En opgewarmd nog veeeeeeeeeeeeel lekkerder.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:04 schreef z80 het volgende:
Koffie!
Straks een grote pan pasta/tomaten saus in porties verdelen en invriezen. Heft er alleen nog pasta of rijst bij voor een maaltijd.
En bedenken wat ik vandaag ga eten.
Ik heb wel beter geslapen dan de afgelopen dagen jaquote:Op zondag 3 augustus 2025 10:22 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen.
@:vlindertje89 ik hoop dat jij heerlijk geslapen hebt want ik deed een vlindertje nacht
Ik werd om 2:00 wakker nadat ik droomde dat ik vlooien had, met overal jeukdaarna heeft het tot 5:30 geduurd voordat ik de jeuk vergeten was en weer kon slapen
Nu op weg om op bezoek te gaan bij babyneefje. Hij heeft de afgelopen 3 weken 2x in het ziekenhuis gelegen met een ontsteking/abces maar is nu definitief goed beter aan het worden
En daarna naar oma die met haar nieuwe knie sinds vrijdag thuis is. Ziekenbezoekdagje
Proberen wakker te blijven
quote:Op zondag 3 augustus 2025 11:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanmorgen vroeg wakker. Wat een uitstekende gelegenheid is om de katten vroeg ontbijt te geven zodat we daarna samen zonder gezeur kunnen uitslapen.
Beetje jammer dat ik slaapdronken de poes met de kater verwisselde tijdens het kroelen. En waar kater leeft voor buikkriebels worden die door poes GEHAAT. Uiteraard miste ik in het donker de waarschuwingssignalen. En werd daarna heel snel wakker door nagels en tanden in mijn hand![]()
Het popje![]()
Geen bezoekjes of omhuizingen gepland verder. Veel plezier/sterkte voor degenen die die plannen wel hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door Blues op 03-08-2025 12:21:33 ]
Uiteraardquote:
quote:Op zondag 3 augustus 2025 12:08 schreef Blues het volgende:
Had bed afgehaald, maar vergeten dat de 2 rekken al volhangen van gisterenDus dat was ik dinsdag wel (vrije dag).
Straks eerst na de brunch even NiB en later vanmiddag wandelen en picnic komt.
Daarna ga ik weer verder met Cor Bakker en/of Blackbird
Druk Druk Druk op vrije zondag![]()
![]()
Overigens roep ik al dagen dat ik ga stofzuigen, maar MOET IK DAT NU DOEN?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gisteren was geen goede droogdagDaarom was ik vandaag. Moet in een paar uur buiten aardig kunnen aandrogen en anders binnen verder.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ja 1 trap. Maar het gaat al 21 jr prima zo hoorquote:Op zondag 3 augustus 2025 12:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik hoop op droog morgen zodat ik het fris gewassen beddengoed ‘s avonds weer op het bed kan doen.
@:blues, is het balkon een idee? Of moet je dan ook nog een trap af?
Zeker. Mijn wasmachine staat beneden dus dan is buiten hangen logischer. Moet ik alleen met een volle mand vieze/schone was één keer twee trappen af. Met halverwege een tussenstop voor de keukenhanddoeken.quote:Op zondag 3 augustus 2025 12:17 schreef Blues het volgende:
Dat zou misschien wel handig zijn, buiten je was ivm snelle droog, maar ik heb in dit huis nog nooit een was buiten gehangen.
Dat betekent nl dat ik met was/manden 2 (draai-)trappen op en af zou moeten en dat doe ik mezelf niet aan![]()
Dus ik was boven en hang het boven op, een paar stappen verwijderd van de wasmachine is het kleine kamertje met een hangrek en een staand rek en een open raampie.
#praktisch
quote:Tomatentoast met pittige maïsroom en zachtgekookt ei
Zonrijpe tomaten op gebakken brood, creamy maïsroom (maak dit mensen!) pikant gemaakt met een lepeltje harissa of sambal erdoor, en een zacht eitje erbovenop. Licht en toch vullend, zacht én pittig – alsof je over warme keien naar zee loopt ()
voor 4 personen / bereiding: 25 min
4 sneetjes stevig (desem)brood
2–3 rijpe dikke vlezige tomaten
200 gram gekookte maïskorrels (vers of uit blik, uitgelekt)
3-4 ml crème fraîche
1 kleine teen knoflook
1 theel. harissa of sambal (of meer naar smaak)
4 eieren
1 eetl. olijfolie
zeezout en versgemalen zwarte peper
Rooster het brood in een grillpan of broodrooster goudbruin en knapperig. Snij de tomaten in dikke plakken.
Pureer de maïskorrels met de crème fraîche en de knoflook tot een grove crème, echt drie keer pulseren met de staafmixer in een hoge beker: klaar. Niet langer, dan wordt het te dun. Roer de harissa of sambal erdoor. Breng op smaak met zout en peper.
Kook intussen de eieren. Kook ze 6 minuten in zacht kokend water, laat ze schrikken en pel ze voorzichtig.
Beleg elke snee met plakken tomaat, lepel een dikke laag pittige maïsroom erop, halveer de eitjes en plaats ze erbovenop. Bestrooi eventueel met aleppo-peper en zout.
Serveer warm of lauw, met een servetje – want dit druipt en dat is precies de bedoeling.
quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:20 schreef Blues het volgende:
Culdingetje uit de VK, ga ik dinsdag makenKlinkt zo lekker!
[..]
Oef, dat klinkt goedquote:Op zondag 3 augustus 2025 13:20 schreef Blues het volgende:
Culdingetje uit de VK, ga ik dinsdag makenKlinkt zo lekker!
[..]
Oh huh nou ik zal t eens vragen aan Yvetquote:Op zondag 3 augustus 2025 13:45 schreef Molo het volgende:
[..]
3-4 ml crème fraîche?
3-4 el?
300-400 ml?
Tevergeefs. Ook online is sprake van 3-4 el. 😂quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh huh nou ik zal t eens vragen aan Yvet![]()
Op 200 ml mais... zou ik denken aan el?
Dan ga ik uit van el.😇quote:
Ja, wanneer je eenmaal bij een recept bent is het prima maar om er te komen is stomquote:
Het leven is te kort voor stomme websites, dus die skip ik gewoonquote:Op zondag 3 augustus 2025 15:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, wanneer je eenmaal bij een recept bent is het prima maar om er te komen is stom
Goed idee zeg. Van de doperwten. 3/4 ml room 😇of 3/4 el.quote:Op zondag 3 augustus 2025 15:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Het leven is te kort voor stomme websites, dus die skip ik gewoon
Maisroom klinkt wel intrigerend, het eitje erbij snap ik dan weer niet zo in die combinatie
Ik maak wel regelmatig doperwten uit de vriezer even warm in gekookt water. Afgieten en dan met room mixen tot het een crème is, heerlijk om je platbrood met geroosterd vlees, met gegrilde groenten of stukken kaas mee te vullen
Iddquote:Op zondag 3 augustus 2025 15:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Goed idee zeg. Van de doperwten. 3/4 ml room 😇of 3/4 el.
Ow. Buurvrouw is zaterdag as. uitgerekend. Dan zeg ik maar niks.quote:Op zondag 3 augustus 2025 16:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ben weer oudtante geworden.
Nichtje kreeg vanochtend weeen is naar Den Bosch gegaan want nergens plek (wonen in voormalig @:candaasje city) en de zoon is er.
Goeie want ik hou niet zo van hele erwtjes in mn gerecht.quote:Op zondag 3 augustus 2025 15:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Het leven is te kort voor stomme websites, dus die skip ik gewoon
Maisroom klinkt wel intrigerend, het eitje erbij snap ik dan weer niet zo in die combinatie
Ik maak wel regelmatig doperwten uit de vriezer even warm in gekookt water. Afgieten en dan met room mixen tot het een crème is, heerlijk om je platbrood met geroosterd vlees, met gegrilde groenten of stukken kaas mee te vullen
Wow wat een snelle bevalling!quote:Op zondag 3 augustus 2025 16:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ben weer oudtante geworden.
Nichtje kreeg vanochtend weeen is naar Den Bosch gegaan want nergens plek (wonen in voormalig @:candaasje city) en de zoon is er.
Lol. Ik heb bijna exact dit rek aan de onderkant juist zo ingekort dat hij evenwijdig is aan de vensterbank (dus het raam nog open kan) én ik mijn handdoeken en 56433677 soorten bad- en douchespul juist op de badkamer kan bewaren.quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:15 schreef fietsie het volgende:
@:vlindertje89 ik heb van IKEA twee van deze kastjes aan elkaar gemaakt met schroef materiaal bewaard van oudere IKEA sloop-projecten:
[ afbeelding ]
Daardoor kunnen nu alle handdoeken buiten de badkamer bewaard worden, en is het bad weer vrij voor gebruik.
(Had eerst een rek wat over het bad stond)
Ook geen verse uit de tuin?quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:06 schreef fietsie het volgende:
Ik heb doperwten nooit begrepen.
Al helemaal niet als voedsel.
Ja het is echt ideaal aan te passen: ik had nog goed verzinkbaar bevestigingsmateriaal om ze sjiek aan elkaar te makenquote:Op zondag 3 augustus 2025 17:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lol. Ik heb bijna exact dit rek aan de onderkant juist zo ingekort dat hij evenwijdig is aan de vensterbank (dus het raam nog open kan) én ik mijn handdoeken en 56433677 soorten bad- en douchespul juist op de badkamer kan bewaren.
IKEA
Alleen heel jong, rauw van de plant (=zoet)quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ook geen verse uit de tuin?![]()
echt zo'n wereld van verschil met diepvries of pot doperwten.
Toen al 😂quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:19 schreef Blues het volgende:
Het verhaal gaat...dat kleine Blues, die toen nog in een kinderstoel zat, de doperwtjes op haar bord niet wilde eten omdat ze ze (toen al) niet lekker vond.
Toen werd ze met stoel en al op de gang gezet (Opvoeding 1961) net zolang tot bordje leeg was.
Hele gang bleek vol te liggen omdat zij het wegschieten tussen duimpje en wijsvingertje heel goed bleek te kunnen.
Voekie ('t ouwe vuilnisbakkenhondje) hield wél van doperwtjes 🐶
Inderdaad daar zijn ze erg handig voor jaquote:Op zondag 3 augustus 2025 17:19 schreef AnneX het volgende:
Erwtjes liggen alleen in de vriezer vanwege een instant cold pack bij kneuzingen enzo.😉
Ik dacht dat ik geen doperwten lustte, kende ze alleen uit pot. Totdat ik es doperwten uit de vriezer kreeg.quote:
Erwten zijn naast hele, ongehakte spinazie eigenlijk de enige diepvriesgroente die ik echt lekker vind.quote:Op zondag 3 augustus 2025 18:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik geen doperwten lustte, kende ze alleen uit pot. Totdat ik es doperwten uit de vriezer kreeg.
Dat hadden wij drie thuis wel met raapstelen willen doen (is ook nooit goedgekomen)quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:19 schreef Blues het volgende:
Het verhaal gaat...dat kleine Blues, die toen nog in een kinderstoel zat, de doperwtjes op haar bord niet wilde eten omdat ze ze (toen al) niet lekker vond.
Toen werd ze met stoel en al op de gang gezet (Opvoeding 1961) net zolang tot bordje leeg was.
Hele gang bleek vol te liggen omdat zij het wegschieten tussen duimpje en wijsvingertje heel goed bleek te kunnen.
Voekie ('t ouwe vuilnisbakkenhondje) hield wél van doperwtjes 🐶
Moet je ze eens zaaien in je tuin. Dat is echt weer totaal anders.quote:Op zondag 3 augustus 2025 18:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik geen doperwten lustte, kende ze alleen uit pot. Totdat ik es doperwten uit de vriezer kreeg.
Ploeger maakt daarvoor hele mooie machines. EPD530 en EPD538 uit m'n hoofd.quote:Op zondag 3 augustus 2025 19:09 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Moet je ze eens zaaien in je tuin. Dat is echt weer totaal anders.
Wij vriezen ze ook zelf in, en ook die vind ik lekkerder dan supermarkt diepvries.
Wel een kutklus met doppen.
Heb je het over je kamp of over de film?quote:Op zondag 3 augustus 2025 19:50 schreef derLudolf het volgende:
Oh fuck, het is een M7.
Maar het meisje uit de camerawinkel die hem nu afzuigt maakte dezelfde fout. M6 is ook veel meer voorkomend.
Euh…het is een jongeren kamp. Dit leest ietwat dubieus.quote:Op zondag 3 augustus 2025 19:50 schreef derLudolf het volgende:
Oh fuck, het is een M7.
Maar het meisje uit de camerawinkel die hem nu afzuigt maakte dezelfde fout. M6 is ook veel meer voorkomend.
De eerste zooi er met een keukenrol uit vegen. Inweken met afwasmiddel, leeggooien en nog een keer keukenrol er door. Dat wat er dan nog in zit is voor de vaatwasser.quote:Op zondag 3 augustus 2025 19:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Euh…het is een jongeren kamp. Dit leest ietwat dubieus.
Ik heb een problème, une grande problème. A là de Franse draken…
Een pasta schotel met kaas in de oven en dus schoonmaken. Nu RIP afwaskwast.
Hoe doen julie dat?
Schaal in d warme oven en de gesmolten kaas met keukenpapier eruit vegen, dan heb je al veel gehadquote:Op zondag 3 augustus 2025 19:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Euh…het is een jongeren kamp. Dit leest ietwat dubieus.
Ik heb een problème, une grande problème. A là de Franse draken…
Een pasta schotel met kaas in de oven en dus schoonmaken. Nu RIP afwaskwast.
Hoe doen julie dat?
Warmwater en vetoplosser, lees afwasmiddel.quote:Op zondag 3 augustus 2025 20:30 schreef Blues het volgende:
Nieuwe afwasborstel kopen of in de afwasmachine stoppen (doen we elke keer).
Aangekoekte kaas weken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |