Overstappen op de Ourthe en je vaart er vlak langs.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:14 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jammer dat we met een boot zijn![]()
Hoe gaat het me je nieuwe huisje, al klaar met alles?
We zitten nu op een bankje voor de boot, in de schaduw én uit de drukte.
Veel plezier @:Troel!
Zit op een boottocht vanuit Maastricht. Wie weet als ik ooit iemand met een klein bootje weetquote:Op zondag 3 augustus 2025 13:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Overstappen op de Ourthe en je vaart er vlak langs.
Hopelijk geen rip aan de nabestaandenquote:Op zondag 3 augustus 2025 16:23 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zit op een boottocht vanuit Maastricht. Wie weet als ik ooit iemand met een klein bootje weet![]()
Nam een hap van mn ijsje, voelde een prik die stomme kutwesp zat bewusteloos op mijn ijsje. Ben dus gestoken in mn lipen omdat ik nooit eerder gestoken ben en dus niet weet of ik allergisch ben, is dat niet handig. Midden op de Maas
Heb wel een prutlip
![]()
Dus, misschien is dit mijn laatste post. Het was gezellig met jullie, dank daarvoor
Je reed je hand blauw?quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:06 schreef Troel het volgende:
Herstel: tijdens de dingen aan de kant laten zetten kwam ik wat punten tegen die ik toch schoongemaakt heb. En ben er best boos/teleurgesteld/verdrietig om, want het waren dingen die gewoon goed toegankelijk waren en gewoon door de hulp gedaan zouden moeten worden (lampenkap afstoffen en de plint meenemen bij het stofzuigen e.d.). Het is niet dat er de tijd niet voor is ofzo. En ik reed net mijn hand blauw omdat ik de deur te krap nam.
Oh nee toch. Knuffel.quote:Op zondag 3 augustus 2025 16:23 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zit op een boottocht vanuit Maastricht. Wie weet als ik ooit iemand met een klein bootje weet![]()
Nam een hap van mn ijsje, voelde een prik die stomme kutwesp zat bewusteloos op mijn ijsje. Ben dus gestoken in mn lipen omdat ik nooit eerder gestoken ben en dus niet weet of ik allergisch ben, is dat niet handig. Midden op de Maas
Heb wel een prutlip
![]()
Dus, misschien is dit mijn laatste post. Het was gezellig met jullie, dank daarvoor
Je had je vliegenmepper niet mee?quote:Op zondag 3 augustus 2025 16:23 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Heb wel een prutlip
![]()
Die gaat voortaan dus mooi mee hequote:Op zondag 3 augustus 2025 17:07 schreef vencodark het volgende:
[..]
Je had je vliegenmepper niet mee?![]()
Wel vervelend natuurlijk, wespensteek is nasty!
Ik was nog aan het overwegen of het de komende dagen nog de moeite waard wordt om ons Intex zwembad met pomp op te zetten. Maar als ik dit dan lees, dan denk ik, neuh, zo veel kunnen we er toch niet meer in en het is wel héél veel werkquote:Op zondag 3 augustus 2025 17:15 schreef exode het volgende:
Maar goed die jacuzzi, die heb ik dus met dezelfde gieter leeggemaakt, de gieter is 10 liter de jacuzzi 1100 liter.
Wij zitten heel erg in twijfel om met na de vakantie nog op te zetten. Als in zo hoor wat het weer in NL is denk ik dat het zwembad dit jaar lekker in de doos blijft.quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:20 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik was nog aan het overwegen of het de komende dagen nog de moeite waard wordt om ons Intex zwembad met pomp op te zetten. Maar als ik dit dan lees, dan denk ik, neuh, zo veel kunnen we er toch niet meer in en het is wel héél veel werk![]()
Dus ik denk dat we het doen met ons kleine zwembad als J daar zin in heeft.
Morgen komt J terug van vakantie![]()
@:Nijna Gefeliciteerd!
@:Mushanga71 Als je niet allergisch bent, doet het fiks zeer en ziet het er niet uit, maar gaat het wel weer over. Sterkte!
Vliegenmepper ✅quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:12 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Die gaat voortaan dus mooi mee he![]()
Ik leef nog, btw. Lip is aan één kant dik. Lijkt wel een mislukte botoxbehandelingen het doet auw
Jouw buren zijn zo gek nog niet. 😇quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:23 schreef exode het volgende:
Onze buren verklaarden ons voor gek dat we hem uberhaupt leegmaakten maar ik laat dat water toch niet 2,5 week in dat ding zitten. Dat wordt 1 grote schimmelbende. Pomp is al losgekoppeld dus het is stilstaand water.
Nu dus schoon en als we thuiskomen hoeft ie alleen nog gevuld te worden (wie weet weer met de gieter) en we kunnen weer genieten.
En ach, het is een goede workout en we hadden verder geen plannen vandaag.
Wij hebben zo'n frame bad en durven dat nooit te laten staan als we op vakantie gaan. In de praktijk betekent dat dus dat we het al vroeg opzetten als het mooi weer is en dan afbreken net voor de zomervakantie, óf het opzetten zodra we eind juli terug zijn van vakantie, tot begin/half september.quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:23 schreef exode het volgende:
Onze buren verklaarden ons voor gek dat we hem uberhaupt leegmaakten maar ik laat dat water toch niet 2,5 week in dat ding zitten. Dat wordt 1 grote schimmelbende. Pomp is al losgekoppeld dus het is stilstaand water.
Ha wij doen het juist andersom, het ding staat nu vol water dat vast groen is als we terugkomen, en dán ga ik 'm schoonmaken en opnieuw vullen. Met inderdaad de dompelpomp en een slang naar de regenpijpquote:Op zondag 3 augustus 2025 17:23 schreef exode het volgende:
Nu dus schoon en als we thuiskomen hoeft ie alleen nog gevuld te worden (wie weet weer met de gieter) en we kunnen weer genieten.
En ach, het is een goede workout en we hadden verder geen plannen vandaag.
Eerste keer dat ons zwembad leeg moest heb ik het gewoon laten liggen zodra het niet meer vanzelf ging en heb eerst een dompelpomp gekocht.quote:Op zondag 3 augustus 2025 17:15 schreef exode het volgende:
Auch Mush, nare plek om gestoken te worden! Even koelen.
Shanu, hopelijk minder (nou ja gewoon GEEN) last vanavond! Dat is echt een domper voor de vakantievreugde.
Ik heb me vandaag flink in het zweet gewerkt, we gingen de jacuzzi leegmaken en schoonmaken maar ons geniale idee van de tuinslang aan de wateruitlaat van de jacuzzi koppelen werkte niet. Onze tuinslang bleek hartstikke lekDing is ook al heel oud en ligt altijd buiten dus best wel onze schuld. Ik gebruik dat ding ook nooit, altijd ydillisch met mijn gieter.
Maar goed die jacuzzi, die heb ik dus met dezelfde gieter leeggemaakt, de gieter is 10 liter de jacuzzi 1100 liter. Dus ja deze dwaas heeft die gieter 110 keer gevuld met jacuzzi water en in de regenpijp afgevoerd. Daarna het deksel, de wanden en de bodem geschrobt. Echt, ik wilde morgenochtend sporten maar ik denk dat ik mijn bed amper uit kan komen.
Note to myself: dompelpomp kopen voor de volgende keer.
Wij zijn niet zo lang weg naar ik verwacht dat ons bad gewoon nog ok is als we thuis komen. Chloordrijver erin, pomp op tijdklok. Zou wel even goed moeten gaan.quote:Op zondag 3 augustus 2025 18:12 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ha wij doen het juist andersom, het ding staat nu vol water dat vast groen is als we terugkomen, en dán ga ik 'm schoonmaken en opnieuw vullen. Met inderdaad de dompelpomp en een slang naar de regenpijpSlimme aankoop
Fijn dat het goed gegaan is!quote:Op zondag 3 augustus 2025 19:45 schreef Mushanga71 het volgende:
Still alive![]()
Tis nu 3 uur geleden dus denk niet dat ik dan nog een allergische reactie kan krijgen? Fijn dan om te weten dat ik niet allergisch ben, al had ik dat liever niet op deze manier geweten![]()
Zoon ging boba tea halen, waar hij het altijd haalt en daar heeft hij extra ijsblokjes gevraagd en gekregen. Zat hij aan de tea en ik met een ijsblokje op een rietje tegen mn lip. Het heeft wel geholpen dus dank voor de tip exode![]()
En ik zou sporten morgen lekker skippen, je hebt vandaag wel genoeg spiermassa gekweekt![]()
Dank @:Hupje! Lip is niet zo dik meer maar ik voel het nog wel. Geen idee hoelang zoiets duurt.
Zoon sloeg daarstraks trouwens een andere wesp knock-out. Met een dik rietje. Ik hoorde plok en toen was de wesp...geen idee waar. Was goed gemikt iig
Een allergische reactie treedt vaak op na een tweede steek van een wesp, zelden bij een eerste keerquote:Op zondag 3 augustus 2025 19:45 schreef Mushanga71 het volgende:
Still alive![]()
Tis nu 3 uur geleden dus denk niet dat ik dan nog een allergische reactie kan krijgen? Fijn dan om te weten dat ik niet allergisch ben, al had ik dat liever niet op deze manier geweten![]()
Zoon ging boba tea halen, waar hij het altijd haalt en daar heeft hij extra ijsblokjes gevraagd en gekregen. Zat hij aan de tea en ik met een ijsblokje op een rietje tegen mn lip. Het heeft wel geholpen dus dank voor de tip exode![]()
En ik zou sporten morgen lekker skippen, je hebt vandaag wel genoeg spiermassa gekweekt![]()
Dank @:Hupje! Lip is niet zo dik meer maar ik voel het nog wel. Geen idee hoelang zoiets duurt.
Zoon sloeg daarstraks trouwens een andere wesp knock-out. Met een dik rietje. Ik hoorde plok en toen was de wesp...geen idee waar. Was goed gemikt iig
Hmm, ik dacht dat je pas bij een tweede steek allergisch kon zijn. De eerste keer wordt je gestoken en kan je lijf anti stoffen aan gaan maken. De tweede keer herkent je lijf die stof en kan het sneller anti stoffen aanmaken met een bouwtekening van de eerste keer en dus een sterkere reactie geven. Elke keer iets meer..quote:Op zondag 3 augustus 2025 16:23 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Heb wel een prutlip
![]()
quote:Op zondag 3 augustus 2025 21:49 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Een allergische reactie treedt vaak op na een tweede steek van een wesp, zelden bij een eerste keer
Om (bijna) zeker te weten of je wel of niet allergisch bent zou je je nog een keer moeten laten steken![]()
Jaaahaha, dacht ik ervanaf te zijn en veilig voor een volgende steek...quote:Op zondag 3 augustus 2025 21:52 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hmm, ik dacht dat je pas bij een tweede steek allergisch kon zijn. De eerste keer wordt je gestoken en kan je lijf anti stoffen aan gaan maken. De tweede keer herkent je lijf die stof en kan het sneller anti stoffen aanmaken met een bouwtekening van de eerste keer en dus een sterkere reactie geven. Elke keer iets meer..
Zo bleek ik allergisch voor midgies, kleine k#t vliegjes. De eerste keer had ik alleen kleine stipjes net als de rest van het gezin. Nu de 3 of 4e keer jeuk ik me te barsten en heb ik dikke bulten. Terwijl de rest van het gezin nog steeds kleine bultjes heeft.
Van gewone muggen heb ik gemiddeld last.quote:Op zondag 3 augustus 2025 22:34 schreef Mushanga71 het volgende:
Das best kut van die vliegjes allergie @:Deepfreeze en je doet er zo weinig tegen.
Dochter én zoon hebben dat met muggen. Worden van die huge jeukende bulten. Helemaal zo sneu als dat dan op hun gezicht is. Elephantman/woman![]()
We hebben heerlijk geslapen!quote:Op maandag 4 augustus 2025 08:36 schreef Hupje het volgende:
@:Schanu Hebben jullie goed kunnen slapen?
Hoe is het gegaan met de verzekering, heb je alles kunnen regelen?quote:Op maandag 4 augustus 2025 11:59 schreef F_r het volgende:
Gelukkig weinig last nog mush.
Ik bestelde net nieuwe autosleutels. Moest wel bewijzen dat het mij auto is. Met een beetje geluk komen de sleutels en auto tegelijk aan in Nederland.
Ik heb alles ingediend en moet nu dus afwachten. Ik weet al dat de sleutels niet verzekerd zijn. Dus dat is voor ons zelf. Niet erg goedkoop. Maarja het moet.quote:Op maandag 4 augustus 2025 12:30 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hoe is het gegaan met de verzekering, heb je alles kunnen regelen?
Fijn dat de auto én sleutels iig geregeld zijn, kun je straks weer uit de voeten.
Oeh, das wel kut dan, toch een extra kostenpost erbij. Hoop ik dat de verzekering niet al te lang wacht met de rest uitkeren. Je hebt je portie ellende wel even gehad.quote:Op maandag 4 augustus 2025 12:48 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik heb alles ingediend en moet nu dus afwachten. Ik weet al dat de sleutels niet verzekerd zijn. Dus dat is voor ons zelf. Niet erg goedkoop. Maarja het moet.
Je kan anti allergietabletjes nemen tegen de jeuk, zou wat kunnen helpen. En insmeren met anti mug spul, in de UK hebben ze iets dat smidge heet oid.quote:Op zondag 3 augustus 2025 22:45 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Van gewone muggen heb ik gemiddeld last.
Maar het uitzicht is hier wel geweldig en in Nederland zie je die beestje verder niet. Dus ik jeuk gewoon genietend verder
Logisch toch. Dat je dat moet bewijzen? Wel jammer dat je ze zelf moest dokkenquote:Op maandag 4 augustus 2025 11:59 schreef F_r het volgende:
Gelukkig weinig last nog mush.
Ik bestelde net nieuwe autosleutels. Moest wel bewijzen dat het mij auto is. Met een beetje geluk komen de sleutels en auto tegelijk aan in Nederland.
Dat wel. Ik moest er alleen wel naar toe. Maar goed het komt allemaal wel goed.quote:Op maandag 4 augustus 2025 13:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Logisch toch. Dat je dat moet bewijzen? Wel jammer dat je ze zelf moest dokken
Ik had gisteren al even in de supermarkt gekeken, maar er was alleen hooikoorts neusspray. Er is qua winkels niet zoveel in de buurt waar we zijn. Maar ik zing het wel uit zo.quote:Op maandag 4 augustus 2025 13:02 schreef Nijna het volgende:
Je kan anti allergietabletjes nemen tegen de jeuk, zou wat kunnen helpen. En insmeren met anti mug spul, in de UK hebben ze iets dat smidge heet oid.
Je hebt duidelijk je dag vandaag niet. Morgen vast weer beter.quote:Op maandag 4 augustus 2025 13:02 schreef Nijna het volgende:
@:Mushanga, hoe is het intussen met je lip, wat een nare plek om gestoken te worden.
@:exode, wat een klus, je kan ipv een dompelpomp, ook een nieuwe tuinslang (of een stuk tuinslang) kopen. Werkt hier met het zwembad best goed. Dit jaar staat het zwembad niet, dus dit jaar hoeft dat ding ook niet opgeruimd te worden
[..]
Je kan anti allergietabletjes nemen tegen de jeuk, zou wat kunnen helpen. En insmeren met anti mug spul, in de UK hebben ze iets dat smidge heet oid.
Ik weet niet wat ik heb vandaag, vanmorgen een kilo rijst door de garage laten vallen, ik ging zwemmen en kwam er in het kleedhokje achter dat ik geen handdoek bij me had
dus maar weer aangekleed.
Maar ik heb al wel 3 wassen aan de lijn gehangen en 1,5 daarvan alweer opgevouwen. Laatste was van vandaag zit in de machine. Dus dat ging dan wel weer goed gelukkig.
@:F_r hopelijk krijgen jullie een groot deel vergoed door de verzekering![]()
Lip gaat wel weer, voel er niet veel meer van. Was aan de binnenkant gestoken dus misschien heelt dat wel sneller. Ik zie nog wel waar ik gestoken ben want das nu een paars plekje.quote:Op maandag 4 augustus 2025 13:02 schreef Nijna het volgende:
@:Mushanga, hoe is het intussen met je lip, wat een nare plek om gestoken te worden.
@:exode, wat een klus, je kan ipv een dompelpomp, ook een nieuwe tuinslang (of een stuk tuinslang) kopen. Werkt hier met het zwembad best goed. Dit jaar staat het zwembad niet, dus dit jaar hoeft dat ding ook niet opgeruimd te worden
[..]
Ik weet niet wat ik heb vandaag, vanmorgen een kilo rijst door de garage laten vallen, ik ging zwemmen en kwam er in het kleedhokje achter dat ik geen handdoek bij me had
dus maar weer aangekleed.
Maar ik heb al wel 3 wassen aan de lijn gehangen en 1,5 daarvan alweer opgevouwen. Laatste was van vandaag zit in de machine. Dus dat ging dan wel weer goed gelukkig.
@:F_r hopelijk krijgen jullie een groot deel vergoed door de verzekering![]()
Oef, dan heb je best wel een heftige reactie op stekenquote:Op maandag 4 augustus 2025 14:17 schreef F_r het volgende:
@:mushanga allergie bouw je op. Al was mijn eerste wespensteek al vrij heftig dat is echt een week dik gebleven. En na de 3e wespensteek kon ik naar de huisarts mijn pols was 2x zo dik en rood. Na mijn vakantie in India ben ik ook heel allergisch voor muggenbeten. Ze worden heel dik rood en daarna blauw en paars ik neem dus maar een paar doosje antihistamine mee naar Zuid-Afrika.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |