Jij vindt het meer democratisch dan… maar goed, je wil het ook niet snappen en jij hebt de wijsheid gelukkig wel in pachtquote:Op zondag 27 juli 2025 10:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is geen democratie, dat is Europese propaganda.
In Rusland en noord Korea geloven sommige mensen ook dat ze in een democratie leven omdat ze verteld wordt dat het zo is.
En ik heb helemaal niet beweerd dat een autocratie de oplossing is of dat daar geen problemen zijn.
Dat maak je er zelf van.
Het enige wat ik heb gezegd is dat een autocratie democratischer is dan dat corrupte zooitje in Brussel.
Het probleem is dat jij er steeds andere landen bij betrekt om je punt duidelijk te maken maar dan enkel landen die bij jou mening passen.
Bijvoorbeeld, Singapore kan ook gezien worden als een autocratie.
Maar daar hoor je bijna niemand over.
Autocratie is niet per definitie slecht, in de basis is het juist erg democratisch maar de kans is groot dat er een machtsgreep gedaan wordt.
Een autocratische regering, dus geen oppositie meer.
Democratisch gekozen rechters door het volk en niet voor het leven maar voor een beperkte periode.
En een bindend referendum.
Dat lijkt me wel wat.
Kijk nu doe je weer alsof jou mening een vaststaand feit is en mijn mening is maar een mening.quote:Op zondag 27 juli 2025 11:12 schreef inXs het volgende:
[..]
Jij vindt het meer democratisch dan… maar goed, je wil het ook niet snappen en jij hebt de wijsheid gelukkig wel in pacht![]()
Oppositie is nodig voor de balans, maar dat vind jij schijnbaar ook niet.
Hoogste tijd om te stoppen met de individualisering en weer beginnen met promoten van het gezinsleven.quote:Op zondag 27 juli 2025 03:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
europa heeft te maken met een zwaar krimpende bevolking
https://www.populationpyramid.net/europe/2024/
De USA nog niet
https://www.populationpyramid.net/united-states-of-america/2024/
Hoeveel kinderen heb jij eigenlijk Nober?quote:Op zondag 27 juli 2025 11:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Hoogste tijd om te stoppen met de individualisering en weer beginnen met promoten van het gezinsleven.
Wel eerst de grenzen sluiten voor al die gelukzoekers, laat ze in de regio maar op gaan vangen.
Het is wat je er zelf van maakt, sorry. Je leest dingen die er niet zijn en reageert daarop. Ik heb al honderden keren aangegeven dat het is hoe ik er tegenaan kijk en dat het dus mijn mening is, op basis van een aantal bronnen en onderbouwingen. Dit doe jij dus niet. Nu probeer je mij te pakken op zaken waar jij op aanspreek, terwijl ik van meet af aan al aangeef dat zaken mijn mening zijn.quote:Op zondag 27 juli 2025 11:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Kijk nu doe je weer alsof jou mening een vaststaand feit is en mijn mening is maar een mening.
Anders had je wel er bij gezet, ik vind of naar mijn mening.
Dat is typisch voor mensen die de wijsheid in pacht denken te hebben.
En dat jij mij dan daarvan beschuldigd is kenmerkend.
Beschuldig een ander van iets waar je zelf schuldig aan bent.
Dan kunnen we misschien beter weer over politiek gaan praten en geen verwijten meer gaan maken.quote:Op zondag 27 juli 2025 11:45 schreef inXs het volgende:
[..]
Het is wat je er zelf van maakt, sorry. Je leest dingen die er niet zijn en reageert daarop. Ik heb al honderden keren aangegeven dat het is hoe ik er tegenaan kijk en dat het dus mijn mening is, op basis van een aantal bronnen en onderbouwingen. Dit doe jij dus niet. Nu probeer je mij te pakken op zaken waar jij op aanspreek, terwijl ik van meet af aan al aangeef dat zaken mijn mening zijn.
Alleen je wil dat niet lezen en beticht mij dan van dingen waar jij je schuldig aan maakt. Dat is (naar mijn mening dan) kenmerkend voor mensen zoals jij die met oneliners pretenderen het wel beter te weten (en ja, dat is - naar mijn mening en die van anderen - populistisch). En je komt ook niet met een onderbouwing, voorbeelden, etc. Alleen mijn mening wordt door jou afgedaan als propaganda en jouw mening is de ultieme waarheid. Zie je zelf de ironie?
En jou gedragingen zijn juist typisch (vind ik) en komt vaak voor bij populistische personen en wordt ook wel accusation mirroring genoemd.
dat lukt niet , dat is al bewezen , dat lukt NIETquote:Op zondag 27 juli 2025 11:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Hoogste tijd om te stoppen met de individualisering en weer beginnen met promoten van het gezinsleven.
ik heb 3 kinderen en 7 kleinkinderenquote:Op zondag 27 juli 2025 11:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoeveel kinderen heb jij eigenlijk Nober?
Bovendien is krimp helemaal geen slecht idee. Vooral de komende jaren even door de zure appel heen bijten. IJsland en Noorwegen hebben ook niet veel inwoners nodig om leuk te zijnquote:Op zondag 27 juli 2025 12:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat lukt niet , dat is al bewezen , dat lukt NIET
met een tegenvallende economische groei en krimpend Schiphol wat Groen Links graag wil, dan is het volgend jaar al zo verquote:Op zondag 27 juli 2025 12:42 schreef inXs het volgende:
[..]
Bovendien is krimp helemaal geen slecht idee. Vooral de komende jaren even door de zure appel heen bijten. IJsland en Noorwegen hebben ook niet veel inwoners nodig om leuk te zijn
Helemaal mee eens maar de regering wilt juist nog meer inwoners.quote:Op zondag 27 juli 2025 12:42 schreef inXs het volgende:
[..]
Bovendien is krimp helemaal geen slecht idee. Vooral de komende jaren even door de zure appel heen bijten. IJsland en Noorwegen hebben ook niet veel inwoners nodig om leuk te zijn
Ja, maar dat is vooral om het gigantische probleem van de vergrijzing aan te kunnen.quote:Op zondag 27 juli 2025 13:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar de regering wilt juist nog meer inwoners.
Ze willen naar de 19 of 20 miljoen.
https://www.rijksoverheid(...)-ontwikkleingen-2050
De reden maakt niet echt uit maar het gaat dus nog drukker worden de komende jaar.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is vooral om het gigantische probleem van de vergrijzing aan te kunnen.
Zucht.quote:Op zondag 27 juli 2025 13:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar de regering wilt juist nog meer inwoners.
Ze willen naar de 19 of 20 miljoen.
https://www.rijksoverheid(...)-ontwikkleingen-2050
Wat niet meer is dan een ponzi scheme en hoe langer we dat volhouden hoe groter de crash gaat zijn.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is vooral om het gigantische probleem van de vergrijzing aan te kunnen.
We hebben zojuist weer een nieuwe handelsdeal gesloten met Trump.quote:Op zondag 27 juli 2025 12:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met een tegenvallende economische groei en krimpend Schiphol wat Groen Links graag wil, dan is het volgend jaar al zo ver
dan hebben we wel heel veel weiland en koeien, geen huizen en ook geen expats meer
Von der Leyen moest zich bewijzen als de leider van "Europa" nadat hij haar eerst in de wachtkamer had gezet, dus het mocht wat kosten.quote:
Mee eens jammere alleen is dat we voor onze energie afhankelijk zijn van andere landen.quote:Op zondag 27 juli 2025 23:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Trump/VS, Rusland en China hebben belang bij een zwak en tandeloos Europa. Wanneer Europa weer terugkeert naar individuele naties krijgt ieder land voorgeschreven hoe en wat door VS en de anderen. Europa moet hier lering uit trekken en zich niets voor laten schrijven, een middenvinger opsteken en haar eigen koers varen
Maar hoe zit dat precies in elkaar? We zijn al heel lang verenigd en ook toen lieten wij ons meeslepen in talloze oorlogen in het M-O door Amerika en regime change operaties all over the place van Oekraiene tot in landen in Afrika.quote:Op zondag 27 juli 2025 23:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Trump/VS, Rusland en China hebben belang bij een zwak en tandeloos Europa. Wanneer Europa weer terugkeert naar individuele naties krijgt ieder land voorgeschreven hoe en wat door VS en de anderen. Europa moet hier lering uit trekken en zich niets voor laten schrijven, een middenvinger opsteken en haar eigen koers varen
Daarom moet Europa sterk worden of er aan onderdoor gaan , we hebben te maken met een knettergekke Putin en een gestoorde Trump en een bedachtzame XI die gezamenlijk Afrika aan het beroven zijn van Goud , Zilver en Oliequote:Op zondag 27 juli 2025 23:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |