https://nos.nl/artikel/2576956quote:Opnieuw bijtincident wolf gemeld in bossen van Utrecht, 'kind meegesleurd'
Deel dit artikel
In de Utrechtse bossen heeft vanochtend mogelijk een bijtincident met een wolf plaatsgevonden. De provincie heeft daar een melding over gekregen en doet onderzoek om vast te stellen of het inderdaad om een wolvenbeet gaat.
Op de website van landgoed Den Treek is te lezen dat het gaat om een kind. Dat zou zich met een aantal volwassenen hebben bevonden nabij de Pyramide van Austerlitz, een monument dat bestaat uit een met gras beklede piramidevormige zandheuvel.
Tijdens het spelen zou het kind onverwacht zijn aangevallen en meegesleurd door de wolf. "Door adequaat optreden van de aanwezige volwassenen die de wolf met een stok geslagen hebben, heeft de wolf het kind in het bos losgelaten en is weggerend", aldus het verhaal op de website. Het is onbekend hoe het slachtoffer eraan toe is. Volgens RTV Utrecht zou het om een 6-jarige jongen gaan.
Het landgoed adviseert bezoekers "met klem" om het gebied voorlopig te vermijden met kinderen en honden. "Veiligheid staat voorop!"
De Regionale Uitvoeringsdienst (RUD) onderzoekt de sporen en de politie neemt verklaringen op van getuigen. Er is ook DNA afgenomen, dat met spoed geanalyseerd zal worden door de Wageningen Universiteit om vast te stellen wat er precies is gebeurd.
Afschotvergunning
Het is niet de eerste keer dat er op de Utrechtse Heuvelrug een incident plaatsvindt met een wolf. In mei werd een hardloopster gebeten op landgoed Den Treek, vorige zomer werd een meisje van 5 omvergelopen door het dier.
In die twee gevallen gaat het om dezelfde wolf, met de codenaam GW3237m. Deze wolf kwam al vaker dicht bij mensen en toont belangstelling voor honden. De provincie besloot deze maand dat deze 'probleemwolf' mag worden afgeschoten. Dierenrechtenorganisaties verzetten zich tegen de afschotvergunning, maar de rechter oordeelde vorige week dat de provincie voldoende duidelijk heeft gemaakt waarom de wolf mag worden gedood.
Het is onbekend of de mogelijke wolvenbeet van vanochtend is aangebracht door diezelfde probleemwolf. Dat moet uit het DNA-onderzoek blijken dat nu wordt uitgevoerd.
Je zou misschien denken (heel misschien) "Die wolf is daar al n paar keer gesignaleerd. Misschien maar elders gaan wandelen/spelen?"quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:19 schreef Horzula het volgende:
Hoelang gaat het nog duren tot de eerste dode valt.
Zet de politie al lokroodkapjes in?
In de overvloedige Nederlandse natuurgebieden?quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:21 schreef maily het volgende:
[..]
Je zou misschien denken (heel misschien) "Die wolf is daar al n paar keer gesignaleerd. Misschien maar elders gaan wandelen/spelen?"
Ik heb het over landgoed Den Treek.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:24 schreef Horzula het volgende:
[..]
In de overvloedige Nederlandse natuurgebieden?
Die wolf is een illegale immigrant hier.
Hoop dat Faber hem hoogst persoonlijk af komt schieten en dat ze hem dan als haardkleedje in het Torentje gebruiken.
Nog even en ze lopen door de straat @Paul!!quote:
Het is toch niet handig om bij de wolven in de buurt te gaan.quote:
Is dat de erotische variant van taseren?quote:
Rechtstreeks op de genitaliën!quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:42 schreef Eix het volgende:
[..]
Is dat de erotische variant van taseren?
Nee joh, de politie zet vol in op de-escalatie en probeert in gesprek te blijven met Bor.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:19 schreef Horzula het volgende:
Ho ff, er zijn hier teveel mensen en te weinig wolvenquote:Op woensdag 30 juli 2025 19:19 schreef Horzula het volgende:
Verstoring van de wolvenbare ordequote:
Misschien te recruteren in de XR-gemeenschap?quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:19 schreef Horzula het volgende:
Nogmaals, volgens de OP is het kind ‘mogelijk’ door een wolf gegrepen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:58 schreef the-eye het volgende:
Kunnen we ondertussen vaststellen dat van de voorspellingen van al die zgn experts helemaal niets waar is gebleken?
De wolf zorgt niet voor natuurbehoud maar pakt vee en de wolf is niet schuw voor mensen maar jaagt op kinderen
Dan is het een hond die zich heeft aangesloten bij de wolven, die reken ik gewoon als wolfquote:Op woensdag 30 juli 2025 20:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nogmaals, volgens de OP is het kind ‘mogelijk’ door een wolf gegrepen.
Enige tijd geleden was er ook zo’n nieuwsbericht waar ontzettend hysterisch op werd gereageerd, en toen bleek het uiteindelijk om een hond te gaan.
Dus wacht maar even af.
Kijk da's winst, is het tenminste een keer rustig in het bos.quote:Het landgoed adviseert bezoekers "met klem" om het gebied voorlopig te vermijden met kinderen en honden. "Veiligheid staat voorop!"
Oh, dan is er gelukkig niets aan de hand. Zolang wolven minder gevaarlijk zijn kunnen we rustig slapenquote:Op woensdag 30 juli 2025 20:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
toen bleek het uiteindelijk om een hond te gaan.
Van Austerlitz? Dat zou ik willen zien.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:56 schreef MacorgaZ het volgende:
Dat kind heeft later wel een stoer verhaal bij de littekens, of naja, als ie zegt dat ie de wolf van zich af heeft geslagen dan. Voor zover de wolf tegen die tijd niet de dominante diersoort is en boven ons in de piramide staat.
Waarheen? Europa heeft er wel genoeg denk ik, bovendien hebben ze een territorium dus zomaar ergens droppen is denk ik lastig.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:06 schreef tesssssssss het volgende:
An je die wolf niet gewoon schieten met zo een verdovingspijltje en dan ergens anders heen brengen?
(of kijk ik teveel films?)
Ze zijn waarschijnlijk hierheen gebracht dus dat wordt dan wel een raar heen en weer bootjequote:Op woensdag 30 juli 2025 20:06 schreef tesssssssss het volgende:
An je die wolf niet gewoon schieten met zo een verdovingspijltje en dan ergens anders heen brengen?
quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:08 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ze zijn waarschijnlijk hierheen gebracht dus dat wordt dan wel een raar heen en weer bootje
Oostervaardersplassen. Doen hoef je de herten niet meer bij te voeren in de winter.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waarheen? Europa heeft er wel genoeg denk ik, bovendien hebben ze een territorium dus zomaar ergens droppen is denk ik lastig.
Het probleem is dat er mensen zijn die ze voeren.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:10 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dit is natuurlijk enorm schrikken voor zo'n kind en ook de ouders, maar ik blijf mij afvragen hoe deze incidenten kunnen gebeuren. Wolven zijn normaal gezien schuw voor mensen. In vele landen komen er duizenden voor. Hier zijn er pakweg 100.
Het is me wat met die migrerende wolven, zonder paspoort de grens overquote:Op woensdag 30 juli 2025 20:08 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ze zijn waarschijnlijk hierheen gebracht dus dat wordt dan wel een raar heen en weer bootje
Werkelijk, je verwacht het niet, ongelovelijkquote:Op woensdag 30 juli 2025 20:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
er mensen zijn die ze voeren.
Kunnen ze hier dan niet beter een fokprogramma startenquote:Op woensdag 30 juli 2025 20:10 schreef HowardRoark het volgende:
In vele landen komen er duizenden voor. Hier zijn er pakweg 100.
Een docu gezien, even kwijt waar die over ging maar doet er ook niet toe maar daarin werd zijdelings door Poolse houhakkers verteld dat er daar wolven uitgezet zijn. Dat het hele verhaal dat die wolven het zo goed doen maar de helft van het verhaal is.quote:
Wolven zaten ook al lang in Duitsland, waarom zouden ze dan helemaal vanaf Polen hier naartoe worden gesmokkeld?quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:19 schreef the-eye het volgende:
[..]
Een docu gezien, even kwijt waar die over ging maar doet er ook niet toe maar daarin werd zijdelings door Poolse houhakkers verteld dat er daar wolven uitgezet zijn. Dat het hele verhaal dat die wolven het zo goed doen maar de helft van het verhaal is.
Sindsdien heb ik het vermoeden dat, dat niet de enige plek is waar de wolf een handje geholpen is. Zeker gezien het fanatisme, toen hier nog geen wolf te zien was, waarmee door voorstanders verkondigd werd dat de wolf zeker ging komen en dat Nederland daar geschikt voor was.
quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:08 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als we het over dezelfde docu hebben, dan heb ik die na 5 minuten afgezet, omdat de maker overduidelijk een wappie was.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:19 schreef the-eye het volgende:
[..]
Een docu gezien, even kwijt waar die over ging maar doet er ook niet toe maar daarin werd zijdelings door Poolse houhakkers verteld dat er daar wolven uitgezet zijn. Dat het hele verhaal dat die wolven het zo goed doen maar de helft van het verhaal is.
Sindsdien heb ik het vermoeden dat, dat niet de enige plek is waar de wolf een handje geholpen is. Zeker gezien het fanatisme, toen hier nog geen wolf te zien was, waarmee door voorstanders verkondigd werd dat de wolf zeker ging komen en dat Nederland daar geschikt voor was.
Duitsland of Polen staat vast te springen om een wolf die kinderen aanvalt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:06 schreef tesssssssss het volgende:
Is een beetje hetzelfde als met water; Gooi het aan de ene kant er bij dan loopt het aande andere kant over.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wolven zaten ook al lang in Duitsland, waarom zouden ze dan helemaal vanaf Polen hier naartoe worden gesmokkeld?
Het was geen docu over wolven dus ik vraag me af of we het over dezelfde hebbenquote:Op woensdag 30 juli 2025 20:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als we het over dezelfde docu hebben, dan heb ik die na 5 minuten afgezet, omdat de maker overduidelijk een wappie was.
Kan ook door jouw lieve poedel gebeuren hoor.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Wie had dat nou aan kunnen zien komen? Misschien wordt zo'n kind wel in het gezicht gebeten en is het voor de rest van het leven verminkt. Maar daar maalt linkse trien niet om, want trien vind wolven en de natuur leuk en haar bubble ook en het ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke. Voor niet egoistisch doen hebben we andermans belastinggeld.
Dat gebied is te klein om een stabiele predator-prooibalans te onderhouden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Oostervaardersplassen. Doen hoef je de herten niet meer bij te voeren in de winter.
Daar is deze situatie alleen geen goed voorbeeld van. Dat de wolf terug in Nederland is gewoon een bewuste keuze van de mens zelf geweest, geen onmacht. Als "we" anders hadden besloten was Nederland net zoals de laatste pakweg twee eeuwen wolfloos gebleven, en als "we" besluiten (even alle morele en wettelijke beperkingen negerende) dat we ze toch niet willen zouden we er ook nu alsnog vrij rap voor kunnen zorgen dat ze tot op het laatste exemplaar verdwijnen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En ook weet deze linkse trien dat de natuur zich nooit verloochent, zoals de mens wel steeds opnieuw maar zonder succes probeert te doen, en dat de natuur tot nu toe steeds het laatste woord heeft.
Positieve aan schuimbektopics over de wolf, is dat dit meesterwerkje ook voorbij komt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:09 schreef TLC het volgende:
Moet Igor het maar wezen?", "Nee want Igor speelt viool"
"Wat vind je van Natasha?", "Maar die leert zo goed op school"
"En Sonja dan?", "Nee, Sonja niet, zij heeft een mooie alt"
Zodat de keus tenslotte op de kleine Pjotr valt
Dus onder het gezang pak ik het ventje handig beet
Daar vliegt hij uit de trojka met een griezelige kreet
De wolven hebben alle aandacht voor die lekkernij
Nog vierentachtig werst, en o, wat zijn wij heden blij![]()
Omdat Nederland een stad is met wat natuurgebieden er tussendoor.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:10 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dit is natuurlijk enorm schrikken voor zo'n kind en ook de ouders, maar ik blijf mij afvragen hoe deze incidenten kunnen gebeuren. Wolven zijn normaal gezien schuw voor mensen. In vele landen komen er duizenden voor. Hier zijn er pakweg 100.
Met welk recht? Vergeet nu even de menselijke moraal, want die slaat dus helemaal nergens op.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Daar is deze situatie alleen geen goed voorbeeld van. Dat de wolf terug in Nederland is gewoon een bewuste keuze van de mens zelf geweest, geen onmacht. Als "we" anders hadden besloten was Nederland net zoals de laatste pakweg twee eeuwen wolfloos gebleven, en als "we" besluiten (even alle morele en wettelijke beperkingen negerende) dat we ze toch niet willen zouden we er ook nu alsnog vrij rap voor kunnen zorgen dat ze tot op het laatste exemplaar verdwijnen.
Liever een wolf dan een kansenparel.quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat Nederland een stad is met wat natuurgebieden er tussendoor.
Het is hier veel te druk voor dit soort beesten en ze komen constant mensen tegen.
Ik heb het toch juist helemaal niet over recht of moraal? Ik zeg dat de terugkeer van de wolf geen overwinning van de natuur is. Gewoon een keuze die de mens (mede) gemaakt heeft. Die keuze kun je goed of slecht vinden, of iets daar tussenin, maar dat ze hier nu zijn is een optelsom van keuzes in menselijk beleid.quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Met welk recht? Vergeet nu even de menselijke moraal, want die slaat dus helemaal nergens op.
Dodenritquote:Op woensdag 30 juli 2025 21:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is hier veel te druk voor dit soort beesten en ze komen constant mensen tegen.
Dus ditquote:Op
woensdag 30 juli 2025 21:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omsk is nog best ver.quote:
Het blijft een pareltje, nu krijgt het natuurlijk ook nog eens een heel andere weerklankquote:
We zien 150.000 hondenbeten per jaar, waarvan 50.000 medische hulp vereist.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Wie had dat nou aan kunnen zien komen? Misschien wordt zo'n kind wel in het gezicht gebeten en is het voor de rest van het leven verminkt. Maar daar maalt linkse trien niet om, want trien vind wolven en de natuur leuk en haar bubble ook en het ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke. Voor niet egoistisch doen hebben we andermans belastinggeld.
Wild blijft niet mensenschuw als mensen een constante verschijning zijn en ze soms nog gaan voeren ook. Dat is de context waarover we het in Nederland hebben.quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:30 schreef Mikeytt het volgende:
Hoezo doen ze altijd alsof de wolf 'volledig onverwacht' een kind mee sleurt? Dat kind heeft natuurlijk eerst iets gedaan. Wolven zijn mensenschuw en vallen niet zomaar aan.
Het echte probleem is dat men leert dat je weg moet blijven van wolven. We leren onze kinderen niet eens hoe ze hiermee om moeten gaan... En dan wel schreeuwen als het mis gaat, maar wel bewust wegkijken en niets aan voorlichting doen.
Daarom ook voorlichting i.p.v. mensen simpelweg vertellen ergens niet te komen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:37 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wild blijft niet mensenschuw als mensen een constante verschijning zijn en ze soms nog gaan voeren ook. Dat is de context waarover we het in Nederland hebben.
Die 'Wildschweine'
Bekijk deze YouTube-video
Jagers vooral en wellicht sommige boeren.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het probleem is dat er mensen zijn die ze voeren.
Een Wolfaanval is net als met een hond altijd vanaf de achterkant. Grote kans dat het kind de wolf nooit gezien heeft.quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Daarom ook voorlichting i.p.v. mensen simpelweg vertellen ergens niet te komen.
Een gemiddeld kind weet totaal niet wat ie moet doen bij het zien van een wolf. We leren kinderen ook zwemmen i.p.v. ze te vertellen niet bij water te komen.
Nederland is nogal dichtbevolkt. Als hier een wolvenroedel echt een keer op jacht gaat moeten ze waarschijnlijk halverwege wachten voor het stoplicht.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:10 schreef HowardRoark het volgende:
Vroeger kwam de wolf weleens een mens tegen en die was 'm dan gelijk slecht gezind maar nu hoort de wolf heel de dag de mens en misschien ziet hij ons ook wel heel de dag en er gaat van ons totaal geen dreiging uit.We zijn, denk ik, juist heel interessant want waar wij zijn, is etenquote:Op woensdag 30 juli 2025 22:21 schreef Lenny77 het volgende:
Grote wolven fan hier, had als kind mijn muur vol met posters hangen met wolven![]()
MAAAAARRRR
Onze landen zijn gewoon NIET geschikt voor wolven. En al helemaal niet voor zo een grote aantallen. Hier is geen ongerepte natuur meer. De wolven kunnen niet anders dan mensen tegenkomen en na verloop van tijd zijn die rare op 2 poten wandelende wezens ook niet eng meer. En ze hebben ook nog kleine lekkere maaltjes bij zoals kinderen en hondjes.
Hadden ze nu echt gedacht dat die wolven het braaf gingen blijven afdruipen? Het blijven roofdieren! Zelfs bij honden die al eeuwen gedomesticeerd zijn, wordt verwittigd dat je een kind er nooit alleen bij mag laten. Waarom zou een volledig wild dier dan wel te vertrouwen zijn? In onze postzegellandjes? Met wat cultuurbosjes??
Die wolf doet wat m hoort te doen. Jagen. En het liefst op makkelijke prooi.
(als er dan idd ook nog mongolen zijn die ze voeren, ja dan versnel je het proces nog eens).
Ja dat dus. Wie weet was het niet slecht geweest als we vanaf dag 1 bedreigend waren geweest voor hun. Wegjagen, met harde knallen ofzo, toeters zoals ze in de voetbalstadia gebruiken, whatever,... Dat ze ons zouden linken met gevaarlijke wezens. Nu zijn we inderdaad gewoon wat rondwaggelende babbelende hapjes die ook nog weg wandelen als we ze zien en stilletjes zijn (of nog erger: ze eten geven). Kortom: ongevaarlijk. EN eetbaar.quote:Op woensdag 30 juli 2025 22:30 schreef the-eye het volgende:
[..]
Vroeger kwam de wolf weleens een mens tegen en die was 'm dan gelijk slecht gezind maar nu hoort de wolf heel de dag de mens en misschien ziet hij ons ook wel heel de dag en er gaat van ons totaal geen dreiging uit.We zijn, denk ik, juist heel interessant want waar wij zijn, is eten
Altijd met een fakkel, pepperspray en gastoeter op pad gaan en zo'n beest flink laten schrikken als je 'm tegenkomt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 22:21 schreef Lenny77 het volgende:
Grote wolven fan hier, had als kind mijn muur vol met posters hangen met wolven![]()
MAAAAARRRR
Onze landen zijn gewoon NIET geschikt voor wolven. En al helemaal niet voor zo een grote aantallen. Hier is geen ongerepte natuur meer. De wolven kunnen niet anders dan mensen tegenkomen en na verloop van tijd zijn die rare op 2 poten wandelende wezens ook niet eng meer. En ze hebben ook nog kleine lekkere maaltjes bij zoals kinderen en hondjes.
Hadden ze nu echt gedacht dat die wolven het braaf gingen blijven afdruipen? Het blijven roofdieren! Zelfs bij honden die al eeuwen gedomesticeerd zijn, wordt verwittigd dat je een kind er nooit alleen bij mag laten. Waarom zou een volledig wild dier dan wel te vertrouwen zijn? In onze postzegellandjes? Met wat cultuurbosjes??
Die wolf doet wat m hoort te doen. Jagen. En het liefst op makkelijke prooi.
(als er dan idd ook nog mongolen zijn die ze voeren, ja dan versnel je het proces nog eens).
We zijn nogal drukbevolkt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:10 schreef HowardRoark het volgende:
Tip voor jou: de volgende keer met een iets grotere boog om molens heen lopen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:33 schreef Hiddendoe het volgende:
Het zijn niet de wolven die zich raar gedragen, het zijn de mensen die volkomen debiel zijn.
Maken ons druk om een wolf, maar sturen onze kinderen net zo makkelijk naar een KDV waar pedo's hun gang kunnen gaan.
We gaan naar de speeltuin waar dus ook tokkies komen met hun agressieve pitbulls.
We vergeten dat ons kind in de auto zit als we boodschappen gaan doen of als we gaan werken, zo druk als we zijn.
Kom op zeg.
Beweer je nu dat de wolf niet Nederland uit kan worden geschopt? Want dat is toch echt al een keer gedaan hoor.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Kan ook door jouw lieve poedel gebeuren hoor.
En deze linkse trien vind de natuur en de wolven niet echt leuk, maar deze linkse trien heeft vooral moeite met stompzinnige rechtse lullo's die nog steeds denken dat de wereld maakbaar is.
Maakbaar dus naar hun eigen egocentrische wereldbeeld dus.
En ook weet deze linkse trien dat de natuur zich nooit verloochent, zoals de mens wel steeds opnieuw maar zonder succes probeert te doen, en dat de natuur tot nu toe steeds het laatste woord heeft.
Aanlijnplicht is er vaak al.quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
We zien 150.000 hondenbeten per jaar, waarvan 50.000 medische hulp vereist.
Gaat de rechtse kliek nu ook pleiten voor een hondenverbod?
Ben je wel goed in je bovenkamer?quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:33 schreef Hiddendoe het volgende:
Het zijn niet de wolven die zich raar gedragen, het zijn de mensen die volkomen debiel zijn.
Maken ons druk om een wolf, maar sturen onze kinderen net zo makkelijk naar een KDV waar pedo's hun gang kunnen gaan.
We gaan naar de speeltuin waar dus ook tokkies komen met hun agressieve pitbulls.
We vergeten dat ons kind in de auto zit als we boodschappen gaan doen of als we gaan werken, zo druk als we zijn.
Kom op zeg.
Domheid.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:10 schreef HowardRoark het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat wij als machtige mensheid, top van welke voedselketen dan ook, een aantal simpele wolven niet onder controle kan krijgen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:10 schreef HowardRoark het volgende:
Correct.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Domheid.
Omdat mensen eencellige levensvormen alle waarschuwingen ten spijt de wolf gaan voeren en juist het contact opzoeken. Vervolgens blijkt het onmogelijk in dit land om het dier weer schuw te maken (paintball of zo), want zielig, dus uiteindelijk moeten we 'm maar afschieten.
Topper dit.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Kijk da's winst, is het tenminste een keer rustig in het bos.
Wie is 'de rechtse kliek'?quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
We zien 150.000 hondenbeten per jaar, waarvan 50.000 medische hulp vereist.
Gaat de rechtse kliek nu ook pleiten voor een hondenverbod?
Kun je met uitleggen wat hier tof aan is? Ik hoor dit wel vaker namelijk, maar echte argumenten hiervoor ontbreken.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Daar gaat dit dus toe leiden: het afschieten van de wolf. Enorm tragisch, want juist prima om zo'n tof dier er weer bij te hebben in de Nederlandse natuur.
Volwassen mensen kun je voorlichting geven, maar een kind blijft een kind, die kun je niet verantwoordelijk houden voor onbevangen gedrag. Als ouder zijnde kun je je kind ook niet 100% tegen alles beschermen en 24/7 in de gaten houden.quote:Ik blijf er dan ook bij dat het in 99 van de 100 gevallen aan de Nederlandse burger zelf ligt en de overheid zou moeten insteken op veel meer voorlichting. Wolven doen namelijk geen vlieg kwaad als mensen gewoon normaal doen en ze niet gaan voeren, lokken of op andere manieren lastigvallen.
Nope. Vrij rond spelen doe je maar in de speeltuin, die is daar wel voor. Zeker wanneer je het verschil niet ziet tussen een wild dier en een 'vriendelijke hond', die je overigens ook niet zomaar moet aaien.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:19 schreef Shreyas het volgende:
Kinderen moet vrij rond kunnen spelen in de bossen en heuvels zonder dat ze in de verleiding worden gebracht om een grote vriendelijk uitziende hond een stukje brood te geven die vervolgens hun hand er half afbijt.
Het lijkt mij wat kortzichtig om te zeggen dat kinderen niet in de natuur zouden mogen spelen en alleen maar in aangeharkte speeltuinen met rubberen tegels.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nope. Vrij rond spelen doe je maar in de speeltuin, die is daar wel voor. Zeker wanneer je het verschil niet ziet tussen een wild dier en een 'vriendelijke hond', die je overigens ook niet zomaar moet aaien.
Jij weet totaaaaaaaaal niet waar je over praatquote:Op donderdag 31 juli 2025 09:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nope. Vrij rond spelen doe je maar in de speeltuin, die is daar wel voor. Zeker wanneer je het verschil niet ziet tussen een wild dier en een 'vriendelijke hond', die je overigens ook niet zomaar moet aaien.
Gelukkig is er dan ook helemaal niemand die dat zegt.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij wat kortzichtig om te zeggen dat kinderen niet in de natuur zouden mogen spelen en alleen maar in aangeharkte speeltuinen met rubberen tegels.
Niet iedereen wil opgroeien in een betonnen omgeving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |