https://www.nu.nl/dieren/(...)ieren-te-voeren.htmlquote:De dierentuin in het Deense Aalborg heeft online een oproep gedaan om levende huisdieren te doneren als voer voor de roofdieren. Het park vraagt huisdiereigenaren om kippen, konijnen en cavia's, maar ook paarden zijn welkom.
De dierentuin in het Deense Aalborg heeft online een oproep gedaan om levende huisdieren te doneren als voer voor de roofdieren. Het park vraagt huisdiereigenaren om kippen, konijnen en cavia's, maar ook paarden zijn welkom.
"Dierentuinen hebben de verantwoordelijkheid om de natuurlijke voedselketen van de dieren na te bootsen in het belang van het dierenwelzijn", schrijft de Aalborg Zoo in een verklaring op Facebook.
Vooral de Europese lynx zou blij zijn met de huisdieren. Dat roofdier heeft behoefte aan "een hele prooi, die lijkt op de prooien waar hij in het wild op zou jagen", legt de dierentuin uit. De huisdieren moeten wel gezond zijn. Ook wil de dierentuin er niet meer dan vier tegelijk afnemen.
Op de website schrijft de dierentuin ook "dankbaar levende paarden te verwelkomen". Die worden vervolgens geëuthanaseerd om tot voer te verwerken.
De dierentuin stelt ten slotte dat eigenaren het overdragen van hun paard kunnen opvoeren als donatie. Daarmee is het fiscaal aftrekbaar.
Heel interessant.quote:De dierentuin stelt ten slotte dat eigenaren het overdragen van hun paard kunnen opvoeren als donatie. Daarmee is het fiscaal aftrekbaar
Mja, dan zie ik al helemaal geen reden om je huisdier af te staan. Tenzij er een bejaarde is overleden en niemand in de omgeving zijn/haar dier wil adopteren o.i.d.quote:De huisdieren moeten wel gezond zijn.
quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:31 schreef maily het volgende:
Ik voorzie een verdienmodel voor daklozen die straatkatten en -honden gaan doneren.
quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:31 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Oh shit. Nou als het goed verdient pakken ze ook wel gewoon huiskatten van straat.
quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:33 schreef maily het volgende:
[..]
MeNsEn HoUdT uW hOnDeN eN kAtTeN bInNeN !!!
Dan kunnen we denk ik beter dierentuinen verbieden en het hebben van huisdieren ook aan banden leggen. Zou van beiden wel voorstander zijn, ware het niet dat ik waarschijnlijk niet door die test zou komen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 17:50 schreef TornadoDK het volgende:
Nou ja zijn genoeg mensen die hun huisdieren dumpen vooral rond de zomervakantie, dan kun je ze net zo goed daarheen brengen.
Vervelende 8-jarige fatbikers, hebben ze die in Denemarken?quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:07 schreef Gibson88 het volgende:
Zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om mijn honT in te leveren.
Doodgeboren baby's een optie of is dat wel te grof ?
Dat zou ik je niet kunnen vertellen. Zou haast denken van niet. Wellicht dat we ze vanuit Nederland kunnen döneren (quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Vervelende 8-jarige fatbikers, hebben ze die in Denemarken?
Hier in Nederland worden voor slangen 'doodleuk' lab-muizen gebruikt die al te vaak en te lang gebruikt zijn voor dierproeven.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:09 schreef Momo het volgende:
Maar serieus als je een cavia of konijn koop voor 5 of 10 euro controleert ook niemand. In Nederland zullen er dan ook genoeg gevoerd aan slangen voor dat bedrag of op een slechte manier behandeld worden.
Konijnen/hazen zijn an sich ook efficiënter als vlees te gebruiken dan bijvoorbeeld koeien. Groeien snel, relatief weinig ruimte nodig. Dus wanneer ze echt een constante stroom nodig hebben aan vlees dan is dat nog niet eens de raarste optie.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:09 schreef Momo het volgende:
Maar serieus als je een cavia of konijn koop voor 5 of 10 euro controleert ook niemand. In Nederland zullen er dan ook genoeg gevoerd aan slangen voor dat bedrag of op een slechte manier behandeld worden.
Alsof iemand het paard wat hij of zij 18 jaar heeft gehad laat euthaniseren door een dierentuin, met de gedachte dat het daarna wordt opgegeten door tijgers.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:07 schreef Gibson88 het volgende:
Zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om mijn honT in te leveren.
Doodgeboren baby's een optie of is dat wel te grof ?
Mensen worden creatief ineensquote:Op maandag 4 augustus 2025 18:19 schreef -river- het volgende:
Moordenaars/kindermisbruikers een optie? Als ze het overleven krijgen ze gratie.
Ik hen daar wel eens over nagedacht en daar werd ik naar van. Genoeg zieke geesten die allerlei martelmethodes uitvoeren op die diertjes ben ik bang. Snap ook niet dat ze zo goedkoop verkocht mogen worden.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:09 schreef Momo het volgende:
Bijna net zo achterlijk als invullen dat het dier het liefst in het wild rondhuppelt en geen emmer vis/vlees/groenvoer per dag wil.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:32 schreef Mikeytt het volgende:
Het hele concept van een dierentuin is natuurlijk knettergek en sociopathisch.
Levende wezens met waarnemingsvermogen in gevangenschap zetten ter vermaak van de mens, bah. Zelfde als met het circus dat dieren gebruikt voor 'kunstjes'
quote:Een andere Facebook-gebruiker vertelde over haar positieve ervaring met het doneren van haar paard. "Het verliep heel rustig en kalm. Het was een geweldige ervaring voor zowel het paard als mijzelf. Het personeel was heel vriendelijk en zorgde op een uitstekende manier voor alles. We zijn dankbaar voor de donatie."
Ja waarom niet hè?quote:Op maandag 4 augustus 2025 17:50 schreef TornadoDK het volgende:
Nou ja zijn genoeg mensen die hun huisdieren dumpen vooral rond de zomervakantie, dan kun je ze net zo goed daarheen brengen.
Voeg dierenmishandelaars dan ook toe. Kunnen de dieren eindelijk wraak nemen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:19 schreef -river- het volgende:
Moordenaars/kindermisbruikers een optie? Als ze het overleven krijgen ze gratie.
Welkom in de wegwerpmaatschappij. Bij terugkeer van de vakantie koop je een pup want zo schattigquote:Op maandag 4 augustus 2025 19:13 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja waarom niet hè?![]()
Gewoon elk jaar een nieuwe hond nemen en in de zomer breng je hem naar de dierentuin die hem aan de leeuwen voert.
Flikker toch op, de wereld zit vol achterlijken.
Een geweldige ervaring voor het paard?quote:
Daar zit nog wel een verdienmodel in voor dierentuinen. Ze kunnen zelf die puppy's kweken die je na je vakantie kunt kopen en vlak voor je volgende vakantie lever je 'm weer in. De circle-of-life of zoiets.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Welkom in de wegwerpmaatschappij. Bij terugkeer van de vakantie koop je een pup want zo schattigTegen vakantietijd is het schattige er weer vanaf en wordt Bello voor de leeuwen geworpen. Om na de vakantie het cyclus weer te herhalen.
Bizar toch.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Een geweldige ervaring voor het paard?
![]()
Ik snap hoe hypocriet het is.. maar zorg verdomme zelf voor je huisdieren! Je gaat je kat of konijn toch niet afgeven om verscheurd te worden???
Hopelijk inderdaad een stunt
quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Welkom in de wegwerpmaatschappij. Bij terugkeer van de vakantie koop je een pup want zo schattigTegen vakantietijd is het schattige er weer vanaf en wordt Bello voor de leeuwen geworpen. Om na de vakantie het cyclus weer te herhalen.
Ik denk dat broodfokkers de pups regelen en de dierentuin voor het opruimen er van. Circle of Life is een mooie film:quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:27 schreef hb64 het volgende:
[..]
Daar zit nog wel een verdienmodel in voor dierentuinen. Ze kunnen zelf die puppy's kweken die je na je vakantie kunt kopen en vlak voor je volgende vakantie lever je 'm weer in. De circle-of-life of zoiets.
Soms slachten ze een giraf in Blijdorp, die belanden bij de leeuwen en tijgers.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:08 schreef TigerXtrm het volgende:
Niet heel bijzonder dat dierentuinen hele karkassen aan roofdieren voeren. Zoals gezegd, dat stimuleert natuurlijk gedrag. Als je op de juiste dag in een Nederlandse dierentuin bent kan het zo maar zijn dat je een aangevreten koe in het verblijf ziet liggen, met een bordje met uitleg erbijMeestal krijgen dierentuinen die karkassen via dierenartsen, andere dierentuinen, hun eigen dieren die sterven, of donaties van boeren of maneges.
Wat iets vreemder is is dat ze niet alleen om huisdieren vragen, maar ook echt om levende huisdierenBeide lijkt me echt nergens voor nodig, en als ze echt levende dieren in het verblijf willen gooien is dat gewoon dierenmishandeling.
Ik zie een compleet nieuwe TikTok trend ontstaan!quote:Op maandag 4 augustus 2025 17:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
n te voeren
[..]
https://www.nu.nl/dieren/(...)ieren-te-voeren.html
Dit leest als een 1-aprilgrap, de laatste zin is ook lekker cynisch. Bijzonder als het echt is, wel makkelijk als je van je huisdier al wilt. Bij de paarden staat nog dat ze gedood worden, zouden de konijntjes levend het slangenhok in gaan?
quote:
Dat denk ik ook. Vooral dat verhaal over dat paard. Als je van je paard af wilt zijn er toch wel andere opties. Dieren in een dierentuin proppen en dan opeens hun natuurlijke habitat willen simuleren. Ja dahaagg dan had je ze niet in de dierentuin moeten stoppen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:57 schreef noodgang het volgende:
Dit is toch gewoon een stunt/campagne om bewustwording te creëren of iets neem ik aan?
T lukt vrij goed als ze internationaal het nieuws halen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |