quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:16 schreef TwenteFC het volgende:
Heb een browserextensie gemaakt met AI die bepaalde FOK!-ers delete alsof ze niet eens een account hebben. Zie hun topics niet meer, hun reacties niet reacties waarin ze gequote worden niet meer.
Prijs je zelf gelukkig, juist LLM's houden hier van!quote:Op dinsdag 28 april 2026 18:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja ik ben redelijk goed in een vraag van iemand om te zetten een algoritmische idee, vooral als het om beeldanalyse gaat, maar andersom ben ik niet talig genoeg voor. Ik moet dan gaan zitten bedenken hoe ik in andere woorden vertel wat ik in programmeertaal gewoon kan opschrijven.
Het voelt omgekeerd. Ik vind het vaak makkelijker om te een analyse te schrijven dan uit te leggen wat die analyse precies doet. Nu moet je eerst uitleggen wat je precies wil en hoe op een voor mij contra-intuitieve manier.
Documentatie en handleidingen schrijven ben ik ook niet goed in. En dat is waar een LLM bedienen op lijkt.
👍👍👍quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:16 schreef TwenteFC het volgende:
Heb een browserextensie gemaakt met AI die bepaalde FOK!-ers delete alsof ze niet eens een account hebben. Zie hun topics niet meer, hun reacties niet reacties waarin ze gequote worden niet meer.
Die heb ik in verleden ook nog wel eens zelf gemaakt, alleen was dat via een soort algemene plugin waar je javascript op specifieke websites kunt uitvoeren, nadeel was dat dat niet supersnel was.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:16 schreef TwenteFC het volgende:
Heb een browserextensie gemaakt met AI die bepaalde FOK!-ers delete alsof ze niet eens een account hebben. Zie hun topics niet meer, hun reacties niet reacties waarin ze gequote worden niet meer.
JavaScriptquote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die heb ik in verleden ook nog wel eens zelf gemaakt, alleen was dat via een soort algemene plugin waar je javascript op specifieke websites kunt uitvoeren, nadeel was dat dat niet supersnel was.
https://en.wikipedia.org/wiki/Greasemonkey
Kon je best toffe dingen mee doen, ik gebruikt het bijvoorbeeld om op bepaalde websites automatisch bepaalde data naar mijn eigen server te sturen zodat ik daar een database van kon opbouwen
Java en Javascript zijn wel twee heel verschillende dingen. En JavaScript wordt vandaag de dag nog steeds heel veel gebruikt en is sinds de jaren 90 behoorlijk uitgebreid. Zo kun je tegenwoordig ook zaken als WebAssembly (Wasm) gebruiken waardoor je nog meer mogelijkheden en performance krijgt.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
JavaScript
Dat is een blast from the past.
Eind jaren 90 mee gewerkt, net als Java.
Ik heb nooit heel veel met javascript gewerkt, vooral passief, met Java nog minder hoewel het mijn eerste taal was waar ik serieus in programmeerd, maar dat was 1.2 in 1997quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
JavaScript
Dat is een blast from the past.
Eind jaren 90 mee gewerkt, net als Java.
Ik weet het.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:54 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Java en Javascript zijn wel twee heel verschillende dingen.
Javascript word trouwens ook serverside ingezet, vooral in NodeJS wat behoorljk populair is.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
JavaScript
Dat is een blast from the past.
Eind jaren 90 mee gewerkt, net als Java.
Ik realiseer me door jou opmerking nu ook dat door meerdere bewerkingen van informatie door AI de startinformatie aan het einde van de keten ongemerkt veranderd is ten opzichte van de informatie die persoon1 had... Dus net als dat een keten aan mensen een geheim in het oor van de buurvrouw/man fluistert.quote:Op maandag 1 juni 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat je zakelijk ziet is dat mensen een document maken, bv een visie document met AI.
De ontvanger laadt die ook in AI voor een review en samenvatting en komt met “acties” en tabellen, die in AI worden geladen en uitgewerkt worden.
Mwoah het is meer dat je hier AI Rot krijgt zoals dat heet, AI op AI word doorgaans rommel.quote:Op maandag 1 juni 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat je zakelijk ziet is dat mensen een document maken, bv een visie document met AI.
De ontvanger laadt die ook in AI voor een review en samenvatting en komt met “acties” en tabellen, die in AI worden geladen en uitgewerkt worden.
Dus iedereen gebruikt (op den duur) AI en probeert zo min mogelijk tijd eraan kwijt te zijn.
Ergens zit daar een risico in die misschien nog niet zichtbaar is.
Als je zelf precies weet wat je doen maar gebruikt AI voor de tijdrovende taken maar kan het moeiteloos controleren, dan is er niks mis mee.
Als je net werkt en je begint al met AI samen met je hele generatie kan het natuurlijk een risico vormen.
(Al was het maar dat bedrijfsgevoelige informatie potentieel elders terecht komt)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |