Toen ik lang geleden voor de oudste ooit bij de huisarts was voor hevige reisziekte en de standaard primatour bij hem niets deed. Gaf de huisarts aan dat de meeste reispilletjes in eerste instantie ontwikkeld waren als medicatie tegen hooikoorts, maar ze daar uiteindelijk voor uit de handel genomen zijn vanwege het risico op slaperigheid (en ondertussen er een alternatief voor was). Maar ze bleken ook te werken tegen reisziekte. Dit ging in ieder geval om de suprimal tabletjes. Maar ook voor andere merken al heb ik geen idee welke nog meer.quote:Op maandag 4 augustus 2025 13:50 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de reisiekte pillen van zoon iets helpen voor de nachten. Maar of dat nou is vanwege de anti histamine erin, of het slaperige bij effect?
Misschien helpt het om te weten dat op thuisarts dit advies specifiek staat als je in je tong of keel gestoken bent, niet algemeen in je mondquote:Op maandag 4 augustus 2025 14:32 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oef, dan heb je best wel een heftige reactie op stekenHelemaal in dat soort contreien wil je écht niet gestoken worden.
Herinnerde me net, ik ben als peuter een keer gestoken en ik dacht dat mijn moeder later zei dat dat door een bij was. Was in de supermarkt en ik vraag me nu af of dat niet ook een wesp is geweest want wat doet een bij bij de supermarkt? Wespen snap ik nog, maar een bij? Kan het niet meer navragen, helaas.
Dochter had toen wél al een behoorlijke reactie na de eerste steek, die heeft een tijdje met een epipen op zak gelopen, tot die over de datum was.
Het enge vind ik, dat je keel hiervan kan opzwellen. Wat ik ook eng vind, is dat ik s'avonds pas las op google, dat als je in je mond wordt gestoken, onmiddellijk een arts moet raadplegen. Deze was dus aan de binnenkant van mn lip
Hoe is het met jullie hond?quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:57 schreef amaranta het volgende:
Ik was laatst niet gestoken door een wesp in mn oor. Kwam ik goed weg daar.
Ja, nou, ik googlede op wespensteek binnenkant lip en kreeg dit:quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:26 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Misschien helpt het om te weten dat op thuisarts dit advies specifiek staat als je in je tong of keel gestoken bent, niet algemeen in je mond
https://www.thuisarts.nl/(...)gestoken-door-insect
Oh ik geloof direct dat Google dat onderscheid niet maakte - maar omdat je aangaf dat je dat eng vond, dacht ik misschien helpt het om te weten dat dat dus niet overal zo breed staatquote:Op maandag 4 augustus 2025 22:54 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ja, nou, ik googlede op wespensteek binnenkant lip en kreeg dit:
Een wespensteek in de binnenkant van de lip is potentieel gevaarlijk en vereist directe medische aandacht. Bel direct 112, vooral als de persoon moeite heeft met ademhalen of slikken, of als er tekenen zijn van een allergische reactie (huiduitslag, zwelling, kortademigheid). Zolang de hulp onderweg is, kan de persoon op een ijsblokje zuigen om de zwelling te verminderen.
Tis maar goed dat ik niet hysterisch ben aangelegd![]()
En, hoe smaakte de kip, Venco?
Wij komen net van de film, Fantastic 4. En die was gaaaf. En dat had ik eigenlijk niet verwacht
Dat is niet lekker thuis komen en nu ook nog drukke dagen... trek je dat of zou je voor een volgende keer misschien beter een dag vrij kunnen houden om eerst wat op adem te komen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 08:26 schreef Tink89 het volgende:
Wat een gezeik met dat aanrecht!
Fijn dat de nachten nu rustig zijn op de camping. Lekker kunnen slapen doet zo veel voor hoe je je voelt.
Mush, veel plezier in Roermond. Ik woon op fietsafstand, zal even naar je zwaaien.
En verder beterschap en rust en fijne vakantie en een knuffel voor iedereen die dat nodig hebben.
Wij zijn terug van castlefest en ik vind de landing thuis - zoals altijd - ingewikkeld. Het voelt daar zo ontzettend als thuis en ik als mezelf... En toen kwamen we zondagavond thuis, was het huis volledig ontploft (ik kon door de woonkamer niet meer lopen door het speelgoed overal), waren de kinderen onwijs vervelend, stond de afwas overal en wilde ik echt niet terug naar life as we know it. En dus neem ik mee weer voor: minder schermen, minder spullen, ruimte maken voor een atelier, meer naar buiten en minder in m'n hoofd... Nu nog even in de praktijk brengen.
En we hadden m'n moeder beloofd dat ze onze caravan mocht lenen, dus gisteren de caravan weggebracht en opgebouwd en de kinderen daar gelaten voor een nachtje logeren. Vandaag vrienden helpen verhuizen en dan de kinderen weer ophalen.
Jaa, google he, is niet altijd betrouwbaarquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oh ik geloof direct dat Google dat onderscheid niet maakte - maar omdat je aangaf dat je dat eng vond, dacht ik misschien helpt het om te weten dat dat dus niet overal zo breed staat. Dat is ook precies waarom ik probeer alleen op thuisarts te kijken en niet te Googlen, want ik ben wel hysterisch aangelegd
![]()
De vakantie verder wel geslaagd dus? Mooi dat de film leuker was dan verwacht!
@:Tink89dat is geen fijne thuiskomst inderdaad
Welk boek ben je aan t lezen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:28 schreef hilliebillie het volgende:
Ik ben deze vakantie zelfs weer eens aan een boek begonnen. Gekregen van dochter voor Moederdag, dus hij lag er al even. Heb gisteren via vinted ook de twee andere (wel eerdere) delen van de serie besteld. Maar het is maar weer de vraag of ik er de tijd voor kan nemen om ze allemaal te lezen (alhoewel man een nieuw spel op de PlayStation heeft, dan beginnen we in de avond wel wat later met onze serie te kijken, kan ik er voor nog lezen)
Wat fijn schanu dat deze vakantiepark zo goed bevalt, ook voor de oudste!
De drie zussen, Olivia’s geheim van Muna Shehadi.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |