abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219515591
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 10:17 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Een transformatie is zeker noodzakelijk (even een dubbel post van mijn kant).
[..]
En:
[..]
Zo openlijk heeft het Kremlin zijn Europese geopolitieke strategie omtrent FvD en co. nog nooit geformuleerd.
[..]
Zijn jullie ook zo benieuwd waar we de vertaling van dit stuk over een dag of twee kunnen lezen en horen?

https://www.whitehouse.go(...)ecurity-Strategy.pdf

Na dit soort teksten uit het Witte Huis mag er van mij ook wel wat kritischer worden gekeken naar die 5% NAVO-norm. Het is volgens mij bittere noodzaak om daar een EU-norm van te maken. Europa leeft in tijden die zij sinds WO 2 niet meer heeft meegemaakt.
Hoe zie je je dat voor je ?
pi_219515641
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoe zie je je dat voor je ?
Readiness 2030 met zo min mogelijk afhankelijkheid van de VS (en zijn wapenindustrie).
pi_219515654
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:49 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Readiness 2030 met zo min mogelijk afhankelijkheid van de VS (en zijn wapenindustrie).
Het vervelende is: Europa heeft een onwijze inhaalslag te maken, terwijl de VS ook gewoon door blijft ontwikkelen. In mijn optiek heeft de VS daarmee altijd een voorsprong.
pi_219515949
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het vervelende is: Europa heeft een onwijze inhaalslag te maken, terwijl de VS ook gewoon door blijft ontwikkelen. In mijn optiek heeft de VS daarmee altijd een voorsprong.
Dus dan beginnen we er maar niet aan?
  woensdag 17 december 2025 @ 11:45:05 #130
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219516277
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je kent het principe van de wet op de remmende voorsprong?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219517856
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 10:42 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Dus dan beginnen we er maar niet aan?
Zeker wel. Moet zelfs. Maar ik denk niet dat wij (Europa) echt een inhaalslag kunnen maken in vergelijking tot Amerika, China.
pi_219517903
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Je kent het principe van de wet op de remmende voorsprong?
Zeker. Maar ik geloof niet dat dat hier toe te passen is.
  vrijdag 19 december 2025 @ 08:41:23 #133
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219532690
Appeasement leidt altijd tot meer agressie.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219532716
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 08:41 schreef Perrin het volgende:
Appeasement leidt altijd tot meer agressie.

[ x ]
Weer een rechtspopulist die niet wil dat Europa de tanden kan laten zien. :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 19 december 2025 @ 08:50:30 #135
38496 Perrin
pi_219532723
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 december 2025 08:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Weer een rechtspopulist die niet wil dat Europa de tanden kan laten zien. :r
Ze ondermijnen Europa allemaal idd. Dansen naar de pijpen van ofwel de VS ofwel Rusland.

Of allebei, tegenwoordig. :')
pi_219532863
Ik ben in elk geval blij met het besluit. Nee, ik ben geen fan van EU leningen, maarik denk dat de bevroren tegoeden beter in te zetten zijn als onderhandelingsmateriaal richting een akkoord (ook over herstelbetalingen) en dat België gelijk heeft dat het nu ongevraagd inzetten van dat geld een gevaarlijk precedent schept.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 09:30:03 #137
236264 crew  capricia
pi_219532879
Ik heb ook de indruk dat het nogal een hoog risico is om dat geld van Euroclear te gebruiken.
De hele EU zou wat betreft financiële transacties minder betrouwbaar zijn. En België ook nog eens aansprakelijk.
Kan heel goed begrijp dat De Wever daar geen zin in heeft.

Los het maar op een andere manier op. En kennelijk hebben ze die gevonden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219532906
Als je het geld nu uit geeft, draai je het effect in onderhandelingen om. Nu hebben wij iets wat zij graag terug willen en dus een drukmiddel, als je het uit geeft is dat weg en zul je zien dat zij er een eis 'we willen dat ons uitgegeven geld terug ķomt' er bij krijgen. Ik had het tactisch echt een domme korte-termijn-oplossing gevonden om dat Russische geld uit te geven. En juridisch ook nog eens wankel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 09:37:28 #139
236264 crew  capricia
pi_219532927
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:33 schreef Hanca het volgende:
Als je het geld nu uit geeft, draai je het effect in onderhandelingen om. Nu hebben wij iets wat zij graag terug willen en dus een drukmiddel, als je het uit geeft is dat weg en zul je zien dat zij er een eis 'we willen dat ons uitgegeven geld terug ķomt' er bij krijgen. Ik had het tactisch echt een domme korte-termijn-oplossing gevonden om dat Russische geld uit te geven. En juridisch ook nog eens wankel.
Juist.
En als je er zo prat op gaat als EU dat je een rules based order nastreeft, moet je dat zelf ook waarmaken. En niet opeens de regels dubieus naar jezelf toe ombuigen als het je uitkomt. Want de juridische basis was wel heel wankel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 19 december 2025 @ 09:45:33 #140
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219532968
quote:
18s.gif Op vrijdag 19 december 2025 08:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ze ondermijnen Europa allemaal idd. Dansen naar de pijpen van ofwel de VS ofwel Rusland.

Of allebei, tegenwoordig. :')
Lekker kort door de bocht dit jongens
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_219533006
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
En als je er zo prat op gaat als EU dat je een rules based order nastreeft, moet je dat zelf ook waarmaken. En niet opeens de regels dubieus naar jezelf toe ombuigen als het je uitkomt. Want de juridische basis was wel heel wankel.
Die tijd is wel een beetje voorbij helaas. Je kan dat best nastreven, maar wat heb je er aan als de rest van de wereld daar niet meer mee mee wil doen? Tegenwoordig moet je je tanden weer kunnen laten zien.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 19 december 2025 @ 09:59:55 #142
38496 Perrin
pi_219533038
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:45 schreef Szura het volgende:

[..]
Lekker kort door de bocht dit jongens
  vrijdag 19 december 2025 @ 11:12:33 #143
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219533450
Er zit nog wel wat licht tussen Bart de Wever en extreemrechts.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219534103
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die tijd is wel een beetje voorbij helaas. Je kan dat best nastreven, maar wat heb je er aan als de rest van de wereld daar niet meer mee mee wil doen? Tegenwoordig moet je je tanden weer kunnen laten zien.
Inderdaad. Weer compleet kansloos van de EU natuurlijk. Sowieso kan je geen unanimiteit krijgen (maar we willen wel meer landen toevoegen!), daarnaast is het weer typisch juridisch geneuzel na 100 vergaderingen en ga je zelf geld lenen waardoor het je geld kost :') :') :')
pi_219534445
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:33 schreef Hanca het volgende:
Welnee. Rusland weet nu dat de EU het nooit als drukmiddel kan gebruiken.
  vrijdag 19 december 2025 @ 13:45:05 #146
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219534543
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja en wat heeft De Wever met deze club te maken?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_219534694
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 13:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Idd. Iedereen lacht ons uit terwijl je eindelijk je tanden had kunnen laten zien. Nu wordt er nog meer misbruik van de EU gemaakt.
pi_219537681
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 13:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Juist wel. Als ze het nu hadden gebruikt was er een drukmiddel weg en een eis van Rusland bij voor ze zouden stoppen.

Nu dit nutteloze gebaar doen was echt strategisch enorm dom en juridisch enorm wankel geweest en had er juist voor gezorgd dat de EU uiteindelijk in zijn hemd zou staan.
pi_219537751
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je kunt als land/landengroep alleen regels negeren als je vervolgens ook de rechter gaat negeren als die je terug fluit. Daar is de EU neem ik aan niet toe bereid. Ja, dat geeft een achterstand op landen zonder echte rechtsstaat (Rusland, China, tegenwoordig ook de VS), maar een achterstand die de EU graag neemt neem ik aan.
pi_219538341
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Juist wel. Als ze het nu hadden gebruikt was er een drukmiddel weg en een eis van Rusland bij voor ze zouden stoppen.

Nu dit nutteloze gebaar doen was echt strategisch enorm dom en juridisch enorm wankel geweest en had er juist voor gezorgd dat de EU uiteindelijk in zijn hemd zou staan.
Je had ook 90 miljard er van kunnen pakken, dan had je nog 100 miljard als drukmiddel over gehad.

Nu geef je alleen maar weer zuurstof aan extreem rechtse partijen in Europa en worden we aan alle kanten voorbij gelopen :')

Totaal kansloos en typisch EU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')