Ach maakt het wel gemakkelijk toch.quote:Op dinsdag 9 september 2025 10:42 schreef Sarabi het volgende:
En lekker saai nog een keer precies hetzelfde lijstje
Wauw! Je bent echt goed bezigquote:Op dinsdag 9 september 2025 17:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik blijf nog even op de ozempic trein. Ruim 15 kilo sinds begin april ofzo. Het blijft een wonderlijk middel. Ook wel wat gedoe, want nu moet ik juist opletten dat ik wél eet en dat ik (iig ook wat/) de goede dingen eet. Vandaag heb ik om half 3 ofzo ontbetenDit combineer ik dan met wat later avondeten.
Ook gedoe omdat ik zo mn hele maag kan vullen met poeders en pillen en dingen als yakultMn ontbijt is eigenlijk standaard een bak yoghurt met proteine en lijnzaad, 2 soorten fruit en een hand notenmix met gezonde zeut er door. Afhankelijk van de ruimte die ik voel dan nog wat muesli erdoor. Avondmaaltijd is afhankelijk van de rest van mn plannen. Wat meer als ik niks eet/drink tussendoor, wat minder als ik een terrasje pak of iets anders met een-mens-moet-ook-leven-calorietjes erin. Dan ergens op de dag een horrorglas met zowel collageen als electrolieten mix en een hand vitaminepilen
Wat ik heel erg chill vind is dat zelfs wanneer ik vind dat een keertje echt naar de getver gaan echt wel moet kunnen, ik dan vanzelf tegen een soort grens oploop. Ik krijg op een gegeven moment gewoon echt niets meer weg. Geen bitterbal, maar ook geen alcohol. Geen eens water. (tegelijkertijd ook een nadeel, maar ach)
Nadeel: kakken. Of niet kakken eigenlijk. Ik heb nu met alle zadenpittenpoeders etc. een punt bereik waarop mn kaka niet meer pijnlijk is, maar alleen enorm. Na 5 dagen niet kakken
. Ik zat nooit op dagelijks of vaker per dag, maar dit is wel erg extreem
Ik overweeg een poop knife aan te schaffen.
Nog een nadeel: DUUR. Al moet ik ook eerlijk bekennen dat met alle drankjes en bitterballen die ik niet bestel en het feit dat ik 2 tot 3 avonden kan eten van uitetenmaaltjes, heft het elkaar redelijk op
Anyway: VOORWAARTS. In mn geile spijkerbroek. Die eindelijk weer past
Je moet poop knife echt googlen! Het is een reddit klassieker en daadwerkelijk hilarischquote:Op dinsdag 9 september 2025 17:14 schreef Sarabi het volgende:
Fijn dat het zo goed werkt! Wel meerdere vragen maar ik denk dat ik een poop knife maar niet ga Googlen![]()
Bij mijn Amerikaanse tante zie ik dat ze alleen nog proteine drankjes drinkt en nauwelijks meer normaal eet. En als ze wel normaal eet dan blijft het fast food, maarja Amerika....
Tip!quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nadeel: kakken. Of niet kakken eigenlijk. Ik heb nu met alle zadenpittenpoeders etc. een punt bereik waarop mn kaka niet meer pijnlijk is, maar alleen enorm. Na 5 dagen niet kakken
. Ik zat nooit op dagelijks of vaker per dag, maar dit is wel erg extreem
Ik overweeg een poop knife aan te schaffen.
Nooit van gehoord maar staat inderdaad in "officiele" bronnen vermeld.quote:Op woensdag 10 september 2025 12:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tip!
[ afbeelding ]
Te koop bij de apotheek, 100 tabletten voor iets meer dan 6 euro. Beginnen met 3 maal daags 2 tabletten, NIET kauwen. Dan kijken of je bijv met 2 maal daags 2 toe kan, of 3 maal daags 1. Niet nemen bij ernstige nierfunctiestoornis (maar dan neem ik aan dat je sowieso niet zo snel ergens mee experimenteert).
Offlabel gebruikt voor obstipatie. Geeft meestal geen maag-darmklachten. Ontlasting wordt er ook niet plakkerig van (zoals bij een macrogol). Deze vorm van magnesium wordt heel slecht opgenomen door je darm en blijft daar dan aanwezig waardoor het vocht aantrekt en je ontlasting soepel maakt.
Thanks, die heb ik even genoteerd!quote:Op woensdag 10 september 2025 12:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tip!
[ afbeelding ]
Te koop bij de apotheek, 100 tabletten voor iets meer dan 6 euro. Beginnen met 3 maal daags 2 tabletten, NIET kauwen. Dan kijken of je bijv met 2 maal daags 2 toe kan, of 3 maal daags 1. Niet nemen bij ernstige nierfunctiestoornis (maar dan neem ik aan dat je sowieso niet zo snel ergens mee experimenteert).
Offlabel gebruikt voor obstipatie. Geeft meestal geen maag-darmklachten. Ontlasting wordt er ook niet plakkerig van (zoals bij een macrogol). Deze vorm van magnesium wordt heel slecht opgenomen door je darm en blijft daar dan aanwezig waardoor het vocht aantrekt en je ontlasting soepel maakt.
Ik zag deze vorm van magnesium ook op de toonbank bij de Trekpleister een paar weken geleden voor een veel hogere prijs, aanbevolen voor magnesiumtekort. Dat werkt dus niet![]()
Envoor je gewichtsverlies. Ik hoor steeds dat mensen aangeven dat de food noise in hun hoofd is verdwenen. Dat moet een rare gewaarwording zijn als je altijd aan eten dacht en nu plots niet meer. Heb jij dat ook?
Dit blijft natuurlijk de grotere uitdaging. Ben ik me heel erg van bewust. In dat opzicht is het niet anders dan met andere methodes. En ik zit natuurlijk vol goede plannen, maar ja, dat zit ik vaker. Maar ik worstel ook met een chronische depressie die af en toe enthousiaster dan normaal de kop op steekt. Daar zit weer een heel ander manage verhaal aan vast, wat er hier niet zo toe doet. Maar voor mij is mn gewicht managen vooral mn stemming zien te managen.quote:Op woensdag 10 september 2025 00:35 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb ook even poop knife gegoogled! Haha
Maat lekker bezig @:Dancing! Heb je wel al een strategie voor als je straks klaar bent met afvallen? Of krijg je daar dan ook begeleiding bij? Want lijkt me heel moeilijk als straks ineens je honger weer normaal wordt om dan ook minder (wel meer dan nu) te blijven eten. Ook omdat je het dan niet meer gewend bent.
Ja precies. Voor mijn gevoel begint dan altijd pas de echte uitdaging. Want je hebt het gevoel dat je 'klaar' bent dus dat de touwtjes wel weer wat losser kunnen. En dat is het gevaar.quote:[..]
Dit blijft natuurlijk de grotere uitdaging. Ben ik me heel erg van bewust. In dat opzicht is het niet anders dan met andere methodes. En ik zit natuurlijk vol goede plannen, maar ja, dat zit ik vaker. Maar ik worstel ook met een chronische depressie die af en toe enthousiaster dan normaal de kop op steekt. Daar zit weer een heel ander manage verhaal aan vast, wat er hier niet zo toe doet. Maar voor mij is mn gewicht managen vooral mn stemming zien te managen.
Ik lees ook veel wisselende info die gebruikers krijgen. Sommige artsen schrijven het voor als chronisch middel, omdat het er anders net zo hard weer aankomt. Begrijpelijk. (Voor mij niet te betalen.) Sommige artsen geven aan dat je moet afbouwen en je de periode dat je het gebruikt moet gebruiken om betere gewoontes en een andere relatie met eten op te bouwen. Ook begrijpelijk. Kortom, ik weet het niet
Ik ben ook aan de ozempic begonnen omdat ik na een vorige afvalpoging (met succes) bizaaaaar snel aankom toen ik weer een beetje losliet. Was ik totaal niet gewend. Eerlijk gezegd was ik een soort langzame yoyo-er ofzo? Tijdje investeren in behoorlijk wat afvallen en dan langzaam weer omhoog kruipen. Dat probeerde ik dan binnen de perken te houden, dus max 10 erbij (klinkt stom maar voor mij was 10 niet veel) over maanden, jaren... En dan weer een x aantal maanden werken aan die 10 er weer af. Dat is jaaaren goed gegaan. Zelfs toen ik al met de man was. Maar de tering, voorbij de 40 is niks meer hetzelfdequote:Op donderdag 11 september 2025 07:11 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja precies. Voor mijn gevoel begint dan altijd pas de echte uitdaging. Want je hebt het gevoel dat je 'klaar' bent dus dat de touwtjes wel weer wat losser kunnen. En dat is het gevaar.
Chronisch voorschrijven lijkt me inderdaad niet wenselijk, maar afbouwen kan wel helpen denk ik. Als je cold turkey stopt kan ik me zo maar voorstellen dat je ineens heel veel honger en cravings gaat krijgen en je dan zo weer terug bij af bent.
Er zijn belangrijkere dingen in jouw leven op dit momentquote:Op donderdag 11 september 2025 14:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier is het een rommeltje
Zoveel stress. Probeer goed en genoeg te eten (lastig)
Probeer geen eetbuien te hebben (lukt best goed dat laatste)
Weeg me nu niet elke dag. Maar als ik weeg ben ik voor nu wel oke ermee.
Het is even aanpoten
Vraag niet aan mij, maar ik herken dat van intermittent fasting. Sinds ik dat heb gedaan is mijn food noise weg (op uitzonderlijke dagen na), zelfs nu ik weer wel 3x per dag eet.quote:Envoor je gewichtsverlies. Ik hoor steeds dat mensen aangeven dat de food noise in hun hoofd is verdwenen. Dat moet een rare gewaarwording zijn als je altijd aan eten dacht en nu plots niet meer. Heb jij dat ook?
Oh dat is interessant dat dat ook heeft geholpen bij jouquote:Op donderdag 11 september 2025 16:50 schreef Vanyel het volgende:
Vraag niet aan mij, maar ik herken dat van intermittent fasting. Sinds ik dat heb gedaan is mijn food noise weg (op uitzonderlijke dagen na), zelfs nu ik weer wel 3x per dag eet.
Ja moet zeggen dat herken ik ook wel. Ik doe niet aan IF, maar eet over het algemeen niet meer na het avondeten. En ik merk als ik wel nog een keer iets 'mag' dat ik daar dan ook veel mee bezig ben. Terwijl als ik weet dat ik gewoon 'klaar' ben voor de dag dan heb ik nergens last van.quote:Op donderdag 11 september 2025 16:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vraag niet aan mij, maar ik herken dat van intermittent fasting. Sinds ik dat heb gedaan is mijn food noise weg (op uitzonderlijke dagen na), zelfs nu ik weer wel 3x per dag eet.
Ga je echt bezuinigen op calorieën bij je groentekeuze?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:41 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb hier op vakantie nu de shiratake noedels ontdekt/leren kennen. Per 100 gram slecht 11 kcal maar wel 3,5 gram vezels. Ideaal dus voor een low calorie maaltijd (met voldoende groente en evt eiwit) of een 'vullende' snack. Had vandaag bijvoorbeeld als tussendoortje om het te rekken tot dinner een soort noedel soepje van maar 52 kcal.
Dat, maar ik had voorheen ook dat ik zo ongeveer vanaf het opstaan bezig was met wat ik nu weer eens ging eten, wat ik net gegeten had, of ik nog iets kon pakken van x of dat aso zou zijn etc etc etc.quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:45 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja moet zeggen dat herken ik ook wel. Ik doe niet aan IF, maar eet over het algemeen niet meer na het avondeten. En ik merk als ik wel nog een keer iets 'mag' dat ik daar dan ook veel mee bezig ben. Terwijl als ik weet dat ik gewoon 'klaar' ben voor de dag dan heb ik nergens last van.
Je leest niet.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:10 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ga je echt bezuinigen op calorieën bij je groentekeuze?![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |