LOL.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:30 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Bullshit. Moet je eens kijken wanneer Europa en China gewoon gaan samenwerken omdat het moet.
Halfgeleiders, biotechnologie, AI/cloud/quantum, space en defensie zijn zo ongeveer de gebieden waar we het over moeten hebben. Alleen qua defensie en space is eigenlijk de voorsprong echt groot, maar verrassing! Als Europa kunnen we prima onze eigen vijand, Rusland binnen redelijke tijd inhalen op dat gebied en voorblijven. Geen probleem. De rest? Prima te doen wanneer we willen. En zolang we geen oorlog met de VS gaan voeren ruim voldoende.
Nee, de economische macht van de VS wordt door trump uitgehold, dat heeft even tijd nodig, maar niemand wil samenwerken met een afperser en uitbuiter. Nieuwe samenwerking gaat ontstaan, eigen industrie krijgt meer ruimte en onvermijdelijk verkleind daarmee de kloof.
Het feit dat het even tijd nodig heeft is juist de reden dat er nu nauwelijks ruzie wordt gemaakt. Ruzie met een afperser en uitbuiter heeft geen zin, meebuigen en ondertussen elders alternatieven vind of ontwikkelen dat is wat nú gebeurt.
Ik vind het altijd lachwekkend om president Donald Trump te lezen. Dat ik denk: "verrek ja, hij is natuurlijk ook president."quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:05 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lvnp7fzxsx2a
[ afbeelding ]
Uiteraard moet niet alle macht zomaar aan China gegeven worden, maar je geeft wel bijzonder veel krediet aan de VS. Vergeet niet dat zij net zo goed afhankelijk zijn van ons, van China en vele andere landen. De VS kan op dit moment niet zonder de EU en China, net als de EU niet zonder de VS en China kan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 22:32 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
LOL.
"Onze vijand Rusland."
En die wil je dan gaan bestoken met wapentuig van hun militair-strategische bondgenoot China?
Nog los daarvan: de Chinezen zijn geen partij van het slag VS, dat momenteel een president heeft die jou dan toevallig even niet welgevallig is, maar een wereldmacht die leading nation wil worden: met alle gevolgen van dien. Nu al gelden er zeer strenge restricties voor het delen van data met China: en niet zonder goede redenen.
Jouw redenering volgende moeten we die samenwerking juist verder uitbreiden en de zijderoute plaveien.
Sorry, maar je hebt echt geen flauw benul van waar je het over hebt.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 10:38 schreef Vis1980 het volgende:
Vandaag kunnen we zomaar eens warrants for arrests gaan zien tegen Democraten. De VS zal nooit meer hetzelfde zijn, de point of no return als je het mij vraagt.
Even los van of 't nu wel of geen scare tactic is, het is natuurlijk wel droevig.quote:Texas Republicans vote to arrest Democrats blocking redistricting plan
Texas Republicans have voted for the arrest of dozens of Democratic legislators who fled the state in an attempt to block a plan to re-draw electoral boundaries.
Republican Governor Greg Abbott ordered state troopers "to locate, arrest, and return to the House chamber any member who has abandoned their duty to Texans".
Abbott has also threatened to charge the absent Democrats with bribery if they raised public money to cover the daily fine they incur for boycotting the chamber.
<snip>
Texas Attorney General Ken Paxton, a Republican, also threatened to have the absent Democrats arrested.
Paxton, who is running for the US Senate, wrote on X that the state should "use every tool at our disposal to hunt down those who think they are above the law".
Texas Republicans currently hold 25 out of the state's 38 congressional seats.
They hope the new maps could increase that number to 30 - all in constituencies that President Donald Trump won last November by at least 10 points.
Ahead of next year's midterm elections, the Texas redistricting could help pad the slender Republican majority in the US House of Representatives - the lower chamber of Congress.
Sorry, maar ik vind het een betoog voor mondialisme in D66/PvdA-stijl: vlees noch vis. Deze houding zie je ook bij de EU: een slappe lappenpop die door de VS en China willekeurig wordt bespeeld als een viool.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 23:28 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Uiteraard moet niet alle macht zomaar aan China gegeven worden, maar je geeft wel bijzonder veel krediet aan de VS. Vergeet niet dat zij net zo goed afhankelijk zijn van ons, van China en vele andere landen. De VS kan op dit moment niet zonder de EU en China, net als de EU niet zonder de VS en China kan.
Ik begrijp niet helemaal wat je met "een betoog in D66/PvdA stijl" bedoelt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 23:46 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind het een betoog voor mondialisme in D66/PvdA-stijl: vlees noch vis. Deze houding zie je ook bij de EU: een slappe lappenpop die door de VS en China willekeurig wordt bespeeld als een viool.
Europese landen moeten een conservatievere, constructievere koers gaan varen (EEG-stijl), zich afwenden van China en hun kaarten -zoals de halfgeleiderindustrie, landbouw en landbouwtechnologie- slim uitspelen ten opzichte van de VS. Want dat klopt: zij zijn ook afhankelijk van ‘ons’.
Die afhankelijkheid is, op de keper beschouwd, relatief. Lagelonenproductie verschuift grotendeels naar andere landen, omdat die in China niet langer houdbaar is.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 00:00 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal wat je met "een betoog in D66/PvdA stijl" bedoelt.
We hebben onszelf afhankelijk gemaakt van goedkope arbeid en goederen vanuit China, dat kun je niet zomaar terugdraaien. Je kunt beter op een constructieve manier samenwerken met die andere landen. Dat hoeft niet te betekenen dat je alles aan ze geeft, maar ik denk dat het wel belangrijk is te erkennen dat niet alles lokaal geproduceerd of gemaakt kan worden. Dat kan te maken hebben met kosten, kennis, maar ook met beschikbaarheid van materialen. China maakt momenteel 95% van de mineralen die gebruikt worden in hedendaagse technologie.
Hier in NL lopen ook minimaal twee figuren rond in de politiek die maar wat graag mensen willen laten oppakken op persoonlijk commando.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 23:37 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[..]
Even los van of 't nu wel of geen scare tactic is, het is natuurlijk wel droevig.
quote:Billionaire Elon Musk, who helmed DOGE, wrote on X that a DOGE "team member" was attacked, and Musk called to federalize D.C. The two people familiar with the incident, who spoke on the condition of anonymity because they weren't authorized to speak publicly, identified the victim as Edward Coristine, who is also known by the nickname "Big Balls."
Trump's Truth Social post was accompanied by an image of a young person smeared in blood, sitting shirtless on the ground.
quote:Year to date, violent crime is down 26 percent in the District compared with 2024, according to D.C. police data. On Tuesday, Trump called for children as young as 14 to be prosecuted as adults, adding that he may have "no choice" but to take over the city.
Tja, en hij kan het nog vrij makkelijk realiseren ook: DC is een federaal district, de Republikeinen hebben de meerderheid in de senaat.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 02:23 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lvokf3pf2k2f
[ afbeelding ]
Aanleiding:
Trump threatens federal takeover of D.C. after attack on DOGE worker
Trump floats taking federal control of the city after the man known online as 'Big Balls' was injured in a carjacking. Elon Musk also says city should be taken over.
[ afbeelding ]
[..]
[..]
LOL!quote:Op woensdag 6 augustus 2025 03:15 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lvoktcrivr2l
[ afbeelding ]
That doesn't make it right..quote:Op woensdag 6 augustus 2025 03:12 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Tja, en hij kan het nog vrij makkelijk realiseren ook: DC is een federaal district, de Republikeinen hebben de meerderheid in de senaat.
Maar DC wordt door Democraten geleid tot ergernis van Trump uiteraard.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 03:12 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Tja, en hij kan het nog vrij makkelijk realiseren ook: DC is een federaal district, de Republikeinen hebben de meerderheid in de senaat.
Ja.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 03:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar DC wordt door Democraten geleid tot ergernis van Trump uiteraard.
Hij heeft wel 60 stemmen nodig dan of ze nou mesjogge zijn of niet dus zo 'vrij gemakkelijk' gaat dat niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 03:41 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Ja.
Nogmaals: dat land is totaal mesjogge.
Ik hoop dat dit op een dag eindelijk eens massaal in het gezicht van alles wat Republikeins is en Trump faciliteert ontploft...quote:Op woensdag 6 augustus 2025 03:15 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lvoktcrivr2l
[ afbeelding ]
Ik vrees dat het eerder nog veel en veel erger gaat worden. We zijn na een dik half jaar al aangekomen op het willen arresteren van politieke tegenstanders. Ik geef het nog max een jaar voordat er echt politieke tegenstanders opgesloten zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit op een dag eindelijk eens massaal in het gezicht van alles wat Republikeins is en Trump faciliteert ontploft...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |