quote:The new age of weaponisation lays bare Europe's inherent weaknesses
When Ursula von der Leyen delivered her annual State of the European Union speech earlier this month, she set the tone from the minute she took the stage.
"Europe must fight for its place in a world in which many major powers are either ambivalent or openly hostile to Europe," she told lawmakers in Strasbourg. "A world of imperial ambitions and imperial wars. A world in which dependencies are ruthlessly weaponised. And it is for all of these reasons that a new Europe must emerge."
A week later, Mario Draghi, the former prime minister of Italy and author of a landmark report on competitiveness, issued a similarly bleak warning. "We must build the capacity to defend ourselves and withstand pressure at key chokepoints – defence, heavy industry, and the technologies that will shape the future."
Both speeches, delivered in stark terms to avoid any misunderstanding, captured the crippling sense of encirclement that has spread across Europe as it navigates what experts and analysts have already coined the new age of weaponisation.
En wat heeft een economisch blok aan Armenië? Hoe profiteren landen als Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Nederland, België van de aanwezigheid van Armenië in de EU?quote:Op maandag 29 september 2025 16:44 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Armenië heeft interesse om bij de EU te gaan
Wat een bijzonder irrelevant verhaal enkel en alleen omdat de regering van een bepaald land aan een bepaalde organisatie wenst toe te treden.quote:Op dinsdag 30 september 2025 09:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
En wat heeft een economisch blok aan Armenië? Hoe profiteren landen als Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Nederland, België van de aanwezigheid van Armenië in de EU?
Die vraag wordt veel te weinig gesteld bij al die nieuwe EU landen, wat mij betreft. En hoe groter de EU, hoe groter de kans op dwarsliggers en hoe stroperiger alles zal gaan. De EU zou wat dat betreft eerder moeten verkleinen (maar dat gaat niet) dan vergroten.
En Armenië staat 63e op de corruptie index: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index
Nou staan Hongarije (82e en dalende), Bulgarije (76e en dalende), Roemenië (65e en dalende) en Malta (65e en dalende) nog lager, dus blijkbaar doet corruptie er al niet meer echt toe in de EU. De EU als waardenentiteit is verdwenen.
Hoezo nou weer irrelevant?quote:Op dinsdag 30 september 2025 09:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat een bijzonder irrelevant verhaal enkel en alleen omdat de regering van een bepaald land aan een bepaalde organisatie wenst toe te treden.
Die kerel uit je linkje maakt de fout om te denken dat de EU sterker wordt met meer regels.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:28 schreef Perrin het volgende:
Meetings, meetings. Eindeloos babbelen terwijl actie nodig is.
[ x ]
Waar denk je dat actie uit bestaat? Praten = actie.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:28 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Wat kan men doen?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:28 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Het Europees Parlement is gevallen voor de boerenlobby.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:29 schreef Hanca het volgende:
Het Europees Parlement heeft zijn prioriteiten ook weer op orde, zie ik:
https://www.ad.nl/buitenl(...)ggieburger~a43a686b/
En nou per lidstaat gaan onderhandelen wat er wel mag. Want stel je voor dat iemand een Veggie McChicken koopt als ze een McChicken willen, of vegetarisch gehakt...
Maar zelfs voor de boerenlobby (wat dus een vleeslobby is, voor een vegaburger heb je ook boeren nodig maar die schreeuwen blijkbaar niet hard genoeg?) is dit wel echt onzinnige tijdsverspilling.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het Europees Parlement is gevallen voor de boerenlobby.
Duidelijk dan dat de boeren een betere lobby hebben dan die van een levensmiddelenindustrie die ultrabewerkt voedsel wil verkopen. Heb eerlijk gezegd nooit zo begrepen waarom mensen menen dat die ultrabewerkte vleesvervangers zoveel beter zouden zijn. Okay, voor de omzet en de marges,quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Unilever/Nestle/Kellog/Cargil van deze wereld.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar zelfs voor de boerenlobby (wat dus een vleeslobby is, voor een vegaburger heb je ook boeren nodig maar die schreeuwen blijkbaar niet hard genoeg?) is dit wel echt onzinnige tijdsverspilling.
Ik eet geen vlees en geen vleesvervangers, maar lang niet alle vleesvervangers zijn ultrabewerkt hoor. Dan loop je echt een paar jaar achter.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Duidelijk dan dat de boeren een betere lobby hebben dan die van een levensmiddelenindustrie die ultrabewerkt voedsel wil verkopen. Heb eerlijk gezegd nooit zo begrepen waarom mensen menen dat die ultrabewerkte vleesvervangers zoveel beter zouden zijn. Okay, voor de omzet en de marges,
Verbaast het je?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je weet best wat ik bedoelquote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik eet geen vlees en geen vleesvervangers, maar lang niet alle vleesvervangers zijn ultrabewerkt hoor. Dan loop je echt een paar jaar achter.
Niet zo goed eigenlijk. De ultrabewerkte vleesvervangers verkopen voor geen meter, terwijl steeds meer mensen geen of minder vlees eten. Dus er zijn er weinig die dat ultrabewerkte voedsel een beter idee vinden dan vlees.quote:
Ik heb het niet over mensen die geen vlees meer eten, ik heb het niet over vleesvervangers an sich, lees nu gewoon eens wat ik letterlijk schrijf. Ik heb het over een levensmiddelenindustrie wiens lobby het afgelegd heeft. De Unilever/Nestle/Kellog/Cargil van deze wereld, die ultrabewerkte producten in de markt willen zetten die als vleesvervanger worden verkocht. Een tamelijk specifieke productgroep van multinationals.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet zo goed eigenlijk. De ultrabewerkte vleesvervangers verkopen voor geen meter, terwijl steeds meer mensen geen of minder vlees eten. Dus er zijn er weinig die dat ultrabewerkte voedsel een beter idee vinden dan vlees.
Sowieso eet je meestal uit overtuiging geen vlees, niet voor je gezondheid maar vanwege de constante martelingen van dieren in de bio-industrie en hun enorm vervuilende effect op de aarde.
Het gaat echt niet meer veelal om ultrabewerkt voedsel. En het is gewoon duidelijker als een vega McChicken als Vega McChicken mag worden verkocht. Of het vegetarische gehakt als vegetarisch gehakt. Want als iemand dan eens een keer een gerecht wil maken waar gehakt in hoort, weet die persoon wat de vegetarische optie is.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mensen die geen vlees meer eten, ik heb het niet over vleesvervangers an sich, lees nu gewoon eens wat ik letterlijk schrijf. Ik heb het over een levensmiddelenindustrie wiens lobby het afgelegd heeft. De Unilever/Nestle/Kellog/Cargil van deze wereld, die ultrabewerkte producten in de markt willen zetten die als vleesvervanger worden verkocht. Een tamelijk specifieke productgroep van multinationals.
In plaats van mij aan te wrijven dat ik jaren achter loop, leer eerst even begrijpend lezen wat er staat
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |