Je kan veel zeggen, maar niet dat die vraag kritisch was.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:28 schreef Homey het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Typisch dat je meteen duikt als er even kritisch wordt doorgevraagd. Zwak.
Hamas is volgens Israël meer dan een jaar geleden verslagen. De IDF is de baas in Gaza en doet de voedselblokkade.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:27 schreef Homey het volgende:
[..]
Yep. Behalve voor de eigen terroristen uiteraard.
Maar Hamas blokkeert wel meer: mensenrechten.
Vrouwen, homo’s en andere minderheden hebben geen rechten onder het bewind van Hamas. En ze wegstemmen kan niet, Hamas heeft de verkiezingen afgeschaft.
Dat is een jamaar hullie reactie.quote:
Als je kritiek hebt op Israël dan sta je vierkant achter Hamas. Ben je dom of zo dat je het niet snapt????quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:52 schreef 215 het volgende:
[..]
Dat is een jamaar hullie reactie.
Nee, ik keur niet goed wat Hamas heeft geflikt en ook niet dat ze nog steeds gijzelaars vasthouden.
Ik keur ook niet goed dat Israel Palestina in gijzeling houdt en de bevolking bewust uitroeit via een kunstmatig in stand gehouden hongersnood.
Kenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je kritiek hebt op Israël dan sta je vierkant achter Hamas. Ben je dom of zo dat je het niet snapt????
In ieder geval een recept om polarisatie nog meer te bewerkstelligen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:32 schreef Ludachrist het volgende:
Lol, je eigen burgers laten creperen na een ramp omdat een of andere gouverneur iets doet wat je niet zint.
Uhm, alleen al omdat je dan b.v. potentieel burgers laat verzuipen die niks met die besluitvorming op staatsniveau hoeven hebben te maken?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou er dan iets 'mis' zijn met mijn denken?
Het uiten van kritiek op genocide bestraffen. Lijkt me van den zotte eigenlijk.quote:
Fout. Hamas is de baas in Gaza en blokkeert alles.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je kan veel zeggen, maar niet dat die vraag kritisch was.
[..]
Hamas is volgens Israël meer dan een jaar geleden verslagen. De IDF is de baas in Gaza en doet de voedselblokkade.
Gewoon pure Islamhaat van hem, zou hij zeggen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:34 schreef SebbeSwensje het volgende:
Howard steekt zijn kop maar weer eens lekker in het zand.
Wat nou als de wereld niet zwart wit is en beide Hamas en IDF fout zijn?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:45 schreef Homey het volgende:
[..]
Fout. Hamas is de baas in Gaza en blokkeert alles.
Kortsluiting.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 22:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat nou als de wereld niet zwart wit is en beide Hamas en IDF fout zijn?
Wat nou er als er nu van zulke valse vergelijkingen niet worden gemaakt? Het Israëlische leger is namelijk niet op gelijke voet te zetten met een moslimfundamentalistische en antisemitische terreurbeweging. Een morele equivalentie proberen te scheppen die er dus helemaal niet is, vormt geen oplossing, je houdt er enkele jezelf mee voor de gek.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 22:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat nou als de wereld niet zwart wit is en beide Hamas en IDF fout zijn?
Of die staten trekken hun besluit in zodat hun burgers wel hulp krijgen. Je hoeft niet de federatie perse de schuld te geven. De bal ligt bij de city council of staat.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:50 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Uhm, alleen al omdat je dan b.v. potentieel burgers laat verzuipen die niks met die besluitvorming op staatsniveau hoeven hebben te maken?
Kolere zeg, net als je denkt alles te hebben gelezen op dit forum.![]()
Nee, kritiek hebben op het beleid van Israel is geen antisemitisme. Leuke trolpoging weer.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:51 schreef phpmystyle het volgende:
Heel goed. We zien steeds meer institutioneel antisemitisme, fijn dat de president daar iets aan doet.
Eigenlijk ben ik vooral benieuwd of je achter je oorspronkelijke statement blijft staan. Kleine reminder:quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat nou er als er nu van zulke valse vergelijkingen niet worden gemaakt? Het Israëlische leger is namelijk niet op gelijke voet te zetten met een moslimfundamentalistische en antisemitische terreurbeweging. Een morele equivalentie proberen te scheppen die er dus helemaal niet is, vormt geen oplossing, je houdt er enkele jezelf mee voor de gek.
Je bent er immers door meerdere users op gewezen dat slachtoffers van rampen niets van doen hebben met de uitlatingen van hun regionale regering. Ze kunnen daar zelfs fel tegen gekant zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 06:40 schreef HowardRoark het volgende:
Prima, de haat jegens Israël moet worden aangepakt. Er is immers helemaal geen reden om zulke bedrijven of te boycotten.
Die post is van gisteren. Je denkt dat ik van mening ben veranderd? Dan zit je mis.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik vooral benieuwd of je achter je oorspronkelijke statement blijft staan. Kleine reminder:
[..]
Je bent er immers door meerdere users op gewezen dat slachtoffers van rampen niets van doen hebben met de uitlatingen van hun regionale regering. Ze kunnen daar zelfs fel tegen gekant zijn.
Toch suggereer jij dat deze mensen de dupe mogen worden - in zekere zin worden ze zelfs gestraft.
Je haalt er van alles bij, maar laten we ons beperken tot de kern:quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die post is van gisteren. Je denkt dat ik van mening ben veranderd? Dan zit je mis.
Idealiter is zoiets natuurlijk niet gelinkt aan een 'rampenfinanciering' (daar is immers nul verband tussen) maar het aanpakken van een ongefundeerde haat uitoefenen op bedrijven vanwege hun nationaliteit zou niet moeten kunnen en het is uitstekend dat dit wordt bestreden. Ik denk dat we dit ook in bijna alle gevallen zouden snappen, maar zodra het om Israël gaat is er binnen bepaalde kringen een énorme gewilligheid om te beginnen met boycotten/verbreken van banden/sancties etc.
Dit wekt ook de vraag op hoe het komt dat mensen hier zoveel genot uit weten te halen? Waarom Israël en niet landen waar daadwerkelijke mensenrechten worden geschonden of een echte genocide plaatsvindt (China bijvoorbeeld)?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |