Toen ik lang geleden voor de oudste ooit bij de huisarts was voor hevige reisziekte en de standaard primatour bij hem niets deed. Gaf de huisarts aan dat de meeste reispilletjes in eerste instantie ontwikkeld waren als medicatie tegen hooikoorts, maar ze daar uiteindelijk voor uit de handel genomen zijn vanwege het risico op slaperigheid (en ondertussen er een alternatief voor was). Maar ze bleken ook te werken tegen reisziekte. Dit ging in ieder geval om de suprimal tabletjes. Maar ook voor andere merken al heb ik geen idee welke nog meer.quote:Op maandag 4 augustus 2025 13:50 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de reisiekte pillen van zoon iets helpen voor de nachten. Maar of dat nou is vanwege de anti histamine erin, of het slaperige bij effect?
Misschien helpt het om te weten dat op thuisarts dit advies specifiek staat als je in je tong of keel gestoken bent, niet algemeen in je mondquote:Op maandag 4 augustus 2025 14:32 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oef, dan heb je best wel een heftige reactie op stekenHelemaal in dat soort contreien wil je écht niet gestoken worden.
Herinnerde me net, ik ben als peuter een keer gestoken en ik dacht dat mijn moeder later zei dat dat door een bij was. Was in de supermarkt en ik vraag me nu af of dat niet ook een wesp is geweest want wat doet een bij bij de supermarkt? Wespen snap ik nog, maar een bij? Kan het niet meer navragen, helaas.
Dochter had toen wél al een behoorlijke reactie na de eerste steek, die heeft een tijdje met een epipen op zak gelopen, tot die over de datum was.
Het enge vind ik, dat je keel hiervan kan opzwellen. Wat ik ook eng vind, is dat ik s'avonds pas las op google, dat als je in je mond wordt gestoken, onmiddellijk een arts moet raadplegen. Deze was dus aan de binnenkant van mn lip
Hoe is het met jullie hond?quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:57 schreef amaranta het volgende:
Ik was laatst niet gestoken door een wesp in mn oor. Kwam ik goed weg daar.
Ja, nou, ik googlede op wespensteek binnenkant lip en kreeg dit:quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:26 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Misschien helpt het om te weten dat op thuisarts dit advies specifiek staat als je in je tong of keel gestoken bent, niet algemeen in je mond
https://www.thuisarts.nl/(...)gestoken-door-insect
Oh ik geloof direct dat Google dat onderscheid niet maakte - maar omdat je aangaf dat je dat eng vond, dacht ik misschien helpt het om te weten dat dat dus niet overal zo breed staatquote:Op maandag 4 augustus 2025 22:54 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ja, nou, ik googlede op wespensteek binnenkant lip en kreeg dit:
Een wespensteek in de binnenkant van de lip is potentieel gevaarlijk en vereist directe medische aandacht. Bel direct 112, vooral als de persoon moeite heeft met ademhalen of slikken, of als er tekenen zijn van een allergische reactie (huiduitslag, zwelling, kortademigheid). Zolang de hulp onderweg is, kan de persoon op een ijsblokje zuigen om de zwelling te verminderen.
Tis maar goed dat ik niet hysterisch ben aangelegd![]()
En, hoe smaakte de kip, Venco?
Wij komen net van de film, Fantastic 4. En die was gaaaf. En dat had ik eigenlijk niet verwacht
Dat is niet lekker thuis komen en nu ook nog drukke dagen... trek je dat of zou je voor een volgende keer misschien beter een dag vrij kunnen houden om eerst wat op adem te komen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 08:26 schreef Tink89 het volgende:
Wat een gezeik met dat aanrecht!
Fijn dat de nachten nu rustig zijn op de camping. Lekker kunnen slapen doet zo veel voor hoe je je voelt.
Mush, veel plezier in Roermond. Ik woon op fietsafstand, zal even naar je zwaaien.
En verder beterschap en rust en fijne vakantie en een knuffel voor iedereen die dat nodig hebben.
Wij zijn terug van castlefest en ik vind de landing thuis - zoals altijd - ingewikkeld. Het voelt daar zo ontzettend als thuis en ik als mezelf... En toen kwamen we zondagavond thuis, was het huis volledig ontploft (ik kon door de woonkamer niet meer lopen door het speelgoed overal), waren de kinderen onwijs vervelend, stond de afwas overal en wilde ik echt niet terug naar life as we know it. En dus neem ik mee weer voor: minder schermen, minder spullen, ruimte maken voor een atelier, meer naar buiten en minder in m'n hoofd... Nu nog even in de praktijk brengen.
En we hadden m'n moeder beloofd dat ze onze caravan mocht lenen, dus gisteren de caravan weggebracht en opgebouwd en de kinderen daar gelaten voor een nachtje logeren. Vandaag vrienden helpen verhuizen en dan de kinderen weer ophalen.
Jaa, google he, is niet altijd betrouwbaarquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oh ik geloof direct dat Google dat onderscheid niet maakte - maar omdat je aangaf dat je dat eng vond, dacht ik misschien helpt het om te weten dat dat dus niet overal zo breed staat. Dat is ook precies waarom ik probeer alleen op thuisarts te kijken en niet te Googlen, want ik ben wel hysterisch aangelegd
![]()
De vakantie verder wel geslaagd dus? Mooi dat de film leuker was dan verwacht!
@:Tink89dat is geen fijne thuiskomst inderdaad
Welk boek ben je aan t lezen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:28 schreef hilliebillie het volgende:
Ik ben deze vakantie zelfs weer eens aan een boek begonnen. Gekregen van dochter voor Moederdag, dus hij lag er al even. Heb gisteren via vinted ook de twee andere (wel eerdere) delen van de serie besteld. Maar het is maar weer de vraag of ik er de tijd voor kan nemen om ze allemaal te lezen (alhoewel man een nieuw spel op de PlayStation heeft, dan beginnen we in de avond wel wat later met onze serie te kijken, kan ik er voor nog lezen)
Wat fijn schanu dat deze vakantiepark zo goed bevalt, ook voor de oudste!
De drie zussen, Olivia’s geheim van Muna Shehadi.quote:
Zet m op t lijstje.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:50 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
De drie zussen, Olivia’s geheim van Muna Shehadi.
Leest lekker weg. Maar is dus al het derde en laatste deel van de serie. Dus hopelijk zijn deel 1 en 2 wel nog ‘spannend’ genoeg en weet ik niet al te veel.
Dat of een luisterboek opquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:56 schreef vencodark het volgende:
Als ik echt opzie tegen huishouden (ook simpele afwas en opruim-dingen), doe ik vaak 1 dopje in om muziek te luisteren.
Knap ik echt heel erg van op.![]()
Van de week alle kamers boven gedaan en vooral mijn dochters kamer goed uitgemest.
Vandaag gaat er een grote tas kleuter-boekjes naar het goede doel.
En jouw hond?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:27 schreef F_r het volgende:
Fijne vakantie exode even zonder gezeur van een aanrechtblad
hillie raar zo'n schuddend bed staat er niks in de buurtapp hier komen dat soort vragen dan voorbij.
@:oh-oh hoe is het met je? en met je beestenbende?
Hoe laat moet hij nu naar bed?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:32 schreef hilliebillie het volgende:
Dat is dan wel weer jammer venco!
Zo waren wij me de oudste aan het brainstormen wat we hem zouden geven voor z’n verjaardag en wat hij zou willen. En hij wilde steeds maar niets. Niets materialistisch in ieder geval. Het kwam er op neer dat hij een ‘fatsoenlijke bedtijd’ wilde.
Dus we hebben maar eens over ons hard gestreken en de bedtijd wat verder naar boven opgeschroefd.
(Met wel de mededeling er bij dat hij dan ook echt meer tijd op een dag heeft voor huiswerk en leerwerk)
Normaal doen we elke verjaardag de bedtijd een kwartier later. Nu een stukje meer. En bij de jongste dan een half uur er bij om het nog een klein beetje in verhouding te trekken
Toen hij 13 was om 21.00 (mocht wel nog een half uur lezen (of leren) maar lezen doet hij al lang niet meer)quote:
Hier gaat het goed na de afspraak (lees dreigement) dat ze normaal moeten doen tegen elkaar omdat de schermtijd anders voor onbepaalde tijd naar 0 gaat op alle schermen. Ik klop het even af, met nog een halve week samen te gaan en de kinderen daarna nog een week met z’n tweeen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ben ik de enige die al klaar is met de zomervakantie?Mijn duo heeft er een levensmissie van gemaakt om elkaar zoveel mogelijk dwars te zitten en zoveel mogelijk ruzie te maken...
Nog 3.5 week 😜
Vandaag goed nieuws gekregen, de chemo is goed aangeslagen bij mijn vader, de tumoren zijn 2/3e gekrompenDe chemo doet dus zijn werk!
Verstandig.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:59 schreef exode het volgende:
Het aanrecht....
Gisteren einde middag kwam de eigenaresse en een hele technische mevrouw van de keukenleverancier/frontjes maak bedrijf nog langs.
Ze belden dat ze van de leverancier van het werkblad begrepen dat de vlekken met thinner wel weg zouden krijgen. Ik zei meteen dat ik er niets van geloofde. Dus ze kwamen langs, hebben een half uur gepoetst en nou....je gelooft het niet, vlekken zitten er nog.
Het is een heel verhaal want ze zijn een uur gebleven en het was een prettig en oprecht gesprek. Ik merkte aan alles dat zij dit nog nooit zo hebben meegemaakt. Ik kan het iig waarderen dat ze langskwamen en open het gesprek aan gingen.
En nu? Nou ja dat wordt zeer waarschijnlijk een nieuw blad, maar ik ga het deze vakantie laten bezinken want ik heb niet bepaald meer vertrouwen in de aanrechtmannetjes.
Ik ga er vanuit dat de oudste zich ook wel terug trekt op z’n kamer hoor het laatste uur voor hij naar bed gaat, of dat hij gaat gamen. Maar zou het ook niet fijn vinden als we tot aan z’n bedtijd helemaal geen tijd met z’n tweeën meer hebben om een serietje te kijken of zo. Dus de tv claimen door hem dat gaat hem niet worden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:01 schreef Kyara het volgende:
Hier hebben ze juist minder slaap nodig. Dus hier is het 21.30 uur. En in het weekend en vakanties wordt het meestal 22.00 uur. Later trek ik niet want ik heb ook echt even wat tijd voor mezelf nodig. Met name mijn meiden hebben toch nog wel wat "begeleiding" nodig bij het naar bed gaan dus daar ben je dan toch nog druk mee. En ze zijn dan zelf ook druk terwijl ik al klaar ben met de dag zeg maar. Geen fijne combinatie.
Lief dat je het vraagt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:20 schreef Amsel het volgende:
@:F_r Ik las net pas in het vorige topic wat jullie is overkomen op vakantie, wat een ellende! Los van het regelwerk, hoe zijn jullie er nu onder?
Mijn man vindt pods ideaal ze zijn ook wel makkelijk maar voor travel kleding niet geschikt ik koop ze daarom niet meer. Geen idee van de geur trouwens ik heb ook geen gewone ariel staan. Ik zou dus ook ruiken in de winkel.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:05 schreef Hupje het volgende:
Weet iemand of het wasmiddel van Ariel net zo ruikt als hun 4 in 1 waspods?
Vriend vond de was lekker ruiken met die pods, maar ik vind het veel te veel wasmiddel per was (en die pods zijn duur).
Suppen? Een museumquote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:26 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb het idee dat de Ariël vloeibaar wat sterker ruikt als de pods (gebruik meestal de pods maar toevallig afgelopen week een keer de vloeibaar voor mn beddengoed omdat ik die ooit in een of ander pakket nog bijgekregen had).
Overigens vind ik de wasmiddeldoekjes van de Jumbo ook wel fijn ruiken (en goedkoop).
Over de jeugd bezig houden in de vakantie gesproken. We lopen er hier een beetje tegenaan dat we de laatste paar dagen van de vakantie niet meer weten wat te gaan doen (en aangezien we niet weg geweest zijn en al best wat dagen niks gedaan hebben (vooral de afgelopen dagen) willen we toch nog wel wat doen ipv bankhangen).
Dierentuin, een stad, strand, escaperooms hebben we al gedaan. En man houdt niet van zwemmen of pretpark (dus zwemmen mogen ze volgende week met mij mee als ik ga werken).
En straks gaan we kanoën.
Dus we moeten nog eens even brainstormen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
quote:Op donderdag 7 augustus 2025 13:22 schreef PoesInDoos het volgende:
Attentie attentie, het is alweer 7 augustus, dus bij deze;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik blijf erbij: die sfeer van vroeger met spanning dat het bijna zover was, is al heel lang weg.
Ok, dat komt ook door het opgroeien maar dit helpt ook niet.![]()
quote:Op donderdag 7 augustus 2025 13:22 schreef PoesInDoos het volgende:
Attentie attentie, het is alweer 7 augustus, dus bij deze;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zwangerschapscraving die ein-de-lijk vervuld kan worden hahaha.
Nu wil ik het ook weten?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:50 schreef vencodark het volgende:
Ik ben zo vrij geweest je postgeschiedenis efficiënt door te spitten.![]()
November uitgerekend, got it.
quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:45 schreef vencodark het volgende:
Hoeveelste baby is dit nou?
Ik dacht dat je allang bevallen was? Gaat de tijd zo snel dat er een nieuw op komst is of zit ik in een totaal andere tijdzone?
Aah, nog even doorknabbelen op die pepernootjes.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 15:00 schreef Bami het volgende:
[..]Tweede kind. Officiële uitgerekende datum is 31-10, dus we gaan zien of het een november of oktober baby wordt.
Gefeliciteerd, dan wordt het een schorpioentjequote:Op donderdag 7 augustus 2025 15:00 schreef Bami het volgende:
[..]Tweede kind. Officiële uitgerekende datum is 31-10, dus we gaan zien of het een november of oktober baby wordt.
Zo herkenbaar ditquote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:45 schreef vencodark het volgende:
Hoeveelste baby is dit nou?
Ik dacht dat je allang bevallen was? Gaat de tijd zo snel dat er een nieuw op komst is of zit ik in een totaal andere tijdzone?
Hoe oud is je 1e dan?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 15:00 schreef Bami het volgende:
Aangenomen dat baby 2 zich een beetje aan de planning houdt is de oudste dan net een maand geleden 3 geworden.quote:
Ha goed om te weten. Geen idee wat het sterrenbeeld van de oudste is.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:06 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, dan wordt het een schorpioentje
Ja kut, Sjonnie is gisteren overleden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:27 schreef F_r het volgende:
Fijne vakantie exode even zonder gezeur van een aanrechtblad
hillie raar zo'n schuddend bed staat er niks in de buurtapp hier komen dat soort vragen dan voorbij.
@:oh-oh hoe is het met je? en met je beestenbende?
Jeetje, sterkte!quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:09 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja kut, Sjonnie is gisteren overleden.
Niet bijgelezen, ga ik ook niet doen, sorry!
Oh lieverd heel veel sterkte. Je Johnny is over de regenboogbrug gegaanquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:09 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Sterktequote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:09 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Sterktequote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:09 schreef oh-oh het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 12:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Sterkte Oh-Oh
Ik wist dat kanker een rollercoaster kon zijn maar in 1week goed nieuws krijgen en toch ook weer helemaal kut is best kak!Wat een ellende, sterkte voor jou en je vaderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |