Hoe zie je je dat voor je ?quote:Op zaterdag 6 december 2025 10:17 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Een transformatie is zeker noodzakelijk (even een dubbel post van mijn kant).
[..]
En:
[..]
Zo openlijk heeft het Kremlin zijn Europese geopolitieke strategie omtrent FvD en co. nog nooit geformuleerd.
[..]
Zijn jullie ook zo benieuwd waar we de vertaling van dit stuk over een dag of twee kunnen lezen en horen?
https://www.whitehouse.go(...)ecurity-Strategy.pdf
Na dit soort teksten uit het Witte Huis mag er van mij ook wel wat kritischer worden gekeken naar die 5% NAVO-norm. Het is volgens mij bittere noodzaak om daar een EU-norm van te maken. Europa leeft in tijden die zij sinds WO 2 niet meer heeft meegemaakt.
Het vervelende is: Europa heeft een onwijze inhaalslag te maken, terwijl de VS ook gewoon door blijft ontwikkelen. In mijn optiek heeft de VS daarmee altijd een voorsprong.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:49 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Readiness 2030 met zo min mogelijk afhankelijkheid van de VS (en zijn wapenindustrie).
Dus dan beginnen we er maar niet aan?quote:Op woensdag 17 december 2025 09:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het vervelende is: Europa heeft een onwijze inhaalslag te maken, terwijl de VS ook gewoon door blijft ontwikkelen. In mijn optiek heeft de VS daarmee altijd een voorsprong.
Je kent het principe van de wet op de remmende voorsprong?quote:Op woensdag 17 december 2025 09:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het vervelende is: Europa heeft een onwijze inhaalslag te maken, terwijl de VS ook gewoon door blijft ontwikkelen. In mijn optiek heeft de VS daarmee altijd een voorsprong.
Zeker wel. Moet zelfs. Maar ik denk niet dat wij (Europa) echt een inhaalslag kunnen maken in vergelijking tot Amerika, China.quote:Op woensdag 17 december 2025 10:42 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Dus dan beginnen we er maar niet aan?
Zeker. Maar ik geloof niet dat dat hier toe te passen is.quote:Op woensdag 17 december 2025 11:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je kent het principe van de wet op de remmende voorsprong?
Weer een rechtspopulist die niet wil dat Europa de tanden kan laten zien.quote:Op vrijdag 19 december 2025 08:41 schreef Perrin het volgende:
Appeasement leidt altijd tot meer agressie.
[ x ]
Ze ondermijnen Europa allemaal idd. Dansen naar de pijpen van ofwel de VS ofwel Rusland.quote:Op vrijdag 19 december 2025 08:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weer een rechtspopulist die niet wil dat Europa de tanden kan laten zien.
Juist.quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:33 schreef Hanca het volgende:
Als je het geld nu uit geeft, draai je het effect in onderhandelingen om. Nu hebben wij iets wat zij graag terug willen en dus een drukmiddel, als je het uit geeft is dat weg en zul je zien dat zij er een eis 'we willen dat ons uitgegeven geld terug ķomt' er bij krijgen. Ik had het tactisch echt een domme korte-termijn-oplossing gevonden om dat Russische geld uit te geven. En juridisch ook nog eens wankel.
Lekker kort door de bocht dit jongensquote:Op vrijdag 19 december 2025 08:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze ondermijnen Europa allemaal idd. Dansen naar de pijpen van ofwel de VS ofwel Rusland.
Of allebei, tegenwoordig.![]()
Die tijd is wel een beetje voorbij helaas. Je kan dat best nastreven, maar wat heb je er aan als de rest van de wereld daar niet meer mee mee wil doen? Tegenwoordig moet je je tanden weer kunnen laten zien.quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
En als je er zo prat op gaat als EU dat je een rules based order nastreeft, moet je dat zelf ook waarmaken. En niet opeens de regels dubieus naar jezelf toe ombuigen als het je uitkomt. Want de juridische basis was wel heel wankel.
quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:45 schreef Szura het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht dit jongens
Inderdaad. Weer compleet kansloos van de EU natuurlijk. Sowieso kan je geen unanimiteit krijgen (maar we willen wel meer landen toevoegen!), daarnaast is het weer typisch juridisch geneuzel na 100 vergaderingen en ga je zelf geld lenen waardoor het je geld kostquote:Op vrijdag 19 december 2025 09:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die tijd is wel een beetje voorbij helaas. Je kan dat best nastreven, maar wat heb je er aan als de rest van de wereld daar niet meer mee mee wil doen? Tegenwoordig moet je je tanden weer kunnen laten zien.
Welnee. Rusland weet nu dat de EU het nooit als drukmiddel kan gebruiken.quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:33 schreef Hanca het volgende:
Als je het geld nu uit geeft, draai je het effect in onderhandelingen om. Nu hebben wij iets wat zij graag terug willen en dus een drukmiddel, als je het uit geeft is dat weg en zul je zien dat zij er een eis 'we willen dat ons uitgegeven geld terug ķomt' er bij krijgen. Ik had het tactisch echt een domme korte-termijn-oplossing gevonden om dat Russische geld uit te geven. En juridisch ook nog eens wankel.
Ja en wat heeft De Wever met deze club te maken?quote:
Idd. Iedereen lacht ons uit terwijl je eindelijk je tanden had kunnen laten zien. Nu wordt er nog meer misbruik van de EU gemaakt.quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welnee. Rusland weet nu dat de EU het nooit als drukmiddel kan gebruiken.
Juist wel. Als ze het nu hadden gebruikt was er een drukmiddel weg en een eis van Rusland bij voor ze zouden stoppen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welnee. Rusland weet nu dat de EU het nooit als drukmiddel kan gebruiken.
Je kunt als land/landengroep alleen regels negeren als je vervolgens ook de rechter gaat negeren als die je terug fluit. Daar is de EU neem ik aan niet toe bereid. Ja, dat geeft een achterstand op landen zonder echte rechtsstaat (Rusland, China, tegenwoordig ook de VS), maar een achterstand die de EU graag neemt neem ik aan.quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die tijd is wel een beetje voorbij helaas. Je kan dat best nastreven, maar wat heb je er aan als de rest van de wereld daar niet meer mee mee wil doen? Tegenwoordig moet je je tanden weer kunnen laten zien.
Je had ook 90 miljard er van kunnen pakken, dan had je nog 100 miljard als drukmiddel over gehad.quote:Op vrijdag 19 december 2025 19:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist wel. Als ze het nu hadden gebruikt was er een drukmiddel weg en een eis van Rusland bij voor ze zouden stoppen.
Nu dit nutteloze gebaar doen was echt strategisch enorm dom en juridisch enorm wankel geweest en had er juist voor gezorgd dat de EU uiteindelijk in zijn hemd zou staan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |