waarschijnlijk is de gedachte dat ze het dan moeten halen bij de benefits of dei-policy of dat soort onderwerpen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat het geld linksom of rechtsom ergens anders vandaan gehaald moet worden, is evident. Maar dat verandert niets aan het onderliggende feit: de wens van Trump om geld te onthouden aan hulpbehoevende burgers - in veel gevallen ook gewoon zijn eigen kiezers - omwille van het Israël-standpunt van een regionale regering.
1. Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het komt niet fris over. Maar waarschijnlijk is de gedachte dat ze het dan moeten halen bij de benefits of dei-policy of dat soort onderwerpen.
Ik denk niet dat dat hun intentie is - weet jij ook wel - maar gewoon een instrument. Trump heeft ook gezegd dat hij de financiering van uni's gaat stoppen als die niet voldoende doen tegen antisemitisme en die pro pallie manifestaties. Dat betekent niet dat Trump kinderen en jongeren geen onderwijs gunt.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
1. Waar baseer je dat op?
2. Is dat kostendekkend? Kun je de schade van natuurrampen financieren met het schrappen van 'DEI-beleid'?
3. Dat verandert opnieuw niets aan het onderliggende feit: de federale overheid kiest ervoor om haar eigen burgers te benadelen op basis van besluitvorming van een regionale overheid.
Of het de intentie is van Trump en zijn regering, doet niet ter zake. Zij koppelen rampenfinanciering - bedoeld om burgers te helpen - aan een standpunt of beleidskeuze van een regionale overheid.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat hun intentie is - weet jij ook wel - maar gewoon een instrument. Trump heeft ook gezegd dat hij de financiering van uni's gaat stoppen als die niet voldoende doen tegen antisemitisme en die pro pallie manifestaties. Dat betekent niet dat Trump kinderen en jongeren geen onderwijs gunt.
Ja is goed hoor. Mag je vinden.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of het de intentie is van Trump en zijn regering, doet niet ter zake. Zij koppelen rampenfinanciering - bedoeld om burgers te helpen - aan een standpunt of beleidskeuze van een regionale overheid.
Nogmaals, dat het geld ergens anders vandaan moet komen is duidelijk. Jij maakt daar een 'DEI-potje' van, omdat dat je toevallig aanspreekt. Maar dat is meerdere opzichten een non sequitur, omdat daar met geen woord over wordt gerept en het niets verandert aan het feit dat er geld wordt onthouden dat is bestemd voor hulpbehoevende burgers.
Rampenfinanciering komt uit federale gelden, die worden opgehoest door alle staten én burgers. Het is dus krankzinnig om die in te zetten als drukmiddel, zeker omdat het hier budget betreft dat is bedoeld om eigen inwoners te helpen die zijn getroffen door een ramp.
Misschien even stoppen met denken dan:quote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja is goed hoor. Mag je vinden.
Ik zie het als een instrumenteel beleidsmiddel. Ik denk niet dat Trump écht wil dat mensen verstoken blijven van medicijnen en opvang of brandbestrijding als dat nodig is. En dat weet jij ook wel.
Spijkers op laag water dit.
https://www.theguardian.c(...)ildfire-relief-fundsquote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien even stoppen met denken dan:
Trump administration rejects California’s disaster assistance request for wildfires
Trump denies Washington state's disaster-aid request, again
‘Vengeful’ Trump withheld disaster aid and will do so again, ex-officials warn
Former administration officials say Trump deliberately denied funds to states he deemed politically hostile
Nadat Daddy het eerst tegenhield dus.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:01 schreef hondonspain het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ildfire-relief-funds
Op dit moment houden de Democraten ALLES tegen wat de Republikeinen doen en willen, zelf invullen van belangrijke banen. Sterker nog in Texas willen de Democraten niet aanwezig zijn bij een stemming en vluchten naar andere Staten. Dus, niet alleen Trump speelt dit spelletjequote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nadat Daddy het eerst tegenhield dus.
Leuk, maar hebben de Democraten ooit hulp aan door rampen getroffen staten tegengehouden?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:09 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Op dit moment houden de Democraten ALLES tegen wat de Republikeinen doen en willen, zelf invullen van belangrijke banen. Sterker nog in Texas willen de Democraten niet aanwezig zijn bij een stemming en vluchten naar andere Staten. Dus, niet alleen Trump speelt dit spelletje
Dat zou toch juist de beleidsvormers in die staat extra aan het denken moeten zetten?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:50 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Uhm, alleen al omdat je dan b.v. potentieel burgers laat verzuipen die niks met die besluitvorming op staatsniveau hoeven hebben te maken?
Kolere zeg, net als je denkt alles te hebben gelezen op dit forum.![]()
Weinig hulp zeker als de Staat niet democratisch is of laat net als Trumpquote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Leuk, maar hebben de Democraten ooit hulp aan door rampen getroffen staten tegengehouden?
Kun je wat voorbeelden daarvan noemen?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:02 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Weinig hulp zeker als de Staat niet democratisch is of laat net als Trump
https://ross.house.gov/20(...)-for-helene-recoveryquote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Leuk, maar hebben de Democraten ooit hulp aan door rampen getroffen staten tegengehouden?
het congress met meerderheid aan republikeinen,is dat je punt soms?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:05 schreef hondonspain het volgende:
[..]
https://ross.house.gov/20(...)-for-helene-recovery
Ja, of een vliegtuig van een half miljard of zo.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:24 schreef damsco het volgende:
Prima actie van Trump. De antisemieten die een boycot van Israël steunen vanuit vijandigheid zouden het liefst Israël weggevaagd zien worden ongeacht wat de gevolgen zouden zijn voor de inwoners van Israël, prima dat ze nu zelf het deksel op de neus krijgen en voelen wat de gevolgen zijn als andere je laten vallen. Wellicht kunnen ze wat geld vanuit het midden-oosten krijgen, Qatar bijvoorbeeld?
Waarom is Israel eigenlijk belangrijker dan het welzijn van de inwoners van zijn eigen land?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:24 schreef damsco het volgende:
Prima actie van Trump. De antisemieten die een boycot van Israël steunen vanuit vijandigheid zouden het liefst Israël weggevaagd zien worden ongeacht wat de gevolgen zouden zijn voor de inwoners van Israël, prima dat ze nu zelf het deksel op de neus krijgen en voelen wat de gevolgen zijn als andere je laten vallen. Wellicht kunnen ze wat geld vanuit het midden-oosten krijgen, Qatar bijvoorbeeld?
Op zich niet heel anders dan hier. Mensen vinden het absoluut niet erg om het hier stukken vervelender te maken, mits de buudnlenders het maar net ietsje slechter hebben.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom is Israel eigenlijk belangrijker dan het welzijn van de inwoners van zijn eigen land?
Omdat Trump antisemieten aanpakt zou hij het welzijn van eigen inwoners minder belangrijk vinden? Hij laat juist zien dat de Joodse gemeenschap meer dan welkom is in de VS. Of horen die er niet bij volgens jou?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom is Israel eigenlijk belangrijker dan het welzijn van de inwoners van zijn eigen land?
Dat deze staten antisemitisch zijn blijkt nergens uit, ze zijn het hooguit niet eens met het beleid van Israel.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:42 schreef damsco het volgende:
[..]
Omdat Trump antisemieten aanpakt zou hij het welzijn van eigen inwoners minder belangrijk vinden? Hij laat juist zien dat de Joodse gemeenschap meer dan welkom is in de VS. Of horen die er niet bij volgens jou?
Jij en ik weten beiden net zo goed wat het achterliggende motief van de anti-Israël brigade is. Israel is alleen de stok waar nu mee geslagen wordt.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat deze staten antisemitisch zijn blijkt nergens uit, ze zijn het hooguit niet eens met het beleid van Israel.
En nee, kritiek op Israelisch beleid is geen antisemitisme. Wat een uiterst kinderachtig frame is dat joh.
Ja, ze vinden dat Israel veel te ver gaat in de Gazastrook. Dat heeft niks met antisemitisme van doen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:49 schreef damsco het volgende:
[..]
Jij en ik weten beiden net zo goed wat het achterliggende motief van de anti-Israël brigade is.
Ja dat zal het zijn. Daarom maken deze staten zich ook zo’n zorgen om andere conflictgebieden in de wereldquote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, ze vinden dat Israel veel te ver gaat in de Gazastrook. Dat heeft niks met antisemitisme van doen.
Krijgen we dat "argument" weer.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:52 schreef damsco het volgende:
[..]
Ja dat zal het zijn. Daarom maken deze staten zich ook zo’n zorgen om andere conflictgebieden in de wereld
Israël is in oorlog, niet zo vreemd dat ze doorpakken. Gaza oogst op dit moment wat het gezaaid heeft.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Krijgen we dat "argument" weer.
Vertel, welke andere dikke bondgenoot van de VS gaat op het moment net zo hard als Israel tekeer in eigen land tegen de bevolking?
Datum gezienquote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:12 schreef Korenfok het volgende:
[..]
het congress met meerderheid aan republikeinen,is dat je punt soms?
Nee, Wat de inwoners van Gaza nu wordt aangedaan is volgens heel veel internationale afspraken en verdragen buitenproportioneel.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 14:06 schreef damsco het volgende:
[..]
Israël is in oorlog, niet zo vreemd dat ze doorpakken. Gaza oogst op dit moment wat het gezaaid heeft.
Israël en Hamas zijn nog steeds in oorlog. De oorlog stopt pas als Hamas verslagen is en de gijzelaars thuis zijn. Tot die tijd gaat Israël niet terugtrekken. Proportioneel dus.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:07 schreef 215 het volgende:
[..]
Nee, Wat de inwoners van Gaza nu wordt aangedaan is volgens heel veel internationale afspraken en verdragen buitenproportioneel.
Na 7 oktober had Israel alle recht en reden om met name Hamas aan te pakken. Dat hebben ze gedaan en daar moet de kous een beetje mee af zijn.
Als jantje op het schoolplein Pietje laat struikelen mag Pietje wraak nemen maar het geeft hem niet het recht om Jantje volkomen dood te schoppen. Proportioneel!
Dat klopt maar de aanpak van Israel strookt niet met internationale verdragen. Het is dus illegaal en op een manier die niet mag volgens de rechten van de mens, een verklaring die ook Israel heeft ondertekend. Ze zijn dus fout bezig omdat ze zich niet aan hun eigen ondertekende afspraken houden. Sterker nog, ze zijn systematisch een volk aan het uitmoorden. Iets waar je gezien hun geschiedenis toch een beetje verbaasd over zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:15 schreef damsco het volgende:
[..]
Israël en Hamas zijn nog steeds in oorlog. De oorlog stopt pas als Hamas verslagen is en de gijzelaars thuis zijn. Tot die tijd gaat Israël niet terugtrekken. Proportioneel dus.
Ik snap niet zo goed waar je naar toe wilt gaan. Israël is in oorlog met Hamas, een vijand die zich onder de bevolking begeeft. Israël heeft het volste recht Hamas te vernietigen. Iets wat Israël dus ook doet. Het is niet dat Israël de bewust de bevolking aanvalt, hoe graag bepaalde media dit mensen ook willen laten geloven.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:21 schreef 215 het volgende:
[..]
Dat klopt maar de aanpak van Israel strookt niet met internationale verdragen. Het is dus illegaal en op een manier die niet mag volgens de rechten van de mens, een verklaring die ook Israel heeft ondertekend. Ze zijn dus fout bezig omdat ze zich niet aan hun eigen ondertekende afspraken houden. Sterker nog, ze zijn systematisch een volk aan het uitmoorden. Iets waar je gezien hun geschiedenis toch een beetje verbaasd over zou kunnen zijn.
Op hoeveel andere manieren wil je nog uitgelegd krijgen dat ze zich mogen verdedigen en zelfs wraak nemen maar dat het wel binnen de grenzen van het toelaatbare moet blijven en dat doet het dus niet.
Ik heb net als jij een direct lijntje met Netanyahu, en hij garandeerde mij gister inderdaad ook nog dat het louter zelfverdediging isquote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:30 schreef damsco het volgende:
Het is niet dat Israël de bewust de bevolking aanvalt, hoe graag bepaalde media dit mensen ook willen laten geloven.
Je bedoelt de burger als speelbal van de overheid?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat zou toch juist de beleidsvormers in die staat extra aan het denken moeten zetten?
Israel blokkeert de voedselvoorzienig van een heel volk. Een kunstmatige hongersnood die binnen en dag verder gestopt kan worden. Dat heeft geen drol met oorlog voeren te maken. Dat is gewoon volkerenmoord. En dat mag niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:30 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waar je naar toe wilt gaan. Israël is in oorlog met Hamas, een vijand die zich onder de bevolking begeeft. Israël heeft het volste recht Hamas te vernietigen. Iets wat Israël dus ook doet. Het is niet dat Israël de bewust de bevolking aanvalt, hoe graag bepaalde media dit mensen ook willen laten geloven.
Er was ook een tijd dat Republikeinen de mond vol hadden over "states rights", maar dat lijken ze sinds begin dit jaar op miraculeuze wijze vergeten te zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je bedoelt de burger als speelbal van de overheid?
Goed idee
Nee. Ik bedoel beleidsmakers met verantwoordelijkheidsgevoel.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je bedoelt de burger als speelbal van de overheid?
Goed idee
Hamas begon de oorlog en wil oorlog blijven voeren.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 22:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Zoals een federale overheid die de veiligheid van haar eigen burgers inzet voor politieke kwesties?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Ik bedoel beleidsmakers met verantwoordelijkheidsgevoel.
Ja, de ellende daar ontstond op 7 oktober vanuit een vacuümquote:Op woensdag 6 augustus 2025 21:34 schreef Homey het volgende:
[..]
Hamas begon de oorlog en wil oorlog blijven voeren.
Feit is dat Hamas de oorlog is begonnen op 7 oktober. Daarvoor had je een soort pre oorlog situatie omdat Hamas duizenden raketten afvuurden op Israël.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 22:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, de ellende daar ontstond op 7 oktober vanuit een vacuüm. Los daarvan: dat Hamas een schurkenbende is maakt Israël niet minder een schurkenstaat
En denk je dat Netanyahu niet 'evengoed' oorlog wil blijven voeren? Voor hem is voortzetting van de oorlog immers een kwestie van politiek overleven.
Nogmaals: het is op naam van de beleidsmakers van de desbetreffende staten.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 22:16 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zoals een federale overheid die de veiligheid van haar eigen burgers inzet voor politieke kwesties?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |