abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2025 @ 22:56:45 #126
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_218498794
Met de Kings of Leon hebben we, na een aantal blokken zonder, weer een stemplaat te pakken. Deze komt uit mijn concertthemalijstje van een paar jaar geleden. Past ook wel in de festivallijst van 3FM.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  donderdag 14 augustus 2025 @ 00:18:13 #127
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218499217
;( :W UITZWAAI-ALARM :W ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
51 favorieten over.

Favoriete nummers uit het blokje 1200-1176:

1181 Michel Fugain - Une belle histoire: Oh, nee, deze had ik niet onmiddellijk verwacht als eerstvolgende die sneuvelt. Al hebben we andere Franstalige klassiekers als Connemara al een tijdje geleden gehad, dus heel verwonderlijk is het ook weer niet. Voor mij is dit wel hét ultieme romantische, zomerse Franse plaatje, te associëren met Frankrijk als vakantieland en met de Tour de France, en gewoon met vrijheid en zomervakantie in algemene zin.
1191 Sia – Unstoppable: Een van de beste zangeressen die de Top 2000 verrijken, als je het mij vraagt. Haar beste nummers ontbreken helaas nog, maar heel langzaam maar zeker begint ze wel aan bekendheid te winnen, heb ik het idee. Dat het dan ten dele door een Chinees propagandakanaal komt, ach ja, daar kan zij ook niks aan doen.
1178 Bachman-Turner Overdrive - You ain't seen nothin yet: Inderdaad een heel vreemde omissie in recente jaren. Ik zag afgelopen winter dat deze heel hoog stond in die vage AI-gegenereerde lijst van nummers die ontbreken in de Top 2000, en prompt heb ik hem zelf in dusdanige mate herontdekt dat-ie (nipt) mijn eigen top 1000 haalde dit jaar. Het gestotter in de zang zou je een gimmick kunnen noemen, maar mijns inziens werkt het verrassend goed.

Minst favoriete nummers uit het blokje 1200-1176:

1199 James Morrison & Nelly Furtado - Broken Strings: Net als Sia vind ik Nelly Furtado echt een uitstekende zangeres, en net als Sia staat Nelly Furtado er niet met haar beste nummers in. Nou ja, tegenwoordig staat ze er zelfs helemaal niet in, dat is al helemaal schandalig. Maar ik moet toegeven dat ik dit specifieke nummer dan weer niet mis, al ligt dat meer aan die zeurstem van James Morrison.
1193 David Bowie - Blue Jean: Deze kwam me niet meteen bekend voor, maar ik vind hem niet bijzonder indrukwekkend. Hier is volgens mij echt alleen maar op gestemd in het kader van de dodenbonus.
1180 Level 42 - Love Games: Het synth(?)-stukje vind ik nog wel geinig, maar het nummer leunt daar wel erg sterk op wat mij betreft. Voor de rest vind ik hem... niet slecht, maar wel een van de mindere dus van dit toch behoorlijk solide blokje.
pi_218501556
We hebben ook nog Freddie to Love en George to Love natuurlijk. Dat is een live en een alternate in één.

Die was ik zelf ook even vergeten, maar daar kwam ik op toen ik andere lijsten ging uitspitten. Ik meende dat Hotel California in één van die Mol-lijsten dubbel stond, maar dat klopt niet. De originele staat in de Mol 4000 en de Hell Freezes Over in de 90's lijst van Mol.

Wel stond vorig jaar in de Rob 1000 Nothing Else Matters in de normale (nou ja...) versie en de zweepslagversie erin. Dus dat zal over 2 weken ongetwijfeld weer zo zijn.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_218503378
Zullen we wat singles van t nieuwe Taylor Swift-album ook alvast met potlood noteren?
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Redactie Sport donderdag 14 augustus 2025 @ 21:48:07 #130
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218506740
Ik loop wel echt ver achter met Spotify volgens mij :@ Die zal ik maar eens updaten zo.

Voor nu eerst even een nieuw blokje.

1175 Rick James - Super Freak

Alle MC Hammers ten spijt, hij kan toch niet tippen aan dit origineel. Met The Temptations op de achtergrond werd dit een grote hit voor Motown in de jaren 80, toen de hits schaarser werden en de problemen groter. Dit knalt er gewoon uit en is echt goeie funk, zodanig sterk dat zelfs een hele duidelijke sample nog een wereldhit werd. In 1999 stond dit in de lijst op 1587, maar opvallend genoeg was dat de enige deelname. Doet MC Top 2000-technisch dan beter.

1174 Sniff n the Tears - Driver's Seat

Ik rijd tegenwoordig een Seat, dus dat komt wel dichtbij zo. Al zit er zowaar geen Pioneer in, de belangrijkste reden waardoor dit een grote bekende hit is - pas met die reclame werd de nummer 1-positie bereikt. Wel een lekker gitaarnummer met vooral die eeuwig durende solo met eerst toetsen en daarna nog gitaar er overheen. Wel jammer dat ie vrij kort daarna klaar is. Altijd in de lijst, in de beginjaren nogal wisselend tussen de 29e en de 30e. De beste prestatie was 329 in 2003. Daarna ging het wat minder goed, vanaf 2007 rond plek 1000, al weet het lied daar goed stand te houden. Afgelopen editie plek 1232.

1173 Coldplay - Talk

Gebaseerd op Computer Love bracht Coldplay wat voor mij wel het prijsnummer is van X&Y. Dat is absoluut niet mijn favoriete Coldplay-LP, maar het loopje wordt wel goed gebruikt, het heeft iets soortgelijks als Keane op die tweede plaat, maar dan met nog wel wat gitaar, vooral in de refreinen en in de bridge. Niet het beste nummer van de band, maar voor een periode van relatieve creatieve armoede van de band met nummers als Speed of Sound en The Hardest Part wel een leuke. Het zou tevens de eerste keer zijn dat Coldplay op nummer 1 kwam, iets wat verder alleen met Viva la Vida nog lukte. Sinds 2009 staat dit in de lijst. De plaat begon in het tweede kwart van de lijst, maar na de hoogste notering op 566 in 2013 kwam het verval. Inmiddels staat het lied al op 1757. Ik verwacht dat deze Coldplay niet voor eeuwig is.

SPOILER: 1172-1151
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218507092
Ik kende de versie van Undisputed Truth niet. Ik kende maar 1 nummer. Kijk net op Spotify, iedereen kent maar 1 nummer.
  donderdag 14 augustus 2025 @ 22:36:22 #132
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218507124
Crap. Geen 50 favorieten bij de bovenste 1000. ;(

Langere update volgt.
pi_218507653
Waterloo Sunset hoort natuurlijk stukken hoger. Ook voor The Temptations en Sniff n the Tears vind ik het vrij vroeg.

Andersom ook wel wat zouteloze cola-zonder-prik dingen voor deze hoge regionen, als de Corrs, Coldplay, Gabriel Rios en Toto.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_218508444
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 02:36 schreef Fred_B het volgende:
Waterloo Sunset hoort natuurlijk stukken hoger. Ook voor The Temptations en Sniff n the Tears vind ik het vrij vroeg.

Andersom ook wel wat zouteloze cola-zonder-prik dingen voor deze hoge regionen, als de Corrs, Coldplay, Gabriel Rios en Toto.
Eens, maar zoute cola, met of zonder prik lijkt me ook niet lekker ;)
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218509482
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 16:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
Zullen we wat singles van t nieuwe Taylor Swift-album ook alvast met potlood noteren?
Is er eigenlijk ooit wel eens een Taylor via vrije keuze in de lijst gekomen? Volgens mij is alles via de keuzelijst ingekopt. Maar ja, de sluizen staan nu open, dus waarschijnlijk kan je het potlood wel inruilen voor een vulpen. Als er dan ook nog wat bij komt op de keuzelijst, dan komt onze vriendin in het lijstje van de hofleveranciers te staan.

Gedraaid dit jaar (waarvan ik alleen de vijfde als 99,9% zeker beschouw):
SPOILER
pi_218509724
Over lijstjes gesproken: vandaag de zomer toplijst op radio 5
Het beste adres voor al uw primeurs!
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:20:34 #137
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218509916
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 02:36 schreef Fred_B het volgende:

Ja op zich staat Talk natuurlijk ook verrassend hoog, het lag in de lijn der verwachting dat ik daar de enige fan van zou zijn. Trouble hebben we dus ook nog niet gehad maar is ook nog iets ouder, dat blieft men hier toch vaak net iets meer :P
pi_218511829
Trouble is één van de versies van het liedje van Coldplay die ik best kan waarderen, ja. Al maakt het me ook weer niet zoveel uit.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 05:04:06 #139
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218515497
Ligt een bonusje voor Gerard Cox in het verschiet, of kan dat echt niet meer op Radio 2?

https://www.ad.nl/show/ge(...)ar-maanden~a356f5eb/
pi_218515853
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 05:04 schreef Eightyone het volgende:
Ligt een bonusje voor Gerard Cox in het verschiet, of kan dat echt niet meer op Radio 2?

https://www.ad.nl/show/ge(...)ar-maanden~a356f5eb/
Dat is eerder Evergreen-territorium. Gerard staat ook niet meer op de keuzelijst van 2 en zo. Maar in de Evergreen is er wel een kansje, lijkt me.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:00:19 #141
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218515881
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 08:55 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Dat is eerder Evergreen-territorium. Gerard staat ook niet meer op de keuzelijst van 2 en zo. Maar in de Evergreen is er wel een kansje, lijkt me.
Vier jaar geleden stond 'ie daar iig nog in: https://www.hitsallertijd(...)0_radio5_nov2021.htm

Edit: vorig jaar ook nog gewoon: https://www.nporadio5.nl/evergreen-top1000
pi_218516121
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 09:00 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Vier jaar geleden stond 'ie daar iig nog in: https://www.hitsallertijd(...)0_radio5_nov2021.htm

Edit: vorig jaar ook nog gewoon: https://www.nporadio5.nl/evergreen-top1000
Oh, dan is er zeker een bonus.
pi_218517922
Bestaat er een kans dat Queen voor het eerst buiten de top 2 eindigt?
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:16:39 #144
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218518057
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 14:41 schreef Tussle266 het volgende:
Jij schat het binnenkomen van Lekkere strakke blonde meid op een racefiets wel érg hoog in
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Sport zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:21:38 #145
pi_218518087
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 14:41 schreef Tussle266 het volgende:
Kunnen Chris Martin en Danny Vera allebei op 1 december 2025 sterven?
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:22:25 #146
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218518092
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 15:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Kunnen Chris Martin en Danny Vera allebei op 1 december 2025 sterven?
Ik vind dat die Vedder ook wel belachelijk lang doorgaat voor een grunge-zangert
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_218518165
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 15:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Jij schat het binnenkomen van Lekkere strakke blonde meid op een racefiets wel érg hoog in
Lekker man.
pi_218518215
Ach ,het is vergezocht, maar het is soms wel leuk om daarover na te denken. Wat daarvoor nodig zou zijn. Bonussen zijn eigenlijk niet echt een realistische oplossing en een verbod op 65+-ers ook niet, he?

In de HT1000 claimden ze dit jaar met wegingsfactoren te werken. Lijstjes die 'completer' waren ingevuld wogen wat zwaarder mee. Dat is wel echt een goed systeem, want daar draai je vooral de top 5 lijstjes de nek mee om.

Maar ja, dan kan je ook weer allerlei wildklikkers krijgen.
  Redactie Sport zaterdag 16 augustus 2025 @ 16:21:26 #149
pi_218518312
1150 Coldplay - God Put a Smile upon Your Face

Nog een herinnering aan de oude vrijdagnachtshow op 3fm, waarin dit nummer als bumpertje werd gebruikt. Niet in deze versie, maar in de coverversie van Mark Ronson. Dit stond namelijk ook op die coverplaat met Valerie, net als het recent besproken Toxic. Ik kende die versie ook eerder dan dit, Coldplay had mij indertijd niet voldoende geïnspireerd tot een luistersessie van de tweede plaat. Echt een totaal andere versie, met een ouderwets bigbandgeluid en geen zang. Als je hoort hoe rustig deze is, is dat wel even iets heel anders. Ik moest bij mijn eerste luisterbeurt ook even wennen, maar dit is wel een van de beste nummers qua Coldplaygalm. Dat is het meest relevante geluid van de band en als dat je tegenstaat moet het wel een oervervelende band zijn. Ik vind juist dat gitaargeluid, zoals het geregeld op de eerste 2 a 3 platen te horen was, wel lekker. Van 2016 tot 2020 stond deze in de Top 2000, debuterend op plek 1294 en daarna 4 keer zakkend.

1149 Genesis - Home by the Sea

Een van de leukste van Phil's Genesis, al hoor ik hem liever met deel 2 er achteraan. In de Top 2000-versie mist dan toch wel een onderdeel van de ervaring in deze song, die misschien niet bol staat van de vreemde tempowisselingen en onbegrijpelijke instrumenten, maar het klinkt wel gewoon heel lekker en heeft een hoop dynamiek in zich. Second Home By The Sea vind ik overigens in zijn geheel beter en zorgt wel meer voor een iets vreemder gevoel, maar die beoordelen we nu niet. Sinds 2018 in de lijst en in 2022 de hoogste notering op 1438.

1148 Elton John - Your Song

Nog helemaal niet zo'n grote hit voor Elton John, maar uiteindelijk wel zijn grootste klassieker als het gaat om de Top 2000. Misschien omdat het wat minder dansbaar is en wat melancholischer dan veel alternatieven. Ik vind de melancholiek in het pianospel ook wel heel fijn. Het is misschien een beetje aan de zoetsappige kant, maar zoetsappig kan ook wel mooi zijn. Jaren stond dit zo rond 30 december, eigenlijk al vanaf 1999. Maar in 2018 steeg het lied naar 257 en een jaar later stond het op 155. In die regio konden er nog een paar plekjes bij, want afgelopen editie stond Elton op 135, hoger dan ooit.

SPOILER: 1147-1126
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 19:19:36 #150
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218519527
Etta James O+
Dat nummer moet ik nodig weer eens gaan luisteren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')