SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Ik zoek het wel op in de bergen. Vervelend hoogtelaagje gaat heel veel neerslag brengen. zelfs waarschuwingen van krachtquote:Op donderdag 24 juli 2025 18:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
Morgen eindelijk weer eens regen? Kans is aanwezig
Hopelijk verregend de week niet.quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zoek het wel op in de bergen. Vervelend hoogtelaagje gaat heel veel neerslag brengen. zelfs waarschuwingen van kracht
Kan ik m'n nieuwe jas testenquote:Op donderdag 24 juli 2025 21:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hopelijk verregend de week niet.
het regentquote:Op donderdag 24 juli 2025 18:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat er mis mee is is dat het geen Spaanse zomer is. Ik wil droge luchtquote:Op donderdag 24 juli 2025 23:37 schreef R-woud93 het volgende:
Ik ervaar het als een Hollandse zomer, niks mis mee.
Die Spaanse is gruwelijk nat.quote:Op donderdag 24 juli 2025 23:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat er mis mee is is dat het geen Spaanse zomer is. Ik wil droge lucht
Lekker 's ochtends heel vroeg even naar buiten, omdat het dan nog wel te doen is.quote:Op donderdag 24 juli 2025 23:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat er mis mee is is dat het geen Spaanse zomer is. Ik wil droge lucht
Wel vieze motregen nuquote:Op vrijdag 25 juli 2025 08:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker 's ochtends heel vroeg even naar buiten, omdat het dan nog wel te doen is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoop dat je vooral weer hebt wat voor jou fijn is dan, geniet ervanquote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel vieze motregen nu.
Maar ik ga mooi een weekje sjouwen in de bergen
Veel plezierquote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel vieze motregen nu.
Maar ik ga mooi een weekje sjouwen in de bergen
Heb het gelukkig niet voor het kiezen. Maar de eerste 2.5 dag zijn nat en koud. Kunnen we ook in wandelen, alleen jammer dat het uitzicht dan minder is. Daarna klaart het mooi opquote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik hoop dat je vooral weer hebt wat voor jou fijn is dan, geniet ervan
Ja hoor, al de hele ochtend grijs met regen hier rondom Arnhem.quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zou straks hier over moeten komen. Nu nog veel zon.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:46 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Ja hoor, al de hele ochtend grijs met regen hier rondom Arnhem.
Poh wat een water komt eraan in de Alpenquote:
Ja pff. Blij dat ik er niet ben nu. Niks aan. Hopelijk valt het mee. Wandelen kan wel, maar wel jammer dat de uitzichten dan (vaak) een pak minder zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Poh wat een water komt eraan in de Alpen. Kies wel de goede week uit. Ben benieuwd.
[ x ]
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[ afbeelding ]
Weer ff de buurt door met tomaatjes. Oneindige hoeveelheid dit jaar, groeit enorm goed. Geen last van ziekte oid doordat het zo droog is.
Geweldig tomatenjaar
Buren blij hier.
5 is wel koud en 15 niet zo warm. Doe dat maar van november t/m maartquote:Op zaterdag 26 juli 2025 08:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hopelijk snel naar nachten van 5 graden en max 15 graden overdag.
Ik zweet me helemaal de tering nu. LV ook 1000000% ofzoquote:Op zaterdag 26 juli 2025 08:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
5 is wel koud en 15 niet zo warm. Doe dat maar van november t/m maart
Ik zoek de herfst vast opquote:Op zaterdag 26 juli 2025 08:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zweet me helemaal de tering nu. LV ook 1000000% ofzo
Eergisteren snachts hier een stroboscoop lichtshow en stortbui, niet normaal. Echt honderden ontladingen in een half uur tijd ofzo.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 08:28 schreef INViCTuS het volgende:
Had je bijna natte geit @:dick_laurent
[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:14 schreef RamboDirk het volgende:
Groeizaam weer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een peuter zou niet meer boven het oerwoud in mijn tuin uitkomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe dan maar eens een keer winter.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 08:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
5 is wel koud en 15 niet zo warm. Doe dat maar van november t/m maart
Klammekatquote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:35 schreef Nattekat het volgende:
Opbokken met die benauwdheid
Heb nog liever 15 graden dan dit, ben er helemaal klaar mee.
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:14 schreef RamboDirk het volgende:
Groeizaam weer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De overkoepelende organisatie van gemeenten is hier niet blij mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet echt hoogzomers ofzo. Maar zit nu ook in de herfst. Dik plenzen en 12-14 graden.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:56 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Eindeloos die verboden windrichting.
Van: https://www.buienradar.nl/
Dat ziet er lekker uitquote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[ afbeelding ]
Weer ff de buurt door met tomaatjes. Oneindige hoeveelheid dit jaar, groeit enorm goed. Geen last van ziekte oid doordat het zo droog is.
Geweldig tomatenjaar
Buren blij hier.
Netjes rond het gemiddeldequote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:56 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Eindeloos die verboden windrichting.
Van: https://www.buienradar.nl/
Moet overdag wat bij en in de nacht wat af. Gemiddelde boeit nietquote:
Ja, het zweet parelt er vanafquote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:35 schreef Nattekat het volgende:
Opbokken met die benauwdheid
Heb nog liever 15 graden dan dit, ben er helemaal klaar mee.
23 graden is gemiddeld in juli voor overdag.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 17:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Moet overdag wat bij en in de nacht wat af. Gemiddelde boeit niet
Het boeit de lui die nog maandenlang gaan lopen verkondigen dat de zomer helemaal niet zo slecht was, met het gemiddelde als bewijs.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 17:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Moet overdag wat bij en in de nacht wat af. Gemiddelde boeit niet
Over de temperatuur klaag ik niet, maar die windrichting zorgt doorgaans voor saai weer. Van dat saaie weer dat wij in den volksmond "Nederlands" noemen.quote:
Volgens mij hoort eind juli zelfs iets warmer te zijn. Gemiddeld zijn de laatste 2 van juli en 1e van augustus wel de warmste van het jaar.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 17:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
23 graden is gemiddeld in juli voor overdag.
Mja, redelijk veel zon en droog hier. Alleen veel te hoge LV meeste tijd, dat maakt het wel extra pittig bovenop de constante stroom aan 25+ graden hierquote:Op zaterdag 26 juli 2025 17:54 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Over de temperatuur klaag ik niet, maar die windrichting zorgt doorgaans voor saai weer. Van dat saaie weer dat wij in den volksmond "Nederlands" noemen.
NW staat dan ook voor Nederlands Weer.
Zou kunnen ja.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij hoort eind juli zelfs iets warmer te zijn. Gemiddeld zijn de laatste 2 van juli en 1e van augustus wel de warmste van het jaar.
Hier nu 14. Ruilen?
Ik hoorde dat er 250-300mm regen kon vallen lokaal in ern paar dagen. Hopelijk niet teveel landverschuivingen of modderstromen..quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij hoort eind juli zelfs iets warmer te zijn. Gemiddeld zijn de laatste 2 van juli en 1e van augustus wel de warmste van het jaar.
Hier nu 14. Ruilen?
Iets minder, maar vooralsnog geen overlast. Kunnen ook wel wat hebben. Morgen ook droge momenten. Ga dan rondje Lünersee doen. Schesaplana dinsdag als het zicht beter is.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik hoorde dat er 250-300mm regen kon vallen lokaal in ern paar dagen. Hopelijk niet teveel landverschuivingen of modderstromen..
Je woont op de verkeerde plek.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:16 schreef tralalala het volgende:
De zon zou vandaag schijnen. Zijn we er weer ingetuind.
'Iets warmer' dan 23 is wel de juiste omschrijving ja, namelijk 3-4 tienden van een graad warmerquote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het was vandaag op zich wel lekker af en toe in het zonnetje maar die dikke vette bewolking maakt het, in mijn omgeving, lastig om er onbezorgd van te genieten.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 17:54 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Over de temperatuur klaag ik niet, maar die windrichting zorgt doorgaans voor saai weer. Van dat saaie weer dat wij in den volksmond "Nederlands" noemen.
NW staat dan ook voor Nederlands Weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 27 juli 2025 08:11 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Regen mag wel grotendeels wegblijven. Gewoon ff 2-3 nachten goed doorregenen.quote:
Lünersee nu in de wolken en graad of 10quote:Op zondag 27 juli 2025 09:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zou eens tijd worden
In het zuidwesten hangt nu regen die mogelijk hierheen komt.
Kan ook mooi zijn een bergmeer met wolkenquote:Op zondag 27 juli 2025 10:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Lünersee nu in de wolken en graad of 10
quote:Op zondag 27 juli 2025 08:11 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]Dit heeft werkelijk nul komma niets met zomer te makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat die een beetje opschiet met daarheen gaan dan, lijkt wel herfst hierquote:Op zondag 27 juli 2025 09:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zou eens tijd worden
In het zuidwesten hangt nu regen die mogelijk hierheen komt.
Met het beeld dat wij bij 'zomer' hebben bedoel jequote:Op zondag 27 juli 2025 10:32 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dit heeft werkelijk nul komma niets met zomer te maken
Alpen - Inzettende Nordstau, dalende SVGquote:Op zondag 27 juli 2025 10:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kan ook mooi zijn een bergmeer met wolken
Godentemperatuur
En het dauwpunt mag wel een viertal graden lager.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heerlijk zo.
Mag nog een viertal graden warmer
https://www.oogtv.nl/2025(...)lijft-voorlopig-uit/quote:Op zondag 27 juli 2025 11:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Met het beeld dat wij bij 'zomer' hebben bedoel je
En niet te vergeten dat het hele land natuurlijk de hele dag alleen maar op de bank onder een dekentje zit te Netflixen als het geen 25+ isquote:Op zondag 27 juli 2025 12:06 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
https://www.oogtv.nl/2025(...)lijft-voorlopig-uit/
(bijvoorbeeld)
Echte zomer dus. 25+ graden.
Voor jou en een aantal anderen is dit vast lekker maar ik haal er ook maar weinig uit.
Vermaak me prima en het is niet van veel invloed op mijn dagelijks leven maar zou liever wat andere "zomerse" dingen doen waardoor de echte zomer tegenvalt.
Ik verwacht de komende week ook het eea aan berichten in de media van klagende mensen onder een luifel the met een regenjasje aan, klagende horeca, lege strandjes etc.
Dan weet je wel dat het allemaal tegenvalt
Beetje overdrijven mag hè...het is Fokquote:Op zondag 27 juli 2025 12:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En niet te vergeten dat het hele land natuurlijk de hele dag alleen maar op de bank onder een dekentje zit te Netflixen als het geen 25+ is
Bijna de hele maand 25+ hierquote:Op zondag 27 juli 2025 12:06 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
https://www.oogtv.nl/2025(...)lijft-voorlopig-uit/
(bijvoorbeeld)
Echte zomer dus. 25+ graden.
Voor jou en een aantal anderen is dit vast lekker maar ik haal er ook maar weinig uit.
Vermaak me prima en het is niet van veel invloed op mijn dagelijks leven maar zou liever wat andere "zomerse" dingen doen waardoor de echte zomer voor het gevoel tegenvalt.
Ik verwacht de komende week ook het eea aan berichten in de media van klagende mensen onder een luifeltje met een regenjasje aan, klagende horeca, lege strandjes etc.
Dan weet je wel dat het allemaal tegenvalt
Jij woont in een broeikas, precies in het midden van een overdekte spiegelvallei...want geen enkele andere plek komt in de buurt van 25 (muv gisteren)quote:Op zondag 27 juli 2025 13:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bijna de hele maand 25+ hier
Blij dat het ff wat koeler is een paar dagen.
Vandaag nog geen 25+quote:Op zondag 27 juli 2025 13:38 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Jij woont in een broeikas, precies in het midden van een overdekte spiegelvallei...want geen enkele andere plek komt in de buurt van 25 (muv gisteren)
De opwarming van de aarde is een hoax, puur bedoeld om de hardwerkende bevolking veel geld uit de zak te kloppenquote:Op zondag 27 juli 2025 13:35 schreef Red_85 het volgende:
Hoe kunnen we dit spinnen naar 'klimaatverandering'?
In de hondsdagen zo koud, kan ik mij niet echt heugen.
Jettengodquote:Op zondag 27 juli 2025 13:29 schreef Haags het volgende:
De vooraf voorspelde zomer des doods laat nog even op zich wachten @:wereldgozer
De gemiddelde maximum temperatuur is deze tijd van het jaar 22-23 graden, dat het is ongeveer wat het nu is. Kijk maar eens gewoon de oude records door.quote:Op zondag 27 juli 2025 13:35 schreef Red_85 het volgende:
Hoe kunnen we dit spinnen naar 'klimaatverandering'?
In de hondsdagen zo koud, kan ik mij niet echt heugen.
Bij ons is het anders binnen van 30 naar 27.5 gegaan de afgelopen dagen zonder gebruik van de airco.quote:Op zondag 27 juli 2025 16:35 schreef DemonRage het volgende:
Het koele intermezzo van deze zomer garandeert duidelijk geen afkoeling binnenshuis.
Komende 2 weken in Nederland bijzonder matig weer. Kleine 20 graden is vrij sneu zomer weer met al die talrijke buien die erbij gaan vallen.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:02 schreef Momo het volgende:
[..]
De gemiddelde maximum temperatuur is deze tijd van het jaar 22-23 graden, dat het is ongeveer wat het nu is. Kijk maar eens gewoon de oude records door.
Waar woon jij dan?quote:Op zondag 27 juli 2025 13:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bijna de hele maand 25+ hier
Blij dat het ff wat koeler is een paar dagen.
Wanneer? Dan weten we ook in welke periode ze daar onstuimig weer kunnen verwachtenquote:Op zondag 27 juli 2025 17:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komende 2 weken in Nederland bijzonder matig weer. Kleine 20 graden is vrij sneu zomer weer met al die talrijke buien die erbij gaan vallen.
Lange termijn verwachting weer ten spijt want die zeiden totaal wat anders. Droog, veel te warm en zonnig. Nou, tot half juli was het mooi, maar sindsdien zit de klad er goed in. Overigens met werken een prima temperatuur, maar blij dat ik de zomer vakantie nooit in Nederland heb. Niet dat het nu in de Alpen mooi is, maar ga gelukkig nog naar Cyprus.
Het is wat het is. Gewoon standaar normaal Hollands zomer weer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |