abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 augustus 2025 @ 13:20:36 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218404986
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 13:14 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jammer dat we met een boot zijn ;)
Hoe gaat het me je nieuwe huisje, al klaar met alles?

We zitten nu op een bankje voor de boot, in de schaduw én uit de drukte.

Veel plezier @:Troel!
Overstappen op de Ourthe en je vaart er vlak langs.
pi_218405094
Ah schanu wat vervelend dat ze het niet trekt :*
En ook balen van de geluidsoverlast ‘s nachts. Hopelijk blijft het vannacht rustig!
  zondag 3 augustus 2025 @ 14:06:47 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_218405317
Herstel: tijdens de dingen aan de kant laten zetten kwam ik wat punten tegen die ik toch schoongemaakt heb. En ben er best boos/teleurgesteld/verdrietig om, want het waren dingen die gewoon goed toegankelijk waren en gewoon door de hulp gedaan zouden moeten worden (lampenkap afstoffen en de plint meenemen bij het stofzuigen e.d.). Het is niet dat er de tijd niet voor is ofzo. En ik reed net mijn hand blauw omdat ik de deur te krap nam.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218407310
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 13:20 schreef amaranta het volgende:

[..]
Overstappen op de Ourthe en je vaart er vlak langs.
Zit op een boottocht vanuit Maastricht. Wie weet als ik ooit iemand met een klein bootje weet ;)

Nam een hap van mn ijsje, voelde een prik die stomme kutwesp zat bewusteloos op mijn ijsje. Ben dus gestoken in mn lip :') en omdat ik nooit eerder gestoken ben en dus niet weet of ik allergisch ben, is dat niet handig. Midden op de Maas :{ Heb wel een prutlip :')
Dus, misschien is dit mijn laatste post. Het was gezellig met jullie, dank daarvoor :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 3 augustus 2025 @ 16:42:18 #155
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218407637
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 16:23 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zit op een boottocht vanuit Maastricht. Wie weet als ik ooit iemand met een klein bootje weet ;)

Nam een hap van mn ijsje, voelde een prik die stomme kutwesp zat bewusteloos op mijn ijsje. Ben dus gestoken in mn lip :') en omdat ik nooit eerder gestoken ben en dus niet weet of ik allergisch ben, is dat niet handig. Midden op de Maas :{ Heb wel een prutlip :')
Dus, misschien is dit mijn laatste post. Het was gezellig met jullie, dank daarvoor :*
Hopelijk geen rip aan de nabestaanden
  zondag 3 augustus 2025 @ 16:43:13 #156
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218407652
quote:
2s.gif Op zondag 3 augustus 2025 14:06 schreef Troel het volgende:
Herstel: tijdens de dingen aan de kant laten zetten kwam ik wat punten tegen die ik toch schoongemaakt heb. En ben er best boos/teleurgesteld/verdrietig om, want het waren dingen die gewoon goed toegankelijk waren en gewoon door de hulp gedaan zouden moeten worden (lampenkap afstoffen en de plint meenemen bij het stofzuigen e.d.). Het is niet dat er de tijd niet voor is ofzo. En ik reed net mijn hand blauw omdat ik de deur te krap nam.
Je reed je hand blauw?
pi_218407832
quote:

[..]

Oh nee toch. Knuffel.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_218407988
quote:

[..]

Je had je vliegenmepper niet mee? :P
Wel vervelend natuurlijk, wespensteek is nasty!
pi_218408059
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 17:07 schreef vencodark het volgende:

[..]
Je had je vliegenmepper niet mee? :P
Wel vervelend natuurlijk, wespensteek is nasty!
Die gaat voortaan dus mooi mee he 8-)

Ik leef nog, btw. Lip is aan één kant dik. Lijkt wel een mislukte botoxbehandeling :') en het doet auw }:|
If they say
pi_218408102
Auch Mush, nare plek om gestoken te worden! Even koelen.

Shanu, hopelijk minder (nou ja gewoon GEEN) last vanavond! Dat is echt een domper voor de vakantievreugde.

Ik heb me vandaag flink in het zweet gewerkt, we gingen de jacuzzi leegmaken en schoonmaken maar ons geniale idee van de tuinslang aan de wateruitlaat van de jacuzzi koppelen werkte niet. Onze tuinslang bleek hartstikke lek :{ Ding is ook al heel oud en ligt altijd buiten dus best wel onze schuld. Ik gebruik dat ding ook nooit, altijd ydillisch met mijn gieter.
Maar goed die jacuzzi, die heb ik dus met dezelfde gieter leeggemaakt, de gieter is 10 liter de jacuzzi 1100 liter. Dus ja deze dwaas heeft die gieter 110 keer gevuld met jacuzzi water en in de regenpijp afgevoerd. Daarna het deksel, de wanden en de bodem geschrobt. Echt, ik wilde morgenochtend sporten maar ik denk dat ik mijn bed amper uit kan komen.

Note to myself: dompelpomp kopen voor de volgende keer.
pi_218408211
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 17:15 schreef exode het volgende:
Maar goed die jacuzzi, die heb ik dus met dezelfde gieter leeggemaakt, de gieter is 10 liter de jacuzzi 1100 liter.
Ik was nog aan het overwegen of het de komende dagen nog de moeite waard wordt om ons Intex zwembad met pomp op te zetten. Maar als ik dit dan lees, dan denk ik, neuh, zo veel kunnen we er toch niet meer in en het is wel héél veel werk _O-
Dus ik denk dat we het doen met ons kleine zwembad als J daar zin in heeft.
Morgen komt J terug van vakantie *O*

@Nijna Gefeliciteerd!
@Mushanga71 Als je niet allergisch bent, doet het fiks zeer en ziet het er niet uit, maar gaat het wel weer over. Sterkte!
pi_218408236
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 17:20 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik was nog aan het overwegen of het de komende dagen nog de moeite waard wordt om ons Intex zwembad met pomp op te zetten. Maar als ik dit dan lees, dan denk ik, neuh, zo veel kunnen we er toch niet meer in en het is wel héél veel werk _O-
Dus ik denk dat we het doen met ons kleine zwembad als J daar zin in heeft.
Morgen komt J terug van vakantie *O*

@:Nijna Gefeliciteerd!
@:Mushanga71 Als je niet allergisch bent, doet het fiks zeer en ziet het er niet uit, maar gaat het wel weer over. Sterkte!
Wij zitten heel erg in twijfel om met na de vakantie nog op te zetten. Als in zo hoor wat het weer in NL is denk ik dat het zwembad dit jaar lekker in de doos blijft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218408266
Onze buren verklaarden ons voor gek dat we hem uberhaupt leegmaakten maar ik laat dat water toch niet 2,5 week in dat ding zitten. Dat wordt 1 grote schimmelbende. Pomp is al losgekoppeld dus het is stilstaand water.
Nu dus schoon en als we thuiskomen hoeft ie alleen nog gevuld te worden (wie weet weer met de gieter) en we kunnen weer genieten.

En ach, het is een goede workout en we hadden verder geen plannen vandaag.
pi_218408330
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 17:12 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Die gaat voortaan dus mooi mee he 8-)

Ik leef nog, btw. Lip is aan één kant dik. Lijkt wel een mislukte botoxbehandeling :') en het doet auw }:|
Vliegenmepper ✅
Al dan niet elektrisch hihi
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  zondag 3 augustus 2025 @ 17:29:03 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218408346
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 17:23 schreef exode het volgende:
Onze buren verklaarden ons voor gek dat we hem uberhaupt leegmaakten maar ik laat dat water toch niet 2,5 week in dat ding zitten. Dat wordt 1 grote schimmelbende. Pomp is al losgekoppeld dus het is stilstaand water.
Nu dus schoon en als we thuiskomen hoeft ie alleen nog gevuld te worden (wie weet weer met de gieter) en we kunnen weer genieten.

Jouw buren zijn zo gek nog niet. 😇
pi_218408778
quote:
Wij hebben zo'n frame bad en durven dat nooit te laten staan als we op vakantie gaan. In de praktijk betekent dat dus dat we het al vroeg opzetten als het mooi weer is en dan afbreken net voor de zomervakantie, óf het opzetten zodra we eind juli terug zijn van vakantie, tot begin/half september.
Er komen nog wat mooie dagen aan, maar dan is het hier ook kindervakantieweek en is er dus weinig tijd om te zwemmen. Dus ik denk dat we het zwembad in de doos laten.
Dan gaat mijn gras dit jaar niet dood *O*
pi_218408797
quote:

Ha wij doen het juist andersom, het ding staat nu vol water dat vast groen is als we terugkomen, en dán ga ik 'm schoonmaken en opnieuw vullen. Met inderdaad de dompelpomp en een slang naar de regenpijp :D Slimme aankoop ;)
pi_218408954
De jacuzzi was toe aan een flinke poetsbeurt en het water was groen. Wij kunnen geen chloorschok doen. Dus het was of helemaal opruimen of water eruit en schoonmaken.

Nu blijft ie staan met deksel, zonder water.

Wij gaan hem wel tot laat in het seizoen gebruiken, want jacuzzi :)
pi_218408991
Wij laten ons zwembad grotendeels leeg met de tuinslang (duurt zo'n 24 uur) en het laatste 'beetje' zuigen we eruit met de bouwstofzuiger :D Vind het zonde van de opbergruimte om een dompelpomp te nemen.
Is dus wel een kwestie van goed plannen. We hebben wel eens met 30 graden in de zon ons bad opgeruimd omdat we op vakantie gingen...
pi_218409034
Wij hebben er een wateruitlaat ding in zitten maar dan moet je wel een goede tuinslang hebben. Ik ga me eens verdiepen in een dompelpomp of tuinslang.

Ach hij is nu brandschoon daar zijn we als we thuiskomen hartstikke blij mee.
pi_218409111
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 17:15 schreef exode het volgende:
Auch Mush, nare plek om gestoken te worden! Even koelen.

Shanu, hopelijk minder (nou ja gewoon GEEN) last vanavond! Dat is echt een domper voor de vakantievreugde.

Ik heb me vandaag flink in het zweet gewerkt, we gingen de jacuzzi leegmaken en schoonmaken maar ons geniale idee van de tuinslang aan de wateruitlaat van de jacuzzi koppelen werkte niet. Onze tuinslang bleek hartstikke lek :{ Ding is ook al heel oud en ligt altijd buiten dus best wel onze schuld. Ik gebruik dat ding ook nooit, altijd ydillisch met mijn gieter.
Maar goed die jacuzzi, die heb ik dus met dezelfde gieter leeggemaakt, de gieter is 10 liter de jacuzzi 1100 liter. Dus ja deze dwaas heeft die gieter 110 keer gevuld met jacuzzi water en in de regenpijp afgevoerd. Daarna het deksel, de wanden en de bodem geschrobt. Echt, ik wilde morgenochtend sporten maar ik denk dat ik mijn bed amper uit kan komen.

Note to myself: dompelpomp kopen voor de volgende keer.
Eerste keer dat ons zwembad leeg moest heb ik het gewoon laten liggen zodra het niet meer vanzelf ging en heb eerst een dompelpomp gekocht.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218409183
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 18:12 schreef Amsel het volgende:

[..]
Ha wij doen het juist andersom, het ding staat nu vol water dat vast groen is als we terugkomen, en dán ga ik 'm schoonmaken en opnieuw vullen. Met inderdaad de dompelpomp en een slang naar de regenpijp :D Slimme aankoop ;)
Wij zijn niet zo lang weg naar ik verwacht dat ons bad gewoon nog ok is als we thuis komen. Chloordrijver erin, pomp op tijdklok. Zou wel even goed moeten gaan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218409862
Still alive 8-)
Tis nu 3 uur geleden dus denk niet dat ik dan nog een allergische reactie kan krijgen? Fijn dan om te weten dat ik niet allergisch ben, al had ik dat liever niet op deze manier geweten :')
Zoon ging boba tea halen, waar hij het altijd haalt en daar heeft hij extra ijsblokjes gevraagd en gekregen. Zat hij aan de tea en ik met een ijsblokje op een rietje tegen mn lip. Het heeft wel geholpen dus dank voor de tip exode :)
En ik zou sporten morgen lekker skippen, je hebt vandaag wel genoeg spiermassa gekweekt ;)

Dank @Hupje! Lip is niet zo dik meer maar ik voel het nog wel. Geen idee hoelang zoiets duurt.

Zoon sloeg daarstraks trouwens een andere wesp knock-out. Met een dik rietje. Ik hoorde plok en toen was de wesp...geen idee waar. Was goed gemikt iig :D
If they say
  zondag 3 augustus 2025 @ 20:18:12 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_218410101
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 16:43 schreef amaranta het volgende:

[..]
Je reed je hand blauw?
Blauwe plek ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 3 augustus 2025 @ 20:18:35 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_218410105
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 19:45 schreef Mushanga71 het volgende:
Still alive 8-)
Tis nu 3 uur geleden dus denk niet dat ik dan nog een allergische reactie kan krijgen? Fijn dan om te weten dat ik niet allergisch ben, al had ik dat liever niet op deze manier geweten :')
Zoon ging boba tea halen, waar hij het altijd haalt en daar heeft hij extra ijsblokjes gevraagd en gekregen. Zat hij aan de tea en ik met een ijsblokje op een rietje tegen mn lip. Het heeft wel geholpen dus dank voor de tip exode :)
En ik zou sporten morgen lekker skippen, je hebt vandaag wel genoeg spiermassa gekweekt ;)

Dank @:Hupje! Lip is niet zo dik meer maar ik voel het nog wel. Geen idee hoelang zoiets duurt.

Zoon sloeg daarstraks trouwens een andere wesp knock-out. Met een dik rietje. Ik hoorde plok en toen was de wesp...geen idee waar. Was goed gemikt iig :D
Fijn dat het goed gegaan is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218410730
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 19:45 schreef Mushanga71 het volgende:
Still alive 8-)

Dank @:Hupje! Lip is niet zo dik meer maar ik voel het nog wel. Geen idee hoelang zoiets duurt.

Een allergische reactie treedt vaak op na een tweede steek van een wesp, zelden bij een eerste keer
Om (bijna) zeker te weten of je wel of niet allergisch bent zou je je nog een keer moeten laten steken ~O> :P
pi_218410753
quote:

[..]

Hmm, ik dacht dat je pas bij een tweede steek allergisch kon zijn. De eerste keer wordt je gestoken en kan je lijf anti stoffen aan gaan maken. De tweede keer herkent je lijf die stof en kan het sneller anti stoffen aanmaken met een bouwtekening van de eerste keer en dus een sterkere reactie geven. Elke keer iets meer..

Zo bleek ik allergisch voor midgies, kleine k#t vliegjes. De eerste keer had ik alleen kleine stipjes net als de rest van het gezin. Nu de 3 of 4e keer jeuk ik me te barsten en heb ik dikke bulten. Terwijl de rest van het gezin nog steeds kleine bultjes heeft.
pi_218410877
Zo leer ik ook weer wat nieuws! Maar blij dat je nog leeft Mush :Y :+

Ik werd 8 jaar geleden 'opeens' allergisch voor chloor water in combinatie met zon, zoiets vreemds. Daarvoor nooit ergens last van, maar sinds die bewuste vakantie krijg ik als ik in de zomer in chloorwater zwem (in een binnenzwembad in de winter nooit ergens last van) altijd rode vochtbultjes aan beide kanten op mij zij. Ik wacht nog steeds tot het net zo plotseling verdwijnt als dat het ontstond, maar helaas was het deze vakantie weer raak. Alhoewel een stuk minder dan voorgaande jaren, maar dat heeft misschien te maken met minder zon dan voorgaande jaren :+

Vanavond nog geen muziek gehoord trouwens, het lijkt erop dat we een rustige nacht ingaan dus ik ga zo slapen O+
pi_218411010
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 21:49 schreef Butterflower het volgende:

[..]
Een allergische reactie treedt vaak op na een tweede steek van een wesp, zelden bij een eerste keer
Om (bijna) zeker te weten of je wel of niet allergisch bent zou je je nog een keer moeten laten steken ~O> :P
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 21:52 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Hmm, ik dacht dat je pas bij een tweede steek allergisch kon zijn. De eerste keer wordt je gestoken en kan je lijf anti stoffen aan gaan maken. De tweede keer herkent je lijf die stof en kan het sneller anti stoffen aanmaken met een bouwtekening van de eerste keer en dus een sterkere reactie geven. Elke keer iets meer..

Zo bleek ik allergisch voor midgies, kleine k#t vliegjes. De eerste keer had ik alleen kleine stipjes net als de rest van het gezin. Nu de 3 of 4e keer jeuk ik me te barsten en heb ik dikke bulten. Terwijl de rest van het gezin nog steeds kleine bultjes heeft.
Jaaahaha, dacht ik ervanaf te zijn en veilig voor een volgende steek... :')
Zoon zei net dat ik me dan maar thuis moet laten steken en vooral niet nog es op vakantie midden op de Maas maar ik weet nu dus precies niks :wtf: Tis voor het eerst in 53 jaar dat ik gestoken werd dus die volgende keer duurt hopelijk net zo lang :+

Das best kut van die vliegjes allergie @Deepfreeze en je doet er zo weinig tegen.
Dochter én zoon hebben dat met muggen. Worden van die huge jeukende bulten. Helemaal zo sneu als dat dan op hun gezicht is. Elephantman/woman :')

Gek is dat toch, @Schanu, dat je ook zomaar uit het niets ineens allergisch kunt worden. Hoop ik voor jou dat jouw allergie elk jaar een beetje minder wordt.
En fijn van de rust! Wat zullen jullie lekker slapen vannacht :*
If they say
pi_218411103
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 22:34 schreef Mushanga71 het volgende:
Das best kut van die vliegjes allergie @:Deepfreeze en je doet er zo weinig tegen.
Dochter én zoon hebben dat met muggen. Worden van die huge jeukende bulten. Helemaal zo sneu als dat dan op hun gezicht is. Elephantman/woman :')

Van gewone muggen heb ik gemiddeld last.
Maar het uitzicht is hier wel geweldig en in Nederland zie je die beestje verder niet. Dus ik jeuk gewoon genietend verder :P
pi_218412402
@Schanu Hebben jullie goed kunnen slapen?
pi_218412515
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 08:36 schreef Hupje het volgende:
@:Schanu Hebben jullie goed kunnen slapen?
We hebben heerlijk geslapen! O+

Mush, mijn oudste kreeg ook zulke grote muggenbulten toen ze kleiner was, op aanraden van de huisarts zijn we toen hooikoortstabletjes gaan geven en dat hielp echt. Gelukkig is zij er nu overheen gegroeid, maar wellicht helpt het ook voor jouw zoon en dochter?
pi_218412631
Inderdaad, als je bang bent voor (milde) allergische reacties is het sowieso handig om OTC antihistaminica (hooikoortstabletten dus) in de buurt te hebben. Werkt prima bij allerlei gekkigheden (ik had ooit midden in de nacht eens netelroos bijvoorbeeld :X)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218413204
Ik zat vroeger ook vreselijk onder de muggenbulten.
Inderdaad, van die dikke, harde plekken.
In het muggen-seizoen of op vakantie in bijv. Zweden, had ik er zo 20 te pakken.
Maar sinds mijn 20e ofzo geen enkele last meer. *O*
pi_218413478
Lekker blijven genieten van het uitzicht, @Deepfreeze :Y

En antihistamine, check. Die slik ikzelf al 30+ jaar dagelijks voor mijn allergie en heb altijd extra bij me vanwege de fruitallergie van zoon. Stom dat ik nooit de link met muggenbulten heb gelegd :@
Zal dat iig aan dochter doorgeven. Haar man heeft die tabletjes ook in huis vanwege hooikoorts. Weet ook niet of zij er nog zo'n last van heeft. Dus dank jullie voor deze tip :)

Denk dat ik het ergste van de wespensteek wel gehad heb. Tis minder dik en ik voel niet veel meer. Maar dat kan ook komen omdat ik gister per ongeluk 2 diclootjes naar binnen heb gewerkt :@ Pakte er één en was die ineens kwijt dus pakte een andere. Op het moment dat ik die doorslikte, besefte ik dat ik die andere al genomen had. Zal de leeftijd wel zijn :')

Fijn dat jullie ongestoord hebben kunnen slapen, @Schanu!
If they say
pi_218413634
Ik ben even een paar uurtjes alleen thuis, heerlijk! Mijn 3 blondies zijn naar de bios, voor Juul haar eerste keer.
pi_218413709
Heerlijk @exode
Bij mij houdt dat vanmiddag op, J komt dan weer thuis van vakantie (en vriend moest de afgelopen week al weer gewoon werken). Ik ben benieuwd naar alle verhalen waarmee hij thuiskomt O+
pi_218413813
Gelukkig weinig last nog mush.

Ik bestelde net nieuwe autosleutels. Moest wel bewijzen dat het mij auto is. Met een beetje geluk komen de sleutels en auto tegelijk aan in Nederland.
pi_218414121
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 11:59 schreef F_r het volgende:

Ik bestelde net nieuwe autosleutels. Moest wel bewijzen dat het mij auto is. Met een beetje geluk komen de sleutels en auto tegelijk aan in Nederland.
Hoe is het gegaan met de verzekering, heb je alles kunnen regelen?
Fijn dat de auto én sleutels iig geregeld zijn, kun je straks weer uit de voeten.
If they say
pi_218414236
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 12:30 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hoe is het gegaan met de verzekering, heb je alles kunnen regelen?
Fijn dat de auto én sleutels iig geregeld zijn, kun je straks weer uit de voeten.
Ik heb alles ingediend en moet nu dus afwachten. Ik weet al dat de sleutels niet verzekerd zijn. Dus dat is voor ons zelf. Niet erg goedkoop. Maarja het moet.
pi_218414292
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 12:48 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik heb alles ingediend en moet nu dus afwachten. Ik weet al dat de sleutels niet verzekerd zijn. Dus dat is voor ons zelf. Niet erg goedkoop. Maarja het moet.
Oeh, das wel kut dan, toch een extra kostenpost erbij. Hoop ik dat de verzekering niet al te lang wacht met de rest uitkeren. Je hebt je portie ellende wel even gehad.
If they say
pi_218414342
@mushanga, hoe is het intussen met je lip, wat een nare plek om gestoken te worden.

@exode, wat een klus, je kan ipv een dompelpomp, ook een nieuwe tuinslang (of een stuk tuinslang) kopen ;). Werkt hier met het zwembad best goed. Dit jaar staat het zwembad niet, dus dit jaar hoeft dat ding ook niet opgeruimd te worden *O*

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 22:45 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Van gewone muggen heb ik gemiddeld last.
Maar het uitzicht is hier wel geweldig en in Nederland zie je die beestje verder niet. Dus ik jeuk gewoon genietend verder :P
Je kan anti allergietabletjes nemen tegen de jeuk, zou wat kunnen helpen. En insmeren met anti mug spul, in de UK hebben ze iets dat smidge heet oid.

Ik weet niet wat ik heb vandaag, vanmorgen een kilo rijst door de garage laten vallen :{ , ik ging zwemmen en kwam er in het kleedhokje achter dat ik geen handdoek bij me had :X dus maar weer aangekleed.
Maar ik heb al wel 3 wassen aan de lijn gehangen en 1,5 daarvan alweer opgevouwen. Laatste was van vandaag zit in de machine. Dus dat ging dan wel weer goed gelukkig.

@F_r hopelijk krijgen jullie een groot deel vergoed door de verzekering :*
Fake it till you make it...
  maandag 4 augustus 2025 @ 13:02:35 #193
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218414346
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 11:59 schreef F_r het volgende:

Logisch toch. Dat je dat moet bewijzen? Wel jammer dat je ze zelf moest dokken
pi_218414355
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 13:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Logisch toch. Dat je dat moet bewijzen? Wel jammer dat je ze zelf moest dokken
Dat wel. Ik moest er alleen wel naar toe. Maar goed het komt allemaal wel goed.
pi_218414741
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 13:02 schreef Nijna het volgende:

Je kan anti allergietabletjes nemen tegen de jeuk, zou wat kunnen helpen. En insmeren met anti mug spul, in de UK hebben ze iets dat smidge heet oid.
Ik had gisteren al even in de supermarkt gekeken, maar er was alleen hooikoorts neusspray. Er is qua winkels niet zoveel in de buurt waar we zijn. Maar ik zing het wel uit zo.

Ik heb het idee dat de reisiekte pillen van zoon iets helpen voor de nachten. Maar of dat nou is vanwege de anti histamine erin, of het slaperige bij effect?
pi_218414847
quote:
@:Mushanga, hoe is het intussen met je lip, wat een nare plek om gestoken te worden.

@:exode, wat een klus, je kan ipv een dompelpomp, ook een nieuwe tuinslang (of een stuk tuinslang) kopen ;). Werkt hier met het zwembad best goed. Dit jaar staat het zwembad niet, dus dit jaar hoeft dat ding ook niet opgeruimd te worden *O*
[..]

Ik weet niet wat ik heb vandaag, vanmorgen een kilo rijst door de garage laten vallen :{ , ik ging zwemmen en kwam er in het kleedhokje achter dat ik geen handdoek bij me had :X dus maar weer aangekleed.
Maar ik heb al wel 3 wassen aan de lijn gehangen en 1,5 daarvan alweer opgevouwen. Laatste was van vandaag zit in de machine. Dus dat ging dan wel weer goed gelukkig.

@:F_r hopelijk krijgen jullie een groot deel vergoed door de verzekering :*
Je hebt duidelijk je dag vandaag niet. Morgen vast weer beter.

Ik hoop ook dat ze veel vergoeden we gaan het zien. Ik check weekje dag even mijn mail of ik al een reactie heb. Waar we zijn verzekerd heeft het ook weer ergens anders ondergebracht. De kinderen heb al deels een nieuwe garderobe mijn man een nieuw scheerapparaat en we poetsen weer even met onze oude tandenborstels
pi_218414911
quote:
@:Mushanga, hoe is het intussen met je lip, wat een nare plek om gestoken te worden.

@:exode, wat een klus, je kan ipv een dompelpomp, ook een nieuwe tuinslang (of een stuk tuinslang) kopen ;). Werkt hier met het zwembad best goed. Dit jaar staat het zwembad niet, dus dit jaar hoeft dat ding ook niet opgeruimd te worden *O*
[..]

@:F_r hopelijk krijgen jullie een groot deel vergoed door de verzekering :*
Lip gaat wel weer, voel er niet veel meer van. Was aan de binnenkant gestoken dus misschien heelt dat wel sneller. Ik zie nog wel waar ik gestoken ben want das nu een paars plekje.

Gaat ook lekker bij jou. Denk dat je vanavond geen rijst mag eten én vanmorgen niet mocht zwemmen ;) Gelukkig ging het wél goed met de was :)

Ik heb drie nachten bijgeboekt. Gewoon, omdat dat kan :D Nu gaan we vrijdag pas terug, dwz, als kleinzoon nummer 2 zich niet eerder aandient want dan moeten we alsnog eerder weg.
Had ik wel al treintickets geboekt voor morgen, want flinke korting dus treinen we daarmee naar de outlet in Roermond. Mazzel dat dat station op dezelfde route ligt :D
If they say
pi_218414932
@mushanga allergie bouw je op. Al was mijn eerste wespensteek al vrij heftig dat is echt een week dik gebleven. En na de 3e wespensteek kon ik naar de huisarts mijn pols was 2x zo dik en rood. Na mijn vakantie in India ben ik ook heel allergisch voor muggenbeten. Ze worden heel dik rood en daarna blauw en paars ik neem dus maar een paar doosje antihistamine mee naar Zuid-Afrika.
pi_218415200
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 14:17 schreef F_r het volgende:
@:mushanga allergie bouw je op. Al was mijn eerste wespensteek al vrij heftig dat is echt een week dik gebleven. En na de 3e wespensteek kon ik naar de huisarts mijn pols was 2x zo dik en rood. Na mijn vakantie in India ben ik ook heel allergisch voor muggenbeten. Ze worden heel dik rood en daarna blauw en paars ik neem dus maar een paar doosje antihistamine mee naar Zuid-Afrika.
Oef, dan heb je best wel een heftige reactie op steken :{ Helemaal in dat soort contreien wil je écht niet gestoken worden.

Herinnerde me net, ik ben als peuter een keer gestoken en ik dacht dat mijn moeder later zei dat dat door een bij was. Was in de supermarkt en ik vraag me nu af of dat niet ook een wesp is geweest want wat doet een bij bij de supermarkt? Wespen snap ik nog, maar een bij? Kan het niet meer navragen, helaas.
Dochter had toen wél al een behoorlijke reactie na de eerste steek, die heeft een tijdje met een epipen op zak gelopen, tot die over de datum was.

Het enge vind ik, dat je keel hiervan kan opzwellen. Wat ik ook eng vind, is dat ik s'avonds pas las op google, dat als je in je mond wordt gestoken, onmiddellijk een arts moet raadplegen. Deze was dus aan de binnenkant van mn lip :')
If they say
pi_218415707
Verloofde is een keer door een hommel gestoken, dat is geen aanrader.
B had in 1 nacht meerdere wespensteken door het wespennest in zijn plafond. Die jongen heeft echt een fobie voor wespen opgelopen.

Ik ben pas geleden door een horzel gestoken, ik was vergeten hoe vervelend die bulten zijn, in mijn knieholte ook nog. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')