abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218716459
Maar weer eens een lijstje posten

O: smoothie met banaan, spinazie en kokoswater
L: pastasalade met feta, rode ui, en bonenmix
D: enchiladas met zoete aardappel, maïs en paprika
T: Alpro lime met blokjes mango
pi_218720838
En lekker saai nog een keer precies hetzelfde lijstje
pi_218720882
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 10:42 schreef Sarabi het volgende:
En lekker saai nog een keer precies hetzelfde lijstje
Ach maakt het wel gemakkelijk toch.

Hier momenteel op vakantie (Japan). Probeer balans te vinden tussen genieten van al het eten en toch beetje gezond blijven doen. Scheelt dat Japanse keuken gelukkig wel al wat gezonder is. Gewoon beetje wegblijven van al het tempura spul enzo.
pi_218723595
Ik blijf nog even op de ozempic trein. Ruim 15 kilo sinds begin april ofzo. Het blijft een wonderlijk middel. Ook wel wat gedoe, want nu moet ik juist opletten dat ik wél eet en dat ik (iig ook wat/) de goede dingen eet. Vandaag heb ik om half 3 ofzo ontbeten :') Dit combineer ik dan met wat later avondeten.

Ook gedoe omdat ik zo mn hele maag kan vullen met poeders en pillen en dingen als yakult :') Mn ontbijt is eigenlijk standaard een bak yoghurt met proteine en lijnzaad, 2 soorten fruit en een hand notenmix met gezonde zeut er door. Afhankelijk van de ruimte die ik voel dan nog wat muesli erdoor. Avondmaaltijd is afhankelijk van de rest van mn plannen. Wat meer als ik niks eet/drink tussendoor, wat minder als ik een terrasje pak of iets anders met een-mens-moet-ook-leven-calorietjes erin. Dan ergens op de dag een horrorglas met zowel collageen als electrolieten mix en een hand vitaminepilen :')

Wat ik heel erg chill vind is dat zelfs wanneer ik vind dat een keertje echt naar de getver gaan echt wel moet kunnen, ik dan vanzelf tegen een soort grens oploop. Ik krijg op een gegeven moment gewoon echt niets meer weg. Geen bitterbal, maar ook geen alcohol. Geen eens water. (tegelijkertijd ook een nadeel, maar ach :') )

Nadeel: kakken. Of niet kakken eigenlijk :'). Ik heb nu met alle zadenpittenpoeders etc. een punt bereik waarop mn kaka niet meer pijnlijk is, maar alleen enorm. Na 5 dagen niet kakken :'). Ik zat nooit op dagelijks of vaker per dag, maar dit is wel erg extreem :9~ Ik overweeg een poop knife aan te schaffen.

Nog een nadeel: DUUR. Al moet ik ook eerlijk bekennen dat met alle drankjes en bitterballen die ik niet bestel en het feit dat ik 2 tot 3 avonden kan eten van uitetenmaaltjes, heft het elkaar redelijk op :@

Anyway: VOORWAARTS. In mn geile spijkerbroek. Die eindelijk weer past :9~
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_218723724
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 17:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik blijf nog even op de ozempic trein. Ruim 15 kilo sinds begin april ofzo. Het blijft een wonderlijk middel. Ook wel wat gedoe, want nu moet ik juist opletten dat ik wél eet en dat ik (iig ook wat/) de goede dingen eet. Vandaag heb ik om half 3 ofzo ontbeten :') Dit combineer ik dan met wat later avondeten.

Ook gedoe omdat ik zo mn hele maag kan vullen met poeders en pillen en dingen als yakult :') Mn ontbijt is eigenlijk standaard een bak yoghurt met proteine en lijnzaad, 2 soorten fruit en een hand notenmix met gezonde zeut er door. Afhankelijk van de ruimte die ik voel dan nog wat muesli erdoor. Avondmaaltijd is afhankelijk van de rest van mn plannen. Wat meer als ik niks eet/drink tussendoor, wat minder als ik een terrasje pak of iets anders met een-mens-moet-ook-leven-calorietjes erin. Dan ergens op de dag een horrorglas met zowel collageen als electrolieten mix en een hand vitaminepilen :')

Wat ik heel erg chill vind is dat zelfs wanneer ik vind dat een keertje echt naar de getver gaan echt wel moet kunnen, ik dan vanzelf tegen een soort grens oploop. Ik krijg op een gegeven moment gewoon echt niets meer weg. Geen bitterbal, maar ook geen alcohol. Geen eens water. (tegelijkertijd ook een nadeel, maar ach :') )

Nadeel: kakken. Of niet kakken eigenlijk :'). Ik heb nu met alle zadenpittenpoeders etc. een punt bereik waarop mn kaka niet meer pijnlijk is, maar alleen enorm. Na 5 dagen niet kakken :'). Ik zat nooit op dagelijks of vaker per dag, maar dit is wel erg extreem :9~ Ik overweeg een poop knife aan te schaffen.

Nog een nadeel: DUUR. Al moet ik ook eerlijk bekennen dat met alle drankjes en bitterballen die ik niet bestel en het feit dat ik 2 tot 3 avonden kan eten van uitetenmaaltjes, heft het elkaar redelijk op :@

Anyway: VOORWAARTS. In mn geile spijkerbroek. Die eindelijk weer past :9~
Wauw! Je bent echt goed bezig

_O_

Lekker flaneren in je sexy jeans (wist niet dat broeken opgewonden konden zijn :+ )
pi_218723778
Fijn dat het zo goed werkt! Wel meerdere vragen maar ik denk dat ik een poop knife maar niet ga Googlen :')

Bij mijn Amerikaanse tante zie ik dat ze alleen nog proteine drankjes drinkt en nauwelijks meer normaal eet. En als ze wel normaal eet dan blijft het fast food, maarja Amerika....
pi_218723822
Het is mij te duur
En een controle ding
En ik heb al zoveel meds

Dus maar geduld hebben hier...
(Edit: mensen die het wel doen hebben uiteraard ook geduld en zo)
pi_218723862
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 17:14 schreef Sarabi het volgende:
Fijn dat het zo goed werkt! Wel meerdere vragen maar ik denk dat ik een poop knife maar niet ga Googlen :')

Bij mijn Amerikaanse tante zie ik dat ze alleen nog proteine drankjes drinkt en nauwelijks meer normaal eet. En als ze wel normaal eet dan blijft het fast food, maarja Amerika....
Je moet poop knife echt googlen! Het is een reddit klassieker en daadwerkelijk hilarisch :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_218723900
Overigens eet ik de meeste dagen nog met liefde een vlammetje of een bitterbal of zoiets snackigs op het terras. Ik hoef me dan alleen niet continu in te houden om als een Dyson die hele schotel naar binnen te zuigen. Ongekend. Een fast food maaltje lijkt me op dit moment echter de hel. Maar dat at ik voor ik aan de Ozempic begon ook nauwelijks. Alleen diepdiepdiep in de nacht als ik de alcohol echt even moest dempen voor het slapengaan :')
pi_218727222
Ik heb ook even poop knife gegoogled! Haha

Maat lekker bezig @dancing! Heb je wel al een strategie voor als je straks klaar bent met afvallen? Of krijg je daar dan ook begeleiding bij? Want lijkt me heel moeilijk als straks ineens je honger weer normaal wordt om dan ook minder (wel meer dan nu :P) te blijven eten. Ook omdat je het dan niet meer gewend bent.
pi_218730184
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 17:01 schreef DancingPhoebe het volgende:

Tip!

Te koop bij de apotheek, 100 tabletten voor iets meer dan 6 euro. Beginnen met 3 maal daags 2 tabletten, NIET kauwen. Dan kijken of je bijv met 2 maal daags 2 toe kan, of 3 maal daags 1. Niet nemen bij ernstige nierfunctiestoornis (maar dan neem ik aan dat je sowieso niet zo snel ergens mee experimenteert).

Offlabel gebruikt voor obstipatie. Geeft meestal geen maag-darmklachten. Ontlasting wordt er ook niet plakkerig van (zoals bij een macrogol). Deze vorm van magnesium wordt heel slecht opgenomen door je darm en blijft daar dan aanwezig waardoor het vocht aantrekt en je ontlasting soepel maakt.

Ik zag deze vorm van magnesium ook op de toonbank bij de Trekpleister een paar weken geleden voor een veel hogere prijs, aanbevolen voor magnesiumtekort. Dat werkt dus niet :')

En *O* voor je gewichtsverlies. Ik hoor steeds dat mensen aangeven dat de food noise in hun hoofd is verdwenen. Dat moet een rare gewaarwording zijn als je altijd aan eten dacht en nu plots niet meer. Heb jij dat ook?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_218730331
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 12:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Tip!

[ afbeelding ]

Te koop bij de apotheek, 100 tabletten voor iets meer dan 6 euro. Beginnen met 3 maal daags 2 tabletten, NIET kauwen. Dan kijken of je bijv met 2 maal daags 2 toe kan, of 3 maal daags 1. Niet nemen bij ernstige nierfunctiestoornis (maar dan neem ik aan dat je sowieso niet zo snel ergens mee experimenteert).

Offlabel gebruikt voor obstipatie. Geeft meestal geen maag-darmklachten. Ontlasting wordt er ook niet plakkerig van (zoals bij een macrogol). Deze vorm van magnesium wordt heel slecht opgenomen door je darm en blijft daar dan aanwezig waardoor het vocht aantrekt en je ontlasting soepel maakt.

Nooit van gehoord maar staat inderdaad in "officiele" bronnen vermeld.

https://www.farmacotherap(...)ieteksten/obstipatie
-
pi_218732919
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 12:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Tip!

[ afbeelding ]

Ik zag deze vorm van magnesium ook op de toonbank bij de Trekpleister een paar weken geleden voor een veel hogere prijs, aanbevolen voor magnesiumtekort. Dat werkt dus niet :')

En *O* voor je gewichtsverlies. Ik hoor steeds dat mensen aangeven dat de food noise in hun hoofd is verdwenen. Dat moet een rare gewaarwording zijn als je altijd aan eten dacht en nu plots niet meer. Heb jij dat ook?
Thanks, die heb ik even genoteerd!

Ja dat foodnoise is wel wonderlijk... Ik kon al heel goed intermittent vasten of echt heel goed op mn eten letten, binnen hele duidelijke kaders. Duidelijk wanneer ik wat ging eten op een dag. Zolang ik daar dan niet van afweek, gign ik als een trein. Maar een (1!) snackje was altijd riskant.

In periodes waarin ik niet actief heel goed aan het opletten was, was ik ook niet peeerseeee de hele dag geobsedeerd door eten zoals ik het bijvoorbeeld wel vaak lees. Maar als er een snackje voorbij kwam sloeg ik hem niet af. En als ik bijvoorbeeld hoorde dat er traktaties in de keuken stonden, dan was er geen ontkomen aan, dan was ik me daar de hele tijd bewust van. Of chips in huis ofzo. Of een zak chocotoff in de auto.

Toen ik alleen woonde was het een geluk dat ik te lui benwasben om naar de supermarkt te lopen voor snacks, maar ja, ik woon al even niet meer alleen. Dus zijn er snacks in huis. En dat weet ik dan. WEETWEET. En nu doet het me niks. Want ik heb al gegeten en ik zit vol. (Theeee.... fuuuck..?)

quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 00:35 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb ook even poop knife gegoogled! Haha

Maat lekker bezig @:Dancing! Heb je wel al een strategie voor als je straks klaar bent met afvallen? Of krijg je daar dan ook begeleiding bij? Want lijkt me heel moeilijk als straks ineens je honger weer normaal wordt om dan ook minder (wel meer dan nu :P) te blijven eten. Ook omdat je het dan niet meer gewend bent.
Dit blijft natuurlijk de grotere uitdaging. Ben ik me heel erg van bewust. In dat opzicht is het niet anders dan met andere methodes. En ik zit natuurlijk vol goede plannen, maar ja, dat zit ik vaker. Maar ik worstel ook met een chronische depressie die af en toe enthousiaster dan normaal de kop op steekt. Daar zit weer een heel ander manage verhaal aan vast, wat er hier niet zo toe doet. Maar voor mij is mn gewicht managen vooral mn stemming zien te managen.

Ik lees ook veel wisselende info die gebruikers krijgen. Sommige artsen schrijven het voor als chronisch middel, omdat het er anders net zo hard weer aankomt. Begrijpelijk. (Voor mij niet te betalen.) Sommige artsen geven aan dat je moet afbouwen en je de periode dat je het gebruikt moet gebruiken om betere gewoontes en een andere relatie met eten op te bouwen. Ook begrijpelijk. Kortom, ik weet het niet :')
pi_218737181
quote:
[..]
Dit blijft natuurlijk de grotere uitdaging. Ben ik me heel erg van bewust. In dat opzicht is het niet anders dan met andere methodes. En ik zit natuurlijk vol goede plannen, maar ja, dat zit ik vaker. Maar ik worstel ook met een chronische depressie die af en toe enthousiaster dan normaal de kop op steekt. Daar zit weer een heel ander manage verhaal aan vast, wat er hier niet zo toe doet. Maar voor mij is mn gewicht managen vooral mn stemming zien te managen.

Ik lees ook veel wisselende info die gebruikers krijgen. Sommige artsen schrijven het voor als chronisch middel, omdat het er anders net zo hard weer aankomt. Begrijpelijk. (Voor mij niet te betalen.) Sommige artsen geven aan dat je moet afbouwen en je de periode dat je het gebruikt moet gebruiken om betere gewoontes en een andere relatie met eten op te bouwen. Ook begrijpelijk. Kortom, ik weet het niet :')
Ja precies. Voor mijn gevoel begint dan altijd pas de echte uitdaging. Want je hebt het gevoel dat je 'klaar' bent dus dat de touwtjes wel weer wat losser kunnen. En dat is het gevaar.
Chronisch voorschrijven lijkt me inderdaad niet wenselijk, maar afbouwen kan wel helpen denk ik. Als je cold turkey stopt kan ik me zo maar voorstellen dat je ineens heel veel honger en cravings gaat krijgen en je dan zo weer terug bij af bent.
pi_218739348
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 07:11 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ja precies. Voor mijn gevoel begint dan altijd pas de echte uitdaging. Want je hebt het gevoel dat je 'klaar' bent dus dat de touwtjes wel weer wat losser kunnen. En dat is het gevaar.
Chronisch voorschrijven lijkt me inderdaad niet wenselijk, maar afbouwen kan wel helpen denk ik. Als je cold turkey stopt kan ik me zo maar voorstellen dat je ineens heel veel honger en cravings gaat krijgen en je dan zo weer terug bij af bent.
Ik ben ook aan de ozempic begonnen omdat ik na een vorige afvalpoging (met succes) bizaaaaar snel aankom toen ik weer een beetje losliet. Was ik totaal niet gewend. Eerlijk gezegd was ik een soort langzame yoyo-er ofzo? Tijdje investeren in behoorlijk wat afvallen en dan langzaam weer omhoog kruipen. Dat probeerde ik dan binnen de perken te houden, dus max 10 erbij (klinkt stom maar voor mij was 10 niet veel) over maanden, jaren... En dan weer een x aantal maanden werken aan die 10 er weer af. Dat is jaaaren goed gegaan. Zelfs toen ik al met de man was. Maar de tering, voorbij de 40 is niks meer hetzelfde :') Voor mn gevoel zaten de verloren kilo's er binnen 3 keer knipperen weer aan :') En ik had echt mn best gedaan en het had me echt een hoop moeite gekost! No fair!

Dus ik dacht ok, nu mag het echt wel een keertje minder moeite kosten. En dan voorbereiden op een nieuw post-40 leven... Ik weet nog niet helemaal hoe dat er uit gaat zien, want ik hou van terrasjes en alle mooie dingen. En vind het leven al heftig mét al die dingen. Maar ik neig dus naar een veelsnellercorrigeren plan. Ik heb nog wel een paar maanden voor ik ben waar ik wil zijn en dan afbouwen, dus dat kristalliseert nog wel uit.
pi_218740459
Ik heb hier op vakantie nu de shiratake noedels ontdekt/leren kennen. Per 100 gram slecht 11 kcal maar wel 3,5 gram vezels. Ideaal dus voor een low calorie maaltijd (met voldoende groente en evt eiwit) of een 'vullende' snack. Had vandaag bijvoorbeeld als tussendoortje om het te rekken tot dinner een soort noedel soepje van maar 52 kcal.
pi_218741166
Hier is het een rommeltje

Zoveel stress. Probeer goed en genoeg te eten (lastig)
Probeer geen eetbuien te hebben (lukt best goed dat laatste)

Weeg me nu niet elke dag. Maar als ik weeg ben ik voor nu wel oke ermee.

Het is even aanpoten
pi_218741771
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 14:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier is het een rommeltje

Zoveel stress. Probeer goed en genoeg te eten (lastig)
Probeer geen eetbuien te hebben (lukt best goed dat laatste)

Weeg me nu niet elke dag. Maar als ik weeg ben ik voor nu wel oke ermee.

Het is even aanpoten
Er zijn belangrijkere dingen in jouw leven op dit moment :*
pi_218741792
Gisterenavond liet mijn man weten te gaan borrelen met collega's. Normaal vind ik mezelf dan zielig en ga ook van alles drinken en snacken, nu heb ik het kunnen beperken.

Lijstje van gisteren:

L: hard broodje filet american en gekookt ei
T: 2 eierkoeken
D: 1,5 libanese pizza (die zijn erg klein dit was zo'n 450 kcal) en 200gr rauwkost
T: kwark met mango en 2 speciaal biertjes

Deze D stond al gepland dus alleen de 2 biertjes zijn extra, maar die pasten er nog wel bij.
pi_218742473
quote:
Vraag niet aan mij, maar ik herken dat van intermittent fasting. Sinds ik dat heb gedaan is mijn food noise weg (op uitzonderlijke dagen na), zelfs nu ik weer wel 3x per dag eet.

[ Bericht 48% gewijzigd door Vanyel op 11-09-2025 17:40:45 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218745681
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:50 schreef Vanyel het volgende:

Vraag niet aan mij, maar ik herken dat van intermittent fasting. Sinds ik dat heb gedaan is mijn food noise weg (op uitzonderlijke dagen na), zelfs nu ik weer wel 3x per dag eet.
Oh dat is interessant dat dat ook heeft geholpen bij jou _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_218746416
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 16:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja moet zeggen dat herken ik ook wel. Ik doe niet aan IF, maar eet over het algemeen niet meer na het avondeten. En ik merk als ik wel nog een keer iets 'mag' dat ik daar dan ook veel mee bezig ben. Terwijl als ik weet dat ik gewoon 'klaar' ben voor de dag dan heb ik nergens last van.
pi_218747106
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 13:41 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb hier op vakantie nu de shiratake noedels ontdekt/leren kennen. Per 100 gram slecht 11 kcal maar wel 3,5 gram vezels. Ideaal dus voor een low calorie maaltijd (met voldoende groente en evt eiwit) of een 'vullende' snack. Had vandaag bijvoorbeeld als tussendoortje om het te rekken tot dinner een soort noedel soepje van maar 52 kcal.
Ga je echt bezuinigen op calorieën bij je groentekeuze? :o :o
pi_218747126
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 00:45 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ja moet zeggen dat herken ik ook wel. Ik doe niet aan IF, maar eet over het algemeen niet meer na het avondeten. En ik merk als ik wel nog een keer iets 'mag' dat ik daar dan ook veel mee bezig ben. Terwijl als ik weet dat ik gewoon 'klaar' ben voor de dag dan heb ik nergens last van.
Dat, maar ik had voorheen ook dat ik zo ongeveer vanaf het opstaan bezig was met wat ik nu weer eens ging eten, wat ik net gegeten had, of ik nog iets kon pakken van x of dat aso zou zijn etc etc etc.
Nu eet ik als ik eet. Als ik niet aan het eten ben, is dat ook prima. Als ik honger heb, is dat niet een teken dat ik NU op zoek moet naar iets om in mijn mond te proppen.

Dit alles uiteraard uitgezonderd incidentele alles-is-kut-dus-ik-wil-me misselijk-vreten-dagen.

Ik vond IF echt heerlijk rustgevend, ook omdat ik tijd overhield in de ochtend. Was alleen niet echt te combineren met chemos en herstel etc. Nu word ik wankel als ik niet ontbijt, dus doe ik dat maar weer braaf.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218747131
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:10 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ga je echt bezuinigen op calorieën bij je groentekeuze? :o :o
Je leest niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')