abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 augustus 2025 @ 17:00:08 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218407916
https://www.bright.nl/nie(...)men-op-whatsapp.html

quote:
Meta moppert dat bedrijven in de EU je niet kunnen spammen op WhatsApp

Meta heeft zijn pijlen op de EU gericht, met als nieuwste punt dat bedrijven makkelijker hun potentiële klanten moeten kunnen bereiken op WhatsApp, Messenger en Instagram Direct.

"De Europese Unie zegt wereldwijd te willen concurreren, maar te complexe en belastende regelgeving staat technologische innovatie in de weg", schrijft Meta op zijn blog. Eerder liet het bedrijf weten de AI-gedragscode van de EU niet te ondertekenen, en nu hekelt het bedrijf de regels waar bedrijven zich aan moeten houden.

Volgens Meta zijn berichten-apps zoals WhatsApp tegenwoordig dé manier om met bedrijven in contact te komen, "om vragen te stellen, iets te kopen en nuttige updates te ontvangen zoals een instapkaart, een melding dat iets weer op voorraad is of zelfs een kortingsbon voor een vakantie." Door EU-regelgeving blijft de beschikbaarheid en acceptatie van zakelijke berichtgeving in de EU uit, zegt Meta.

Toestemming
Meta hekelt dat bedrijven in de EU niet de tools hebben om te begrijpen wie geïnteresseerd zijn in hun product of dienst, met de mogelijkheid om vervolgens snel met ze te chatten.

In de EU moeten klanten eerst hun toestemming geven voordat bedrijven ze marketingberichten kunnen sturen op WhatsApp. Bedrijven moeten daarbij duidelijk zijn over wat voor berichten er gestuurd gaan worden, hoe vaak en hoe klanten zich weer kunnen uitschrijven. Ongevraagde marketingberichten, waaronder herinneringen en promoties, zijn niet toegestaan.
Alsjeblieft niet zeg. Krijgen we hier Amerikaanse toestanden...

Op Maandagmiddag ineens een appje van de Mediamarkt met de melding dat de console die je vorige week googlede nu in de aanbieding is. :') Krijg al rillingen bij het idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mikeytt op 03-08-2025 17:05:43 ]
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 3 augustus 2025 @ 17:02:30 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218407938
Met de huidige staat van de EU zou ik het overigens niet gek vinden als ze binnenkort bukken voor Meta en de regelgeving aanpassen.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 3 augustus 2025 @ 17:03:37 #3
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218407948
Heeft meta nog niet een paar VVD’ers omgekocht?
  zondag 3 augustus 2025 @ 17:08:34 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218408011
Meta is een zelfstandig bedrijf en iedereen maakt vrijwillig gebruik van hun app. Moeten ze zelf weten. Als het zo’n probleem is komt er vanzelf een app zonder die optie.
Ik heb de EU niet nodig om mij te vertellen wat ik wel of niet met een bedrijf mag afspreken
The End Times are wild
  zondag 3 augustus 2025 @ 17:08:45 #5
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218408012
Interessante crypto-investeringen zeker, nee dankjewel
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218408020
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 17:03 schreef Aberkullie het volgende:
Heeft meta nog niet een paar VVD’ers omgekocht?
LOL!
pi_218408114
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 17:00 schreef Mikeytt het volgende:

(…)

Krijg al rillingen bij het idee.
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 17:02 schreef Mikeytt het volgende:
Met de huidige staat van de EU zou ik het overigens niet gek vinden als ze binnenkort bukken voor Meta en de regelgeving aanpassen.
Voor de verandering helemaal met je eens.
pi_218408294
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 17:08 schreef LXIV het volgende:
Meta is een zelfstandig bedrijf en iedereen maakt vrijwillig gebruik van hun app. Moeten ze zelf weten. Als het zo’n probleem is komt er vanzelf een app zonder die optie.
Ik heb de EU niet nodig om mij te vertellen wat ik wel of niet met een bedrijf mag afspreken
Zo werkt dat niet met AVs, de zgn small print die je niet bij elke update gaat doorlezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218409172
quote:
Het is niet zo dat je zomaar een andere app kan gebruiken om te communiceren. Ja, Signal bijvoorbeeld kan ongeveer hetzelfde en als iemand ook daar o zit zal ik die app gebruiken maar de werkelijkheid is dat ongeveer iedereen op whatsapp te benaderen is en slechts een handje vol op Signal.

Het wachten is op een storing op whatsapp van minimaal een dag. Dan gaan mensen wel op zoek naar een alternatief.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218409204
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 18:44 schreef 215 het volgende:

[..]
Het is niet zo dat je zomaar een andere app kan gebruiken om te communiceren. Ja, Signal bijvoorbeeld kan ongeveer hetzelfde en als iemand ook daar o zit zal ik die app gebruiken maar de werkelijkheid is dat ongeveer iedereen op whatsapp te benaderen is en slechts een handje vol op Signal.

Het wachten is op een storing op whatsapp van minimaal een dag. Dan gaan mensen wel op zoek naar een alternatief.
Het is allemaal SMS of email in een hip jasje.
  zondag 3 augustus 2025 @ 18:54:05 #11
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218409284
Das niet fijn.
Probleem is als wij overstappen op een Europese meta look-a-like dan zitten we gelijk in het EU eco-systeem. Nu kan de EU niet zomaar censureren, maar dan wel. En dat zullen ze ook gaan doen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_218409355
Arme Meta ;(

pi_218409367
Ik heb WA nodig voor mijn werk, als ze gaan lopen spammen gaat die er gewoon vanaf.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_218409413
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 18:47 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat zou inhouden dat die protocollen samenwerken maar whatsapp, sms en email zijn gewoon niet compatible. Met email kan je in ieder geval nog kiezen welke client je gebruikt of je nu Outlook, Thunderbird, K9 of wat dan ook gebruikt, het werkt allemaal met elkaar via een vastgesteld openbaar bruikbaar protocol.

Met whatsapp zit je altijd aan Meta vast want die bezitten het protocol en dat gaan ze echt niet vrij geven. voor andere apps.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  zondag 3 augustus 2025 @ 19:10:47 #15
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218409493
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 18:47 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja ja. En een computer is een luxe type machine
pi_218409571
Ah, wat jammer nou. De EU is (nog) niet gezwicht voor de corporate agenda.
Haha Meta. Hahaha.
pi_218409623
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 19:05 schreef 215 het volgende:

[..]
Dat zou inhouden dat die protocollen samenwerken maar whatsapp, sms en email zijn gewoon niet compatible. Met email kan je in ieder geval nog kiezen welke client je gebruikt of je nu Outlook, Thunderbird, K9 of wat dan ook gebruikt, het werkt allemaal met elkaar via een vastgesteld openbaar bruikbaar protocol.

Met whatsapp zit je altijd aan Meta vast want die bezitten het protocol en dat gaan ze echt niet vrij geven. voor andere apps.
Ja, dat is het idee. Lock-in. Je kunt er hetzelfde mee als met SMS of email, maar het werkt alleen als je allemaal dat programma gebruikt, omdat het "hip" is. Mensen kijken raar als je geen whatsapp op je telefoon hebt staan. Dat hoor je wel te hebben!

En als voordeel kan de eigenaar daarvan dan alles wat je doet analyseren om je spullen aan te kunnen smeren.

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 19:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ja ja. En een computer is een luxe type machine
Het komt natuurlijk ook, omdat je vroeger alleen SMS op je telefoon had, waar je flink voor moest betalen. Zoals je geen VOIP mocht gebruiken, terwijl de aanbieders dat zelf wel deden. Verdienmodellen en winstmaximalisatie.
  zondag 3 augustus 2025 @ 20:22:53 #18
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_218410138
quote:
En dan koopt Meta dat bedrijf weer op.

Een overheid dient burgers wel degelijk te beschermen tegen hebberige machtige bedrijven. WhatsApp is ook niet door Meta bedacht. Die hebben het opgekocht toen het al veel gebruikt was.
Krekker is de bom!
  zondag 3 augustus 2025 @ 21:18:38 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218410550
quote:
Volgens Meta zijn berichten-apps zoals WhatsApp tegenwoordig dé manier om met bedrijven in contact te komen
Dit klopt natuurlijk, maar dat is het punt niet. Wij willen met bedrijven in contact komen en kunnen daar whatsapp voor gebruiken. Top.

Bedrijven hoeven echter niet met ons in contact te komen. De consument zou moeten bepalen
Laffe huichelaar
pi_218410763
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 21:18 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dit klopt natuurlijk, maar dat is het punt niet. Wij willen met bedrijven in contact komen en kunnen daar whatsapp voor gebruiken. Top.

Bedrijven hoeven echter niet met ons in contact te komen. De consument zou moeten bepalen
Vooral omdat die bedrijven dat niet doen, maar Meta. Die bedrijven maken een mooi reclameberichtje met link en betalen Meta om dat naar alle potentiële klanten te sturen.
  zondag 3 augustus 2025 @ 22:12:47 #21
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218410859
Meta moet lekker heel snel een eind opzouten. Ik ga er serieus werk van maken om weg te gaan van WhatsApp.
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_218410953
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 22:12 schreef MisterFox het volgende:
Meta moet lekker heel snel een eind opzouten. Ik ga er serieus werk van maken om weg te gaan van WhatsApp.
Denk niet dat t meta boeit dat er 1 gebruiker minder is. Ik ben wel benieuwd hoe jullie privacy instellingen staan op die apps.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_218411004
quote:
Ik snap Meta wel, hoe meer bedrijven hun communicatie verweven met whatsapp, hoe meer klanten van die bedrijven min of meer gedwongen worden om whatsapp te blijven gebruiken.
"U kunt onze klantenservice alleen via whatsapp bereiken"
"Wij sturen u de toegangscodes via whatsapp"
"Om onze app te kunnen installeren heeft u whatsapp nodig, want daar koppelen we mee"

Dan is het nog steeds vrijwillig, maar het wordt steeds meer 'inconvenient' en lastiger om te blijven ontlopen. Precies zoals meta het graag ziet.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218411040
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 22:25 schreef Chinless het volgende:

[..]
Denk niet dat t meta boeit dat er 1 gebruiker minder is. Ik ben wel benieuwd hoe jullie privacy instellingen staan op die apps.
Een belangrijk onderdeel van zuinig zijn op je privacy is andere mensen op het internet niet vertellen hoe je privacy-instellingen staan.

Ik ben ook al bijna weg van whatsapp, merk ik. Het is een lelijke vlek in mijn telefoon, waar ik op mijn telefoon over het algemeen voorzichtig met gegevens ben, lijkt één van de meest gebruikte apps alleen maar verschrikkelijker te worden. Ik zie ze dit gelukkig niet snel voor elkaar krijgen.
-nee-
pi_218411379
quote:
De EU zorgt dat jij met een bedrijf afspraken kan maken. Dat is de klacht van meta. Kun je niet lezen ofzo?
pi_218411400
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2025 22:38 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Een belangrijk onderdeel van zuinig zijn op je privacy is andere mensen op het internet niet vertellen hoe je privacy-instellingen staan.

Ik ben ook al bijna weg van whatsapp, merk ik. Het is een lelijke vlek in mijn telefoon, waar ik op mijn telefoon over het algemeen voorzichtig met gegevens ben, lijkt één van de meest gebruikte apps alleen maar verschrikkelijker te worden. Ik zie ze dit gelukkig niet snel voor elkaar krijgen.
Het kutte van WhatsApp is dat maar een van je vrienden het hoeft te blijven gebruiken en je gegevens blijven naar Facebook gaan.
pi_218411516
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 23:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het kutte van WhatsApp is dat maar een van je vrienden het hoeft te blijven gebruiken en je gegevens blijven naar Facebook gaan.
Meta en Google zijn best gevaarlijke bedrijven.
Met hun cookies verzamelen ze waarschijnlijk ook nog bergen info.
pi_218411754
Met WhatsApp op mijn telefoon moet ik hem iedere dag opladen. Zonder 1 keer per week.
  maandag 4 augustus 2025 @ 08:49:21 #29
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218412461
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 01:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
Met WhatsApp op mijn telefoon moet ik hem iedere dag opladen. Zonder 1 keer per week.
Apart wel
pi_218413006
quote:
nou ja het zijn geen random reclame dingen die je door je strot krijgt gedrukt, maar allemaal op basis van wat je appt en wat je leuk vindt op metaplatformen. Zo lang dat binnen instagram oid zelf blijft - prima. Maar op whatsapp waar je het niet altijd over koetjes en kalfjes hebt niet. Dan zou er een instelilng voor moeten zijn van : ja doe mij maar reclame of ' nee donder op' :P vraag is alleen hoe goed meta daar naar gaat luisteren dan.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_218413306
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 17:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
Interessante crypto-investeringen zeker, nee dankjewel
Fok! doet om de twee weken bij mij ook een wanhopige poging met het vragen dat ik eindelijk een keer 24 jaar en ouder ben. :s)
pi_218413407
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 18:59 schreef Cockwhale het volgende:
Arme Meta ;(

[ afbeelding ]
De echte kenners weten :7
  maandag 4 augustus 2025 @ 10:52:36 #33
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218413437
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 10:44 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
De echte kenners weten :7
Geneukt door Arthur _O_
pi_218413464
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 10:28 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Fok! doet om de twee weken bij mij ook een wanhopige poging met het vragen dat ik eindelijk een keer 24 jaar en ouder ben. :s)
Niet dat het verder uitmaakt wat je selecteert, lijkt het. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218415447
quote:
Toestemming
Meta hekelt dat bedrijven in de EU niet de tools hebben om te begrijpen wie geïnteresseerd zijn in hun product of dienst, met de mogelijkheid om vervolgens snel met ze te chatten.

In de EU moeten klanten eerst hun toestemming geven voordat bedrijven ze marketingberichten kunnen sturen op WhatsApp. Bedrijven moeten daarbij duidelijk zijn over wat voor berichten er gestuurd gaan worden, hoe vaak en hoe klanten zich weer kunnen uitschrijven. Ongevraagde marketingberichten, waaronder herinneringen en promoties, zijn niet toegestaan.
Blijkbaar hebben die bedrijven de tools dus wel want als de klant geïnteresseerd was dan gaf het wel toestemming. Daaruit blijkt dus wel dat de klant helemaal niet geïnteresseerd is in dit soort troep.
  maandag 4 augustus 2025 @ 14:50:33 #36
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218415528
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 10:28 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik krijg soms zelfs de melding dat ik een adblocker gebruik terwijl ik ook gewoon een abo heb. Onnavolgbaar.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218415748
Meta moet z'n bek houden. Irritante kut kut kut
  Forum Admin maandag 4 augustus 2025 @ 15:21:30 #38
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218415765
Ik word al schijt ziek van alle reclame en banners en ads overal. Ik betaal er indirect al voor in de vorm van data. Wegwezen met die ellende.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218416077
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 15:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik word al schijt ziek van alle reclame en banners en ads overal. Ik betaal er indirect al voor in de vorm van data. Wegwezen met die ellende.
Is wel te doen hoor.
Er zijn speciale google vrije telefoons die ook adds en banners blokkeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')