Ik hoef het verhaal ook niet te kennen om te weten dat iemand die iets jat uit een huis over het algemeen niet als ze de buit al hebben nog aan een deur gaan lopen kloten. Dat is wat onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 30 juli 2025 08:58 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Je kent het verhaal niet en is ool irrelevant. Het gaat nogmaals hoe de definitie wordt geďnterpreteerd
Heel simpel, zoals het in de polisvoorwaarden staan.quote:Op woensdag 30 juli 2025 08:58 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Je kent het verhaal niet en is ool irrelevant. Het gaat nogmaals hoe de definitie wordt geďnterpreteerd
dat heb je zelf al gequote en is je uitgelegd.quote:Op woensdag 30 juli 2025 08:58 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik denk dat die getuige er niet is.quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:05 schreef freak1 het volgende:
[..]
dat heb je zelf al gequote en is je uitgelegd.
nogmaals het dwingende advies om het vage verhaal van die getuige niet bij je verzekeraar op te hangen.. ik vermoed dat ze daar nog wat meer kritische vragen over gaan stellen dan in dit topic..
vanwaar deze post zonder de OP te lezen?quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:07 schreef bananen-plukker het volgende:
Wat is er gestolen?
Waaruit is dit gestolen? (Woonhuis, schuurtje, auto, ...)
Op welke wijze is diegene binnengekomen? Via een deur binnengelopen welke niet op slot zat, babbeltruc, visite of...?
zonder TS te kennen is dat wel een donkerbruin vermoeden. maar irrelevant wat mijn of jouw vermoeden is, de verzekering zal 100 procent dit vermoeden krijgen. en dat gaat een uitdaging worden als er ineens ene getuige is die ineens mensen aan de deur ziet morrelen.quote:
Je hebt ook diefstal zonder inbraak. Overigens, heeft "je vriend" gewoon de deur open laten staan?quote:Op woensdag 30 juli 2025 08:13 schreef Viesdik het volgende:
De algemene definitie van een inbraak hoeft niet te betekenen dat er ook inbraaksporen zijn. Je hebt inbraak met diefstal en inbraak zonder diefstal.
Jawel, maar hoe gaat dat werken dan voor zo'n verzekering? Want er is iemand die zégt dat hij of zij 2 mensen aan de deur heeft zien rommelen en weg heeft zien rennen. Maar er is geen bewijs van dát hij/zij dat daadwerkelijk gezien heeft.quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:10 schreef freak1 het volgende:
[..]
zonder TS te kennen is dat wel een donkerbruin vermoeden. maar irrelevant wat mijn of jouw vermoeden is, de verzekering zal 100 procent dit vermoeden krijgen. en dat gaat een uitdaging worden als er ineens ene getuige is die ineens mensen aan de deur ziet morrelen.
Dat is ook geen bewijs, dat is een getuigenverklaring.quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, maar hoe gaat dat werken dan voor zo'n verzekering? Want er is iemand die zégt dat hij of zij 2 mensen aan de deur heeft zien rommelen en weg heeft zien rennen. Maar er is geen bewijs van dát hij/zij dat daadwerkelijk gezien heeft.
dat denk ik ook. vandaar mijn dwingende advies om dit stukje niet te melden aan de verzekering.quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, maar hoe gaat dat werken dan voor zo'n verzekering? Want er is iemand die zégt dat hij of zij 2 mensen aan de deur heeft zien rommelen en weg heeft zien rennen. Maar er is geen bewijs van dát hij/zij dat daadwerkelijk gezien heeft.
Het is dus niet meer dan een verhaal, een verhaal afkomstig van de kant van de verzekerde, die er belang bij heeft dat dit gezien wordt als inbraak. Daar wordt zonder bewijs toch gewoon doorheen geprikt?
Gezien de voorwaarden duidelijk aangeven welke betekenis zij geven aan het woord "diefstal" en dat er geen dekking is bij "diefstal zonder braaksporen", mogen zij gewoon de dekking uitsluiten.quote:Op woensdag 30 juli 2025 08:13 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het punt wat ik probeer te maken is in hoeverre verzekeringen hun eigen betekenis en definitie aan woorden mogen geven.
De algemene definitie van een inbraak hoeft niet te betekenen dat er ook inbraaksporen zijn. Je hebt inbraak met diefstal en inbraak zonder diefstal.
Als de verzekering zegt dat er sprake is van enkel diefstal en niet van inbraak terwijl er notabene wel een aangifte is gedaan en er is ingebroken al dat niet met of zonder geweld, dat wekt dat de indruk dat de verzekering hun verzekeraars met onjuiste of onvolledige informatie voorzien.
Pech dat-ie destijds de verkeerde verzekering heeft afgesloten.quote:
Waar hadden ze zijn contant geld gevonden en hoe lang duurde het voor ze het vonden?quote:
Niet hier.quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:56 schreef SuperNeger het volgende:
Verder kom je met een klopsleutel overal binnen zonder braaksporen.
top bijdrage dit. 0 toegevoegde waarde.quote:
tenzij de sloten skg3 zijn... dus dat "overal" valt ook wel mee. verder is het een vrij opzichtige methode die enkel gebruikt kan worden als de inbreker de juiste klopsleutel meeheeft, een beetje handigheid erin en ongestoord zijn werk kan doen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:56 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Waar hadden ze zijn contant geld gevonden en hoe lang duurde het voor ze het vonden?
Verder kom je met een klopsleutel overal binnen zonder braaksporen.
je kunt je opwinden, maar de verzekeraar is anders vrij redelijk.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:02 schreef SuperNeger het volgende:
Ben wel benieuwd naar de complete polisvoorwaarden. Want het moet wel redelijk zijn. Verzekeringsbedrijven zijn fuckers en verdienen aan opgevers. Ben jij een opgever? Als ik iedere maand ze betaal dan moeten zij me wel helpen als ik ze nodig heb. Als je kan aantonen dat iets echt uit zijn huis gestolen is (wellicht met een aangifte als bewijs) zou dat voldoende moeten zijn. Of moet er per se een ruit uit liggen? Als er politie geweest is of er is iets meer van bewijs maak je kans maar dan moet je wel vermelden dat als ze de aangifte niet als voldoende bewijs zien dat er een diefstal is gepleegd en dat het niet zomaar door de verzekerde zelf buiten kwijt is geraakt dan je dan de klacht zal doorzetten naar het klachteninstituut financiële dienstverlening misschien willen ze je dan toch helpen anders buigt daar iemand zich over en die zal jou dan mogelijk in je gelijk stellen.
Waar is hier?quote:
Linkje naar de polisvoorwaarden?quote:Op woensdag 30 juli 2025 08:58 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Topic wordt wat te lastig?quote:
Nee, hier in Noord-Holland; ons huis.quote:
Maar de deur stond open volgens tsquote:Op woensdag 30 juli 2025 09:01 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Je snapt het niet, ze waren bezig met deur dicht doen en weer op slot aan het zetten…
naja ik weet niet of het een lulverhaal is, ik heb TS ook nergens zien claimen dat ze aan het "kloten" waren om de deur op slot te doen... enkel dat er een getuige is dat er 2 mensen aan de deur stonden.. tja. voor hetzelfde geld zijn het schichtige jehova's. je weet het niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 08:45 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Maar de deur stond open volgens tseen deur terug op slot doen zal best wat tijd kosten maar gewoon dichtdoen is nog geen seconde werk natuurlijk.
Zo zie je maar dat een lulverhaal al snel door de mand valt.
wederom, 0 toegevoegde waarde waar je huis staat of wat je allemaal wel of niet hebt gedaan. dit is niet jouw topic, in k&w mag je opscheppen met beveiliginsmaatregelen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 08:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, hier in Noord-Holland; ons huis.
We hebben alles van de allerbeste sloten/scharnieren/dievenklauwen/opzetsloten voorzien, anti-inbraakstrips en een alarminstallatie.
On Topic: ik begrijp nog steeds niet dat het niet landt dat je de boel moet afsluiten. Laat je de deur openstaan en krijg je insluiping (is dat al genoemd hier of gedefinieerd?) keert een verzekeraar niet uit. Kan je wel van alles weg laten halen om te claimen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |