abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218385149
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 09:06 schreef freak1 het volgende:

[..]
naja ik weet niet of het een lulverhaal is, ik heb TS ook nergens zien claimen dat ze aan het "kloten" waren om de deur op slot te doen... enkel dat er een getuige is dat er 2 mensen aan de deur stonden.. tja. voor hetzelfde geld zijn het schichtige jehova's. je weet het niet.

ik weet ook niet of hjet een lulverhaal is. er wordt ineens een getuige bijgehaald en het zal allemaal wel, maar als ik als verzekeraar de voorwaarde net had uitgelegd en ineens is er een getuige die iets gezien heeft, gaan bij mij de alarmbellen af. verder voegt de getuige ook niets toe, vandaar het advies om die zeker achterwege te laten.
[..]
wederom, 0 toegevoegde waarde waar je huis staat of wat je allemaal wel of niet hebt gedaan. dit is niet jouw topic, in k&w mag je opscheppen met beveiliginsmaatregelen.

on-topic;
daar gaat het helemaal niet om. niemand heeft het hier over een deur open laten staan;
de casus is vrij duidelijk, er is een inbraak geweest en er zijn geen braaksporen. de verzekeraar zegt dat ze niet uitkeren zonder braaksporen en TS is het er niet mee eens.
of een wettelijke of andere definitie van inbraak dan meetelt?
antwoord: neen.

de voorwaarden zijn de voorwaarden en die heeft TS en zijn vriend geaccepteerd. geen braaksporen = geen inbraak = geen uitkering. klaar.

de vraag die ik stelde, maar die nog steeds genegeerd is;

@:viesdik heb je ondertussen al met de verzekering gebeld, situatie uitgelegd en gezegd dat je de voorwaarden begrijpt maar dat dit bijzonder cru is voor iemand met een handicap? dat de boel echt wel afgesloten was? of er enige coulance kan plaatsvinden? dat is echt je enige weg voorwaarts momenteel...
Ts zegt letterlijk dit:

Gezien dat er 2 mensen wegrenden terwijl ze aan de deur zaten te kloten
pi_218385210
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 09:24 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Ts zegt letterlijk dit:

Gezien dat er 2 mensen wegrenden terwijl ze aan de deur zaten te kloten
correct.
maar ik zeg letterlijk dit
"ik heb TS ook nergens zien claimen dat ze aan het "kloten" waren om de deur op slot te doen.."
dat maakte jij ervan. verder is het ook onduidelijk of ze aan het kloten waar voor of na de "inbraak" . of een andere dag. we zijn verbanden aan het leggen die er misschien helemaal niet zijn..

Je snapt het niet, ze waren bezig met deur dicht doen en weer op slot aan het zetten…
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_218385335
Wat maakt het uit dat het slachtoffer gehandicapt is trouwens? Moet de verzekering dan meer medelijden hebben ofzo?
pi_218385420
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 23:47 schreef Viesdik het volgende:

Probeert de verzekering mijn vriend nou te belazeren in de hoop dat hij opgeeft?
Ongetwijfeld. Verzekeraars proberen altijd onder hun verantwoordelijkheid uit te komen is mijn ervaring.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218385476
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 09:55 schreef vosss het volgende:

Ongetwijfeld. Verzekeraars proberen altijd onder hun verantwoordelijkheid uit te komen is mijn ervaring.
Frappant, wat was jouw ervaring dan? De paar keer dat ik wat (WA-verzekering) claimde, was het in no-time geregeld. Sterker nog: de no-claim korting werd niet eens verlaagd.

Bij m'n ziektekostenverzekering is het al helemaal geen punt, gaat gelijk van de zorgverlener door naar de ZKV.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218385502
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 09:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat maakt het uit dat het slachtoffer gehandicapt is trouwens? Moet de verzekering dan meer medelijden hebben ofzo?
^O^
Het hele verhaal rammelt. Dat van die "gehandicapte vriend" zal wel zijn om hier op Fok wat meer empathie op te wekken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:10:19 #57
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_218386488
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 15:52 schreef freak1 het volgende:

[..]
top bijdrage dit. 0 toegevoegde waarde.
[..]
tenzij de sloten skg3 zijn... dus dat "overal" valt ook wel mee. verder is het een vrij opzichtige methode die enkel gebruikt kan worden als de inbreker de juiste klopsleutel meeheeft, een beetje handigheid erin en ongestoord zijn werk kan doen.
[..]
je kunt je opwinden, maar de verzekeraar is anders vrij redelijk.
ze geven aan dat ze alleen inbraak vergoeden als er braaksporen zijn. ik snap dat wel. anders moeten ze voor iedere poep en scheet gaan betalen, enig idee hoeveel mensen vergeten deuren op slot te draaien? mooie boel.

verder zal er zeker een optie zijn te verzekeren tegen diefstal zonder braaksporen. maar dat heeft de vriend van TS niet gedaan.

en dat jij ze betaald iedere maand betekend niet dat ze ineens maar naar je pijpen moeten dansen. ze hebben voorwaarden, daar ga je mee akkoord en je betaald ze dan iedere maand. als er dan iets is waarvoor ze moeten betalen wat voldoet aan de voorwaarden dan doen ze dat. puur omdat je ze betaald hoeven ze niet stante pe alle voorwaardes aan te passen dat ze je beter uitkomen.

verder is je laatste zin niet helemaal lekker..

het is allemaal niet zo moeilijk. de verzekeraar zegt, wij vergoeden alleen diefstal als er sporen van inbraak zijn. daar is de vriend van TS mee akkoord gegaan. er is misschien een inbraak geweest. of de deur stond open. of een hulpverlener van de vriend heeft het meegenomen. of de vriend is het kwijt. er is iig iets missend (wat weten we nog altijd niet) en er zijn geen braaksporen. en de verzekeraar heeft kraakhelder op papier gezet, voor de verzekering afgesloten werd, wij vergoeden enkel onder voorwaarde X en Y. en daar voldoet de vriend niet aan.

klaar.
De polisvoorwaarden moeten ook redelijk zijn. Ik ben ook een keer geweigerd vanwege kleine lettertjes, toen een zaak gestart en alsnog gelijk gekregen. Dus je kan het altijd proberen.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_218386648
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 12:10 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
De polisvoorwaarden moeten ook redelijk zijn. Ik ben ook een keer geweigerd vanwege kleine lettertjes, toen een zaak gestart en alsnog gelijk gekregen. Dus je kan het altijd proberen.
meer context nodig.

geweigerd voor wat?
geweigerd voor een verzekering?
voor een uitkering?
voor een zwembadpas?

deze lettertjes lijken me zeer redelijk. ze keren uit bij inbraak maar ze vinden wel dat er een inbraak aantoonbaar moet zijn.
en dank u meneer Dood,
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:21:52 #59
479315 SuperNeger
pi_218387118
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 12:27 schreef freak1 het volgende:

[..]
meer context nodig.

geweigerd voor wat?
geweigerd voor een verzekering?
voor een uitkering?
voor een zwembadpas?

deze lettertjes lijken me zeer redelijk. ze keren uit bij inbraak maar ze vinden wel dat er een inbraak aantoonbaar moet zijn.
Bij mij was het een geschil in de autowereld. Dus niet precies hetzelfde, maar het principe blijft wel hetzelfde.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218387307
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 13:21 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Bij mij was het een geschil in de autowereld. Dus niet precies hetzelfde, maar het principe blijft wel hetzelfde.
het principe als in;
je kunt een zaak aanspannen en je kunt een zaak winnen
correct dat is hetzelfde

het principe als in;
er is een kans dat de verzekeraar onredleijk is deze
absoluut niet
en dank u meneer Dood,
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:40:07 #61
479315 SuperNeger
pi_218387315
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 13:39 schreef freak1 het volgende:

[..]
het principe als in;
je kunt een zaak aanspannen en je kunt een zaak winnen
correct dat is hetzelfde

het principe als in;
er is een kans dat de verzekeraar onredleijk is deze
absoluut niet
Ligt er maar net aan of er bijv. een politieaangifte ligt of zo
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218387428
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 13:40 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ligt er maar net aan of er bijv. een politieaangifte ligt of zo
wat een topic vervuiling zeg.
dat jij een keer een zaak over kleine lettertjes had in de autowereld is absoluut irrelevant voor deze kwestie.
en dank u meneer Dood,
pi_218387694
-

[ Bericht 51% gewijzigd door r_one op 02-08-2025 00:28:35 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218388328
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 14:15 schreef r_one het volgende:

[..]
Acceptatie is wat anders dan schade uitkeren.
[..]
Proberen is hier zinloos. Diefstal is expliciet uitgesloten bij aangaan van de verzekering (niks onredelijks aan). Hij claimt diefstal. Verdoe je tijd nou niet, ook niet met 'proberen'. Had-ie de module 'diefstal' maar mee moeten verzekeren.
we zijn het volkomen eens.

ik denk echter dat je wel een poging tot coulance kan doen. netjes. beleefd. niet als een idioot gaan dreigen met kleine lettertjes en voorwaardes.. maar als je netjes aangeeft dit is de situatie, dit is er gebeurd, het is inbraak, ik snap dat jullie deze vorm van inbraak uitsluiten want dit vinden jullie diefstal, is er een middenweg?

nee heb je, ja kun je krijgen.
en dank u meneer Dood,
pi_218388563
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 14:15 schreef r_one het volgende:
Proberen is hier zinloos. Diefstal is expliciet uitgesloten bij aangaan van de verzekering (niks onredelijks aan). Hij claimt diefstal. Verdoe je tijd nou niet, ook niet met 'proberen'. Had-ie de module 'diefstal' maar mee moeten verzekeren.
Alle TS' posts lezende, zou ik meer het vermoeden van verzekeringsfraude (met CIS-verwijzing) krijgen, dan een serieus beroep op de verzekering.
pi_218388644
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 16:06 schreef blomke het volgende:

[..]
Alle TS' posts lezende, zou ik meer het vermoeden van verzekeringsfraude (met CIS-verwijzing) krijgen, dan een serieus beroep op de verzekering.
Even andere posts van TS bekeken, maar volgens mij begrijpt hij het punt van kleine lettertjes/voorwaarden niet helemaal of wil dat niet. Zoals R_One al zegt, waarschijnlijk uit kostenoverweging de goedkoopste verzekering en zonder module diefstal. Dan maakt het niet uit in hoeveel bochten je wringt en met hoeveel additionele verhalen je aankomt, dan had je de juiste verzekering moeten kiezen.
Dit is een voorbeeld van wat in de verzekeringswereld wordt aangeduid als "huis proberen te verzekeren als het in de fik staat'.
pi_218388949
-

[ Bericht 52% gewijzigd door r_one op 02-08-2025 00:29:10 ]
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218389045
=

[ Bericht 51% gewijzigd door r_one op 02-08-2025 00:29:23 ]
.
pi_218389060
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 17:02 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat is als-ie gauw nog probeert de module of extra dekking 'diefstal' erbij te verzekeren.
Maar hij denkt onder de huidige polis dit te kunnen claimen. Dat is nóg kanslozer (vgl. het huis ís al afgefikt, de brandweer is al lang en breed terug op de kazerne)
Die laatsten zitten wsl lekker aan het bier B:)B B:)B
pi_218389184
-

[ Bericht 51% gewijzigd door r_one op 02-08-2025 00:29:35 ]
.
pi_218390917
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 16:49 schreef r_one het volgende:

[..]
Ook zonder 'CIS strafblad' en zonder frauduleuze intenties krijg je nul op het rekest.

Ik bedoelde andersom: deze actie leidt tot ...
pi_218392690
-

[ Bericht 100% gewijzigd door r_one op 02-08-2025 00:29:46 ]
.
pi_218393621
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 00:06 schreef r_one het volgende:
-
Mee eens.
pi_218393720
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 08:22 schreef blomke het volgende:

[..]
Nee, hier in Noord-Holland; ons huis.

We hebben alles van de allerbeste sloten/scharnieren/dievenklauwen/opzetsloten voorzien, anti-inbraakstrips, hekken om de tuin, camera's en een alarminstallatie.

On Topic: ik begrijp nog steeds niet dat het niet landt dat je de boel moet afsluiten. Laat je de deur openstaan en krijg je insluiping (is dat al genoemd hier of gedefinieerd?) keert een verzekeraar niet uit. Kan je wel van alles weg laten halen om te claimen.
Jeetje, een echte Alcatraz. Wat zal jij je veilig voelen
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_218393749
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 08:56 schreef Viesdik het volgende:
Jeetje, een echte Alcatraz. Wat zal jij je veilig voelen
Ja, en dat is heel wat waard als je een inbraak en andere criminaliteit hebt ervaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')