Zeker een prima conservatief denker die een coherent verhaal kan overbrengen. Kinneging is min of meer een kind van Toqueville die het liefst sterke organisch gegroeide gemeenschappen zou zien die een morele druk op het individu uitoefenen en een teruggetrokken overheid . Binnen die moraliteit zou het individu er het best in kunnen slagen om een goed mens te zijn.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een van de betere schrijvers.
in mijn boekenkast
Iets met migratie, wellicht? En met conformeren aan de NLse gewoontes.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar jij verwacht dus dat andere partijen de les moeten trekken dat ze ook anti-islam moeten worden?
Klopt!quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zeker een prima conservatief denker die een coherent verhaal kan overbrengen. Kinneging is min of meer een kind van Toqueville die het liefst sterke organisch gegroeide gemeenschappen zou zien die een morele druk op het individu uitoefenen en een teruggetrokken overheid . Binnen die moraliteit zou het individu er het best in kunnen slagen om een goed mens te zijn.
Hij wil dus eigenlijk eenzelfde soort benauwde cultuur als conservatieve Turken, die elkaar voortdurend bespioneren, beoordelen en klein houden.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zeker een prima conservatief denker die een coherent verhaal kan overbrengen. Kinneging is min of meer een kind van Toqueville die het liefst sterke organisch gegroeide gemeenschappen zou zien die een morele druk op het individu uitoefenen en een teruggetrokken overheid . Binnen die moraliteit zou het individu er het best in kunnen slagen om een goed mens te zijn.
Want wat gebeurt er dan?quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:34 schreef Black_Baron het volgende:
Topless aan het strand als vrouw alleen in Scheveningen is inmiddels niet meer mogelijk.
Minder islam is een puur PVV standpunt, maar voor minder overlast van migratie zou ik toch echt stemmen op een partij die daadwerkelijk wat voor elkaar kan krijgen. We hebben afgelopen jaar kunnen aanschouwen wat de PVV zelf voor elkaar kan krijgen op migratie. Verder voelt JA21 momenteel voor mij nog heel erg als de nieuwe Messias partij, nu NSC, BBB en toch ook de PVV voor een deel van de kiezers niet geleverd heeft.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Op wie moet je dan stemmen als je minder islam en/of overlast van immigratie wil?
PVV..zegt de kiezer. En in de peilingen nu ook JA21.
Mijn vraag is: trekken andere partijen hier lessen uit?
Want zelfs na de val van het kabinet blijft de PVV de grootste peilen. En doen andere partijen hier ook wat mee?
Ik kan zijn denkwijze in ieder geval goed volgen, hij is daarin wel consistent. Ik ben het als progressief niet met hem eens maar ik vind het wel mooi dat het goede doen centraal staat in zijn denken.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt!
Hoewel toqueville niet zijn grootste voorbeeld is denk ik. Vermoed eerder Plato.
Maar ik heb slechts één boek van hem gelezen: hercules op de tweesprong
En die moet ik binnenkort opnieuw lezen omdat ik niet alles heb kunnen vatten.
Wat vond jij van zijn schrijven en denkwijze?
Dat weet je niet?quote:
Secularisering houdt in Nederland nauw verband met de ontzuiling. Wil je daar weer naar terug?quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
hangt er vanaf welk onderwerp. Als het gaat om medische geneeskunde zou ik niet terug willen.
Ik vraag mij af of het verdwalen van de grote traditie of de secularisering de Europeaan nou zoveel heeft gebracht.
Klopt, hij vindt dat het heel houden van de gemeenschap moet prevaleren boven de vrijheid van het individu. Als het individu zijn eigen keuzes wil maken zal hij de gemeenschap moeten verlaten maar hij vindt het bijvoorbeeld prima dat men in Urk of in Amsterdam-West homoseksualiteit niet accepteert.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij wil dus eigenlijk eenzelfde soort benauwde cultuur als conservatieve Turken, die elkaar voortdurend bespioneren, beoordelen en klein houden.
Ik ga geen enkele kiezer dom noemen. Vind dat echt not done.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:37 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Minder islam is een puur PVV standpunt, maar voor minder overlast van migratie zou ik toch echt stemmen op een partij die daadwerkelijk wat voor elkaar kan krijgen. We hebben afgelopen jaar kunnen aanschouwen wat de PVV zelf voor elkaar kan krijgen op migratie. Verder voelt JA21 momenteel voor mij nog heel erg als de nieuwe Messias partij, nu NSC, BBB en toch ook de PVV voor een deel van de kiezers niet geleverd heeft.
Wat voor les zouden partijen er uit moeten leren? Ik hoop toch echt weinig, het laatste wat we nodig hebben is meer populisme en onrealistische oplossingen.
Dat de PVV nog steeds als grootste partij wordt gepeild is eigenlijk vrij treurig, als je kijkt naar wat ze (kunnen) leveren. Ik noem de PVV stemmer niet perse dom, maar ik ben er wel van overtuigd dat een groot deel niet door heeft dat ze op een partij willen stemmen die (naast migratie) niet in hun belang handelt. Kijk maar naar hun stemgedrag in de kamer van het laatste jaar.
Je moet wel erg onzeker zijn daar naar te verlangen. Als je niks te kiezen hebt dan kun je er immers ook niet onzeker over zijn.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, hij vindt dat het heel houden van de gemeenschap moet prevaleren boven de vrijheid van het individu. Als het individu zijn eigen keuzes wil maken zal hij de gemeenschap moeten verlaten maar hij vindt het bijvoorbeeld prima dat men in Urk of in Amsterdam-West homoseksualiteit niet accepteert.
Iets anders, je triggert mij over het goede doen. IN veel lezingen refereert hij daaraan en ook in zijn boek.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik kan zijn denkwijze in ieder geval goed volgen, hij is daarin wel consistent. Ik ben het als progressief niet met hem eens maar ik vind het wel mooi dat het goede doen centraal staat in zijn denken.
Misschien wel ja.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:41 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Secularisering houdt in Nederland nauw verband met de ontzuiling. Wil je daar weer naar terug?
Maar jij woont graag in een omgeving waar iedereen je in de gaten houdt, beoordeelt en vooral geen eigen mening of wensen mag hebben?quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iets anders, je triggert mij over het goede doen. IN veel lezingen refereert hij daaraan en ook in zijn boek.
Heb jij het idee dat het écht een christen is of dat hij christus meer als uitgangspunt neemt? Dus simplistisch gezegd dat hij christus als uitgangspunt neemt?
De valkuil van het opportunistische populisme. Je komt met niet haalbare oplossingen die wel heel goed in het gehoor liggen, zeker bij de mensen die al voor langere tijd ontevreden zijn en weinig vertrouwen hebben in de politiek. De "hardcore" PVV stemmers (en dat zijn er de laatste jaren heel wat) staan helemaal niet meer open voor de uitleg en redenering van andere partijen, want die hebben allang afgedaan.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ga geen enkele kiezer dom noemen. Vind dat echt not done.
Maar als je minder migratie en minder Islam wil, wat een oprechte wens kan zijn, waar moet je dan op stemmen?
En dat is denk ik wel de achterban van de PVV. Die al heel lang heel erg groot is, zo niet te grootste.
Leggen andere partijen het dan misschien niet goed uit?
Laat ik het maar even bij mezelf houden, dat zou voor mij zeker geen verbetering zijn.quote:
Ik wil best zinvol en inhoudelijk met je discussiëren. Maar ik weet echt niet wat ik hiermee aan moetquote:Op zondag 3 augustus 2025 00:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar jij woont graag in een omgeving waar iedereen je in de gaten houdt, beoordeelt en vooral geen eigen mening of wensen mag hebben?
De PVV heeft, ondanks ondermijning door VVD/ Renew Europe, natuurlijk wél degelijk een hoop voor elkaar gekregen. Migratie is hét verkiezingsthema van deze verkiezingen. Ondanks tegenwerking staan ze bovenaan in de peilingen met 29 zetels, dat worden waarschijnlijk 35 zetels. Grootste partij van Nederland.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:37 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Minder islam is een puur PVV standpunt, maar voor minder overlast van migratie zou ik toch echt stemmen op een partij die daadwerkelijk wat voor elkaar kan krijgen. We hebben afgelopen jaar kunnen aanschouwen wat de PVV zelf voor elkaar kan krijgen op migratie. Verder voelt JA21 momenteel voor mij nog heel erg als de nieuwe Messias partij, nu NSC, BBB en toch ook de PVV voor een deel van de kiezers niet geleverd heeft.
Wat voor les zouden partijen er uit moeten leren? Ik hoop toch echt weinig, het laatste wat we nodig hebben is meer populisme en onrealistische oplossingen.
Dat de PVV nog steeds als grootste partij wordt gepeild is eigenlijk vrij treurig, als je kijkt naar wat ze (kunnen) leveren. Ik noem de PVV stemmer niet perse dom, maar ik ben er wel van overtuigd dat een groot deel niet door heeft dat ze op een partij willen stemmen die (naast migratie) niet in hun belang handelt. Kijk maar naar hun stemgedrag in de kamer van het laatste jaar.
Ik was enige tijd geleden in Polen, Warsaw om precies te zien. Ik zag een hoop gelukkige stelletjes met een kinderwagen paraderen door de straten, ik zag rust. Een kerktoren. Ok, ik trol een beetje. Maar ergens meen ik het wel en ik verlang er ook naar.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:52 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Laat ik het maar even bij mezelf houden, dat zou voor mij zeker geen verbetering zijn.
Volgens mij is het bij hem het heel graag willen dat er iets bestaat dat grootser is dan het aardse en waartegenover de mens een ondergeschikte positie inneemt. Het is dus niet eens zo zeer het Christusfiguur als meer het goddelijke.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iets anders, je triggert mij over het goede doen. IN veel lezingen refereert hij daaraan en ook in zijn boek.
Heb jij het idee dat het écht een christen is of dat hij christus meer als uitgangspunt neemt? Dus simplistisch gezegd dat hij christus als uitgangspunt neemt?
Och jee, nog even het Bijbelse in twijfel trekken: dat hoort erbij. Als kroon op de kurk van het links-liberale feestje. En Staphorst, uiteraard. Staphorst.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens mij is het bij hem het heel graag willen dat er iets bestaat dat grootser is dan het aardse en waartegenover de mens een ondergeschikte positie inneemt. Het is dus niet eens zo zeer het Christusfiguur als meer het goddelijke.
Hij noemt de Bijbelse visie de meest realistisch kijk op de mensheid. Anderzijds hoor ik nooit iets van hem dat hij echt praktiserend is.quote:Op zondag 3 augustus 2025 00:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens mij is het bij hem het heel graag willen dat er iets bestaat dat grootser is dan het aardse en waartegenover de mens een ondergeschikte positie inneemt. Het is dus niet eens zo zeer het Christusfiguur als meer het goddelijke.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |