Influencerquote:Nederlandse influencer opgepakt met drugs in Frankrijk, had 150 kilo xtc in kofferbak
BIARRITZ - De Nederlandse influencer Jessica Chu is opgepakt op verdenking van drugssmokkel. De Barneveldse, bekend als deelneemster van het tv-programma Echte Meisjes in de Jungle werd volgens Franse media opgepakt met 150 kilo xtc in haar auto bij de grens met Spanje.
Meerdere bronnen bevestigen dat het gaat om Chu, die sindsdien vast zit. Online is zij beter bekend als Jessy Chu Volgens Franse media werd ze op vrijdag 18 juli om 18.30 uur gecontroleerd bij een tolpoortje bij de badplaats Biarritz. Daar troffen de dienders de drugs aan in haar auto.
Chu had volgens de nieuwsberichten eerder gemeld dat ze niets aan te geven had, maar de douane besloot toch haar kofferbak te controleren. Daar zaten de drugs in grote tassen in verstopt, schrijven Franse media. De straatwaarde wordt geschat op zo’n 3 miljoen euro. Chu zit sindsdien vast.
Bekend van programma’s en als DJ
Op Instagram draait de geruchtenmolen al op volle toeren. Chu heeft daar bijna 20.000 volgers. Het Instagram account Reality FBI weet te melden dat de familie pas recent is geïnformeerd, en dat uit WhatsApp-data blijkt dat Chu inderdaad voor het laatst online is geweest rond de tijd van haar aanhouding. Ze zou inmiddels een Franse advocaat hebben.
Chu deed ook mee aan het programma Slechtste Chauffeur van Nederland en dook daarna op in het derde seizoen van Echte Meisjes in de Jungle 2024. Ze werkt bovendien als dj. Op haar website promoot Chu zich als ’een Nederlandse influencer, DJ en ondernemer met een opvallende carrière in de entertainmentwereld’, die ook expliciete content deelt op FanCentro. Bovendien zou ze nog altijd meedraaien in het cateringbedrijf van haar familie
Dit inderdaad, hoe dan?quote:Op zondag 3 augustus 2025 01:20 schreef leolinedance het volgende:
Kun je gecontroleerd worden bij een tolpoortje ja? Heb ik nog nooit gezien in de +15 jaar dat ik daar met enige regelmaat kom. Vaak is het rond deze periode ook nogal druk(s) bij die poortjes dus lijkt mij dat er dan ook wel een redelijke opstopping ontstaat.
Ik heb daar toch al redelijk vaak brigades zien staan. Ze wijzen je gewoon aan (op basis van profilering) en dan wordt je achter het tolpoortje even apart gezet. Het overige verkeer heeft daar geen last van.quote:Op zondag 3 augustus 2025 01:20 schreef leolinedance het volgende:
Kun je gecontroleerd worden bij een tolpoortje ja? Heb ik nog nooit gezien in de +15 jaar dat ik daar met enige regelmaat kom. Vaak is het rond deze periode ook nogal druk(s) bij die poortjes dus lijkt mij dat er dan ook wel een redelijke opstopping ontstaat.
Dat is al sinds Big Brother, 25 jaar geleden, niet meer zo.quote:Op zondag 3 augustus 2025 08:50 schreef JaxStrumley het volgende:
Waar is de tijd dat je nog echt iets moest kunnen om bekend te worden?
Het was nooit heel hard nodig.quote:Op zondag 3 augustus 2025 08:50 schreef JaxStrumley het volgende:
Waar is de tijd dat je nog echt iets moest kunnen om bekend te worden?
Ja hoor, in Frankrijk worden er ook mensen uitgepikt.quote:Op zondag 3 augustus 2025 01:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit inderdaad, hoe dan?
Die moeten ze toch al in het vizier hebben gehad?
Pas als ze alles zelf heeft opgevreten!quote:Op zondag 3 augustus 2025 01:02 schreef StateOfMind het volgende:
150 kilo 😱
Die is voorlopig nog niet terug
Steeds veranderende algoritmes zijn genadeloos. In een keer is een deel van je publiek weg.quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:09 schreef Hexagon het volgende:
Influencer zijn lijkt me nog best stevig werken. Om iedere dag weer content te produceren om je fans tevreden te houden. Ook al voegt het verder maatschappelijk niks toe.
Plus meedoen aan kutprogramma's, plus expliciete content, plus bijklussen als drugsmule. Een wandelende verzameling pauperinfluencer-cliches.quote:die haar influencerleven volgens Instagram bekostigt van haar dj-carrière, een eigen laserkliniek en samenwerkingen met shishalounges en een 'fatbikedepot'
Volgens zeggen werkt mevrouw daar bovenop ook nog braaf 60 uur per week in de eettent van haar ouders.quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:09 schreef Hexagon het volgende:
Influencer zijn lijkt me nog best stevig werken. Om iedere dag weer content te produceren om je fans tevreden te houden. Ook al voegt het verder maatschappelijk niks toe.
Valt het ook niet op, als je alleen in de auto zit met 150 kilo aan koffers?quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:58 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Zij moet zijn verlinkt. Ik ken de grensovergang goed (is overigens niet Biarritz, maar Birantou) en ik heb nog nooit controles gezien bij personenauto's.
Misschien heeft ze een grote mond gegeven.quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:58 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Zij moet zijn verlinkt. Ik ken de grensovergang goed (is overigens niet Biarritz, maar Birantou) en ik heb nog nooit controles gezien bij personenauto's.
De koffers lagen in de kofferbak, waardoor ze niet zichtbaar zouden zijn.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Valt het ook niet op, als je alleen in de auto zit met 150 kilo aan koffers?
Dat valt niet uit te sluiten. In Frankrijk en Spanje wordt dat in tegenstelling tot Nederland niet gewaardeerd.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Misschien heeft ze een grote mond gegeven.
Niet als zij zegt te emigreren naar Portugal en dus d’r halve inventaris meeneemt.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Valt het ook niet op, als je alleen in de auto zit met 150 kilo aan koffers?
Ik heb wel positieve ervaringen met Spaanse politie.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:08 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dat valt niet uit te sluiten. In Frankrijk en Spanje wordt dat in tegenstelling tot Nederland niet gewaardeerd.
Wat zijn dit voor domme AI plaatjes dan. Hep tante Gerda die op feesboek geplaatst?quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:18 schreef DjVero het volgende:
[ afbeelding ]
https://imgur.com/a/gs0xOKD
Jij komt daar elke dag?quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:58 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Zij moet zijn verlinkt. Ik ken de grensovergang goed (is overigens niet Biarritz, maar Biriatou) en ik heb nog nooit controles gezien bij personenauto's.
Dat lees ik niet, dat ze dat heeft gezegd.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Niet als zij zegt te emigreren naar Portugal en dus d’r halve inventaris meeneemt.
Eng trouwens voor haar familie, naast dat zij een enorme straf kan krijgen, zitten er nog mensen in Spanje die op de handel wachten…
Ja, erg man!quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:20 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Wat zijn dit voor domme AI plaatjes dan. Hep tante Gerda die op feesboek geplaatst?
Play stupid games, win stupid prizes...quote:
Dat klopt, dat zei ik ook niet.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat lees ik niet, dat ze dat heeft gezegd.
150kg is in de georganiseerde internationale drugshandel geen enorm verlies, daar beginnen normaliter geen bloedige oorlogen over. Jessica was een piepklein radertje in het grote geheel, mag voor de strafrechtelijke gevolgen opdraaien, en de echte organisatoren blijven heus wel buiten schot.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Niet als zij zegt te emigreren naar Portugal en dus d’r halve inventaris meeneemt.
Eng trouwens voor haar familie, naast dat zij een enorme straf kan krijgen, zitten er nog mensen in Spanje die op de handel wachten…
Ja, graag.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wat een zuurheid op deze vroege morgen, de tering. Moet ik deze vraag serieus beantwoorden?
Nou ja, veel landen hebben nu wel wat strengere controles bij grenzen. Zo gek is het niet.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wat een zuurheid op deze vroege morgen, de tering. Moet ik deze vraag serieus beantwoorden?
Tenzij ze direct over haar contactpersonen begint.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
150kg is in de georganiseerde internationale drugshandel geen enorm verlies, daar beginnen normaliter geen bloedige oorlogen over. Jessica was een piepklein radertje in het grote geheel, mag voor de strafrechtelijke gevolgen opdraaien, en de echte organisatoren blijven heus wel buiten schot.
Het is inderdaad xtc, en geen cocaine. Daar wordt vaak moeilijke over gedaan.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
150kg is in de georganiseerde internationale drugshandel geen enorm verlies, daar beginnen normaliter geen bloedige oorlogen over. Jessica was een piepklein radertje in het grote geheel, mag voor de strafrechtelijke gevolgen opdraaien, en de echte organisatoren blijven heus wel buiten schot.
Ik rijd daar dagelijks met tientallen kilogrammen coke in mijn auto en laat ook mijn blote reet zien aan de gendarmerie. Op een idiote vraag, krijg je een idioot antwoord.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:28 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, graag.
Ze controleren vaak steekproefsgewijs.
Ik kom ook vaak in Frankrijk.
Soms staat er controle bij de poortjes, en soms niet.
Ja, degene(n) die haar hiervoor hebben gerekruteerd zal ze mogelijk verklikken, maar ook dat zijn personen die ver van de daadwerkelijke bazen afstaan. Wat betreft de bestemming worden die mules vaak geinstrueerd met een locatie, een beschrijving. Dat een enkele amateuristische transporteur niet met een keer haar mond voorbij praten de hele organsatie kan oprollen is heus wel dichtgetimmerd.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Tenzij ze direct over haar contactpersonen begint.
Ze had die zooi toch ergens moeten afgeven?
Dat ze niet het beste paard van stal is, lijkt me duidelijk.
De 200 kilo coke, die in 2012 door de Antwerpse uithalersfamilie 'Turtles' is gestolen, was dé aanleiding voor wat later de Mocro Mafia oorlog is gaan heten.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat de gehele organisatie niet kan worden opgerold snap ik, toch zou ik men als familie niet veilig voelen. De tweede en derde in de rij zullen ook het wiel niet hebben uitgevonden.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, degene(n) die haar hiervoor hebben gerekruteerd zal ze mogelijk verklikken, maar ook dat zijn personen die ver van de daadwerkelijke bazen afstaan. Wat betreft de bestemming worden die mules vaak geinstrueerd met een locatie, een beschrijving. Dat een enkele amateuristische transporteur niet met een keer haar mond voorbij praten de hele organsatie kan oprollen is heus wel dichtgetimmerd.
Dit gaat niet om coke.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De 200 kilo coke, die in 2012 door de Antwerpse uithalersfamilie 'Turtles' is gestolen, was dé aanleiding voor wat later de Mocro Mafia oorlog is gaan heten.
Da's coke, zoals mevrouw botervlieg al terecht opmerkte wordt dat als een ernstiger verlies gezien.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De 200 kilo coke, die in 2012 door de Antwerpse uithalersfamilie 'Turtles' is gestolen, was dé aanleiding voor wat later de Mocro Mafia oorlog is gaan heten.
Dat is niet het verhaal, zo even uit mijn hoofd, de partij was door de Belgische Douane gevonden, en men had de hoeveelheid met een paar 100 kilo verlaagt in het persbericht om te zien wat de reuring zou opleveren. Nou we hebben gezien wat er gebeurde.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Sowieso gaat ze de komende 3/4 jaar zitten, ten eerste moet je afgestraft worden, en daarna de Juridische weg om je straf hier te mogen zitten, dat gaat allemaal niet zo rap.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:49 schreef Chandler het volgende:
Probleem heeft zichzelf redelijk opgelost, nu maar hopen dat ze geen straf wil uitzitten in Nederland of dat Nederland daar aan gaat meewerken!
Kort daarna schijnen de Turtles opeens heel veel geld te hebben gehad en in dure auto's te rijden.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is niet het verhaal, zo even uit mijn hoofd, de partij was door de Belgische Douane gevonden, en men had de hoeveelheid met een paar 100 kilo verlaagt in het persbericht om te zien wat de reuring zou opleveren. Nou we hebben gezien wat er gebeurde.
Ja, ongetwijfeld. Je kan gewoon zonder zorgen door heel Europa rijden met kilo's drugs, je gaat echt niet gecontroleerd worden.quote:Op zondag 3 augustus 2025 01:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit inderdaad, hoe dan?
Die moeten ze toch al in het vizier hebben gehad?
Misschien had ze het al 100 keer gedaan en is ze nu wel gepakt.quote:Op zondag 3 augustus 2025 11:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, ongetwijfeld. Je kan gewoon zonder zorgen door heel Europa rijden met kilo's drugs, je gaat echt niet gecontroleerd worden.
Dit moest al bekend zijn bij de politie.
Als je 150 kilo in je kofferbak hebt liggen valt dat wel op, juist als je er alleen in zit.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:07 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
De koffers lagen in de kofferbak, waardoor ze niet zichtbaar zouden zijn.
Mooi, dank dat je het wat duidelijker maakt!quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sowieso gaat ze de komende 3/4 jaar zitten, ten eerste moet je afgestraft worden, en daarna de Juridische weg om je straf hier te mogen zitten, dat gaat allemaal niet zo rap.
Heel andere situatie. Die had een publiek.quote:Op zondag 3 augustus 2025 11:51 schreef Kim-Holland het volgende:
Benieuwd of deze dame ook snel onder het tapijt geveegd wordt net als dat diva tutje van Zappelin.
Toch fijn zo' n woman privilege want was het een man geweest stonden de bladen tot eind van het jaar vol met ophef en cancelfetisjisten.
Eettent van haar moeder en stiefvader, ik lees net een artikel in de Barneveldse krant dat haar vader in Maaskantje woont...quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Plus meedoen aan kutprogramma's, plus expliciete content, plus bijklussen als drugsmule. Een wandelende verzameling pauperinfluencer-cliches.
[..]
Volgens zeggen werkt mevrouw daar bovenop ook nog braaf 60 uur per week in de eettent van haar ouders.Het levert alles bij elkaar toch niet genoeg op blijkbaar, waarom zou je anders drugsezeltje spelen met het risico op een forse straf.
Das wel heel matig, overigens weet ik dat TikTok een heel smerig algoritme hanteert, de eerste 1500 followers gaan heel snel, waardoor mensen denken: Goh dat is leuk, daarna stokt het vrijwel, met als resultaat dat mensen nog extremer verdrag gaan vertonen om toch maar door te groeien, echt wat een treurigheid.quote:Op zondag 3 augustus 2025 12:02 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Heel andere situatie. Die had een publiek.
Deze meid heeft filmpjes op youtube met 463 views.
Je vergeet er nog 1: Insta fotos op het balkon van een armoedig hotel in Dubai.quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Plus meedoen aan kutprogramma's, plus expliciete content, plus bijklussen als drugsmule. Een wandelende verzameling pauperinfluencer-cliches.
[..]
Volgens zeggen werkt mevrouw daar bovenop ook nog braaf 60 uur per week in de eettent van haar ouders.Het levert alles bij elkaar toch niet genoeg op blijkbaar, waarom zou je anders drugsezeltje spelen met het risico op een forse straf.
Immanuele Grives, Glenda 'Glennis Grace' Batta, Madiea Ghafoor, Gordon Heuckeroth, Thijs Römer het houdt niet op niet vanzelf.quote:Op zondag 3 augustus 2025 11:51 schreef Kim-Holland het volgende:
Benieuwd of deze dame ook snel onder het tapijt geveegd wordt net als dat diva tutje van Zappelin.
Toch fijn zo' n woman privilege want was het een man geweest stonden de bladen tot eind van het jaar vol met ophef en cancelfetisjisten.
quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:00 schreef hondonspain het volgende:
Geen idee wie het is maar op instagram toepasselijk plaatje https://www.instagram.com/p/DLxIllcokKH/
Tien jaar, dat zou mij meevallen. Het is Frankrijk.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar goed, dat kan een gevangenisstraf worden van 10 jaar.
Daar had ze vast niet over nagedacht.
Dan zakt de auto achter door. Ik denk dat de gendarmerie is opgevallen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 11:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je 150 kilo in je kofferbak hebt liggen valt dat wel op, juist als je er alleen in zit.
Wat voor auto had ze?quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Heb haar insta eens bekeken, het zou me niks verbazen als ze dit vaker deed. Een foto van dat ze haar auto wast, met een cryptische tekst erbij dat ze vaak lange afstanden aflegt met haar auto.
Plus het hebben van meerdere ondernemingen waarvan ik em afvraag hoe succesvol die zijn. Een picolaser voor het verwijderen van tattoos, fatbikes verhuren en draaien als dj. Maar het ziet er allemaal niet zo succesvol uit. Misschien dekmantels om geld wit te wassen.
Zwarte Audi met zwarte velgen, zwarte accenten. Stereotype foutelui-auto.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een zwarte Audi, zag er best nieuw uit.
Klopt.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zwarte Audi met zwarte velgen, zwarte accenten. Stereotype foutelui-auto.
[ afbeelding ]
Echt hoor, als ik illegale middelen zou smokkelen zou ik de sufst mogelijke bejaardenbak ervoor uitkiezen.
Als iedereen zo goochem was als jij dan hadden we nu allemaal een goede baan en was alle criminaliteit verdwenen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Echt hoor, als ik illegale middelen zou smokkelen zou ik de sufst mogelijke bejaardenbak ervoor uitkiezen.
Waar slaat dit nou weer op?quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:50 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als iedereen zo goochem was als jij dan hadden we nu allemaal een goede baan en was alle criminaliteit verdwenen.
Misschien viel ze extra op door haar rijstijl.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ehhhh een beetje slimme crimineel weet gewoon dat een opvallende auto geen goed plan is om in te rijdenquote:Op zondag 3 augustus 2025 13:50 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als iedereen zo goochem was als jij dan hadden we nu allemaal een goede baan en was alle criminaliteit verdwenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |