abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218415767
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 13:50 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat de reisiekte pillen van zoon iets helpen voor de nachten. Maar of dat nou is vanwege de anti histamine erin, of het slaperige bij effect?
Toen ik lang geleden voor de oudste ooit bij de huisarts was voor hevige reisziekte en de standaard primatour bij hem niets deed. Gaf de huisarts aan dat de meeste reispilletjes in eerste instantie ontwikkeld waren als medicatie tegen hooikoorts, maar ze daar uiteindelijk voor uit de handel genomen zijn vanwege het risico op slaperigheid (en ondertussen er een alternatief voor was). Maar ze bleken ook te werken tegen reisziekte. Dit ging in ieder geval om de suprimal tabletjes. Maar ook voor andere merken al heb ik geen idee welke nog meer.

Dus het is niet vreemd dat het daarvoor lijkt te werken (aangezien hooikoortstabletten ook werken tegen reacties op muggensteken).
pi_218415821
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 14:32 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oef, dan heb je best wel een heftige reactie op steken :{ Helemaal in dat soort contreien wil je écht niet gestoken worden.

Herinnerde me net, ik ben als peuter een keer gestoken en ik dacht dat mijn moeder later zei dat dat door een bij was. Was in de supermarkt en ik vraag me nu af of dat niet ook een wesp is geweest want wat doet een bij bij de supermarkt? Wespen snap ik nog, maar een bij? Kan het niet meer navragen, helaas.
Dochter had toen wél al een behoorlijke reactie na de eerste steek, die heeft een tijdje met een epipen op zak gelopen, tot die over de datum was.

Het enge vind ik, dat je keel hiervan kan opzwellen. Wat ik ook eng vind, is dat ik s'avonds pas las op google, dat als je in je mond wordt gestoken, onmiddellijk een arts moet raadplegen. Deze was dus aan de binnenkant van mn lip :')
Misschien helpt het om te weten dat op thuisarts dit advies specifiek staat als je in je tong of keel gestoken bent, niet algemeen in je mond :)
https://www.thuisarts.nl/(...)gestoken-door-insect
pi_218416168
Ik ben met een nieuw recept bezig., iets met rijst en gemarineerde kip.
Eigenlijk niks geks maar met andere ingrediënten dan standaard.
Bepaalde kruiden en dingen voor in huis gehaald maar naarmate ik bezig ben, ga ik steeds meer twijfelen of dit wat gaat worden. :')
Er staat nergens voor hoeveel personen het is maar het lijkt ook wat karig.

Zal je zien: heb ik tekort: vindt men het lekker.
“Goh, jammer dat het op is!!”

Is het vies: “Jammer dat er zoveel is”. :')
  maandag 4 augustus 2025 @ 16:57:28 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218416490
Ik was laatst niet gestoken door een wesp in mn oor. Kwam ik goed weg daar.
pi_218416876
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 16:57 schreef amaranta het volgende:
Ik was laatst niet gestoken door een wesp in mn oor. Kwam ik goed weg daar.
Hoe is het met jullie hond?
  maandag 4 augustus 2025 @ 20:41:03 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218418782
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 17:47 schreef F_r het volgende:

[..]
Hoe is het met jullie hond?
Die is lekker op vakantie bij z’n hondenvriendjes
pi_218420095
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 15:26 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Misschien helpt het om te weten dat op thuisarts dit advies specifiek staat als je in je tong of keel gestoken bent, niet algemeen in je mond :)
https://www.thuisarts.nl/(...)gestoken-door-insect
Ja, nou, ik googlede op wespensteek binnenkant lip en kreeg dit:
Een wespensteek in de binnenkant van de lip is potentieel gevaarlijk en vereist directe medische aandacht. Bel direct 112, vooral als de persoon moeite heeft met ademhalen of slikken, of als er tekenen zijn van een allergische reactie (huiduitslag, zwelling, kortademigheid). Zolang de hulp onderweg is, kan de persoon op een ijsblokje zuigen om de zwelling te verminderen.

Tis maar goed dat ik niet hysterisch ben aangelegd ;)

En, hoe smaakte de kip, Venco?

Wij komen net van de film, Fantastic 4. En die was gaaaf. En dat had ik eigenlijk niet verwacht :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:26:48 #208
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218421967
Wat een gezeik met dat aanrecht!

Fijn dat de nachten nu rustig zijn op de camping. Lekker kunnen slapen doet zo veel voor hoe je je voelt.

Mush, veel plezier in Roermond. Ik woon op fietsafstand, zal even naar je zwaaien.

En verder beterschap en rust en fijne vakantie en een knuffel voor iedereen die dat nodig hebben.

Wij zijn terug van castlefest en ik vind de landing thuis - zoals altijd - ingewikkeld. Het voelt daar zo ontzettend als thuis en ik als mezelf... En toen kwamen we zondagavond thuis, was het huis volledig ontploft (ik kon door de woonkamer niet meer lopen door het speelgoed overal), waren de kinderen onwijs vervelend, stond de afwas overal en wilde ik echt niet terug naar life as we know it. En dus neem ik mee weer voor: minder schermen, minder spullen, ruimte maken voor een atelier, meer naar buiten en minder in m'n hoofd... Nu nog even in de praktijk brengen.

En we hadden m'n moeder beloofd dat ze onze caravan mocht lenen, dus gisteren de caravan weggebracht en opgebouwd en de kinderen daar gelaten voor een nachtje logeren. Vandaag vrienden helpen verhuizen en dan de kinderen weer ophalen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218422735
Dat is ook niet fijn om zo thuis te komen tink, met alles wat overhoop staat. Had je iemand in huis bij de kinderen?
Hoe staat het ondertussen met jullie verhuisplannen? Of staat het maken van een atelier hier los van en kan dat ook waar jullie nu zitten?

Hier stond het huis net te schudden. Even kort, maar alles trilde. Alsof er ergens een ontploffing was waardoor er een luchtdrukverplaatsing was, maar dan zonder een knal. Het enige dat te horen was wat het bewegen van de ramen. Maar ook m’n bed was aan het schudden (lag nog lekker te chillen zo in mn vakantie :P ). Heel kort, maar 1 keer en we zien/horen niets buiten wat er gebeurd kon zijn
pi_218422743
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 22:54 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ja, nou, ik googlede op wespensteek binnenkant lip en kreeg dit:
Een wespensteek in de binnenkant van de lip is potentieel gevaarlijk en vereist directe medische aandacht. Bel direct 112, vooral als de persoon moeite heeft met ademhalen of slikken, of als er tekenen zijn van een allergische reactie (huiduitslag, zwelling, kortademigheid). Zolang de hulp onderweg is, kan de persoon op een ijsblokje zuigen om de zwelling te verminderen.

Tis maar goed dat ik niet hysterisch ben aangelegd ;)

En, hoe smaakte de kip, Venco?

Wij komen net van de film, Fantastic 4. En die was gaaaf. En dat had ik eigenlijk niet verwacht :+
Oh ik geloof direct dat Google dat onderscheid niet maakte - maar omdat je aangaf dat je dat eng vond, dacht ik misschien helpt het om te weten dat dat dus niet overal zo breed staat ;) . Dat is ook precies waarom ik probeer alleen op thuisarts te kijken en niet te Googlen, want ik ben wel hysterisch aangelegd :P

De vakantie verder wel geslaagd dus? Mooi dat de film leuker was dan verwacht!

@Tink89 :* dat is geen fijne thuiskomst inderdaad
pi_218422767
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 08:26 schreef Tink89 het volgende:
Wat een gezeik met dat aanrecht!

Fijn dat de nachten nu rustig zijn op de camping. Lekker kunnen slapen doet zo veel voor hoe je je voelt.

Mush, veel plezier in Roermond. Ik woon op fietsafstand, zal even naar je zwaaien.

En verder beterschap en rust en fijne vakantie en een knuffel voor iedereen die dat nodig hebben.

Wij zijn terug van castlefest en ik vind de landing thuis - zoals altijd - ingewikkeld. Het voelt daar zo ontzettend als thuis en ik als mezelf... En toen kwamen we zondagavond thuis, was het huis volledig ontploft (ik kon door de woonkamer niet meer lopen door het speelgoed overal), waren de kinderen onwijs vervelend, stond de afwas overal en wilde ik echt niet terug naar life as we know it. En dus neem ik mee weer voor: minder schermen, minder spullen, ruimte maken voor een atelier, meer naar buiten en minder in m'n hoofd... Nu nog even in de praktijk brengen.

En we hadden m'n moeder beloofd dat ze onze caravan mocht lenen, dus gisteren de caravan weggebracht en opgebouwd en de kinderen daar gelaten voor een nachtje logeren. Vandaag vrienden helpen verhuizen en dan de kinderen weer ophalen.
Dat is niet lekker thuis komen en nu ook nog drukke dagen... trek je dat of zou je voor een volgende keer misschien beter een dag vrij kunnen houden om eerst wat op adem te komen? :*

@hilliebillie, niks kunnen vinden in lokaal nieuws oid? Raar zo'n schuddend bed.
Fake it till you make it...
pi_218422956
Het aanrecht....

Gisteren einde middag kwam de eigenaresse en een hele technische mevrouw van de keukenleverancier/frontjes maak bedrijf nog langs.

Ze belden dat ze van de leverancier van het werkblad begrepen dat de vlekken met thinner wel weg zouden krijgen. Ik zei meteen dat ik er niets van geloofde. Dus ze kwamen langs, hebben een half uur gepoetst en nou....je gelooft het niet, vlekken zitten er nog.

Het is een heel verhaal want ze zijn een uur gebleven en het was een prettig en oprecht gesprek. Ik merkte aan alles dat zij dit nog nooit zo hebben meegemaakt. Ik kan het iig waarderen dat ze langskwamen en open het gesprek aan gingen.

En nu? Nou ja dat wordt zeer waarschijnlijk een nieuw blad, maar ik ga het deze vakantie laten bezinken want ik heb niet bepaald meer vertrouwen in de aanrechtmannetjes. En ik wil dan eerst schriftelijke toezeggingen over alle extra kosten die wij moeten maken. De loodgieter oa.

En nu, let it goooooooooooooooooooooo.

Morgen pakken we in en donderdagochtend vertrekken we *O* Vandaag even laatste boodschappen halen. Zoveel zin in. En het wordt hartstikke lekker weer 8-)
pi_218423534
@Nijna niets kunnen vinden hier op de regionale nieuwssites. Ook geen sirenes of zo gehoord. De buren waren niet thuis dus het was ook niet iets met hun vrachtwagen ofzo. Dus we zullen het niet weten denk ik

@exode wat fijn dat ze het gesprek aan gegaan zijn en dat ze ook zelf ervaren hebben dat het poetsen niet werkt. Ik snap dat je het vertrouwen helemaal kwijt bent in de leverancier van het blad. Goed dat je er even over na gaat denken wat je precies wil. Je hebt nu een blad dus goed de tijd om even uit te vogelen wat het moet worden (en met welke partij. Al zal het garantie-technisch misschien de zelfde partij moeten zijn? Maar daar zou ik ook alle vertrouwen in verloren zijn.)

Maarr.. nu eerst vakantie!! Ga er lekker van genieten! Jullie hebben het verdiend!
pi_218423575
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 09:33 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Oh ik geloof direct dat Google dat onderscheid niet maakte - maar omdat je aangaf dat je dat eng vond, dacht ik misschien helpt het om te weten dat dat dus niet overal zo breed staat ;) . Dat is ook precies waarom ik probeer alleen op thuisarts te kijken en niet te Googlen, want ik ben wel hysterisch aangelegd :P

De vakantie verder wel geslaagd dus? Mooi dat de film leuker was dan verwacht!

@:Tink89 :* dat is geen fijne thuiskomst inderdaad
Jaa, google he, is niet altijd betrouwbaar :D
Vind dit soort steken altijd wel tricky dus had meteen na de steek zoon laten zoeken op de tijd tussen steek en reactie. Pas later vond ik dat op google.
Het stomme is dat ik meestal zelf al op thuisarts terechtkom. Want die site is idd betrouwbaar :Y
Hoe is het met jou?
Zeker een geslaagde vakantie, we treinen nu naar Roermond al hebben we eigenlijk niet echt iets nodig. Maar dat zeg ik wel vaker om vervolgens met een zooi terug te komen 8-)

Oef Hillie, das best wel weird zo'n dreun. Ben je er al achter waar het vandaan kwam?

Ik zwaai even terug naar @Tink89 :W
Das echt niet fijn thuiskomen zo :{
Maar ga je nu nog een atelier maken als jullie misschien gaan verhuizen?
Denk dat het wel fijn voor je zal zijn om een plekje te hebben waar je je even kan terugtrekken uit alle daagse hectiek :*

Het aanrecht...het begint een never ending story te worden exode. Wel fijn dat je een goed gesprek hebt gehad maar begrijp heel goed dat er niet veel vertrouwen meer is in dat bedrijf.
Nu lekker voorbereidselen voor de vakantie en alles gewoon loslaten :Y
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:58:34 #215
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218423626
Wat een gedoe @exode

@Tink89 vorig jaar was dat toch ook toen je terug kwam van Castle Fest. Snap dat t niet fijn is, maar ik denk dat je je leven een stuk gemakkelijker maakt als je bij dit soort dingen wat meer de instelling hebt van leef en laten leven. Ok vervelend dat je huis overhoop is maar superfijn dat ook de kinderen het naar hun zin gehad hebben toch?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_218423682
Fijne vakantie Exode! Hopelijk daar wel een fijn tijdelijk aanrechtblad. Wij doen al 1,5e maand zonder vaatwasser en dat is een van de dingen waar ik naar uitkijk deze vakantie: weer een vaatwasser hebben :')

Tink, kun je dat voor jezelf ook niet een beetje proberen te rationaliseren? Vervelende kinderen ‘s avonds betekent hier dat ze gewoon vroeger naar bed gaan, en dan evt langer mogen lezen in bed. En overal afwas is even vervelend, maar met een kwartiertje ook opgelost. Maar ik begrijp het wel een beetje, als ik thuis kom is het eerste wat ik denk ook “wat een zooi…”, en “waarom lukt het in een vakantiehuisje wel om het netjes te houden?” (Ik weet het antwoord wel: veel minder speelgoed/knutselzooi).
pi_218423907
Ik ben met 3 Lego projecten tegelijk bezig dus hier is het mijn bende :)

Gisteren hebben de kinderen hun kamers uitgemest. Lees: alles beneden gezet wat weg mag. Nu zijn ze aan het sorteren op weggeven, verkopen of weggooien.

Ik vind sowieso dat ze het verrassend goed doen thuis. We gaan voor ons doen erg laat op vakantie maar ze hebben de relax vibe goed te pakken.
pi_218423911
Wat lekker dat je je vakantie hebt verlengs Mush!

En Exode, wat stom dat er een nieuw aanrechtblad moet komen :( maar nu eerst vakantie en tot rust komen, heerlijk genieten hopelijk!

Tink wat rot thuis komen zo, het kan ook heel lastig schakelen zijn als je op vakantie gaat of terug komt (weet ik alles van). Toch proberen te rationaliseren idd, dit hoort erbij voor je, hier moet je even doorheen maar dat heeft wat tijd nodig. Eigenlijk is het een heel positief teken dat je op vakantie dus zo heerlijk tot rust bent gekomen O+

Wij vermaken ons uitermate goed op deze camping en ondanks moeilijke momenten, doet de 8 jarige het ook heel goed. Gisteravond heeft ze van 8 tot 9 uur s avonds met een jongetje gespeeld in de speeltuin op de camping, dat gebeurt niet snel dus ze komt hier echt tot bloei. Zodanig dat we overwegen om volgend jaar 3 weken naar deze camping te gaan, de kinderen geven aan dat fantastisch te vinden, maar wij vragen ons hooguit af of er voor die 3 weken genoeg te doen is in de omgeving (omdat we nu in de Bretagne zitten en we eigenlijk naar de Jura wilden voor de meertjes daar). Nog 3 daagjes en dan rijden wij vrijdag weer terug naar huis, ook wel weer fijn O+

Overigens zit dochterlief nu alweer een half uur boos en schreeuwend in het huisje en mogen wij niet meer binnen komen, omdat we naar een kasteel willen en zij geen schoeisel meer aan wil/kan. Alles geprobeerd en alles uit de kast getrokken, maar niks helpt. Dus die bloei heeft pieken en dalen :')

[ Bericht 10% gewijzigd door Schanu op 05-08-2025 11:31:17 ]
pi_218423936
Fijne vakantie exode even zonder gezeur van een aanrechtblad

hillie raar zo'n schuddend bed staat er niks in de buurtapp hier komen dat soort vragen dan voorbij.

@oh-oh hoe is het met je? en met je beestenbende?
pi_218423959
Ik ben deze vakantie zelfs weer eens aan een boek begonnen. Gekregen van dochter voor Moederdag, dus hij lag er al even. Heb gisteren via vinted ook de twee andere (wel eerdere) delen van de serie besteld. Maar het is maar weer de vraag of ik er de tijd voor kan nemen om ze allemaal te lezen (alhoewel man een nieuw spel op de PlayStation heeft, dan beginnen we in de avond wel wat later met onze serie te kijken, kan ik er voor nog lezen)

Wat fijn schanu dat deze vakantiepark zo goed bevalt, ook voor de oudste!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:36:30 #221
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218424040
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 11:28 schreef hilliebillie het volgende:
Ik ben deze vakantie zelfs weer eens aan een boek begonnen. Gekregen van dochter voor Moederdag, dus hij lag er al even. Heb gisteren via vinted ook de twee andere (wel eerdere) delen van de serie besteld. Maar het is maar weer de vraag of ik er de tijd voor kan nemen om ze allemaal te lezen (alhoewel man een nieuw spel op de PlayStation heeft, dan beginnen we in de avond wel wat later met onze serie te kijken, kan ik er voor nog lezen)

Wat fijn schanu dat deze vakantiepark zo goed bevalt, ook voor de oudste!
Welk boek ben je aan t lezen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_218424180
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 11:36 schreef Ynske het volgende:

[..]
Welk boek ben je aan t lezen?
De drie zussen, Olivia’s geheim van Muna Shehadi.
Leest lekker weg. Maar is dus al het derde en laatste deel van de serie. Dus hopelijk zijn deel 1 en 2 wel nog ‘spannend’ genoeg en weet ik niet al te veel.
pi_218424257
Als ik echt opzie tegen huishouden (ook simpele afwas en opruim-dingen), doe ik vaak 1 dopje in om muziek te luisteren.
Knap ik echt heel erg van op. :)
Van de week alle kamers boven gedaan en vooral mijn dochters kamer goed uitgemest.
Vandaag gaat er een grote tas kleuter-boekjes naar het goede doel. :)
pi_218424266
Ik had voor mijn verjaardag aan mijn man een opgeruimde schuur gevraagd maar die kreeg ik dan weer niet. }:| :P
pi_218424476
Dat is dan wel weer jammer venco!

Zo waren wij me de oudste aan het brainstormen wat we hem zouden geven voor z’n verjaardag en wat hij zou willen. En hij wilde steeds maar niets. Niets materialistisch in ieder geval. Het kwam er op neer dat hij een ‘fatsoenlijke bedtijd’ wilde.

Dus we hebben maar eens over ons hard gestreken en de bedtijd wat verder naar boven opgeschroefd.
(Met wel de mededeling er bij dat hij dan ook echt meer tijd op een dag heeft voor huiswerk en leerwerk O-) )

Normaal doen we elke verjaardag de bedtijd een kwartier later. Nu een stukje meer. En bij de jongste dan een half uur er bij om het nog een klein beetje in verhouding te trekken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')