abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 6 augustus 2025 @ 09:07:51 #76
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218430216
Bijzonder hoe in bepaalde kringen collectieve straffen kennelijk weer helemaal prima zijn. Collectieve straffen leken me altijd wat meer voor Rusland in de 19e/begin 20e eeuw dan in de VS anno 2025, maar ja, wie ben ik.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218430222
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je haalt er van alles bij, maar laten we ons beperken tot de kern:

Trump dreigt om rampenfinanciering in te houden voor staten die Israël boycotten. Of dat haalbaar is, is twijfelachtig, maar daar gaat het niet om.

Vind jij het gerechtvaardigd dat een Amerikaanse staat zulke gelden niet krijgt - waar getroffen burgers de dupe van worden - wanneer de regionale overheid Israël boycot?
Die vraag heb ik dus beantwoord: Ja, ik vind dit een uitstekend initiatief. Ik begrijp alleen de link met 'rampenfinanciering' niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator woensdag 6 augustus 2025 @ 09:10:28 #78
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218430236
quote:

[..]

Trump dreigt om rampenfinanciering in te houden voor staten die Israël boycotten. Of dat haalbaar is, is twijfelachtig, maar daar gaat het niet om.

Vind jij het gerechtvaardigd dat een Amerikaanse staat zulke gelden niet krijgt - waar getroffen burgers de dupe van worden - wanneer de regionale overheid Israël boycot?
Het is sowieso wel bijzonder dat de 'Make AMERICA Great Again'-president Israel belangrijker vindt dan zijn eigen Amerikaanse burgers.
pi_218430250
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die vraag heb ik dus beantwoord: Ja, ik vind dit een uitstekend initiatief. Ik begrijp alleen de link met 'rampenfinanciering' niet.
Het 'initiatief' draait juist om de link met rampenbestrijding. Daar gaat deze hele discussie over, omdat de Trump-regering zegt die link te willen leggen.

Dus wat bazel je nou?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_218430262
'Ik vind het prima om rampenfinanciering in te houden, ik snap alleen niet waarom dat per se rampenfinanciering moet zijn'.

Genot.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218430270
quote:
15s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:07 schreef xpompompomx het volgende:
Bijzonder hoe in bepaalde kringen collectieve straffen kennelijk weer helemaal prima zijn. Collectieve straffen leken me altijd wat meer voor Rusland in de 19e/begin 20e eeuw dan in de VS anno 2025, maar ja, wie ben ik.
Ah, dus jij bent bijvoorbeeld tegen verdere sancties tegen de Russen? Dat betreft namelijk ook collectief straffen. Wat ook aantoont dat dit gewoon een uitstekende maatregel is.

De realiteit is namelijk dat 'collectief straffen' de norm is, of het nu om sancties of oorlogen gaan. Dat zal altijd grote groepen mensen raken. Daar dan selectief over gaan jammeren heeft geen zin.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218430278
Wat nou er als er nu van zulke valse vergelijkingen niet worden gemaakt?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator woensdag 6 augustus 2025 @ 09:18:09 #83
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218430288
quote:
11s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:16 schreef Ludachrist het volgende:
Wat nou er als er nu van zulke valse vergelijkingen niet worden gemaakt?
Israel's moordzuchtige beleid moet wel op elke mogelijke manier verdedigd worden.
  Moderator woensdag 6 augustus 2025 @ 09:21:43 #84
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218430309
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, dus jij bent bijvoorbeeld tegen verdere sancties tegen de Russen? Dat betreft namelijk ook collectief straffen. Wat ook aantoont dat dit gewoon een uitstekende maatregel is.

De realiteit is namelijk dat 'collectief straffen' de norm is, of het nu om sancties of oorlogen gaan. Dat zal altijd grote groepen mensen raken. Daar dan selectief over gaan jammeren heeft geen zin.
De grote vraag is waarom Trump Israel belangrijker vindt dan het welzijn van zijn eigen inwoners. Een fatsoenlijk president zou zonder problemen over de lokale politiek heen moeten kunnen stappen, want natuurrampen hebben namelijk niets met politiek te maken en kunnen iedereen treffen.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 09:21:57 #85
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218430310
quote:

[..]

Waarschijnlijk is dat een van de financieringsstromen die hij kan tegenhouden en verwacht dus dat die financiering moet worden overgenomen door de council die dan elders moet snijden.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_218430329
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De grote vraag is waarom Trump Israel belangrijker vindt dan het welzijn van zijn eigen inwoners. Een fatsoenlijk president zou zonder problemen over de lokale politiek heen moeten kunnen stappen, want natuurrampen hebben namelijk niets met politiek te maken en kunnen iedereen treffen.
Dit laatste ben ik helemaal met je eens en geef ik ook aan. De intentie is goed, maar de relevantie ontbreekt volledig.

Maar dit vormt verder natuurlijk geen antwoord op de vraag. Jij stelde dat collectief straffen niet juist was terwijl er genoeg voorbeelden zijn waar je dit steunt en ik durf er ook wel om te wedden dat jij bijvoorbeeld vanuit Nederland sancties jegens Israël wel zou toejuichen, wat benadrukt dat je 'collectief straffen' gewoon steunt.
pi_218430425
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarschijnlijk is dat een van de financieringsstromen die hij kan tegenhouden en verwacht dus dat die financiering moet worden overgenomen door de council die dan elders moet snijden.
Ja, dat het geld linksom of rechtsom ergens anders vandaan gehaald moet worden, is evident. Maar dat verandert niets aan het onderliggende feit: de wens van Trump om geld te onthouden aan hulpbehoevende burgers - in veel gevallen ook gewoon zijn eigen kiezers - omwille van het Israël-standpunt van een regionale regering.
pi_218430454
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Er zit toch echt verschil in het 'straffen' van een buitenlandse, vijandige mogendheid - waar haar burgers ook de dupe van worden - en het straffen van je eigen burgers, wat veelal ook jouw kiezers zijn.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 10:43:05 #89
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218431096
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ja, dat het geld linksom of rechtsom ergens anders vandaan gehaald moet worden, is evident. Maar dat verandert niets aan het onderliggende feit: de wens van Trump om geld te onthouden aan hulpbehoevende burgers - in veel gevallen ook gewoon zijn eigen kiezers - omwille van het Israël-standpunt van een regionale regering.
Het komt niet fris over. Maar waarschijnlijk is de gedachte dat ze het dan moeten halen bij de benefits of dei-policy of dat soort onderwerpen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_218431148
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 10:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het komt niet fris over. Maar waarschijnlijk is de gedachte dat ze het dan moeten halen bij de benefits of dei-policy of dat soort onderwerpen.
1. Waar baseer je dat op?
2. Is dat kostendekkend? Kun je de schade van natuurrampen financieren met het schrappen van 'DEI-beleid'?
3. Dat verandert opnieuw niets aan het onderliggende feit: de federale overheid kiest ervoor om haar eigen burgers te benadelen op basis van besluitvorming van een regionale overheid.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 10:57:00 #91
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218431188
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 10:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
1. Waar baseer je dat op?
2. Is dat kostendekkend? Kun je de schade van natuurrampen financieren met het schrappen van 'DEI-beleid'?
3. Dat verandert opnieuw niets aan het onderliggende feit: de federale overheid kiest ervoor om haar eigen burgers te benadelen op basis van besluitvorming van een regionale overheid.
Ik denk niet dat dat hun intentie is - weet jij ook wel - maar gewoon een instrument. Trump heeft ook gezegd dat hij de financiering van uni's gaat stoppen als die niet voldoende doen tegen antisemitisme en die pro pallie manifestaties. Dat betekent niet dat Trump kinderen en jongeren geen onderwijs gunt.
pi_218431344
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 10:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dat hun intentie is - weet jij ook wel - maar gewoon een instrument. Trump heeft ook gezegd dat hij de financiering van uni's gaat stoppen als die niet voldoende doen tegen antisemitisme en die pro pallie manifestaties. Dat betekent niet dat Trump kinderen en jongeren geen onderwijs gunt.
Of het de intentie is van Trump en zijn regering, doet niet ter zake. Zij koppelen rampenfinanciering - bedoeld om burgers te helpen - aan een standpunt of beleidskeuze van een regionale overheid.

Nogmaals, dat het geld ergens anders vandaan moet komen is duidelijk. Jij maakt daar een 'DEI-potje' van, omdat dat je toevallig aanspreekt. Maar dat is meerdere opzichten een non sequitur, omdat daar met geen woord over wordt gerept en het niets verandert aan het feit dat er geld wordt onthouden dat is bestemd voor hulpbehoevende burgers.

Rampenfinanciering komt uit federale gelden, die worden opgehoest door alle staten én burgers. Het is dus krankzinnig om die in te zetten als drukmiddel, zeker omdat het hier budget betreft dat is bedoeld om eigen inwoners te helpen die zijn getroffen door een ramp.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 11:09:38 #93
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218431382
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Of het de intentie is van Trump en zijn regering, doet niet ter zake. Zij koppelen rampenfinanciering - bedoeld om burgers te helpen - aan een standpunt of beleidskeuze van een regionale overheid.

Nogmaals, dat het geld ergens anders vandaan moet komen is duidelijk. Jij maakt daar een 'DEI-potje' van, omdat dat je toevallig aanspreekt. Maar dat is meerdere opzichten een non sequitur, omdat daar met geen woord over wordt gerept en het niets verandert aan het feit dat er geld wordt onthouden dat is bestemd voor hulpbehoevende burgers.

Rampenfinanciering komt uit federale gelden, die worden opgehoest door alle staten én burgers. Het is dus krankzinnig om die in te zetten als drukmiddel, zeker omdat het hier budget betreft dat is bedoeld om eigen inwoners te helpen die zijn getroffen door een ramp.
Ja is goed hoor. Mag je vinden.
Ik zie het als een instrumenteel beleidsmiddel. Ik denk niet dat Trump écht wil dat mensen verstoken blijven van medicijnen en opvang of brandbestrijding als dat nodig is. En dat weet jij ook wel.

Spijkers op laag water dit.
  Moderator woensdag 6 augustus 2025 @ 11:20:02 #94
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218431482
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 11:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja is goed hoor. Mag je vinden.
Ik zie het als een instrumenteel beleidsmiddel. Ik denk niet dat Trump écht wil dat mensen verstoken blijven van medicijnen en opvang of brandbestrijding als dat nodig is. En dat weet jij ook wel.

Spijkers op laag water dit.
Misschien even stoppen met denken dan:

Trump administration rejects California’s disaster assistance request for wildfires
Trump denies Washington state's disaster-aid request, again
‘Vengeful’ Trump withheld disaster aid and will do so again, ex-officials warn
Former administration officials say Trump deliberately denied funds to states he deemed politically hostile
pi_218431840
Het ziet er inderdaad naar uit dat de republikeinen slaven van Trump zijn en zich niet durven te wijten aan hun taak en verantwoordelijkheid als nationale volksvertegenwoordigers.
Dit is zeer ten nadele van het land en de geloofwaardigheid van Amerika zelf.
Trump maakt ongekend misbruik van van zijn macht voor allerlei zaken.
Dit is maar één voorbeeld. Hij legt sancties op aan rechters, het legt idiote invoertarieven op aan landen die hij wil straffen voor politieke zaken waar hij niets mee van doen heeft en de invoertarieven op zichzelf zijn al een staaltje van ernstig machtsmisbruik en willekeur.
Dat is zeer ten nadele van de wereldeconomie in het algemeen en kan sommige landen economisch zelfs aan de afgrond brengen.
Het is natuurlijk ook in strijd met de doelstellingen van de WTO waar Amerika ook lid van is.
Uiteindelijk zal dit ook ten nadele van Amerika zelf zijn, maar zover zijn Trump en zijn republikeinse slaven nog niet. Het zal de nodige tijd kosten voor ze dat gaan ervaren.
  Moderator woensdag 6 augustus 2025 @ 12:03:06 #97
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218431898
quote:
Nadat Daddy het eerst tegenhield dus.
pi_218431934
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nadat Daddy het eerst tegenhield dus.
Op dit moment houden de Democraten ALLES tegen wat de Republikeinen doen en willen, zelf invullen van belangrijke banen. Sterker nog in Texas willen de Democraten niet aanwezig zijn bij een stemming en vluchten naar andere Staten. Dus, niet alleen Trump speelt dit spelletje
life is like a box of chocolates
  Moderator woensdag 6 augustus 2025 @ 12:14:10 #99
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218431960
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:09 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Op dit moment houden de Democraten ALLES tegen wat de Republikeinen doen en willen, zelf invullen van belangrijke banen. Sterker nog in Texas willen de Democraten niet aanwezig zijn bij een stemming en vluchten naar andere Staten. Dus, niet alleen Trump speelt dit spelletje
Leuk, maar hebben de Democraten ooit hulp aan door rampen getroffen staten tegengehouden?
pi_218432024
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 18:50 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Uhm, alleen al omdat je dan b.v. potentieel burgers laat verzuipen die niks met die besluitvorming op staatsniveau hoeven hebben te maken? :')

Kolere zeg, net als je denkt alles te hebben gelezen op dit forum. :') :')
Dat zou toch juist de beleidsvormers in die staat extra aan het denken moeten zetten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')