quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:16 schreef TwenteFC het volgende:
Heb een browserextensie gemaakt met AI die bepaalde FOK!-ers delete alsof ze niet eens een account hebben. Zie hun topics niet meer, hun reacties niet reacties waarin ze gequote worden niet meer.
Prijs je zelf gelukkig, juist LLM's houden hier van!quote:Op dinsdag 28 april 2026 18:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja ik ben redelijk goed in een vraag van iemand om te zetten een algoritmische idee, vooral als het om beeldanalyse gaat, maar andersom ben ik niet talig genoeg voor. Ik moet dan gaan zitten bedenken hoe ik in andere woorden vertel wat ik in programmeertaal gewoon kan opschrijven.
Het voelt omgekeerd. Ik vind het vaak makkelijker om te een analyse te schrijven dan uit te leggen wat die analyse precies doet. Nu moet je eerst uitleggen wat je precies wil en hoe op een voor mij contra-intuitieve manier.
Documentatie en handleidingen schrijven ben ik ook niet goed in. En dat is waar een LLM bedienen op lijkt.
👍👍👍quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:16 schreef TwenteFC het volgende:
Heb een browserextensie gemaakt met AI die bepaalde FOK!-ers delete alsof ze niet eens een account hebben. Zie hun topics niet meer, hun reacties niet reacties waarin ze gequote worden niet meer.
Die heb ik in verleden ook nog wel eens zelf gemaakt, alleen was dat via een soort algemene plugin waar je javascript op specifieke websites kunt uitvoeren, nadeel was dat dat niet supersnel was.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:16 schreef TwenteFC het volgende:
JavaScriptquote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die heb ik in verleden ook nog wel eens zelf gemaakt, alleen was dat via een soort algemene plugin waar je javascript op specifieke websites kunt uitvoeren, nadeel was dat dat niet supersnel was.
https://en.wikipedia.org/wiki/Greasemonkey
Kon je best toffe dingen mee doen, ik gebruikt het bijvoorbeeld om op bepaalde websites automatisch bepaalde data naar mijn eigen server te sturen zodat ik daar een database van kon opbouwen
Java en Javascript zijn wel twee heel verschillende dingen. En JavaScript wordt vandaag de dag nog steeds heel veel gebruikt en is sinds de jaren 90 behoorlijk uitgebreid. Zo kun je tegenwoordig ook zaken als WebAssembly (Wasm) gebruiken waardoor je nog meer mogelijkheden en performance krijgt.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
JavaScript
Dat is een blast from the past.
Eind jaren 90 mee gewerkt, net als Java.
Ik heb nooit heel veel met javascript gewerkt, vooral passief, met Java nog minder hoewel het mijn eerste taal was waar ik serieus in programmeerd, maar dat was 1.2 in 1997quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
JavaScript
Ik weet het.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:54 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Java en Javascript zijn wel twee heel verschillende dingen.
Javascript word trouwens ook serverside ingezet, vooral in NodeJS wat behoorljk populair is.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
JavaScript
Ik realiseer me door jou opmerking nu ook dat door meerdere bewerkingen van informatie door AI de startinformatie aan het einde van de keten ongemerkt veranderd is ten opzichte van de informatie die persoon1 had... Dus net als dat een keten aan mensen een geheim in het oor van de buurvrouw/man fluistert.quote:Op maandag 1 juni 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat je zakelijk ziet is dat mensen een document maken, bv een visie document met AI.
De ontvanger laadt die ook in AI voor een review en samenvatting en komt met “acties” en tabellen, die in AI worden geladen en uitgewerkt worden.
Mwoah het is meer dat je hier AI Rot krijgt zoals dat heet, AI op AI word doorgaans rommel.quote:Op maandag 1 juni 2026 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat je zakelijk ziet is dat mensen een document maken, bv een visie document met AI.
De ontvanger laadt die ook in AI voor een review en samenvatting en komt met “acties” en tabellen, die in AI worden geladen en uitgewerkt worden.
Dus iedereen gebruikt (op den duur) AI en probeert zo min mogelijk tijd eraan kwijt te zijn.
Ergens zit daar een risico in die misschien nog niet zichtbaar is.
Als je zelf precies weet wat je doen maar gebruikt AI voor de tijdrovende taken maar kan het moeiteloos controleren, dan is er niks mis mee.
Als je net werkt en je begint al met AI samen met je hele generatie kan het natuurlijk een risico vormen.
(Al was het maar dat bedrijfsgevoelige informatie potentieel elders terecht komt)
Ja heb ik ook gebruikt in combinatie met openhands, openhands is echt tof, hoe ik het gebruik is dat ik de CLI gebruik en een Bashloopje een generieke prompt meegeeft wat hij moet doet, en moet bijhouden in een bestand wat hij gevonden heeft, en zelf de meest logische volgende taak moet kiezen. Op die manier kan je gewoon de tool oneindig zijn gang laten gaanquote:Op maandag 22 juni 2026 15:45 schreef Netsplitter het volgende:
Local LLM's voor o.a. osint is zeer leuk om mee te spelen.
Hou er wel rekening mee zeker met langere teksten of minder krachtige agents dat je uit je context window kan lopen waardoor het alsnog bagger wordquote:Op woensdag 1 juli 2026 10:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Laat een workshop hier gedaan over het gebruik van AI in wetenschappelijk schrijven. Wat vooral nieuw voor me was was socratic prompting en meta prompting. Dus je instrueert de AI dat jij de expert bent, en de AI jou een aantal vragen over het onderwerp moet vragen. En aan de hand van jouw antwoorden, de AI dan een prompt laten construeren om bijv een tekst te analyseren.
Hoe gebruik je AI voor video editing dan? Met Gemini?quote:Op donderdag 24 juli 2025 14:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wie gebruikt er hier AI voor wat anders dan grappige plaatjes, memes, etc? En waarvoor gebruik je het?
Okay, TS begint.
Ik gebruik AI voor
- Videoediting, als in kleurcorrectie, stabilisatie, frame interpolation, etc
- Verbeteren van teksten, corrigeren ervan
- Maken van presentaties
- Samenvatten van texten
- Notulen schrijven
- Trouble ticket analyse en oplossingen vinden in kennis databanken, herkennen van incidenten en het bewaken van infrastructuur.
Nog niet tegenaan gelopen, maar ik voed het inderdaad vooral kortere stukken.quote:Op maandag 6 juli 2026 10:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee zeker met langere teksten of minder krachtige agents dat je uit je context window kan lopen waardoor het alsnog bagger word
Nee, functionaliteit in FCPXquote:Op maandag 6 juli 2026 10:43 schreef Edding345 het volgende:
[..]
Hoe gebruik je AI voor video editing dan? Met Gemini?
Ik vind dat video editing sowieso erg achterblijft in AI.quote:Op maandag 6 juli 2026 10:43 schreef Edding345 het volgende:
[..]
Hoe gebruik je AI voor video editing dan? Met Gemini?
Wat wil je dan wat de AI dan precies voor je doet in je edits?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik vind dat video editing sowieso erg achterblijft in AI.
Je zit met het coden al dat je zelf helemaal niks meer hoeft te kunnen. Je bouwt complete websites/applicates door te vibecoden.
Ergens had ik verwacht dat het met video editing ook al zo ver zou zijn.
Ik ga een dezer dagen met n8n spelen om te kijken wat ik daarme allemaal kan bouwen.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja heb ik ook gebruikt in combinatie met openhands, openhands is echt tof, hoe ik het gebruik is dat ik de CLI gebruik en een Bashloopje een generieke prompt meegeeft wat hij moet doet, en moet bijhouden in een bestand wat hij gevonden heeft, en zelf de meest logische volgende taak moet kiezen. Op die manier kan je gewoon de tool oneindig zijn gang laten gaan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |