abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220892147
Heb een browserextensie gemaakt met AI die bepaalde FOK!-ers delete alsof ze niet eens een account hebben. Zie hun topics niet meer, hun reacties niet reacties waarin ze gequote worden niet meer.
pi_220892156
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:16 schreef TwenteFC het volgende:
Heb een browserextensie gemaakt met AI die bepaalde FOK!-ers delete alsof ze niet eens een account hebben. Zie hun topics niet meer, hun reacties niet reacties waarin ze gequote worden niet meer.
_O_
pi_220920499
quote:
88s.gif Op dinsdag 28 april 2026 18:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Tja ik ben redelijk goed in een vraag van iemand om te zetten een algoritmische idee, vooral als het om beeldanalyse gaat, maar andersom ben ik niet talig genoeg voor. Ik moet dan gaan zitten bedenken hoe ik in andere woorden vertel wat ik in programmeertaal gewoon kan opschrijven.

Het voelt omgekeerd. Ik vind het vaak makkelijker om te een analyse te schrijven dan uit te leggen wat die analyse precies doet. Nu moet je eerst uitleggen wat je precies wil en hoe op een voor mij contra-intuitieve manier.

Documentatie en handleidingen schrijven ben ik ook niet goed in. En dat is waar een LLM bedienen op lijkt.
Prijs je zelf gelukkig, juist LLM's houden hier van!
Er zijn zelfs speciefke gestructureerde schemas hoe je bijvoorbeeld flows kan omschrijven waar LLMs hele mooie code van kunnen maken!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:42:46 #154
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220920668
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:16 schreef TwenteFC het volgende:
Heb een browserextensie gemaakt met AI die bepaalde FOK!-ers delete alsof ze niet eens een account hebben. Zie hun topics niet meer, hun reacties niet reacties waarin ze gequote worden niet meer.
👍👍👍
pi_220920721
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:16 schreef TwenteFC het volgende:
Heb een browserextensie gemaakt met AI die bepaalde FOK!-ers delete alsof ze niet eens een account hebben. Zie hun topics niet meer, hun reacties niet reacties waarin ze gequote worden niet meer.
Die heb ik in verleden ook nog wel eens zelf gemaakt, alleen was dat via een soort algemene plugin waar je javascript op specifieke websites kunt uitvoeren, nadeel was dat dat niet supersnel was.
https://en.wikipedia.org/wiki/Greasemonkey

Kon je best toffe dingen mee doen, ik gebruikt het bijvoorbeeld om op bepaalde websites automatisch bepaalde data naar mijn eigen server te sturen zodat ik daar een database van kon opbouwen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:21:21 #156
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220920952
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Die heb ik in verleden ook nog wel eens zelf gemaakt, alleen was dat via een soort algemene plugin waar je javascript op specifieke websites kunt uitvoeren, nadeel was dat dat niet supersnel was.
https://en.wikipedia.org/wiki/Greasemonkey

Kon je best toffe dingen mee doen, ik gebruikt het bijvoorbeeld om op bepaalde websites automatisch bepaalde data naar mijn eigen server te sturen zodat ik daar een database van kon opbouwen :)
JavaScript
Dat is een blast from the past.
Eind jaren 90 mee gewerkt, net als Java.
  FOK!mycroftheld zaterdag 30 mei 2026 @ 16:54:18 #157
128465 Wrapster
pi_220921545
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
JavaScript
Dat is een blast from the past.
Eind jaren 90 mee gewerkt, net als Java.
Java en Javascript zijn wel twee heel verschillende dingen. En JavaScript wordt vandaag de dag nog steeds heel veel gebruikt en is sinds de jaren 90 behoorlijk uitgebreid. Zo kun je tegenwoordig ook zaken als WebAssembly (Wasm) gebruiken waardoor je nog meer mogelijkheden en performance krijgt.

En of ik iets nuttigs doe met AI? Geen idee of naakte vrouwen genereren als nuttig wordt gezien maar ik vind het wel een leuk iets om mee te spelen.
heeft FOK verlaten
pi_220921828
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
JavaScript
Dat is een blast from the past.
Eind jaren 90 mee gewerkt, net als Java.
Ik heb nooit heel veel met javascript gewerkt, vooral passief, met Java nog minder hoewel het mijn eerste taal was waar ik serieus in programmeerd, maar dat was 1.2 in 1997
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 mei 2026 @ 17:45:49 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220921837
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:54 schreef Wrapster het volgende:

[..]
Java en Javascript zijn wel twee heel verschillende dingen.
Ik weet het.
Begin jaren 2000 werkte bij een software bedrijf waar we telecommucatie software maakten met Java ipv c++, volgens de architecten hadden we daarmee ca 40% minder bugs, en konden we ontwikkelaars op Linux laten werken om het daarna heel eenvoudig naar HPUX porteren.
pi_220933338
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
JavaScript
Dat is een blast from the past.
Eind jaren 90 mee gewerkt, net als Java.
Javascript word trouwens ook serverside ingezet, vooral in NodeJS wat behoorljk populair is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 1 juni 2026 @ 08:03:58 #161
13309 nostra
ask why
pi_220933465
Voor privévragen gebruik ik nu 90% Perlexity waar ik vroeger Google gebruikte.

Voor werk is het nog niet zo ingeburgerd door de vertrouwelijkheid van informatie en de nichekennis die nodig is.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220933692
Wat je zakelijk ziet is dat mensen een document maken, bv een visie document met AI.
De ontvanger laadt die ook in AI voor een review en samenvatting en komt met “acties” en tabellen, die in AI worden geladen en uitgewerkt worden.
Dus iedereen gebruikt (op den duur) AI en probeert zo min mogelijk tijd eraan kwijt te zijn.
Ergens zit daar een risico in die misschien nog niet zichtbaar is.

Als je zelf precies weet wat je doen maar gebruikt AI voor de tijdrovende taken maar kan het moeiteloos controleren, dan is er niks mis mee.
Als je net werkt en je begint al met AI samen met je hele generatie kan het natuurlijk een risico vormen.
(Al was het maar dat bedrijfsgevoelige informatie potentieel elders terecht komt)
Vakman pur sang
  maandag 1 juni 2026 @ 10:55:36 #163
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_220934796
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat je zakelijk ziet is dat mensen een document maken, bv een visie document met AI.
De ontvanger laadt die ook in AI voor een review en samenvatting en komt met “acties” en tabellen, die in AI worden geladen en uitgewerkt worden.
Ik realiseer me door jou opmerking nu ook dat door meerdere bewerkingen van informatie door AI de startinformatie aan het einde van de keten ongemerkt veranderd is ten opzichte van de informatie die persoon1 had... Dus net als dat een keten aan mensen een geheim in het oor van de buurvrouw/man fluistert.
De vraag is: hoe controleer je dat effect? :{

Dat heet geloof ik het Telefoonspel-effect
https://en.wikipedia.org/wiki/Telephone_game
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_220939948
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat je zakelijk ziet is dat mensen een document maken, bv een visie document met AI.
De ontvanger laadt die ook in AI voor een review en samenvatting en komt met “acties” en tabellen, die in AI worden geladen en uitgewerkt worden.
Dus iedereen gebruikt (op den duur) AI en probeert zo min mogelijk tijd eraan kwijt te zijn.
Ergens zit daar een risico in die misschien nog niet zichtbaar is.

Als je zelf precies weet wat je doen maar gebruikt AI voor de tijdrovende taken maar kan het moeiteloos controleren, dan is er niks mis mee.
Als je net werkt en je begint al met AI samen met je hele generatie kan het natuurlijk een risico vormen.
(Al was het maar dat bedrijfsgevoelige informatie potentieel elders terecht komt)
Mwoah het is meer dat je hier AI Rot krijgt zoals dat heet, AI op AI word doorgaans rommel.
Je ziet het nu al bij sommige slecht getrainde modellen dat dat weer op AI troep is getrained, vooral Grok is hier heel goed in. Niet voor niets zijn de AI bedrijven heel happig op data waarvan zeker is dat dat niet door AI is gepost, @Danny heeft goed in handen met de historische Fok data, ik zou daar serieus een makelaar op zetten om die te verpatsen. Reddit heeft een deal van 100 miljoen per jaar, 100K moet denk ik wel haalbaar zijn ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 22 juni 2026 @ 15:45:13 #165
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_221118396
Local LLM's voor o.a. osint is zeer leuk om mee te spelen. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 22 juni 2026 @ 21:50:11 #166
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_221122409
Ik gebruik Wispr Flow veel om gewoon tegen de computer te praten en niet alles in te hoeven typen. Maar ik loop steeds tegen de limiet aan van de gratis versie. Vind het het net niet waard voor een betaald abonnement.

Dus ik vroeg vanmiddag aan Claude Code om een programmaatje te schrijven met dezelfde functionaliteit. Werkt perfect, middels een API via Groq.

Nieuw tijdperk.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')