abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:27:49 #176
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218449730
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Goede vraag, elke keer lees je over de laatste kans. En dit zou echt de laatste kans zijn, maar tegen een uitspraak van een rechtbank kun je inderdaad in hoger beroep. Geen idee hoe het dan met het competitieschema moet gaan, haha. Maar bij slecht nieuws gaan we daar ongetwijfeld vanmiddag meer over horen.
Ik snap nog steeds niet waar die rechter nou op gaat oordelen. Is dat alleen de technische procedure rondom licenties, begrotingen etc of wordt nu ineens ook weer de maatschappelijke functie van Vitesse meegenomen? Daar lijkt het ineens wel weer op met dat inspelen op de emoties gisteren.
pi_218449804
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:27 schreef Momo het volgende:

[..]
De eerste KKD wedstrijden beginnen vandaag. Stel Vitesse krijgt vandaag geen gelijk en ze gaan in hoger beroep en krijgen dan alsnog wel gelijk. Krijgen ze compensatie punten, wedstrijden inhalen? Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel later een hoger beroep dan is...
Volgens de Gelderlander kan de rechter de intrekking van de licentie opschorten bij een bodemprocedure die Vitesse dan aanspant. De wedstrijd zaterdag gaat dan door.
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_218449862
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik snap nog steeds niet waar die rechter nou op gaat oordelen. Is dat alleen de technische procedure rondom licenties, begrotingen etc of wordt nu ineens ook weer de maatschappelijke functie van Vitesse meegenomen? Daar lijkt het ineens wel weer op met dat inspelen op de emoties gisteren.
Er is geen tijd voor een diep inhoudelijk onderzoek en daarom heeft vitesse gekozen voor een kort geding. Bij dit kort geding kijkt de rechter of de KNVB op een redelijke en zorgvuldige wijze tot een besluit is gekomen en of de reglementen juist zijn toegepast.

Vitesse kan in hoger beroep maar dan is het al te laat. Vitesse gaat haar vergunning niet terugkrijgen omdat de KNVB haar eigen reglementen verkeerd heeft gevolgd, inhoudelijk zou Vitesse een kans hebben nu Perry weg is maar inhoudelijk wordt niet meer naar de zaak gekeken. Perry heeft gegokt en Perry heeft helaas tot het allerallerallerlaatst volgehouden om geld terug te krijgen. Helaas ging Perry zo ver dat hij dit zelfs nog probeerde toen de KNVB al een besluit genomen had. Nu heeft hij zijn verlies genomen maar dat was voor de vergunning van Vitesse veel en veel te laat. Als Perry maanden geleden zijn verlies genomen had, dan was er een kans geweest met een realistische begroting maar helaas Perry deed er alles aan, waaronder met vals spel en geheime documenten. Perry heeft Vitesse verneukt
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:49:09 #179
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_218449962
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er is geen tijd voor een diep inhoudelijk onderzoek en daarom heeft vitesse gekozen voor een kort geding. Bij dit kort geding kijkt de rechter of de KNVB op een redelijke en zorgvuldige wijze tot een besluit is gekomen en of de reglementen juist zijn toegepast.

Vitesse kan in hoger beroep maar dan is het al te laat. Vitesse gaat haar vergunning niet terugkrijgen omdat de KNVB haar eigen reglementen verkeerd heeft gevolgd, inhoudelijk zou Vitesse een kans hebben nu Perry weg is maar inhoudelijk wordt niet meer naar de zaak gekeken. Perry heeft gegokt en Perry heeft helaas tot het allerallerallerlaatst volgehouden om geld terug te krijgen. Helaas ging Perry zo ver dat hij dit zelfs nog probeerde toen de KNVB al een besluit genomen had. Nu heeft hij zijn verlies genomen maar dat was voor de vergunning van Vitesse veel en veel te laat. Als Perry maanden geleden zijn verlies genomen had, dan was er een kans geweest met een realistische begroting maar helaas Perry deed er alles aan, waaronder met vals spel en geheime documenten. Perry heeft Vitesse verneukt
Hij krijgt in het voorstel van de Sterkhouders toch nog een deel terug, maar wat dat is was weer zwartgelakt toch? En daardoor ook niet te verifiėren door de KNVB als het gaat om waar het geld daarvoor dan vandaan kwam. Lijkt me als fan echt ongelofelijk frustrerend als je club zo’n speelbal is.
Rini dankjewel.
pi_218450133
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Hij krijgt in het voorstel van de Sterkhouders toch nog een deel terug, maar wat dat is was weer zwartgelakt toch? En daardoor ook niet te verifiėren door de KNVB als het gaat om waar het geld daarvoor dan vandaan kwam. Lijkt me als fan echt ongelofelijk frustrerend als je club zo’n speelbal is.
Ook dat weer zwartgelakt?! Wat een puinhoop. Die Perry heeft het echt compleet verpest en heeft daarvoor de club ook laten liegen. Een rol die de rechtspersoon Vitesse terecht kwalijk genomen kan worden. Sneu. Ik had de supporters anders gegund.

Ik kwam deze tijdlijn van FC Twente tegen, van 2014 t/m 2016. Daar besliste de KNVB licentiecommissie ook om de vergunning in te trekken en haalde een kort geding niks uit. Leuk om terug te lezen
https://www.voetbalprimeu(...)an-begin-tot-nu.html
pi_218450141
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:35 schreef Arnhemunited het volgende:

[..]
Volgens de Gelderlander kan de rechter de intrekking van de licentie opschorten bij een bodemprocedure die Vitesse dan aanspant. De wedstrijd zaterdag gaat dan door.
Met welke spelers
Zijn die alsnog flink aan het trainen voor het geval dat?
pi_218450152
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De 10 jaar voor Perry was Vitesse al een ondoorzichtige puinhoop
Vitesse heeft Vitesse verneukt
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:14:46 #184
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218450163
quote:
EuropeGoden.
pi_218450167
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Volgens mij kijken ze puur technisch, die maatschappelijke functie is volgens mij al beoordeeld
  Forum Admin vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:39:43 #186
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218450310
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 10:23 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Hij komt gewoon uit zijn moeder.
Ik weet niet wat erger is eigenlijk
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:49:44 #187
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_218450377
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 12:11 schreef Adames het volgende:

[..]
Met welke spelers
De selectie gaf acte de presence bij de rechtzaal in Utrecht. Prachtige club-genot.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:51:22 #188
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_218450388
Ik hoop op goed nieuws voor Vitesse :)
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:51:37 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218450391
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 12:11 schreef Adames het volgende:

[..]
Met welke spelers
Ze hebben wel een selectie maar die hebben volgens mij kwalitatief nog verder ingeleverd tov vorig jaar.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:53:24 #190
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_218450397
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:00 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Miljoenenschuld?
AZ had een lening van 13/14 miljoen bij DSB lopen. Hiervan is 10 miljoen kwijtgescholden (waarom precies, geen idee) en is 4 miljoen tot en met 2012 afgelost. Er was ook nog een belastingschuld van 3 miljoen. AZ heeft toen een lening van 8 miljoen af kunnen sluiten onder garantstelling van lokale ondernemers.

quote:
We hebben lokale ondernemers eigenlijk voor dat station betaald? En wat heeft az daar vervolgens voor betaald?
Stadion is voor 15 miljoen verkocht aan lokale ondernemers en AZ huurde het 7 jaar lang voor 900k per jaar. In 2017 is het voor 15 miljoen teruggekocht van die ondernemers.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:57:55 #191
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_218450427
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 12:53 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
AZ had een lening van 13/14 miljoen bij DSB lopen. Hiervan is 10 miljoen kwijtgescholden (waarom precies, geen idee) en is 4 miljoen tot en met 2012 afgelost. Er was ook nog een belastingschuld van 3 miljoen. AZ heeft toen een lening van 8 miljoen af kunnen sluiten onder garantstelling van lokale ondernemers.
[..]
Stadion is voor 15 miljoen verkocht aan lokale ondernemers en AZ huurde het 7 jaar lang voor 900k per jaar. In 2017 is het voor 15 miljoen teruggekocht van die ondernemers.
Dat is toch een totaal onvergelijkbare situatie met Vitesse. Az zette gewoon de curatoren onder druk en zijn op die manier juist een belangrijk deel van de schuld kwijt geraakt, terwijl ze kapitaal op het veld genoeg hadden om alles af te betalen. Nadat ze van de curator af waren hebben ze de rest verkocht en daar geherinvesteerd in nieuw kapitaal (zijnde jonge spelers met transfereerwaarde en de jeugdopleiding). Ik schat die transferopbrengsten destijds op vele tientallen miljoenen. Geef dat aan Cambuur, Roda JC of Willem II en die maken ook een gigantische sprong in de ladder.
Rini dankjewel.
pi_218450446
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
[..]
Het ene moment is er een ondertekend document dat Parry (en zijn advocaat?) niets meer met Vitesse te maken heeft en compleet buitenspel staat en het andere moment is er een mailtje dat hij de overname niet tegenhoudt (maar dat dan wel zou kunnen en dus niet buitenspel staat?)
Ik denk dat dit nog wel een rol kan gaan spelen in de uitspraak. Eerst zeggen dat ie weg is en dan zeggen dat ie een overname niet gaat tegenhouden. Hij is dus niet weg.

Wat als ie nu toch weer een extra voorwaarde uit de hoge hoed tovert? Gaat de overname dan misschien toch niet door?
Ik snap de knvb volledig als ze knettergek worden van dit soort zwabberbeleid van Vitesse.
A mind with a heart of it's own
pi_218450472
Krijgen we weer een live stream vanmiddag en beeld van het Gelredome waar er bloemen worden gelegd?
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:08:35 #194
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_218450482
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 12:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Dat is toch een totaal onvergelijkbare situatie met Vitesse. Az zette gewoon de curatoren onder druk en zijn op die manier juist een belangrijk deel van de schuld kwijt geraakt, terwijl ze kapitaal op het veld genoeg hadden om alles af te betalen. Nadat ze van de curator af waren hebben ze de rest verkocht en daar geherinvesteerd in nieuw kapitaal (zijnde jonge spelers met transfereerwaarde en de jeugdopleiding). Ik schat die transferopbrengsten destijds op vele tientallen miljoenen. Geef dat aan Cambuur, Roda JC of Willem II en die maken ook een gigantische sprong in de ladder.
Het ging mij dan ook niet per se om te vergelijken qua achtergrond en schulden maar ik moest denken aan de lokale ondernemers in dit verhaal. Waar waren die al die tijd? In zo'n grote stad als Arnhem (bijvoorbeeld vergeleken met Alkmaar, zoals ik al zei).
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:09:09 #195
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_218450485
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:07 schreef mitt het volgende:
Krijgen we weer een live stream vanmiddag en beeld van het Gelredome waar er bloemen worden gelegd?
Vitesse kennende komen ze er alsnog weer mee weg 😋
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:13:40 #196
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_218450512
Ik reed maandag nog langs het Gelredome trouwens, komt wel dichtbij zo.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:14:25 #197
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218450519

Present. @Zipportal
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:20:19 #198
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218450559
Ex-directeur Timo Braasch, ook een van voormalige eigenaren van Vitesse, was gisteren ook in rechtbank en vandaag ook op trainingsveld. Welk nut heeft dat? Lijkt eerder op dat hij niet uit beeld is; integendeel.

quote:
maar eensgezind wordt er met bewondering gesproken over het emotionele betoog van advocaat Cindy Snelders
Aldus de Gelderlander.

:')
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:23:00 #199
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218450571
Die Cindy had dat geacteerde emotionele betoog beter in de boardroom bij Parrey kunnen houden.
pi_218450578
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ex-directeur Timo Braasch, ook een van voormalige eigenaren van Vitesse, was gisteren ook in rechtbank en vandaag ook op trainingsveld. Welk nut heeft dat? Lijkt eerder op dat hij niet uit beeld is; integendeel.
[..]
Aldus de Gelderlander.

:')
Low budget advocaat Snelders. We zullen haar nooit, nooit meer vergeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')