SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

https://x.com/CyclingAfrica/status/1955176918120067117quote:TRANSFER NEWS
Two Eritrean riders go pro, with Wuzishan SCOM MVMT Cycling 🇨🇳
🇪🇷 22yo Awet Aman
🇪🇷 21yo Hebron Berhane
This makes it 21 Eritrea riders with contracts in the top three cycling levels!

quote:Op dinsdag 29 april 2025 11:05 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wie is de Amerikaan die mogelijk naar UAE zou gaan?
Ziener Bensonquote:

quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ze hebben hem afgewezen op zijn stuurmanskunsten en zijn karakter. Hij zou geen teamplayer zijn, terwijl Alpecin natuurlijk een hecht collectief is!
De keuze viel toen uiteindelijk op Louis Kitzki, daar zagen ze enorm veel potentie in. Komt er niet helemaal uit. De derde finalist was Mattia Gaffuri, die dit jaar ook mooie dingen laat zien op de weg. De Kegel en de Roodhooftjes gingen met andere woorden voor de minste van de drie, klein foutje.
quote:Hij droomde ervan prof te worden, maar door koersdrama’s beëindigt renner van Alpecin-Deceuninck (21) nu al wielercarrière
Louis Kitzki stopt op z’n 21ste als profrenner. De Duitser van de opleidingsploeg van Alpecin-Deceuninck werd diep geraakt door de dodelijke valpartij van Samuele Privitera in de Giro Valle d’Aosta en is naar eigen zeggen bang voor zijn eigen veiligheid.
“Waarschijnlijk niet het soort fin de carrière die ik me had voorgesteld”, begint Kitzki zijn betoog op Instagram. De Duitser kwam vorig jaar bij de ploeg van de broers Roodhooft terecht via de Zwift Academy. Grote uitslagen reed hij sindsdien niet (hij werd bijvoorbeeld 52ste in Luik-Bastenaken-Luik voor beloften), maar de Duitser droomde wel van een profcarrière. Tot hij in een Italiaanse rittenkoers gewonnen door Belgische supertalent Jarno Widar besloot niet meer te starten.
“Na mijn deelname aan mijn laatste wedstrijd, de Giro Ciclistico Valle d’Aosta, en het daarmee gepaard gaande overlijden van Samuele Privitera, besloot ik een einde te maken aan mijn carrière als profwielrenner”, aldus Kitzki, die op 19 juli niet meer op zijn fiets stapte voor de derde etappe. “Na de Ronde van Oostenrijk van vorig jaar, waar een andere renner (André Drege, red.) overleed, had ik al ernstige twijfels over verder koersen en stond ik op het punt om te stoppen. Toch zette ik door en onderdrukte ik grotendeels wat er gebeurd was. Helaas ben ik na de Ronde van Oostenrijk nooit meer de wielrenner geworden die ik ooit was. Ik begon me steeds meer zorgen te maken over mijn veiligheid en voelde me steeds ongemakkelijker tijdens wedstrijden, wat er op de middellange termijn toe leidde dat ik in wedstrijden nooit meer kon waar ik tijdens trainingen zo hard voor had gewerkt. Tegen het einde waren wedstrijden helaas slechts een vervelende bijkomstigheid die je moest accepteren als je geld wilde verdienen met wielrennen. Ik was het plezier in koersen volledig kwijt en hoe chaotischer een wedstrijd werd, hoe harder ik mentaal instortte. Helaas functioneert het lichaam zonder geest alleen maar slechter.”
“Wat er in de Valle d’Aosta gebeurde, was uiteindelijk slechts een bevestiging van mijn beslissing. En ik zie hoe goed ik me voel sinds ik gestopt ben. Ik betreur dat ik als profwielrenner niet aan bepaalde verwachtingen heb kunnen voldoen en dat mijn samenwerking met Alpecin nu ten einde loopt. Toch ben ik er zeker van dat het de juiste beslissing was om te stoppen”, aldus de Duitser, die overigens aanwezig was in de Ster van Bessèges toen een auto ei zo na inreed op het peloton.
Bedankje
Kitzki bedankte in zijn bericht ook de mensen van Alpecin-Deceuninck, die hem een kans gaven om zijn droom waar te maken.
“Desalniettemin ben ik zeer dankbaar voor de kans die ik heb gekregen van mijn team Alpecin-Deceuninck en Zwift. Ik heb kunnen leren van de beste wielrenners ter wereld en veel leuke mensen binnen het team leren kennen. Bovendien heb ik mijn fysieke conditie aanzienlijk kunnen verbeteren dankzij mijn trainer Philipp Walsleben, ook al heb ik die in de wedstrijden nooit echt kunnen laten zien. Ik voelde dat dit team zich zeer bewust is van zijn verantwoordelijkheid ten opzichte van jonge atleten en ik heb me nooit op enige wijze onder druk gezet gevoeld. Ik heb altijd erg genoten van de trainingen en het proces, en hopelijk vind ik in de toekomst weer af en toe de tijd om te fietsen.”

Als hij rijdt zoals vorig jaar prima knecht voor alle heuvelwedstrijden en kan hij waarschijnlijk ook nog 5x winnen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:41 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Vermaerke is geen slechte renner, maar deze transfer snap ik niet helemaal.

Jammer voor Awet Aman. Hij had een beetje plekje mogen krijgen dan een Chinese ploeg die amper koersen rijdt. Die andere jongen kan er niet zoveel van, maar Aman is best een talent. Spijtig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:09 schreef Kopiko het volgende:
@:rellende_rotscholier
[..]
https://x.com/CyclingAfrica/status/1955176918120067117

Die gaven Mollema op zn 34ste ook 4 jaar.quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
4 jaar verlenging voor Vacek. Dat is wel veel voor iemand die er het hele seizoen al bij ligt

Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe je hier als ploeg in kunt trappen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:01 schreef Pino112 het volgende:
Filippo Conca (de Italiaans kampioen) per direct naar Jayco.

Volgend jaar Italiaans truitje naar Giro sturen. Lekker joh.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe je hier als ploeg in kunt trappen.

quote:Alberto Dainese signs a two-year deal with Soudal Quick-Step. Story out on the Stack soon.

quote:“Ik droom al van kindsbeen af om me bij de Wolfpack aan te sluiten”, zei een opgetogen Dainese in het persbericht. “Ik herinner me nog dat ik het team op tv zag en onder de indruk was van hun mentaliteit en winnaarscultuur. Ik ben erg blij dat ik eindelijk de kans krijg om volgend jaar voor Soudal Quick-Step te rijden. Ik zag in het peloton de manier waarop deze ploeg koerst en dat heeft indruk op me gemaakt. Ik kijk uit naar volgend seizoen en wil elke keer weer het beste van mezelf geven. Ik wil graag aan zo veel mogelijk overwinningen bijdragen voor de ploeg en samen mooie momenten beleven.”

quote:Wanneer twee wielerploegen fuseren, speelt ook het UCI-reglement een rol. Volgens dat reglement mag een wielerploeg maximaal dertig renners tellen. Zowel Lotto Cycling Team als Intermarché-Wanty hebben elk zo’n twintig renners onder contract voor het seizoen 2026.
De fusieploeg zou er ook graag vijf nieuwe bij willen. Maakt in totaal 42 à 43 of... 12 à 13 te veel. Flanders-Baloise toont zich naar verluidt bereid om er daar, voor één jaar, vijf à zes van over te nemen. Er zal ook geschoven worden door jonge renners over te zetten naar het development team.
Om dat achterpoortje extra te benutten, zouden de development teams van zowel Lotto Cycling Team als Intermarché-Wanty ook bij een fusie afzonderlijk blijven bestaan, maar die manoeuvres zullen niet volstaan.
Een handvol profrenners zal op zoek moeten naar een andere ploeg. Wanneer de leiding van Lotto Cycling Team tegen de renners zegt “dat alle contracten zullen worden gerespecteerd”, betreft dat het financiële plaatje.
Wanneer er voor renner X geen plaats meer is in een fusieploeg of zijn ploeg vroegtijdig stopt, moet zijn doorlopende contract worden uitbetaald, daarvoor dienen de bankgaranties die elke ploeg moet indienen. De renner krijgt dus wel alle loon en kan zo ‘goedkoop’ worden opgepikt door een andere ploeg, maar de kans bestaat dat hij ook geen nieuwe ploeg meer vindt.
Ik vind het nog steeds heel moeilijk om deze fusie voor me te zien.quote:De komende weken zullen de 38 renners individuele gesprekken voeren over hun persoonlijke situatie. Is er in de kern van dertig renners van de fusieploeg plaats voor hen? Of worden ze uitbetaald en moeten ze op zoek gaan naar een nieuwe ploeg?
Bij die 38 renners ook de twee absolute kopmannen Arnaud De Lie (tot eind 2026) en Biniam Girmay (tot eind 2028). Volgens onze informatie zien beiden een samenwerking in het nieuwe fusieteam wel zitten en beschouwen ze het op hun nog relatief jonge leeftijd als potentieel versterkend.
Met als voornaamste argument dat ze de ploeg niet langer alleen zouden moeten dragen en die exclusieve prestatiedruk, die ze tot dusver bij Lotto respectievelijk Intermarché hebben ervaren, voortaan verdeeld kan worden over twee paar schouders. Girmay legde de interesse van XdS-Astana volgens onze informatie resoluut naast zich neer.

Ineos lijkt het te gaan worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:07 schreef Szura het volgende:
Waar gaat Vauquelin eigenlijk naartoe volgend jaar als Arkea uit de WT ligt?

Kobe Goossens?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:45 schreef wimderon het volgende:
[ x ]
We schakelen even over naar @:Mani89 voor een prognose

Breuillard.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:45 schreef wimderon het volgende:
[ x ]

Jamie Meehanquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:45 schreef wimderon het volgende:
[ x ]

Met Larsen en Kopecky hebben ze alvast twee prima aanwinsten te pakken voor volgend jaar.quote:Op zondag 17 augustus 2025 08:29 schreef Devolder het volgende:
Niklas Larsen wordt door Tietema opgepikt

Groenewegen is - mits gemotiveerd - ook niet slecht. Er lopen ook een dozijn contracten af, dus ze kunnen mooi door selecteren.quote:Op zondag 17 augustus 2025 10:59 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Met Larsen en Kopecky hebben ze alvast twee prima aanwinsten te pakken voor volgend jaar.

Huens reed in het voorjaar nog wel aardige uitslagen in de kasseienkoersen. Voor de rest wel eens.quote:Op zondag 17 augustus 2025 15:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Groenewegen is - mits gemotiveerd - ook niet slecht. Er lopen ook een dozijn contracten af, dus ze kunnen mooi door selecteren.
Budding, Geleijn, Huens, Inkelaar, Kyffin, Paige en Stokbro kunnen zo weg. Bij Intermarché, Lotto en Arkea zijn straks wel renners op te vissen die altijd beter zijn dan deze heren.
Nielsen houden als die in de sprinttrein kan, anders ook wegwezen. Bomboi in kleinere koersen voor de punten laten sprinten.

Stokbro kan je nog wel houden voor sprinttreinquote:Op zondag 17 augustus 2025 15:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Groenewegen is - mits gemotiveerd - ook niet slecht. Er lopen ook een dozijn contracten af, dus ze kunnen mooi door selecteren.
Budding, Geleijn, Huens, Inkelaar, Kyffin, Paige en Stokbro kunnen zo weg. Bij Intermarché, Lotto en Arkea zijn straks wel renners op te vissen die altijd beter zijn dan deze heren.
Nielsen houden als die in de sprinttrein kan, anders ook wegwezen. Bomboi in kleinere koersen voor de punten laten sprinten.

Covi reed toch al vanaf begin in proconti koersen resultaten?quote:

Zonder de UAE bonus gaat dit een ravage worden.quote:Op maandag 18 augustus 2025 17:19 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Covi reed toch al vanaf begin in proconti koersen resultaten?

Dat zal wel minder worden bij Jayco. Maar ja, die moeten ook wat. Lopen veel contracten af.quote:Op maandag 18 augustus 2025 17:53 schreef Funzel het volgende:
Covi is voor best een aantal WT teams toch gewoon een leuke puntenpakker?

Wat een grandioze grafiek, u mag zelf raden welke jaren continentaal, en welke professioneel waren.quote:Op zondag 17 augustus 2025 08:29 schreef Devolder het volgende:
Niklas Larsen wordt door Tietema opgepikt

En in de andere jaren greep hij meerdere Olympische medailles en wereldtitels. Wat nu?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:40 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wat een grandioze grafiek, u mag zelf raden welke jaren continentaal, en welke professioneel waren.
[ afbeelding ]

Voor 5 jaar vastleggen en hopen dat hij het dit keer bij een echte sport houdt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:02 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
En in de andere jaren greep hij meerdere Olympische medailles en wereldtitels. Wat nu?

Over het algemeen krijgen ze bij Q36.5 renners niet echt aan de gang.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:49 schreef Funzel het volgende:
Als ze Fredje aan de gang krijgen een leuke transfer. Zo niet, waarschijnlijk een dure kracht voor weinig resultaat.

Hijzelf ook niet meen ik mij te herinneren uit een podcastquote:Op woensdag 20 augustus 2025 13:11 schreef Marcoss het volgende:
Daar had ik niet meteen een ploegleider in gezien

Tactisch was hij een goede renner en binnen de eigen ploeg altijd goed gelegen. Dit kan wel iets worden.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 13:11 schreef Marcoss het volgende:
Daar had ik niet meteen een ploegleider in gezien

Profiteren van een overtal, met de destijds nog actieve Tausbonus, daar hoef je niet heel erg tactisch voor te zijn aangelegd.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 13:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Tactisch was hij een goede renner en binnen de eigen ploeg altijd goed gelegen. Dit kan wel iets worden.

Dat kan zo zijn maar vergelijk zijn palmares eens met Stybar.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 15:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
Profiteren van een overtal, met de destijds nog actieve Tausbonus, daar hoef je niet heel erg tactisch voor te zijn aangelegd.

Dat is vrij gelijkwaardig?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 15:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn maar vergelijk zijn palmares eens met Stybar.

Stybar heeft een rit in de Tour, een rit een de Vuelta en de Strade.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 15:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Behalve de echt grote afspraak dan

Dat is mooi maar die ruilt hij onmiddellijk in voor de Hoogmis en de Hel.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 15:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Stybar heeft een rit in de Tour, een rit een de Vuelta en de Strade.

quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:40 schreef Mani89 het volgende:
Had ingezet op 5 jaar extra voor Ludovic Robeet.

Ineos definitief niet meer geïnteresseerd in winnen?quote:

Zonder Brailsford hadden ze bij Ineos voor een miljoen Zana binnengehaald, ze zijn daar collectief de weg kwijt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:41 schreef Koffieplanter het volgende:
Dave Brailsford is zich dus speciaal gaan moeien met de transfers om dit konijn uit de hoge hoed te trekken, bijzonder.

Wat voor monstersalaris denk je dat ze Gee hebben gegeven?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Zonder Brailsford hadden ze bij Ineos voor een miljoen Zana binnengehaald, ze zijn daar collectief de weg kwijt.

Dat zal wel een miljoentje of twee zijn, op z'n minst.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:10 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wat voor monstersalaris denk je dat ze Gee hebben gegeven?

Dat Gee weg wil bij Israel kan ik nog wel begrijpen, maar daar hoef je als Ineos niet in mee te gaan. Die kunnen toch wel wat beters krijgen?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:13 schreef Mykonos het volgende:
Geen idee of het zo is, maar misschien dat Gee zelf ook wel weg wilde bij Israel? Kan me zo voorstellen dat sommige renners daar liever niet meer willen rijden.

Genot.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:23 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video

Ik vermoed zo maar dat we dit de komende jaren nog veel vaker gaan meemaken. Misschien dat renners eens even wat beter moeten nadenken voordat ze direct de eerste de beste zak met geld pakken en ellenlange contracten tekenen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:55 schreef Koffieplanter het volgende:
Na je eerste resultaatje van naam direct je handtekening zetten onder een contract van 5 jaar en daarna gaan miepen dat je niet genoeg centjes krijgt is ook wel een move.

Wielrennen blijft een geestige sport. Ballerstedt wilde vorig jaar niet bijtekenen, omdat hij meer kansen wilde om voor zichzelf te rijden. Toen bleek dat geen enkele ploeg hem die kansen kon bieden stopte hij er dan maar helemaal mee, om nu een jaar later na een beetje gravellen alsnog met hangende pootjes terug te keren.quote:Op maandag 25 augustus 2025 08:18 schreef H.Vviv het volgende:
Maurice Ballerstedt volgend jaar weer terug bij Alpecin, waar hij een plekje krijgt in de sprinttrein.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |